Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 578 posts ]  Previous   1 20 21 22 23 24  Next
Author Message
 Post subject: Re: Joël Veltman
PostPosted: 29 Jul 2018 15:54 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/3 ... e-sluiten/

PostPosted: 29 Jul 2018 15:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Als Ten Hag gaat kiezen voor het systeem tegen Sturm Graz, zie ik voor Veltman enkel een optie centraal achterin. Mazraoui heeft wel de dreiging, diepgang en voetballend vermogen om zo die rechterkant voor zijn rekening te nemen. Iets wat Veltman totaal niet kan.

PostPosted: 29 Jul 2018 15:59 
Beheerder

Denk ik ook. Zal alleen nog in het elftal komen als Blind of De Ligt geblesseerd zijn. Die gaat hij er echt niet uitspelen. Hopelijk volgend seizoen echt weg naar een leuke club.

PostPosted: 29 Jul 2018 17:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Dan hebben we dus letterlijk 7 seizoenen zitten te kijken naar een speler die gewoon niet goed genoeg was, zich nauwelijks ontwikkeld heeft en nooit een dragende speler werd. 7 seizoenen 'Veltmannetjes'. 7 jaar waarvan 5 als basisspeler; een record?

PostPosted: 29 Jul 2018 20:43 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
guy_ajax wrote:
Dan hebben we dus letterlijk 7 seizoenen zitten te kijken naar een speler die gewoon niet goed genoeg was, zich nauwelijks ontwikkeld heeft en nooit een dragende speler werd. 7 seizoenen 'Veltmannetjes'. 7 jaar waarvan 5 als basisspeler; een record?
Beter kan ik het niet omschreven. Een record? Dat zou best kunnen. En dan moeten we hem dus ook nog op een onmogelijk moment weten te lozen.

PostPosted: 21 Sep 2018 21:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Veltman is aanvoerder af dit seizoen volgens Ten Hag.

PostPosted: 22 Sep 2018 10:04 

Logisch. En lijkt me ook een verhaal dat afgelopen is bij Ajax. Op de rechtsback-positie worden nu veel meer aanvallende kwaliteiten gevraagd, die Veltman niet heeft. Centraal komt hij te kort.

PostPosted: 22 Sep 2018 15:25 

Logisch. En lijkt me ook een verhaal dat afgelopen is bij Ajax. Op de rechtsback-positie worden nu veel meer aanvallende kwaliteiten gevraagd, die Veltman niet heeft. Centraal komt hij te kort.
Ik denk dat hij in Nederland prima als centrale verdediger kan spelen. We moeten Veltman ook niets slechter gaan maken dan hij is. Ik vind het een goede Eredivisiespeler, maar gezien de huidige kwaliteiten in de verdediging zou hij slechts een wisselspeler zijn. De concurrentie is toegenomen en Veltman zal de stap naar het buitenland willen maken. Die gaat niet bij Ajax op de bank zitten. Logisch ook gezien zijn leeftijd en de ervaringen die hij al heeft opgedaan. De zesde keer Groningen uit gaat vervelen, je moet je als topsporter blijven ontwikkelen en jezelf blijven prikkelen. Dus ik hoop dat hij het restant van het seizoen nog wat potjes mee kan pikken zodat hij in de zomer een mooie transfer kan maken naar een buitenlandse middenmoter. Een club als Eintracht Frankfurt, Nice, Udinese of net wat.

PostPosted: 22 Sep 2018 15:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik denk dat hij in Nederland prima als centrale verdediger kan spelen. We moeten Veltman ook niets slechter gaan maken dan hij is. Ik vind het een goede Eredivisiespeler, maar gezien de huidige kwaliteiten in de verdediging zou hij slechts een wisselspeler zijn. De concurrentie is toegenomen en Veltman zal de stap naar het buitenland willen maken. Die gaat niet bij Ajax op de bank zitten. Logisch ook gezien zijn leeftijd en de ervaringen die hij al heeft opgedaan. De zesde keer Groningen uit gaat vervelen, je moet je als topsporter blijven ontwikkelen en jezelf blijven prikkelen. Dus ik hoop dat hij het restant van het seizoen nog wat potjes mee kan pikken zodat hij in de zomer een mooie transfer kan maken naar een buitenlandse middenmoter. Een club als Eintracht Frankfurt, Nice, Udinese of net wat.
Eens, en zonder blessure was hij waarschijnlijk gewoon al weggeweest. Kristensen is niet voor niets gekocht in de winter om een half jaar te wennen.

