Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 363 berichten ]  Vorige   1 7 8 9 10 11 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Sébastien Haller
BerichtGeplaatst: 08 mar 2021 13:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
geenidee4 schreef:
Ja, dit is geen slimme aankoop. Zo log, een eendimensionale spits. Hij gaat wel veel scoren omdat hij goed positie kan kiezen. Maar je raakt hem natuurlijk niet meer kwijt voor een goed bedrag. Misschien aan een Turkse club of zo. Tadic kan inderdaad veel beter in de spits. Of Brobbey, want die heeft nog verrassend veel beweeglijkheid gezien zijn postuur. Traoré ben ik niet zo kapot van.
Mja, als hij veel gaat scoren (en Ajax dus aan prijzen helpt), dan kan het mij niet zoveel schelen dat we hem met 'verlies' gaan verkopen. Laat de transferwinst maar in de jeugdspelers zitten.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

BerichtGeplaatst: 08 mar 2021 15:26 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Tegen PSV thuis, in de beker en Heracles uit was hij echt goed.

Daarnaast cijfers volgens statistieken zijn ruim voldoende.

https://www.whoscored.com/Players/23654 ... ien-Haller

Statistieken liegen niet, en dit zijn toch goede cijfers.
Veel mensen klagen omdat het de duurste aankoop ooit is.

BerichtGeplaatst: 08 mar 2021 17:10 
Erelid

Morfe0 schreef:

Tuurlijk klaag ik omdat dit de duurste aankoop is. Als dit een aankoop was van 5 miljoen met 1 miljoen salaris had ik gezegd: Wereldaankoop voor dat geld.

Maar voor 22.5 miljoen, 5 miljoen salaris en een recordaankoop van Ajax, verwacht ik toch wat meer. Ook al kan Haller daar zelf vrij weinig aan doen.

BerichtGeplaatst: 11 mar 2021 17:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Kees Prins
Droomaankoop: Viktor Mazlov
Morfe0 schreef:

Ik vond hem eigenlijk steeds prima tot uitstekend tot de laatste drie wedstrijden (PSV-uit, Heerenveen-uit voor de beker en FC Groningen-thuis). Daarin speelde hij dramatisch. Maar goed, als hij zelfs dan in drie wedstrijden een doelpunt en een assist heeft, is dat natuurlijk gewoon goed.

Ik vind hem allround: een behoorlijke techniek (al is de eerste aanname niet altijd goed), koppend bijna onverslaanbaar, kan zelf scoren maar ziet ook medespelers staan. Hij is alleen niet snel.

BerichtGeplaatst: 14 mar 2021 18:38 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik denk dat Haller best veel moeite heeft met het feit dat hij niet mag spelen in de EL. Hij straalt geen plezier uit op het moment en dat vertaalt zich in slecht spel.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

BerichtGeplaatst: 14 mar 2021 18:41 
Erelid

Zou kunnen, al toont hij sowieso altijd weinig emotie (geeft ie zelf ook aan). Maar het ziet er inderdaad heel ongemotiveerd uit.

Sowieso moeten we wel het verschil tussen 'niet in vorm' en 'dit is mijn niveau' in de gaten houden. Op dit moment geldt het eerste, hij kan echt wel beter. In de tweede helft toonde hij gelukkig af en toe wel dat ie wel iets kan in de kleine ruimte. Maar over het algemeen natuurlijk weer onvoldoende vandaag, helaas.

BerichtGeplaatst: 14 mar 2021 18:44 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Stormrage schreef:
Ik denk dat Haller best veel moeite heeft met het feit dat hij niet mag spelen in de EL. Hij straalt geen plezier uit op het moment en dat vertaalt zich in slecht spel.
Hij is geen onderdeel van het succesvol Europese elftal. Met de schwung en overtuiging die daar in zit. En ik denk ook dat dat onbewust veel doet. Vooral binnen het teamgevoel. Waar hij toch een beetje buiten de boot valt..

Maar dit is echt heel slecht. Ziel onder z'n arm lijkt het wel.

BerichtGeplaatst: 14 mar 2021 18:53 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
ibramovic89 schreef:
Stormrage schreef:
Hij is geen onderdeel van het succesvol Europese elftal. Met de schwung en overtuiging die daar in zit. En ik denk ook dat dat onbewust veel doet. Vooral binnen het teamgevoel. Waar hij toch een beetje buiten de boot valt..

Maar dit is echt heel slecht. Ziel onder z'n arm lijkt het wel.
Woont hij ondertussen al op zichzelf, of nog steeds in een hotel? Ook niet echt fijn, zeker met de avondklok en restricties.

