Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 467 posts ]  Previous   1 10 11 12 13 14 19  Next
Author Message
 Post subject: Re: Edson Álvarez
PostPosted: 02 Sep 2019 11:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Snake wrote:
Ik denk dat V/d Beek ervaren genoeg is en ook de discipline heeft om ook op de double pivot te kunnen spelen. Is een slimme denker, net zoals Alvarez. Als die fit is kun je Alvarez naar zijn echte positie verplaatsen.

Daarnaast zie ik momenteel liever dit statische middenveld dat het achterin potdicht houdt en in dienst van onze steengoede aanval speelt, dan een Marin die continue uit positie is en waardoor tegenstanders ons eruit counteren. Leuk dat hij veel aansluiting heeft en weet ik wat, maar de double pivot is er als verbinding, niet om in de 16 van de tegenstander te komen. Je fundament moet gewoon staan en daar dient dat blok voor. Staat die niet, krijg je het tegen iedereen lastig. Dat hebben we al tegen PAOK en APOEL gezien.
Precies. V.d. Beek op Alvarez zijn plek en dan Alvarez op die van Veltman.
Dan heeft Marin ook de tijd om de rol te groeien en die volgend seizoen, waneer v.d. Beek vertrekt, definitief over te nemen. Gravenberch lijkt mij een zelfde type speler die het dan met Marin mag uitvechten.
Dan houd je links Martinez / Eiting/ Ekkelenkamp

Het voordeel is dan ook dat je voorin met Neres, Promes, Tadic en Ziyech kan spelen ( of Huntelaar ipv Promes of Neres ) en zo al je toppers weer kwijt kan.

PostPosted: 02 Sep 2019 12:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Snake wrote:
Ik denk dat V/d Beek ervaren genoeg is en ook de discipline heeft om ook op de double pivot te kunnen spelen. Is een slimme denker, net zoals Alvarez. Als die fit is kun je Alvarez naar zijn echte positie verplaatsen.
Is dit nu net het primaire verschil? Vd Beek is juist geen defensieve middenvelder maar denkt veel meer aanvallend. Iets wat Marin icm Blind ook had. Natuurlijk is Beek wat slimmer in het ajax denken en handelen maar VD Beek is juist altijd onderweg. Iets wat Alvarez en Martinez dus totaal niet zien. Juist daarom staat dit blok goed waarbij je staat bijna letterlijk kunt nemen.

Ik vind het contrast tussen de spelers onderling groot. Nu zet je 2 verdedigende middenvelders neer voor de balans omdat je voorin veel kwaliteit hebt. Als je dit blok uit elkaar haalt en er weer iemand neerzet, die meer weg is dan er staat, kun je toch weer terecht komen in de situaties van Apoel en Poak. Nu is de eerste taak van Martinez en Alvarez de balans bewaken. Dit doet Beek toch minder omdat hij juist zijn kracht is om die loopacties te maken.
Daarnaast zie ik momenteel liever dit statische middenveld dat het achterin potdicht houdt en in dienst van onze steengoede aanval speelt, dan een Marin die continue uit positie is en waardoor tegenstanders ons eruit counteren. Leuk dat hij veel aansluiting heeft en weet ik wat, maar de double pivot is er als verbinding, niet om in de 16 van de tegenstander te komen. Je fundament moet gewoon staan en daar dient dat blok voor. Staat die niet, krijg je het tegen iedereen lastig. Dat hebben we al tegen PAOK en APOEL gezien.
Ik zie liever een voetballend middenveld en ik vind ook, dat er nog overdreven gereageerd wordt nu Blind achterin staat. Net alsof we nu ineens zoveel beter spelen. Valt allemaal wel mee. Die voorronde CL zijn overlevingswedstrijden. Prima dat je met minder voetbal dit bal haalt maar voetballend is het pover.

Daarnaast vind ik dat je teveel spelers uit zijn kracht haalt.

Martinez en Alvarez zijn betere centrale verdedigers, Blind is een betere middenvelder dan Alvarez en Martinez en Vd Beek is een betere aanvallende middenvelder.

