Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 347 posts ]  Previous   1 10 11 12 13 14  Next
Author Message
 Post subject: Re: Edson Álvarez
PostPosted: 21 Sep 2019 16:57 

Kan niet wachten om hem een keer op de CV te zien spelen. Naar mijn mening ligt daar zijn beste kwaliteiten. Komt voetballend naar mijn mening toch wat verfijndheid tekort, en is te weinig wendbaar voor een Ajax-middenvelder.

Maar voor extra controle kan je prima hem af en toe op het middenveld posteren.
Precies. Met dien verstande dat hij daar evt. uit de voeten kan. Maar het moet onderhand toch wel iedereen duidelijk zijn dat hij geen middenvelder is. Armoede dat hij daar blijkbaar moet spelen.

PostPosted: 24 Sep 2019 02:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Seizoenskaart: Nee
Alvarez heeft die beweeglijkheid ook niet om als spelverdeler te fungeren. Heb hem alleen maar terug of breed zien spelen. Moet je nagaan wat Ajax voorgaande jaren daar had lopen, Eriksen etc. En nu loopt daar een verdediger. Eigenlijk 2 verdedigers wat Renemar aangeeft. Op het middenveld waar het spel verdeelt moet worden en de regisseurs staan, 1 centrale verdediger en 1 multifunctionele verdediger met Martinez. Blijkbaar was het scoutingsblaadje niet zo groot deze transferzomer van Overmars.

PostPosted: 26 Sep 2019 08:56 

Volgens TH is hij een middenvelder. Imo onzin, maar als AJAX dat zo ziet is hij een veel te dure, slechte aankoop. Als RCV is nog niet te beoordelen maar voor een middenvelder is hij technisch te beperkt, te traag, weinig wendbaar, niet creatief. Kortom, heeft niks wat een moderne middenvelder bij ons moet hebben.

PostPosted: 26 Sep 2019 10:08 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Kan goed mee op het middenveld, maar als je middenveld verder bestaat uit een Van de Beek zonder spelritme en Marin dan wordt het wel heel moeilijk.
Zorgelijk ook dat Ten Hag hem eerst al middenvelder ziet. Gaat zo een beetje De Boerse trekjes vertonen.

PostPosted: 26 Sep 2019 10:32 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
343 wrote:
Zorgelijk ook dat Ten Hag hem eerst al middenvelder ziet. Gaat zo een beetje De Boerse trekjes vertonen.
Want? Bij Mexico heeft hij nog nooit als CV gespeeld. Alleen zijn eerste paar interlands als rechtsback, maar verder als controleur op het middenveld.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 26 Sep 2019 10:44 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
En bij Club America? En voetballen bij Mexico is wel wat anders dan voetballen bij AJAX.

PostPosted: 26 Sep 2019 11:30 
Erelid

Daar zaten wel wedstrijden als CV tussen.

Wil ook niet zeggen dat hij niet als CV kan spelen, maar het is ook niet zo alsof het middenveld niet zijn eigen positie is.

PostPosted: 26 Sep 2019 12:28 

Stormrage wrote:

Wil ook niet zeggen dat hij niet als CV kan spelen, maar het is ook niet zo alsof het middenveld niet zijn eigen positie is.
Zoals ik eerder zei, als het middenveld zijn beste positie is en hij ook als middenvelder is aangetrokken, is hij imo een miskoop.
Wat vind jij dat hem een goede middenvelder maakt? Welke kwaliteiten?
Ik zie helemaal geen middenvelder in hem. Martinez is van nature ook een verdediger maar laat zien prima uit de voeten te kunnen als 6. Bij Alvarez zie ik niks.

PostPosted: 26 Sep 2019 18:50 

renemar wrote:
Stormrage wrote:

Zoals ik eerder zei, als het middenveld zijn beste positie is en hij ook als middenvelder is aangetrokken, is hij imo een miskoop.
Wat vind jij dat hem een goede middenvelder maakt? Welke kwaliteiten?
Ik zie helemaal geen middenvelder in hem. Martinez is van nature ook een verdediger maar laat zien prima uit de voeten te kunnen als 6. Bij Alvarez zie ik niks.
Niet alleen dat, als ze hem echt als middenvelder en zien daarvoor gehaald hebben.

