Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 159 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 6 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Steven Berghuis
BerichtGeplaatst: 29 jun 2021 13:12 

En dan in de CL als Antony een keer ziek is weer jankend van het veld worden gespeeld omdat we moeten aantreden met een jeugdig talentje. Geweldig plan.

Dat sommige hier nog steeds niet inzien dat je meer dan 11 man nodig hebt om iets te kunnen bereiken blijft bijzonder.

Nog los van dat Antony allesbehalve constant was. Beetje concurrentie is alleen maar goed.

BerichtGeplaatst: 29 jun 2021 13:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Denk dat het ook gewoon een show of force is. En dat de schappelijke transfersom het daarom moeilijk maakt om het níet te doen.

En let wel: Neres wil/mag weg. Antony laten ze naar de Spelen gaan. En met Berghuis haal je gewoon een hele rits doelpunten en assists binnen.

BerichtGeplaatst: 29 jun 2021 13:17 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik neem aan dat van te voren wordt uitgelegd hoe het werkt aan Berghuis en dat hij het gewoon accepteert als Antony meer speelt dan hem. Bij het Nederlands Elftal klaagt hij ook niet. Blijkbaar wil hij ( of zijn schoonvader dat ze in de buurt van Nederland blijven ). Hij verdient gewoon prima en zijn schoonvader is ook miljardair las ik, dus voor de centen hoeft het in principe ook nog niet.

Je kan Champions League spelen, kampioen worden. Bij Watford was geen succes. En volgend jaar staat het WK voor de deur. Lijke me allemaal redenen om wel naar Ajax te gaan, zelfs voor Berghuis.

BerichtGeplaatst: 29 jun 2021 13:20 

Hij gaat echt aan genoeg minuten komen. Kijk maar eens naar hoeveel Tadic, Antony en Neres afgelopen seizoen hebben gespeeld. Heb ik andere spelers die nog op de flank hebben gespeeld nog niet eens meegenomen (Promes, Idrissi, Labyad). Daar gaat hij echt niet ontevreden mee zijn. Hij snapt ook wel dat Ajax hem hard nodig heeft in het overvolle programma, en dat hij af en toe ook eens van de bank moet beginnen.

BerichtGeplaatst: 29 jun 2021 13:22 

DeRuit schreef:
Ik neem aan dat van te voren wordt uitgelegd hoe het werkt aan Berghuis en dat hij het gewoon accepteert als Antony meer speelt dan hem. Bij het Nederlands Elftal klaagt hij ook niet. Blijkbaar wil hij ( of zijn schoonvader dat ze in de buurt van Nederland blijven ). Hij verdient gewoon prima en zijn schoonvader is ook miljardair las ik, dus voor de centen hoeft het in principe ook nog niet.

Je kan Champions League spelen, kampioen worden. Bij Watford was geen succes. En volgend jaar staat het WK voor de deur. Lijke me allemaal redenen om wel naar Ajax te gaan, zelfs voor Berghuis.
Voor de centen lijkt het me zelfs verstandig dat hij naar z'n schoonvader luistert. :D

BerichtGeplaatst: 29 jun 2021 13:59 

Snake schreef:
En dan in de CL als Antony een keer ziek is weer jankend van het veld worden gespeeld omdat we moeten aantreden met een jeugdig talentje. Geweldig plan.

Dat sommige hier nog steeds niet inzien dat je meer dan 11 man nodig hebt om iets te kunnen bereiken blijft bijzonder.

Nog los van dat Antony allesbehalve constant was. Beetje concurrentie is alleen maar goed.
Precies. Concurrentie is imo zelfs een absolute must.

BerichtGeplaatst: 29 jun 2021 14:11 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Dat is ook de bedoeling van TH en Overmars. Hebben ze duidelijk uitgesproken.
Ze willen een veel bredere bank zodat blessures zoals tegen Liverpool en Atalanta AJAX niet meer de kop kost.

BerichtGeplaatst: 29 jun 2021 14:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Snake schreef:

Want dat is vaak gebeurd?

Antony werd in meerdere wedstrijden, waarin hij de enige bron van dreiging was, om onverklaarbare redenen van het veld gehaald.

Je gaat toch niet Berghuis of Antony op de bank zetten? Echt belachelijk.

BerichtGeplaatst: 29 jun 2021 15:26 

geenidee4 schreef:
Snake schreef:

Want dat is vaak gebeurd?

