Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 222 posts ]  Previous   1 5 6 7 8 9
Author Message
 Post subject: Re: De Selectie
PostPosted: 12 Sep 2019 14:05 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
4 talenten per direct naar A-selectie. Dest, Gravenberch, Lang en Ekkelenkamp.
https://www.ajax.nl/streams/actueel/4-t ... lectie.htm

PostPosted: 12 Sep 2019 14:13 

Leuk voor die jongens, dik verdiend ook.

Ik hoop dat Gravenberch dit seizoen de laatste stap kan zetten. Qua kwaliteiten de ideale vervanger van Frenkie.

PostPosted: 12 Sep 2019 19:40 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Zimmerman wrote:
Leuk voor die jongens, dik verdiend ook.

Ik hoop dat Gravenberch dit seizoen de laatste stap kan zetten. Qua kwaliteiten de ideale vervanger van Frenkie.
Heeft toch niet zo'n dribbel als Frenkie? Verder wel eens dat hij nog een stap moet zetten, misschien is dit de prikkel om dat te bewerkstelligen.
Middenveld gelijk bomvol, dus is maar goed dat we Propper niet gehaald hebben.

PostPosted: 13 Sep 2019 08:38 
Beheerder

Ten Hag vindt opvolgers voor duo Schöne en De Jong: ‘De kop van het elftal’
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=359093

PostPosted: 13 Sep 2019 08:44 

343 wrote:
Ten Hag vindt opvolgers voor duo Schöne en De Jong: ‘De kop van het elftal’
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=359093
Nu heeft ten Hag voor mij definitief afgedaan. Van een technisch, frivool middenveld naar een beton middenveld met 2 verdedigers. Iedere Ajacied moet daar toch van gruwen. Psv in het kwadraat. O.a. omdat aankoop Marin verzaakt en er geen alternatief is. Mede met dank aan Overmars.
We gaan hetzelfde doen als psv vorig seizoen. Degelijk, in Nederland moeilijk te verslaan. Dankzij surplus aan kwaliteit in de voorhoede zullen veel wedstrijden in Nederland wel worden gewonnen maar het voetbal van achteruit zal niet om aan te gluren zijn. Internationaal zal een afgang worden.

PostPosted: 13 Sep 2019 08:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ik ben ook geen fan van het idee dat Alvarez en Martinez ons vaste blok worden. Daar zit in mijn ogen te weinig creativiteit en drang naar voren in. Eigenlijk is het vooral Alvarez op het middenveld wat mij niet bevalt. Martinez is nog redelijk dynamisch, heeft inzicht, kan passen en heeft nog iets van een actie.

Ik ben ook bang voor een PSV middenveld. Toegegeven, Martinez en Alvarez staan net twee wedstrijden naast elkaar op het middenveld dus ze hebben nog genoeg ruimte om naar elkaar toe te groeien en om beter te worden. Toch zie ik liever een creatievere speler op de positie van Alvarez.

PostPosted: 13 Sep 2019 10:52 

Toch jammer dat Ajax eigenlijk net niet genoeg heeft doorgepakt. Dat stilstaande geld levert niets op, had dan echt nog een directe topper binnengehaald. Daarmee vergroot je de kansen op overwintering in CL + titel weer meer, blijft Ajax in de hype en blijven spelers veel geld opleveren. Vind dat ze nu toch weer een risico nemen en een terugval is echt niet ondenkbaar. Maar o zo zonde en voorkombaar.

PostPosted: 13 Sep 2019 12:02 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Zimmerman wrote:
Qua kwaliteiten de ideale vervanger van Frenkie.
Qua positie wellicht wel de vervanger maar ik vind Gravenberch een heel andere speler.
Bij Frenkie is het allemaal heel natuurlijk en heeft altijd oog voor positie en ruimte. Ook aan de bal met zijn versnelling heeft hij deze kwaliteiten die niet veel spelers hebben. Ik vind Gravenberch een groot talent maar dit heeft hij (nog) niet. Is in deze aspecten toch minder dynamisch.

Ik ben nog steeds van mening, dat Blind de meest natuurlijke opvolger is van Frenkie.

