Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 363 berichten ]  Vorige   1 9 10 11 12 13 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Sébastien Haller
BerichtGeplaatst: 16 apr 2021 00:40 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Zou Haller opgelucht zijn? Het leek me echt verschrikkelijk voor hem als hij van de kant moest toezien hoe zijn ploeggenoten de EL winnen en hij niet mee mag doen.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

BerichtGeplaatst: 16 apr 2021 03:20 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik hoop niet dat hij zijn teamgenoten geen succes gunt omdat iemand van de staf een fout gemaakt heeft.

BerichtGeplaatst: 16 apr 2021 12:23 

Seizoenskaart: 401
Stormrage schreef:
Zou Haller opgelucht zijn? Het leek me echt verschrikkelijk voor hem als hij van de kant moest toezien hoe zijn ploeggenoten de EL winnen en hij niet mee mag doen.
Opgelucht is misschien een raar woord, maar ik ben wel blij voor hem dat het nu voorbij is.

BerichtGeplaatst: 16 apr 2021 18:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Stormrage schreef:
Ja dat denk ik wel. Die is tevreden gaan slapen.

BerichtGeplaatst: 16 apr 2021 22:03 
Erelid

GJ1402 schreef:
Stormrage schreef:
Ja dat denk ik wel. Die is tevreden gaan slapen.
Opgelucht is het verkeerde woord, maar ik hoop dat het wel bevorderlijk is voor zijn spel nu hij weer volledig in hetzelfde trainingsritme zit als zijn ploeggenoten!

BerichtGeplaatst: 18 apr 2021 20:00 
Erelid

Wat een wapen is deze man. Bij elke willekeurige bal naar voren sterk. Vandaag gelukkig ook de voortzetting vaak weer wat beter.

BerichtGeplaatst: 18 apr 2021 20:02 

Jnp schreef:
Wat een wapen is deze man. Bij elke willekeurige bal naar voren sterk. Vandaag gelukkig ook de voortzetting vaak weer wat beter.
Ik vind hem vaak te veel ingezakt staan en Klaassen te diep.

BerichtGeplaatst: 18 apr 2021 20:02 
Erelid

Bij een lange bal moet hij ook niet de diepste man zijn.

BerichtGeplaatst: 18 apr 2021 20:17 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Vond hem wel goed spelen. Was redelijk balvast en kaatste ook goed.

BerichtGeplaatst: 18 apr 2021 20:27 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
343 schreef:
Vond hem wel goed spelen. Was redelijk balvast en kaatste ook goed.
Inderdaad, Assist op Neres, goede kans gegeven voor Antony die net langs vloog, die bal op Klaassen 1e helft wat een kans was.
Hij is heel belangrijk maar word constant afgeschreven

Wat moet een spits nog meer doen dan goals of assists te geven?

BerichtGeplaatst: 18 apr 2021 21:07 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Maar had Brobbey dat ook gekund? Oftewel had je zoveel geld moeten uitgeven voor Haller en zoveel geld moeten laten liggen voor Brobbey? Die hele situatie ligt natuurlijk gecompliceerder maar wat Haller tot dusver heeft laten zien kan Brobbey ook, denk ik.

BerichtGeplaatst: 18 apr 2021 21:20 

GJ1402 schreef:
Maar had Brobbey dat ook gekund? Oftewel had je zoveel geld moeten uitgeven voor Haller en zoveel geld moeten laten liggen voor Brobbey? Die hele situatie ligt natuurlijk gecompliceerder maar wat Haller tot dusver heeft laten zien kan Brobbey ook, denk ik.
Brobbey had al voordat hij in de zomer met Raiola ging werken kunnen tekenen

BerichtGeplaatst: 18 apr 2021 21:53 
Erelid

GJ1402 schreef:
Zoals Haller vandaag zijn duels wint zie ik Brobbey niet doen. Brobbey heeft wel weer veel meer kwaliteit in de diepte. Maar inderdaad, het 'verschil' tussen die twee is natuurlijk geen 22 miljoen waard. Alleen toen Haller kwam dachten/wisten ze dat Brobbey zou vertrekken, dus eigenlijk maakt het niet eens uit.

BerichtGeplaatst: 18 apr 2021 22:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
DeRuit schreef:
Jnp schreef:
Vreemde constatering want Klaassen had misschien wel 3 keer moeten scoren. Klaassen weet altijd goed de situatie in te schatten om er overheen te gaan.

Ik vond Klaassen eigenlijk bijna nooit te diep staan. Hij komt het meeste in scoringspositie maar faalt vooralsnog vaak in de afronding. Haller vond ik vandaag zeer sterk spelen.

BerichtGeplaatst: 19 apr 2021 02:39 

DeRuit schreef:
Jnp schreef:
Vreemde constatering want Klaassen had misschien wel 3 keer moeten scoren. Klaassen weet altijd goed de situatie in te schatten om er overheen te gaan.