Antony werd in meerdere wedstrijden, waarin hij de enige bron van dreiging was, om onverklaarbare redenen van het veld gehaald.

Je gaat toch niet Berghuis of Antony op de bank zetten? Echt belachelijk.
Dit jaar hadden we als ze fit waren toch ook Neres en Idrissi op de bank.
Promes zat ook op de bank.

BerichtGeplaatst: 30 jun 2021 11:42 
Beheerder

Feyenoord houdt poot voorlopig stijf bij pikante transfer Berghuis
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/fe ... haring_web

BerichtGeplaatst: 30 jun 2021 12:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Hatem Trabelsi
Droomaankoop: Luis Alberto Suarez
Seizoenskaart: nee
Buiten het feit dat mij Berghuis een ontzettend mooie aanwinst voor onze selectie zou vinden. Wil ik het volgende ook even kwijt, en hoe jullie daar over denken.

Mino Raiola, was de makelaar die de deal met Berghuis voor min. 4 miljoen maakte. Hij is ondertussen geen makelaar meer van Berghuis en Ajax lijkt erg goed geïnformeerd te zijn over de situatie.

Zou Marc en Mino ondertussen een betere werkrelatie hebben opgebouwd?
Mathijs de Ligt, Kluivert maar ook de (problemen) met Brobbey en Bakker.

BerichtGeplaatst: 30 jun 2021 13:00 

Joonas schreef:
Buiten het feit dat mij Berghuis een ontzettend mooie aanwinst voor onze selectie zou vinden. Wil ik het volgende ook even kwijt, en hoe jullie daar over denken.

Mino Raiola, was de makelaar die de deal met Berghuis voor min. 4 miljoen maakte. Hij is ondertussen geen makelaar meer van Berghuis en Ajax lijkt erg goed geïnformeerd te zijn over de situatie.

Zou Marc en Mino ondertussen een betere werkrelatie hebben opgebouwd?
Mathijs de Ligt, Kluivert maar ook de (problemen) met Brobbey en Bakker.
Ik denk van niet, wij hebben nog geen enkele Raiola speler gekocht. Zijn gewoon twee zakenmannen die beiden het beste voor hun kant van de deal willen. Volgens mij hebben ze gweoon bij zijn zaakwaarnemer geinformeerd en die zal als Berghuis interesse heeft best wel de details vertellen die nodig zijn om de deal te beginnen. Raiola krijgt vaak ook te horen hoeveel een club wil voor zijn speler bijvoorbeeld en dan gaat hij shoppen. Daarom was ook het nieuws dat de Ligt 85 miljoen kostte voor Juventus en in Nederland het nieuws dat AJax 75 miljoen kreeg voor hem volgens mij.

Het ligt ook aan wat Berghuis wil, als hij Europees wil voetballen, in het oog van een eventuele bondscoach blijven en voor de prijzen meedoen dan blijven er niet zoveel clubs over die Berghuis willen en waar hij dan naar toe wil. De topcompetities zal hij niet gehaald worden door een top 6 club ( met Europees voetbal ) of als je Champions League wil dan blijft er helemaal weinig over. Dan kan je prima in de Eredivisie blijven.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2021 21:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Berghuis' zaakwaarnemer Albers heeft geen belang bij de commissie die Raiola krijgt bij een meerprijs. Want vier miljoen is de bodemprijs, maar wanneer alle partijen instemmen met een hogere transfersom kan dat lucratief zijn. De extra miljoenen die mogelijk te verkrijgen zouden zijn werden verdeeld over de club, speler en zaakwaarnemer. Raiola heeft die constructie geregeld en de verdeling is nog steeds op die manier geregeld. Dat staat zwart op wit, ondanks dat hij momenteel geen zaken van Berghuis meer begeleid. Berghuis wil de transfer rondmaken en ziet af van de mogelijke extra miljoenen die verdeelt kunnen worden. Hij wil voor vier miljoen vertrekken. Feyenoord interpreteert de lezing anders, die zien het niet als maximaal vier miljoen maar minimaal vier miljoen (en mogelijk meer). Daar loopt het nu spaak. Juristen hebben al uitgesproken dat het vrij helder lijkt te zijn dat Berghuis voor 4 miljoen op te halen is door Ajax. Feyenoord denkt daar dus heel anders over.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2021 22:28 
Erelid

Wat als er straks dan toch geen club komt voor Neres? Die heb je ook nog gewoon in huis met een nog 2-jarig contract. Dan zit je met Antony, Neres en Berghuis voor dezelfde positie.

