Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 363 berichten ]  Vorige   1 10 11 12 13 14 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Sébastien Haller
BerichtGeplaatst: 19 apr 2021 20:31 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
DeRuit schreef:
Dan spelen we teveel plan B. Ik snap wel dat hij nu nog niet zo goed is, het is ook niet per se kritiek op hem en ik heb nog wel vertrouwen in hem. Maar hoe het team speelt nu vind ik niets.
Ik snap je punt niet zo goed want ik vind Ajax niet wezenlijk anders spelen qua spelopvatting. Jij wel dan? Vind jij dat Ajax nu veel meer speelt op de lange bal op Haller?

BerichtGeplaatst: 19 apr 2021 20:48 
Erelid

DeRuit schreef:
Dan spelen we teveel plan B. Ik snap wel dat hij nu nog niet zo goed is, het is ook niet per se kritiek op hem en ik heb nog wel vertrouwen in hem. Maar hoe het team speelt nu vind ik niets.
Ik snap je punt niet zo goed want ik vind Ajax niet wezenlijk anders spelen qua spelopvatting. Jij wel dan? Vind jij dat Ajax nu veel meer speelt op de lange bal op Haller?
Ik denk vooral dat Stekelenburg dit veel vaker doet dan Onana. De spelopvatting is verder niet heel anders.

BerichtGeplaatst: 20 apr 2021 03:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Jnp schreef:
DeRuit schreef:
Ik denk vooral dat Stekelenburg dit veel vaker doet dan Onana. De spelopvatting is verder niet heel anders.
Op mij lijkt het inderdaad of we veel vaker de lange bal spelen en veel minder uit de combinatie. Natuurlijk kan Haller niet elk duel winnen en winnen we ook niet elke tweede bal als Haller hem wel wint. Dan krijg je weer een counter om je oren, waar we juist niet goed in zijn. Ik hoop dan ook dat het een specifieke tactiek was tegen Vitesse, maar ik ben er met dit middenveld bang voor dat het iets blijvender is.

BerichtGeplaatst: 20 apr 2021 19:29 
Erelid

Ik denk niet dat dit iets structureels is.

Stekelenburg is wat makkelijker om die bal gewoon naar voren te schieten dan Onana, die wat meer risico durft te nemen. Verder mis je natuurlijk ook Blind die gewoon 20% of meer wel die ballen geeft, die Timber en Martinez niet geven.

Met Onana en Blind mis je wel 2 grote rustpunten achterin en dat vang je niet direct zomaar op. Met Haller erbij kun je ook makkelijker die bal een keer geven maar ik denk niet, dat Ten Hag het voetbal gaat opvangen aan een bal die je wel of niet doorkopt.

In dit verhaal speelt mij inziens ook dat Gravenberch de laatste wedstrijden gewoon minder speelt en minder dominant is.

BerichtGeplaatst: 21 apr 2021 05:47 

Ik denk niet dat dit iets structureels is.

Stekelenburg is wat makkelijker om die bal gewoon naar voren te schieten dan Onana, die wat meer risico durft te nemen. Verder mis je natuurlijk ook Blind die gewoon 20% of meer wel die ballen geeft, die Timber en Martinez niet geven.

Met Onana en Blind mis je wel 2 grote rustpunten achterin en dat vang je niet direct zomaar op. Met Haller erbij kun je ook makkelijker die bal een keer geven maar ik denk niet, dat Ten Hag het voetbal gaat opvangen aan een bal die je wel of niet doorkopt.

In dit verhaal speelt mij inziens ook dat Gravenberch de laatste wedstrijden gewoon minder speelt en minder dominant is.
Laten we het hopen.
Onana zijn uittrap is ook niet van dezelfde kwaliteit als Stekelenburg zijn trap en is ook minder van het snel voortzetten van het spel. Blind zie ik niet meer achterin terugkomen, het is vooral het middenveld wat nu niet kan voetballen, daar zit het probleem. Martinez en Timber kunnen goed genoeg voetballen om een bal naar het middenveld te geven.

