Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 221 berichten ]  Vorige   1 4 5 6 7 8 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Sean Klaiber
BerichtGeplaatst: 01 okt 2020 14:55 
Erelid

Seizoenskaart: 125
3 jaartjes met 1 jaar mogelijke verlenging.
2 jaartjes als back-up, dan naar een, pak 'm beet Udinese voor 10 miljoen en je hebt een 'veilige' back-up.
Dat geeft bijv. een Salah-Edine de kans zich tot het 1e op te werken en dan over +/- 2 jaar basis te worden.

BerichtGeplaatst: 01 okt 2020 15:54 

Salah-Eddine is linksback.

BerichtGeplaatst: 01 okt 2020 20:20 

Opvallend: Ten Hag zegt nu op de persconferentie dat ze Klaiber niet hadden gehaald als Dest eerder was vertrokken. Ze hadden eigenlijk al iemand anders klaar staan.

BerichtGeplaatst: 01 okt 2020 20:22 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
de dominee schreef:
Opvallend: Ten Hag zegt nu op de persconferentie dat ze Klaiber niet hadden gehaald als Dest eerder was vertrokken. Ze hadden eigenlijk al iemand anders klaar staan.
Hoe bedoel je?
Andere speler?

BerichtGeplaatst: 01 okt 2020 20:33 

Nee, een olifant.

BerichtGeplaatst: 01 okt 2020 20:38 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
de dominee schreef:
Nee, een olifant.
Nee zo bedoelde ik het niet, het had ook kunnen zijn dat ze intern een andere alternatief zagen.

BerichtGeplaatst: 01 okt 2020 20:49 

Hier staat dus dat ze per se een Nederlander wilden halen: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/94 ... -weg-.html

Het is ongelofelijk.

BerichtGeplaatst: 01 okt 2020 21:00 
Erelid

Snake schreef:
Hier staat dus dat ze per se een Nederlander wilden halen: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/94 ... -weg-.html

Het is ongelofelijk.
Ik vind het ook heel erg raar. Waarom ineens precies een Nederlander, nu?

En Ten Hag denkt dat alle fans kritiek hadden op zijn uitspraken. Die kunnen me echter gestolen worden. Het gaat mij om een 26-jarige verdediger die op zijn maximale niveau zit (sub-top Eredivisie) en dus een typische breedteaankoop is waar grof geld voor wordt betaald.

Breedte-aankopen belanden hier vrijwel altijd op de bank en nemen zwaar in waarde af, indien ze geen potentie hebben.

BerichtGeplaatst: 02 okt 2020 06:17 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
RogerGarcia schreef:
Snake schreef:

Het is ongelofelijk.

En Ten Hag denkt dat alle fans kritiek hadden op zijn uitspraken. Die kunnen me echter gestolen worden. Het gaat mij om een 26-jarige verdediger die op zijn maximale niveau zit (sub-top Eredivisie) en dus een typische breedteaankoop is waar grof geld voor wordt betaald.

Breedte-aankopen belanden hier vrijwel altijd op de bank en nemen zwaar in waarde af, indien ze geen potentie hebben.
Misschien zagen ze intern teveel groepsvorming? Of, maar dat zou wel heel veel visie betekenen, dat ze volgend jaar gokken dat Neres, Tagliafico en Onana en misschien ook wel Mazraoui en Promes echt weg zijn en dat het lastig wordt om voor die kwaliteit Nederlanders te halen. Dan haal je nu twee buitenlanders en dan kan je dan ook geen Nederlanders halen want dan lever je wel zoveel kwaliteit in.

BerichtGeplaatst: 02 okt 2020 13:18 

DeRuit schreef:
RogerGarcia schreef:
Snake schreef:

Het is ongelofelijk.

Misschien zagen ze intern teveel groepsvorming? Of, maar dat zou wel heel veel visie betekenen, dat ze volgend jaar gokken dat Neres, Tagliafico en Onana en misschien ook wel Mazraoui en Promes echt weg zijn en dat het lastig wordt om voor die kwaliteit Nederlanders te halen. Dan haal je nu twee buitenlanders en dan kan je dan ook geen Nederlanders halen want dan lever je wel zoveel kwaliteit in.
En Klaiber is wel kwaliteit Nederlander? :lol:

Overigens zie ik geen probleem in groepsvorming. Dat heb je altijd. Of je nou Litouwers, Nederlanders of Moldaven hebt.

