Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 363 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Mogelijke Aanwinsten
BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 09:41 

Laten we het ook van de positieve kant bekijken: geen Labyad meer in de spits! :343:

Blijft toch weinig over van die overtuigende voorbereiding he? Alvarez als cvm is uit de basis verdwenen, Promes als 10 en Labyad als spits. De ene na de andere foute inschatting.

BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 10:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Pfoe, 25 miljoen lijkt me toch wel iets teveel van het goede. Wel een goede spits natuurlijk, maar daar lag nou niet echt prioriteit.
Snake schreef:
Ik denk ook dat Haller wel een goede spits is. Was bij Frankfurt wel aardig volgens mij. Bij West Ham staat hij op een eiland en fungeert ie minder las ik. Op zich slim om je dan te melden als Ajax.

Dat het uit de koker van Ten Hag komt jeukt wel weer.
Dus je vindt het op zich slim van Ajax, maar toch minder als Ten Hag het voorgesteld heeft (wat natuurlijk ook maar een aanname is)?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 10:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-zet-met-h ... rdtransfer
In Londen kwam Haller dit seizoen in zestien competitieduels, waarvan hij er tien in de basiself begon, tot drie doelpunten. Hoewel hij bij West Ham United nog een contact tot medio 2024 heeft, was de Engelse club bereid om mee te werken aan een transfer, maar dan zal Ajax wel flink in de buidel moeten tasten. De club naderen een akkoord over een transfersom van twintig miljoen euro. Daarmee is Haller direct de duurste aankoop, qua vaste transfersom, in de clubgeschiedenis van Ajax.

De transfer is op dat vlak opvallend, aangezien Ajax in de afgelopen periode meermaals aangaf veel financiële klappen te incasseren. Daarnaast was een dergelijk transferbedrag afgelopen zomer nog onbespreekbaar. Toch is het nu wel mogelijk, aangezien Ajax het transferbedrag uitsmeert over meerdere jaren en de club komende zomer van reeds afgehandelde uitgaande transfers (Frenkie de Jong, Sergiño Dest, Matthijs de Ligt, Noa Lang) nog de nodige inkomsten tegemoet ziet.
Twintig miljoen, uitgesmeerd over meerdere jaren.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 10:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Hatem Trabelsi
Droomaankoop: Luis Alberto Suarez
Seizoenskaart: nee
Ik ben er wel blij mee, het enige is het geld. +/- 20 miljoen is een flinke investering. Maar als deze jongen 3 jaar spits van Ajax kan zijn en er elk seizoen 20+ inschiet is hij het waard.
Beter dit geld dan een oude Suarez, of Milik. Want deze jongen is echt een betere Ajax spits dan Milik. Dat hij ‘uit de koker van ten Hag komt’ zegt me niet zo veel bij een speler als hij. Misschien is het juist een voordeel dat hij de trainer kent. Omdat hij anders volgens mij niet eens gehaald kan worden. Hopelijk kunnen ze Promes in Rusland kwijt voor 15 miljoen. Dan is het helemaal een werelddeal.

BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 10:23 

Positieve modus aan:

- Heeft bij Frankfurt laten zien mee te kunnen in grote competitie / Europe League niveau (oftewel, de twijfel die we bij Utrecht allemaal hadden of hij het een stapje hoger zou kunnen heeft hij weggenomen)
- West Ham (Engelse middenmoter) is geen Ajax - Spitsen die het daar goed doen passen niet persé (waarschijnlijk niet) bij Ajax (types als Danny Ings, Troy Deeney, Andy Carroll etc.) en vice versa (denk Tadic bij Southampton)
- We hebben NU een spits nodig. Haller is fit en beschikbaar
- Haller is 26. Dat is niet geweldig wat betreft doorverkoopwaarde maar ook niet dramatisch. Als je een speler nodig hebt die er direct staat dan kom je in die categorie uit
- Hij heeft in aanleg veel van een Ajax spits en is vrij compleet. Hij wordt zeker niet alleen gekocht op statistieken of één goed seizoen
- Het feit dat Ten Hag (en Overmars) hem goed kennen geeft in ieder geval aan dat het niet een volledige paniekaankoop is die door een zaakwaarnemer is aangeboden. Het lijkt eerder op een buitenkansje door het feit dat West Ham betalingsproblemen heeft

Positieve modus uit:

- Het is natuurlijk wel een noodgreep. Idealiter koop je een spits van rond de 23 met een hogere potentie en meer doorverkoopwaarde. En doe je dit niet in de winterstop en drie dagen voor één van de belangerijkste wedstrijden van het seizoen
- Dit betekent in principe dat Haller onze spits is voor de aankomende 1.5 - 2.5 jaar, zo niet meer. Ik weet nog niet hoe ik daar over denk
- Van minder direct belang maar wel jammer: ik kan me niet voorstellen dat Brobbey nu nog verlengt

BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 10:26 

Stormrage schreef:
Pfoe, 25 miljoen lijkt me toch wel iets teveel van het goede. Wel een goede spits natuurlijk, maar daar lag nou niet echt prioriteit.
Snake schreef:
Ik denk ook dat Haller wel een goede spits is. Was bij Frankfurt wel aardig volgens mij. Bij West Ham staat hij op een eiland en fungeert ie minder las ik. Op zich slim om je dan te melden als Ajax.

Dat het uit de koker van Ten Hag komt jeukt wel weer.
Dus je vindt het op zich slim van Ajax, maar toch minder als Ten Hag het voorgesteld heeft (wat natuurlijk ook maar een aanname is)?
Hij is in 2019 voor 50 miljoen aangekocht door West Ham. Geslaagd met vlag en wimpel in de Bundesliga. Als je 'm nu dan kan kopen voor 20 is dat een slimme deal ja. Zeker omdat hij nog maar 26 jaar is.

Kijk eens naar het trackrecord van Ten Hag. En wat als Ten Hag het met deze topaankoop ook niet lukt tegen Lille en de titel misloopt? Dan heb je gewoon een slecht seizoen en is het niet raar als Ten Hag de deur wordt gewezen, maar je zit wel met al z'n aankopen en stafleden die hij mocht inbrengen.

BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 10:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Brobbey, 18 jaar en geblesseerd. Contract loopt af over een half jaar.
Huntelaar, 37 jaar en geblesseerd en stopt over een half jaar.
Traore, 19 jaar en geblesseerd. Heeft potentie.
Tadic, kan in de spits maar op links loopt er ook weinig door de blessure van Neres, de zwaar uitvorm zijnde Promes en de blessuregevoeligheid van Anthony.
We spelen nog 20(!) Eredivisiewedstrijden en zitten nog in de beker en Europa Leaque.
Haller is fit, kent de Eredivisie. Ik snap de aankoop wel.

BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 10:32 

Tadic (13 miljoen) - Haller (20 miljoen) - Antony (15 miljoen)
Labyad (6 miljoen)
Gravenberch (jeugd) - Klaassen (11 miljoen)
Tagliafico (4 miljoen) - Blind (16 miljoen) - Schuurs (2 miljoen) - Mazraoui (jeugd)
Onana (150k)

Kudus (9 miljoen) evt ipv Labyad, maar dit zal de basis zijn zondag.

Met deze investeringen eis ik gewoon prestaties op het veld. Geen kattenpis en Ten Hag is de baas in een nog niet eerder zo'n gunstige tijd bij Ajax. Wat we voor de winter lieten zien kan eigenlijk echt niet. Als er nog excuses waren zijn die er de komende tijd in ieder geval niet meer. Geen titel is onacceptabel.

BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 10:44 

Als hij komt moet hij alle steun krijgen. Laten we maar hopen dat Haller de uitzondering is wat kwaliteit betreft van" Ten Hag's" aankopen.
Lijkt mij dan wel einde verhaal voor Traoré en Brobbey. Brobbey zal transfervrij vertrekken (geen speeltijd meer geven), als je nog geld kunt vangen voor Traoré is dat meegenomen. Kan van die 20 miljoen af. Als je dan nog 4 jaar 3-4 miljoen moet betalen aan West Ham valt het imo wel mee. Als hij tenminste presteert.

BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 10:53 

Is Haller wel die scorende spits die we zoeken? Ik heb net even zijn statistieken van de laaste jaren bekeken en daar wordt je niet echt vrolijk van.

BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 11:07 

dwtk schreef:
Is Haller wel die scorende spits die we zoeken? Ik heb net even zijn statistieken van de laaste jaren bekeken en daar wordt je niet echt vrolijk van.
Bij Utrecht in 98 duels 51 doelpunten met 16 assists
Bij Frankfurt in 77 duels 33 doelpunten met 19 assits
Bij West Ham in 53 duels 14 doelpunten met 3 assits

Ik wel.

BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 11:10 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
dwtk schreef:
Had je mijn post van vannacht niet gelezen? Ik weet niet welke statistieken jij hebt gelezen maar Haller was bij Utrecht, Frankfurt en Westham betrokken bij zo'n 120 doelpunten in zo'n 200 wedstrijden. Op zich niet zo'n verkeerde statistiek.

Wat ik belangrijker vind is dat Haller wel een type Ajaxspits is. Fysiek sterk en kan een bal bijhouden. Vrij compleet. De Haller die ik me nog voor de geest kan halen was balvast. Iets wat Promes, Labyad en Ekkelenkamp minder zijn en wat Ajax ook opbrak. Met Kudus, Tadic, Haller, Neres of Antony word je voorin veel vaster. Alleen betaal je nu de hoofdprijs.

Ik vind hem wel passen binnen het beleid. Speler uit de categorie 25-28 jaar met ervaring. Past in het rijtje Tadic, Blind en Klaassen.

BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 11:16 

Ajaciedjuh schreef:
dwtk schreef:
Bij Utrecht in 98 duels 51 doelpunten met 16 assists
Bij Frankfurt in 77 duels 33 doelpunten met 19 assits
Bij West Ham in 53 duels 14 doelpunten met 3 assits

Ik wel.
Ik was even in de war, met AJ Auxerre, ik dacht hij recent daar gespeeld had,maar dat was ergens in 2014.

BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 11:25 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Statistieken zijn niet alles zeggend.

Als je Haller haalt, haal je een vaste spits. Voor dat bedrag wordt hij de vaste spits wat betekend dat we ook uitgedisciusseerd zijn over Tadic als spits. Die verhuist hierdoor weer vast naar linksbuiten.
Op rechts krijg je dan Antony of Neres. Achter de spits Kudus.

Je wordt voorin zoveel vaster iets wat je als elftal ook vaak opbreekt als de ballen voorin niet vast gehouden kunnen worden (Labyad, Promes en Traore zijn lang niet zo balvast).

Haller is vrij compleet en is ook niet langzaam.

Van de ene kant is € 20 miljoen veel geld maar van de andere kant is dit ook gewoon de markt. Wij verkopen ook voor flinke bedragen onze spelers (zelfs reservespelers) dus moeten we ook niet heel erg zeuren als jezelf een keer een flink bedrag uitgeeft.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben of ze Traore nog gaan verkopen bij een goed bod. Die zal minder aan spelen toekomen dus als je nu een goed bod krijgt, kun je hem beter verkopen. Of er moet op de achtergrond ook iets gaande zijn met Brobbey (geen verlenging?).

Betekend ook indirect het einde van Danilo.

BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 11:29 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
dwtk schreef:
Niet vrolijk? Laatste seizoen Bundesliga gezien? 15 goals 9 assist. Tadic scoorde er ook niet echt op los in de PL..
RKC en VVV zijn geen Brighton en Burnley..

BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 11:30 

Abruzzi schreef:
dwtk schreef:
Niet vrolijk? Laatste seizoen Bundesliga gezien? 15 goals 9 assist. Tadic scoorde er ook niet echt op los in de PL..
RKC en VVV zijn geen Brighton en Burnley..
Lees me volgende comment had wat over het hoofd gezien!!!!

BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 11:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Interessante video dit wel over de ideale tactiek om te spelen met Haller:

https://www.youtube.com/watch?v=67mdZs2 ... foFootball

Berichtonderwerp: Sébastien Haller
BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 12:04 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Harikiri beleid....dit soort dingen gaan ons op lange termijn opbreken.

BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 12:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Diego Armando Maradonna
Seizoenskaart: ja, sinds 1975
Ik vind dit zonde van je geld. Je mist creativiteit vooral nu Neres niet fit lijkt te worden. Haller is geen spits die zelf zijn kansen creeerd. Wat als nu 1 van de vleugelspitsen geblesseerd raken??? Komen ze weer aanzetten met Promes, Labyad of Ekkelenkamp. Huur dan een spits desnoods voor een half jaar. Haller is leuk voor de eredivisie maar ik dacht dat we Europese ambities hadden?!?! Ik zie hem niets klaarspelen tegen Liverpool of Atalanta. Besteed het geld liever aan een RCV en/of vleugelspeler. Misschien gek maar dan zou ik voor Sam Lammers gaan. Vind ik completer dan Haller en waarschijnlijk goedkoper en er zit meer rek in.
Brobbey zal nu ook wel vertrekken, die leidt je voor niks op en Traore kan dus niet doorgroeien.
Dit is de verkeerde paniekaankoop!!!
Je kan het 1 keer mis hebben met ten Hag aankopen maar niet zoveel x gokken met z'n aankopen lijkt mij!!

BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 12:11 

Pushkin schreef:
Precies, Haller verdiend 6 milj pond in de Prem L. Die gaat echt niet veel inleveren.
Waanzin!!!

BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 12:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
FortBoekoe schreef:
Ik vind dit zonde van je geld. Je mist creativiteit vooral nu Neres niet fit lijkt te worden. Haller is geen spits die zelf zijn kansen creeerd. Wat als nu 1 van de vleugelspitsen geblesseerd raken??? Komen ze weer aanzetten met Promes, Labyad of Ekkelenkamp. Huur dan een spits desnoods voor een half jaar. Haller is leuk voor de eredivisie maar ik dacht dat we Europese ambities hadden?!?! Ik zie hem niets klaarspelen tegen Liverpool of Atalanta. Besteed het geld liever aan een RCV en/of vleugelspeler. Misschien gek maar dan zou ik voor Sam Lammers gaan. Vind ik completer dan Haller en waarschijnlijk goedkoper en er zit meer rek in.
Brobbey zal nu ook wel vertrekken, die leidt je voor niks op en Traore kan dus niet doorgroeien.
Je kan het 1 keer mis hebben met ten Hag aankopen maar niet zoveel x gokken met z'n aankopen lijkt mij!!
Die zelf geen kansen creëert? Bekijk de video op de vorige pagina eens. 9 assists bij Frankfurt. Onzin dus. En al helemáál als je daarna met Sam Lammers aankomt. Waar heeft die zich ooit bewezen?

Laatst gewijzigd door ibramovic89 op 07 jan 2021 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 12:18 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Pushkin schreef:
Hij is te duur eens, maar hij is wel een toegevoegde waarde voor Ajax.

BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 12:21 

ibramovic89 schreef:
FortBoekoe schreef:
Die zelf geen kansen creëert? Bekijk de video op de vorige pagina eens. 9 assists bij Frankfurt. Onzin dus. En al helemáál als je daarna met Sam Lammers aankomt. Waar heeft die zich ooit bewezen?
Heb je WHU weleens zien spelen???? Op de counter en rennen!!!
Bij Frankfurt en Utrecht voornamelijk in een 4-4-2 systeem.
Nogmaals hier in NL zal hij wel aan z'n goals komen maar in Europa gaat hij niets voorstellen en ik dacht dat dit onze ambitie was???

BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 12:23 

Pushkin schreef:
Ligt er een beetje aan. Kan Overmars Traoré en Danillo (komen beiden imo gewoon te kort) verkopen voor zo'n 12-15 miljoen is de investering in Haller wel te begrijpen. Ik denk dat die beter is dan de spitsen die we hebben. Of hij goed genoeg is om Europees aan te haken is afwachten.
Denk wel dat hij goed is voor minstens 20-25 doelpunten in Nederland. Je koopt wel doelpunten en indirect ook punten. Een kampioenschap levert weer tientallen miljoenen op. Dan betaalt hij zichzelf terug.

BerichtGeplaatst: 07 jan 2021 12:25 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
renemar schreef:
Pushkin schreef:
Ligt er een beetje aan. Kan Overmars Traoré en Danillo (komen beiden imo gewoon te kort) verkopen voor zo'n 12-15 miljoen is de investering in Haller wel te begrijpen. Ik denk dat die beter is dan de spitsen die we hebben. Of hij goed genoeg is om Europees aan te haken is afwachten.
Denk wel dat hij goed is voor minstens 20-25 doelpunten in Nederland. Je koopt wel doelpunten en indirect ook punten. Een kampioenschap levert weer tientallen miljoenen op. Dan betaalt hij zichzelf terug.
Dit denk ik ook , ze hadden al gezegd dat Danilo in de verkoop staat, als je daarvoor een miljoen of 10-15 kan pakken is de transfersom van Haller voor een deel afgedekt.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 363 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 15  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00