Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 363 berichten ]  Vorige   1 11 12 13 14 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Sébastien Haller
BerichtGeplaatst: 02 mei 2021 17:04 
Erelid

Morfe0 schreef:
RogerGarcia schreef:
Hij is nog slechter dan Sigthorsson. Zelfs tegen Emmen speelt hij helemaal niks klaar. En hij gaat volgend jaar gewoon iedere wedstrijd starten, ook al laat hij helemaal niks zien.
Een goal, een goede kopbal wat bijna zijn 2e was, een niet te missen kans gegeven aan Tadic.
En 60x balverlies. Zwaar teleurstellend helaas.

BerichtGeplaatst: 04 mei 2021 12:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Laten we die jongen pas volgend jaar echt beoordelen. Kan dan de hele voorbereiding meemaken, familie hierheen halen, Ik vind het vooralsnog ook teleurstellend wat hij laat zien, maar zijn rendement is uitstekend. Wanneer hij zijn spel zal verbeteren zal ook zijn rendement waarschijnlijk verbeteren. Dan heb je een uitstekende speler voor nog een of twee jaar. Dan ook weer verkopen en dat zal ook de intentie van alle partijen zijn geweest. Elkaar helpen en weer door.

Sommige aspecten in zijn spel bevallen me wel, maar ik vind het motorisch niet heel soepel ogen en ik vind hem wat lui in het drukzetten. Het oogt ook wat log en traag allemaal. Al zie ik bij vlagen ook dingen waar ik blij van word. Sterk lichaam, goed met het hoofd, oog voor mensen om zich heen en volgens mij ligt hij goed in de groep. Ik heb de hoop nog niet opgegeven in ieder geval, maar ik had er wel wat meer van verwacht.

BerichtGeplaatst: 04 mei 2021 13:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Louis van Gaal
Droomaankoop: Frenkie de Jong
Laten we die jongen pas volgend jaar echt beoordelen. Kan dan de hele voorbereiding meemaken, familie hierheen halen, Ik vind het vooralsnog ook teleurstellend wat hij laat zien, maar zijn rendement is uitstekend. Wanneer hij zijn spel zal verbeteren zal ook zijn rendement waarschijnlijk verbeteren. Dan heb je een uitstekende speler voor nog een of twee jaar. Dan ook weer verkopen en dat zal ook de intentie van alle partijen zijn geweest. Elkaar helpen en weer door.

Sommige aspecten in zijn spel bevallen me wel, maar ik vind het motorisch niet heel soepel ogen en ik vind hem wat lui in het drukzetten. Het oogt ook wat log en traag allemaal. Al zie ik bij vlagen ook dingen waar ik blij van word. Sterk lichaam, goed met het hoofd, oog voor mensen om zich heen en volgens mij ligt hij goed in de groep. Ik heb de hoop nog niet opgegeven in ieder geval, maar ik had er wel wat meer van verwacht.
Laten we het hopen dat het los van de statistieken allemaal iets soepeler wordt bij hem. Letterlijk en figuurlijk. Maar het argument dat de afwezigheid van zijn familie een rol speelt kan in de prullenbak. In een interview met het AD (geloof ik) vorige week of twee weken geleden zei hij dat ze er al anderhalve maand waren. Dat is toch al een tijd geleden.

BerichtGeplaatst: 04 mei 2021 13:23 

Eer dat die gesetteld zijn en het regelwerk voorbij is. Ik denk dat het wel impact heeft, hoe groot of klein dat ook zal zijn. Alle factoren tezamen hebben zo hun invloed. En dat zijn geen excuses, maar wel mogelijke redenen. Zoals gezegd heb ik er goede hoop op dat Haller en Ajax elkaar kunnen helpen en het alsnog een succesvol huwelijk kan worden.

BerichtGeplaatst: 04 mei 2021 13:25 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
23VDV23 schreef:
Maar het argument dat de afwezigheid van zijn familie een rol speelt kan in de prullenbak. In een interview met het AD (geloof ik) vorige week of twee weken geleden zei hij dat ze er al anderhalve maand waren. Dat is toch al een tijd geleden.
Dit is ook een beetje te kortzichtig. Ik denk dat hier wel wat meer bij komt kijken want het zal niet zo simpel zijn dat nu zijn familie letterlijk op nederlandse bodem is, er ineens een andere Haler staat. Het zal wellicht helpen dat ze weer herenigd zijn maar weet jij of ze al in een huis wonen? Ik neem aan, dat Haller niet zomaar alleen een huis koopt en al het andere.