BerichtGeplaatst: 02 okt 2020 13:18 
Erelid

Je kan als Ajax-zijnde wel kwaliteitsspelers halen die Nederlands zijn, maar dan moet je wel bereid zijn om de buidel te trekken. Ik noem een Wijndal, Pröpper, Ihattaren.

BerichtGeplaatst: 02 okt 2020 14:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
RogerGarcia schreef:
Je kan als Ajax-zijnde wel kwaliteitsspelers halen die Nederlands zijn, maar dan moet je wel bereid zijn om de buidel te trekken. Ik noem een Wijndal, Pröpper, Ihattaren.
De spelers die jij nu noemt, zijn die dan zo geweldig (op dit moment)? Welke garantie geeft dit dat deze wel zonder enige twijfel slagen?

- Wijndal haal je waarschijnlijk niet onder de 15 miljoen. Leuk eerste jaar maar we hebben ook gezien hoe weinig AZ spelers het bij Ajax maken.
- Ihatarren bijna hetzelfde verhaal. Enorm potentieel maar ik vraag me ook af waarom dit er nu niet uitkomt. Enige twijfel over zijn mentaliteit is enigszins terecht, lijkt me. Wil je hier 20 miljoen plus voor neerleggen terwijl je ook Kudus en Gravenberch in huis hebt?
- Propper haal je denk ik ook niet voor het Klaassen-bedrag. Ik vind Propper ook een goede voetballer maar om nu te zeggen, dat hij de missing link is, gaat me ook tever.

Kortom allemaal dure opties die geen enkele garantie geven. Met Klaiber haal je gewoon relatief goedkoop iemand in huis waarvan je weet wat je eraan hebt. Die is echt voor de breedte en die andere eigenlijk niet.

BerichtGeplaatst: 02 okt 2020 15:36 
Erelid

RogerGarcia schreef:
De spelers die jij nu noemt, zijn die dan zo geweldig (op dit moment)? Welke garantie geeft dit dat deze wel zonder enige twijfel slagen?

- Wijndal haal je waarschijnlijk niet onder de 15 miljoen. Leuk eerste jaar maar we hebben ook gezien hoe weinig AZ spelers het bij Ajax maken.
- Ihatarren bijna hetzelfde verhaal. Enorm potentieel maar ik vraag me ook af waarom dit er nu niet uitkomt. Enige twijfel over zijn mentaliteit is enigszins terecht, lijkt me. Wil je hier 20 miljoen plus voor neerleggen terwijl je ook Kudus en Gravenberch in huis hebt?
- Propper haal je denk ik ook niet voor het Klaassen-bedrag. Ik vind Propper ook een goede voetballer maar om nu te zeggen, dat hij de missing link is, gaat me ook tever.

Kortom allemaal dure opties die geen enkele garantie geven. Met Klaiber haal je gewoon relatief goedkoop iemand in huis waarvan je weet wat je eraan hebt. Die is echt voor de breedte en die andere eigenlijk niet.
Ik zeg ook helemaal niet dat het garanties zijn, en ik zeg ook niet dat we ze moeten halen voor die bedragen. Ik zeg alleen dat ik de focus op Nederland zo dom vind, aangezien je zoals jij dus al aangeeft, heel snel overbetaald voor spelers of anderzijds kwalitatief mindere spelers haalt.

BerichtGeplaatst: 02 okt 2020 17:42 
Erelid

RogerGarcia schreef:
Ik zeg ook helemaal niet dat het garanties zijn, en ik zeg ook niet dat we ze moeten halen voor die bedragen. Ik zeg alleen dat ik de focus op Nederland zo dom vind, aangezien je zoals jij dus al aangeeft, heel snel overbetaald voor spelers of anderzijds kwalitatief mindere spelers haalt.
Ok maar is het dom of wat uit de context gerukt door de media?

Ik denk dat elke nederlandse topclub eerst rondkijkt naar nederlandse spelers. Ze zeggen nu dat ze een Nederlander wilde maar dat is ook makkelijk gezegd nu omdat ze Klaiber al in het vizier hadden (en misschien al voor een langere tijd). Los van het feit of Klaiber goed genoeg is, zijn er na hem niet zoveel opties meer over.

Ik denk ook dat het een beetje mooi weer praatje is omdat ze nu 2 nederlanders willen en we nu wel weten dat naast Klaiber Klaassen ook is.

Wijndal zou ook serieus bekeken zijn maar was/is te duur om achter Tagliafico te hebben.

