Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 603 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 25  Next
Author Message
 Post subject: Re: Lasse Schöne
PostPosted: 18 Apr 2012 17:28 

Als Lodeiro en Aissati daadwerkelijk vertrekken en je De Jong als tweede spits ziet dan is het een prima speler voor de breedte. Nu hebben we dan Eriksen, Janssen, Schöne, (De Jong) en Serero voor de half positie's en Klaassen en Rits die er aan komen. Weet zoals velen hier niet zo goed wat ik er van moet denken, maar oké.

PostPosted: 18 Apr 2012 17:30 

Yoran wrote:
Als Lodeiro en Aissati daadwerkelijk vertrekken en je De Jong als tweede spits ziet dan is het een prima speler voor de breedte. Nu hebben we dan Eriksen, Janssen, Schöne, (De Jong) en Serero voor de half positie's en Klaassen en Rits die er aan komen. Weet zoals velen hier niet zo goed wat ik er van moet denken, maar oké.
Maar dat is juist het probleem.. Je moet doorselecteren, geen breedte versterkingen halen.. Van een speler die over een maand 26 wordt, weet je een ding zeker: Hij zal nooit de wereldtop halen..

PostPosted: 18 Apr 2012 17:46 

Inderdaad @castel,
Ik zit er echt over in, ik had gehoopt dat dit enkel media geruchten waren ofzo.
Schandalig vind ik het.

PostPosted: 18 Apr 2012 17:51 
Erelid

Mwah, ik moet hem eerst eens zien spelen.

Ik ben wel benieuwd wat er met Serero gaat gebeuren. Die was bij vlagen geweldig in de voorbereiding op dit seizoen maar lijkt nog niet rijp te zijn voor Ajax. Misschien verhuren aan NEC?

PostPosted: 18 Apr 2012 18:02 

Ik kan ermee leven als Aissati en Lodeiro weggaan (wat heel aannemelijk is). Hij is gewoon Nederlandse top, alleen in Europa kun je er niet mee voor de dag komen. Wel veel meer creativiteit dan Klaassen en meer rendament dan Eriksen. Tsjah, voor een tiental wedstrijden tegen Excelsior, NEC, NAC en Utrecht is hij niet slecht.

Schone kan ik mee leven. Moisander niet. Narsingh is een topaankoop.

Ronald de Boer over Andersen: "Als ik naar hem zit te kijken, staat m'n mond soms wagenwijd open. Toen mijn broer voor het eerst naar Andersen ging kijken, zei ik: neem maar een doekje mee want het slijm zal uit je mond druipen."

PostPosted: 18 Apr 2012 18:16 
De Goeie Ouwe Tijd

Ik begrijp deze transfer niet.......begint alweer goed zeg :evil:
Lasse Schone speelt al 4 seizoenen anoniem bij NEC.....redelijke speler maar toch niet goed genoeg voor Ajax jongens, kom op zeg !!
Ik zie dit zeker niet als een versterking maar meer een speler die thuis hoort in een categorie die Ajax nooit meer binnen moet halen.....twijfelaars, middelmaat, goede eredivisie spelers, maar Ajax streeft een hoger niveau na.
Echt een onbegrijpelijke transfer dit.

PostPosted: 18 Apr 2012 18:23 

Ad wrote:
Goede eredivisie spelers, maar Ajax streeft een hoger niveau na.
Dan gaan moeten we ook afscheid nemen van Siem de Jong, Davy Klaassen en gasten als Veltman.

De sanering moet stap voor stap gaan. Van Moisander zou ik doodziek worden. Schone kan ik begrijpen, als Aissati en Lodeiro weggaan. Je mag er toch niet aan denken dat Eriksen dan geblesseerd raakt...

Schone heeft wel creativiteit, Ad. Meer dan Siem en Davy bij elkaar. En rendement. Ook absoluut niet mijn favoriet, maar transfervrij en met die redenen acceptabel.

Frank moet alleen nu met Narsingh en Gouweleeuw voltreffers slaan.

Ronald de Boer over Andersen: "Als ik naar hem zit te kijken, staat m'n mond soms wagenwijd open. Toen mijn broer voor het eerst naar Andersen ging kijken, zei ik: neem maar een doekje mee want het slijm zal uit je mond druipen."

PostPosted: 18 Apr 2012 18:32 
De Goeie Ouwe Tijd

Fanoboy wrote:
Ad wrote:
Goede eredivisie spelers, maar Ajax streeft een hoger niveau na.
Dan gaan moeten we ook afscheid nemen van Siem de Jong, Davy Klaassen en gasten als Veltman.

