Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 777 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 32  Next
Author Message
 Post subject: Re: Joël Veltman
PostPosted: 19 Nov 2013 16:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Gudelj
Dezelfde positie, ook een jonge speler, niemand over gehoord toen, ook van Hanegem niet:

Jeffrey Bruma werd in 2010 na 59 speelminuten, verdeeld over twee wedstrijden in de hoofdmacht van Chelsea, al geselecteerd voor het NL elftal.

PostPosted: 19 Nov 2013 17:09 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
De man was een redelijk tot goede voetballer. Meer niet. En als trainer was hij een lachertje.
En wat ik al jaren weet; hij is een backstabber en een hypocriet. Een slappeling.
Met zijn kromme beredenering.

PostPosted: 19 Nov 2013 19:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: Geen
Hij is ook gewoon heel erg dom, zit vol rancune en haat richting van alles en nog wat. Nooit serieus te nemen deze man.

PostPosted: 19 Nov 2013 19:30 

Ik heb vertrouwen in Veltman, maar laat hem in Gods naam niét geblesseerd raken bij het Nederlands elftal. Geen zin om met Van der Hoorn te voetballen. Niet dat het mijn keuze zou zijn, maar ik zie Frank er wel voor aan.
Veltman krijgt wel een zware kluif. Colombia heeft wat mij betreft één van de meest bevreesde elftallen heden ten dage. Alles zit er in die ploeg. Snelheid, techniek, souplesse en kracht.
Veltman lost het vanavond wel op.

:343: Veltman :343:

PostPosted: 19 Nov 2013 20:01 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
343 wrote:
De man was een redelijk tot goede voetballer. Meer niet. En als trainer was hij een lachertje.
En wat ik al jaren weet; hij is een backstabber en een hypocriet. Een slappeling.
Met zijn kromme beredenering.
Ineens snap ik waarom ze hem de Kromme noemen. :mrgreen:

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 19 Nov 2013 20:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Ik moet toegeven dat ik van Hanegem soms wel serieus neem. Soms komt er wat zinnigs uit die man. 9 van de 10 keer niet, dat is inderdaad zo.

Ben benieuwd hoe Veltman het gaat doen. Al ga ik kijken naar Zweden Portugal, en hoop ik op de Zlatan show. Engeland Duitsland ook geweldig duel trouwens.

PostPosted: 19 Nov 2013 22:43 

Alle analisten zijn het er over eens. Veltman is met vlag en wimpel geslaagd!
Het ene foutje werd hem vergeven.

PostPosted: 19 Nov 2013 23:39 

Joël Veltman blijft ook tegen El Tigre op de been

Bron: ANP 19-11-2013

Lachend vertelde Joël Veltman begin deze maand over een opmerking van zijn vader, die in een dolle bui had gezegd dat zijn zoon misschien volgend jaar wel naar het WK kan.

De verdediger van Ajax nam zijn vader niet zo serieus, zo maakte hij wel duidelijk nadat hij had uitgeblonken in de Champions Leaguewedstrijd tegen Celtic. Nu, 2 weken later, mag Veltman zich echter international noemen. Tijdens zijn eerste optreden in Oranje bleef de verdediger knap op de been tegen de Colombiaanse topspits Radamel Falcao.

Veltman speelde dinsdag zoals bondscoach Louis van Gaal dat graag ziet. De 21-jarige verdediger, die pas 11 eredivisieduels in de benen heeft, zocht steeds naar de voetballende oplossing vooruit. In het eerste kwartier speelde Veltman op die manier de bal al twee keer tussen de linies door hard en gedurfd in op Rafael van der Vaart, de nummer 10 van Oranje die voor de ideeën moest zorgen.

De jongeling uit Velsen leek nauwelijks last van zenuwen te hebben. Steeds als doelman Jasper Cillessen de bal had, bood Veltman zich aan de zijkant aan. Met handgebaren liet hij Cillessen keer op keer weten dat hij de bal graag wilde hebben. In balbezit keek de verdediger altijd vooruit, niet één keer koos Veltman voor de 'makkelijke' oplossing om terug te spelen op Cillessen.