BerichtGeplaatst: 14 mar 2021 19:13 

Een gotspe dat deze lantaarnpaal de hele wedstrijd blijft staan. Doet helemaal niks goed. Best een "prestatie". Is ongeveer de slechtste spits van de eredivisie. Kan me niet voorstellen dat welke andere spits dan ook zo weinig laat zien. Technisch niet bovenmodaal en de snelheid van Johnny vd Beukering waar we allemaal om hebben gelachen. Daarbovenop de uitstraling van een zoutzak.
En TH laat hem staan, maar ja, is ook een speler uit zijn koker.

BerichtGeplaatst: 14 mar 2021 19:30 

renemar schreef:
Een gotspe dat deze lantaarnpaal de hele wedstrijd blijft staan. Doet helemaal niks goed. Best een "prestatie". Is ongeveer de slechtste spits van de eredivisie. Kan me niet voorstellen dat welke andere spits dan ook zo weinig laat zien. Technisch niet bovenmodaal en de snelheid van Johnny vd Beukering waar we allemaal om hebben gelachen. Daarbovenop de uitstraling van een zoutzak.
Omdat Overmars hem ook al wilde toen hij nog onder ten Hag bij Utrecht speelde is het een speler uit zijn koker? Welke andere spits hebben we en hoe komt hij anders weer in vorm? Traore misschien. Waarom zou je Brobbey minuten gunnen nu hij naar Leipzig gaat als het niet nodig is. Alvarez had ook een stroef begin en wordt nu door veel mensen geloofd voor zijn inbreng.

BerichtGeplaatst: 15 mar 2021 09:44 

DeRuit schreef:
renemar schreef:
Omdat Overmars hem ook al wilde toen hij nog onder ten Hag bij Utrecht speelde is het een speler uit zijn koker? Welke andere spits hebben we en hoe komt hij anders weer in vorm? Traore misschien. Waarom zou je Brobbey minuten gunnen nu hij naar Leipzig gaat als het niet nodig is. Alvarez had ook een stroef begin en wordt nu door veel mensen geloofd voor zijn inbreng.
Of Overmars hem wilde hebben weet ik niet. Weet wel bijna zeker dat Haller nu niet was gehaald als TH geen trainer zou zijn.
Welke andere spits? Wat denk je van Tadic? Komt er meteen ruimte voor snelheid en diepgang op de linkervleugel. Met Neres, Antony en Idrissi heb je daar prima alternatieven.
Hoe hij in vorm komt? Door keihard te trainen. Daar moet hij maar laten zien dat hij de scherpte terugkrijgt. Nu loopt hij als een zombie over het veld en is een stoorzender als hij de bal krijgt.
Je laat niemand staan die waardeloos speelt alleen in de hoop dat hij zijn vorm terugkrijgt. Iedereen kan slecht spelen, maar hij bakt er al weken helemaal niks van. Eigenlijk alleen de eerste paar potjes deed hij het redelijk.

BerichtGeplaatst: 15 mar 2021 09:55 

renemar schreef:
DeRuit schreef:
renemar schreef:
Of Overmars hem wilde hebben weet ik niet. Weet wel bijna zeker dat Haller nu niet was gehaald als TH geen trainer zou zijn.
Welke andere spits? Wat denk je van Tadic? Komt er meteen ruimte voor snelheid en diepgang op de linkervleugel. Met Neres, Antony en Idrissi heb je daar prima alternatieven.
Hoe hij in vorm komt? Door keihard te trainen. Daar moet hij maar laten zien dat hij de scherpte terugkrijgt. Nu loopt hij als een zombie over het veld en is een stoorzender als hij de bal krijgt.
Je laat niemand staan die waardeloos speelt alleen in de hoop dat hij zijn vorm terugkrijgt. Iedereen kan slecht spelen, maar hij bakt er al weken helemaal niks van. Eigenlijk alleen de eerste paar potjes deed hij het redelijk.
Alvarez is ook lang genoeg verketterd, Schuurs ook en die bleven ook gewoon staan. Dat gaat nu ook gebeuren en dan wordt het of een Alvarez of een Schuurs. Maar het is toch niet zo raar dat hij er wat moeite mee heeft. Ik weet niet of zijn familie al over is, dat leek bij Alvarez toch wel te helpen. Of hij al een huis heeft of nog in een hotel zit. Europees kan hij extra trainen met Vanenburg, maar is dus niet mee met de groep en mist dan ook de groepsdynamiek daar, ook buiten de wedstrijden om. Hij is ook degene die ons een goede januari bezorgd heeft, dus ik vind dat hij wat dat betreft gewoon krediet moet krijgen om nu weer in vorm te raken. Zeker in een wedstrijd waar je niets hoeft te forceren of het lastig hebt.