De sanering moet stap voor stap gaan. Van Moisander zou ik doodziek worden. Schone kan ik begrijpen, als Aissati en Lodeiro weggaan. Je mag er toch niet aan denken dat Eriksen dan geblesseerd raakt...

Schone heeft wel creativiteit, Ad. Meer dan Siem en Davy bij elkaar. En rendement. Ook absoluut niet mijn favoriet, maar transfervrij en met die redenen acceptabel.

Frank moet alleen nu met Narsingh en Gouweleeuw voltreffers slaan.
Ik ben het met je eens dat Siem De Jong ook het niveau niet heeft voor Ajax, dat roep ik hier al jaren. Davy Klaassen is een ander verhaal.....daar geloof ik wel in, maar Schone?.....nee, ik kan hem niet als versterking zien maar hij is idd transfervrij, dat scheelt weer.

Tja en dat Narsingh en Gouweleeuw moeten komen lijkt me glashelder natuurlijk. Plus een ervaren verdediger a la Chivu of misschien Douglas.......Moisander is mijn favoriet zeker niet.

PostPosted: 18 Apr 2012 18:35 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Echt een prima transfer. Dat gezeur van iedereen slaat nergens op. Als er iemand bij Ajax kan beoordelen of de jeugd er klaar voor is, is het Frank de Boer wel. Hij heeft inmiddels toch wel bewezen zo veel mogelijk jeugd een kans te geven.

Schöne hoort al jaren bij de betere (en meest onderschatte) spelers in de eredivisie en is blijkbaar bereid om de concurrentie aan te gaan (lees op de bank te gaan zitten). Aisatti en Lodeiro vallen na dit seizoen weg en Serero is niet goed genoeg. Schöne heeft snelheid, techniek en overzicht. Hij kan op alle aanvallende posities voorin én op het middenveld spelen.

Nou kunnen mensen zeggen: had Aisatti dan verlengd.. maar Aisatti verdient volgens mij meer dan een miljoen. Lodeiro is ook een dure jongen, waarin de Boer het overduidelijk niet ziet zitten. Schöne is dus waarschijnlijk ook een bezuiniging, zonder dat we er al te veel in kwaliteit op achteruit gaan. Helemaal niets mis mee dus

Last edited by JL10 on 18 Apr 2012 18:36, edited 1 time in total.

PostPosted: 18 Apr 2012 18:35 

Wacht maar af, Ad.

Klaassen is een type Willem Janssen. Een loper, zonder fijne techniek. Schone is een jongen met wel techniek en minder loopvermogen.

Bekijk het zonnig. Je gooit twee dezelfde types weg (Aissati en Lodeiro) en krijgt meer opties als middenvelders. Je hebt lopers(Siem, Davy), technische mensen (Eriksen, Schone) en een goede VM (Anita). Langzaam bouwt Frank aan een sterke selectie.

Ja, ik zou ook voor (Chivu en) Gouweleeuw gaan. Koopt ie Moisander, slaat Frank(!!!) de plank volledig mis en bewijst het weer eens dat een passant niet de keuzes moet krijgen om aankopen te doen. Narsingh is ook een must. Dan wordt je al 15% sterker t.o.v. nu.

PostPosted: 18 Apr 2012 18:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: Geen
Ben hier niet blij mee, was Schöne al die tijd dan de grote uitblinker bij N.E.C? Volgens mij niet, en N.E.C. staat verdomme 10e. Nee ik ben hier niet blij mee, we hebben al zo veel middenvelders.

PostPosted: 18 Apr 2012 18:39 

Navarone Foor is ook een speler van NEC die ook 10de staat. Betekent dit ook dat hij geen toevoeging zou zijn? Fantastisch talent dat de plek van Lasse gaat overnemen en nu al regelmatig op rechtsbuiten speelt.

Wat een bullshit om over een ranglijst te praten. Lasse speelt in een dramatische ploeg en neemt inderdaad het team de laatste weken op sleeptouw. In het begin van het seizoen stond hij vaak als spits geposeerd, met Platje. Niet zijn positie.

Zet Eriksen eens op een middenveld met Koolwijk en Vadocz en een voorhoede van Zeefuik en Leroy George. Kijken of hij NEC op sleeptouw neemt....