PostPosted: 13 Sep 2019 12:10 

Zimmerman wrote:
Qua kwaliteiten de ideale vervanger van Frenkie.
Qua positie wellicht wel de vervanger maar ik vind Gravenberch een heel andere speler.
Bij Frenkie is het allemaal heel natuurlijk en heeft altijd oog voor positie en ruimte. Ook aan de bal met zijn versnelling heeft hij deze kwaliteiten die niet veel spelers hebben. Ik vind Gravenberch een groot talent maar dit heeft hij (nog) niet. Is in deze aspecten toch minder dynamisch.

Ik ben nog steeds van mening, dat Blind de meest natuurlijke opvolger is van Frenkie.
Maar die kan achterin niet weg. Gewoon door k#t werk van Overmars hebben we een probleem op net middenveld. Het is dat Martinez het daar redelijk goed doet als verdediger, anders was het helemaal armoedig.

PostPosted: 13 Sep 2019 16:31 
Erelid

renemar wrote:
Maar die kan achterin niet weg. Gewoon door k#t werk van Overmars hebben we een probleem op net middenveld. Het is dat Martinez het daar redelijk goed doet als verdediger, anders was het helemaal armoedig.
Die kan best achterin weg maar vele maken er zo'n drama van dat het vanaf de eerste wedstrijd 'minder' loopt.

De Jong en De Ligt vertrekken en je haalt voornamelijk buitenlandse aanwinsten. Is toch logisch dat de afstemming er niet direct is. Maar Ten Hag begint met Martinez achterin en het loopt even wat minder met voornamelijk Marin en ze gooien alles om.

Met Schuurs, Martinez, Alvarez en Veltman vind ik het achterin zeker voldoende. Blind kan zo naar het middenveld.

Ik denk dat uiteindelijk het zo ook gaat worden.

PostPosted: 13 Sep 2019 16:34 
Erelid

Dat het achterin minder liep had niet alleen te maken met dat Blind daar niet meer stond, maar ook omdat Blind juist op het middenveld speelde. Hij vulde dat gewoon niet heel geweldig in. Hij speelt in een heel andere rol dan toen hij onder De Boer op het middenveld stond.

PostPosted: 13 Sep 2019 17:24 

renemar wrote:
Die kan best achterin weg maar vele maken er zo'n drama van dat het vanaf de eerste wedstrijd 'minder' loopt.

De Jong en De Ligt vertrekken en je haalt voornamelijk buitenlandse aanwinsten. Is toch logisch dat de afstemming er niet direct is. Maar Ten Hag begint met Martinez achterin en het loopt even wat minder met voornamelijk Marin en ze gooien alles om.

Met Schuurs, Martinez, Alvarez en Veltman vind ik het achterin zeker voldoende. Blind kan zo naar het middenveld.

Ik hoop het niet.

PostPosted: 13 Sep 2019 21:55 

Jong AJAX gekeken tegen de graafschap. Weer een bevestiging dat Ekkelenkamp totaal geen
AJAX 1 materiaal is. Is in dit elftal al een van de minste. Er lopen bij Jong AJAX diverse spelers met (veel) meer potentie.
Een farce dat Ekkelenkamp naar het eerste wordt overgeheveld. Volgende bewijs van de onkunde van Ten Hag. Ekkelenkamp komt nooit hoger dan een middenmoter. Straks mss. in de CL. :lol:

PostPosted: 13 Sep 2019 22:09 
Beheerder

Kan iets meer dan De Wit, maar vind het tot nu toe zeker geen versterking voor de A-selectie zoals ik dat wel zie in Lang.

PostPosted: 14 Sep 2019 09:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
Wat dacht u van Middenveld Beek, Martinez, Lang ?
Blind en Alvarez centraal achterin ?
Dan heb je toch wel een complementair en dynamisch middenveld ?

PostPosted: 14 Sep 2019 11:40 

MvBno1 wrote:
Wat dacht u van Middenveld Beek, Martinez, Lang ?
Blind en Alvarez centraal achterin ?
Dan heb je toch wel een complementair en dynamisch middenveld ?
Moet Donny wel meer controlerend gaan spelen.
Lang verdient imo wel een kans. Met de huidige selectie absoluut een optie. Zeker ook de CV's.

