Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 159 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: [Centraal] Aanvallers
BerichtGeplaatst: 23 jun 2021 07:09 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
GJ1402 schreef:
Gewoon een middelmatige doorsnee voetballer met een kort lontje. Voegt niks toe.

Ik vind hem absoluut geen middelmatige doorsnee voetballer maar iets in zijn mentaliteit staat me wel tegen. Als je bij Feyenoord met zo'n middelmatige ploeg zo vaak betrokken bent bij doelpunten, zegt dit wel iets. Opvallen in een slecht team zegt toch wel iets. Ik weet niet hoeveel strafschoppen erbij zitten maar Berghuis kan mij inziens voetballend die positie van Ziyech vrij aardig (dicht) benaderen.
Maar wat is er zo bijzonder aan Berghuis? 19 doelpunten. Nou nou het is wat... Zitten 8 strafschoppen bij. Ik vind het allemaal wel meevallen hoor qua statistieken. Iemand moet ze er toch inschieten?
In een goed elftal doet hij het daarnaast stukken minder. Dat zie je bij Oranje. Dat zag je bij het kampioenselftal van Feyenoord.
Ik zie het talent niet. Zie ook niet wat voor meerwaarde hij kan zijn. Leuke speler voor Feyenoord of AZ maar niet voor Ajax. En als hij dan ook nog eens 3 miljoen aan salaris eist dan wist ik het wel.
Daarnaast heb ik het vermoeden dat deze jongen voor problemen gaat zorgen als hij op de bank komt te zitten. En die kans is natuurlijk erg groot.

Berichtonderwerp: Re: Steven Berghuis
BerichtGeplaatst: 23 jun 2021 08:15 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
'Berghuis ziet in Ajax niet de eerste optie, aanbod Wolfsburg aantrekkelijker'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... ijker.html

BerichtGeplaatst: 23 jun 2021 08:49 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Ook prima.

BerichtGeplaatst: 23 jun 2021 09:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Best een prima voetballer, maar niet het niveau dat Ajax moet nastreven, ook niet voor 4 miljoen.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

BerichtGeplaatst: 23 jun 2021 12:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 schreef:
Ik denk ook dat Wolfsburg meer salaris kan/wil betalen maar ik heb sterk het gevoel, dat Berghuis naar Ajax wil.

Zoals Janssen in de VI al zegt heeft Ajax signalen, dat Berghuis open staat voor Ajax. Want waarom zou Ajax zich melden voor een speler die niet wil (of al een andere keus heeft gemaakt)?

Ajax zoekt altijd naar buitenkansjes en dit lijkt er zo eentje. Neres wil vertrekken en Ajax werkt mee. Wat ik ook een beetje opvallend vind, dat Ajax afgelopen dagen pas 'officieel' naar buiten bracht dat Antony mee gaat doen aan de OS. Die sluit dus veel later aan.

Die Sulemana moet je gewoon net wat meer tijd gunnen dus van hem verwachten dat hij er direct staat, is niet het uitgangspunt (ondanks de hoge transfersom).

Ik kan het ergens dus wel begrijpen. Antony heeft een zeer goed eerste half jaar gekend, na de wintertop een grote terugslag en daarna weer wat opgekrabbeld. Enorm talent maar het tweede jaar is altijd moeilijker. Als je dan geen Neres meer hebt maar wel iemand anders, die er direct staat, is Berghuis voor die prijs een goede keuze.

BerichtGeplaatst: 23 jun 2021 12:17 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 schreef:
Ik denk ook dat Wolfsburg meer salaris kan/wil betalen maar ik heb sterk het gevoel, dat Berghuis naar Ajax wil.

Zoals Janssen in de VI al zegt heeft Ajax signalen, dat Berghuis open staat voor Ajax. Want waarom zou Ajax zich melden voor een speler die niet wil (of al een andere keus heeft gemaakt)?