PostPosted: 18 Apr 2012 18:42 
De Goeie Ouwe Tijd

Wisse wrote:
Ben hier niet blij mee, was Schöne al die tijd dan de grote uitblinker bij N.E.C? Volgens mij niet, en N.E.C. staat verdomme 10e. Nee ik ben hier niet blij mee, we hebben al zo veel middenvelders.
Weet je.....het lijkt alsof tegenwoordig iedereen bij Ajax kan spelen, dat kan toch nooit de bedoeling zijn?? De lat ligt wel erg laag als dit soort spelers word gehaald.
Ik ben het wel met "Fanoboy" eens dat Schone wel een technische speler is en dat het ook idd een leuke bezuiniging is tov Aisatti en Lodeiro, maar toch kan ik dit geen versterking vinden. Lodeiro is ook niet goed genoeg en Aisatti zou ik toch nog een jaartje houden.

PostPosted: 18 Apr 2012 18:46 

Wisse wrote:
Ik ben blij dat jij geen scout bij Ajax bent. Schöne is al jaren de beste speler bij NEC. Als nummer 10 is het lastig uitblinken als je je passes niet goed kwijt kunt. Zet hem naast Eriksen, Anita, Boerigter en Sigthorsson en Schöne komt veel beter tot zijn recht. Hij zal moeiteloos meegaan met het niveau.

Type spelers al Schöne komen bij Ajax perfect tot hun recht. Hij heeft de technische bagage, snelheid en handelingssnelheid om een prima speler te zijn voor Ajax. En hij is nog gratis ook! Het argument, NEC staat 10e, is heel onzinnig

PostPosted: 18 Apr 2012 18:47 

Haha mooi dat opportunisme haha.

Eerst kon Aissati er geen pepernoot van, moest ie weg en nu moet hij blijven?!?! Over de lat laag leggen gesproken...
Aissati speelt nu inderdaad mee in een heel goed draaiend elftal tegen matige tegenstand. Verder wil ik op de buitenspelersplek een goede vleugelspits zien en geen afgekapte 10.

De lat ligt lager door jaren wanbeleid Ad. Maar de lat ligt weer alsmaar hoger. Eerst werden de Wielaertjes en Kennedys gehaald als basisklanten. Nu krijg je een Deens-international die de concurrentie aangaat (en bankzitter wordt). Schone heeft veel meer kwaliteiten en potentie dan die Wielaert en Kennedy bij elkaar.

Nogmaals; Nederlandse competitie een hele goede speler. In Europa kun je er niet mee voor de dag komen. Maar dat kun je met Klaassen ook niet. Nee, ik vind het niet erg. En hij gaat Fischer niet in de weg lopen, waarschijnlijk leert Viktor ook nog van hem. Goedkoop(/Goedkoper) en prima speler.

PostPosted: 18 Apr 2012 18:51 

En al zou hij een goede speler zijn, we hebben er al zo veel! Laat ze zich eerst maar focussen op de probleempunten, namelijk een vervanger voor Vertonghen, en een backup voor de immer geblesseerde Boilesen.

PostPosted: 18 Apr 2012 18:54 

Ad wrote:
Weet je.....het lijkt alsof tegenwoordig iedereen bij Ajax kan spelen, dat kan toch nooit de bedoeling zijn?? De lat ligt wel erg laag als dit soort spelers word gehaald.
Ik ben het wel met "Fanoboy" eens dat Schone wel een technische speler is en dat het ook idd een leuke bezuiniging is tov Aisatti en Lodeiro, maar toch kan ik dit geen versterking vinden. Lodeiro is ook niet goed genoeg en Aisatti zou ik toch nog een jaartje houden.
De lat ligt niet laag Ad, maar er wordt eindelijk goed gescout in Nederland. Vorig jaar pakte de Boer Boerrigter. Nu Schöne. Ondergewaardeerde spelers die de kwaliteiten hebben om ook bij Ajax te spelen. Ik ben gecharmeerd van Schöne vooral vanwege zijn techniek, zijn handelingsnelheid, overzicht en zijn steekballen. Hij is een echte 'voetballer' die graag combineert. Het is wel duidelijk dat de voorkeur van de Boer ligt bij teamspelers. Een uitstekende zaak.

Voor uitblinkers die veel in de picture staan betaal je de hoofdprijs. Deze Schöne is een buitenkansje. Lodeiro Aisatti en Serero kunnen worden vervangen door 1 Lasse Schöne.

PostPosted: 18 Apr 2012 18:56 
Erelid

JL10 wrote:
Wisse wrote:
Ik ben blij dat jij geen scout bij Ajax bent. Schöne is al jaren de beste speler bij NEC. Als nummer 10 is het lastig uitblinken als je je passes niet goed kwijt kunt. Zet hem naast Eriksen, Anita, Boerigter en Sigthorsson en Schöne komt veel beter tot zijn recht. Hij zal moeiteloos meegaan met het niveau.

