Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 159 berichten ]  Vorige   1 3 4 5 6 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Steven Berghuis
BerichtGeplaatst: 18 jul 2021 10:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
Morfe0 schreef:
Weer een filmpje bekeken van Youtube (Muziek is k#t maarja is nogal vaak op Youtube ).
Maar als je deze filmpje bekijkt, dan zie ik letterlijk gewoon Ziyech voetballen, maar hij heet toch echt Berghuis.
https://www.youtube.com/watch?v=wUmSQnL18mw
Yep. Uiteindelijk gaat hij op het middenveld spelen, wat ten koste gaat van Alvarez. Marx my words.

BerichtGeplaatst: 18 jul 2021 21:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
marx schreef:
Morfe0 schreef:
Weer een filmpje bekeken van Youtube (Muziek is k#t maarja is nogal vaak op Youtube ).
Maar als je deze filmpje bekijkt, dan zie ik letterlijk gewoon Ziyech voetballen, maar hij heet toch echt Berghuis.
https://www.youtube.com/watch?v=wUmSQnL18mw
Yep. Uiteindelijk gaat hij op het middenveld spelen, wat ten koste gaat van Alvarez. Marx my words.
Mooie woordgrap, die geef ik je. Verder was Berghuis op het middenveld van Feyenoord geen succes. Ik zie niet in waarom dat bij Ajax wel zo zal zijn. Ik denk dat hij niet taakbewust genoeg is op om die positie te spelen. Komend jaar zullen Kudus en Klaassen uit gaan maken wie op de positie achter de spitsen komt te spelen. Berghuis mag met Antony de strijd op rechts aangaan.

BerichtGeplaatst: 19 jul 2021 17:33 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Helemaal rond en officieel.
https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-rond ... rghuis-af/

:lol: Rond 28 seconden.
https://twitter.com/AFCAjax/status/1417144707222851585

BerichtGeplaatst: 19 jul 2021 18:47 

Mooi. Goede aankoop. Hoop dat alle Ajacieden hem een warm welkom geven en laten zien dat wij heel anders zijn dan veel van die gasten van zijn vorige club. Van een tokkieclub naar een topclub.
Ik wens hem heel veel succes.

BerichtGeplaatst: 19 jul 2021 19:08 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Elk jaar komt de term 'buitenkansje' wel voorbij en dit is er eentje.
Prima breedte-aankoop, die eigenlijk nu al dicht tegen de basis aanleunt.

Ik durf ook wel te stellen dat hij de Ziyechrol goed kan vervullen.

BerichtGeplaatst: 19 jul 2021 19:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Elk jaar komt de term 'buitenkansje' wel voorbij en dit is er eentje.
Prima breedte-aankoop, die eigenlijk nu al dicht tegen de basis aanleunt.

Ik durf ook wel te stellen dat hij de Ziyechrol goed kan vervullen.
Ik moet nog zien wie er dadelijke breedte wordt. 214 goals/assists in 371 wedstrijden over alle clubs. 151 bij 199 wedstrijden van Feyenoord. Als Neres vertrekt ( al ziet het er daar nog niet naar uit ) en Antony is naar de spelen dan moet die hem er nog maar even uit spelen.

BerichtGeplaatst: 19 jul 2021 20:22 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Berghuis word gewoon een basis speler.

BerichtGeplaatst: 19 jul 2021 20:28 
Erelid

Klopt wat je zegt want er bestaat natuurlijk altijd een mogelijkheid dat het vanaf het begin heel goed loopt en dan is er werk aan de winkel voor Antony.

Alleen jij noemt statistieken en dat is niet eerlijk tov Antony en Neres omdat die veel jonger zijn. Ik kijk naar de Antony van afgelopen seizoen en die statistieken zijn ook uitstekend. Alleen na de winterstop was het soms wat minder en als je dan een Berghuis erbij hebt...

Ik heb al vaker gezegd dat je als Ajaxzijnde 4 goede buitenspelers moet hebben. De vraag is hoe het klikt met Berghuis en dan bedoel ik ook qua spel en met namen diepgang. Hoe goed Ziyech ook was vanaf rechts, ik vond het spel met Ziyech op 10 met Neres op rechts veel beter en gevarieerder.

Berghuis blijft een goede speler met die ook nog eens de branie heeft wat we bij Ajax graag zien.

BerichtGeplaatst: 19 jul 2021 21:52 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik vind het vooral mooi dat hij gepresenteerd wordt op de verjaardag van Feyenoord! :lol:

Verder laat ik me verrassen. Was op zich geen voorstander van zijn komst, maar nu hij er eenmaal is ga ik hem ook zeker niet bekritiseren voordat hij zich heeft kunnen laten zien.

Succes Steven!

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

BerichtGeplaatst: 20 jul 2021 14:59 

renemar schreef:
Mooi. Goede aankoop. Hoop dat alle Ajacieden hem een warm welkom geven en laten zien dat wij heel anders zijn dan veel van die gasten van zijn vorige club. Van een tokkieclub naar een topclub.
Ik wens hem heel veel succes.
Juist, eens. Laten wij nou eens zien wie de grootste is en wie het kleine sulletje.