PostPosted: 14 Sep 2019 18:01 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Dat het achterin minder liep had niet alleen te maken met dat Blind daar niet meer stond, maar ook omdat Blind juist op het middenveld speelde. Hij vulde dat gewoon niet heel geweldig in. Hij speelt in een heel andere rol dan toen hij onder De Boer op het middenveld stond.
Klopt wat je zegt maar het gaat om het totaal plaatje in mijn ogen.
De eerste helft tegen PSV om de supercup en grote delen uit bij POAK speelde Ajax gewoon heel goed. Maar nog niet 90 minuten.

Ook Blind moet even zoeken naar de balans met andere spelers om hem heen. Het dit jaar gewoon anders omdat je Frenkie niet meer hebt en die is niet te vervangen. Dat heb ik al vaker gezegd. Dat moet je met meer mensen anders oplossen.

Martinez doet het aardig maar vult het naar mijn mening niet beter in dan Blind. Echter Martinez is achterin nog niet zo goed als Blind maar ik denk, dat Martinez wel meer verdediger is dan middenvelder. Alvarez idem dito.

Ik vind een middenveld met Alvarez en Martinez te defensief en meer gericht op de balans. Ik kan het wel begrijpen als je met Ziyech op het middenveld speelt maar ideaal vind ik het niet.

PostPosted: 14 Sep 2019 21:51 

renemar wrote:

Daar verschillen we van mening.

Ik vind Schuurs, Alvarez en Veltman zeker niet voldoende bezetting centraal achterin.

In een goede selectie staat Veltman sowieso nooit in de basis. Vast blok Blind - Alvarez achterin lijkt me momenteel het CV duo dat het moet gaan worden. Met Martinez en Schuurs (tfijfelgeval) als reserve's.

LB is Tagliafico, Martinez kan daar ook. op RB moeten Dest en Mazraoui het maar uitvechten.

Veltman is dan een noodoplossing op rb en als het echt niet anders kan als rcv.

Betekend dat de 2 die nu op het middenveld staan dus vast in de defensie komen (Alvarez vaste rcv en Martinez backup voor 2 positie's). Martinez kan iendien idereen beschikbaar ook op het middenveld.

Spoeling daar is dan wel erg dun. Er moeten dan 1-2 centrale middenvelders bij. Als Alvarez vast op het middenveld gaat spelen moet er een RCV bij want Veltman voldoet niet als eerste keus en Schuurs moet nog flinke stappen zetten wil hij dat wel doen.

Selectie is dus gewoon niet in balans, er zijn inschattingsfouten gemaakt door Overmars en Ten Hag. Marin is tegen gevallen.

Dat Siem de Jong nu zelfs weer minuten mag maken is een gotspe.

PostPosted: 14 Sep 2019 22:14 

Skimo wrote:
renemar wrote:

Ik vind Schuurs, Alvarez en Veltman zeker niet voldoende bezetting centraal achterin.

In een goede selectie staat Veltman sowieso nooit in de basis. Vast blok Blind - Alvarez achterin lijkt me momenteel het CV duo dat het moet gaan worden. Met Martinez en Schuurs (tfijfelgeval) als reserve's.

LB is Tagliafico, Martinez kan daar ook. op RB moeten Dest en Mazraoui het maar uitvechten.

Betekend dat de 2 die nu op het middenveld staan dus vast in de defensie komen (Alvarez vaste rcv en Martinez backup voor 2 positie's). Martinez kan iendien idereen beschikbaar ook op het middenveld.

Spoeling daar is dan wel erg dun. Er moeten dan 1-2 centrale middenvelders bij. Als Alvarez vast op het middenveld gaat spelen moet er een RCV bij want Veltman voldoet niet als eerste keus en Schuurs moet nog flinke stappen zetten wil hij dat wel doen.

Selectie is dus gewoon niet in balans, er zijn inschattingsfouten gemaakt door Overmars en Ten Hag. Marin is tegen gevallen.