Eenmaal overdreef Veltman in zijn drang om steeds naar voren te spelen. Hij probeerde in de 32e minuut in een lastige situatie James Rodriguez uit te kappen, maar de Colombiaan tikte de bal van de voeten van Veltman. De Ajacied sloeg zijn handen om zijn hoofd toen hij zag dat Teófilo Gutiérrez scoorde, maar werd gered door de arbitrage die het doelpunt afkeurde vanwege buitenspel.

Veltman weet dat de concurrentie voor de twee plekken centraal achterin groot is bij Oranje. Ron Vlaar, Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi, Jeffrey Bruma, Karim Rekik; allemaal hopen ze mee te mogen naar Brazilië. Voor ervaren internationals als Joris Mathijsen, John Heitinga en Erik Pieters lijkt het boek dicht. Aan het jongensboek van Veltman worden misschien nog wel heel wat hoofdstukken toegevoegd.

PostPosted: 27 Nov 2013 12:04 
Erelid

Wat me ook positief opviel gisteren: Zijn linkerbeen.

PostPosted: 22 Dec 2013 19:40 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Wim Jonk
Echt weer genoten vandaag.
Hij heerst echt achterin.
En wat een zeer grote plus is, zijn de loopachties het middenveld in en het pasje wat hij dan geeft. Hmmm!!!
Met gevoel en precies op tijd.
Hij speelt zich steeds dikker in Oranje met deze optredens

PostPosted: 22 Dec 2013 20:27 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Ben ik de enige die gelijk aan Vertonghen moet denken bij elke actie? Ben heel blij met zijn doorbraak, was goed in de NextGen toen, maar had hem (nog) niet zo goed als dit verwacht aangezien hij toen een jaartje ouder was dan de rest.

PostPosted: 22 Dec 2013 21:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Non-Flying Dutchman wrote:
Ben ik de enige die gelijk aan Vertonghen moet denken bij elke actie? Ben heel blij met zijn doorbraak, was goed in de NextGen toen, maar had hem (nog) niet zo goed als dit verwacht aangezien hij toen een jaartje ouder was dan de rest.
Als hij opkomt is het inderdaad een beetje zoals Vertonghen. Verder vind ik hem veel op Thiago Silva lijken, zoals hij telkens voor zijn man kruipt.

Wat hij wekelijks laat zien sinds de wedstrijden tegen Vitesse en Celtic had ik echt nooit verwacht. Echt geweldig zoals die gozer speelt. :mrgreen:

PostPosted: 23 Dec 2013 00:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
HET verschil met Vertonghen is dat Vertonghen deze acties pas structureel in zijn laatste jaar had, en Veltman dit nu al heeft. Veltman legt nog meer actie en - beheerst - risico in zijn spel, echt fantastisch om te zien. Wordt een grote meneer!

PostPosted: 23 Dec 2013 01:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Onze beste verdediger. Speelt gewoon wekelijks heel goed. Dit was pas z'n 16e wedstrijd in Ajax 1 en wat een hoog niveau haalt hij zeg. Dit is gewoon al TOPniveau voor Ajax en dit is nog maar het begin.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 11 Jan 2014 11:34 
Erelid

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/veltman ... g-blijven/
“Ik zou mijn contract tot 2017 na dit seizoen blind verlengen tot 2019”, meldt Veltman tegenover De Telegraaf. “Ik zou het liefst nog drie jaar of langer bij Ajax blijven. Ik heb het naar mijn zin en nog geen heel jaar eredivisie achter mijn naam. Dan vind ik het komende zomer of het jaar daarna veel te vroeg om weg te gaan”, aldus international Veltman.

PostPosted: 11 Jan 2014 14:46 
Erelid

Ze zeggen allemaal het zelfde.

PostPosted: 11 Jan 2014 14:57 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Ze zeggen allemaal het zelfde.
Wat bedoel je?

PostPosted: 11 Jan 2014 15:05 
Erelid

'Ik ben blij bij Ajax, trots dat ik het shirt mag dragen en wil nog lang niet weg.'

PostPosted: 11 Jan 2014 15:20 
Erelid

AFCA Niels wrote:
'Ik ben blij bij Ajax, trots dat ik het shirt mag dragen en wil nog lang niet weg.'
Heel mooi toch? Als Ajax-zijnde zou ik gebruik maken van deze instelling en daadwerkelijk laten bijtekenen tot 2018, met optie tot 2019.

