Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 347 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 14  Next
Author Message
 Post subject: Re: Edson Álvarez
PostPosted: 05 Jul 2019 11:54 

Maar Pierie en Schuurs zijn echt nog talenten. Zulke jongens zijn heel onzeker en meer voor de lange termijn.
Direct voor de basis zijn Blind, De Ligt, Martinez en Magallan. Zo'n bezetting zou voldoende moeten zijn idd, als iedereen zou voldoen. Maar feit dat ze Alvarez willen zegt al genoeg. Ze hadden die Magallan gewoon niet moeten halen, dan kon je nu Alvarez aantrekken. Ongeacht of De Ligt vertrekt. Daarom zou ik die 2 dus omruilen voor elkaar. Dan is je bezetting weer op orde. Schuift Schuurs een plek op als De Ligt vertrekt, en als die niet voldoet kun je altijd Veltman of Martinez als backup van Alvarez gebruiken.

Rechtsachter Kristensen nog zien te lozen en Dest doorschuiven, klaar.

PostPosted: 05 Jul 2019 11:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Tomza2 wrote:
Ik vind het ook lastig. Aan de ene kant ben ik het met Fernando eens dat er al teveel verdedigers onder contract staan op het moment. We hebben nu De Ligt, Blind, Martínez, Schuurs, Magallán, Veltman en Pierie die centraal achterin kunnen staan. Dat zijn in totaal zeven spelers. De kans dat De Ligt vertrekt is natuurlijk heel groot, maar dan nog blijven we steken op zes.

Haal je Alvaréz er bij, dan heb je er weer zeven. Je hebt dan ook in totaal 21 miljoen euro uitgegeven aan centrale verdedigers in de afgelopen zes á zeven maanden. Koop je Alvaréz, dan heb je 35 miljoen uitgegeven. Ik vind dat wel wat eigenlijk. Toegegeven: Blind, Martinéz en Veltman kunnen alle drie ook uit de voeten op andere posities.

Aan de andere kant ben ik het met de andere eens. Ik zit ook (nog) niet met een gerust hart te kijken naar Magallán en (in mindere mate) Schuurs. Ik wil ze nog wel een half jaar de kans geven, maar met Alvaréz haal je (schijnbaar) een groot talent binnen die er meteen staat.

Lastig, lastig, lastig...
Ik zou hem halen als intern Martinez als linksback gezien wordt, of in ieder geval dit seizoen back up voor links back. Veltman is door 4 trainers ( de Boer, Keizer, Bosz en ten Hag ) niet van rechtsback teruggezet naar CV. Die zie ik nu dus als rechts back die mogelijk op CV kan en niet andersom. Dan houd je nog de Ligt, Blind, Pierie, Schuurs en Magallan over. Als Magallan dan niet voldoet, dan moet je Alvarez gewoon halen. En als hij wel voldoende voldoet kan je Schuurs verhuren op eredivisieniveau.

PostPosted: 05 Jul 2019 12:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Risico van Alvarez mislopen en zonder goeie RCV komen te zitten als de Ligt vertrekt lijkt me ook een stuk groter en bepalender dan het risico van de Ligt níet verkopen en met Alvarez én Magallan te 'zitten' nog een heel seizoen.

Lijkt me eigenlijk ook gewoon dat dat het beleid is dat gevoerd is en Overmars allang de gelimiteerde afkoopsom heeft afgetikt en een akkoord met Alvarez heeft met als voorbehoud dat hij geen blessure oploopt tijdens de Gold Cup.

Zullen maandag na de finale vast wel meer weten..

PostPosted: 05 Jul 2019 12:19 

020Topper wrote:
Begrijp serieus niet waarom Ajax zou willen wachten. De Ligt gaat 99,99% zeker weg.
Dit vind ik een lastig discussiepunt. Van de ene kant zeg ik dit ook maar van de andere kant heeft Ajax "genoeg" achterhoedespelers en hierin ook "genoeg" geïnvesteerd.

Geinvesteerd in Magellan, Martinez e Piere. Mocht je nog een (dure) CV halen dan zitten er wel 2 grote aankopen standaard op de bank.

