Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 515 posts ]  Previous   1 17 18 19 20 21
Author Message
 Post subject: Re: Lasse Schöne
PostPosted: 15 Aug 2018 13:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Het lijkt erop alsof Ten Hag hem regelmatig gaat rouleren met Eiting. Ik denk dat dit zaterdag ook weer gaat gebeuren, want volgende week is alweer de thuiswedstrijd tegen Kiev.

Wat voor Schone wel veel fijner was, was dat Ten Hag met de punt naar voren speelde, met Frenkie naast hem en Tadic op 10. Hierdoor worden de ruimtes kleiner en komt Schone minder te zwemmen en hoeft hij minder "vuil" loopwerk te doen.

Met de punt naar achteren en Ziyech op een van de aanvallende middenveldposities is er frequenter balverlies en zijn de ruimtes groter.

PostPosted: 15 Aug 2018 13:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
renemar wrote:
Opvallend onopvallend. Gewoon rustig en geroutineerd de wedstrijd gespeeld. Balvast en oog voor de bezetting op het veld. Geen gekke dingen gedaan.
Ben wel bang dat hij het tegen bijv. Kiev met veel snelle lopende spelers moeilijker krijgt.
Ben jij bekend met Kiev dat je weet dat zij snelle lopers hebben? Mij zegt dat complete team namelijk helemaal niks.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 15 Aug 2018 13:25 

Stormrage wrote:
renemar wrote:
Opvallend onopvallend. Gewoon rustig en geroutineerd de wedstrijd gespeeld. Balvast en oog voor de bezetting op het veld. Geen gekke dingen gedaan.
Ben wel bang dat hij het tegen bijv. Kiev met veel snelle lopende spelers moeilijker krijgt.
Ben jij bekend met Kiev dat je weet dat zij snelle lopers hebben? Mij zegt dat complete team namelijk helemaal niks.
Heb paar keer wat gezien van Kiev, maar op basis daarvan kun je eigenlijk geen echt oordeel geven.
Het is meer gebaseerd op het jarenlange spel van Russische clubs en clubs uit Oekraïne.

PostPosted: 15 Aug 2018 22:41 
Nieuwsredacteur

020Topper wrote:
Wat voor Schone wel veel fijner was, was dat Ten Hag met de punt naar voren speelde, met Frenkie naast hem en Tadic op 10. Hierdoor worden de ruimtes kleiner en komt Schone minder te zwemmen en hoeft hij minder "vuil" loopwerk te doen.
Precies, heb ik eerder ook aan gegeven. Op die manier wordt er zowel verdedigend (ruimtes) als aanvallend (niet meer altijd de eerste man in de opbouw hoeven zijn) wat minder van hem verlangde.

PostPosted: 25 Aug 2018 14:25 

Ik ben nooit zo'n voorstander geweest van Schone op het middenveld maar op een of andere manier lijkt hij op dit moment het cement te zijn. Valt echt niet uit de toon en speelt gewoon sober. Zijn kracht zie je kennelijk pas als hij NIET meedoet.

Samen met Frenkie naast hem en Ziyech of VD Beek loopt het goed.

In potentie is Eiting beter en ik denk, dat hij ook op de deur gaat kloppen.
Een ander voordeel van Schone tov andere blijft zijn traptechniek. Zijn corners en vrije trappen blijven toch bij uitstek het best uitgevoerd door hem.

PostPosted: 26 Aug 2018 00:19 

Ik ben nooit zo'n voorstander geweest van Schone op het middenveld maar op een of andere manier lijkt hij op dit moment het cement te zijn. Valt echt niet uit de toon en speelt gewoon sober. Zijn kracht zie je kennelijk pas als hij NIET meedoet.

Samen met Frenkie naast hem en Ziyech of VD Beek loopt het goed.

In potentie is Eiting beter en ik denk, dat hij ook op de deur gaat kloppen.
Een ander voordeel van Schone tov andere blijft zijn traptechniek. Zijn corners en vrije trappen blijven toch bij uitstek het best uitgevoerd door hem.
Ik denk dat de kracht van Schone is, dat hij de jonge spelers veel coacht. Dat heeft Eiting uiteraard (nog) niet!

PostPosted: 24 Oct 2018 17:01 

Wanneer is het een keer afgelopen met hem? Het is en blijft een prima 12e man die af en toe zijn Eredivisie-wedstrijdje meepikt, maar in de basisopstelling hebben we genoeg betere opties.

Ik zie alleen al op zijn positie liever Blind, Frenkie de Jong en Van de Beek (ja ik denk nog steeds dat hij gewoon prima op die positie kan spelen, zie het spel onder Bosz) staan.

Laat in de grote wedstrijden telkens steken vallen en dan vooral in verdedigend opzicht, doet ook aan alibi-verdedigen. De eerste counter in de wedstrijd (ik meen in de 2e of 3e minuut) is daar exemplarisch voor. Waar zijn partner op het middenveld, Frenkie de Jong, terug sprint als een malle om de bal te veroveren loopt Lassa daar even doodleuk achteruit te sjokken. Als hij daar was gaan rennen had hij de aanval eruit kunnen halen van de tegenstanders.