Je hebt gelijk, roep ik al weken. Maar kritiek op Overmars wordt hier door velen niet gepruimd. Hij heeft immers diverse spelers aan boord gehouden. Dat hij wat betreft aankopen dit jaar weer heeft gefaald doet er dan blijkbaar voor deze gewaardeerde mede forumleden niet toe.

PostPosted: 14 Sep 2019 22:25 

renemar wrote:
Skimo wrote:

Je hebt gelijk, roep ik al weken. Maar kritiek op Overmars wordt hier door velen niet gepruimd. Hij heeft immers diverse spelers aan boord gehouden. Dat hij wat betreft aankopen dit jaar weer heeft gefaald doet er dan blijkbaar voor deze gewaardeerde mede forumleden niet toe.
Ik zeg het ook al langer.

Lijkt een herhaling van het jaar nadat we de EL finale hadden gehaald, zelfoverschatting en overschatting van de eigen spelers, gemakzucht.

Ben er echt bang voor dat ze denken dat Eiting wel in de basis kan met Ekkelenkamp en Siem als backup.

Dan kom je echt enorm kwaliteit te kort in de as.

PostPosted: 15 Sep 2019 21:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Siem zal meer een de Wit rol krijgen.

Ik vind de selectie wel redelijk in balans.
Achterin
Dest, Alvarez, Blind, Tagliafico
Van de Beek, Martinez
Ziyech, Tadic, Promes
Huntelaar

Mazraoui, Schuurs, Veltman, Castillo
Marin, Eiting
Neres, de Jong (helaas), Lang
Traore

Je kan met deze spelers nog de Tadic variant doen of met 1 zes spelen al verandert er dan in de praktijk weinig aan het spel.

Bande komt er aan. Hopelijk een optie er bij.
Labyad heb je nog. Helaas, neemt wel loonruimte in.
Ekkelenkamp heb je nog. Kan gewoon een degelijke backup worden. Die moet je ook ontwikkelen, dan hoef je geen breedte aankopen te doen wat mij betreft.

Vorig jaar hebben we veel geluk gehad met blessures anders had je ook met Kristensen Magallan Blind en Bakker gespeeld achterin.

Als het zich bij jong Ajax goed ontwikkelt komen Kuhn (10), Jensen er aan voor de aanval. Mendez, Taylor, Gravenberch op het middenveld.
Pierie hopelijk voor de verdediging.

Je bent helaas niet van van Leer, de Jong en Labyad afgekomen. Als die mannen zelf niet willen kan je weinig doen maar ze nemen wel veel budget in. Het lijk er op dat er niet meer ruimte in de begroting was om iemand te halen die er gelijk staat.

De Jong had natuurlijk nooit terug gehaald moeten worden met zijn blessure verleden en qua voetbal vermogen. Zelfde geldt voor Magallan. Dat zijn dan ook mijn grootste kritiekpunten op Overmars de laatste tijd.

Of er is ruimte gehouden voor de ontwikkeling van de jeugd, want op het middenveld lopen daar de grootste talenten, wat ik ook goed vind. Dat is hoe Ajax groot is geworden.

PostPosted: 16 Sep 2019 09:55 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Ik hoop dat Ten Hag Donny een linie terug haalt en Ziyech of Promes ervoor zet. Dan heb je een controleur die verdedigend sterk is met Martinez. Donny moet dan iets behoudender spelen, maar kan met zijn loopacties dynamiek toevoegen aan het elftal en dan heb je een creatieve speler voor deze twee in Ziyech of Promes. Als je Ziyech op 10 zet kun je Neres op rechts zetten. Zet je Promes op 10 dan kan je Ziyech op zijn huidige positie laten staan. En eventueel kun je ook Tadic nog op de 10 zetten en dan met Promes - Huntelaar - Ziyech spelen. Dan heb je zat opties naargelang de tegenstander denk ik zo.

En dan zou ik Alvarez centraal naast Blind zetten.

Zo zou ik het doen met deze selectie 8-)

Post new topic  Reply to topic  [ 222 posts ]  Previous   1 5 6 7 8 9

All times are UTC+02:00