Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 778 posts ]  Previous   1 18 19 20 21 22 32  Next
Author Message
 Post subject: Re: Joël Veltman
PostPosted: 08 Mar 2018 00:14 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Jnp wrote:
En van De Boer, en Keizer, en Ten Hag... Toch opvallend.
Koeman in ieder geval niet. ;)

PostPosted: 08 Mar 2018 08:36 

Jnp wrote:
Maar die selecteert Kluivert dan weer. :roll:

PostPosted: 08 Mar 2018 08:51 

renemar wrote:
Jnp wrote:
Maar die selecteert Kluivert dan weer. :roll:
En Janmaat :lol: Die kan er nog minder van dan Joel.

PostPosted: 08 Mar 2018 11:47 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Snake wrote:

PostPosted: 08 Mar 2018 15:30 
Erelid

Snake wrote:
Je kunt uit de geselecteerde spelers wel opmaken, dat Koeman waarschijnlijk met 5 man achterin gaat spelen met aanvallende backs. Dan is het volstrekt logisch, dat je kiest voor Janmaat en Hateboer. Deze spelers zijn hiervoor geschikt. Als je Janmaat goed gebruikt, is het best een aardige speler. Is wel gewoon altijd basisklant in de Premier Legaue en opkomen is een sterk punt van hem.

PostPosted: 11 Mar 2018 13:36 
Erelid

Veltman gepasseerd vandaag.

Reden lijkt me duidelijk: hij voldoet gewoon niet als back. Ten Hag wil backs als Tagliafico. Agressief verdedigend maar ook agressief naar voren toe en de achterlijn halen. Dit is Veltman totaal niet. Veltman komt nooit in de ruimte, die Neres voor hem achterlaat.

Kristensen is hiervoor gehaald en zou aanvallend beter moeten passen.

De hand van Ten Hag wordt een beetje duidelijk.

Veltman is en blijft een gemaakte back, die puur overeind blijft omdat hij in de basis een aardige centrale verdediger is. In de competitie komt hij hiermee weg. Veltman mist gewoon de specifieke kwaliteiten als back, zeker aanvallend. Hij zal het nog verdomde moeilijk krijgen als hij verder gaat als back. Hij heeft enigszins kans van slagen als CV. Alleen heeft hij hierin nu een achterstand opgelopen omdat hij al jaren als back speelt. Jammer voor hem maar hij boekt geen progressie.

PostPosted: 11 Mar 2018 16:56 

Veltman gepasseerd vandaag.

Reden lijkt me duidelijk: hij voldoet gewoon niet als back. Ten Hag wil backs als Tagliafico. Agressief verdedigend maar ook agressief naar voren toe en de achterlijn halen. Dit is Veltman totaal niet. Veltman komt nooit in de ruimte, die Neres voor hem achterlaat.

Kristensen is hiervoor gehaald en zou aanvallend beter moeten passen.

De hand van Ten Hag wordt een beetje duidelijk.

Veltman is en blijft een gemaakte back, die puur overeind blijft omdat hij in de basis een aardige centrale verdediger is. In de competitie komt hij hiermee weg. Veltman mist gewoon de specifieke kwaliteiten als back, zeker aanvallend. Hij zal het nog verdomde moeilijk krijgen als hij verder gaat als back. Hij heeft enigszins kans van slagen als CV. Alleen heeft hij hierin nu een achterstand opgelopen omdat hij al jaren als back speelt. Jammer voor hem maar hij boekt geen progressie.
Klopt. Hoop dat hij een mooie club vindt. Ik vind ook dat hij onevenredig veel kritiek krijgt Ja, hij is matig, maar niet zo slecht als vaak wordt beweerd. Hij is een beetje de pispaal.

PostPosted: 11 Mar 2018 21:39 
Erelid

Ik vind de kritiek vaak terecht en zoveel negatieve kritiek krijgt hij ook niet echt.
Ik blijf het gewoon herhalen, dat Veltman een gemaakte back is. Dit is ook jaren een probleem geweest omdat bijna alle backs van de laatste jaren allemaal geen echte backs zijn.
Veltman was een CV.
Viergever idem dito.
Sinkgraven een middenvelder.
Alleen Tete was een echte back en die vond ik ook veel sterker.
Tagliafico zie je gewoon ook, dat die veel natuurlijker speelt omdat dit zijn positie is.

