Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 566 posts ]  Previous   1 18 19 20 21 22 23  Next
Author Message
 Post subject: Re: Lasse Schöne
PostPosted: 26 Jul 2018 21:56 
Erelid

GJ1402 wrote:
Het blijft imo al een fout van Ten Hag dat hij hem die penalty laat nemen. Heeft de trainer niet naar het WK gekeken? Als je dan kan kiezen tussen KJH en Schöne is het toch wel duidelijk lijkt mij?
Alsof Huntelaar zo'n goed track record heeft wat betreft penalties...

(Ter info: Schöne 21/26 dus 81%, Huntelaar 32/42 dus 76%.)

PostPosted: 07 Aug 2018 23:12 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Schone, sja ik blijf hem toch niet goed genoeg vinden.

PostPosted: 08 Aug 2018 07:43 

Hij moet naar de bank. Aan de bal meestal goed maar bij balverlies een drama. Gisteren luidde hij ook nog eens de slechte tweede helft in met twee keer onnozel balverlies (eigenlijk gewoon inleveren van de bal). En dat als ervaren man.
Eiting heeft bewezen en betere 6 te zijn. Ook sterk aan de bal maar meestal veel beter als de tegenstander de bal heeft. Heeft ook meer loopvermogen. Ik denk echter dan Ten Hag de ballen niet heeft in te grijpen. Kan ook zijn dat hij de tekortkomingen niet ziet. Is de vraag wat erger is.

PostPosted: 08 Aug 2018 08:06 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Was gisteren de slechtste man op het veld, werkelijk onbegrijpelijk dat hij gisteren niet al in de rust gewisseld werd. Ik vind een Schöne zoals hij nu speelt geen toegevoegde waarde. Dat hij ervaring heeft is een flutargument, hij maakt het niet waar en neemt de ploeg ook niet bij de hand.

PostPosted: 08 Aug 2018 10:47 

Seizoenskaart: 125
Zoals ik in het wedstrijdtopic al zei;

Opvallend is wel dat dit eigenlijk altijd gebeurd als Schone basis staat tegen een team wat ook durft te voetballen.
Schone kan gewoon echt niet meer tegen tegenstanders van niveau Standard of hoger.

Die is gewoon te traag in de omschakeling, kan het niet meer belopen, laat gaten vallen tussen de 40 en 20 meter van de Eigen goal etc.
Leuk dat hij eens van afstand schiet etc. maar we hebben er inmiddels genoeg in het veld staan met een goed schot.
Banken, Frenkie op zijn plek en dan Donny gewoon weer basis voor de balans op het middenveld.

PostPosted: 08 Aug 2018 11:04 

Kan het niet meer belopen en moet zsm banken. We hebben een leider en een vent nodig op 6, Daley dus. Schone eruit voor Beek, die sneller omschakelt, diepgang heeft en het nog wel kan belopen.

Dan mag Frenkie zich schikken in een rol als CV zodat hij er weer kan komen ipv er al te staan. Als hij dat niet wilt kunnen we beter die 50mln cashen en een uitstekende LCV kopen. Als Ziyech dan nog vertrekt graag een topper als linksbuiten met snelheid en diepgang.

PostPosted: 08 Aug 2018 11:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
de dominee wrote:
Kan het niet meer belopen en moet zsm banken. We hebben een leider en een vent nodig op 6, Daley dus. Schone eruit voor Beek, die sneller omschakelt, diepgang heeft en het nog wel kan belopen.

Dan mag Frenkie zich schikken in een rol als CV zodat hij er weer kan komen ipv er al te staan. Als hij dat niet wilt kunnen we beter die 50mln cashen en een uitstekende LCV kopen. Als Ziyech dan nog vertrekt graag een topper als linksbuiten met snelheid en diepgang.
Vooral dit laatste ja. Blind op zes en De Jong op 4 heeft ook mijn voorkeur.
Vd Beek weer terug in het elftal ja want hij is veel slimmer en dynamischer dan Schone en ook nog Eiting.

PostPosted: 08 Aug 2018 22:33 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Van de Beek is, net als nog een paar andere spelers, nog niet in goede doen. Hopelijk staat hij er snel.
Wel ironisch dat het onder Bosz met Schone als 6 beter ging lopen. Ten Hag zal zijn hachje moeten redden en Schone moeten slachtofferen.

