Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 665 posts ]  Previous   1 23 24 25 26 27  Next
Author Message
 Post subject: Re: Lasse Schöne
PostPosted: 09 May 2019 09:48 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Hoop dat Ajax iets beters kan kopen in de zomer. Echt respect voor Schone want hij staat er meer dan terecht in; maar hoop dat hij er nu eens definitief uit wordt gespeeld omdat iemand gewoon echt beter is.

PostPosted: 09 May 2019 10:14 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, AJAX heeft een speler nodig die en goed kan meevoetballen en ook meekan als AJAX eens onder druk komt te staan. Schone is niet compleet genoeg en het beste is er al een tijdje af.

PostPosted: 09 May 2019 11:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
343 wrote:
Ja, AJAX heeft een speler nodig die en goed kan meevoetballen en ook meekan als AJAX eens onder druk komt te staan. Schone is niet compleet genoeg en het beste is er al een tijdje af.
Niet mee eens. Hij krijgt al jarenlang dezelfde kritiek. Onder De Boer was hij op het laatst wissel. Onder Bosz had hij zichzelf hervonden op het middenveld, toch gingen er (twee jaar terug) geluiden op dat Bosz hem in de EL finale ernaast had moeten zetten ten faveure van Donny.

Ik vind hem niet minder worden, integendeel; hij is nooit beter geweest maar desalniettemin moeten we op zoek naar beter.

PostPosted: 26 Jun 2019 18:38 
Erelid

Zou het niet erg vinden als er in de zomer nog een club voor Lasse komt die een paar miljoen wil aftikken en waar hij in het buitenland nog wat meer geld kan verdienen.

Heeft het goed gedaan en is waardevol geweest met zijn ervaring, maar komend seizoen hebben we in principe voldoende ervaring in de selectie zitten met Huntelaar, Promes, Tadic, Tagliafico en Blind.

Mede om de doorstroom op peil te houden en volgend jaar zomer niet meteen te veel spelers te verliezen, zou ik Schöne laten gaan, want Ekkelenkamp, Gravenberch en Lang kloppen ook op de deur bij Ajax 1. Natuurlijk niet voor de basis, want ik zou nog Pröpper halen als ik Ajax was.

Maar dan heb je als eerste opties voor de 2 centrale defensieve middenveld posities Pröpper, Marin (en VD Beek of Blind) en daarachter als eerste optie Eiting. Daarachter mogen Ekkelenkamp en Gravenberch dan knokken voor een plekje.

Anders blijft de doorstroom wat mij te beperkt en verloochenen we aan de ene kant ook onze eigen jeugd.

PostPosted: 26 Jun 2019 19:46 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Schöne wil helemaal niet meer naar het buitenland volgens mij, die zit prima hier.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 27 Jun 2019 12:47 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Stormrage wrote:
Schöne wil helemaal niet meer naar het buitenland volgens mij, die zit prima hier.
Prima als dit de reservebank is dan ;) .

Je speelt niet voor niets zoveel wedstrijden voor Ajax dus hij heeft een bepaalde waarde maar niet iedereen is onbetwist basisspeler. Als nr 6 heeft hij zich best goed ontwikkeld maar internationaal mist hij toch handelingssnelheid. In Nederland red hij zich prima.

Ik vind ook dat je een sterke bank moet hebben. Het is een vies woord maar Schone is de ideale nr 12. Multi inzetbaar en met zijn traptechniek kan hij ook wat forceren.

In ieder geval aan Eiting de taak om Schone voorbij te streven. Ook vind ik dat er sowieso nog een middenvelder bij moet en als vd Beek alsnog vertrekt voor hem ook een vervanger.

PostPosted: 31 Jul 2019 10:03 
Beheerder

Bam. Eerste met dit bericht. ;)
Genoa zou azen op Schone, volgens GdS.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/88 ... zich-.html

PostPosted: 31 Jul 2019 10:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Bam. Eerste met dit bericht. ;)
Genoa zou azen op Schone, volgens GdS.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/88 ... zich-.html
Goed geslapen dus. Ik zou hem gewoon proberen te houden want het lijkt me een ideale backup. Verder denk ik ook niet dat hij het opgeeft om hier voor de prijzen te ballen en daar tegen degradatie.

PostPosted: 31 Jul 2019 10:09 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik zou zeggen, heeft het niveau niet meer, dus verkopen, en daarvoor gewoon een nieuwe middenvelder voor halen , eentje in de rang van Propper, Marin op het bankje, Blind en Vd Beek en dan Propper op het middenveld., ja daar kan ik wel mee leven.