BerichtGeplaatst: 21 apr 2021 18:40 
Erelid

DeRuit schreef:
Laten we het hopen.
Onana zijn uittrap is ook niet van dezelfde kwaliteit als Stekelenburg zijn trap en is ook minder van het snel voortzetten van het spel. Blind zie ik niet meer achterin terugkomen, het is vooral het middenveld wat nu niet kan voetballen, daar zit het probleem. Martinez en Timber kunnen goed genoeg voetballen om een bal naar het middenveld te geven.
Ik vind dit wel meevallen en zie het wat anders. Ik roep al vanaf dag 1 dat Blind voor het voetbal de belangrijkste pion was en is. Ook in de tijd van De Ligt, De Jong en Ziyech. Zo'n gemis vang je niet in een paar wedstrijden op. Ook Gravenberch merkt dit. Onbewust wordt er meer van je verwacht omdat Blind er niet is.

Eens dat het voetbal wat minder is maar ik vind ook dat onze voorhoede al weken bijzonder zwak is. Weinig diepgang en beweging.

Je hebt altijd spelers die heel moeilijk op te vangen zijn. Je mist voornamelijk de rust in het spel van Blind maar ook de versnelling.

BerichtGeplaatst: 22 apr 2021 19:36 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Kan dit blok beton zo snel mogelijk weer verkocht worden?

De Frans-Ivoriaanse Sigthorsson.

BerichtGeplaatst: 22 apr 2021 20:49 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
geenidee4 schreef:
Kan dit blok beton zo snel mogelijk weer verkocht worden?

De Frans-Ivoriaanse Sigthorsson.
Ik had al mijn twijfels of we voor hem zoveel geld moesten uitgeven; maar desalniettemin valt hij alsnog enorm tegen. In het begin was hij nog wel belangrijk met goals en assists waardoor hij best wel een aanzienlijke bijdrage heeft in onze voorsprong. Maar de laatste maanden is het inderdaad net Sightorson.

BerichtGeplaatst: 22 apr 2021 21:09 

Echt, wat een verschrikking. Schandalig hoe hij speelt.

En dan bij 1-1 als een lamme slak naar de kant. Pleur toch op.

BerichtGeplaatst: 23 apr 2021 09:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Louis van Gaal
Droomaankoop: Frenkie de Jong
Goedemorgen allemaal. Na lange tijd trouw meelezen op deze fora toch onlangs maar eens account aangemaakt om mee te babbelen. En mijn zorgen om Haller leken mij een geschikte aanleiding voor een eerste post. Ik heb hem lang verdedigd en dacht op basis van zijn eerste wedstrijden én van wat ik van hem bij Utrecht en Frankfurt had gezien dat het wel goed zou komen. Nee, sierlijk was hij nooit, maar in de voorgenoemde periodes verbaasde hij me regelmatig met een technisch vernuft en snelheid (ja echt) die je van een speler met zijn postuur nooit zou verwachten. Al met al een spits die weliswaar waarschijnlijk niet de absolute top zou halen, maar wel goed bij Ajax zou kunnen passen: een goede kapstok voor al die goede voetballers om hem heen en dan ook nog voldoende voetballend vermogen om mee te kunnen in dat spelletje, mits goed gebruikt. En nogmaals, in zijn eerste wedstrijden zag je daar mijns inziens ook wel flitsen van. Bij zijn afgekeurd goal tijdens zijn debuut tegen PSV werd hij zowaar de diepte ingestuurd en zijn assist op Anthony in die wedstrijd was ook karakteristiek. Maar inmiddels lijkt het echt alsof die jongen helemaal niets meer kan. En dat al maanden lang. Zelfs gewoon in simpele zin als aanspeelpunt dienen- bal afschermen en kaatsen/doorspelen- kan hij niet. Hij krijgt de bal niet onder controle, verliest veel duels (met zijn postuur!) en lijkt zijn medespelers nog steeds niet te begrijpen. Hij is niet alleen ongeschikt voor Ajax op deze manier, hij is ook geen schim van wat hij ooit was. Het is dusdanig schrijnend dat ik inmiddels ook sterk betwijfel of het feit dat hij hopelijk straks zijn gezin bij zich heeft (een argument dat hier en daar wel vaker is aangedragen) dan een verschil kan maken. Leg je deze Haller naast die van Frankfurt dan kan het toch niet anders dan dat er privé iets met hem aan de hand is. Je gaat het vanuit Ajax perspectief bijna hopen, want anders is hij gewoon het voetballen verleerd in de afgelopen maanden. Ik hoop dat hij in de voorbereiding nog voor een ommekeer kan zorgen, anders wordt het wel echt een pijnlijk verhaal en moét je gaan kijken naar een alternatief.