Gaan we ook nog eens kijken naar 1 of 2 verdedigers? Lijkt me meer prioriteit hebben.

BerichtGeplaatst: 04 jul 2021 02:47 

RogerGarcia schreef:
Wat als er straks dan toch geen club komt voor Neres? Die heb je ook nog gewoon in huis met een nog 2-jarig contract. Dan zit je met Antony, Neres en Berghuis voor dezelfde positie.

Gaan we ook nog eens kijken naar 1 of 2 verdedigers? Lijkt me meer prioriteit hebben.
Je hebt vooralsnog maar drie vleugelspelers in huis waarvan er een naar de spelen gaat. Neres kan ook op links

BerichtGeplaatst: 07 jul 2021 21:22 
Beheerder

Ajax & Feyenoord are closing in on an agreement for Steven Berghuis, it's only about details now and it will get done. Ajax are also still in pole position to sign Kamaldeen Sulemana. [@FabrizioRomano on Twitch tonight]
https://twitter.com/TheEuropeanLad/stat ... 9639499785

BerichtGeplaatst: 07 jul 2021 21:29 

Mooi zo. Zonde als dat nog af zou ketsen. Kunnen aanvallende impulsen wel gebruiken.

BerichtGeplaatst: 11 jul 2021 10:22 
Erelid

Begin me steeds meer af te vragen of we dit wel moeten doen. Antony is gewoon nummer 1 op rechtsbuiten wat mij betreft, die daar ook 75% van de wedstrijden moet spelen. Moeten ze straks dan weer 50/50 gaan spelen? Daar worden ze beide niet gelukkig van, lijkt me.

Voorlopig heb je ook gewoon nog een hele dure speler als Neres hier rondlopen, waarvan ik nog niet echt heb gezien dat er interesse is vanuit het buitenland. Dan heb je zo Neres, Antony en Berghuis en is het nog maar afwachten of Neres verkocht gaat worden voor een fatsoenlijk bedrag. En dan vind ik Neres en Antony nog beter zelfs.

Ik zie liever dat ze Sulemana halen, die zowel op links als rechts uit de voeten kan. Dan heb je met Tadic, Sulemana en Antony 3 goede spelers voor 2 posities en kan je zo af een toe een speler in de categorie Rasmussen, Unuvar, Hansen ook een keertje doorschuiven naar de 1e selectie (en voorlopig zit Neres er ook nog gewoon!).

Om een 29-jarige buitenspeler zonder snelheid erbij te halen, van Feyenoord, met een topsalaris, vind ik eigenlijk overbodig voor een positie die op dit moment nog veruit het beste bezet is.

Sowieso met het verkopen van Neres zou ik wachten tot na de Olympische spelen. Als Antony dan weer terug is, kan je Neres (als hij een aantal competitiewedstrijden heeft gespeeld), verkopen (en hopelijk in de kijker heeft gespeeld).

Ik vind dat er bij Ajax te veel geld wordt uitgegeven aan overbodige kosten voor bepaalde spelers op dit moment. Voor een 4e optie als buitenspeler zou je mijn inziens gewoon de jeugd de kans moeten geven.

BerichtGeplaatst: 11 jul 2021 10:42 

Ik zie liever Steven als Kamaldeen dan eerlijk gezegd. Ik vind Kamaldeen duur en ik ben te onzeker of het een succes wordt, maar misschien ken ik hem niet goed genoeg. Hij wordt wat mij betreft erg gehypt en kan straks alleen maar tegenvallen. Zal met de belangstelling van het schatrijke Rennes en Manchester United ook wel een aardig salaris en tekenbonus willen.

Dan betaal je al 11 miljoen meer aan transferfee. Dan kan je het salaris van Berghuis wel een paar jaar betalen.Hansen en Rasmussen zijn eigenlijk ook beter in de as (10 of spits) volgens mij. Unuvar eigenlijk ook als 10 of half. Dus je kan in principe gewoon 4 buitenspelers hebben die voldoen. Dan kan Tadic bij blessures van Haller en het tegenvallen van Danilo of andere tweede spits ook nog daar fungeren indien nodig.

BerichtGeplaatst: 11 jul 2021 12:29 
Erelid

DeRuit schreef:
Ik zie liever Steven als Kamaldeen dan eerlijk gezegd. Ik vind Kamaldeen duur en ik ben te onzeker of het een succes wordt, maar misschien ken ik hem niet goed genoeg. Hij wordt wat mij betreft erg gehypt en kan straks alleen maar tegenvallen. Zal met de belangstelling van het schatrijke Rennes en Manchester United ook wel een aardig salaris en tekenbonus willen.

