Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 221 berichten ]  Vorige   1 5 6 7 8 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Sean Klaiber
BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 16:35 
Erelid

En dan valt gisteren Rensch in, in plaats van Klaiber op rechtsback. In een topwedstrijd, dat suggereert eigenlijk dat Rensch dus nu al beter is, anders doet de ervaring-geiler Ten Hag zoiets niet.

Tsja.... Was het dan zo nodig om die 4,25 miljoen (exclusief zeer ruime bonussen) uit te geven voor deze rechtsback zonder enige potentie?

Ten Hag weet toch hoe goed Klaiber is? Heeft nota bene jarenlang met hem samengewerkt. Hij heeft ook met de Ajax-verdedigers samen gewerkt. Dan kan je toch een inschatting maken of Klaiber daadwerkelijk zoveel beter is dan Rensch (voor wie minuten heel erg welkom zijn, voor zijn ontwikkeling).

Ik vind het getuigen van een gebrek aan inschattingsvermogen qua huidig en potentieel niveau van spelers (iets dat ik essentiële kwaliteiten vind voor een Ajax-trainer).

BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 17:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
RogerGarcia schreef:
En dan valt gisteren Rensch in, in plaats van Klaiber op rechtsback. In een topwedstrijd, dat suggereert eigenlijk dat Rensch dus nu al beter is, anders doet de ervaring-geiler Ten Hag zoiets niet.

Tsja.... Was het dan zo nodig om die 4,25 miljoen (exclusief zeer ruime bonussen) uit te geven voor deze rechtsback zonder enige potentie?

Ten Hag weet toch hoe goed Klaiber is? Heeft nota bene jarenlang met hem samengewerkt. Hij heeft ook met de Ajax-verdedigers samen gewerkt. Dan kan je toch een inschatting maken of Klaiber daadwerkelijk zoveel beter is dan Rensch (voor wie minuten heel erg welkom zijn, voor zijn ontwikkeling).

Ik vind het getuigen van een gebrek aan inschattingsvermogen qua huidig en potentieel niveau van spelers (iets dat ik essentiële kwaliteiten vind voor een Ajax-trainer).
Dan heb je geen vaste linksback meer achter de hand. Er komen nog veel topwedstrijden aan en een extra back konden we wel gebruiken. Of dat Klaiber had moeten zijn is een andere vraag.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 17:02 

RogerGarcia schreef:

Als Klaiber topfit is heb je gelijk. Zeer vreemd.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 17:06 
Erelid

Er valt werkelijk waar geen enkele pijl meer op te trekken met deze trainer. Stel nu dat je Klaiber bent, dan is dit ineens ook een zeer vreemd signaal.

Ik heb geen flauw idee of hij zelf wel een idee heeft, of zomaar wat doet. God zegene de greep wie hij op welke positie neerzet. Ineens is Promes op 10 ook weer een optie. En Labyad in de spits weer een optie. Als je het nog enigszins logisch had neergezet had je Labyad op 10 gezet, Promes op links en Tadic in de spits. Had je iig nog voetbal gehad in het centrum.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 17:11 

Vond ik ook vreemd ja. Ik was ergens wel positief verrast. Veel liever dat Rensch vlieguren maakt.

Je weet ook gewoon van tevoren dat Labyad als spits wordt gewisseld. En ja hoor... Niet iets anders proberen, nee stug Labyad tóch gewoon weer als spits proberen. Het moet en zal. Terwijl je eerder dus gigantisch op je bek ging met dezelfde Promes op 10, en dezelfde Labyad in de spits.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 20:33 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Misschien gewoon tactisch omdat Rensch Defensief beter is.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 21:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik vond het een heel logische keuze omdat Ajax PSV terugdrong en de ruimtes al klein waren. PSV speelde eigenlijk met enkel Malen voorin en hanteerde enkel de lange bal. Rensch is een veel betere voetballer dan Klaiber dus Ajax was meer gebaat bij een voetballende back.

