Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 520 posts ]  Previous   1 16 17 18 19 20 21  Next
Author Message
 Post subject: Re: Lasse Schöne
PostPosted: 18 Aug 2017 13:56 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Leonel wrote:
GJ1402 wrote:
Leonel wrote:
Ik weet dat het team er een stuk jonger op word, maar het word tijd om hem te wisselen. Hij kan het niet aan qua snelheid. Ik denk dat bij Schone het grootste probleem schuilt in dit team.

Onze beste speler als het ritme en niveau wat lager is, maar wanneer dit omhoog gaat is hij de eerste die afhaakt.
Donny moest hem opvolgen maar die is noodgedwongen naar de positie van Klaassen vertrokken. Wanbeleid.
Hoezo noodgedwongen? Je kan ook DeJong als AM zetten toch? Die speelt een prima voorseizeon.
De Jong en Van de Beek moet je niet samen laten spelen. Daar moet een meer ervaren speler bij gezet worden. Ziyech alleen is imo onvoldoende.

PostPosted: 20 Aug 2017 15:54 

Peter79 wrote:
AFCA Niels wrote:
Van de Beek is meer een rechter middenvelder dan een verdedigende.
Wat is jouw onderbouwing van deze stelling? En is hij in dit huidige Ajax ook de ideale rechtermiddenvelder i.c.m. de andere middenvelders?
Ik vind Van de Beek met zijn drang naar voren (zowel met als zonder bal) en zijn schot meer van waarde op die positie. Op '6' is hij toch meer het verbindingsstuk tussen verdediging en aanval.

Een ideale combinatie zie ik nog niet, omdat we naar mijn mening geen ideale speler voor de '6' hebben.

PostPosted: 17 Dec 2017 22:15 

Hij begint in vorm te raken. Mooi om te zien.

PostPosted: 17 Dec 2017 23:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Klasbak! Heel blij dat hij nog steeds bij Ajax speelt.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 07 Feb 2018 21:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Mag deze overschatte voetballer eens een keer opdonderen? Is toch niet normaal dat hij altijd mag blijven staan, ongeacht hoe zwak hij speelt. De vorige pot was het al net zo'n ramp. Nu stapt hij ook meerdere keren verkeerd in met gevaarlijke counters tot gevolg.

Loopt er bij als een zak aardappelen en speelt heel nonchalant. Maar goed meneer schiet weer een vrije trap binnen en hij heeft weer krediet voor 10 wedstrijden.

Je remt jezelf echt onnodig veel met hem op de 6. Onbegrijpelijk dat Ajax nog steeds geen fatsoenlijke 6 heeft.

PostPosted: 08 Feb 2018 12:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Jerome wrote:
Mag deze overschatte voetballer eens een keer opdonderen? Is toch niet normaal dat hij altijd mag blijven staan, ongeacht hoe zwak hij speelt. De vorige pot was het al net zo'n ramp. Nu stapt hij ook meerdere keren verkeerd in met gevaarlijke counters tot gevolg.

Loopt er bij als een zak aardappelen en speelt heel nonchalant. Maar goed meneer schiet weer een vrije trap binnen en hij heeft weer krediet voor 10 wedstrijden.

Je remt jezelf echt onnodig veel met hem op de 6. Onbegrijpelijk dat Ajax nog steeds geen fatsoenlijke 6 heeft.
Frenkie door naar het middenveld en Wober maar centraal achterin zetten.

PostPosted: 09 Feb 2018 23:02 

Bonzai wrote:
Jerome wrote:

Frenkie door naar het middenveld en Wober maar centraal achterin zetten.
Dit idd.

PostPosted: 04 Mar 2018 20:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Schone was vandaag slecht. Te trage handelingsnetheid en geen verrassing.

Ik blijf volhouden, dat Schone op zes niet meer kan. Ik blijf voorstander om zonder zes te spelen en ik zie liever een 10. In onze competitie heb je genoeg aan 4 verdedigers en heb je geen verdedigende middenvelder nodig, die onze centrale verdedigers voor de voet lopen. Ook dat gedoe met onze opkomende backs loopt helemaal mank omdat Veltman nooit doorgaat op rechts. Daartussen hangt dan Ziyech waardoor Neres alleen maar naar binnen trekt. Schone speelt zo rondom de middenlijn dus ons middenveld is totaal niet in balans. Ligt niet eens in eerste instantie aan Schone maar daarnaast vind ik de verrassing van Schone er zo langzamerhand wel af.

Ik zie liever een aanvallender ingesteld middenveld met een halfspeler, die wat behoudender kan spelen. Geen echte zes.

PostPosted: 04 Mar 2018 21:14 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Schone was vandaag slecht. Te trage handelingsnetheid en geen verrassing.

Ik blijf volhouden, dat Schone op zes niet meer kan. Ik blijf voorstander om zonder zes te spelen en ik zie liever een 10. In onze competitie heb je genoeg aan 4 verdedigers en heb je geen verdedigende middenvelder nodig, die onze centrale verdedigers voor de voet lopen. Ook dat gedoe met onze opkomende backs loopt helemaal mank omdat Veltman nooit doorgaat op rechts. Daartussen hangt dan Ziyech waardoor Neres alleen maar naar binnen trekt. Schone speelt zo rondom de middenlijn dus ons middenveld is totaal niet in balans. Ligt niet eens in eerste instantie aan Schone maar daarnaast vind ik de verrassing van Schone er zo langzamerhand wel af.