Het gaat er mij om dat aankopen tijd nodig hebben. Of ze nu € 2 kosten of € 22 miljoen doet niet ter zake want een speler van € 22 miljoen heeft ook gevoelens. Sommige staan er direct, sommige duurt het wat langer. Antony geeft ook in een interview aan dat hij heimwee had en zijn familie miste. Zoiets speelt allemaal mee. Het verhaal van Alvarez kennen we ook.

Ajax heeft vaak genoeg aangegeven niet zo staan te springen om winterse aankopen maar Haller zal wel in een stroomversnelling zijn geraakt omdat we toen een spitsenprobleem hadden.

Haller is geen Zlatan maar zijn motoriek en beweging is bijna hetzelfde.
Ik vind een vergelijking met Huntelaar ook wel passen. Huntelaar is ook nooit een geweldig aanspeelpunt geweest, niet de snelste maar wel in en rondom de zestien levensgevaarlijk. Dat heeft Haller ook.

BerichtGeplaatst: 04 mei 2021 16:03 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Hij staat op Whoscored bij Ajax op nummer 2 met een gemiddelde van 7,78 punt, en dat vinden mensen slecht...

https://www.whoscored.com/Teams/130/Sho ... lands-Ajax

BerichtGeplaatst: 04 mei 2021 17:18 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Morfe0 schreef:
Hij staat op Whoscored bij Ajax op nummer 2 met een gemiddelde van 7,78 punt, en dat vinden mensen slecht...

https://www.whoscored.com/Teams/130/Sho ... lands-Ajax
Dat zegt niets. Wie bepaalt überhaupt die gemiddeldes?
Als je naar de wedstrijden kijkt zie je ook iets heel anders. Veel balverlies en een logge speler, rare manier van lopen en ballen aannemen. Veel kansen missen. Er lijkt een hoop met moeite te gaan bij hem.

BerichtGeplaatst: 04 mei 2021 18:13 
Erelid

Het zegt inderdaad lang niet alles, maar eerlijk gezegd denk ik dat het meer zegt dan de mening van totaal niet objectieve supporters. Sterker nog, onderzoek heeft al vaak aangetoond dat software met hele eenvoudige data vaak al veel betere beslissingen kan maken dan zogenoemde 'experts' in hun vak met veel meer (tevens vaak ook irrelevante) data.

In het geval van Haller zal bijvoorbeeld het balverlies echt wel in de cijfers opgenomen zijn, alleen met een veel minder zwaar gewicht dan bijvoorbeeld doelpunten, assists, keypasses, duels gewonnen, dat soort dingen. Terwijl supporters het bijna alleen maar over zijn balverlies hebben. Zo'n Whoscored zal ook echt niet kijken naar hoe het 'oogt', maar naar de efficiëntie ervan.

BerichtGeplaatst: 04 mei 2021 18:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
En kijk ook eens waar hij balverlies lijdt. Ajax speelt het moeilijkste voetbal in een zeer compacte ruimte. Ze blijven ook altijd voetballen en tikken en dan is de moeilijkheidsgraad veel hoger en gaat er veel meer mis.

Als je als spits vanuit de omschakeling speelt met veel meer ruimte is heel anders. Malen zal beduidend minder balcontacten hebben maar als je sec kijkt naar die balcontacten in de zestien dan denk ik dat Malen meer balverlies lijdt.

Vandaar dat statistieken eigenlijk niks zeggen. Net zo min als zijn motoriek of weet ik wat. Als je geen motoriek hebt dan maak je die goal net tegen PEC. Ik denk dat ook vele posters met bv Tadic in hun hoofd zitten als balvaste spits maar Tadic heeft totaal niet die diepgaande drang om te willen scoren. Wat is dan beter bv?

Haller speelt nu in een ploeg waar hij vaak in de aanval betrokken wordt. Bij bv Frankfurt of Westham was hij het eindstation en werd er niet zoveel voetballend vermogen van hem gevraagd. Bij Ajax moet hij een rustpunt zijn voorin maar tegelijkertijd ook kunnen meevoetballen, scoren en assists geven. Dan verlangen we ook nog dat hij snel, technisch begaafd, diepgang heeft, kan koppen en een actie heeft....