BerichtGeplaatst: 23 apr 2021 09:39 
Erelid

23VDV23 schreef:
Goedemorgen allemaal. Na lange tijd trouw meelezen op deze fora toch onlangs maar eens account aangemaakt om mee te babbelen. En mijn zorgen om Haller leken mij een geschikte aanleiding voor een eerste post. Ik heb hem lang verdedigd en dacht op basis van zijn eerste wedstrijden én van wat ik van hem bij Utrecht en Frankfurt had gezien dat het wel goed zou komen. Nee, sierlijk was hij nooit, maar in de voorgenoemde periodes verbaasde hij me regelmatig met een technisch vernuft en snelheid (ja echt) die je van een speler met zijn postuur nooit zou verwachten. Al met al een spits die weliswaar waarschijnlijk niet de absolute top zou halen, maar wel goed bij Ajax zou kunnen passen: een goede kapstok voor al die goede voetballers om hem heen en dan ook nog voldoende voetballend vermogen om mee te kunnen in dat spelletje, mits goed gebruikt. En nogmaals, in zijn eerste wedstrijden zag je daar mijns inziens ook wel flitsen van. Bij zijn afgekeurd goal tijdens zijn debuut tegen PSV werd hij zowaar de diepte ingestuurd en zijn assist op Anthony in die wedstrijd was ook karakteristiek. Maar inmiddels lijkt het echt alsof die jongen helemaal niets meer kan. En dat al maanden lang. Zelfs gewoon in simpele zin als aanspeelpunt dienen- bal afschermen en kaatsen/doorspelen- kan hij niet. Hij krijgt de bal niet onder controle, verliest veel duels (met zijn postuur!) en lijkt zijn medespelers nog steeds niet te begrijpen. Hij is niet alleen ongeschikt voor Ajax op deze manier, hij is ook geen schim van wat hij ooit was. Het is dusdanig schrijnend dat ik inmiddels ook sterk betwijfel of het feit dat hij hopelijk straks zijn gezin bij zich heeft (een argument dat hier en daar wel vaker is aangedragen) dan een verschil kan maken. Leg je deze Haller naast die van Frankfurt dan kan het toch niet anders dan dat er privé iets met hem aan de hand is. Je gaat het vanuit Ajax perspectief bijna hopen, want anders is hij gewoon het voetballen verleerd in de afgelopen maanden. Ik hoop dat hij in de voorbereiding nog voor een ommekeer kan zorgen, anders wordt het wel echt een pijnlijk verhaal en moét je gaan kijken naar een alternatief.
Mooie eerste post, 23VDV23! :) Kan het ook niet liggen aan een ander soort speelstijl, denk je? Bij Alvarez was het echt duidelijk de perikelen met zijn familie en het settelen in Nederland, maar Haller heeft al eerder in NL gespeeld en speelde verder ook in Europa.
Ik denk dat hij geen spits is voor het combinerende aanvalsvoetbal dat Ajax voor ogen heeft.

BerichtGeplaatst: 23 apr 2021 11:28 

geenidee4 schreef:
23VDV23 schreef:
Mooie eerste post, 23VDV23! :) Kan het ook niet liggen aan een ander soort speelstijl, denk je? Bij Alvarez was het echt duidelijk de perikelen met zijn familie en het settelen in Nederland, maar Haller heeft al eerder in NL gespeeld en speelde verder ook in Europa.
Ik denk dat hij geen spits is voor het combinerende aanvalsvoetbal dat Ajax voor ogen heeft.
Zelf zie ik het nog wel goedkomen. Ik zat laatst nog eens highlights te kijken van zijn tijd bij Frankfurt, om te vergelijken. Ik vond hem daar vrij vergelijkbaar, alleen kwamen er wel meer steekballen door. Ondanks dat het niet loopt overlegt hij nog steeds goede statistieken en dat komt niet alleen maar door de beginperiode. Hij heeft wel eerder in Nederland gewoond, maar had hier nog geen huis, woonde in een hotel en zijn familie was volgens mij ook nog niet hier. Bij Alvarez lijkt het veel gescheeld te hebben. Hij heeft ook nog corona gehad, waarvan wij niet weten hoe ernstig dit is geweest natuurlijk.