Mazraoui, Veltman, Kristensen, Magallan, Schuurs, Pierie, Blind, Tagliafico en Martinez.
Negen mensen voor 4 posities is op zich niet zo verkeerd maar normaal gesproken is dit teveel en ook niet conform aan het beleid van Ajax omdat het normaal gesproken kan putten uit de opleiding. Nu is het andersom want door alle aankopen is er (te) weinig ruimte.

Dit staat even los van de discussie over de bv de kwaliteiten van Magallan en/of Schuurs. Ondanks die blamerende beurt van Magallan schrijf ik hem nog niet af.

Of het moet zijn dat Blind en/of Mazraoui gaan doorschuiven naar het middenveld. Over mogelijke aankopen voor het middenveld (Propper / opvolging De Jong) is het ook maar vrij stil. Dest zou weleens eenzelfde ontwikkeling kunnen doormaken als Mazraoui zodat Mazraoui in aanmerking kan komen voor een plek op het middenveld.
Financieel genoeg geïnvesteerd wellicht wel ja. Maar ze moeten investeren in kwaliteit. Ik zie maar 3 max. 4 spelers (buiten De Ligt) die eerste elftal waardig zijn.
Nous, Blind, Tagliafico en Martinez (van wat ik gezien heb). OK Veltman nog.
De rest is (nog) niet goed genoeg als ze dat uberhaupt ooit worden. Die zijn stuk voor stuk niet goed genoeg om voorronde CL te spelen. Nous speelt nog Afrika Cup en moet nog vakantie krijgen. Het is allemaal zeer broos. Dat met de wetenschap dat over een maand de voorronde op het programma staat. Overmars is weer hard op weg te falen.
We hebben allemaal het fiasco 2 jaar geleden nog in het geheugen na het vertrek van Sanchez. Ik durf te stellen dat dat ons Europees voetbal heeft gekost.

PostPosted: 05 Jul 2019 12:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
DeRuit wrote:
Ik zou hem halen als intern Martinez als linksback gezien wordt, of in ieder geval dit seizoen back up voor links back. Veltman is door 4 trainers ( de Boer, Keizer, Bosz en ten Hag ) niet van rechtsback teruggezet naar CV. Die zie ik nu dus als rechts back die mogelijk op CV kan en niet andersom. Dan houd je nog de Ligt, Blind, Pierie, Schuurs en Magallan over. Als Magallan dan niet voldoet, dan moet je Alvarez gewoon halen. En als hij wel voldoende voldoet kan je Schuurs verhuren op eredivisieniveau.
Wat Veltman betreft heb je gelijk. Martinéz vind ik nog lastig aangezien hij 90% van de tijd gewoon centraal achterin heeft gespeeld bij Defensa y Justicia, maar als ik de geruchten mag geloven dan wordt hij inderdaad gezien als back-up voor Tagliafico.

Dan vind ik dat je met Blind, Pierie, Schuurs en Magallán als nog genoeg spelers hebt voor de centrale posities (helemaal met de gedachte dat daarachter dus nog Martinéz en Veltman staan).

Ik weet dat het geen populaire mening is, maar ik zou het komende half jaar Magallán en Schuurs de kans geven.

PostPosted: 05 Jul 2019 12:29 

Dus jij zou de CL ingaan met Tagliafico - Pierie - Schuurs - Mazraoui, en in het slechtste geval wekenlang opstellen in de Eredivisie.

Ik moet er niet aan denken. Ik blijf Pierie en Schuurs een andere categorie aankopen vinden dan Martinez en Magallan (en Alvarez).

PostPosted: 05 Jul 2019 12:47 

Snake wrote:
Dus jij zou de CL ingaan met Tagliafico - Pierie - Schuurs - Mazraoui, en in het slechtste geval wekenlang opstellen in de Eredivisie.

Ik moet er niet aan denken. Ik blijf Pierie en Schuurs een andere categorie aankopen vinden dan Martinez en Magallan (en Alvarez).
Hetzelfde zou je toch afgelopen seizoen gehad hebben?
Tagliafico, Wober, Schuurs, Mazraoui
Lijkt me niet heel veel anders dan Pierie, Schuurs

PostPosted: 05 Jul 2019 13:19 

DeRuit wrote:
Snake wrote:

Wober was wel wat verder dan Pierie natuurlijk. Verder was de bezetting achterin afgelopen seizoen niet geweldig (De Jong uit bij PSV centraal naast Blind), maar dat betekent niet dat we ons dat nog maar een seizoen kunnen veroorloven.

