Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 632 posts ]  Previous   1 19 20 21 22 23 26  Next
Author Message
 Post subject: Re: Joël Veltman
PostPosted: 09 Apr 2018 22:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
rebuah wrote:
Als Bosz binnen boord gehouden zou zijn door het bestuur dan stonden wij nu op de eerste plaats. Daar ben ik 100% van overtuigd.
Eens. Zelfs met een waardeloze speler als Veltman.

PostPosted: 09 Apr 2018 22:30 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
GJ1402 wrote:
rebuah wrote:
Als Bosz binnen boord gehouden zou zijn door het bestuur dan stonden wij nu op de eerste plaats. Daar ben ik 100% van overtuigd.
Eens. Zelfs met een waardeloze speler als Veltman.
Oh zeker mee eens heren, mijn reactie was meer op de stelling van Stormrage.
De dualiteit van benadering. Eerst affikken en dan valt het achteraf wel mee, of je prijst iemand de hemel in en dan pleurt alles in elkaar...
Zo blijf je voer voor discussie houden. Maar het is wel duidelijk dat er tegenwoordig teveel mensen wat te zeggen hebben bij AJAX.
2 kampen, het voetballende gedeelte, het pluche gedeelte. Niet zo heel gek dat we ondanks de grootste begroting EN de beste spelers de laatste decennia vaker NIET dan WEL kampioen zijn geworden...

PostPosted: 15 Apr 2018 20:57 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ook met Veltman als rechtsback ben ik helemaal klaar. Echt waardeloze back.

Als back heb je als voornaamste taak om je tegenstander kort te dekken en koste wat kost de voorzet eruit halen. Maar nee. Veltman staat gewoon standaard op 1 meter te dekken en probeert niet eens een voorzet te blokken. En huplakee we laten prutser Brenet gewoon ballen voorgooien. En dan ook nog te bedenken, dat er ene Luuk De Jong in de spits staat, die gewoon heel goed is in de lucht.

Echter Veltman blinkt wel uit in domme onnodige overtredingen te maken op de helft van de tegenstander. Juist dan als je slimmer bent, kom je wel goed voor je tegenstander en wint de bal zonder overtreding.

Ik blijf het een grote inschattingsfout vinden van Bosz om hem de voorkeur te geven boven Tete. Tete is juist wel heel agressief en met hem als back komen er nauwelijks voorzetten van de zijkant.

Ik had best vertrouwen in Veltman als centrale verdediger maar als back is het nooit iets geweest en zal het ook nooit worden. Centraal achterin kan het nog steeds iets worden al zal hij altijd de schijn tegen hebben omdat hij 2 jaar als back slecht heeft gepresteerd.

PostPosted: 15 Apr 2018 21:06 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Weer eens met je, FR.

PostPosted: 15 Apr 2018 21:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Niets aan toe te voegen. Zo lang zulke spelers telkens maar het krediet krijgen (en zelfs de aanvoerdersband), zal Ajax als team niet sterker worden.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 15 Apr 2018 23:34 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Het erge is nog dat hij een verademing is ten opzichte van die gozer uit Denemarken. Orejuela speelt helemaal niet - schijnt dus NOG slechter te zijn.

PostPosted: 16 Apr 2018 03:18 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik ben ook geen fan van Veltman. Ik ben het alleen oneens met je stelling over Tete. Die ging al uit de basis onder Frank de Boer en heeft al een contractaanbieding gehad, maar niet getekend toen hij nog basisspeler was onder de Boer. Veltman heeft alleen geen stappen meer gezet de laatste 2? jaar, helaas, en ik zou er dan ook afscheid van nemen.

Kristensen, Zeefuik en Orejuela zou ik gewoon de kans geven. PSV speelt bijvoorbeeld ook met een gemankeerde rechtsback ( Brenet ) op links. Daar hoor ik nu ook niemand over.

Ik vond vandaag Kluivert en Neres ook erg wijd staan waardoor Nico en Veltman er ook niet echt overheen konden. Vooral Veltman is geen magische speler dus die moet gewoon de ruimte in kunnen duiken of er achter blijven. Met zijn tweeen vlak bij elkaar er uit spelen gaat gewoon niet goed met hem, dat zag je vandaag ook een aantal keer.

PostPosted: 16 Apr 2018 11:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Hoop dat deze matige speler deze zomer eindelijk verkocht word.

PostPosted: 16 Apr 2018 12:06 
Erelid

DeRuit wrote:
Ik vond vandaag Kluivert en Neres ook erg wijd staan waardoor Nico en Veltman er ook niet echt overheen konden. Vooral Veltman is geen magische speler dus die moet gewoon de ruimte in kunnen duiken of er achter blijven. Met zijn tweeen vlak bij elkaar er uit spelen gaat gewoon niet goed met hem, dat zag je vandaag ook een aantal keer.
Ik vond/vind dit systeem niet echt werken. Zeker niet met de spelers, die er nu spelen of speelde.
Ajax wil met aanvallende backs spelen, buitenspelers die naar binnen trekken met een defensieve middenvelder.