Daarnaast loopt het hele team op het moment niet, de aanvoer naar Haller is ook niet zoals het hoort te zijn. Diepte mist er over het hele team, countermogelijkheden worden eigenlijk nooit benut. De vleugelspelers laten het ook bijna allemaal afweten en achter hem staan vaak Alvarez en Klaassen. Daar kan je ook geen wonderen van verwachten. We lijken Blind erg te missen in het veldspel.

Als laatste zit hij niet bij de EL selecties en blijft dan achter om met Vanenburg te trainen. Een goede band met je spelers in het veld opbouwen is dan lastig, lijkt me. De rest van het team neemt door de grote voorsprong in de Eredivisie de wedstrijden tussen de EL wedstrijden door misschien ook wat minder serieus.

Goed, we gaan het zien, maar ik heb nog wel vertrouwen.

P.S. Goede eerste post en welkom!

BerichtGeplaatst: 24 apr 2021 09:58 

DeRuit schreef:
geenidee4 schreef:
23VDV23 schreef:
Zelf zie ik het nog wel goedkomen. Ik zat laatst nog eens highlights te kijken van zijn tijd bij Frankfurt, om te vergelijken. Ik vond hem daar vrij vergelijkbaar, alleen kwamen er wel meer steekballen door. Ondanks dat het niet loopt overlegt hij nog steeds goede statistieken en dat komt niet alleen maar door de beginperiode. Hij heeft wel eerder in Nederland gewoond, maar had hier nog geen huis, woonde in een hotel en zijn familie was volgens mij ook nog niet hier. Bij Alvarez lijkt het veel gescheeld te hebben. Hij heeft ook nog corona gehad, waarvan wij niet weten hoe ernstig dit is geweest natuurlijk.

Daarnaast loopt het hele team op het moment niet, de aanvoer naar Haller is ook niet zoals het hoort te zijn. Diepte mist er over het hele team, countermogelijkheden worden eigenlijk nooit benut. De vleugelspelers laten het ook bijna allemaal afweten en achter hem staan vaak Alvarez en Klaassen. Daar kan je ook geen wonderen van verwachten. We lijken Blind erg te missen in het veldspel.

Als laatste zit hij niet bij de EL selecties en blijft dan achter om met Vanenburg te trainen. Een goede band met je spelers in het veld opbouwen is dan lastig, lijkt me. De rest van het team neemt door de grote voorsprong in de Eredivisie de wedstrijden tussen de EL wedstrijden door misschien ook wat minder serieus.

Goed, we gaan het zien, maar ik heb nog wel vertrouwen.

P.S. Goede eerste post en welkom!
Dank allemaal voor het warme welkom. Lees net elders wat stukken uit een interview met het AD. Daarin blijkt dat zijn gezin alweer anderhalve maand bij hem is. Dat lijkt dan toch ook niet meer echt de factor. We gaan het tijdens de pre-season zien. Hopelijk draait hij in een team dat in zijn geheel frisser is ook beter mee, maar ik persoonlijk vind het moeilijker en moeilijker de hoop te houden.

BerichtGeplaatst: 24 apr 2021 11:51 
Erelid

Ik zie het als proces en ik denk dat 'sommige' nogal lichtzinnig doen over sommige aspecten, die moeilijk in te schatten zijn.

Ik heb het al eens eerder aangegeven dat transfers in de winterstop altijd heel moeilijk zijn. Je komt zonder voorbereiding binnen en moet er maar direct staan. Dan gaan sommige roepen dat hij er danook maar direct moet staan omdat hij zo duur is. Dat verband snap ik niet want bij Ajax in de spits spelen is niet zo eenvoudig. Als dit wel zo was, hadden we niet zoveel miskopen of was het opleiden toch niet zo moeilijk?