Erg tevreden mee. En ook blij dat ie peper in z’n r**t heeft. We snakken toch altijd zo naar grinta bij spelers? Met Steven is er weer meer karakter in de ploeg gekomen. Doe mij dat maar ipv hockeytypjes zoals Ekkelenkamp.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2021 08:11 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
'Steven Berghuis doet aangifte na 19 pagina's aan bedreigingen'
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/3 ... reigingen/

BerichtGeplaatst: 11 aug 2021 13:56 

Niet om het goed te praten - zeker niet zelfs - maar dit was te verwachten. Wat dat betreft neem ik mijn hoed af voor de gedurfde stap die hij heeft gemaakt. In zijn geval was ik lekker naar het buitenland gegaan. Dat was een veiligere optie geweest die hem minder gezeik had bezorgd. Zegt ook wel wat over zijn mentaliteit en gedrevenheid. Hij wilde per se naar Amsterdam en neemt dit soort fratsen op de koop toe. Dan ben je wel heel zeker van je keuze voor Ajax.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2021 15:04 

Niet om het goed te praten - zeker niet zelfs - maar dit was te verwachten. Wat dat betreft neem ik mijn hoed af voor de gedurfde stap die hij heeft gemaakt. In zijn geval was ik lekker naar het buitenland gegaan. Dat was een veiligere optie geweest die hem minder gezeik had bezorgd. Zegt ook wel wat over zijn mentaliteit en gedrevenheid. Hij wilde per se naar Amsterdam en neemt dit soort fratsen op de koop toe. Dan ben je wel heel zeker van je keuze voor Ajax.

Dit gezien? Of hij heeft het snel geleerd, maar spelers als Hoesen, Grygera en Lindgren kennen na 1 hint en Ozbizilis na 1 extra hint net als Oleguer vind ik wel knap als nieuwe speler. Of hij moet al langer Ajax hebben gekeken.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2021 17:17 

Ja, gezien. Heel leuk om te zien, spontane jongen die me ook in positieve zin wist te verbazen. Dit laat zien dat het een liefhebber is en hij in ieder geval nooit antipathie heeft gehad jegens Ajax. Heeft dat van huis uit ook niet meegekregen, hij refereert ook een keer naar zijn vader die sympathie voor Ajax heeft. Komt in ieder geval intelligenter over dan menig Ajacied in onze selectie.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2021 17:35 

Ja, gezien. Heel leuk om te zien, spontane jongen die me ook in positieve zin wist te verbazen. Dit laat zien dat het een liefhebber is en hij in ieder geval nooit antipathie heeft gehad jegens Ajax. Heeft dat van huis uit ook niet meegekregen, hij refereert ook een keer naar zijn vader die sympathie voor Ajax heeft. Komt in ieder geval intelligenter over dan menig Ajacied in onze selectie.
Ja mij ook, ik had wel verwacht dat het geen kwal was of een frustrerend mannetje zoals werd gezegd, maar ik vind hem nog beter dan verwacht. En zoals je zegt erg dapper dat hij de overstap bewust durft te maken en ook wel kieskeurig lijkt te zijn geweest.

BerichtGeplaatst: 12 aug 2021 08:58 

Seizoenskaart: 401
Nou moet hij het nog op het veld bewijzen... ;)

Hoop nog steeds dat het tandem Haller - Berghuis gaat lopen.

BerichtGeplaatst: 13 aug 2021 04:15 

San Francisco schreef:
Nou moet hij het nog op het veld bewijzen... ;)

Hoop nog steeds dat het tandem Haller - Berghuis gaat lopen.
haha, ja dat is wel zijn meest gebruikte zin aan het worden. Zeggen dat hij zoveel geld heeft ingeleverd om te komen spelen bij Ajax kan hij natuurlijk niet meer zeggen.

BerichtGeplaatst: 08 sep 2021 10:34 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Geen doelpunt gisteravond maar hij speelde echt heel goed.

BerichtGeplaatst: 08 sep 2021 11:13 

GJ1402 schreef:
Geen doelpunt gisteravond maar hij speelde echt heel goed.
Is gewoon een prima speler. Toch zal Antony (denk ik) de voorkeur blijven hebben als rechtsbuiten. Daarom opteer ik ook om Berghuis als 10 te laten spelen. Technisch goed, heeft overzicht en goed schot. Op 10 krijgt hij nog meer assist en gaat hij op zeker scoren.
Met Berghuis, Tadic, Antony en Neres (of wellicht Daramy) heb je voorin zoveel mogelijkheden. Heel veel creativiteit, scorend vermogen en snelheid. De rest van het elftal moet daar maar op worden afgestemd, moeten in dienst van die 4 spelen.

BerichtGeplaatst: 08 sep 2021 11:37 
Erelid

Gisteren bij Oranje toonde Berghuis een hoog 'Ziyech' gehalte.
Zo goed en strak in de passing.