PostPosted: 05 Jul 2019 13:24 

Snake wrote:
DeRuit wrote:
Snake wrote:

Wober was wel wat verder dan Pierie natuurlijk. Verder was de bezetting achterin afgelopen seizoen niet geweldig (De Jong uit bij PSV centraal naast Blind), maar dat betekent niet dat we ons dat nog maar een seizoen kunnen veroorloven.
Dat viel wel mee toch. Pierie heeft meer wedstrijden op een hoger niveau gespeeld dan Wober toen die bij Ajax kwam. Verder kan Ajax het zich niet zoals de topteams veroorloven om teveel goede spelers voor een positie te hebben. Als je teveel koopt en de Pierie's en Schuurs' van deze wereld krijgen geen kans dan komen deze talenten in de toekomst ook niet meer. Want je krijgt toch geen kans.

Als je teveel spelers haalt dan worden ze ook ontevreden en wij bieden niet genoeg salaris om dat te compenseren.

PostPosted: 05 Jul 2019 13:55 

DeRuit wrote:
Snake wrote:
DeRuit wrote:

Dat viel wel mee toch. Pierie heeft meer wedstrijden op een hoger niveau gespeeld dan Wober toen die bij Ajax kwam. Verder kan Ajax het zich niet zoals de topteams veroorloven om teveel goede spelers voor een positie te hebben. Als je teveel koopt en de Pierie's en Schuurs' van deze wereld krijgen geen kans dan komen deze talenten in de toekomst ook niet meer. Want je krijgt toch geen kans.

Als je teveel spelers haalt dan worden ze ook ontevreden en wij bieden niet genoeg salaris om dat te compenseren.
Wöber was al international. Pierie is nog lang niet van het niveau dat Wöber had.

PostPosted: 05 Jul 2019 13:59 

DeRuit wrote:
Snake wrote:
DeRuit wrote:

Wober had er vorig jaar zomer al een jaar Ajax op zitten. Was volgens mij zelfs al international. Daar wist je wat je aan had. Pierie moet dat nog vanaf 0 laten zien.
En in dat laatste geloof ik niet zo. Ajax zal altijd bekend blijven staan om de doorstroming van de jeugd. Daar doet niets aan af. En als dat allemaal zo werkte zou er ook geen talent meer bij PSV tekenen, want daar is de doorstroming al sinds jaar en dag bagger. Toch kiest een Obispo ervoor om niet naar Ajax te gaan maar bij PSV te blijven.

Zoals Ten Hag al zei: 'Spelers uit eigen opleiding krijgen geen kansen, die moeten ze verdienen.' En dit geldt ook voor aangekochte talenten. Gun ze de tijd en gooi ze niet direct voor de leeuwen. Hebben die jongens niets aan en Ajax al helemaal niet.

Last edited by Snake on 05 Jul 2019 14:01, edited 1 time in total.

PostPosted: 05 Jul 2019 14:00 

Snake wrote:

Die achterhoede zou een fiasco zijn. Ongelooflijk dat er mensen zijn die Magallan, Pierie en Schuurs goed genoeg vinden om een hele belangrijke wedstrijd als voorronde CL te gaan spelen. Zijn zeker 2 seizoenen geleden vergeten.
Het zou een schande zijn als AJAX met die achterhoede de kwalificatie gaat spelen. Met zoveel geld in kas. Het gaat in eerste instantie om kwaliteit. Kwantiteit is van ondergeschikt belang aan kwaliteit.
Heel Nederland ligt in een deuk als we met Schuurs, Pierie en/of Magallan gaan spelen en uitgeschakeld worden. En terecht.

PostPosted: 05 Jul 2019 14:29 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Is die bron van die kerel die hier meld dat Alvarez naar ons komt betrouwbaar?
Het is te mooi om waar te zijn.

PostPosted: 05 Jul 2019 15:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Wat ik ook een belangrijk punt vind is je bezetting van je middenveld.

Vorig jaar had je de driehoek De Ligt, Blind en De Jong. In mijn ogen de as en spil van het elftal. Hiervan raak je er 2 zo goed als zeker kwijt. De andere vraag die rijst of je Blind laat staan als verdediger of als middenvelder gaat gebruiken.