Ook heeft een hele tijd hier geleefd op een hotelkamer zonder familie. We kunnen nu wel zeggen, dat hij al sinds anderhalve maand herenigd is met zijn familie maar het wil niet zeggen dat hij dan weer direct er staat en al zeker niet als het hele elftal heel wat minder draait. Ook heeft hij gedurende deze tijd vaak alleen moeten trainen omdat hij niet speelgerechtigd was voor de EL. Das dubbel pech en niet bij de groep horen, doet wat met je.

Als laatste zie ik nu een Ajax zonder diepgang en te weinig creativiteit. Het loopt niet. Heel makkelijk om dan alles op te hangen op je spits. Tegen Utrecht kwam er niks door op de vleugels en stond Kudus op 10. Klaassen krijgt vaak de kritiek dat hij (te vaak) te diep staat maar Kudus heb je niet of nauwelijks rondom Haller gezien. Tegen Utrecht speelde het heel speelveld zich af rondom de zestien van Utrecht en doet moet alles passen wil je daar voetballend door heen komen. Dan mislukt er veel. Ook bij Haller maar ook bij Tadic.

Ook speelt Ajax momenteel in een te traag tempo en zie je het gemis van Blind die het spel kan versnellen met passing waarbij de middenlinie wordt overgeslagen. Dan krijg je ineens meer ruimte. Die ruimte is er zelden of nooit meer. Dat gogme is weg.

Ik zie genoeg potentie in Haller.
Ik vind hem wel enigszins vergelijkbaar met Huntelaar. Beide spelers moeten het niet direct hebben van het meevoetballen al vind ik dat Haller hier beter in is. Beide het sterkst in de zestien maar er mag ook weleens een bal gewoon voorgegeven worden. Wat directer spel is soms wenselijk.

BerichtGeplaatst: 24 apr 2021 12:18 

Ik zie het als proces en ik denk dat 'sommige' nogal lichtzinnig doen over sommige aspecten, die moeilijk in te schatten zijn.

Ik heb het al eens eerder aangegeven dat transfers in de winterstop altijd heel moeilijk zijn. Je komt zonder voorbereiding binnen en moet er maar direct staan. Dan gaan sommige roepen dat hij er danook maar direct moet staan omdat hij zo duur is. Dat verband snap ik niet want bij Ajax in de spits spelen is niet zo eenvoudig. Als dit wel zo was, hadden we niet zoveel miskopen of was het opleiden toch niet zo moeilijk?

Ook heeft een hele tijd hier geleefd op een hotelkamer zonder familie. We kunnen nu wel zeggen, dat hij al sinds anderhalve maand herenigd is met zijn familie maar het wil niet zeggen dat hij dan weer direct er staat en al zeker niet als het hele elftal heel wat minder draait. Ook heeft hij gedurende deze tijd vaak alleen moeten trainen omdat hij niet speelgerechtigd was voor de EL. Das dubbel pech en niet bij de groep horen, doet wat met je.

Als laatste zie ik nu een Ajax zonder diepgang en te weinig creativiteit. Het loopt niet. Heel makkelijk om dan alles op te hangen op je spits. Tegen Utrecht kwam er niks door op de vleugels en stond Kudus op 10. Klaassen krijgt vaak de kritiek dat hij (te vaak) te diep staat maar Kudus heb je niet of nauwelijks rondom Haller gezien. Tegen Utrecht speelde het heel speelveld zich af rondom de zestien van Utrecht en doet moet alles passen wil je daar voetballend door heen komen. Dan mislukt er veel. Ook bij Haller maar ook bij Tadic.

Ook speelt Ajax momenteel in een te traag tempo en zie je het gemis van Blind die het spel kan versnellen met passing waarbij de middenlinie wordt overgeslagen. Dan krijg je ineens meer ruimte. Die ruimte is er zelden of nooit meer. Dat gogme is weg.