Prima spits voor Ajax en hij heeft mij genoeg overtuigd vanaf Januari. Niet altijd even goed en een paar wedstrijden (ik meen die eerste wedstrijden rond de eerste EL wedstrijd zonder hem) slecht maar dit heeft hij later wel weer hersteld.

BerichtGeplaatst: 04 mei 2021 19:46 
Erelid

Fernando Redondo schreef:
Vandaar dat statistieken eigenlijk niks zeggen.
Ze zeggen juist heel veel alleen moet je wel de goede eruit pikken en weten hoe je ze moet interpreteren.

BerichtGeplaatst: 29 jul 2021 08:41 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Voor degene die Haller slecht vinden.

Gewoon een topspits.

BerichtGeplaatst: 29 jul 2021 15:04 

Haller is geen topspits. Die gaat het nooit redden in de top. Wist in Engeland al niet te slagen. Die gaat na Ajax een stap zijwaarts of achteruit maken en naar een grote competitie. Weer naar niveau Eintracht Frankfurt. Die waren dat jaar erg sterk, mede door het trio voorin dat elkaar erg goed aanvulde. In dat piekjaar van zowel Haller zelf als zijn club zag het er allemaal goed uit. Die gaat straks naar een club als Lyon, Wolfsburg, Monaco of Lazio om maar wat te noemen. Subtoppers in grotere competities.

Over Haller zijn rendement hoeven we niet te klagen, dat is goed. Maar ik vind hem voetballend niet goed genoeg. Daar had ik zoveel meer van verwacht. De impact op het spel is gewoon te laag. Hij laat het elftal niet beter spelen en functioneert als kapstop een stuk minder als bijvoorbeeld Tadic. Die is veel verfijnder in de kleine ruimte, weet de ballen beter vast te houden en heeft meer oog voor lopende mensen om zich heen. Haller is daarentegen weer sterker met het hoofd en heeft wat meer dat killersinstinct, al vind ik hem ook geen klinische afmaker. Daar mist hij teveel kansen voor.

Voor beide partijen zou het goed zijn als hij komende zomer voor ongeveer zijn aankoopbedrag weer een stap gaat maken. Zodat uiteindelijk ook Ajax een stap gaat maken. Want van een jongen die zoveel geld heeft gekost en een dergelijk salaris opstrijkt verwacht ik meer. Hij heeft niet dezelfde impact op het elftal als Tadic of Blind, terwijl hij wel net zo veel of zelfs nog meer salaris ontvangt. Die verhoudingen moeten wel blijven kloppen. Ik denk dat als je hem voor 25 miljoen verkoopt en dat salaris van 5 miljoen weer vrijkomt dat je voor hetzelfde geld twee spelers kan halen die Ajax wél verder gaan helpen.

Niet dat het rekensommetje zo eenvoudig is, maar voor 25 miljoen transfergeld en 5 miljoen aan salarisruimte kun je ook een Martinez en een Antony kopen. Daar heb je zowel sportief als financieel meer aan. Twee jongens met restwaarde, groeipotentie en die qua speelwijze beter bij het elftal passen. Of een Sanchez destijds, dat is de vijver waar je in moet vissen. De grote aankopen zoals Blind en Tadic móeten meteen raak zijn, daarin kun je je niet teveel missers of 'net-niet' aankopen veroorloven. Op dit moment vind ik Haller maar een krappe voldoende vanwege de eerder genoemde impact op het spel en de financiële voorwoorden. Desondanks gaat hij er dit seizoen overall wel 25 maken en dat maakt hem hopelijk goed verkoopbaar.

BerichtGeplaatst: 31 jul 2021 23:22 

Ik maak me een beetje zorgen over Haller.

Als afmaker prima, maar het in de bal komen, kaatsen, vasthouden van de bal... zwaar onvoldoende. Als dat niet verbeterd heb je niks aan Haller in de Champions League en kun je beter Tadic in de spits zetten en Haller als stormram gebruiken.

1 van de voornaamste redenen dat Ajax het in Europa zo goed gedaan heeft, is omdat Tadic als 9 ongrijpbaar is. Fysiek sterk, geweldig in de kleine ruimte, bijzonder goed overzicht en gebruikt zijn lichaam geweldig om de tegenstander af te schermen of als draaischijf te gebruiken.