PostPosted: 02 Sep 2019 13:52 

V/d Beek heeft in de jeugd en onder Bosz vaak zat meer centraal/defensief gespeeld. Ik denk dat hij heel goed weet wat er op die positie gevraagd wordt en daarom geschikt kan zijn, maar ook hij zal dat moeten bewijzen natuurlijk.

Ik zie uiteindelijk ook liever een voetballend middenveld dat niet alleen als defensief blok hoeft te fungeren, maar ook meer in de opbouw betrokken durft te worden, meer de combinaties aangaat, spelers de diepte in stuurt (Martinez deed dat al wel aardig bij die goal van Promes) en kan bijsluiten wanneer nodig. Maar momenteel, en in vergelijking met het middenveld waar Marin onderdeel van was, zou ik altijd kiezen voor meer veiligheid omdat dat je basis is en je balans bewaakt. En daarom Blind ook achterin houden. Die is echt zoveel minder kwetsbaar. En heel toevallig pakt Martinez sinds hij middenvelder is ook geen kaart meer, wat een toeval.

PostPosted: 02 Sep 2019 14:49 
Erelid

Snake wrote:
V/d Beek heeft in de jeugd en onder Bosz vaak zat meer centraal/defensief gespeeld. Ik denk dat hij heel goed weet wat er op die positie gevraagd wordt en daarom geschikt kan zijn, maar ook hij zal dat moeten bewijzen natuurlijk.
Klopt wel maar juist de kracht van vd Beek is toch een meer aanvallende rol. Ik ben het wel met je eens, dat hij dit kan maar het gaat mij meer om iemands specifieke kwaliteiten. De kracht van Alvarez is het verdedigende gedeelte. De kracht van Martinez is ook meer het verdedigende gedeelte. De kracht van vd Beek is juist zijn loopvermogen en zijn aansluiting.

Hoe je het ook wend of keert, hij zal het totaal anders invullen.
Ik zie uiteindelijk ook liever een voetballend middenveld dat niet alleen als defensief blok hoeft te fungeren, maar ook meer in de opbouw betrokken durft te worden, meer de combinaties aangaat, spelers de diepte in stuurt (Martinez deed dat al wel aardig bij die goal van Promes) en kan bijsluiten wanneer nodig. Maar momenteel, en in vergelijking met het middenveld waar Marin onderdeel van was, zou ik altijd kiezen voor meer veiligheid omdat dat je basis is en je balans bewaakt. En daarom Blind ook achterin houden. Die is echt zoveel minder kwetsbaar. En heel toevallig pakt Martinez sinds hij middenvelder is ook geen kaart meer, wat een toeval.
Ik snap je punt wel maar ik ben meer liefhebber en zoals gezegd vind ik zowel Alvarez en Martinez op het middenveld net een beetje te defensief en op controle gericht. Iets wat je in onze competitie totaal niet nodig hebt. Dan is eentje meer dan genoeg. Internationaal snap ik best, dat je dan zo speelt.

PostPosted: 02 Sep 2019 14:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Snake wrote:

Precies. Ik begrijp dat Ten Hag voor nu nog zekerheid in wil bouwen. Door het gemis van Van de Beek speelde je met een heel nieuw middenveld tov vorig jaar toen we nog Schöne, Frenkie en Van de Beek hadden. Dus dat hij met Promes op tien koos voor Alvarez en Martinez als blok vind ik niet zo vreemd. Zeker niet na de goede pot tegen Apoel.

Maar voor de lange termijn moet je duo Blind/Alvarez worden met Van de Beek en Martinez ervoor. Dat lijkt me prima in balans met een Ziyech (of Promes) ervoor.

PostPosted: 04 Sep 2019 13:46 
Erelid

Ik ben er eerlijk gezegd een beetje bang voor dat Ten Hag gaat blijven spelen met een blok Martinez-Alvarez en dan met Van de Beek ervoor (mede omdat hij Veltman niet wil passeren denk ik). Dat ontbeert naar mijn mening toch veel creativiteit.

