Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 603 posts ]  Previous   1 20 21 22 23 24 25  Next
Author Message
 Post subject: Re: Lasse Schöne
PostPosted: 12 Feb 2019 19:19 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
AFCA Niels wrote:
Ik snap al dat geroep om Blind niet. Als er iemand na de winterstop door de mand valt is het Blind wel. Maar daar hoor je niemand over, want hij is de grote oplossing in dit zwalkende Ajax. Hij was tegen Bayern immers ook zo goed op die positie? Oh, wacht...
Jawel hoor. Ik vind Blind nog altijd een zeer goede speler maar na de winterstop is het weldegelijk minder met hem. Echter is Blind geen leiderstype, die voorop in de strijd gaat dus dat moet je hem ook niet kwalijk nemen. Iemand vooraf als leider bestempelen, blijft een lastige zaak. Tadic zit in hetzelfde schuitje. Een leider zijn of willen zijn zit in je of niet. Zie De Ligt. Die heeft dit wel.

En dat geroep om Blind op zes neer te zetten is helemaal niet zo onlogisch. Alleen ben ik ook van mening, dat je hem dan niet moet afschieten als hij daar een keer een wedstrijd speelt. Geef hem ook wat tijd om aan die positie te wennen. Dat hij het kan, hebben we toch gezien in zijn laatste jaar bij Ajax en bij Oranje heeft hij hier ook heel goede wedstrijden gespeeld. Een ander argument om hem daar neer te zetten is ook dat Schone ook niet goed presteert op die plek.
Juist de ervaren en vooral dure Blind zou een flinke schop onder zijn reet moeten krijgen, maar Ajax steekt liever Lamprou het mes in de rug.
Ik vind duur of niet duur niet relevant. Heel Ajax zakte diep door de ondergrens tegen Heracles en dan maakt niet uit wat Ajax maandelijks overmaakt. Feit blijft wel, dat bv hij, Tadic, Schone en Ziyech zich anders hadden moeten manifesteren maar kennelijk zit dit niet in deze spelers.

PostPosted: 12 Feb 2019 22:39 
Erelid

Dat Blind geen leiderstype is zien we allemaal en dat wisten we van te voren ook wel. Maar Blind is wel één van de spelers die voorop moet gaan in de strijd en juist niet degene waar het wankelen begint. Dat iemand duur betaald wordt is voor de supporter niet zo relevant, maar voor hem is flink de knip getrokken omdat hij een steunpilaar van dit nieuwe Ajax moest worden. De eerste seizoenshelft ging dat goed, maar nu is hij niet die speler die rust brengt in deze puinhoop.

Het is niet zo dat ik hem als schuldige aanwijs voor de afgelopen weken, maar het verbaasd me gewoon dat een Lamprou afgemaakt wordt en dat de echt slecht spelende Blind juist als de verlosser van het team lijkt te worden gezien. Ook een erg naïeve gedachte trouwens...

PostPosted: 13 Feb 2019 08:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Het is en blijft Driessen, een kwal van een vent, maar wat hij over De Ligt zegt kan ik persoonlijk wel geloven en sta ik ook wel deels achter.

Ik vind De Ligt veel te jong en onervaren om nu al aanvoerder te zijn. Voor mij voelde het destijds ook als een marketing stunt om zijn prijs om hoog te werken en om hem langer aan Ajax te binden.

Zijn volwassenheid en leiderschap komen op mij ook over als gespeeld en geforceerd. Ik vind De Ligt een geweldige speler en één van de meest talentvolle jongens die wij in tijden hebben gehad, maar hij hoort nog geen aanvoerder te zijn.

Ik kan dan ook begrijpen dat spelers zoals bijv. Tagliafico en Tadic dit niet te serieus kunnen nemen. Ik dacht persoonlijk ook dat Blind of Tadic wel aanvoerder gemaakt zou worden afgelopen zomer. Zelfs Schöne of Huntelaar had ik nog wel kunnen zien als aanvoerders, puur vanwege hun ervaring.

Nogmaals, het is Driessen, dus of er daadwerkelijk spelers zijn die er moeite mee hebben is gokken. Toch durf ik wel te wedden Tadic het er niet mee eens is.

PostPosted: 13 Feb 2019 08:59 

Tomza2 wrote:
Het is en blijft Driessen, een kwal van een vent, maar wat hij over De Ligt zegt kan ik persoonlijk wel geloven en sta ik ook wel deels achter.

Ik vind De Ligt veel te jong en onervaren om nu al aanvoerder te zijn. Voor mij voelde het destijds ook als een marketing stunt om zijn prijs om hoog te werken en om hem langer aan Ajax te binden.