BerichtGeplaatst: 01 aug 2021 09:13 

Zal in Nederland best veel scoren maar dat zegt helemaal niks. Dat zou elke andere spits uit de eredivisie bij AJAX ook doen.
Is traag, niet wendbaar, technisch beperkt. Is niet goed genoeg. Miskoop nummer zoveel.

BerichtGeplaatst: 04 aug 2021 21:10 

Mijn laatste hoop was dat er vanaf deze voorbereiding vooruitgang te zien zou zijn, maar ik zie weinig tot geen verbetering. Wordt wel een pijnpunt zo, als het dat niet al was.

BerichtGeplaatst: 04 aug 2021 22:04 

Als hij onze spits is in de CL dan zet alle ambities maar weer in de ijskast.

BerichtGeplaatst: 05 aug 2021 08:58 

Traag, technisch beperkt, verliest veel te veel duels, creëert niks. Je speelt eigenlijk met 10 man. Heeft eigenlijk niks dat zijn komst rechtvaardigt.
Zal in de Nederlandse competitie wel zijn doelpuntjes meepikken bij AJAX. En dan kunnen ze weer op zijn cijfers wijzen. Maar elke spits van alle andere eredivisieclubs zou zijn doelpuntjes bij AJAX wel maken.
Met deze prutser in de spits zal aansluiten bij de Europese (sub)top zeer waarschijnlijk niet lukken.

BerichtGeplaatst: 05 aug 2021 09:00 

Snake schreef:
Ik vraag me ook af hoe Ten Hag dit nou écht ziet? Tot nu toe weerlegt hij vrijwel alle kritieken van de buitenwacht en wijst hij naar statistieken. Maar hoe gaat dat er binnenskamers aan toe? En wat vinden de andere spelers, zoals een Tadic? Die trok ook ooit aan de bel toen Ten Hag bleef goochelen met bijvoorbeeld Frenkie en Blind achterin in het centrum en Eiting op het middenveld. Zou zo iemand niet ook op een gegeven moment naar Ten Hag toegaan en zeggen: 'Joh...we hebben het echt een lange tijd de kans gegeven, maar er zit écht geen progressie in. Er moet iets veranderen of bijkomen nu het nog kan.' ?

BerichtGeplaatst: 05 aug 2021 09:04 

23VDV23 schreef:
Snake schreef:
Ik vraag me ook af hoe Ten Hag dit nou écht ziet? Tot nu toe weerlegt hij vrijwel alle kritieken van de buitenwacht en wijst hij naar statistieken. Maar hoe gaat dat er binnenskamers aan toe? En wat vinden de andere spelers, zoals een Tadic? Die trok ook ooit aan de bel toen Ten Hag bleef goochelen met bijvoorbeeld Frenkie en Blind achterin in het centrum en Eiting op het middenveld. Zou zo iemand niet ook op een gegeven moment naar Ten Hag toegaan en zeggen: 'Joh...we hebben het echt een lange tijd de kans gegeven, maar er zit écht geen progressie in. Er moet iets veranderen of bijkomen nu het nog kan.' ?
Vraag ik me ook af. Iedereen binnen Ajax ziet toch wel dat Haller niet voldoet? Geloof er niks van dat ze zo enorm onder de indruk van hem zijn. Ten Hag schreeuwde eerder tijdens een oefenwedstrijd Haller ook niet voor niets toe dat ie meer arbeid moest leveren. Zij zien dat ook wel.

Grote probleem bij Ajax is altijd dat ze maar kansen blijven geven aan spelers en wanhopig blijven hopen dat iemand zich wel weet te bewijzen. Overmars zou nu al moeten zeggen: Haller voldoet niet genoeg, we pakken ons verlies en gaan ons opnieuw versterken. Helaas gebeurt dit zelden bij Ajax. En dan blijf je dus altijd zitten met troep waardoor je niet kunt doorgroeien.