PostPosted: 31 Jul 2019 10:45 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Morfe0 wrote:
Ik zou zeggen, heeft het niveau niet meer, dus verkopen, en daarvoor gewoon een nieuwe middenvelder voor halen , eentje in de rang van Propper, Marin op het bankje, Blind en Vd Beek en dan Propper op het middenveld., ja daar kan ik wel mee leven.
Ik ben benieuwd of Schone er zelf wel voor open staat. Schone is een leuke eredivisiespeler maar Ajax is naar een hoger nivo getild de afgelopen jaren en Schone heeft veel moeite om aan te haken. Nationaal lukt dit nog maar internationaal niet (meer). Schone zelf weet ook wel, dat het elk jaar weer knokken wordt om in de basis te komen maar er komt een tijd, dat dit niet meer lukt.

Als Schone zou willen vertrekken, zal Ajax niet moeilijk doen dus hij zal niet veel opbrengen. Propper zal behoorlijk wat kosten dus eigenlijk zie ik Ajax dit (nog) niet doen.

Van de andere kant blijf ik ons middenveld op dit moment de zwakste schakel vinden. Kan nog veranderen zodra misschien Ziyech er komt te spelen. Je zou ook Bergwijn kunnen halen waardoor je Ziyech een linie laat zakken.

Blind, Marin, Vd Beek, Eiting, Ziyech, Gravenberch is op zich niet zo verkeerd. Wie weet zien veel potentie in die Mendez?

Ik zie eerder Propper komen als Vd Beek vertrekt. Schone is op te vangen door met name Eiting.

PostPosted: 31 Jul 2019 12:09 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ik denk niet dat Schone gaat vertrekken. Hij heeft al vaker clubs afgewezen om bij Ajax te blijven. Als ik zijn interviews zie/lees dan merk je ook dat hij heel tevreden is in Nederland en zijn gezin heeft het hier ook naar hun zin. Volgens mij woont hij ondertussen ook langer in Nederland dan hij ooit in Denemarken heeft gewoond.

Ik denk dat hij lekker bij Ajax blijft en weet dat hij steeds meer op de bank gaat zitten en een soort van Huntelaar rol krijgt.

PostPosted: 31 Jul 2019 12:13 
Beheerder

Dat denk ik ook, Tomza. En met die rol voor Schone kan ik ook leven. Die gaat als reserve ook wel aan zeker 20 potjes komen. Deze man houdt te veel van Nederland, Amsterdam en AJAX.

PostPosted: 31 Jul 2019 17:24 
Erelid

Mag weg wat mij betreft. Ik heb de voorkeur voor Blind, Marin, VD Beek, Eiting, Mazraoui en Gravenberch voor de dubbele 6.

PostPosted: 31 Jul 2019 18:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Mag weg wat mij betreft. Ik heb de voorkeur voor Blind, Marin, VD Beek, Eiting, Mazraoui en Gravenberch voor de dubbele 6.
Ideale speler om bij je te houden in de selectie. Heeft een schat aan ervaring. Weet wat er bij Ajax verwacht wordt. Kan je prima erbij hebben als mentor van de jonge jochies. Daarnaast klaagt hij nooit en verwacht ik dat hij ook vrede zou hebben met het feit dat hij geen basisplek meer kan verwachten.

PostPosted: 31 Jul 2019 18:58 
Erelid

GJ1402 wrote:
Ideale speler om bij je te houden in de selectie. Heeft een schat aan ervaring. Weet wat er bij Ajax verwacht wordt. Kan je prima erbij hebben als mentor van de jonge jochies. Daarnaast klaagt hij nooit en verwacht ik dat hij ook vrede zou hebben met het feit dat hij geen basisplek meer kan verwachten.
Dat wel, maar ik zou in een topduel nooit meer kiezen voor Schöne. En tegen de "kleintjes", zou ik liever kiezen voor een Dest op rechtsback en dan Mazraoui op het midden. Of een VD Beek op de "8" en een extra aanvallende speler. Of voor Carel Eiting.

Kan je die jongens met het oog op volgend jaar alvast die minuten geven. Nu kan je er wellicht nog een miljoen of 3 a 4 voor krijgen, ik zou het pakken. Ik vind dat we met Huntelaar, Blind en Tadic genoeg ervaring hebben (en Tagliafico, Promes, Van de Beek).

PostPosted: 31 Jul 2019 19:02 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Ja daar zit wat in. Maar ik vind ook dat je als Ajax je netjes op moet stellen naar de persoon Schöne. Die heeft zich de laatste tien jaar dag in dag uit ingezet voor Ajax, is nooit negatief in het nieuws geweest. Heeft goed gevoetbald. Als hij graag wil blijven en zich vanuit Ajax verder wil ontwikkelen na het actieve voetbal, en ik verwacht dat hij dat wil, moet je hem daar vind ik de ruimte voor geven.

PostPosted: 31 Jul 2019 20:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Eens. Schöne moet je gewoon een contract voor het leven geven en dan is het aan hem wat hij gaat doen.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 31 Jul 2019 21:45 

Schöne heeft een contract tot 2020 met de optie voor een extra jaar. Als hij zich kan schikken in een rol waarin hij vanaf de bank komt dan moet je hem gewoon houden, want in de Eredivisie is hij zeker nog van waarde. Ik verwacht dat hij dit helemaal prima vindt en dat hij dus ook nergens heen gaat. Vervolgens moet je hem als voorbeeld Ajacied alle mogelijkheden om zich na zijn carrière bij Ajax als trainer te ontwikkelen.