Zoals het er nu naar uitziet ga je ook deze 2 posities bezetten door aankopen welke niet zo beken zijn met ons systeem. Dat scheelt ook. Dat vergt ook weer aanpassing en een periode van wennen. Vandaar dat ik hevig pleit, dat Vd Beek blijft.

Ik blijf het een lastig vraagstuk vinden want als ze nu Propper zouden halen, ben je ook klaar op het middenveld en haal je een gelijksoortige speler als De Jong. Voor de achterhoede is het ook van belang dat het middenveld goed staat.

Magallan was bij Boca gewoon gewend om de bal in te leveren bij de spelmaker. Bij Ajax is dit anders maar als er voldoende beweging is vanuit het middenveld kan hij dit wel aan. Alvarez is een groot talent maar juist het voetballende gedeelte is bij hem ook voor verbetering vatbaar.
Niet alle verdedigers zijn types als Blind en De Ligt, die voetballend gewoon een meerwaarde hebben.

Indien Alvarez komt, moet je zeker Kristensen verkopen en een keus maken wat je doet met Schuurs (verhuur) en/of Pierie.

PostPosted: 05 Jul 2019 15:12 

Wat ik ook een belangrijk punt vind is je bezetting van je middenveld.

Vorig jaar had je de driehoek De Ligt, Blind en De Jong. In mijn ogen de as en spil van het elftal. Hiervan raak je er 2 zo goed als zeker kwijt. De andere vraag die rijst of je Blind laat staan als verdediger of als middenvelder gaat gebruiken.

Zoals het er nu naar uitziet ga je ook deze 2 posities bezetten door aankopen welke niet zo beken zijn met ons systeem. Dat scheelt ook. Dat vergt ook weer aanpassing en een periode van wennen. Vandaar dat ik hevig pleit, dat Vd Beek blijft.

Ik blijf het een lastig vraagstuk vinden want als ze nu Propper zouden halen, ben je ook klaar op het middenveld en haal je een gelijksoortige speler als De Jong. Voor de achterhoede is het ook van belang dat het middenveld goed staat.

Magallan was bij Boca gewoon gewend om de bal in te leveren bij de spelmaker. Bij Ajax is dit anders maar als er voldoende beweging is vanuit het middenveld kan hij dit wel aan. Alvarez is een groot talent maar juist het voetballende gedeelte is bij hem ook voor verbetering vatbaar.
Niet alle verdedigers zijn types als Blind en De Ligt, die voetballend gewoon een meerwaarde hebben.

Indien Alvarez komt, moet je zeker Kristensen verkopen en een keus maken wat je doet met Schuurs (verhuur) en/of Pierie.
Alvarez is naar de verhalen toch juist wel een verdediger die ook wat kan voetballen? Daarom kon hij ook als rechtsback en CVM.

@de anderen ik ben trouwens wel voor de komst van ALvarez omdat Magallan niet lijkt te voldoen.

Dan zou je met Tagliafico, Pierie (of Martinez), Alvarez en Mazraoui komen te staan.

PostPosted: 05 Jul 2019 16:02 
Erelid

DeRuit wrote:
Alvarez is naar de verhalen toch juist wel een verdediger die ook wat kan voetballen? Daarom kon hij ook als rechtsback en CVM.
Reyes roemt Alvarez wanneer hem wordt gevraagd wat voor soort speler Ajax eventueel in huis haalt. ‘Ik denk dat hij fysiek heel goed is. Hij gaat negentig minuten keihard. Dat is tegelijkertijd ook een nadeel, omdat je kaarten krijgt. Soms moet hij voorzichtiger zijn.’ Of hij bij Ajax past? ‘Ik denk dat, als hij naar Ajax gaat, hij zich kan verbeteren aan de bal. Hij kan al aardig voetballen, maar voor Ajax moet hij zich daarin nog verbeteren. De enige manier om dat te doen is om met Ajax te trainen, al zal hij zich wel moeten aanpassen.’
Het is maar hoe je het interperteert, DeRuit.

Ik heb Magallen ook een stuk of 10 keer gezien bij Boca en daar kwam hij voetballend ook gewoon mee. Bij Ajax gelden toch andere maatstaven en wordt er van een verdediger verwacht, dat je naast verdedigen ook kunt voetballen. Is toch anders bij ajax en wat er meer van je verwacht. Misschien dat Alvarez in aanleg voetballend comfortabeler is aan de bal maar dat moet nog blijken.