Ik til er niet zo zwaar aan. Ajax heeft ook een behoorlijk netwerk in Zuid Amerika waar ze voor langere tijd bezig zijn geweest met een Neres en Anthony. Die Lainez ook maar koos er uiteindelijk voor om niet te komen. Maar goed we moeten afwachten hoe het verder loopt. Tot dusver onder Overmars zijn de aankopen divers.

BerichtGeplaatst: 03 okt 2020 03:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Snake schreef:
DeRuit schreef:
RogerGarcia schreef:

En Klaiber is wel kwaliteit Nederlander? :lol:

Overigens zie ik geen probleem in groepsvorming. Dat heb je altijd. Of je nou Litouwers, Nederlanders of Moldaven hebt.
Back up kwaliteit. Feit is wel dat je volgend seizoen misschien Onana, Tagliafico, Neres, Promes en Mazraoui uit de basis kwijt raakt. Dan ben je weer twee Nederlanders kwijt en op Onana (mits Scherpen doorgroeit) na kan je nog niemand vervangen met de jeugd.

BerichtGeplaatst: 03 okt 2020 15:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
de dominee schreef:
Enerzijds stemt me dat tevreden, dat Klaiber niet bovenaan het lijstje stond. Anderzijds kwalijk dat ze niet hebben durven anticiperen. Een speler vast halen terwijl Dest nog onder contract stond, aangezien de kans groot zou zijn dat hij zou verkassen. Het was alleen de vraag wie het eerst concreet zou worden en of Dest voor Spanje of Duitsland zou kiezen. Nu neigt Klaiber naar een paniekaankoop. Nog snel wat moeten halen, voor de makkelijke/bekende oplossing kiezen en daar (te) veel voor betalen. Ik vind dat niet sterk overkomen.

Overigens krijgt Klaiber gewoon een eerlijke kans en ik hoop dat andere supporters hem dat ook geven. Ja, ook ik ben sceptisch. Maar nu hij Ajacied is moeten we het er mee doen, ik wens hem al het goeds. Hopelijk weet hij positief te verrassen en moet ik mijn woorden terugnemen. Ik verwacht echter niet dat Klaiber zijn stempel weet te drukken. Niet goed genoeg, slechts bruikbaar als (te dure) wissel. Maar een jongen die op eredivisieniveau niet door de ondergrens zal zakken, heeft hij Utrecht laten zien dat hij dat niveau aan kan en tot de betere backs uit de competitie behoort.

Zag overigens een geinige foto van Klaiber als ballenjongen met Maduro. Vind het altijd leuk om te zien dat er echt veel jongens uit de Ajaxjeugd via een omweg nog bij Ajax of in ieder geval het betaalde voetbal belanden. Compliment voor onze opleiding.

BerichtGeplaatst: 03 okt 2020 15:23 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zag overigens een geinige foto van Klaiber als ballenjongen met Maduro.
Heb je een link?

BerichtGeplaatst: 03 okt 2020 15:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
343 schreef:
Heb je een link?
https://www.ajaxlife.nl/articles/2020/1 ... rbaar-zijn

Onderaan het artikel

BerichtGeplaatst: 03 okt 2020 15:51 

Bij Ajax moeten de trainer en de technisch directeur het samen over een aankoop eens zijn. Op de achtergrond zijn er nog veel mensen uit de scouting en staf die adviseren", zegt Ten Hag in het Algemeen Dagblad.
Bevestigd waar ik al bang voor was. Ten Hag bepaald samen met Overmars het aankoopbeleid.
Advies van de scouting is slechts ondergeschikt advies op de achtergrond..

Tel daar een RvC bij op die ineens per se Nederlandse aankopen wil en voila.

Zo kom je dus tot dit soort aankopen.

Kwalijk.

BerichtGeplaatst: 03 okt 2020 19:44 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
343 schreef:
Heb je een link?
https://www.ajaxlife.nl/articles/2020/1 ... rbaar-zijn

Onderaan het artikel
Dank je, RvdV.
Skimo schreef:
Bij Ajax moeten de trainer en de technisch directeur het samen over een aankoop eens zijn. Op de achtergrond zijn er nog veel mensen uit de scouting en staf die adviseren", zegt Ten Hag in het Algemeen Dagblad.
Bevestigd waar ik al bang voor was. Ten Hag bepaald samen met Overmars het aankoopbeleid.
Advies van de scouting is slechts ondergeschikt advies op de achtergrond..

Tel daar een RvC bij op die ineens per se Nederlandse aankopen wil en voila.

Zo kom je dus tot dit soort aankopen.

Kwalijk.
Bizarre ontwikkeling inderdaad.