Veltman, Dijks en Viergever zijn backs, die dit van nature niet kunnen. Orejuela is hiervoor ook gehaald maar krijgt geen kans. Tagliafico en Kristensen zijn hiervoor aangetrokken.
De nr 6 Schone is verleden tijd. Kan gewoon niet op die positie. Speelt in mijn ogen veel te kort op zijn verdedigers.

Ik zie liever een systeem met een inschuivende verdedigende middenvelder, een nr 10 en feitelijk 3 centrale verdedigers achterin. Eigenlijk zoals Keizer speelde toen hij uit nood geboren Frenkie op 4 zetten. Toen kwam er direct meer voetbal in de ploeg.

In het systeem zoals we nu spelen ben je minder dominant en niet meer onderscheidend.

PostPosted: 16 Apr 2018 23:18 
Erelid

Direct meer voetbal? De eerste wedstrijden 3-4-3 onder Keizer pakten helemaal niet goed uit. Pas later toen Frenkie de Jong als inschuivende centrale verdediger ging spelen ging het wat lopen.

Ik vind 4-3-3 met de punt naar achter op het middenveld de meest ideale formatie van waaruit Ajax kan voetballen. Nu loopt het niet, maar dat los je echt niet op door met het puntje naar voren te gaan spelen.

PostPosted: 17 Apr 2018 02:22 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Direct meer voetbal? De eerste wedstrijden 3-4-3 onder Keizer pakten helemaal niet goed uit. Pas later toen Frenkie de Jong als inschuivende centrale verdediger ging spelen ging het wat lopen.
Dat bedoel ik ook. Toen Frenkie op 4 ging spelen, ging het beter lopen.
Ik vind 4-3-3 met de punt naar achter op het middenveld de meest ideale formatie van waaruit Ajax kan voetballen. Nu loopt het niet, maar dat los je echt niet op door met het puntje naar voren te gaan spelen.
Ik blijf een liefhebber en zie het liefste een systeem zoals Van Gaal hanteerde. Een centrale verdediger die eigenlijk middenvelder is waardoor je nr 10 kort achter de spits komt te staan. Maar goed, daar moet je dan wel op selecteren en de spelers voor hebben.

PostPosted: 19 Apr 2018 21:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Nee he.... nog een jaar Veltman??? Als die knieblessure lang duurt zal het niet lukken om hem te verkopen. Zucht.

PostPosted: 19 Apr 2018 21:26 
Beheerder

Ook mijn eerste gedachte. Alles lijkt tegen te zitten voor AJAX.

PostPosted: 19 Apr 2018 21:37 

Die ligt er maanden uit.

PostPosted: 19 Apr 2018 21:44 
Beheerder

Hoop het niet. Voor hem niet en vooral voor AJAX niet, want dan kan AJAX hem niet verkopen.
Typische murphy's law.

PostPosted: 20 Apr 2018 12:54 
Erelid

343 wrote:
Hoop het niet. Voor hem niet en vooral voor AJAX niet, want dan kan AJAX hem niet verkopen.
Typische murphy's law.
Als Veltman een kruisbandblessure heeft opgelopen dan moet je hem terug laten keren als centrale verdediger.

Ajax moet nu duidelijkheid verschaffen want met een zware blessure moet Ajax ook door. Gaan ze een andere back halen (want hij wilde toch al vertrekken) of moeten Orejuela en Kristensen het maar uitvechten. Veltman doorschuiven naar centraal achterin omdat je hem er volgend jaar toch nog bij hebt.

PostPosted: 20 Apr 2018 13:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruyff
Droomaankoop: M. Laudrup
Seizoenskaart: 107
Naar het zich laat aanzien heeft Veltman een hele ernstige blessure opgelopen die hem maanden aan de kant zal houden, en dat gun je zelfs je ergste vijand niet. Aan de andere kant zit je daardoor weer minstens een jaar met hem 'opgescheept'. Want Veltman is natuurlijk een hele beperkte verdediger die al een paar jaar lang fout op fout stapelt, en notabene nog aanvoerder is ook. Dat laatste zal met name met zijn leeftijd te maken hebben en het feit dat hij al een flink aantal jaar bij Ajax speelt. Overigens is hij zo ongeveer de enige speler uit de eigen opleiding die zo ver ik mij kan herinneren op die leeftijd nog bij Ajax mee balt en dat zegt natuurlijk genoeg, en is het natuurlijk volkomen begrijpelijk dat de belangstelling voor hem door andere clubs uitblijft Dat aanvoerderschap zal zeker niet zijn op grond van zijn voetbaltechnische kwaliteiten en leiderschap!. Dat gegeven toont tevens aan dat de uitgesproken ambitie bij Ajax eigenlijk maar een farce is. Ik blijf dat een groot brevet van onvermogen vinden!.