Het ziet er allemaal leuk en aardig uit, maar een combinatie van Blind en Frenkie de Jong zou in mijn ogen zoveel beter zijn.

PostPosted: 24 Oct 2018 18:31 

Mee eens.

Als je deze selectie bekijkt met alle mogelijkheden, is hij gewoon geen basisspeler meer omdat er betere zijn. Blind en Frenkie zou ook mijn blok vormen op het middenveld met Wober achterin naast De Ligt. Schone en Eiting zijn dan de 2 reserves voor deze posities.

Schone draait leuk mee maar zodra het echt sneller gaat, haakt hij net af. Een Frenkie lost zoiets altijd beter en anders op. Ook Blind. Is geen schande maar ook ik vind hem dan net buiten de boot vallen.

PostPosted: 25 Oct 2018 08:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ook mee eens.

Bijna elke topwedstrijd die hij speelt zie je gewoon dat hij het niet meer aankan. Hij wordt vaak van de bal gelopen wat erg gevaarlijk is op zijn positie. Qua passing vind ik hem ook heel matig (wat normaal toch wel één van zijn wapens was). Ik heb hem tegen Benfica alleen maar passes opzij of passes terug zien geven en dit irriteerde mij mateloos.

Het enige wat Schone in dit soort wedstrijden brengt is zijn geweldige vrije trap en een goed afstandsschot. Ik vind dat Ten Hag mag gaan beginnen met Schone te banken. Blind naar voren schuiven en Wöber naast De Ligt.

PostPosted: 30 Oct 2018 22:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
En dat terwijl ik Schöne tegen Heerenveen misschien wel de beste man op het veld vond. En dat totaal los van zijn doelpunt, want dat heeft daar verder niets mee te maken. Puur qua veldspel. Heel balvast, vond de juiste oplossingen, veel ballen vooruit gespeeld en veelal aanspeelbaar. Ook tegen Feyenoord deed hij dat meer dan prima. Tegen 'mindere' tegenstanders vind ik hem vaak erg goed spelen. Is een speler die het spel goed weet te maken wanneer een tegenstander zich in laat zakken en Ajax het tempo kan bepalen. Is van grote waarde wanneer Ajax een gat in de defensie van de tegenstander moet vinden en een tegenstander min of meer omsingelt.

Maar gaat het tempo omhoog en zijn er veel omschakelmomenten dan vind ik Schöne een van de eerste spelers die afhaakt. Dat was twee jaar terug onder Bosz ook al zo. Wanneer Donny er dan na een uur in kwam dan werd het spel vaak beter. Schöne heeft daar (te) veel moeite mee en gaat daar waarschijnlijk ook geen stappen meer in maken. Dat is iets om rekening mee te houden.

Dus ik vind Schöne zeker nog van waarde en hij heeft specifieke kwaliteiten, maar deze komen in mijn ogen vooral tot uiting in de wedstrijden tegen de kleinere tegenstanders. Niet per definitie omdat hij niet goed genoeg meer is, maar juist om hem in zijn kracht te laten spelen. Want in dat type spel is hij beter dan een Eiting of Van de Beek. Die vind ik in de kleine ruimte minder sterk en/of creatief.

PostPosted: 31 Oct 2018 09:58 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Helemaal eens, RvdV.

PostPosted: 31 Oct 2018 10:26 

Let er eens op hoe vaak hij een bal onderschept, ook daarin is hij een meerwaarde. Ik zou hem niet direct slachtofferen.

PostPosted: 08 Nov 2018 15:04 

Gisteren tegen Benfica kan Schone het net niet bijhouden als de snelheid, intensiteit en balbehandeling omhoog gaat. Leed een paar keer balverlies omdat hij net teveel tijd nodig had.
Ik blijf hem zeker internationaal de zwakste schakel vinden.

Hij intussen een echte Ajacied geworden maar als je echt hogerop wilt dan moet je doorselecteren.

PostPosted: 08 Nov 2018 15:22 

Is in de competitie steevast een van de beteren, omdat hij in dat tempo kan excelleren. Als het tempo omhoog gaat (CL) haakt hij af en is hij direct een liability. Hopelijk ziet Ten Hag dit ook binnenkort.

PostPosted: 08 Nov 2018 16:09 

Prima speler voor in de competitie. Op hoger niveau moet je echt iemand anders gebruiken.

Hoe vaak hij Europees in de rug wordt gelopen en dat dan niet in de gaten heeft en de bal kwijtraakt. Is gewoon irritant want je ziet het telkens van mijlenver aankomen, maar Lasse heeft het niet door.

Post new topic  Reply to topic  [ 515 posts ]  Previous   1 17 18 19 20 21

All times are UTC+01:00