Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 347 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 14  Next
Author Message
 Post subject: Re: Edson Álvarez
PostPosted: 02 Jul 2019 12:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Chivu
Droomaankoop: Matías Vargas
Vijftien miljoen is wel een flinke som geld voor een verdediger. Maar als ik de berichten van kenners lees dan zou het een goede aankoop moeten zijn. Een jongen die kan voetballen, snelheid heeft om met ruimte in de rug te spelen en al de nodige ervaring heeft. Kan ook op meerdere posities spelen, wie weet komt dat nog ooit van pas. Maar het lijkt me dat hij dé opvolger van De Ligt moet worden.

Puur qua profiel lijkt het een match te zijn, een Ajaxspeler. Dat stemt me tevreden. En hopelijk zorgt het voor een snelle exit van Magallan of een verhuur van Schuurs. Want bij een of twee van die handelingen zou Ajax gebaat zijn.
Volgens mij gaat het in de berichten uit Mexico om een bedrag van 15 miljoen dollar, wat ongeveer 13,2 miljoen euro is. Blijft alsnog een aardig bedrag voor een verdediger, maar aan de andere kant verkoop je zelf (waarschijnlijk) ook een verdediger voor 80 miljoen.

PostPosted: 02 Jul 2019 12:20 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Frenkievd wrote:
Vijftien miljoen is wel een flinke som geld voor een verdediger. Maar als ik de berichten van kenners lees dan zou het een goede aankoop moeten zijn. Een jongen die kan voetballen, snelheid heeft om met ruimte in de rug te spelen en al de nodige ervaring heeft. Kan ook op meerdere posities spelen, wie weet komt dat nog ooit van pas. Maar het lijkt me dat hij dé opvolger van De Ligt moet worden.

Puur qua profiel lijkt het een match te zijn, een Ajaxspeler. Dat stemt me tevreden. En hopelijk zorgt het voor een snelle exit van Magallan of een verhuur van Schuurs. Want bij een of twee van die handelingen zou Ajax gebaat zijn.
Volgens mij gaat het in de berichten uit Mexico om een bedrag van 15 miljoen dollar, wat ongeveer 13,2 miljoen euro is. Blijft alsnog een aardig bedrag voor een verdediger, maar aan de andere kant verkoop je zelf (waarschijnlijk) ook een verdediger voor 80 miljoen.
Dat zou alweer wat schelen, maar alsnog veel geld inderdaad. En De Ligt is een uitzondering. Die jongen wordt een van de beste verdedigers ooit. Die 80 miljoen is een fooi in mijn ogen. Daar wordt een knakworst als Maguire ook voor verkocht. En ja, dat heeft ook wat te maken met de home-grown regel in de PL maar dan nog vind ik het verbazingwekkend.

Kwaliteit kost geld. Je kunt beter één Alvarez kopen die slaagt dan een pakket met koekenbakkers als Magallan, Orejuela en Kristensen. Dat kost je nog veel meer geld.

PostPosted: 03 Jul 2019 09:09 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan en Jari
Droomaankoop: Eriksen
Seizoenskaart: nee
Oftewel iedereen spreekt over goed werk van Overmars, maar ook Magallan is dus een flinke miskoop, wordt zo'n jongen dan gewoon niet gescout of hoe zit dat.

PostPosted: 04 Jul 2019 10:23 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zou AJAX echt gaan wachten op een verkoop van De Ligt en dan pas Alvarez binnenhalen? Zou dom zijn.

PostPosted: 04 Jul 2019 10:34 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
343 wrote:
Zou AJAX echt gaan wachten op een verkoop van De Ligt en dan pas Alvarez binnenhalen? Zou dom zijn.
Ben ik wel bang voor aangezien we nu De Ligt, Magallan en Schuurs hebben, ook al gaat De Ligt voor 90% zeker wel weg. Ik denk dat ze gaan wachten en daar ben ik wel bang voor.
Dan kan Alvarez ook zomaar foetsie zijn.

PostPosted: 04 Jul 2019 10:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
343 wrote:
Ja dan zien we weer een Richarlisonnetje of Lainezje. Treuzelen en uiteindelijk gaat een ander er alsnog vandoor met de speler. Dat haalt weinig uit. Alsof De Ligt niet vertrekt deze zomer. Met interesse vanuit de Premier League lijkt het me niet verstandig om lang te wachten met het contracteren van deze jongen.