Voor diegenen die hem desalniettemin nog wel evt. zien terugkeren als CV lijkt het mij aan te bevelen om eens goed te letten op zijn kopkracht, want dat is al net zo pover als de rest van zijn 'capaciteiten'. Want koppen kan hij ook al niet kijk bijv. maar eens hoe hij zich af liet troeven door bijv. Messi en kleine Driesje Mertens. En goed kunnen koppen lijkt mij toch vrij essentieel voor een CVer, nietwaar?.

PostPosted: 20 Apr 2018 14:41 

Hoewel je niemand zo'n blessure toewenst, is het nu voor Ajax wel zuur, aangezien hij nu in de zomer zeker niet verkocht zal worden. :cry:

PostPosted: 20 Apr 2018 14:43 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Weirdo wrote:
Hoewel je niemand zo'n blessure toewenst, is het nu voor Ajax wel zuur, aangezien hij nu in de zomer zeker niet verkocht zal worden. :cry:
Het zal voor Veltman ook zuur zijn, want hij was er ook klaar voor om naar het buitenland te gaan.

PostPosted: 20 Apr 2018 14:44 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
En bevestigd door Ajax....

https://www.ajax.nl/streams/actueel/ern ... eltman.htm

PostPosted: 20 Apr 2018 14:55 
Beheerder

Er zit ook helemaal niets mee, he. Hopelijk dan voor de winterstop hersteld zodat hij dan kan vertrekken, maar ik vrees het ergste.

PostPosted: 20 Apr 2018 15:07 
Erelid

Ach, al blijft hij nog even, wat zou het? Het is al niet meer zo dat hij per se moet spelen, zo is onder Ten Hag gebleken. En als hij al speelt ga je er ten opzichte van Kristensen of Orejuela ook niet echt op achteruit moet ik zeggen.

Dit os vooral heel ‘zuur’, zoals hij zelf zou zeggen, voor Veltman zelf.

PostPosted: 20 Apr 2018 15:38 

Er moet dus een nieuwe RB komen. In Orejuela zien ze het blijkbaar niet zitten. Ik vind dat hij in de weinige speelminuten die hij heeft gekregen in het eerste een degelijke indruk heeft gemaakt. Kristensen lijkt wel op de goedkeuring van Ten Hag en co te kunnen rekenen. Ik denk dat ook die na enkele wedstrijden tot de conclusie komen dat Kristensen er helemaal niks van kan.
Opvallend genoeg zei hij ook na zijn presentatie dat hij nog moest leren verdedigen. Dat is ook duidelijk te zien. Ik vind hem sowieso als voetballer tekort komen. En verdedigen kan hij niet.
Ik zou Hateboer proberen te halen. Jong, dynamisch, aanvallend en verdedigend sterk.
Zal wat kosten, maar die heeft zich prima ontwikkeld. Ook bij Oranje vond ik hem goed spelen.

PostPosted: 20 Apr 2018 17:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
ik denk niet dat die er komt. Je hebt ook nog Zeefuik en zoals je zegt Kristensen en Orejuela.
Zeefuik vinden jullie vast niets, maar die deed het net als Orejuela best goed in Jong. Dus die moet dan ook een tweede kans gegeven worden wat mij betreft.
Kristensen zou eerst een half jaar wennen, maar heeft toch al aardig wat minuten gemaakt ( terwijl dat dus niet hoefde of verwacht werd door hem ) dus daar zullen ze wel wat in zien. Dat alles maakt denk ik dat er geen RB bij komt.

Sowieso meot je Veltman vervangen ( als CV ) omdat hij voorlopig nog niet speelt en je nog maar moet zien wanneer en hoe hij terug komt. Wel erg zuur voor hem zelf.

PostPosted: 20 Apr 2018 18:24 
Erelid

DeRuit wrote:
Zeefuik vinden jullie vast niets, maar die deed het net als Orejuela best goed in Jong. Dus die moet dan ook een tweede kans gegeven worden wat mij betreft.
Mag ik vragen hoeveel wedstrijden jij gezien hebt van Jong Ajax met deze spelers?
Ik vond en vind Zeefuik echt heel slecht. Voor mij is dit categorie Dijks. Wel goede mentaliteit maar komen zwaar tekort in wat voor nivo we willen nastreven. Zeker als je ook nog meeneemt, dat we dynamische backs willen, die ook vooruit willen spelen. Dat kan Zeefuik al helemaal niet.

Vele vinden de Veltmans, Schones en Viergevers al niets en dit is vele nivo's minder.

Orejuela vind ik juist bij Jong Ajax altijd goed spelen. Wordt zelden echt getest maar voetballend is het best in orde. Aan de bal is hij veel rustiger geworden.

Nee aub geen Zeefuik terecht. Ik vind en vond Veltman al een heel matige back en dan gaan we ook nog pleiten voor een terugkeer van Zeefuik?

Kristensen valt me ook nog heel erg tegen maar die moet meer wennen aan het systeem. Tagliafico kwam uit een andere cultuur maar kende dit systeem beter. Daarnaast is hij uit het goede hout gesneden dus zijn aanpassing was/is sneller.

Post new topic  Reply to topic  [ 632 posts ]  Previous   1 19 20 21 22 23 26  Next

All times are UTC+02:00