Ik vond Klaassen eigenlijk bijna nooit te diep staan. Hij komt het meeste in scoringspositie maar faalt vooralsnog vaak in de afronding. Haller vond ik vandaag zeer sterk spelen.
Ik vind Haller een echte spits, nu moet hij te vaak aansluiten of hij is nog niet in de 16 als het spel daar al is. Hij is technisch te beperkt, behalve het doorkoppen, om zich als 10 te laten inzakken en te langzaam om daarna op tijd bij te sluiten. Wat hebben we er aan als onze 10 bij de eerste paal komt of staat, buitenspeler bij de 2e paal en onze spits van 20 miljoen komt zo randje 16 bijgesloten?

Alvarez verkopen en een betere voetballer er voor terughalen. Dan hoef je ook niet telkens het middenveld over te slaan en onze spits van 20 miljoen een bal laten doorkoppen.

BerichtGeplaatst: 19 apr 2021 08:53 

Ik heb er echt wel vertrouwen in dat hij er volgend jaar staat.

BerichtGeplaatst: 19 apr 2021 10:03 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Vonden jullie hem echt goed? Statische lantaarnpaal die zijn duels niet wint. En kan hij rennen, of heeft hij permanent beton in zijn schoenen? :) Ik heb honderd keer liever Brobbey. Die is sterk, maar ook veel beweeglijker. Ik heb Haller alleen maar in het luchtledige zien springen de hele wedstrijd, maar misschien heb ik niet goed opgelet. :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 19 apr 2021 10:49 

geenidee4 schreef:
Vonden jullie hem echt goed? Statische lantaarnpaal die zijn duels niet wint. En kan hij rennen, of heeft hij permanent beton in zijn schoenen? :) Ik heb honderd keer liever Brobbey. Die is sterk, maar ook veel beweeglijker. Ik heb Haller alleen maar in het luchtledige zien springen de hele wedstrijd, maar misschien heb ik niet goed opgelet. :mrgreen:
Zeker niet goed gisteren, maar ik zag wel de potentie. Hij kan echt wel een bal vasthouden, kaatsen en een kopduel winnen. Als hij de vorm voor de goal (van voor het EL-vinkje) weer terugvindt dan komt het echt wel goed volgend jaar.

BerichtGeplaatst: 19 apr 2021 11:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
San Francisco schreef:
geenidee4 schreef:
Zeker niet goed gisteren, maar ik zag wel de potentie. Hij kan echt wel een bal vasthouden, kaatsen en een kopduel winnen. Als hij de vorm voor de goal (van voor het EL-vinkje) weer terugvindt dan komt het echt wel goed volgend jaar.
Ik heb er ook wel vertrouwen in. De komende maanden mag hij lekker doortrainen op Ajax niveau. Wennen aan het beter gebruiken van z'n lichaam in de korte ruimte. Als aanspeelpunt fungeren. Fysiek wennen aan de hoeveelheid duels én het omschakelen tussen aanspeelbaar zijn en voor de goal komen.

Denk dat het gewoonweg best wel wat vergt. Zo'n overstap naar Ajax. Maar ik geloof er wel in dat hij het beter gaat doen en een waardevolle Ajax spits zal zijn, als hij de voorbereiding helemaal meedraait bij ons en er gewoon vanaf moment 1 mag staan. In alle competities. :)

BerichtGeplaatst: 19 apr 2021 13:57 

Speelde wekenlang beroerd, maar gisteren vrij sterk juist. Afwachten.

BerichtGeplaatst: 19 apr 2021 14:40 
Erelid

En buiten de discussie hoe goed/slecht hij was, hij was toch weer beslissend door die bal door te koppen. Tadic gaat zo'n luchtduel nooit aan maar hij gaat in de blessuretijd gewoon de strijd aan en kopt hem panklaar.

Het zijn soms kleine details die het verschil maken. Het is maar net wat er geroepen wordt. Theo Janssen zei gisteren dat juist Bazoer verdedigend sterk was wat normaal niet zijn sterkste kant is en deed het goed tegen Haller. Nou, ik vond Haller juist gisteren heel sterk met het afschermen van de bal en doorkoppen. Daar was hij Bazoer duidelijk de baas.

Van Hooijdonk zei het precies goed wat ik ook al vaker roep. Ajax wil het spel maken en dringt Vitesse terug waardoor je in een heel kleine ruimte komt te spelen. Ajax wil blijven voetballen en ja dan mislukken er ook vaak dingen omdat er net een voet tussen zit. Dat is ook logisch.

BerichtGeplaatst: 19 apr 2021 18:39 
Erelid

geenidee4 schreef:
Vonden jullie hem echt goed? Statische lantaarnpaal die zijn duels niet wint. [...] Ik heb Haller alleen maar in het luchtledige zien springen de hele wedstrijd, maar misschien heb ik niet goed opgelet. :mrgreen:
Niet zo goed opgelet dan denk ik. ;)
Hij won juist echt belachelijk veel duels. Heb er speciaal op gelet gisteren. Scheelde echt hee veel in het voetballen op de helft van de tegenstander in plaats van weer in de achteruit moeten.