Zijn volwassenheid en leiderschap komen op mij ook over als gespeeld en geforceerd. Ik vind De Ligt een geweldige speler en één van de meest talentvolle jongens die wij in tijden hebben gehad, maar hij hoort nog geen aanvoerder te zijn.

Ik kan dan ook begrijpen dat spelers zoals bijv. Tagliafico en Tadic dit niet te serieus kunnen nemen. Ik dacht persoonlijk ook dat Blind of Tadic wel aanvoerder gemaakt zou worden afgelopen zomer. Zelfs Schöne of Huntelaar had ik nog wel kunnen zien als aanvoerders, puur vanwege hun ervaring.

Nogmaals, het is Driessen, dus of er daadwerkelijk spelers zijn die er moeite mee hebben is gokken. Toch durf ik wel te wedden Tadic het er niet mee eens is.
Zulke geluiden hoorde je voor januari niet. Als hij nu te jong is voor het aanvoerderschap was hij dat toen ook. Het is allemaal opportunistisch gel#l omdat het sinds januari niet lekker loopt.
Winnen we vanavond met een sterke De Ligt spreekt er niemand over. Totdat het weer mis gaat. Hopelijk is dat laatste niet het geval.

PostPosted: 13 Feb 2019 10:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Het is ook totale bullshit. Ja, hij is erg jong, maar Matthijs is een geboren leider die absoluut niet overdrijft in zijn leiderschap. Ik heb inderdaad werkelijk niemand gehoord die tegengeluid gaf toen hij aanvoerder werd.

Ik word zo moe van dit alles. Drie wedstrijden is het slecht en echt de hele club staat in brand. Supporters in totale paniek en typetjes als Driessen spelen daar lekker op in door allemaal lulverhalen de wereld in te helpen. “Spelers vinden Schöne over the hill” “Matthijs is te jong om aanvoerder te zijn, dat wordt niet gepruimd door zijn ploeggenoten” “Ziyech en Tadic kunnen elkaar niet luchten” “Ten Hag wordt niet serieus genomen door de spelers”, blablabla.

Mensen, chill.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 13 Feb 2019 12:41 
Erelid

renemar wrote:

Zulke geluiden hoorde je voor januari niet. Als hij nu te jong is voor het aanvoerderschap was hij dat toen ook. Het is allemaal opportunistisch gel#l omdat het sinds januari niet lekker loopt.
Winnen we vanavond met een sterke De Ligt spreekt er niemand over. Totdat het weer mis gaat. Hopelijk is dat laatste niet het geval.
Dat is een gevaarlijke uitspraak aangezien jij mij niet kent en niet weet of ik dit wel of niet eerder heb gezegd.

Maar ik zal heel eerlijk zijn. Ik heb altijd mijn bedenkingen gehad bij het aanstellen van de Ligt als aanvoerder. Ik ben oprecht van mening dat zijn leiderschap en volwassenheid gespeeld overkomt (op mij). Maar! Zoals jij zegt, dit gevoel is eigenlijk alleen maar versterkt door de afgelopen drie weken. Normaal had ik er vrij weinig problemen mee, maar door de malaise ga je dit soort dingen ineens erger maken in je hoofd. Stonden we nu eerste, dan had je mij inderdaad niet gehoord ;) !

Het is dan ook een persoonlijke voorkeur van mij om een aanvoerder aan te stellen die ervaring heeft en ook ouder is dan ten minste 25 jaar oud. Daar kun je het eens of oneens mee zijn. Nogmaals, ik kan best geloven dat een Tadic zich weinig aantrekt van De Ligt als aanvoerder. Het zou niet goed zijn, maar ik kan het begrijpen.

PostPosted: 13 Feb 2019 13:00 
Erelid

Nog even over Schöne: Dit kan toch niet meer?

PostPosted: 13 Feb 2019 13:20 
Erelid

Ik denk nog steeds dat Schöne zeer onderschat wordt. Altijd als hij niet meedoet merk je dat het positiespel een stuk minder is (vooral tegen kleinere ploegen).
En op basis van de wedstrijden na de winterstop mag je geen conclusies trekken.

PostPosted: 13 Feb 2019 14:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Ik vind dat hij een makkelijk doelwit is als het hele elftal niet functioneert. Als het elftal wel functioneert is hij juist de drijvende kracht en hoor je niemand over hem.

PostPosted: 13 Feb 2019 15:43 
Erelid

Misschien zie ik het niet goed, maar hij lijkt toch altijd de eerste te zijn die Europees door de mand valt. Hij wordt vaak van de bal gelopen en zijn handelingsnelheid lijkt ook ineens verdwenen te zijn.