PostPosted: 09 Aug 2018 08:46 

343 wrote:
Van de Beek is, net als nog een paar andere spelers, nog niet in goede doen. Hopelijk staat hij er snel.
Wel ironisch dat het onder Bosz met Schone als 6 beter ging lopen. Ten Hag zal zijn hachje moeten redden en Schone moeten slachtofferen.
Maar onder Bosz speelde met name Klaassen als met alle respect werkpaard een belangrijke rol op het middenveld. Die had een aanjagende rol. De bezetting van het middenveld was veel meer in evenwicht. Nu staan daar met Ziyech, Frenkie en Schöne jongens die de bal willen hebben maar die door loopvermogen geen ruimte creëren. Allemaal spelen ze naar de bal toe. Bij balverlies staan ze te ver van hun tegenstander zodat die makkelijk kan opbouwen. Er ligt dan een enorme ruimte op het middenveld. Verdedigend is dat middenveld bijzonder kwetsbaar.
Daarom vind ik ook dat het middenveld op de schop moet. Frenkie staat wat mij betreft niet ter discussie. Ik zou het completeren met Eiting en vd Beek. Veel meer evenwicht.
Blind als VM zou kunnen maar ik vind Eiting van nature ene betere VM. En heeft het zeker niet slecht, sterker imo in het algemeen goed, gedaan. Daar ligt zijn toekomst bij AJAX.
Blind zou wel meer evenwicht op het middenveld brengen maar is imo toch meer een verdediger.
Maar Frenkie op 4 en Blind op 6 aangevuld met Frenkie en (wat mij betreft) Donny (zorgt voor loopvermogen, de nodige diepgang en scorend vermogen) kan natuurlijk ook.
Als het middenveld maar wijzigt. Maar Ten Hag horende en kennende zal hij dat niet doen.
Hoe het ook zij, zoals ik het zie zijn Schöne en Ziyech het probleem op het middenveld.

PostPosted: 09 Aug 2018 09:46 
Erelid

Bijzonder hoe Schöne bij elke trainer weer de voorkeur krijgt en hoe de supporters de trainer daar elke keer weer op afbranden. Hij lijkt toch iets te doen wat wij supporters niet goed in de gaten hebben.

PostPosted: 09 Aug 2018 09:49 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik heb ook heel vaak gemerkt dat als Schöne niet speelt en het niet loopt bij Ajax, het allemaal een stuk beter gaat zodra hij er wel in staat.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 09 Aug 2018 10:20 

Seizoenskaart: 401
Ik denk ook zeker dat Schöne waardevol is maar dat het nooit echt opvalt, hij heeft echter af en toe zo dom balverlies en dat blijft dan het meeste hangen. En zijn vrije trappen uiteraard, vanaf een meter of 30 mag die bal er natuurlijk nooit in maar bij hem is het bijna altijd gevaarlijk (Feyenoord, Panathinaikos, Kampioenswedstrijd Heracles, tegen Luik weer bijna).

PostPosted: 09 Aug 2018 10:32 

Stormrage wrote:
Ik heb ook heel vaak gemerkt dat als Schöne niet speelt en het niet loopt bij Ajax, het allemaal een stuk beter gaat zodra hij er wel in staat.
In de Eredivisie kan hij ook prima mee. Europees tegen een voetballende ploeg komt hij handelingssnelheid en inzicht tekort. Nuttige speler, maar je moet wel weten wanneer wel en wanneer niet.

PostPosted: 09 Aug 2018 11:34 
Erelid

Schöne is en blijft de ideale nummer 12. Kan op meerdere posities uit de voeten en kan ook met zijn vrije trappen een wedstrijd openbreken (als invaller).

Ik vind, dat je teveel met dezelfde voetballers speelt. Een opstelling met De Jong naast De Ligt en een middenveld met Eiting en Schöne is in mijn ogen niet in balans.

De Jong heeft drang naar voren en komt dan in het "werkgebied" van Schöne en Eiting. Deze 2 zijn de controleurs en moeten dan eigenlijk ook meer naar voren gaan spelen. Tenminste een ervan. Vandaar dat ik het ook vreemd vind, dat je beide niet moet opstellen. Zo maak je te weinig gebruik van het feit, dat de nr 4 inschuift. Het hele elftal moet dan hoger staan. Zwart/wit gezien loopt De Jong Schöne voorbij dus waarom hem dan opstellen?

PostPosted: 09 Aug 2018 13:22 
Erelid

En weer struikelen we over het blok Schone heen... Kan al 2 jaar niet meer mee op niveau.

