Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 603 posts ]  1 2 3 4 5 25  Next
Author Message
 Post subject: Lasse Schöne
PostPosted: 16 Apr 2012 10:22 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
'Schöne spreekt voorkeur uit voor transfer naar Ajax'
Maandag, 16 april 2012 om 10:10
Lasse Schöne heeft zijn zinnen gezet op een transfervrije overstap naar Ajax. De middenvelder van NEC kan ook naar Feyenoord, FC Twente en Schalke 04, maar heeft volgens De Telegraaf intern zijn voorkeur voor een Amsterdams avontuur uitgesproken. Schöne is aan het einde van het seizoen transfervrij en kan dus kosteloos de overstap naar de landskampioen maken.

De 25-jarige Deen weet dat het lastig zal worden om een basisplaats te veroveren in het elftal van Frank de Boer, die in de goedkope Schöne een uitstekende breedteversterking ziet. De middenvelder, die sinds 2005 in Nederland speelt en naast NEC ook voor De Graafschap en sc Heerenveen uitkwam, moet in Amsterdam onder meer de concurrentie aangaan met landgenoot Christian Eriksen. Hij heeft aangegeven in de zomer nog niet te willen vertrekken bij Ajax.
De interesse in Schöne lijkt te betekenen dat Ajax niet doorgaat met Nicolas Lodeiro, die over een aflopend contract beschikt. Ajax moest voor 1 april laten weten wat het van plan is met de Uruguayaan, maar dit is nog niet naar buiten gebracht. Volgens De Telegraaf wil Ajax naast Schöne ook Niklas Moisander en Luciano Narsingh aantrekken voor het volgende seizoen.
Image
Volledige naam: Lasse Schøne
Geboortedatum: 27 mei 1986
Geboorteplaats: Glostrup, Denemarken
Lengte: 178 cm
Gewicht: 75 kg

maar een beet're club dan deze is er niet!

Post subject: Re: Lasse Schöne
PostPosted: 16 Apr 2012 10:30 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Ik blijf erbij dat het hele bericht een internethoax is.

PostPosted: 16 Apr 2012 10:32 
Erelid

Moisander en Schone? Alsjeblieft, maar dan ook alsjeblieft niet. Wat is dit voor een waanzin als dit waar zou zijn? Ik ben er van overtuigd dat Aissati en Lodeiro beide beter zijn dan Schone op zijn positie. Bovendien is Schone ook meer een 10 dan halfspeler. Wat een waanzin zou dit zijn. Gaan we weer middelmaat binnenhalen? Ik dacht dat we wilden groeien. Dat doe je toch niet met zulke spelers... Please technisch hart, laat dit niet waar zijn.

PostPosted: 16 Apr 2012 17:22 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Aissati wil niet blijven en Lodeiro laat blijkbaar op de training zien dat hij niet kan omschakelen en nooit mee verdedigt en dus niet wordt gezien als een middenvelder. Want hij heeft er nog nooit gespeeld onder de Boer. Schone is transfervrij en een goeie voetballer. Heb hem niet heel vaak zien spelen maar als ik hem zag spelen zag je wel dat hij een erg goede techniek heeft en een lekker schot.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 16 Apr 2012 20:14 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Ik vind het niet eens zo'n heel gek idee om Schöne aan te trekken, hij is transfervrij en dan zullen Aissati en Lodeiro waarschijnlijk vertrekken waardoor je winst maakt op het gebied van salaris. Ik vind Schöne wel een lekker spelertje..

PostPosted: 16 Apr 2012 20:51 
Erelid

Ik verwacht niet dat het bericht waar is, gezien de bezetting van het middenveld. Echter is het geen gekke gedachte, maar of hij nodig is...

PostPosted: 18 Apr 2012 12:24 
Erelid

Ik houd me graag aan de criteria omschreven in rapport Coronel voor een transfer:
- een jong talent (Eriksen, Boilesen, Fischer bijv)
- een directe versterking (Narsingh, Zlatan bijv)
- een ervaren rot die het niveau nog heeft en bekend is met de speelstijl (Rijkaard bijv)

Waar kunnen we Schone plaatsen? Waar kunnen we Moisander plaatsen? We halen nu weer troep binnen.

Spelers die wel aan dit lijstje voldoen voor de verdediging: Gouweleeuw, Viergever, Chivu.
Voor het middenveld: Maher
Aanval: Assaidi, Narsingh

PostPosted: 18 Apr 2012 14:17 
Erelid

Nou ja, brandhout is het niet, maar ik ben het er wel mee eens.

PostPosted: 18 Apr 2012 14:57 

Goede speler hoor, maar hij past inderdaad niet in één van die categorieën. We hebben voor de twee half positie's volgend seizoen naar alle waarschijnlijkheid Eriksen, Janssen, De Jong en Serero en Klaassen en Rits komen er aan. Als Frank De Jong als spits ziet dan kan ik er nog iets van begrijpen, maar dan nog denk ik dat Schöne jeugdspelers in de weg zal staan. Ik zou Schöne alleen halen als De Boer ontevreden is over Serero.

PostPosted: 18 Apr 2012 15:04 

Wat maken die categorieën nou uit?! Een speler moet komen omdat hij het juiste niveau of talent heeft of hij nou in één van die categorieën past of niet. Boerrigter had vorig seizoen ook niet in één van die categorieën gepast en blijkt nu misschien wel onze beste aanwinst te zijn geweest. Ik wil niet dat Schöne komt omdat ik Aissati beter vindt en ook vind dat Serero een kans verdient maar of hij in één van die categorieën past zou mij een worst wezen.

PostPosted: 18 Apr 2012 15:35 

Maar Schöne heeft ook niet het juiste niveau of voldoende talent.