BerichtGeplaatst: 05 aug 2021 09:47 

De gewenste progressie blijft uit, het is structureel een dissonant in het aanvalsspel. Maar heel zelden weet hij een bal goed vast te houden of in één keer goed door te spelen. Ondanks zijn fysiek ligt hij ook vaak op de grond en schermt hij de bal maar matig af. Tegenstanders weten er vaak nog net een voetje tegen te krijgen waardoor die bal niet bij een ploeggenoot komt. Het duurt allemaal ook net wat te lang, het oogt allemaal wat loom en traag. Ik geloof best dat die jongen zijn stinkende best doet, maar het is gewoon niet goed genoeg.

In de eredivisie regelmatig opstellen zodat hij aan zijn doelpunten komt en verkoopbaar blijft volgend jaar zomer, maar in de CL kun je gewoon niet met Haller aan komen kakken. Speel daar met Tadic, die wel heeft bewezen op het hoogste niveau te kunnen functioneren als spits. Maak je meteen ruimte voor een speler op links met diepgang in zijn spel. Want dat ontbreekt Ajax ook behoorlijk, een voorhoede met Tadic, Haller en Berghuis/Antony is mij te voorspelbaar en statisch. Die willen allen de bal in de voeten ontvangen.

BerichtGeplaatst: 05 aug 2021 10:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: Nee
De gewenste progressie blijft uit, het is structureel een dissonant in het aanvalsspel. Maar heel zelden weet hij een bal goed vast te houden of in één keer goed door te spelen.

In de eredivisie regelmatig opstellen zodat hij aan zijn doelpunten komt en verkoopbaar blijft volgend jaar zomer, maar in de CL kun je gewoon niet met Haller aan komen kakken. Speel daar met Tadic, die wel heeft bewezen op het hoogste niveau te kunnen functioneren als spits. Maak je meteen ruimte voor een speler op links met diepgang in zijn spel. Want dat ontbreekt Ajax ook behoorlijk, een voorhoede met Tadic, Haller en Berghuis/Antony is mij te voorspelbaar en statisch. Die willen allen de bal in de voeten ontvangen.
Met Tadic starten gaat Ten Hag uiteraard niet doen. Dan maar ten onder met koppigheid. Het zou een godswonder zijn als je overwintert met deze zwakke spits en selectie.

BerichtGeplaatst: 05 aug 2021 12:13 

De gewenste progressie blijft uit, het is structureel een dissonant in het aanvalsspel. Maar heel zelden weet hij een bal goed vast te houden of in één keer goed door te spelen. Ondanks zijn fysiek ligt hij ook vaak op de grond en schermt hij de bal maar matig af. Tegenstanders weten er vaak nog net een voetje tegen te krijgen waardoor die bal niet bij een ploeggenoot komt. Het duurt allemaal ook net wat te lang, het oogt allemaal wat loom en traag. Ik geloof best dat die jongen zijn stinkende best doet, maar het is gewoon niet goed genoeg.

Helemaal mee eens. Ik zou ook kiezen voor de CL variant, maar dat gaat nooit gebeuren toch? Haller gaat dat ook niet accepteren lijkt mij. Die is niet gekomen voor alleen eredivisiewedstrijden. Aan de andere kant, als Haller de kans krijgt en er Europees geen klote van bakt, dan moet Ten Hag wel.

Haller buiten de CL basis laten zou Ajax zoveel goeds doen. Je gaat er in de spits op vooruit, en als je nog een linksbuiten met diepgang aan de selectie toevoegt heb je voorin veel meer smaken. Het is momenteel inderdaad veel te statisch. Weinig onvoorspelbaarheid. Daar moet iets gebeuren.

BerichtGeplaatst: 07 aug 2021 21:14 
Erelid

Gaat hem niet meer worden joh. Het ligt niet aan externe factoren, hij kan er gewoon vrij weinig van. Wederom een miskoop van Ten Hag.

BerichtGeplaatst: 07 aug 2021 21:57 

Was mij al na enkele wedstrijden duidelijk dat Haller niks is. Weggegooid geld. Ten Hag mag nooit meer spelers aandragen. Wat een zoutzak die Haller.

BerichtGeplaatst: 07 aug 2021 22:01 

Het over CL ambities hebben terwijl dit je spits is. Bij Ajax zitten ze in de wolken hoor, tering. Waardeloze spits.

Red je seizoen en verkoop deze stakker. Anders kun je het vergeten. Een grote waarschuwing voor Ajax.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 363 berichten ]  Vorige   1 11 12 13 14 15  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00