Ik zie liever een aanvallender ingesteld middenveld met een halfspeler, die wat behoudender kan spelen. Geen echte zes.
We moeten eigenlijk hopen dat Kristensen aanhaakt voor de backpositie, daarnaast eens vwb Schone. Het enige voordeel wat je met Schone hebt is zijn hoge ratio vrije trappen/afstandschoten waardoor hij in mijn ogen wat te veel krediet heeft. Ik zou ovverigens mikken op De Jong of Eiting als controleur als structurele oplossing.

PostPosted: 04 Mar 2018 21:50 

Pushkin wrote:
Ik zou overigens mikken op De Jong of Eiting als controleur als structurele oplossing.
Ik zou het middenveld anders positioneren. Gewoon een echte links en rechtshalf met een nr 10.
Het ligt eraan wat Ajax gaat doen op de transfermarkt voor volgend seizoen maar in deze selectie zou ik kiezen voor een middenveld bestaande uit Frenkie De Jong - Ziyech en Vd Beek/Eiting. Ziyech meer centraal kort achter de spits en de halfspelers met meer ondersteuning richting de buitenspelers.

PostPosted: 01 Apr 2018 15:11 

Schöne is een sympathieke kerel, maar kan echt niet meer, wat speelt die vandaag weer zwak...

PostPosted: 01 Apr 2018 15:16 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
AJAX moet echt eens kwaliteit kopen. Spelers als Huntelaar, Schone en Veltman voegen niets (meer) toe. En dit al voor langere tijd. Dit soort middelmaat kost AJAX iedere keer de titel. Een schande dat AJAX niets in de melk heeft te brokkelen tegen de nr. 14....

PostPosted: 01 Apr 2018 15:41 

343 wrote:
AJAX moet echt eens kwaliteit kopen. Spelers als Huntelaar, Schone en Veltman voegen niets (meer) toe. En dit al voor langere tijd. Dit soort middelmaat kost AJAX iedere keer de titel. Een schande dat AJAX niets in de melk heeft te brokkelen tegen de nr. 14....
Inderdaad een regelrechte schande hoe Ajax vandaag weer voor de dag komt. Met onze begroting zou je dit soort wedstrijden zonder enig probleem moeten winnen. De waarheid is dat we blij mogen zijn dat het maar 1-0 is voor Groningen. Er zit vandaag weer eens niks in, geen duelkracht, geen tempo, als je ziet hoe sommige spelers over het veld sjokken, triest gewoon...

PostPosted: 01 Apr 2018 15:43 

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
343 wrote:
Dat is natuurlijk onzin. We hebben met afstand de beste selectie van Nederland. Veltman en Schone moeten inderdaad doorgeslecteerd worden (wil je Europees vooruit); maar ze zouden allebei gewoon basisspelers zijn bij PSV en Feyenoord. Die twee kosten ons echt niet de titel want we hebben kwaliteit genoeg.

Zegt natuurlijk ook wat over de rest van Nederland.

PostPosted: 01 Apr 2018 15:46 

Een slechte 1 april grap, zoals Ajax speelt vanmiddag...

PostPosted: 01 Apr 2018 15:49 
Beheerder

guy_ajax wrote:
Dat is natuurlijk onzin. We hebben met afstand de beste selectie van Nederland. Veltman en Schone moeten inderdaad doorgeslecteerd worden (wil je Europees vooruit); maar ze zouden allebei gewoon basisspelers zijn bij PSV en Feyenoord. Die twee kosten ons echt niet de titel want we hebben kwaliteit genoeg.

Vind ik niet. Als je zo speelt als vanmiddag dan is dat niet kwaliteit. En dat gebeurt als jaren. Ook onder De Boer.
De selectie van psv vind ik completer.

PostPosted: 01 Apr 2018 15:56 

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
343 wrote:
guy_ajax wrote:

Vind ik niet. Als je zo speelt als vanmiddag dan is dat niet kwaliteit. En dat gebeurt als jaren. Ook onder De Boer.
De selectie van psv vind ik completer.
Precies dat. Dat heeft met mentaliteit en de opvatting van de trainer te maken. Niet dat Schone en Veltman meespelen in je team.

Ik vind psv dus echt totaal niet completer. Normaliter speelt Dolberg in de spits en maakt hij er 25. Ajax heeft daarentegen alleen met het 'vertrek' van Younes geen opties op de flanken - daarnaast hadden we ook meer van Johnson en Cerny gehoopt.

PostPosted: 01 Apr 2018 16:01 
Beheerder

Tsja, ook onder Bosz, Keizer en De Boer speelden ze mee.
Psv presteert stabieler. Dat heeft zijn redenen.

PostPosted: 01 Apr 2018 16:56 

Misschien moet hij Younes achterna. Ook zo'n draak van een speler.