In de Eredivisie vind ik hem vaak nog wel goed spelen, maar ik denk dat dit wel zijn laatste seizoen als basisspeler is. Dat hebben we alleen vaker gezegd en altijd staat hij er dan toch weer.

PostPosted: 13 Feb 2019 16:38 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Inderdaad, Tomza2.
Ik vind dat hij een makkelijk doelwit is als het hele elftal niet functioneert. Als het elftal wel functioneert is hij juist de drijvende kracht en hoor je niemand over hem.
Hij zou juist moeten functioneren als het team niet functioneert. Daarom staat hij op die positie en de leeftijd zou hij daarvoor ook moeten hebben.
Schone had al vervangen moeten worden na het seizoen 16/17.

PostPosted: 13 Feb 2019 17:20 

Tomza2 wrote:
renemar wrote:

Dat is een gevaarlijke uitspraak aangezien jij mij niet kent en niet weet of ik dit wel of niet eerder heb gezegd.

Maar ik zal heel eerlijk zijn. Ik heb altijd mijn bedenkingen gehad bij het aanstellen van de Ligt als aanvoerder. Ik ben oprecht van mening dat zijn leiderschap en volwassenheid gespeeld overkomt (op mij). Maar! Zoals jij zegt, dit gevoel is eigenlijk alleen maar versterkt door de afgelopen drie weken. Normaal had ik er vrij weinig problemen mee, maar door de malaise ga je dit soort dingen ineens erger maken in je hoofd. Stonden we nu eerste, dan had je mij inderdaad niet gehoord ;) !

Het is dan ook een persoonlijke voorkeur van mij om een aanvoerder aan te stellen die ervaring heeft en ook ouder is dan ten minste 25 jaar oud. Daar kun je het eens of oneens mee zijn. Nogmaals, ik kan best geloven dat een Tadic zich weinig aantrekt van De Ligt als aanvoerder. Het zou niet goed zijn, maar ik kan het begrijpen.
Voor alle duidelijkheid, ik had het niet persoonlijk tegen jou, was een opmerking in het algemeen.
Je hoort nu van alles, ze nemen TH niet serieus, Schöne is volgens sommige spelers te oud, spelers spelen alleen om een transfer te krijgen, De Ligt is te jong om aanvoerder te zijn enz.
Wat heb allemaal niet gelezen, alles wordt uit de "Driessen" kast gehaald. Is een rat van het ergste soort.
Hij heeft zich even rustig moeten houden omdat de resultaten en het spel prima waren.
Nu ruikt die l*l weer z'n kans rotzooi te trappen.

PostPosted: 13 Feb 2019 23:36 
Erelid

Niet om de kritiek op hem te weerleggen hoor, maar wat speelde hij een dijk van een wedstrijd. Onbegrijpelijk dat hij het veld moest ruimen en De Jong niet.

PostPosted: 13 Feb 2019 23:58 
Erelid

Speelde ijzersterk. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat hij er een beetje doorheen zat. Is niet de jongste meer en dit soort wedstrijden kost bakken met energie.

PostPosted: 14 Feb 2019 00:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Stormrage wrote:
Speelde ijzersterk. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat hij er een beetje doorheen zat. Is niet de jongste meer en dit soort wedstrijden kost bakken met energie.
Daarom vond ik de wissel logisch. Helaas zaten alle Ajacieden er doorheen. Eigenlijk al vroeg in de tweede helft. Het publiek kwam ook niet meer in de wedstrijd. Een soort gelatenheid.

PostPosted: 14 Feb 2019 00:08 
Erelid

Wat wil je ook? Ik zat op 't puntje van m'n stoel, maar ben er na die afgekeurde goal ook nooit meer helemaal ingekomen. Dan weet je hoe laat het is. Desondanks vond ik Ajax daarentegen wel veerkrachtig.

PostPosted: 14 Feb 2019 08:00 
Erelid

Hij speelde inderdaad een geweldige eerste helft! Zo heb ik hem in tijden niet zien spelen, en nog wel tegen Real Madrid.

PostPosted: 14 Feb 2019 08:52 

Mss. wel zijn beste wedstrijd ooit bij ons. Heeft mijn scepsis in en grote wedstrijd gelogenstraft.

PostPosted: 17 Feb 2019 19:39 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Basisplek komt in gevaar bij Ajax: ‘De wisseling van de wacht is daar’
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=346789

PostPosted: 18 Feb 2019 09:59 

343 wrote:
Maar ik hoop toch niet dat dat betekent dat Ziyech op het middenveld gaat spelen. Krijgen we door zijn talloze balverlies gevaarlijke tegenaanvallen om de oren. Als rechtsbuiten is het balverlies ook storend maar met minder gevolgen. Balverlies op het middenveld is veel gevaarlijker.