Veltman heeft een grote tekortkoming zowel als CV en als back en dat is dat hij teveel voetballer is en te weinig een echte verdediger. Dat zie je gewoon omdat hij nooit kort dekt, vaak te laat en hierdoor ook vaak kaarten pakt.

Misschien was hij als CV nu verder geweest maar dat is een koe in de kont kijken.
Als back heb ik het nooit in hem zien zitten.

Nu doorselecteren.

PostPosted: 12 Mar 2018 09:27 

Ik vind de kritiek vaak terecht en zoveel negatieve kritiek krijgt hij ook niet echt.
Ik blijf het gewoon herhalen, dat Veltman een gemaakte back is. Dit is ook jaren een probleem geweest omdat bijna alle backs van de laatste jaren allemaal geen echte backs zijn.
Veltman was een CV.
Viergever idem dito.
Tagliafico zie je gewoon ook, dat die veel natuurlijker speelt omdat dit zijn positie is.

Veltman heeft een grote tekortkoming zowel als CV en als back en dat is dat hij teveel voetballer is en te weinig een echte verdediger. Dat zie je gewoon omdat hij nooit kort dekt, vaak te laat en hierdoor ook vaak kaarten pakt.

Misschien was hij als CV nu verder geweest maar dat is een koe in de kont kijken.

Nu doorselecteren.
Ben ik allemaal met je eens behalve met het feit dat hij onevenredig veel kritiek krijgt.

PostPosted: 12 Mar 2018 11:15 

renemar wrote:
Veltman was een CV.
Viergever idem dito.

Nu doorselecteren.
Ben ik allemaal met je eens behalve met het feit dat hij onevenredig veel kritiek krijgt.
Eens. Elk foutje wordt zo dik uitgelicht, maar goede fases hoor je nooit iets over.

En ik moet toch even zeggen dat ik Sinkgraven als back een geweldige toevoeging vond in de speelstijl van Bosz 8-)

PostPosted: 12 Mar 2018 11:32 
Erelid

renemar wrote:
Hoe bedoel je dit?
Van wie of waar krijgt hij dan zoveel kritiek?
Hij speelt er nu bijna 2 jaar en onder Bosz was het gewoon een vaste waarde. Alleen in deze 2 jaar heeft hij geen progressie geboekt want hij speelt nog steeds hetzelfde (haalt nooit de achterlijn).

De meeste kritiek krijgt hij volgens mij als hij doordraaft zoals in die wedstrijd tegen PSV met Lozano. Dan is hij los maar dan zie je een totaal andere Veltman. Vele zeggen dan, dat je je moet laten zien in een topwedstrijd maar diezelfde Veltman had ook gewoon 2 strafschoppen tegen kunnen krijgen.

Over het algemeen vind ik hem gewoon te vlak voetballen. Allemaal net niet en dan komt mij inziens voor het grootste deel omdat hij van origine geen back is. Ik heb dit overigens ook met Viergever. Is ook geen natuurlijke back al doet hij dit beter dan Veltman omdat hij verdedigend sterker en agressiever is.

PostPosted: 12 Mar 2018 12:26 

renemar wrote:
Hoe bedoel je dit?
Van wie of waar krijgt hij dan zoveel kritiek?
Hij speelt er nu bijna 2 jaar en onder Bosz was het gewoon een vaste waarde. Alleen in deze 2 jaar heeft hij geen progressie geboekt want hij speelt nog steeds hetzelfde (haalt nooit de achterlijn).

De meeste kritiek krijgt hij volgens mij als hij doordraaft zoals in die wedstrijd tegen PSV met Lozano. Dan is hij los maar dan zie je een totaal andere Veltman. Vele zeggen dan, dat je je moet laten zien in een topwedstrijd maar diezelfde Veltman had ook gewoon 2 strafschoppen tegen kunnen krijgen.

Over het algemeen vind ik hem gewoon te vlak voetballen. Allemaal net niet en dan komt mij inziens voor het grootste deel omdat hij van origine geen back is. Ik heb dit overigens ook met Viergever. Is ook geen natuurlijke back al doet hij dit beter dan Veltman omdat hij verdedigend sterker en agressiever is.
Ik bedoel de kritiek van de supporters. Hij is toch een soort pispaal bij velen.
Ik vind hem overigens ook een CV. Daar heeft hij eigenlijk altijd goed gepresteerd.
Omdat Sanchez niet ter discussie heeft Bosz hem als RB gebruikt.