PostPosted: 04 Jul 2019 10:58 

Gewoon halen deze jongen.

Mocht De Ligt het hele seizoen blijven (kans 0,01%), dan is dat alleen maar een heel prettig luxeprobleem. Kan Edson rustig wennen en kun je Schuurs een jaartje verhuren.

PostPosted: 04 Jul 2019 11:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Ja dan zien we weer een Richarlisonnetje of Lainezje. Treuzelen en uiteindelijk gaat een ander er alsnog vandoor met de speler. Dat haalt weinig uit. Alsof De Ligt niet vertrekt deze zomer. Met interesse vanuit de Premier League lijkt het me niet verstandig om lang te wachten met het contracteren van deze jongen.
Er circuleren ook geruchten dat een transfer al rond is: https://twitter.com/TalkingWolves/statu ... 8754057217

Toen ging nog het gerucht dat hij naar Wolverhampton zou aan, dag erna zou een Nederlandse club hem gekocht hebben.

PostPosted: 04 Jul 2019 11:25 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
343 wrote:
Precies, want mocht De Ligt blijven kan je Blind altijd nog naar het middenveld schuiven.

PostPosted: 04 Jul 2019 12:04 

343 wrote:
Past wel precies in de werkwijze die ze meestal hanteren. Gecombineerd met de vele miskopen t.o.v voltreffers en je mag zeggen dat Overmars het helemaal niet zo goed doet. Zeker gezien de financiële mogelijkheden.

PostPosted: 04 Jul 2019 12:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Ik denk dat er pas echt meer duidelijkheid komt na die Gold Cup.

Ajax is normaliter heel netjes. Bij Lainez hebben ze ook gewacht tot na het behalen van het kampioenschap van Club America met alle gevolgen van dien. Ajax heeft zich al meerdere keren aan die steen gestoten mbt onderhandelingstactiek in dat continent. Ik weet niet of er al een soort van principeakkoord is in de trant van als we De Ligt verkocht hebben, kom jij maar hoe betrouwbaar is dit?

Als die langlopende transfergeruchten uit dat gebied, liepen meestal op niks uit.
Richarlison en Lainez als voorbeeld.
Magellan heeft zelfs meer dan een half jaar geduurd.

Neres, Tagliafico en Martinez werden eigenlijk (zonder transfersoap) vrijwel direct gepresenteerd.

De naam Alvarez zingt wat dit betreft al veel te lang rond. Ergens denk ik, dat Ajax nog niet direct een RCV gaat aantrekken anders hadden ze die allang gehad. Voor Promes hebben ze ook € 15 miljoen uitgetrokken terwijl Neres en Ziyech nog niet verkocht zijn. Waarom nu dan (nog) niet voor Alvarez?

PostPosted: 04 Jul 2019 12:50 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Of het akkoord is er ook echt maar willen ze dit niet aan de grote klok hangen omdat dat ook de onderhandelingen over een mogelijk vertrek van de Ligt kan beinvloeden.

PostPosted: 04 Jul 2019 13:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Sneijder
Droomaankoop: Vitinho
343 wrote:
Ik denk dat er pas echt meer duidelijkheid komt na die Gold Cup.

Ajax is normaliter heel netjes. Bij Lainez hebben ze ook gewacht tot na het behalen van het kampioenschap van Club America met alle gevolgen van dien. Ajax heeft zich al meerdere keren aan die steen gestoten mbt onderhandelingstactiek in dat continent. Ik weet niet of er al een soort van principeakkoord is in de trant van als we De Ligt verkocht hebben, kom jij maar hoe betrouwbaar is dit?

Als die langlopende transfergeruchten uit dat gebied, liepen meestal op niks uit.
Richarlison en Lainez als voorbeeld.
Magellan heeft zelfs meer dan een half jaar geduurd.

Neres, Tagliafico en Martinez werden eigenlijk (zonder transfersoap) vrijwel direct gepresenteerd.