Laatst in een ander topic noemde iemand het nog een belediging om Berghuis te vergelijken met Ziyech maar ik durf dit wel. Berghuis is gewoon vast aan de bal, heeft overzicht en kan de bal ook neerleggen waar hij wil. Hij was gisteren èèn van de uitblinkers.

BerichtGeplaatst: 11 sep 2021 12:49 

Ziyech heeft zich op Champions League niveau laten gelden. Berghuis nog nooit. En tegen die zwakke broeders waar hij met Nederland tegen speelde wat moois laten zien vind ik geen maatstaf. Laat hem eerst eens een basisplek veroveren. Daarna belangrijker worden en uiteindelijk op het hoogste niveau een stempel drukken op de wedstrijd. Berghuis heeft nog alles te bewijzen tov Ziyech.

Een enigszins vergelijkbare speelstijl maakt Berghuis geen tweede Ziyech. Niet qua impact en niet qua spel.

BerichtGeplaatst: 11 sep 2021 13:45 

Ziyech heeft zich op Champions League niveau laten gelden. Berghuis nog nooit. En tegen die zwakke broeders waar hij met Nederland tegen speelde wat moois laten zien vind ik geen maatstaf. Laat hem eerst eens een basisplek veroveren. Daarna belangrijker worden en uiteindelijk op het hoogste niveau een stempel drukken op de wedstrijd. Berghuis heeft nog alles te bewijzen tov Ziyech.

Een enigszins vergelijkbare speelstijl maakt Berghuis geen tweede Ziyech. Niet qua impact en niet qua spel.
Berghuis is beter dan de Ziyech van de eerste 2 jaar bij ons. Sommigen zijn kort van memorie en herinneren zich alleen de laatste 2 jaren van Ziyech in AJAX tenue.
Laten we even afwachten hoe Berghuis zich verder ontwikkelt. Een eerlijke vergelijking kunnen we later maken.

BerichtGeplaatst: 12 sep 2021 03:09 
Erelid

Ziyech had ook een team om zich heen waardoor hij kon excelleren. Berghuis heeft dat nu ook! Hij legt vooralsnog niet enorm veel risico in zijn spel, maar dat is mijns inziens meer omdat hij nieuw is en nog aan het wennen is aan zijn teamgenoten!

BerichtGeplaatst: 12 sep 2021 13:36 
Erelid

Deels gelijk maar je moet hem dan ook de kans geven en alles meenemen. Nu beoordelen is niet eerlijk.

Ook vind ik het wel makkelijk om Berghuis die eis op te leggen om maar even basisspeler te worden want hij heeft ene Antony voor zich. Als je de aankopen ook vergelijkt zijn beide spelers ook anders aangekocht. Ziyech werd destijds anders gehaald. Berghuis is gehaald als goedkope concurrent voor Antony. Ziyech werd gehaald als impulsieve kwaliteitsaankoop na Europese uitschakeling. Daarnaast had Ziyech ook niet de moordende concurrentie van 2 andere spelers dus dat vind ik al een wezenlijk verschil.

Ook qua leeftijd. Ziyech was jong en talentvol. Berghuis is gewoon solide en heeft zeer goed basisnivo. Ziyech kon zich ontwikkelen en Berghuis moet toch meer voor stabiliteit zorgen met zijn assists en doelpunten.

Ik vergelijk Berghuis met Ziyech omdat het beide dezelfde spelers zijn. Met name goed in de bal, balvast, goede trap en overzicht met scorend vermogen. Berghuis is net wat meer buitenspeler dan middenvelder terwijl Ziyech net wat meer middenvelder is dan buitenspeler. Maar dat verschil vind ik nihil. Het gaat mij om details. Als Ziyech uit stand een crossbal over de hele gooit naar Tadic wordt dit ronduit uitgemeten hier. Berghuis doet dit ook en hoor je niemand over. Dat heeft niet zozeer met CL voetbal te maken maar meer met overzicht en dat je dit doet.

Kortom we zullen zien of we ooit een eerlijk vergelijk kunnen maken. Ik vind hem in ieder geval passen binnen Ajax.

BerichtGeplaatst: 12 sep 2021 19:27 

Berghuis verdient nu al het salaris dat Ziyech kreeg toen hij zijn waarde had bewezen. Dan moet je ook leveren. Ik geloof niet dat Berghuis dat nu al kan, het team dragen. Niet zoals Ziyech dat deed. Dus laten we die vergelijking alsjeblieft niet maken. Ziyech is zoveel beter en verder dan Berghuis.

Waarom zou je de Ziyech van de laatste seizoenen niet mogen vergelijken met de Berghuis van nu. Qua leeftijd, salaris en ervaring doen ze niet veel voor elkaar onder. Waarom die lat zo laag leggen voor Berghuis, die man krijgt 4 (!!) miljoen per jaar. Dan moet je een van de sterkhouders van het elftal zijn. Dat is hij niet, hij is niet eens zeker van een basisplaats.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 159 berichten ]  Vorige   1 3 4 5 6 7  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00