Ajax zoekt altijd naar buitenkansjes en dit lijkt er zo eentje. Neres wil vertrekken en Ajax werkt mee. Wat ik ook een beetje opvallend vind, dat Ajax afgelopen dagen pas 'officieel' naar buiten bracht dat Antony mee gaat doen aan de OS. Die sluit dus veel later aan.

Die Sulemana moet je gewoon net wat meer tijd gunnen dus van hem verwachten dat hij er direct staat, is niet het uitgangspunt (ondanks de hoge transfersom).

Ik kan het ergens dus wel begrijpen. Antony heeft een zeer goed eerste half jaar gekend, na de wintertop een grote terugslag en daarna weer wat opgekrabbeld. Enorm talent maar het tweede jaar is altijd moeilijker. Als je dan geen Neres meer hebt maar wel iemand anders, die er direct staat, is Berghuis voor die prijs een goede keuze.
Ik denk niet dat hij bij Wolfsburg zoveel meer kan verdienen. Hij verdient bij Feyenoord al 2 miljoen ( bruto ). Bij Wolfsburg zal hij geen topverdiener worden en Erik de Vlieger gaf aan dat hij 3 miljoen wil. Dat kan bij Ajax in principe ook.

BerichtGeplaatst: 23 jun 2021 12:49 

Seizoenskaart: 401
Maar gaat Ajax 3 miljoen salaris betalen voor iemand die misschien wel op de bank belandt?

BerichtGeplaatst: 23 jun 2021 13:19 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik begrijp niks van Overmars. Willen ze Antony weg? Ik vind Berghuis een mooie speler maar we hebben hem absoluut niet nodig. We doen steeds meer aan bord-op-schoot-scouting.

BerichtGeplaatst: 23 jun 2021 14:08 

San Francisco schreef:
Maar gaat Ajax 3 miljoen salaris betalen voor iemand die misschien wel op de bank belandt?
Je hebt nu toch ook Neres en Antony. Als Antony beter is zit Neres met zo'n salaris waarschijnlijk, op de bank.
geenidee4 schreef:
Ik begrijp niks van Overmars. Willen ze Antony weg? Ik vind Berghuis een mooie speler maar we hebben hem absoluut niet nodig. We doen steeds meer aan bord-op-schoot-scouting.
Neres gaat weg naar alle waarschijnlijkheid. Antony mist (een groot deel van ) de voorbereiding door de olympische spelen. Dan houd je alleen Tadic over want Idrissi was gehuurd.

BerichtGeplaatst: 23 jun 2021 14:25 

Vergeet niet dat Promes ook een soortgelijk salaris had.

BerichtGeplaatst: 23 jun 2021 17:16 
Erelid

geenidee4 schreef:
Welk uitgangspunt pak jij?
Indien Neres blijft, heb je inderdaad geen Berghuis nodig alleen heeft Neres pakweg het laatste 1,5 jaar bar weinig gepresteerd.

Verder ga ik er gemakshalve vanuit dat die Sulemana ook komt voor de linkerkant.
In mijn optiek heeft het niks te maken of ze Antony weg willen want je hebt gewoon 4 goede buitenspelers nodig. Vanuit Jong Ajax is er niks en komt er ook niks.

En bord-op-schoot-scouting vind ik het niet. Is bij Feyenoord heel belangrijk met doelpunten en assists. Antony koste ook ruim 16 miljoen en Sulemana gaat ook die richting op. Tadic was ook vrij prijzig (maar heeft zich wel terugbetaalt door zijn prestaties met Ajax) dus een keer wat minder investeren in een buitenkansje kan/mag ook best in deze tijd.

BerichtGeplaatst: 24 jun 2021 08:35 
Beheerder

Ajax wil met Berghuis weer de Ziyech-stijl in huis halen
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/aj ... haring_web

BerichtGeplaatst: 24 jun 2021 18:09 
Erelid

Voor de mensen die Berghuis liever niet zien komen: Op Twitter wordt nu melding gemaakt dat Galatassary zich ook heeft gemeld bij Berghuis en wil Ajax aftroeven.