De naam Alvarez zingt wat dit betreft al veel te lang rond. Ergens denk ik, dat Ajax nog niet direct een RCV gaat aantrekken anders hadden ze die allang gehad. Voor Promes hebben ze ook € 15 miljoen uitgetrokken terwijl Neres en Ziyech nog niet verkocht zijn. Waarom nu dan (nog) niet voor Alvarez?
Ik weet niet of je je de transfer van Neres nog kan herinneren, maar dat duurde ook wel een tijdje en ging de hele tijd van wel naar niet naar wel. Werd uiteindelijk ook pas op de allerlaatste dag rondgemaakt.

PostPosted: 04 Jul 2019 18:57 
Erelid

In Mexico melden ze dat hij liever naar Wolverhampton gaat.

PostPosted: 04 Jul 2019 20:12 
Beheerder

Morfe0 wrote:
Zet er nu eens de link bij, man. Gewoon standaard doen. Want ik zie het nergens staan.

PostPosted: 04 Jul 2019 20:15 
Erelid

343 wrote:
Morfe0 wrote:
Zet er nu eens de link bij, man. Gewoon standaard doen. Want ik zie het nergens staan.
https://mobile.twitter.com/record_mexic ... 0084974592

PostPosted: 04 Jul 2019 20:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Dit is wat google translate maakt van de link daaronder:
There is talk of teams like Ajax from Holland or Wolverhampton from England. Although his relatives tell him that the first destination is better for him, due to the fame of the Dutch trainers, the idea of ​​emigrating to the Premier League and being with Raúl Jiménez, makes Edson prefer the latter option.
MORE NEWS: Jérémy Ménez still does not convince and remains in doubt

In the end the team that more money for him, will be the team that can hire their services, so it does not depend so much on the player. What does seem a fact, is that our squad will stop being a player of America this summer, as their future points to only one place, Europe.

https://www.pasionaguila.com/el-equipo- ... opa/88696/

PostPosted: 05 Jul 2019 07:58 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ik zou het niet onbegrijpelijk vinden als hij Wolves verkiest boven Ajax. Wolverhampton doen het de laatste jaren goed en hun beleid is ook niet verkeerd. Spelen ook leuk aanvallend voetbal als ik mij niet vergis.

Hij speelt dan ook al gelijk in Engeland en ook nog eens met zijn landgenoot Jiménez. We hebben gezien hoe belangrijk dit kan zijn voor een speler (Lainez - Guardado). Het zou in ieder geval geen slechte stap voor hem zijn.

Ik heb hem nog nooit zien spelen, maar als ik alle verhalen mag geloven dan is dit een goede speler. Ik zie hem dus liever bij Ajax en ons voordeel is dat wij Europees spelen. Daarnaast zal hij zeker een kans krijgen in het eerste elftal aangezien De Ligt op vertrekken staat en Magallán en Schuurs (misschien) nog niet het niveau hebben om direct in de basis te staan.

We gaan het allemaal wel zien!

PostPosted: 05 Jul 2019 08:42 

Ken deze speler ook niet. Als ik AJAX was zou ik hem meteen op de man afvragen of hij een voorkeur voor Wolverhampton en de PL heeft. Niet afwachten op het vertrek van Matthijs. Wil hij liever naar de PL afhaken en niet lang zeiken maar meteen doorschakelen. Straks zitten we met Magallan of Schuurs als eerste keus als RCV. Een horrorscenario.

PostPosted: 05 Jul 2019 10:55 

Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Begrijp serieus niet waarom Ajax zou willen wachten. De Ligt gaat 99,99% zeker weg. De onderhandelingen met Raiola en Juventus gaan nog weken duren, het is en blijft een bloedbad, iedere cent wordt uitgeknepen en de hele transferperiode gaat het zo door.

Mocht die 0,01% alsnog van toepassing worden, dan wordt het een wintertransfer voor de Ligt. Ajax kan altijd Schuurs verhuren als ze met 4 RCV's eindigen.

PostPosted: 05 Jul 2019 11:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Chivu
Droomaankoop: Matías Vargas
Grote kans dat hij direct na de Gold Cup gepresenteerd wordt. Nu tijdens het toernooi zal dit niet snel gebeuren.