PostPosted: 18 Apr 2012 16:13 

Yoran wrote:
Daar ben ik het mee eens en daarom vind ik ook dat hij niet gehaald moet worden. Maar dat staat los van het feit dat hij niet in één van die categorieën past. Boerrigter paste ook niet in één van die categorieën en dat had toch nooit een reden moeten zijn om hem niet te halen?

PostPosted: 18 Apr 2012 16:18 

Klopt helemaal en Boerrigter past inderdaad niet in een van die categorieën, maar ik bedoel er ook niet mee dat zodra een speler niet in een van die categorieën past Ajax hem niet moet halen. Echter zijn dat wel de drie categorieën waar Ajax spelers in moet zoeken.

PostPosted: 18 Apr 2012 16:19 

ghostwriter wrote:
Yoran wrote:
Daar ben ik het mee eens en daarom vind ik ook dat hij niet gehaald moet worden. Maar dat staat los van het feit dat hij niet in één van die categorieën past. Boerrigter paste ook niet in één van die categorieën en dat had toch nooit een reden moeten zijn om hem niet te halen?
Boerrigter was een directe versterking.
Hij moest welliswaar gaan concureren met Ebecilio maar dat was ook alleen maar schijnheilig gedoe voor Ebecilio, want die concurrentiestrijd was al gewonnen voordat ie begon.

PostPosted: 18 Apr 2012 16:22 

Boerrigter was een directe versterking.
Hij moest welliswaar gaan concureren met Ebecilio maar dat was ook alleen maar schijnheilig gedoe voor Ebecilio, want die concurrentiestrijd was al gewonnen voordat ie begon.
Kom op bijna niemand had verwacht dat Boerrigter meteen een basisplaats zou krijgen en al helemaal niet dat hij direct Ajax echt zou versterken.

PostPosted: 18 Apr 2012 16:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Pushkin wrote:
Ik blijf erbij dat het hele bericht een internethoax is.
Nog steeds?
http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief ... Schone.htm

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 18 Apr 2012 16:47 

Dus.. :/

Conclusie: Aisatti weg, Lodeiro weg..

Post subject: Lasse Schöne
PostPosted: 18 Apr 2012 16:50 
Erelid

Ajax contracteert Lasse Schöne

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Lasse Schöne. De transfervrije speler tekent in Amsterdam een contract dat ingaat op 1 juli 2012 en een looptijd heeft van drie seizoenen, tot en met 30 juni 2015. De aanvallende middenvelder is afkomstig van NEC Nijmegen.
Schöne werd geboren op 27 mei 1986 in Glostrup, Denemarken. In Denemarken speelde Schöne in de jeugd van Lyngby IF. Op 16-jarige leeftijd verhuisde hij naar Nederland om bij sc Heerenveen te gaan spelen. Daarna was hij actief voor De Graafschap en NEC Nijmegen. Schöne kwam tot nu toe achtmaal uit voor de Deense nationale ploeg.

Bron: Ajax.nl

PostPosted: 18 Apr 2012 16:51 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Jij hier ik op frontpage haha..

Je weet wat toby heeft gezegd he! Eerst FP dan Forum xD

Dit betekend het einde van Lodeiro. Die sowieso niet als middenvelder gezien werd. Mede ook omdat je eigenlijk 2 defensief ingestelde spelers moet hebben achter hem. Omdat Lodeiro heel veel balverlies lijdt.. Aissati zal dus ook wel einde verhaal worden.

PostPosted: 18 Apr 2012 16:55 
Erelid

Ovenwant wrote:
Nog steeds?
http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief ... Schone.htm
:shock:
Dat is snel!

Ik ga maar geen uitspraken doen hierover... Weet niet echt wat ik ervan moet vinden, en het is ook lastig voorspellen. Voor hetzelfde geldt doet hij het straks heel goed en hadden veel mensen op dit forum het fout.

PostPosted: 18 Apr 2012 16:56 

Ik had niet verwacht dat ze echt voor Schone gingen, maar kan de transfer wel begrijpen (al heb ik er wel een dubbel gevoel bij). middenvelder die goed meekan op eredivisie niveau en die transfervrij is. Voor de bank geen slechte optie, zeker indien Lodeiro en Aissati gaan vertrekken. Ik had liever een jonge speler met meer potentie gezien, maar ja gaan die komen voor de bank?

Last edited by kladde on 18 Apr 2012 17:16, edited 1 time in total.

PostPosted: 18 Apr 2012 16:56 
Erelid

Ehh... Waarom zijn er nu opeens 2 topics over Lasse Schöne??

PostPosted: 18 Apr 2012 17:01 

Droomaankoop: Viktor Fischer :O
Zo dat had ik echt niet verwacht zo snel. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Vol tegen het handelen van AJAX volgens het rapport Coronel (noem het liever niet zo, nare vent).

PostPosted: 18 Apr 2012 17:05 

Belachelijk dat ze zometeen Lodeiro en Aissati met meer talent laten gaan en Schone contracteren. Wordt tijd dat Theo van Duivenbode snel in de RVC komt en optreedt tegen het technisch hart, breedteaankopen moeten passe worden, doorselecteren is gewenst.

Schone is een gemiste kans. Als ze ook nog de fout in gaan met het aankopen van Moisander in plaats van Viergever (in het geval dat De Boer per se een linkspoot wil) dan gaat het weer lekker....

PostPosted: 18 Apr 2012 17:14 
Erelid

Een seizoen waarin je naast de competitie ook CL speelt is enige breedte wel gewenst, Bond. Ik vind Schöne een prima speler voor in de breedte. Je kunt je team niet alleen maar opvullen met jonkies.

Post new topic  Reply to topic  [ 603 posts ]  1 2 3 4 5 25  Next

All times are UTC+02:00