PostPosted: 12 Mar 2018 13:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruyff
Droomaankoop: M. Laudrup
Seizoenskaart: 107
Spelers uitfluiten komt niet in mijn woordenboek voor. Ik kan me echter de kritiek op Veltman wel voorstellen. Ga maar na, tel maar eens zijn grote foutenlast van de laatste, pakweg, 4/5 jaar op. Hij maakt nog steeds dezelfde fouten, alhoewel hij wat feller is geworden, en daarop natuurlijk zal zijn gewezen, in de duels. Daardoor pakt hij echter wel vele gele en diverse rode kaarten door ongecontroleerd in te komen. En had hij thuis tegen PSV bijv. zomaar 2 strafschoppen tegen kunnen krijgen, zoals hierboven aangegeven. Feit is dat Veltman een speler is die qua niveau bij een club als NAC, Sparta o.i.d. zou moeten spelen. Het is natuurlijk alleszeggend dat geen enkele club over de grens serieuze belangstelling voor hem heeft getoond in de laatste jaren, terwijl voor vrijwel iedere andere Ajax speler die belangstelling er wel was. Veltman zal normaliter uiteindelijk terechtkomen bij een laagvlieger uit de ED, of bij een club van het niveau KV Oostende, die conclusie durf ik wel te trekken.

PostPosted: 12 Mar 2018 15:15 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Schat hem wel wat hoger in. Middenmoot Bundesliga moet wel lukken, maar als 26-jarige is hij absoluut geen speler waar de jeugd zich aan optrekt. Een Tagliafico is dat bijvoorbeeld wel. Dat is een echte aanvoerder. Veltman is wat dat betreft een watje, helaas.

PostPosted: 12 Mar 2018 15:26 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Tuvalunho wrote:
Feit is dat Veltman een speler is die qua niveau bij een club als NAC, Sparta o.i.d. zou moeten spelen.
Echt, dat mensen dit soort dingen maar blijven zeggen...
Denk je nou werkelijk dat als dat het geval was, hij alles zou spelen onder De Boer, Bosz, Keizer en de eerste wedstrijden onder Ten Hag? Hij is nota bene aanvoerder gemaakt, dat doen ze niet alleen omdat het zo'n ras-Ajacied is hoor. :roll:

Hij heeft zelfs 19 interlands gespeeld. Hoeveel interlands hebben spelers onder contract bij clubs als NAC en Sparta gespeeld?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 12 Mar 2018 15:53 
Erelid

Tuvalunho wrote:
Feit is dat Veltman een speler is die qua niveau bij een club als NAC, Sparta o.i.d. zou moeten spelen.
Met jou kan ik praten :343: Alleen NAC is wat overdreven. Hij is een speler voor de Nederlandse subtop. Utrecht, Groningen, Heerenveen. Meer niet. Roep ik al vanaf zijn debuut.

Veltman is een waardeloze speler. Komt in werkelijk alles te kort om in de Nederlandse top te voetballen. Techniek, lengte, kracht, inzicht, inzet. Het is een blamage dat hij onze captain is. Hoe bedenk je het? Hij kan mooi l#llen met zijn Mokums accent, misschien heeft het daarmee te maken. En als CV gaat hij het echt niet beter doen. Hij kan gewoon niet goed voetballen. Zo erg is dat niet maar dat is helaas wel zijn werk.

PostPosted: 12 Mar 2018 16:48 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik vind het allemaal reuze meevallen met Veltman en een fluit concert verdiend hij zeker niet.
Gelukkig laat hij wel karakter zien. Kunnen andere spelers van leren.

PostPosted: 12 Mar 2018 18:02 
Erelid

Leonel wrote:
Ik vind het allemaal reuze meevallen met Veltman en een fluit concert verdiend hij zeker niet.
Wat voor karakter laat hij zien dan? En ik snap niet wat andere spelers van hem kunnen leren want ik zou niet weten waarom spelers hem serieus moeten nemen.

PostPosted: 12 Mar 2018 18:18 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
GJ1402 wrote:
Leonel wrote:
Wat voor karakter laat hij zien dan? En ik snap niet wat andere spelers van hem kunnen leren want ik zou niet weten waarom spelers hem serieus moeten nemen.
Jullie doen alsof hij alleen maar slecht speelt, dat is dus helemaal niet het geval. Ik ben ook niet echt een fan van hem, maar vind hem dit jaar zeker een paar goede wedstrijden gespeeld hebben. Dat hij eruit moet dat is een keuze van de trainer, maar hem uitfluiten als hij invalt vind ik echt schandalig.