PostPosted: 22 Sep 2018 23:49 

Terecht dat hij geen aanvoerder meer is, had dit eigenlijk nooit mogen zijn. Had al lang doorgeselecteerd moeten worden.

Niveau Viergever, mss net wat beter maar onvoldoende kwaliteit voor een vaste basis plek bij Ajax.

Blessure was jammer op vlak van timing, had gewoon verkocht moeten worden. Niemand die er nu toch voor gaat betalen.

PostPosted: 23 Sep 2018 19:59 
Beheerder

Ja, en het verhinderde AJAX ook om een nieuwe verdediger te halen, denk ik, want Veltman bleef noodgedwongen op de loonlijst staan.

PostPosted: 26 Oct 2018 16:01 
Beheerder

PostPosted: 12 Nov 2018 21:27 
Beheerder

Hervat morgen (een deel van) de groepstraining.
https://www.vi.nl/nieuws/veltman-zet-ni ... e-bij-ajax

PostPosted: 12 Nov 2018 22:46 

Die gaat het nog héél lastig krijgen.

Wel erg zonde voor die jongen. Die had na vorig seizoen gewoon naar een leuke buitenlandse club gemoeten. Nu geblesseerd, band kwijt en de concurrentie heeft hem eigenlijk doen vergeten. Bovendien past hij niet echt in de filosofie van Ten Hag met aanvallende backs. Met een beetje pech komt hij bij Ajax niet meer aan de bak en verlaat hij de club door de achterdeur naar een gek clubje ergens strijdend voor degradatievoetbal. Zonde en sneu. Dat verdiend deze nette jongen, voorbeeldprof en clubman niet.

PostPosted: 12 Nov 2018 22:59 

AFCA Niels wrote:
Die gaat het nog héél lastig krijgen.

Wel erg zonde voor die jongen. Die had na vorig seizoen gewoon naar een leuke buitenlandse club gemoeten. Nu geblesseerd, band kwijt en de concurrentie heeft hem eigenlijk doen vergeten. Bovendien past hij niet echt in de filosofie van Ten Hag met aanvallende backs. Met een beetje pech komt hij bij Ajax niet meer aan de bak en verlaat hij de club door de achterdeur naar een gek clubje ergens strijdend voor degradatievoetbal. Zonde en sneu. Dat verdiend deze nette jongen, voorbeeldprof en clubman niet.
Mooi gesproken.
Ik kan het niet beter verwoorden.

Daarnaast lijkt het ook zo goed als zeker dat Magallen in de winterstop komt dus nog minder kansen voor hem.

Heel misschien, dat er een kans voordoet in de voorbereiding op volgend seizoen. De Ligt vertrekt dus als Veltman dan volledig fit is, kan hij misschien de concurrentie aangaan en wellicht verrassen.

PostPosted: 13 Nov 2018 10:27 
Beheerder

Mag hopen van niet. Veltman heeft ook nog een contract tot 2020 dus hopelijk wil AJAX nog een transfersom ontvangen en wil Veltman toch het avontuur aangaan.

PostPosted: 13 Nov 2018 11:18 

Ja ok maar het duurt nog wel even voordat Veltman fit is en als hij weinig minuten gaat maken, welke club gaat hem dan aantrekken?

Dat wil ik eigenlijk zeggen. Gaat hij nog een reele kans krijgen bij dit Ajax om zich in de kijker te spelen? Vermoedelijk zal Veltman ook wel realiseren, dat hij dit seizoen hoogstens wat invalbeurtjes krijgt (mits iedereen fit blijft en Magallan komt). Ik denk niet, dat er zomaar een club komt, die hem aantrekt voor volgend seizoen dus zal hij de voorbereiding wel starten en dan heeft iedereen weer kansen.