PostPosted: 05 Jul 2019 11:05 
Beheerder

Frenkievd wrote:
Grote kans dat hij direct na de Gold Cup gepresenteerd wordt. Nu tijdens het toernooi zal dit niet snel gebeuren.
Wil je je pb (Privébericht) eens lezen, Frenkie.

PostPosted: 05 Jul 2019 11:14 

020Topper wrote:
Begrijp serieus niet waarom Ajax zou willen wachten. De Ligt gaat 99,99% zeker weg. De onderhandelingen met Raiola en Juventus gaan nog weken duren, het is en blijft een bloedbad, iedere cent wordt uitgeknepen en de hele transferperiode gaat het zo door.

Mocht die 0,01% alsnog van toepassing worden, dan wordt het een wintertransfer voor de Ligt. Ajax kan altijd Schuurs verhuren als ze met 4 RCV's eindigen.
Dit denk ik ook. Zal wel weer last minute worden. Toch jammer dat De Ligt het zover laat komen. Je krijgt een flinke vieze nasmaak van deze transfer. Kijk Frenkie eens stralen in Barcelona, veel mooier.

Gewoon Alvarez vastleggen en Magallan zien te lozen. Dan maakt het niet veel uit of De Ligt blijft of niet. Alvarez kan op meerdere posities terecht en dan heb je gelijk een waardig back-up. (Nog even los van of Alvarez dit ziet zitten, dat denk ik niet, maar oke.)

PostPosted: 05 Jul 2019 11:20 
Erelid

020Topper wrote:
Begrijp serieus niet waarom Ajax zou willen wachten. De Ligt gaat 99,99% zeker weg.
Dit vind ik een lastig discussiepunt. Van de ene kant zeg ik dit ook maar van de andere kant heeft Ajax "genoeg" achterhoedespelers en hierin ook "genoeg" geïnvesteerd.

Geinvesteerd in Magellan, Martinez e Piere. Mocht je nog een (dure) CV halen dan zitten er wel 2 grote aankopen standaard op de bank.

Mazraoui, Veltman, Kristensen, Magallan, Schuurs, Pierie, Blind, Tagliafico en Martinez.
Negen mensen voor 4 posities is op zich niet zo verkeerd maar normaal gesproken is dit teveel en ook niet conform aan het beleid van Ajax omdat het normaal gesproken kan putten uit de opleiding. Nu is het andersom want door alle aankopen is er (te) weinig ruimte.

Dit staat even los van de discussie over de bv de kwaliteiten van Magallan en/of Schuurs. Ondanks die blamerende beurt van Magallan schrijf ik hem nog niet af.

Of het moet zijn dat Blind en/of Mazraoui gaan doorschuiven naar het middenveld. Over mogelijke aankopen voor het middenveld (Propper / opvolging De Jong) is het ook maar vrij stil. Dest zou weleens eenzelfde ontwikkeling kunnen doormaken als Mazraoui zodat Mazraoui in aanmerking kan komen voor een plek op het middenveld.

PostPosted: 05 Jul 2019 11:36 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ik vind het ook lastig. Aan de ene kant ben ik het met Fernando eens dat er al teveel verdedigers onder contract staan op het moment. We hebben nu De Ligt, Blind, Martínez, Schuurs, Magallán, Veltman en Pierie die centraal achterin kunnen staan. Dat zijn in totaal zeven spelers. De kans dat De Ligt vertrekt is natuurlijk heel groot, maar dan nog blijven we steken op zes.

Haal je Alvaréz er bij, dan heb je er weer zeven. Je hebt dan ook in totaal 21 miljoen euro uitgegeven aan centrale verdedigers in de afgelopen zes á zeven maanden. Koop je Alvaréz, dan heb je 35 miljoen uitgegeven. Ik vind dat wel wat eigenlijk. Toegegeven: Blind, Martinéz en Veltman kunnen alle drie ook uit de voeten op andere posities.

Aan de andere kant ben ik het met de andere eens. Ik zit ook (nog) niet met een gerust hart te kijken naar Magallán en (in mindere mate) Schuurs. Ik wil ze nog wel een half jaar de kans geven, maar met Alvaréz haal je (schijnbaar) een groot talent binnen die er meteen staat.

Lastig, lastig, lastig...

Post new topic  Reply to topic  [ 347 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 14  Next

All times are UTC+01:00