PostPosted: 09 Aug 2018 15:12 
Erelid

Zulke uitspraken kennen we inmiddels maar mij lijkt het dus interessant om eens te bedenken waarom hij er toch telkens weer in staat. Is het omdat hij een redelijk constante factor is die niet vaak onvoldoendes haalt, beetje zoals Viergever? Ik heb het gevoel dat er meer aan de hand is. Een beetje zoals Veltman die ook steeds speelde. Daar bleken statistieken uiteindelijk ook op bepaalde belangrijke punten in zijn voordeel te spreken, terwijl je op het eerste oog zou zeggen dat Tete de betere rechtsback was. Wat is de kwaliteit van Schöne?

PostPosted: 09 Aug 2018 16:44 

Jnp wrote:
Zulke uitspraken kennen we inmiddels maar mij lijkt het dus interessant om eens te bedenken waarom hij er toch telkens weer in staat. Is het omdat hij een redelijk constante factor is die niet vaak onvoldoendes haalt, beetje zoals Viergever? Ik heb het gevoel dat er meer aan de hand is. Een beetje zoals Veltman die ook steeds speelde. Daar bleken statistieken uiteindelijk ook op bepaalde belangrijke punten in zijn voordeel te spreken, terwijl je op het eerste oog zou zeggen dat Tete de betere rechtsback was. Wat is de kwaliteit van Schöne?
Imo is het een technisch begaafde speler die het spel wel ziet. Heeft ook een fijne trap. Zou vroeger een ideale speler achter de spits zijn.
Lijkt mij ook een prima gast. Is niet meteen van invloed op zijn spel maar indirect wellicht wel door zijn ervaring en het respect dat medespelers voor hem hebben.
Nadeel voor hem is dat het voetbal anders is geworden. Hij mist verdedigende kwaliteit en zijn loopvermogen is minder. ook is hij niet echt snel.

PostPosted: 09 Aug 2018 23:59 
Erelid

Hij mist inderdaad snelheid in zijn spel. Zowel aan de bal als in zijn handelen. Het is ook structureel de laatste jaren dat hij in de Eredivisie zijn beste wedstrijden kan spelen, maar Europees als eerste door de mand valt. Ook wordt hij natuurlijk een jaartje ouder... Ik denk dat wanneer je echt nog wat wilt hebben aan Schöne je hem net als Poulsen destijds moet gebruiken. Niet wekelijks meer spelen, maar de passende wedstrijden uitkiezen en meer rust pakken tussendoor.

PostPosted: 10 Aug 2018 08:17 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Schone is 1 van de beste waarneer het tempo laag is. Als het tempo onhoog gaat haakt hij hij als eerste af.

PostPosted: 14 Aug 2018 14:32 
Erelid

Jnp wrote:
Bijzonder hoe Schöne bij elke trainer weer de voorkeur krijgt en hoe de supporters de trainer daar elke keer weer op afbranden. Hij lijkt toch iets te doen wat wij supporters niet goed in de gaten hebben.
Het lijkt wel of ik hier langzaam in ga geloven.

Schone is geen superspeler maar op een of andere manier vallen trainers toch terug op hem. Zal hij toch onmisbaar zijn?

PostPosted: 14 Aug 2018 16:28 
Erelid

Droomaankoop: Luis Suarez
Ik denk eerlijk gezegd ook dat het slechte spel van zaterdag er onder andere mee te maken had dat Schöne niet meedeed.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 14 Aug 2018 16:31 

Seizoenskaart: 401
Stormrage wrote:
Ik denk eerlijk gezegd ook dat het slechte spel van zaterdag er onder andere mee te maken had dat Schöne niet meedeed.
Denk ik ook. Onder Bosz begon het ook pas te lopen met Schöne op 6.

PostPosted: 15 Aug 2018 09:15 

Seizoenskaart: 125
De eeuwige haat-liefde wat betreft Schone.

Verafschuw hem als hij te traag is op het middenveld en het niet kan belopen, maar net als gisteren dan ben ik toch blij dat hij in de basis staat voor de balans.

PostPosted: 15 Aug 2018 12:01 

Eensch. Donny gaat het lastig krijgen dit jaar.

PostPosted: 15 Aug 2018 12:16 

Opvallend onopvallend. Gewoon rustig en geroutineerd de wedstrijd gespeeld. Balvast en oog voor de bezetting op het veld. Geen gekke dingen gedaan.
Ben wel bang dat hij het tegen bijv. Kiev met veel snelle lopende spelers moeilijker krijgt.

Post new topic  Reply to topic  [ 566 posts ]  Previous   1 18 19 20 21 22 23  Next

All times are UTC+01:00