Ik vind het nog steeds een logische keuze dat Ajax een extra rechtsback heeft gehaald want Mazraoui voelt nu ook dat hij niet kan verslappen. Daarnaast is Rensch multifunctioneel en is veel beter centraal.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 21:22 

Ik vind het nog steeds een logische keuze dat Ajax een extra rechtsback heeft gehaald want Mazraoui voelt nu ook dat hij niet kan verslappen. Daarnaast is Rensch multifunctioneel en is veel beter centraal.
Mazraoui heeft alleen verstek laten gaan door fysieke problemen, nooit ergens anders door, was veruit de beste foutloze speler tegen PSV.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 23:54 
Erelid

Mazraoui speelde inderdaad een heel goede wedstrijd. Misschien wel goed voor hem geweest dat Dest is vertrokken. Heeft met Klaiber wel concurrentie, maar het is niet meer het stuivertje wisselen van vorig seizoen. Mazraoui is eerste keus nu, lijkt 'm rust te geven.

BerichtGeplaatst: 12 jan 2021 02:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
AFCA Niels schreef:
Mazraoui speelde inderdaad een heel goede wedstrijd. Misschien wel goed voor hem geweest dat Dest is vertrokken. Heeft met Klaiber wel concurrentie, maar het is niet meer het stuivertje wisselen van vorig seizoen. Mazraoui is eerste keus nu, lijkt 'm rust te geven.
Mazraoui heeft zelf ook aangegeven dat hij vorig seizoen de hele tijd niet top fit was volgens mij. Misschien ook wel willen forceren door de concurrentie, maar dan nog.

BerichtGeplaatst: 12 jan 2021 16:23 
Erelid

Ik vond het een heel logische keuze omdat Ajax PSV terugdrong en de ruimtes al klein waren. PSV speelde eigenlijk met enkel Malen voorin en hanteerde enkel de lange bal.
inderdaad ook mijn gedachte.

BerichtGeplaatst: 23 jan 2021 11:37 
Erelid

Wat is er met hem aan de hand? Lijkt door iedereen eruit gespeeld te worden (Rensch, Timber, Mazraoui), maar zat ook nog niet bij de selectie afgelopen weekend.

BerichtGeplaatst: 23 jan 2021 11:40 

RogerGarcia schreef:
Wat is er met hem aan de hand? Lijkt door iedereen eruit gespeeld te worden (Rensch, Timber, Mazraoui), maar zat ook nog niet bij de selectie afgelopen weekend.
Heeft liesblessure.

BerichtGeplaatst: 24 jan 2021 14:34 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Toch wel fijn dat hij is gekomen. Stel je voor dat Mazraoui, Rensch en Timber alledrie niet mee kunnen doen.

BerichtGeplaatst: 24 jan 2021 14:40 

guy_ajax schreef:
Toch wel fijn dat hij is gekomen. Stel je voor dat Mazraoui, Rensch en Timber alledrie niet mee kunnen doen.
De Mazraoui van vandaag hoeft van mij nooit meer te spelen. Zelden iemand zo zien falen. Zowel verdedigend als aan de bal hemeltergend slecht. Deed werkelijk niks goed. Een goede trainer zou hem na een half uur al gewisseld hebben. Maar ja, wij hebben Ten Hag.

BerichtGeplaatst: 24 jan 2021 15:31 
Erelid

Er zijn heel, heel weinig trainers die dat gedaan zouden hebben.
guy_ajax schreef:
Nu zijn Rensch en Tember natuurlijk ook back-ups voor andere plekken in de verdediging, maar dan nog... Heel bijzonder hoe snel hij gedaald is in de pikorde. En dat als lievelingetje van Ten Hag.

BerichtGeplaatst: 24 jan 2021 17:02 

Jnp schreef:
Dat denk ik ook. Ze pakken ze tegenwoordig met fluwelen handschoentjes aan.
Dan zet je de boel wel meteen op scherp. Voor hetzelfde geld verspeel je vandaag volkomen onnodig 2 punten.

BerichtGeplaatst: 24 jan 2021 20:30 
Erelid

Jnp schreef:
guy_ajax schreef:
Nu zijn Rensch en Tember natuurlijk ook back-ups voor andere plekken in de verdediging, maar dan nog... Heel bijzonder hoe snel hij gedaald is in de pikorde. En dat als lievelingetje van Ten Hag.
Volgens kun je nog helemaal niet concluderen dat Klaiber in de pikorde gedaald is. Nota bene is hij geblesseerd dus hoezo deze stelling?