Dan is er behoorlijk nagelaten een goede RCV aan te trekken ipv de Ligt. Ook dat is dan zeer kwalijk.

PostPosted: 30 Sep 2019 19:29 

Ik heb altijd gezegd dat Alvarez als CV is gescout. Werd door menigeen weggehoond. Nu geeft Verweij dat ook aan.

PostPosted: 30 Sep 2019 19:48 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:
Ik heb altijd gezegd dat Alvarez als CV is gescout. Werd door menigeen weggehoond. Nu geeft Verweij dat ook aan.
Daar ging het volgens mij niet om, maar dat je het belachelijk vond dat ten Hag hem als middenvelder zag. Dat was toen het beste voor het team, dus waarom zou hij hem daar niet neer zetten. het was ook niet zo raar, aangezien hij daar voor Mexico en ook zijn vorige club gewoon ook gespeeld heeft. Dat hij waarschijnlijk beter is als RCV en nu iedereen weer fit/ingepast is daar beter tot zijn recht komt voor het team is wat anders.

PostPosted: 01 Oct 2019 00:04 
Erelid

renemar wrote:
Nee want die is lekker betrouwbaar tegenwoordig.

Denk dat ie als CV gescout is die ook een optie is op het middenveld.

PostPosted: 01 Oct 2019 08:32 

Jnp wrote:
renemar wrote:
Nee want die is lekker betrouwbaar tegenwoordig.

Denk dat ie als CV gescout is die ook een optie is op het middenveld.
Verweij is niet de enige. Vandaar dat ik ook zeg.

PostPosted: 01 Oct 2019 08:42 

DeRuit wrote:
renemar wrote:
Daar ging het volgens mij niet om, maar dat je het belachelijk vond dat ten Hag hem als middenvelder zag. Dat was toen het beste voor het team, dus waarom zou hij hem daar niet neer zetten. het was ook niet zo raar, aangezien hij daar voor Mexico en ook zijn vorige club gewoon ook gespeeld heeft. Dat hij waarschijnlijk beter is als RCV en nu iedereen weer fit/ingepast is daar beter tot zijn recht komt voor het team is wat anders.
Ten Hag zette hem op het middenveld omdat "de" aankoop voor deze linie, Marin, opzichtig faalde. Alvarez is gekomen als opvolger voor De Ligt. Daar gaat het om en dat heb ik altijd gezegd. Maar ik werd door sommigen hier terecht gewezen, ze zeiden dat het niet zo was omdat hij de laatste tijd in Mexico als middenvelder speelde en ook as zodanig is gescout. Dat is pertinent niet juist. En van een middenvelder bij zijn Mexicaanse club worden wss heel andere dingen gevraagd dan bij ons.
Vervolgens blijkt dat het middenveld totaal niet functioneert en gaat Ten Hag zoeken. Omdat Overmars weer eens prutswerk mbt het aankoopbeleid heeft afgeleverd moet hij wel experimenteren. Wat Martinez betreft pakt dat uitstekend uit. Wat Alvarez betreft niet. Natuurlijk zegt hij niet dat hij daar minder is. Maar dat hij van nature geen middenvelder is, althans een middenvelder zoals AJAX ze wil hebben, ziet iedereen. Hij is gewoon voetballend niet goed genoeg. Of hij een goede RCV voor ons is, is afwachten. Daar heeft hij immers nog niet bij ons gespeeld.

PostPosted: 08 Jan 2020 12:32 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Eindelijk. Op trainingskamp wordt nu ook getraind met Alvarez centraal achterin.

PostPosted: 08 Jan 2020 12:37 

Eindelijk. Op trainingskamp wordt nu ook getraind met Alvarez centraal achterin.

Inderdaad. Ik hoop dat hij het daar goed gaat doen. Is ook als opvolger van De Ligt gehaald. Zo goed zal hij niet zijn maar wellicht betere dan Veltman en Schuurs. Dat is (en was) de bedoeling van zijn komst.
Als hij het daar niet waarmaakt kun je hem als dure miskoop betitelen.