PostPosted: 04 Sep 2019 16:37 
Erelid

Hij heeft Veltman wel vaker gepasseerd. Ik denk eerder dat hij niet graag van zijn huidige systeem af wil stappen. Lastige afweging ook.

PostPosted: 04 Sep 2019 18:47 

Ik ben er eerlijk gezegd een beetje bang voor dat Ten Hag gaat blijven spelen met een blok Martinez-Alvarez en dan met Van de Beek ervoor (mede omdat hij Veltman niet wil passeren denk ik). Dat ontbeert naar mijn mening toch veel creativiteit.
Zou mij ook niet verbazen. Zou treurig zijn en zeker niet des AJAX.

PostPosted: 04 Sep 2019 19:06 
Erelid

Staat bij de selectie-inschrijving van de CL ook als middenvelder..

PostPosted: 04 Sep 2019 19:15 
Erelid

Ik ben er niet zo bang voor en al zeker niet voor het argument mbt een zekere basisplek voor Veltman. Ten Hag heeft begin vorig seizoen ook vaak genoeg tot ongenoegen van vele Vd Beek gepasseerd en later Neres. Zo is ten Hag niet.

Ten Hag heeft voorafgaand tegen Sparta ook gezegd, dat de handelingssnelheid van Martinez en Alvarez omhoog moet dus die 2 zijn helemaal nog niet zo zeker van hun basisplek.

Veltman is gewoon heel nuttig en kan zowel rechtsback als CV spelen. Ik verwacht, dat Ten Hag ook Dest meer rust gaat geven en dan zal Veltman mogelijk ook meer als back gebruikt worden al is het alleen al omdat deze Mazraoui helemaal niks is.

PostPosted: 04 Sep 2019 19:21 
Erelid

Staat bij de selectie-inschrijving van de CL ook als middenvelder..
Ziyech ook...

PostPosted: 04 Sep 2019 20:53 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Ik denk Alvarez een linie naar achteren en van de Beek op zijn plek. Dan heb je wat mij betreft de perfect opstelling.

Blind, Martinez en Alvarez die elkaar een beetje afwisselen qua posities. Voorin hetzelfde met Neres, Promes en Ziyech (of Tadic als Huntelaar in de punt staat). Arme Donny moet alleen alles aan elkaar gaan lopen. :D

PostPosted: 05 Sep 2019 09:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Ik denk Alvarez een linie naar achteren en van de Beek op zijn plek. Dan heb je wat mij betreft de perfect opstelling.

Blind, Martinez en Alvarez die elkaar een beetje afwisselen qua posities. Voorin hetzelfde met Neres, Promes en Ziyech (of Tadic als Huntelaar in de punt staat). Arme Donny moet alleen alles aan elkaar gaan lopen. :D
Dat zou ook mijn opstelling zijn ja.

PostPosted: 05 Sep 2019 10:25 
Erelid

Waarom zou je Blind, Alvarez en Martinez laten afwisselen?

PostPosted: 05 Sep 2019 10:47 

AFCA Niels wrote:
Wat je kan doen is omdat 1 van de 6en zich meestal laat uitzaken naar cd CV's zodat de back omhoog kan is dat dan een ander opstoomt ipv degene die zich liet uitzakken om zo voor wat variatie en daarmee een andere keuze af te moeten dwingen bij de tegenstander.

PostPosted: 05 Sep 2019 11:09 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Inderdaad. Dat vraag ik me ook af als je juist automatismen erin wil slijpen. Niet voor niets is Blind naar achteren gehaald om van achteruit het elftal neer te zetten. Dan moet je dit ook zo houden en niet steeds door elkaar gaan lopen.

PostPosted: 05 Sep 2019 16:14 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Ik bedoelde het inderdaad meer als dynamisch afwisselen. Als de VM zich laat inzakken voor de opbouw, dan kan een CV inschuiven en zijn positie overnemen. Dat driehoekje kunnen ze met z'n drieën denk ik heel goed invullen.