Stukje in het Parool vandaag, ook wel interessant:
https://www.parool.nl/sport/recordaanko ... ~b04405d9/

BerichtGeplaatst: 19 apr 2021 18:47 

Jnp schreef:
geenidee4 schreef:
Vonden jullie hem echt goed? Statische lantaarnpaal die zijn duels niet wint. [...] Ik heb Haller alleen maar in het luchtledige zien springen de hele wedstrijd, maar misschien heb ik niet goed opgelet. :mrgreen:
Niet zo goed opgelet dan denk ik. ;)
Hij won juist echt belachelijk veel duels. Heb er speciaal op gelet gisteren. Scheelde echt hee veel in het voetballen op de helft van de tegenstander in plaats van weer in de achteruit moeten.

Stukje in het Parool vandaag, ook wel interessant:
https://www.parool.nl/sport/recordaanko ... ~b04405d9/
Ik vond hem ook niet superslecht en hij is wel effectief. Maar ik ben helemaal geen fan van die lange bal en doorkoppen maar. Dat zou plan B moeten zijn en niet een manier om variatie in je spel te bouwen. Nu kan je ook niet veel anders met en Alvarez en Klaassen op je veld, maar goed.

BerichtGeplaatst: 19 apr 2021 19:11 
Erelid

DeRuit schreef:
Ik vond hem ook niet superslecht en hij is wel effectief. Maar ik ben helemaal geen fan van die lange bal en doorkoppen maar. Dat zou plan B moeten zijn en niet een manier om variatie in je spel te bouwen. Nu kan je ook niet veel anders met en Alvarez en Klaassen op je veld, maar goed.
Volgens mij speelt Ajax helemaal niet anders en is de optie 'lange bal' juist onderdeel van Plan B.

Je hebt met Haller gewoon meer mogelijkheden. Tegen Roma ben je 2 keer vleugellam en heb je een spits, die niet kan doorkoppen of minder beweeglijk is in de zestien (Tadic). Dan kun je er ook eens voor kiezen om die bal voor de pot te gooien want Haller is in de zestien gewoon sterk. Trouwens met Klaassen en Alvarez heb je 2 extra goede koppers erbij dus waarom niet?

De variatie is momenteel gewoon minder wat wel te verklaren is.
- Ontbreken van Blind
- Gravenberch de laatste wedstrijden stukken minder
- Haller die Europees niet mag spelen dus moet je schuiven met Tadic
- Er komt te weinig van de vleugels

Dat Haller nog niet zo in die automatismen zit, vind ik volstrekt logisch. Je komt midden in een seizoen binnen en kunt niet gericht trainen. Heel veel wedstrijden kort op elkaar en Haller is ook geen onderdeel geweest van de EL-selectie. Weegt allemaal mee.

Van de andere kant als je ziet dat hij ook echt slechte wedstrijden heeft gespeeld, blijft hij belangrijk met zijn doelpunten en assists. Ik weet ook wel dat we van een Ajax spits verwachten dat hij er 25 inschiet, een hoop klaarlegt voor andere, balvast moet zijn, snel en doelgericht en een actie moet kunnen maken.

BerichtGeplaatst: 19 apr 2021 19:29 

DeRuit schreef:
Volgens mij speelt Ajax helemaal niet anders en is de optie 'lange bal' juist onderdeel van Plan B.

Je hebt met Haller gewoon meer mogelijkheden. Tegen Roma ben je 2 keer vleugellam en heb je een spits, die niet kan doorkoppen of minder beweeglijk is in de zestien (Tadic). Dan kun je er ook eens voor kiezen om die bal voor de pot te gooien want Haller is in de zestien gewoon sterk. Trouwens met Klaassen en Alvarez heb je 2 extra goede koppers erbij dus waarom niet?

De variatie is momenteel gewoon minder wat wel te verklaren is.
- Ontbreken van Blind
- Gravenberch de laatste wedstrijden stukken minder
- Haller die Europees niet mag spelen dus moet je schuiven met Tadic
- Er komt te weinig van de vleugels

Dat Haller nog niet zo in die automatismen zit, vind ik volstrekt logisch. Je komt midden in een seizoen binnen en kunt niet gericht trainen. Heel veel wedstrijden kort op elkaar en Haller is ook geen onderdeel geweest van de EL-selectie. Weegt allemaal mee.

Van de andere kant als je ziet dat hij ook echt slechte wedstrijden heeft gespeeld, blijft hij belangrijk met zijn doelpunten en assists. Ik weet ook wel dat we van een Ajax spits verwachten dat hij er 25 inschiet, een hoop klaarlegt voor andere, balvast moet zijn, snel en doelgericht en een actie moet kunnen maken.
Dan spelen we teveel plan B. Ik snap wel dat hij nu nog niet zo goed is, het is ook niet per se kritiek op hem en ik heb nog wel vertrouwen in hem. Maar hoe het team speelt nu vind ik niets.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 363 berichten ]  Vorige   1 9 10 11 12 13 15  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00