Type spelers al Schöne komen bij Ajax perfect tot hun recht. Hij heeft de technische bagage, snelheid en handelingssnelheid om een prima speler te zijn voor Ajax. En hij is nog gratis ook! Het argument, NEC staat 10e, is heel onzinnig
Waarom stond Lodeiro dan nooit op het middenveld bij Ajax. Of Aissati?

Bovendien: Lodeiro blonk uit in de Champions League van Zuid-Amerika. Dat is wel wat anders dan bij NEC. En Lodeiro krijgt toch ook geen kans, maar heeft wel de handelingssnelheid en de technische bagage om te slagen. Je zet Wisse hier neer als een gestoord iemand, terwijl hij een zeer terechte opmerking maakt. Een 25-jarige speler van NEC, die niks beter meer zal worden.

En inderdaad: We hebben er al zoveel. Breedte-aankopen als Schone zijn daarom totaal overbodig. Je moet zorgen dat je huidige basis sterker wordt. Huidige basisspelers verhuizen dan naar de bank, waardoor je in de totaliteit beter wordt. Ajax heeft het geld straks met Champions League voetbal en de verkoop van VD Wiel en Vertonghen, dus waarom dan niet doen.

Je begint ook nog over de goede scouting binnen Nederland van Ajax. Dat vind ik al helemaal lachwekkend. Ik durf te wedden dat er niet eens een scoutingsrapport over Schone of Moisander zal zijn. Over Janssen was die er ook helemaal niet. Hij werd notabene gehaald als VMC. Nou, als je scout dit toch aanbeveelt kan hij een vliegticket naar de Himalaya verwachten en hoeft hij zich nooit meer in dit land te laten zien. Janssen, als VMC :lol:

De Boer doet momenteel alles op eigen houtje, de aankopen, alles. Het is eigenlijk weer een passant die de dienst uitmaakt.

PostPosted: 18 Apr 2012 18:57 

Vind het aantrekken van Schone prima! Natuurlijk, het gat naar de Europese top dicht je er niet mee, maar absoluut een versterking in de breedte. Wie weet hoeveel rek er nog in die jongen zit? Sowieso ist een Deen, dus het karakter zit wel goed en dat kunnen we ook wel gebruiken van oktober tot december!

De kans dat Aissati, Eriksen en misschien zelfs Janssen weg gaan is mogelijk natuurlijk! Denk niet dat Schone minder is dan Janssen in de vorm die hij 90% van het jaar had. Lodeiro en Sorero zullen nooit toppers worden. Fysiek te licht en het vermogen met de bal is net te weinig...
De prijs / kwaliteit verhouding lijkt mij goed! Effe snel gekeken, maar bij het vrij zwakke NEC heeft hij 10 goals en 5 assist gemaakt. Onze topscoorder heeft er maar eentje meer :P

ps. Mocht Eriksen vertrekken, Maher erbij halen wat mij betreft! En Narsing ook zeker halen, maar dat gaat wel goedkomen.

PostPosted: 18 Apr 2012 18:58 

Seizoenskaart: 427
JL10 wrote:
Wisse wrote:

Inderdaad Cillessen speelde ook bij NEC en daar klaagden minder mensen over. Ik hoop alleen wel dat hij als halfspeler kan opschieten, omdat hij gewend is om op 10 te spelen met de punt naar voren.

PostPosted: 18 Apr 2012 19:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
http://www.youtube.com/watch?v=t1o_desAylc
Even aandacht voor deze wereldpass op 3:38. Die was ik nog niet vergeten.

Ik vind Schöne een goeie speler voor Ajax. Aissati gaat weg, Rits kan er niks van, Lodeiro gaat weg? Klaassen is nog niet zo ver, en ben ook nog niet overtuigt. Spelen volgend jaar weer 50 wedstrijden. Schöne is verreweg de beste speler van NEC, heerlijke trap/pass en een goeie techniek. Ik ben er blij mee.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 18 Apr 2012 19:01 

Cillessen is een heel ander verhaal, is nog jong, en onze keeper is gewoon niet de man die we nog jaren in de goal willen hebben. Daarom was Cillessen wél een goede aankoop.

PostPosted: 18 Apr 2012 19:07 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Abruzzi wrote:

Ik vind Schöne een goeie speler voor Ajax. Aissati gaat weg, Rits kan er niks van, Lodeiro gaat weg? Klaassen is nog niet zo ver, en ben ook nog niet overtuigt. Spelen volgend jaar weer 50 wedstrijden. Schöne is verreweg de beste speler van NEC, heerlijke trap/pass en een goeie techniek. Ik ben er blij mee.
Eens. Zo simpel is het.