Ik zie genoeg potentie in Haller.
Ik vind hem wel enigszins vergelijkbaar met Huntelaar. Beide spelers moeten het niet direct hebben van het meevoetballen al vind ik dat Haller hier beter in is. Beide het sterkst in de zestien maar er mag ook weleens een bal gewoon voorgegeven worden. Wat directer spel is soms wenselijk.
Ik wil hem ook nog niet afschrijven, maar waar ik hem eerst nog wel kon verdedigen adhv zulke omstandigheden zie ik wel meer en meer ook de simpele dingetjes fout gaan. Aannames, passing, bal afschermen, overeind blijven in duels (het is nogmaals met zijn fysiek wel echt heel frappant hoe vaak ook dat gebeurt de laatste tijd). Toen tegen Utrecht Brobbey erin kwam leek het in die korte tijd al een stuk beter te lopen puur doordat Brobbey bijvoorbeeld als aanspeelpunt die de bal vast kan houden en zuiver kan doorspelen kon fungeren. Ik wil nog best geloven dat er nog een boel niet goed is afgestemd bij een Haller, maar dát moet hij toch wel kunnen? Of zou dat het misschien zijn? Dat hij te veel wíl voor de vorm waarin hij verkeert en moet hij het simpeler houden om van daaruit voort te bouwen?

BerichtGeplaatst: 24 apr 2021 14:45 
Erelid

23VDV23 schreef:
Ik wil hem ook nog niet afschrijven, maar waar ik hem eerst nog wel kon verdedigen adhv zulke omstandigheden zie ik wel meer en meer ook de simpele dingetjes fout gaan. Aannames, passing, bal afschermen, overeind blijven in duels (het is nogmaals met zijn fysiek wel echt heel frappant hoe vaak ook dat gebeurt de laatste tijd).
Ja en nee. Ik denk dat de nadruk bij Haller steeds op die foutjes ligt. Ik kijk net wat verder en zie in Haller ook een spits die goed beweegt voor de goal en zich ook vaak aanbiedt. Dat bedoel ik ook dat er niks vanaf de zijkant komt wat Haller is ook gevaarlijk door loopacties en dan een bal afmaken. Die ballen komen simpelweg nu niet.

En ja tegen Utrecht was het minder maar bv tegen Vitesse vond ik hem echt sterk als aanspeelpunt.
Toen tegen Utrecht Brobbey erin kwam leek het in die korte tijd al een stuk beter te lopen puur doordat Brobbey bijvoorbeeld als aanspeelpunt die de bal vast kan houden en zuiver kan doorspelen kon fungeren.
Dit zie ik ook anders want mij inziens begon het te lopen toen Klaassen erin kwam met Antony. Toen kwam er meer dynamiek zowel vanaf het middenveld als voorin. Brobbey wordt een beetje gehypt en is makkelijk afzetten tegen zo'n dure aankoop.
Ik wil nog best geloven dat er nog een boel niet goed is afgestemd bij een Haller, maar dát moet hij toch wel kunnen? Of zou dat het misschien zijn? Dat hij te veel wíl voor de vorm waarin hij verkeert en moet hij het simpeler houden om van daaruit voort te bouwen?
Ik ben niet zo bang dat het niks wordt want ik vind hem nu al een aanwinst. In de maand Januari heeft hij ook laten zien wat hij kan.

BerichtGeplaatst: 25 apr 2021 11:57 
Erelid

We betalen 45 miljoen euro in 4,5 jaar tijd voor een speler die slechter is dan wat we al in huis hadden...

Wat een dramatische aankopen smeert Ten Hag ons toch aan.

BerichtGeplaatst: 25 apr 2021 12:27 
Erelid

Een beetje een simpele maar vooral voorbarige conclusie.

Ik had de reacties hier weleens willen lezen als Ajax door zou zijn gegaan met Huntelaar en evt Brobbey.

Mede door Haller ben je in de maand Januari uitgelopen op je directe concurrent en heb je CL voetbal veilig gesteld. Heel zwart-wit kun je stellen dat deze aankoop zich heeft uitbetaald.

Ik vind het altijd heel kortzichtig om spelers op zo'n korte termijn te beoordelen.
Mooi voorbeeld is Alvarez.

Zullen we Kudus ook maar gelijk weer verkopen dan? Heeft 3 goede wedstrijden gespeeld en nu 3 zeer slechte. Kan er ook niks van.

Er zijn toch genoeg aanwijsbare redenen om zulke spelers meer tijd te geven?