PostPosted: 09 Apr 2018 08:42 

Veltman krijgt vaak bergen van kritiek. Soms terecht maar imo veel vaker onterecht. Hoe het ook zij, ik hoop dat Ten Hag het uit zijn kale hoofd laat Kristensen te laten spelen als Vetman inzetbaar is. Veltman is een verademing t.o.v. onze Deense vriend. Zeker zoals die gisteren speelde. Een mooi schot, voor de rest zwaar onvoldoende. Zowel verdedigend als aanvallend. Oogt ook heel traag.

PostPosted: 09 Apr 2018 09:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
De kritiek op Veltman is gewoon terecht en is dat ook altijd geweest. Ik ben het wel met je eens dat Kristensen een ramp op voetbalschoenen is. De zoveelste miskoop. Mensen die zeggen dat hij nog moet wennen gaan het nooit zien. Je ziet toch zelf dat hij geen technicus is.... en dan zou hij het van zijn voetbalkwaliteiten moeten hebben. Pfff. Verdedigend is het helemaal een grap. Hij doet gewoon 0,0. Hij volgt een tegenstander en grijpt niet in. Terwijl hij het juist zou moeten hebben van fysiek en inzet.

Heeft ook een fijne houding voor een aanvallende back of niet dan? Lekker krom.

Nee als ze deze jongen serieus maandenlang gescout hebben moeten ze zich kapot schamen. Want je ziet direct dat hij er niks van kan.

2 rechtsbacks kopen voor pak en beet 9/10 miljoen. Weggegooid geld en had je makkelijk intern kunnen oplossen. Want laten we niet vergeten dat Veltman vrijwel het gehele seizoen daar heeft gestaan.

Veltman is een verademing t.o.v. deze clowns. En over Veltman was ik al nooit tevreden. Kun je nagaan hoe slecht deze jongens zijn.

PostPosted: 09 Apr 2018 14:13 
Erelid

Jerome wrote:
Nee als ze deze jongen serieus maandenlang gescout hebben moeten ze zich kapot schamen. Want je ziet direct dat hij er niks van kan.
Of jij moet eens die paar maanden terug gaan kijken.
Ik zeg niet dat Kristensen een topper is, maar ik zeg dat ik het nog niet weet en ook vind dat we daar nog niet over moeten oordelen. Ten eerste heb ik zijn aanpassingsomstandigheden al ergens benoemd, en ten tweede; heb je zelf gevoetbald? Want vorm is ook een heel belangrijk onderdeel en vertrouwen speelt daarin een grote rol. Drie weken terug had ik drie meter nodig om elke bal aan te nemen, afgelopen weekend ging zo’n beetje alles goed. Op basis van drie weken geleden had iedereen gezegd dat ik niet op het niveau waarop ik voetbal (wat al niet zo hoog is) thuis hoor. Wat ik bedoel te zeggen; geef Kristensen even de tijd in plaats van hem nu al volledig de grond in te stampen. Er kunnen meer redenen dan alleen talent zijn dat hij nu weinig indruk maakt.

PostPosted: 09 Apr 2018 15:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Tijd bestaat niet in het voetbal, Jesper. Talenten prijzen we direct de hemel in en aankopen zitten in no-time onder de grond als ze niet direct de pannen van het dak spelen.

Ook op Peter Bosz was er veel kritiek de eerste maanden. Zie hoe dat is afgelopen.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 09 Apr 2018 19:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
Stormrage wrote:
Tijd bestaat niet in het voetbal, Jesper. Talenten prijzen we direct de hemel in en aankopen zitten in no-time onder de grond als ze niet direct de pannen van het dak spelen.

Ook op Peter Bosz was er veel kritiek de eerste maanden. Zie hoe dat is afgelopen.
Ja roemloos ontslagen bij Dortmund terwijl hij daar de eerste weken de hemel werdt ingeprezen...
Tis ook nooit goed :lol:

PostPosted: 09 Apr 2018 20:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
MvBno1 wrote:
Stormrage wrote:

Ja roemloos ontslagen bij Dortmund terwijl hij daar de eerste weken de hemel werdt ingeprezen...
Tis ook nooit goed :lol:
Als Bosz binnen boord gehouden zou zijn door het bestuur dan stonden wij nu op de eerste plaats. Daar ben ik 100% van overtuigd.

Post new topic  Reply to topic  [ 778 posts ]  Previous   1 18 19 20 21 22 32  Next

All times are UTC+01:00