Timber en Rensch zijn overigens van origine geen rechtsback en gewoon centrale verdedigers. Een Timber is ook totaal niet geschikt als back zoals Mazraoui en Klaiber kunnen/moeten spelen.

Klaiber heeft tot dusver al redelijk veel gespeeld en zelfs ook als linksback.
Ik hoop in ieder geval dat Timber en zeker Rensch niet gezien worden als mogelijke backs want Rensch is gewoon een geweldige centrale verdediger.

BerichtGeplaatst: 25 jan 2021 01:54 

Jnp schreef:
guy_ajax schreef:
Volgens kun je nog helemaal niet concluderen dat Klaiber in de pikorde gedaald is. Nota bene is hij geblesseerd dus hoezo deze stelling?

Timber en Rensch zijn overigens van origine geen rechtsback en gewoon centrale verdedigers. Een Timber is ook totaal niet geschikt als back zoals Mazraoui en Klaiber kunnen/moeten spelen.

Klaiber heeft tot dusver al redelijk veel gespeeld en zelfs ook als linksback.
Ik hoop in ieder geval dat Timber en zeker Rensch niet gezien worden als mogelijke backs want Rensch is gewoon een geweldige centrale verdediger.
Timber En rensch zullen zich hopelijk tock ook meer op rechtsback richten.
Prima dat het talentvolle CV's zijn, maar dat is weer 2 keer een cv van 1m79 Met die lengte en indien voldoende snelheid zie ik ze eerder als back doorbreken dan centraal.

Er moet gewoon altijd lengte, duelkracht en kopkracht aanwezig zijn. Volgens mij schiet dit in de opleiding wat te kort. Laatste jaren is alleen De Ligt zon type geweest.

Elke corner, vrije trap of hoge voorzet tegen is anders weer steeds gevaarlijk, zeker Europees. Zeker in combinatie met Blind woems sterke punt dit ook niet is.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2021 18:45 
Erelid

Volgens mij kan je hem met een gerust hart nog verkopen morgen. Iedere minuut die hij nog speelt neemt hij in voor talentvolle gasten als Rensch en Timber.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2021 21:29 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Het is Mazroui, Rensch, Timber en dan pas Klaiber. 26 jaar en in totaal iets van 7 miljoen euro weggegooid eigenlijk. Geld dat je voor andere posities had kunnen gebruiken.

BerichtGeplaatst: 27 apr 2021 08:14 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/97 ... nland.html

In de laatste alinea staat ook dat Klaiber weleens snel kan vertrekken.

Prima!

BerichtGeplaatst: 27 apr 2021 11:51 
Erelid

Ik weet niet of het prima is als Klaiber vertrekt. Ik sta nog steeds achter zijn aankoop in de situatie waarin Ajax toen zat. Je hebt ook deze spelers nodig, die misschien geen CL-nivo hebben maar Ajax kan geen selectie hebben met 20 spelers die allemaal zo maar mee kunnen in de CL.

Voor zulke spelers is het altijd zuur als die een keer moeten invallen in een slecht draaiend elftal of als er meerder blessures of schorsingen zijn. Dan vallen ze vaak tegen.

Natuurlijk is het goed dat Rensch en Timber zich hebben laten gelden waardoor Klaiber in de pikorde is gedaald. Zo hoort het ook. Alleen vind ik Rensch en Timber vele malen beter als centrale verdediger . Rensch is nog zeer jong en wat onbevangen als back maar hopelijk zien ze in hem in de toekomst ook een centrale verdediger.

BerichtGeplaatst: 27 apr 2021 13:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Maar met een fitte Mazraoui, Rensch en Timber is Klaiber toch gewoon 4e keus?

BerichtGeplaatst: 27 apr 2021 13:38 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Dat was toen, dit is nu, FR. Klaiber is derde of vierde keus. Dan liever verkopen en een talent of een hongerige speler er voor in de plek.
ibramovic89 schreef:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/97 ... nland.html

In de laatste alinea staat ook dat Klaiber weleens snel kan vertrekken.

Prima!
Ja, maar dat is de conclusie van VP. Nergens zie ik dit staan in het artikel van AS, helaas.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 221 berichten ]  Vorige   1 5 6 7 8 9  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00