Dan betaal je al 11 miljoen meer aan transferfee. Dan kan je het salaris van Berghuis wel een paar jaar betalen.Hansen en Rasmussen zijn eigenlijk ook beter in de as (10 of spits) volgens mij. Unuvar eigenlijk ook als 10 of half. Dus je kan in principe gewoon 4 buitenspelers hebben die voldoen. Dan kan Tadic bij blessures van Haller en het tegenvallen van Danilo of andere tweede spits ook nog daar fungeren indien nodig.
Ik zie veel liever Kamaldeen. Die heeft veel hogere potentie dan Berghuis. Berghuis is een typische Eredivisie/Europa League-speler. Niveau Klaassen. Niet dat daar wat mis mee is, die spelers heb je ook nodig, maar ik vind niet dat we teveel van dat soort spelers moeten gaan hebben (oudere spelers met amper restwaarde). We hebben er nu genoeg met Klaassen, Blind, Tadic vind ik (Haller mag je daar ook wel in meerekenen). In iedere linie heb je er dan 1, dat is wat mij betreft prima.

Straks speel je met een voorhoede Tadic-Haller-Berghuis en Klaassen erachter. Dat vind ik dan toch wel erg mager (zeker qua snelheid en diepgang), maar ook gezien de toekomst (qua transferwaarde). Dit zijn allen spelers die in de toekomst minder waard gaan worden. Dan ga je toch een beetje voorbij aan waar Ajax groot mee wordt (aanvallers opleiden, beter maken, dan voor een groot bedrag verkopen).

BerichtGeplaatst: 11 jul 2021 13:17 

RogerGarcia schreef:
DeRuit schreef:

Ik zie veel liever Kamaldeen. Die heeft veel hogere potentie dan Berghuis. Berghuis is een typische Eredivisie/Europa League-speler. Niveau Klaassen. Niet dat daar wat mis mee is, die spelers heb je ook nodig, maar ik vind niet dat we teveel van dat soort spelers moeten gaan hebben (oudere spelers met amper restwaarde). We hebben er nu genoeg met Klaassen, Blind, Tadic vind ik (Haller mag je daar ook wel in meerekenen). In iedere linie heb je er dan 1, dat is wat mij betreft prima.

Straks speel je met een voorhoede Tadic-Haller-Berghuis en Klaassen erachter. Dat vind ik dan toch wel erg mager (zeker qua snelheid en diepgang), maar ook gezien de toekomst (qua transferwaarde). Dit zijn allen spelers die in de toekomst minder waard gaan worden. Dan ga je toch een beetje voorbij aan waar Ajax groot mee wordt (aanvallers opleiden, beter maken, dan voor een groot bedrag verkopen).
Ja, maar ik zie het nog steeds niet zo in Kamaldeen. Hij lijkt niet supersnel op de eerste meters. Zijn aanname is vaak niet zo goed. Dribbelen lijkt ook vaak wat grof. Ik zie geen verre voorzetten of geslaagde korte voorzetten en weinig diepgang waar hij de bal niet in de voet wil hebben.

Dan zie ik toch liever gewoon Berghuis, al geeft hij dan geen restwaarde. Je hebt wel iemand waar je op kan rekenen en Antony moet het nog maar constant laten zien.

BerichtGeplaatst: 11 jul 2021 18:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: Nee
Ik vind Sulemana eigenlijk ook helemaal niks. Gewoon een simpele renner. Snap echt helemaal niet dat Ajax hem zou willen…

BerichtGeplaatst: 12 jul 2021 09:14 

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... ekend.html

Rond. 5,5 miljoen incl. bonussen. Prima. Laat maar aansluiten en mooi meedraaien vanaf het 'begin' van de voorbereiding. Alleen maar goed.

BerichtGeplaatst: 12 jul 2021 09:37 

Als die bonus betaald moet worden als AJAX de CL wint is dat prima.

Laatst gewijzigd door renemar op 12 jul 2021 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 12 jul 2021 10:09 

Wat een deal. Voor 4 mil haal je nergens zo’n speler. Ook nog de aanvoerder van de aartsrivaal :lol: Is echt een fooi. Traore ging voor 10 weg, lol

Goed gedaan Overmars.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 159 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 6 7  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00