PostPosted: 06 Sep 2019 10:14 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Dest, Alvarez, Blind en Tagliafico kunnen allemaal goed opkomen. Zoals het hoort bij AJAX.

PostPosted: 06 Sep 2019 10:25 
Erelid

343 wrote:
Dest, Alvarez, Blind en Tagliafico kunnen allemaal goed opkomen. Zoals het hoort bij AJAX.
Ik vind dit bij Alvarez tot nu toe wel meevallen.
We hebben hem nu alleen nog gezien als middenvelder maar itt Martinez is Alvarez voetballend en aan de bal toch heel wat minder. Is ook niet zijn primaire taak zoals Ajax nu speelt. Je ziet toch wel dat zijn handelingssnelheid als middenvelder nog aan de lage kant is.

Bij Mexico speelde hij vaak als verdedigende middenvelder maar werd ook niet van hem verwacht om het spel te maken. Vorig jaar speelde we daar met De Jong, Beek en/of Schone. Allemaal spelers die voetballend veel beter waren dan verdedigend. Dit is met Alvarez (en mindere mate Martinez) juist net het omgekeerde.

Ik blijf erbij, dat Alvarez naar achteren moet. Hij kan uitgroeien tot een topverdediger.

PostPosted: 06 Sep 2019 11:10 

343 wrote:
We hebben hem nu alleen nog gezien als middenvelder maar itt Martinez is Alvarez voetballend en aan de bal toch heel wat minder. Is ook niet zijn primaire taak zoals Ajax nu speelt. Je ziet toch wel dat zijn handelingssnelheid als middenvelder nog aan de lage kant is.

Bij Mexico speelde hij vaak als verdedigende middenvelder maar werd ook niet van hem verwacht om het spel te maken. Vorig jaar speelde we daar met De Jong, Beek en/of Schone. Allemaal spelers die voetballend veel beter waren dan verdedigend. Dit is met Alvarez (en mindere mate Martinez) juist net het omgekeerde.

Ik blijf erbij, dat Alvarez naar achteren moet. Hij kan uitgroeien tot een topverdediger.
Of hij een topverdediger kan worden weet ik niet, maar ik vind hem ook een RCV. Geen middenvelder, te weinig wendbaar. Zijn lengte lijkt hem dar parten te spelen.
Wat mij betreft vormen Blind en hij het centrale duo.

PostPosted: 06 Sep 2019 13:38 

renemar wrote:
343 wrote:

Of hij een topverdediger kan worden weet ik niet, maar ik vind hem ook een RCV. Geen middenvelder, te weinig wendbaar. Zijn lengte lijkt hem dar parten te spelen.
Wat mij betreft vormen Blind en hij het centrale duo.
Toby noemt hem toch ook als RCV? Dat hij goed kan opkomen betekent niet dat hij een super voetballer is, maar wel voetballend prima. Hoeft dan ook niet zo wendbaar te zijn.

PostPosted: 06 Sep 2019 13:52 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Precies, DR. Alvarez heeft echt wel de voetballende kwaliteiten om van de verdediging naar het middenvelder te 'dribbelen'.

PostPosted: 19 Sep 2019 16:09 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Bij de beste 11 van deze week in de CL.
En zijn goal staat bij de top 4 mooiste goals CL, wie heeft gewonnen is nog niet bekend gemaakt.

PostPosted: 21 Sep 2019 11:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Interview met Edson.

https://www.ad.nl/dossier-psv-ajax/met- ... ~a7d0ebf7/

PostPosted: 21 Sep 2019 14:01 
Erelid

Kan niet wachten om hem een keer op de CV te zien spelen. Naar mijn mening ligt daar zijn beste kwaliteiten. Komt voetballend naar mijn mening toch wat verfijndheid tekort, en is te weinig wendbaar voor een Ajax-middenvelder.

Maar voor extra controle kan je prima hem af en toe op het middenveld posteren.

Post new topic  Reply to topic  [ 467 posts ]  Previous   1 10 11 12 13 14 19  Next

All times are UTC+02:00