AJAX kan niet op iedere positie zich met een 5 a 10 miljoen kostende transfer versterken. Ik vind dit een hele behoorlijke vervanger voor Aissati en Lodeiro. Ik begrijp die adoratie ook niet van sommigen hier voor die laatste 2. Zeer nuttig voor in de selectie, soms, maar meer ook niet.

PostPosted: 18 Apr 2012 19:14 
Erelid

343 wrote:
Abruzzi wrote:

Eens. Zo simpel is het.

AJAX kan niet op iedere positie zich met een 5 a 10 miljoen kostende transfer versterken. Ik vind dit een hele behoorlijke vervanger voor Aissati en Lodeiro. Ik begrijp die adoratie ook niet van sommigen hier voor die laatste 2. Zeer nuttig voor in de selectie, soms, maar meer ook niet.
Nouja kijk, het zit zo.

Degene die voorstander van De Jong/Janssen op het middenveld zijn, zijn voor deze transfer. Een back-up voor De Jong/Janssen en Eriksen, daar kunnen zij mee leven. Jij bent dan denk ik voorstander van Janssen of De Jong op het middenveld.

Echter, ik vind De Jong en Janssen als middenvelders niet goed genoeg en wil daar een versterking zien, zodat zij naar de bank gaan. Een diepte-investering in plaats van breedte-investering, zoals een Maher. Deze mensen nemen geen genoegen met een breedte-versterking, waardoor De Jong of Janssen nog een jaar op het middenveld zullen staan.

Ik blijf erbij dat de 3 speerpunten deze zomer zouden moeten zijn: Gouweleeuw, Maher en Narsingh.

PostPosted: 18 Apr 2012 19:18 

RogerGarcia wrote:
JL10 wrote:
Wisse wrote:

Waarom stond Lodeiro dan nooit op het middenveld bij Ajax. Of Aissati?

Bovendien: Lodeiro blonk uit in de Champions League van Zuid-Amerika. Dat is wel wat anders dan bij NEC. En Lodeiro krijgt toch ook geen kans, maar heeft wel de handelingssnelheid en de technische bagage om te slagen. Je zet Wisse hier neer als een gestoord iemand, terwijl hij een zeer terechte opmerking maakt. Een 25-jarige speler van NEC, die niks beter meer zal worden.

En inderdaad: We hebben er al zoveel. Breedte-aankopen als Schone zijn daarom totaal overbodig. Je moet zorgen dat je huidige basis sterker wordt. Huidige basisspelers verhuizen dan naar de bank, waardoor je in de totaliteit beter wordt. Ajax heeft het geld straks met Champions League voetbal en de verkoop van VD Wiel en Vertonghen, dus waarom dan niet doen.

Je begint ook nog over de goede scouting binnen Nederland van Ajax. Dat vind ik al helemaal lachwekkend. Ik durf te wedden dat er niet eens een scoutingsrapport over Schone of Moisander zal zijn. Over Janssen was die er ook helemaal niet. Hij werd notabene gehaald als VMC. Nou, als je scout dit toch aanbeveelt kan hij een vliegticket naar de Himalaya verwachten en hoeft hij zich nooit meer in dit land te laten zien. Janssen, als VMC :lol:

De Boer doet momenteel alles op eigen houtje, de aankopen, alles. Het is eigenlijk weer een passant die de dienst uitmaakt.
Waarom Aissatti en Lodeiro niet op het middenveld speelden weet ik niet. Ik kan geen gedachten lezen. Ik ben ook erg gecharmeerd van Lodeiro, maar dat staat hier los van. Aisatti en Lodeiro zijn nu eenmaal dure jongens, die (denk ik) in de ogen van de Boer verdedigend te kwetsbaar zijn. Janssen als VMC zag ik ook niet zitten, maar hij is een uitstekende voetballer. Wat je zegt over basisspelers worden bankzitters is veel te gemakkelijk. Zo werkt het natuurlijk niet.

Verder vind ik het veel knapper als een scout een goede speler ontdekt bij NEC, waar de medespelers van een laag niveau zijn. In de Zuid Amerikaanse CL zijn de medespelers ook van een hoog niveau. Dat is makkelijker scouten. Zoals ik al eerder zei: nummer 10's zijn erg afhankelijk van hun medespelers.

Ik heb ook de indruk dat de Boer het op eigen houtje doet. Maar dan zeg ik: Chapeau! Dan is hij de beste scout in jaren.

Post new topic  Reply to topic  [ 603 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 25  Next

All times are UTC+02:00