BerichtGeplaatst: 15 mar 2021 11:46 

Alvarez doet het ontegenzeglijk goed de laatste tijd. Is duidelijk van waarde voor dit elftal, zorgt voor evenwicht.
Neemt niet weg dat ik geen fan ben van het type voetballer dat Alvarez is. Ik zie liever een type speler die echt goed met de bal is, overzicht heeft. Alvarez is beter zonder dan met bal.
Over Schuurs heb ik mijn mening al vaker hier geventileerd. Komt gewoon te kort voor AJAX. Is en blijft een twijfelaar. Heeft ook geen uitstraling. Vergelijk eens met Timber. Verschil van dag en nacht. Het zit gewoon niet in Schuurs. Kan hij waarschijnlijk niks aan doen.

BerichtGeplaatst: 15 mar 2021 11:53 

renemar schreef:
Alvarez doet het ontegenzeglijk goed de laatste tijd. Is duidelijk van waarde voor dit elftal, zorgt voor evenwicht.
Neemt niet weg dat ik geen fan ben van het type voetballer dat Alvarez is. Ik zie liever een type speler die echt goed met de bal is, overzicht heeft. Alvarez is beter zonder dan met bal.
Over Schuurs heb ik mijn mening al vaker hier geventileerd. Komt gewoon te kort voor AJAX. Is en blijft een twijfelaar. Heeft ook geen uitstraling. Vergelijk eens met Timber. Verschil van dag en nacht. Het zit gewoon niet in Schuurs. Kan hij waarschijnlijk niks aan doen.
Weet ik, maar ik bedoelde vooral dat ik vind dat we Haller wat langer de kans moeten gunnen. Pakt hij het weer op dan wordt het net als Alvarez een speler van waarde en zo niet dan wordt het net als Schuurs een speler die nu nog niet goed genoeg is voor de basis. (ik heb de hoop bij Schuurs nog niet opgegeven ). Als je hem nu wisselt, of niet opstelt en hij zit al niet lekker in zijn vel dan zal dat alleen maar erger worden. Als je dan niet achter staat en niet in gevaar komt is er ook weinig risico om hem te laten staan.

BerichtGeplaatst: 15 mar 2021 12:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Stormrage schreef:
Eens. We moeten ook niet vergeten dat de publieke opinie op dit moment vooral gericht is op de Europese wedstrijden. Zo een wedstrijd zoals gisteren in Zwolle is mede door de grote voorsprong op PSV in principe gewoon een beetje bijzaak geworden.

BerichtGeplaatst: 15 mar 2021 13:40 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Juist ja. Ik snap al die commotie mbt Haller niet echt.

Ik zie ook wel, dat Haller heel ongelukkig speelt maar ik zie geen Haller die er de kantjes vanaf loopt. Het loopt gewoon niet en dan snap ik best dat er dan wat irritatie bij hem komt. Ik denk ook, dat Haller het heel moeilijk heeft met het feit, dat hij niet mag spelen in de EL.

Het is geen toeval, dat hij minder speelt sinds de bekendmaking dat hij niet speelgerechtigd is in de EL. Mensen doen er nogal simpel over maar het is wel wat meer dan een wedstrijdje niet spelen. Pak zo'n week er eens bij. Vanaf maandag staat de focus op donderdag (EL) en dan weet je als Haller dat je bijzaak bent want je speelt niet. Als je een keer geschorst bent ofzo weet je dit ook maar dan weet je wel dat je weer lid van de selectie wordt, iets wat voor Haller niet geldt.

Dan kun je nog zo'n grote transfersom vertegenwoordigen maar dit moet wel wat met je doen.

Overigens vond ik hem tegen Zwolle ook niet zo superslecht. Er lukte niet veel maar je ziet wel goede loopacties (hij krijgt niet altijd de bal). Ook in het drukzetten is hij van waarde. In de eerste maanden was hij echt een aanwinst en nu is het wat minder. Ik maak me niet druk.

BerichtGeplaatst: 15 mar 2021 14:40 

Juist ja. Ik snap al die commotie mbt Haller niet echt.

Ik zie ook wel, dat Haller heel ongelukkig speelt maar ik zie geen Haller die er de kantjes vanaf loopt. Het loopt gewoon niet en dan snap ik best dat er dan wat irritatie bij hem komt. Ik denk ook, dat Haller het heel moeilijk heeft met het feit, dat hij niet mag spelen in de EL.