BerichtGeplaatst: 03 okt 2020 20:20 

Dit is wel heel kort door de bocht, want Antony en Kudus komen uit de koker van de scouting en niet Ten Hag. Neemt niet weg dat Klaiber gewoon een droevige en ook nog vrij dure aankoop is.

Het kwalijke is dat je dus in Jong Ajax ook geen fatsoenlijke backs hebt momenteel, mede door blessures. Gemiste kans dat ze geen talentvolle rechts en linksback hebben gehaald.

BerichtGeplaatst: 03 okt 2020 20:35 
Erelid

Overigens krijgt Klaiber gewoon een eerlijke kans en ik hoop dat andere supporters hem dat ook geven. Ja, ook ik ben sceptisch. Maar nu hij Ajacied is moeten we het er mee doen, ik wens hem al het goeds. Hopelijk weet hij positief te verrassen en moet ik mijn woorden terugnemen. Ik verwacht echter niet dat Klaiber zijn stempel weet te drukken. Niet goed genoeg, slechts bruikbaar als (te dure) wissel. Maar een jongen die op eredivisieniveau niet door de ondergrens zal zakken, heeft hij Utrecht laten zien dat hij dat niveau aan kan en tot de betere backs uit de competitie behoort.
Eens.
Toen Dest echt serieus werd, schoot de naam van Klaiber door mijn hoofd in de zin van 'het zal toch niet....' En dan ineens maadagavond meldt Verweij dat ze vol voor Klaiber gaan.

Echter een paar dagen later kon ik het eigenlijk wel begrijpen. Ik heb een paar youtube filmpjes zitten kijken en dat viel me niet tegen. Dat zegt natuurlijk niks of niet veel maar soms zie je toch, dat hij toch wel wat kan. Ik durf ook best te beweren dat hij niet veel slechter is dan Dumfries. Zeker verdedigend. En ik las ook, dat hij na de training ook veel tijd in zich zelf investeert om beter te worden. Met links trappen ed. Dat zegt ook wel wat over zijn instelling.

Ik denk dat hij niet uit de toon gaat vallen. Mazraoui was in zijn eerste half jaar ook niet zo stabiel als back. Verdedigend moest hij veel leren. Met Klaiber haal je iemand die weet wat die positie inhoudt. Technisch minder dan Mazraoui maar Klaiber is meer de vechter. Ook goed voor de onderlinge concurrentie binnen een selectie.

En mensen die roepen, dat dit een steek is voor de jeugdopleiding moeten ook even verder kijken. Die roepen dan dat je dit zelf ook kunt/moet opleiden maar is dit wel zo? Rensch is veel beter als RCV en Timber ook. Ook is Timber minder aanvallend met minder drang naar voren. Dus een rechtsback komt niet door. Daarnaast legde PSV toch ook miljoenen neer voor Dumfries?

BerichtGeplaatst: 03 okt 2020 21:20 

Als Ten Hag maar niet stiekem op zijn bierviltjes opstellingen zit te tekenen met Klaiber als rechtsback en alsnog Mazraoui als rechtshalf.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2020 09:10 

Heb vanaf het begin gezegd dat ik neutraal tov zijn komst sta. Ik neig naar positief. Op het veld ligt de waarheid dus we gaan het zien.
De kritiek op zijn komst vind ik toch wel heel gemakkelijk, zeker als de opleiding erbij betrokken wordt.
Dest met zijn 19 jaar als een van de 2 opties als RB vertrekt. Hoezo moet de opleiding dan nog een RB klaar hebben staan. Rensch zal imo tzt een goed RB kunnen worden. Maar dat duurt nog 2 jaar. Wordt bij Jong AJAX bijna wekelijks pijnlijk duidelijk. En dat is ook logisch. De opleiding bekritiseren hierom is lachwekkend.
Er moest in ieder geval een RB gehaald worden. Dat het Klaiber is geworden kan ik mij best voorstellen. Een fysiek sterke, dynamische back die veelvuldig opkomt. Type Walker, ook geen gepolijste speler, van Man.C..
Deze aankoop kan ik in ieder veel beter pruimen dan de komst van Klaassen.

BerichtGeplaatst: 05 okt 2020 20:37 
Erelid

Schijnt dus wel gewoon positief beoordeeld te zijn door de scouting, benadrukte Ten Hag nog bij Rondo. Denk wel dat de volgorde hier Ten Hag --> scouting was, en niet andersom.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 221 berichten ]  Vorige   1 4 5 6 7 8 9  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00