BerichtGeplaatst: 24 jun 2021 18:45 

Voor de mensen die Berghuis liever niet zien komen: Op Twitter wordt nu melding gemaakt dat Galatassary zich ook heeft gemeld bij Berghuis en wil Ajax aftroeven.
Ik denk niet dat ze dat zou lukken. Hebben nog 12 spelers onder contract toch. En ook nog niet zeker van Champions league voetbal.

BerichtGeplaatst: 24 jun 2021 19:48 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Gala is bijna bankroet, gaat niet gebeuren.

BerichtGeplaatst: 24 jun 2021 20:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
https://www.soccernews.nl/news/813603/b ... bijna-rond

Bijna rond volgens dit bericht. En lijkt me ook logisch. Want als Ajax zich meldt bij Feyenoord, weten ze allang van de contractuele mogelijkheden af. En hebben ze met Berghuis de plooien ook min of meer wel gladgestreken.

Zou me verbazen als het anders zit.

BerichtGeplaatst: 24 jun 2021 20:54 
Beheerder

Turkse bron, i89. Dat zijn de slechtste bronnen die er zijn. Heb nog nooit meegemaakt dat die de waarheid brengen.

BerichtGeplaatst: 24 jun 2021 21:14 

Staat toch helemaal geen nieuws in dat artikel? Suggestieve kop, verder allemaal reeds bekende informatie.

BerichtGeplaatst: 25 jun 2021 05:55 

de dominee schreef:
Staat toch helemaal geen nieuws in dat artikel? Suggestieve kop, verder allemaal reeds bekende informatie.
Welkom bij soccernews. :P

BerichtGeplaatst: 25 jun 2021 20:04 
Beheerder

Feyenoord eist 8 miljoen, volgens Verweij.
https://www.telegraaf.nl/sport/20519760 ... elevoetbal

BerichtGeplaatst: 25 jun 2021 20:54 

Ik ga de popcorn alvast halen. Of Berghuis nu komt of niet, dit gaat een vermakelijke soap worden. :lol:

BerichtGeplaatst: 25 jun 2021 21:03 
Erelid

Blijft toch opmerkelijk hoe de naam Ajax weer gebruikt of misbruikt wordt.
PSV zou zich ook al langer gemeld hebben en die hebben minder te besteden maar dan blijft het maar heel stil vwb een eventuele vraagprijs. Nu heeft Ajax zich gemeld en ineens is de afkoopsom verdubbeld.

Ik vraag me af wat voor belang Feyenoord heeft bij een arbitragezaak. Volgens mij kun je een speler niet tegenhouden als hij bij een andere club beduidend meer kan verdienen. Als de arbitrage nu bepaaldt dat de afkoopsom 8 miljoen, zullen er wel clubs afhaken en wie weet clubs waaronder Ajax die hem meer salaris kunnen bieden.

BerichtGeplaatst: 25 jun 2021 21:21 
Erelid

In hoeverre zou hij ook op 10 kunnen spelen? In Eredivisie potjes moet dat zo af en toe wel kunnen (als je bvb een Labyad laat gaan, die daar zo af en toe toch ook aan spelen toe is gekomen). Bij Feyenoord heeft hij daar niet vaak gespeeld (soms in de spits, maar was geen succes). Qua intrinsieke kwaliteiten zou je zeggen dat hij toch redelijk op Ziyech lijkt, die ook rendeerde op 10.

BerichtGeplaatst: 26 jun 2021 10:21 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik zie het wel zitten hoor met Berghuis, Tadic, Haller, Klaassen, Gravenberch, Kudus.
Amai.

BerichtGeplaatst: 26 jun 2021 19:51 
Erelid

Morfe0 schreef:
Ik zie het wel zitten hoor met Berghuis, Tadic, Haller, Klaassen, Gravenberch, Kudus.
Amai.
In de Eredivisie wel, maar maak me Europees wel zorgen over diepgang.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 159 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 7  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00