Mocht hij wel open staan voor Genoa dan moet je hem die kans zeker niet ontnemen. Nooit klagen, liefde voor de club en de stad en heeft ieder jaar zijn waarde toch maar weer bewezen.

PostPosted: 31 Jul 2019 22:11 
Beheerder

Ook Freek Jansen meldt het.

Schöne staat mogelijk voor vertrek naar Genoa
https://www.ad.nl/transfer-talk/schone- ... ~a4f631ac/

PostPosted: 31 Jul 2019 22:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Yoran wrote:
Schöne heeft een contract tot 2020 met de optie voor een extra jaar. Als hij zich kan schikken in een rol waarin hij vanaf de bank komt dan moet je hem gewoon houden, want in de Eredivisie is hij zeker nog van waarde. Ik verwacht dat hij dit helemaal prima vindt en dat hij dus ook nergens heen gaat. Vervolgens moet je hem als voorbeeld Ajacied alle mogelijkheden om zich na zijn carrière bij Ajax als trainer te ontwikkelen.

Mocht hij wel open staan voor Genoa dan moet je hem die kans zeker niet ontnemen. Nooit klagen, liefde voor de club en de stad en heeft ieder jaar zijn waarde toch maar weer bewezen.
Volledig mee eens.

PostPosted: 01 Aug 2019 10:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
343 wrote:
Dat denk ik ook, Tomza. En met die rol voor Schone kan ik ook leven. Die gaat als reserve ook wel aan zeker 20 potjes komen. Deze man houdt te veel van Nederland, Amsterdam en AJAX.
Denk je? Ieder jaar is het weer de vraag wat er met Schöne gaat gebeuren. Ongelooflijk hoe deze man zich steeds weer in de basis knokt door zijn standvastigheid, ook al is het middenveld van Ajax altijd overvol en heeft hij concurrentie van talenten en aankopen. In het laatste seizoen van De Boer begon hij zelfs al als bankzitter. Ook Bosz heeft hem pas later 'ontdekt'. En hoe hij zich staande hield tegen Real Madrid en Juventus; petje af.

Maar op een gegeven moment is het toch echt wel over, denk ik. Zoals RogerGarcia zegt; Marin, Eiting en Gravenberch kloppen aan de deur. Blind zal waarschijnlijk vaak op de 6 positie gaan spelen als Alvarez naar het centrum gaat. Er komt gewoon minder plek voor Schöne.

Alleen voor hem persoonlijk denk ik dat Genoa niet zo'n goede keuze is. Over het algemeen wisselen Italiaanse clubs nogal snel van spelers en trainers, bovendien speel je een beetje in de nikserige middenmoot. Daar komt bij dat Schöne bij Ajax een status heeft opgebouwd waar hij niet meer stuk kan, bij Genoa zal hij bij tegenvallende prestaties al snel op de bank of tribune belanden denk ik.

Als ik Schöne was zou ik blijven of nog voor twee jaartjes een gek avontuur aan gaan zoals Amerika of Japan of zo. En dan terugkomen in de 'Poulsen'- rol. Als trainer.

PostPosted: 01 Aug 2019 10:29 

Maar ik zie eerlijk gezegd nu liever Eiting of Ekkelenkamp vertrekken, dan Schone. Juist omdat Schone zich telkens weer terugknokt vanaf de bank.

Heeft zoveel meegemaakt inmiddels, weet hoe Ten Hag wil spelen, zeurt nooit. Ideale speler om erbij te houden. Loopt het niet op het middenveld, zet je hem erin. Dan kun je altijd terugvallen op een bepaalde basis. Loopt het wel met Marin of Mazraoui etc., dan kun je 'm langzamerhand doorselecteren.

PostPosted: 01 Aug 2019 10:56 

Ik prefereer Schöne nog altijd boven Marin. Marin is tot nu toe een grijze muis. Schöne kan spelers vrij voor de keeper zetten en heeft een enorm wapen met zijn spelhervattingen. Is technisch ook beter dan Marin.

PostPosted: 01 Aug 2019 10:58 
Beheerder

Net als Veltman zou ik Schone er dit seizoen gewoon bijhouden. Perfecte 12e man.

PostPosted: 01 Aug 2019 11:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
De enige middenvelders die ik zou verkopen zijn S. de Jong en Labyad.

Schone is inderdaad een perfecte backup. Laat het hem maar uitvechten met Ekkelenkamp, Eiting, (Gravenberch en Jensen maar die twee vind ik nog onder die eerste twee staan ) wie de minuten overneemt van Marin en Blind.

Mooie mix van talent and ervaring die het dan mag uitvechten en elkaar beter maken.

Post new topic  Reply to topic  [ 665 posts ]  Previous   1 23 24 25 26 27  Next

All times are UTC+02:00