Het is geen toeval, dat hij minder speelt sinds de bekendmaking dat hij niet speelgerechtigd is in de EL. Mensen doen er nogal simpel over maar het is wel wat meer dan een wedstrijdje niet spelen. Pak zo'n week er eens bij. Vanaf maandag staat de focus op donderdag (EL) en dan weet je als Haller dat je bijzaak bent want je speelt niet. Als je een keer geschorst bent ofzo weet je dit ook maar dan weet je wel dat je weer lid van de selectie wordt, iets wat voor Haller niet geldt.

Dan kun je nog zo'n grote transfersom vertegenwoordigen maar dit moet wel wat met je doen.

Overigens vond ik hem tegen Zwolle ook niet zo superslecht. Er lukte niet veel maar je ziet wel goede loopacties (hij krijgt niet altijd de bal). Ook in het drukzetten is hij van waarde. In de eerste maanden was hij echt een aanwinst en nu is het wat minder. Ik maak me niet druk.
Slappe excuses. Het is me wat, een hele week rust voor de volgende wedstrijd.
De eerste maanden? Heeft hooguit enkele wedstrijden aardig meegedaan. Speelt nu vanaf begin februari dramatisch.
Ik ken nog een speler waar je heel lang vertrouwen hebt gehouden, Magallan.

BerichtGeplaatst: 15 mar 2021 15:15 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
FR heeft ook altijd vertrouwen gehouden in Alvarez.
Verder is het echt veel te vroeg om Haller af te schrijven.

BerichtGeplaatst: 15 mar 2021 15:51 
Erelid

Iedereen zit er wel eens langs maar ik schrijf niemand zo snel af nee. Je moet ook gewoon kijken naar elke situatie apart.

Beetje simpel als je stelt dat een bepaalde speler een week rust voor de volgende wedstrijd. Komt wel meer bij kijken want je traint ook naar een tegenstander toe en als je dag in dag uit voelt, dat je er niet bijhoort, kan ik me voorstellen, dat je je anders voelt. Je bent niet betrokken hoezeer andere je er ook bij willen betrekken want je weet dat je niet speelt.

Ik ga verder ook geen oude koeien uit de sloot halen mbt Magallan maar als bepaalde posters niet snappen welke insteek ik nam om Magellan te verdedigen, heeft het ook geen nut om erop in te gaan.

Feit is dat veel spelers op basis van een paar wedstrijden afgeschreven worden. Ik kan me bv ook nog goed herinneren hoe Daley Blind in zijn eerste jaar werd afgebrand.

Ik zit hier echt niet om mijn gelijk te halen want ik durf ook te zeggen dat ik er weleens langs zit. Alleen is het mij te makkelijk om heel snel iets te roepen want misschien achteraf best waar is.

BerichtGeplaatst: 15 mar 2021 17:31 

343 schreef:
FR heeft ook altijd vertrouwen gehouden in Alvarez.
Verder is het echt veel te vroeg om Haller af te schrijven.
Ik schrijf Haller niet af, constateer alleen dat hij redelijk is begonnen maar nu al weken dramatisch speelt.
En daarbij een negatieve uitstraling heeft. Je kunt altijd in een dip zitten maar je kunt dan ook keihard werken om daaruit te komen. Je niet als een zoutzak over het veld bewegen.

BerichtGeplaatst: 15 mar 2021 17:34 

Iedereen zit er wel eens langs maar ik schrijf niemand zo snel af nee. Je moet ook gewoon kijken naar elke situatie apart.

Beetje simpel als je stelt dat een bepaalde speler een week rust voor de volgende wedstrijd. Komt wel meer bij kijken want je traint ook naar een tegenstander toe en als je dag in dag uit voelt, dat je er niet bijhoort, kan ik me voorstellen, dat je je anders voelt. Je bent niet betrokken hoezeer andere je er ook bij willen betrekken want je weet dat je niet speelt.

Ik ga verder ook geen oude koeien uit de sloot halen mbt Magallan maar als bepaalde posters niet snappen welke insteek ik nam om Magellan te verdedigen, heeft het ook geen nut om erop in te gaan.

Feit is dat veel spelers op basis van een paar wedstrijden afgeschreven worden. Ik kan me bv ook nog goed herinneren hoe Daley Blind in zijn eerste jaar werd afgebrand.