BerichtGeplaatst: 25 apr 2021 16:36 

Oogde vandaag gelukkig alweer een stuk beter. Was nog niet helemaal overtuigend (zeker die kopkans in de tweede helft nam hij lomp), maar het zag er allemaal wat stabieler uit en was een aantal keren een belangrijke schakel in een paar verzorgde aanvallen, met als hoogtepunt dat blok/overstapje bij de 1-0. Leefde ook duidelijk op bij aanmoediging van het publiek. Hopelijk kan hij hier op voortborduren.

BerichtGeplaatst: 25 apr 2021 16:40 
Erelid

Er zit denk ik ook wel een verschil tussen vorm en kwaliteit en bij Haller zie je toch ook wel dat het voornamelijk een gebrek aan vorm is. Want als dingen wel lukken zie je dat hij het echt wel kan. Neem zo'n kopbal na die geweldige bal van Martinez. Dat is zo'n bal die bij die Giakoumakis van VVV de eerste seizoenshelft er altijd in vliegt, en bij Haller nu net even niet. Het zal nooit de meest gepolijste voetballer worden maar is nu al een hele nuttige speler, laat staan als ie nog iets beter in vorm komt.

BerichtGeplaatst: 25 apr 2021 17:00 
Erelid

23VDV23 schreef:
Oogde vandaag gelukkig alweer een stuk beter. Was nog niet helemaal overtuigend (zeker die kopkans in de tweede helft nam hij lomp), maar het zag er allemaal wat stabieler uit en was een aantal keren een belangrijke schakel in een paar verzorgde aanvallen, met als hoogtepunt dat blok/overstapje bij de 1-0. Leefde ook duidelijk op bij aanmoediging van het publiek. Hopelijk kan hij hier op voortborduren.
Niet gelijk in paniekstand. In Januari vond ik hem echt goed maar na het vinkje ging het wat minder. In mijn optiek heeft dat te maken met een totaal andere voorbereiding en dat je min of meer niet bij de groep hoort. Maar dat is mijn visie.

Vorige week tegen Vitesse vond ik hem al sterk spelen, tegen Utrecht matig maar vandaag gewoon goed. Dit verwacht ik van een Ajaxspits. Je ziet ook dat de moeilijkheidsgraad net wat minder is omdat AZ net iets meer naar voren wil spelen. Ook de wisselwerking met Klaassen klikt gewoon dus ik heb nooit twijfels gehad.

En hoe een speler zich voortbeweegt, zal mij een zorg zijn. Alvarez werd voor de winterstop ook vaak afgevallen door zijn motoriek maar daar hoor je niemand over. Haller is lang en fysiek sterk en die bewegen gewoon net wat anders. Klaassen is ook niet de meest gepolijste speler maar wat maakt het uit?

BerichtGeplaatst: 25 apr 2021 17:04 
Erelid

Eerlijk is eerlijk, in de tweede helft deed hij precies wat hij moet doen en was hij gevaarlijk. Blijf het geen spits voor Ajax vinden, maar hij was erg nuttig.

BerichtGeplaatst: 25 apr 2021 17:09 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Hij houdt echt goed overzicht bij die 1-0. Daarmee liet hij zien goed aan te voelen waar een lopende speler als Klaassen loopt. Doet ie gewoon heel knap. Alleen die wereldbal van Martinez moet hij gewoon bekronen met een doelpunt.

BerichtGeplaatst: 02 mei 2021 15:47 
Erelid

Hij is nog slechter dan Sigthorsson. Zelfs tegen Emmen speelt hij helemaal niks klaar. En hij gaat volgend jaar gewoon iedere wedstrijd starten, ook al laat hij helemaal niks zien.

BerichtGeplaatst: 02 mei 2021 16:32 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
RogerGarcia schreef:
Hij is nog slechter dan Sigthorsson. Zelfs tegen Emmen speelt hij helemaal niks klaar. En hij gaat volgend jaar gewoon iedere wedstrijd starten, ook al laat hij helemaal niks zien.
Een goal, een goede kopbal wat bijna zijn 2e was, een niet te missen kans gegeven aan Tadic.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 363 berichten ]  Vorige   1 10 11 12 13 14 15  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00