PostPosted: 18 Feb 2019 10:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jan Vertonghen
renemar wrote:
343 wrote:
Maar ik hoop toch niet dat dat betekent dat Ziyech op het middenveld gaat spelen. Krijgen we door zijn talloze balverlies gevaarlijke tegenaanvallen om de oren. Als rechtsbuiten is het balverlies ook storend maar met minder gevolgen. Balverlies op het middenveld is veel gevaarlijker.
Dit inderdaad! Van de Beek een positie naar achter is een stap in de goeie richting. Echter, Ziyech dan maar op 10 is niet de oplossing, die heeft w.m.b. z'n plek gevonden op RB. Tadic lijkt me vele malen geschikter voor de 10-positie.

PostPosted: 18 Feb 2019 10:50 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Dio30 wrote:
renemar wrote:
343 wrote:
Dit inderdaad! Van de Beek een positie naar achter is een stap in de goeie richting. Echter, Ziyech dan maar op 10 is niet de oplossing, die heeft w.m.b. z'n plek gevonden op RB. Tadic lijkt me vele malen geschikter voor de 10-positie.
Waarom? Ik vind Tadic niet half zo creatief als Ziyech. Ziyech zijn schoten uit de tweede lijn vind ik gevaarlijker, heeft een betere steekpass en passeert ook makkelijker. Tadic zou ik in de spits of op links houden. Tadic is qua druk zetten ook veel minder actief dan Ziyech. En ik vind Ziyech veel meer iniatief nemen aan de bal, het spel naar zich toe trekken.

PostPosted: 18 Feb 2019 11:22 

Ziyech, Tadic en Neres lekker laten wisselen van positie achter Dolberg. Donny op 6 naast Frenkie. Volgend jaar naast Blind.

PostPosted: 18 Feb 2019 12:11 

Dio30 wrote:
renemar wrote:

Waarom? Ik vind Tadic niet half zo creatief als Ziyech. Ziyech zijn schoten uit de tweede lijn vind ik gevaarlijker, heeft een betere steekpass en passeert ook makkelijker. Tadic zou ik in de spits of op links houden. Tadic is qua druk zetten ook veel minder actief dan Ziyech. En ik vind Ziyech veel meer iniatief nemen aan de bal, het spel naar zich toe trekken.
De schoten van Ziyech lijken nergens naar. Ziyech is alleen actief als hij de bal weer eens heeft verloren. Hij trekt het spel wel meer naar zich toe. Gisteren ook weer.
Dan zou ik eerder in de Vitesse uit variant spelen. Met Neres achter de spits, dat ging toen prima. Maar dan mis je weer diepgang op de vleugel. Een kwestie van plussen en minnen.

PostPosted: 18 Feb 2019 13:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
renemar wrote:

De schoten van Ziyech lijken nergens naar. Ziyech is alleen actief als hij de bal weer eens heeft verloren. Hij trekt het spel wel meer naar zich toe. Gisteren ook weer.
Dan zou ik eerder in de Vitesse uit variant spelen. Met Neres achter de spits, dat ging toen prima. Maar dan mis je weer diepgang op de vleugel. Een kwestie van plussen en minnen.
Ik vind dat zijn schoten van afstand en vrije trappen dit jaar echt een stuk beter zijn. Dat blijkt ook uit zijn cijfers. En alleen maar actief wanneer hij de bal verliest vind ik ook onzin. Ik zie een hele andere Ziyech, die veel harder werkt dan een Dolberg, Tadic of Neres buiten balbezit. Maar dat moet je ook willen zien. Ziyech kan bij jou nu eenmaal niet zo veel goed doen, blijkbaar heeft hij iets dat je irriteert. Andersom vind ik Ziyech juist een hele fijne voetballer om naar te kijken. Ik probeer door zijn gebreken heen te kijken en dan zie ik een voetballer die veruit het meest creatief is, actief is en de meest bepalende factor is in het aanvalsspel van Ajax.

En Neres achter de spits was tegen Vitesse heel goed, verder viel het eigenlijk wel mee vanaf die positie. Hij heeft meer goede wedstrijden op de flank gespeeld. En daar zou ik hem inderdaad vanwege die diepgang ook houden. Daar vind ik hem het meest gevaarlijk.

Post new topic  Reply to topic  [ 603 posts ]  Previous   1 20 21 22 23 24 25  Next

All times are UTC+02:00