Ik zit hier echt niet om mijn gelijk te halen want ik durf ook te zeggen dat ik er weleens langs zit. Alleen is het mij te makkelijk om heel snel iets te roepen want misschien achteraf best waar is.
Zou ook niet meer op Magallan ingaan. Dat was hilarisch. Nog lachwekkender is het om het dan op het niet begrijpen van anderen te gooien. :lol:

BerichtGeplaatst: 15 mar 2021 18:30 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
renemar schreef:
Zou ook niet meer op Magallan ingaan. Dat was hilarisch. Nog lachwekkender is het om het dan op het niet begrijpen van anderen te gooien. :lol:
Voegt niets toe, Rene. Ont-topic:
Heb het over Haller en zijn toekomst bij AJAX.

BerichtGeplaatst: 15 mar 2021 18:47 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Toch bij beide goals betrokken en bijna 2 goals gemaakt.
En dat terwijl hij zwak speelde.
83 procent van zijn passes kwamen aan, 10 van de 15 duels won hij.
Dat is ook belangrijk om aansluiting te krijgen en door te voetballen.

BerichtGeplaatst: 22 mar 2021 12:18 
Erelid

Ook al was hij de laatste weken uit vorm en heb ik hem meermaals vervloekt, ik zie nog steeds zijn kwaliteiten. Hij is vooral heel inconsistent. Wisselt geweldige momenten af met passes waarvan je denkt: wtf.

Nu vraag ik me dan soms af. Hoe kan dat? Komt dat door een gebrek aan vertrouwen? Gebrek aan concentratie? Hoe hij mentaal in zijn vel zit? Of komt het toch door een gebrek aan basistechniek?

Simpele passes die de laatste wedstrijden belachelijk slecht werden gegeven. Je kan mij niet wijs maken dat hij dat niet kan. Oogt soms ook wel een beetje lui. Niet voor niks zat Ten Hag er heel erg kort op zat (dat was vaak de kritiek bij West Ham).

Heeft altijd bij de Franse nationale teams in de jeugdelftallen gespeeld. Dan moet je wel wat kunnen qua techniek. Dit lijkt me typisch een speler die (te) lang op zijn talent en fysieke voorsprong heeft geteerd. Maar nog tekortschiet in concentratie en werklust. Hij komt nu op een leeftijd en in een ploeg waar dat wel gevraagd wordt. Indien hij verzwakt, staan er beteren. Dat was bij Frankfurt, West Ham en Utrecht nog niet meteen het geval.

Ik hoop dat Ten Hag dit erin kan slijpen bij hem. Dat hij dit half jaar kan wennen aan het verhoogde baltempo bij Ajax, aan het positiespel. Dat hij zijn werklust vergroot, wederom kan aarden in Nederland (met familie en huis). Dat hij met meer concentratie en vrijer in zijn hoofd kan gaan spelen (zo'n EL uitschrijving doet zo'n jongen natuurlijk geen goed).

Laten we hem dit half jaar nog niet meteen afschrijven, maar wel de verbeterpunten en slechte punten benoemen. Dan hebben we volgend jaar hopelijk een droomspits (ook Europees). Qua intrinsieke kwaliteiten denk ik nog steeds dat Haller goed bij Ajax kan passen namelijk. Dit is ook voor het eerst dat Haller in een ploeg gaat spelen die aanvallend voetbal speelt, in een 4-3-3 systeem. Frankfurt speelde ook aanvallend voetbal, maar daar speelde hij meer als valse spits met Jovic als diepe spits.

De wedstrijden dat er een diepe spits naast Haller kwam te spelen (Huntelaar tegen Twente, Brobbey tegen Willem 2), zag je ook dat Haller beter wist hoe hij daarmee om moest gaan.

BerichtGeplaatst: 05 apr 2021 12:06 
Erelid

Zo, Haller heeft (al langer) een punt gezet mbt de fout van Ajax dat hij niet mag spelen in de EL.

Ik vond hem tegen Heerenveen al stukken beter en vaster spelen dan voor de interlandperiode. Het is nog niet de Haller van de maand Januari maar hij was tegen Heerenveen goed aanwezig. Vaak aanspeelbaar en werd ook vaak gezocht. Hij moet nog veel vaster en constanter worden maar je ziet wel dat hij het kan. Die ene aanname en pass op Klaassen waar Klaassen zowat alleen op de doelman afgaat is wel pure klasse.

Ik vind ook dat Ajax soms wat directer moet spelen. Eerder een voorzet geven want als Tadic blijft kappen en draaien sta je al spits vast terwijl als die bal in èèn keer gegeven wordt ben je veel gevaarlijker. Met Haller en Klaassen heb je 2 spelers in de as, die wel weten hoe en waar je positie moet kiezen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 363 berichten ]  Vorige   1 7 8 9 10 11 15  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00