Daarnaast blijf ik Veltman een veel betere CV vinden en wordt hij ook vaak bekritiseerd als back alsof hij er dan niks meer van kan als CV. Ik vind hem totaal geen back en al helemaal niet hoe Ten Hag een back wil zien spelen. Als CV hoeft hij van mij echt niet weg. Als je bv volgend seizoen ingaat met Wober, Blind, Magallan en Veltman ben ik helemaal niet ontevreden.

PostPosted: 13 Nov 2018 12:51 

En Schuurs dan?

PostPosted: 13 Nov 2018 13:34 

Laat die eerst maar eens aantonen volwaardig selectielid te worden. Die jongen is pas 18.

PostPosted: 21 Dec 2018 11:53 
Beheerder

'Moet mijn plekje verdienen bij Ajax, snap dat De Ligt de aanvoerdersband draagt'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/85 ... enen-.html

PostPosted: 23 Dec 2018 11:29 
Beheerder

Veltman over revalidatie: "Ik dacht: komt dit nog wel goed?"
https://www.foxsports.nl/video/3002578/ ... -wel-goed/

PostPosted: 23 Dec 2018 15:46 

Mits hij zijn oude niveau weer weet te halen en op trainingskamp kan laten zien weer fit te zijn dan denk ik dat het na Mazraoui onze beste rechtsback is. Dus dan zakken Kristensen en Orejuela (ja, die hebben we ook nog) een plekje in de pikorde wat mij betreft.

Wanneer Magallan naar Ajax komt wordt het voor hem lastig om centraal achterin een plek te veroveren. Hij heeft Blind en Wöber voor zich en straks dus Magallan. Ook Frenkie kan incidenteel daar spelen tegen mindere tegenstanders. Ik zie dus op rechtsback het meeste kansen liggen voor Veltman.

PostPosted: 17 Jan 2019 19:39 

Mits hij zijn oude niveau weer weet te halen en op trainingskamp kan laten zien weer fit te zijn dan denk ik dat het na Mazraoui onze beste rechtsback is. Dus dan zakken Kristensen en Orejuela (ja, die hebben we ook nog) een plekje in de pikorde wat mij betreft.

Wanneer Magallan naar Ajax komt wordt het voor hem lastig om centraal achterin een plek te veroveren. Hij heeft Blind en Wöber voor zich en straks dus Magallan. Ook Frenkie kan incidenteel daar spelen tegen mindere tegenstanders. Ik zie dus op rechtsback het meeste kansen liggen voor Veltman.
Veltman wil ik niet meer zien als rechtsback.
Zeker niet in het spelletje zoals Ten Hag voor ogen heeft want onze backs moeten aanvallend ook van waarde zijn en dat heeft Veltman totaal niet. Ik blijf Veltman nog steeds zien als CV.

Zoals jij zegt als hij zijn "oude nivo" weer terugvind en fit blijft, zie ik hem als CV.

In de tussentijd is de waarheid wat achterhaalt want Wober is vertrokken dus schuift hij ook weer wat op. Met Magallan en Veltman heb je 2 CV's achter de hand. Daarnaast weet je ook nooit of Schone en/of De Jong volledig fit blijven en heb je met Blind ook een goed alternatief voor die 2.

Ik denk ook, dat Ten Hag liever Veltman erbij heeft dan Wober want anders laat je hem niet zomaar gaan.

PostPosted: 17 Jan 2019 19:51 

Precies, ik zie hem ook als centrale verdediger. Heb hem nooit een back gevonden.

PostPosted: 17 Jan 2019 19:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Heel bot gezegd, want het is wel een jongen van de club die niets kwaads gedaan heeft:

Te duur als backup en te weinig kans dat hij na zijn oude niveau te halen nog doorgroeit. Wat mij betreft doorselecteren of veltmannetjes accepteren. Ik kies voor het eerste.

Post new topic  Reply to topic  [ 578 posts ]  Previous   1 20 21 22 23 24  Next

All times are UTC+01:00