PostPosted: 05 Jul 2019 18:40 
Erelid

De driehoek met Martinez, Blind en Alvarez zie ik ook wel zitten. Evenals de driehoek Blind, Propper en Alvarez.

Belangrijk voor die 3 posities is dat spelers onder de druk uit kunnen voetballen in ons systeem. Iedere voetballer die dat niet kan, kunnen we niet gebruiken.

PostPosted: 05 Jul 2019 19:03 
Erelid

De driehoek met Martinez, Blind en Alvarez zie ik ook wel zitten. Evenals de driehoek Blind, Propper en Alvarez.

Belangrijk voor die 3 posities is dat spelers onder de druk uit kunnen voetballen in ons systeem. Iedere voetballer die dat niet kan, kunnen we niet gebruiken.
Eens maar op basis waarvan concludeer jij dat Martinez en Alvarez dit kunnen?
Martinez maakt een goede indruk tot dusver en Alvarez lijkt ook voetballend in orde te zijn maar de overstap naar Ajax is niet altijd makkelijk.

PostPosted: 05 Jul 2019 21:41 

Nu dreigen we deze speler weer mis te lopen omdat Marc probeert te besparen op 1-2 miljoen euro...

PostPosted: 05 Jul 2019 23:16 
Erelid

seb4 wrote:
Nu dreigen we deze speler weer mis te lopen omdat Marc probeert te besparen op 1-2 miljoen euro...
Waar baseer jij je op?

PostPosted: 06 Jul 2019 06:35 

seb4 wrote:
Waar baseer jij je op?
Waarschijnlijk op dit bericht: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=354805

PostPosted: 06 Jul 2019 10:04 

Ook heeft PSV zijn bod verhoogd. Alvarez heeft, volgens de al jarenlang betrouwbare PSV-insider RIO, ook een voorkeur voor PSV.

PostPosted: 06 Jul 2019 11:06 
Erelid

seb4 wrote:
Ook heeft PSV zijn bod verhoogd. Alvarez heeft, volgens de al jarenlang betrouwbare PSV-insider RIO, ook een voorkeur voor PSV.
Dat zegt hij niet , hij zegt heeft een voorkeur voor PSV , is inmiddels wel duidelijk op een vraag dat hij anders wel nu al bij Ajax zat.
Dat is dus een hele andere interpertatie, dat is dat hij dat denkt maar niet weet.
Daarnaast Univision, de enige betrouwbare bron omtrent Club Amerika (Eigenaar van Club Amerika is ook eigenaar van Univision)
Meld dat Ajax, 2 engelse clubs en een Italiaanse club een aanbieding hebben gedaan laatste paar dagen.
PSV is niet genoemd...

PostPosted: 06 Jul 2019 13:37 
Erelid

Ik geloof wel, dat Ajax interesse heeft in Alvarez maar vraag me tegelijkertijd af hoe ze dit aanpakken. Met Lainez zijn ze ook aan het lijntje gehouden. Ze weten hoe die club het speelt. Nu lees je ook allerlei geruchten, dat Alvarez een gelimiteerde transfersom zou hebben en de club interesseert het niet waar hij heen gaat. De club wil hem transfereren naar de hoogste bieder. Is natuurlijk allemaal een beetje overtrokken maar in die landen is onderhandelen heel anders. Wil Ajax zich nog een keer stoten aan diezelfde steen?

Ik begrijp best dat je als speler tijdens een toernooi je niet bezig houdt met een transfer maar de clubs kunnen toch gewoon onderhandelen? Ik mag hopen, dat Ajax niet mee gaat in die onderhandelingstactiek en dan gewoon voor een andere optie kiest. Het is graag of niet.

PostPosted: 07 Jul 2019 09:41 
Erelid

Frenkievd wrote:
Grote kans dat hij direct na de Gold Cup gepresenteerd wordt. Nu tijdens het toernooi zal dit niet snel gebeuren.
Komt hij nog steeds met de concurrentie voor hem?

Post new topic  Reply to topic  [ 347 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 14  Next

All times are UTC+01:00