Waar is trouwens het topic over Younes? Op mysterieuze wijze verdwenen. Rare praktijken hier.

PostPosted: 01 Apr 2018 17:28 
Beheerder

Jerome wrote:
Misschien moet hij Younes achterna. Ook zo'n draak van een speler.

Waar is trouwens het topic over Younes? Op mysterieuze wijze verdwenen. Rare praktijken hier.
Doe niet zo raar, joh.
Hij is verbannen naar Jong AJAX, dus daar is zijn topic. Dat is logica.
En anders kun je via de zoek-knop alsnog zijn topic vinden of het aan mij vragen via een pb.

PostPosted: 01 Apr 2018 22:38 

343 wrote:
Tsja, ook onder Bosz, Keizer en De Boer speelden ze mee.
PSV speelt helemaal niet stabieler maar heeft een beetje alles mee. PSV speelt ook zwak en heeft net zoals Ajax dezelfde types spelers als Schone, Huntelaar en veltman. Kom op.

Zou jij bv Brenet, Isimat, Schwaab of Ramselaar bij AJAX willen zien?

Het heeft gewoon met mentaliteit en spelopvatting te maken. Bij PSV maakt het geen bal uit hoe je speelt als er maar gewonnen wordt. Bij Ajax moet er gewonnen worden en ook nog op een mooie manier. Je roept het ook zelf over je af want je pretendeert de beste te zijn en dan stropen bijna al je tegenstanders de mouwen op om je van die troon te stoten. Daar kan dit Ajax en het Ajax van de laatste jaren niet mee omgaan. Is een mentaliteitskwestie.

Hoe Ajax de laatste wedstrijden begint is gewoon lachwekkend. Dat kan niet.

Terug naar Schone. Ik heb het al meermaals geroepen. Zijn vondst als nr 6 was/is steeds verfrissend omdat hij aan de bal sterker is dan een gemiddelde verdedigende middenvelder. Echter als je hem onder druk zet, komt hij tekort omdat hij van origine geen nr 6 is. Dit was bij Schone meerdere keren het geval. Hij kwam steeds op posities in het elftal terecht als noodoplossing. Dat werkt even maar niet voor lang. Dit zie je nu ook weer. Die fout, die de penalty inleidde zag je al wedstrijden aankomen omdat hij onder druk fouten maakt. Eiting is hierin veel slimmer. Ook is Schone vaak overeind gebleven door zijn traptechniek en heeft Ajax meermaals over het dode punt geholpen. Echter voegt dit weinig toe aan het veldspel. Het verbloemt eerder het vertoonde veldspel.

Ik ben nog steeds van mening dat je spelers als Schone, Siem De Jong en Huntelaar nodig hebt. Dit zijn spelers, die weten wat er gevraagd. Alleen als je als team slecht speelt dan vallen zulke spelers eerder door de mand omdat het geen dragende spelers zijn. Ajax heeft vaak genoeg zulke spelers gehaald zoals bv een Scholten of Vd Brom. Middelmatige spelers, die in een goed draaiend elftal gewoon van waarde zijn.

PostPosted: 01 Apr 2018 23:02 
Beheerder

343 wrote:
PSV speelt helemaal niet stabieler maar heeft een beetje alles mee. PSV speelt ook zwak en heeft net zoals Ajax dezelfde types spelers als Schone, Huntelaar en veltman. Kom op.

Zou jij bv Brenet, Isimat, Schwaab of Ramselaar bij AJAX willen zien?

Het heeft gewoon met mentaliteit en spelopvatting te maken. Bij PSV maakt het geen bal uit hoe je speelt als er maar gewonnen wordt. Bij Ajax moet er gewonnen worden en ook nog op een mooie manier. Je roept het ook zelf over je af want je pretendeert de beste te zijn en dan stropen bijna al je tegenstanders de mouwen op om je van die troon te stoten. Daar kan dit Ajax en het Ajax van de laatste jaren niet mee omgaan. Is een mentaliteitskwestie.
Dus psv heeft meer mentaliteit? Nou, daar heb je al 1 reden.
En ja, bij psv maakt het minder uit hoe ze winnen. Misschien moet AJAX naast mooi voetballen daar ook spelers voor halen. Dat is reden 2.
AJAX haalt veel teveel jeugd, spelers die nog teveel moeten groeien, en daardoor kan AJAX nooit stabiel presteren.

PostPosted: 01 Apr 2018 23:15 
Nieuwsredacteur

Je kan van Cocu zeggen wat je wilt maar hij weet heel goed het maximale uit zijn spelersgroep te halen. Want die van Ajax is echt beter, alleen interesseert het Cocu geen moer of er mooi voetbal wordt gespeeld.

PostPosted: 16 Apr 2018 13:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Al maanden zo klaar met deze speler. Lekker t seizoen uit spelen met Eiting. Nu al veel beter.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 16 Jun 2018 18:40 
Beheerder

Schone valt in de 35e minuut in tijdens Peru - Denemarken.

Post new topic  Reply to topic  [ 520 posts ]  Previous   1 16 17 18 19 20 21  Next

All times are UTC+01:00