PostPosted: 08 Jan 2020 12:44 
Erelid

Ik denk dat die 3 aardig aan elkaar gewaagd zijn.

Schuurs maakt een goede periode door en heeft meermaals laten zien, dat hij goed meekan. Zeker voetballend.

Veltman blijf ik een zeer stabiele constante speler, die je er altijd bij kan hebben. Speelt vaak voldoende en zakt niet meer door de ondergrens. Alleen moet je niet te veel Veltmannen in je elftal hebben.

Alvarez lijkt mij ook gehaald als CV maar heeft nu meer de schijn tegen omdat hij als middenvelder niet echt uit de verf is gekomen. Toch veelvoudig Mexicaans international dus zou die rol als CV aan moeten kunnen.

Keuzes genoeg langs Martinez.

PostPosted: 08 Jan 2020 13:10 
Erelid

Toch veelvoudig Mexicaans international dus zou die rol als CV aan moeten kunnen.
Als CVM ja. ;)

PostPosted: 08 Jan 2020 13:31 

Ik denk dat die 3 aardig aan elkaar gewaagd zijn.

Keuzes genoeg langs Martinez.
Of 2 van de 3 naast elkaar met Martinez op 6 ervoor.

PostPosted: 08 Jan 2020 13:49 
Erelid

de dominee wrote:
Of 2 van de 3 naast elkaar met Martinez op 6 ervoor.

Nee. Ik kies voor Gravenberch en Beek met Ziyech ervoor.
Martinez achterin met een van die 3. Op dit moment Veltman.

PostPosted: 08 Jan 2020 15:39 
Erelid

Huh? Is Alvarez als CV gehaald? Dat heb ik hier nog niet eerder gelezen.

Hij gaat er wel een hele kluif aan krijgen daar zijn plekje te veroveren. Ik zou 'm wel 's als rechtsback willen zien.

PostPosted: 08 Jan 2020 16:59 

AFCA Niels wrote:
Wist je echt niet dat hij als opvolger van De Ligt is gescout?
Als hij bovendien als middenvelder is gehaald betekent dat het failliet van de scouting. Ee middenvelder is hij helemaal niet. Te weinig overzicht (moet spel voor zich hebben), te weinig dynamiek, technisch te beperkt, te weinig balvast.
Eigenlijk mist hij alles wat een middenvelder moet hebben.

PostPosted: 08 Jan 2020 22:24 
Erelid

AFCA Niels wrote:
:lol:
AFCA Niels wrote:
Hij gaat er wel een hele kluif aan krijgen daar zijn plekje te veroveren. Ik zou 'm wel 's als rechtsback willen zien.

Op basis waarvan?

PostPosted: 09 Jan 2020 09:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Maakt volgens VI vandaag indruk als CV op het trainingskamp. Mooi. Want op het middenveld deed hij dat niet.

Mag het uitvechten met Veltman en Schuurs dan, waarbij Veltman ook nog al RB kan worden gebruikt en je in het seizoen 2020/2021 mooi met Alvarez en Schuurs als RCV opties door kan gaan.

PostPosted: 09 Jan 2020 10:35 
Erelid

Stormrage wrote:
Toch veelvoudig Mexicaans international dus zou die rol als CV aan moeten kunnen.
Als CVM ja. ;)
Bij het mexicaans elftal vooral gebruikt als CVM ja maar bij zijn club bijna altijd centrale verdediger. En bij het Mexicaans elftal speelt hij dan in rol om de aanvallende middenvelder van de tegenstander uit te schakelen. Het is geen voetballende middenvelder. Het blijft een centrale verdediger, dat zie je ook terug in zijn manier van spelen.

Kennelijk maakt hij indruk in Qatar als centrale verdediger door zijn fysieke kracht. Ik denk ook dat dit uiteindelijk zijn positie gaat worden.

Post new topic  Reply to topic  [ 347 posts ]  Previous   1 10 11 12 13 14  Next

All times are UTC+01:00