PostPosted: 11 Jan 2014 15:28 
Erelid

RogerGarcia wrote:
AFCA Niels wrote:
Heel mooi toch? Als Ajax-zijnde zou ik gebruik maken van deze instelling en daadwerkelijk laten bijtekenen tot 2018, met optie tot 2019.
Mediatraining noem je dat. Denk maar niet dat Veltman en Klaassen een 5-jarig contract willen tekenen. Tenzij Ajax flink de beurs wil trekken...

PostPosted: 11 Jan 2014 16:09 
Erelid

Wat is dat nou weer voor iets raars? Waarom zouden ze geen 5-jarig contract willen tekenen? Veltman zou het zelfs blind tekenen. Die jongen wil zich echt nog wel 3 jaar bij Ajax ontwikkelen, dus waarom zou hij het dan niet tekenen? Heeft nu al een contract tot 2017, dus een verlenging + opwaardering tot 2018 of 2019 lijkt me een logisch gevolg.

Een contract voor 4.5 jaar is echt niks vreemds hoor...

PostPosted: 11 Jan 2014 16:46 
Erelid

RogerGarcia wrote:
Veltman zou het zelfs blind tekenen.
En dat geloof jij?

PostPosted: 11 Jan 2014 17:11 
Erelid

AFCA Niels wrote:
RogerGarcia wrote:
En dat geloof jij?
Bij wijze van spreken natuurlijk, je snapt de context weer eens niet.

Ik geloof er echt wel in dat Veltman tot 2019 wil bijtekenen. Waarom zou hij dat niet willen, hij is echt nog lang niet uitgeleerd hier. Die moet hier minstens tot zijn 24e blijven en dat beseft hij zelf ook. Als hij een salaris voor basisspelers krijgt zal hij toch al snel 7 a 8 ton gaan pakken. Bovendien heeft de nogal blessuregevoelige Veltman dan zekerheid dat hij 5 jaar lang 7 a 8 ton kan pakken en in principe al financieel binnen zou kunnen zijn tot zijn pensioen.

PostPosted: 11 Jan 2014 17:19 

Die jongens krijgen natuurlijk ook van alle kanten mee dat de wind bij Ajax een andere kant opwaait. Ze zijn echte Ajacieden en daarbij hebben ze waarschijnlijk door gesprekken meegekregen dat het niet altijd de beste keus is om snel te vertrekken. Je praat hier over jongens van rond de twintig en die leggen dat nu op hun manier uit in de pers. Prima, het kwartje valt steeds vaker.

PostPosted: 11 Jan 2014 23:29 
Erelid

RogerGarcia wrote:
AFCA Niels wrote:
RogerGarcia wrote:
En dat geloof jij?
Bij wijze van spreken natuurlijk, je snapt de context weer eens niet.

Ik geloof er echt wel in dat Veltman tot 2019 wil bijtekenen. Waarom zou hij dat niet willen, hij is echt nog lang niet uitgeleerd hier. Die moet hier minstens tot zijn 24e blijven en dat beseft hij zelf ook. Als hij een salaris voor basisspelers krijgt zal hij toch al snel 7 a 8 ton gaan pakken. Bovendien heeft de nogal blessuregevoelige Veltman dan zekerheid dat hij 5 jaar lang 7 a 8 ton kan pakken en in principe al financieel binnen zou kunnen zijn tot zijn pensioen.
Ik snap de context prima, jij gebruikt het als argument. Ik snap alleen niet dat jullie zomaar ergens van uit gaan. Misschien tekent hij wel vijf seizoenen bij, maar hier wordt alweer een stemming gecreëerd dat zulke jongens wel even het niveau van Ajax de komende tijd op gaan krikken en dan ook nog eens lange tijd trouw blijven. Laat Veltman eerst maar eens daadwerkelijk met Ajax richting een hoger niveau werken en kijken wat hij over twee jaar zegt als een Arsenal om de hoek komt kijken.

Post new topic  Reply to topic  [ 777 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 32  Next

All times are UTC+01:00