Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 718 posts ]  Previous   1 20 21 22 23 24 29  Next
Author Message
 Post subject: Re: Joël Veltman
PostPosted: 20 Apr 2018 18:35 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Inderdaad. Ik denk dat er een centrale verdediger komt die ook als rechtsback uit de voeten kan. Bijv. Magallan. Kristensen en/of Orejuela worden echt niet beide afgeserveerd.

PostPosted: 23 Apr 2018 17:15 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=327791

Wat we verwachtte. Lullig voor iedereen, maar vooral voor Veltman.

Veel beterschap.

PostPosted: 23 Apr 2018 17:16 
Erelid

Gun je niemand... Los van of je hem goed vindt voetballen is het wel gewoon een echte Ajacied die altijd alles heeft gegeven voor de club dus dat maakt het gewoon heel sneu voor hem.

PostPosted: 23 Apr 2018 17:18 
Erelid

Dit is wel echt heel sneu... Het is te hopen dat hij hier überhaupt goed van herstelt.

PostPosted: 23 Apr 2018 17:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Wat een drama voor Veltman... dit is echt heel, heel lang. Als hij dan uiteindelijk terug is, zal hij natuurlijk ook nog heel erg moeten opbouwen, misschien eerst minuten maken in Jong Ajax. Deze blessure zal zijn ontwikkeling ook geen goed doen. Heel sneu voor hem. En dan te bedenken dat die Seuntjens niet eens geel kreeg voor die overtreding... :?

PostPosted: 23 Apr 2018 17:48 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Kom op Joël! Je bent een bikkel en jij komt hier gewoon keihard van terug!

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 23 Apr 2018 17:49 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Die blijft dus minimaal nog 1 seizoen. Als Ajax hem vorig seizoen nou maar gewoon verkocht had...

Maar goed. Sterkte jongen. Vervelende blessure.

PostPosted: 23 Apr 2018 18:28 
Beheerder

Jnp wrote:
Gun je niemand... Los van of je hem goed vindt voetballen is het wel gewoon een echte Ajacied die altijd alles heeft gegeven voor de club dus dat maakt het gewoon heel sneu voor hem.
Klopt. Geen kwaliteit, maar wel een goede gast en een echte Ajacied.
Er zal wel een vervangen moeten komen. Of hij nu vertrokken was of door deze rotblessure.

PostPosted: 23 Apr 2018 20:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
geenidee4 wrote:
Wat een drama voor Veltman... dit is echt heel, heel lang. Als hij dan uiteindelijk terug is, zal hij natuurlijk ook nog heel erg moeten opbouwen, misschien eerst minuten maken in Jong Ajax. Deze blessure zal zijn ontwikkeling ook geen goed doen. Heel sneu voor hem. En dan te bedenken dat die Seuntjens niet eens geel kreeg voor die overtreding... :?
Heel kleine pleister op de wonden is wel, dat er een zomerstop en winterstop tussen zit. Deze maanden wint hij een beetje. Het is te hopen, dat hij na de winterstop weer kan aansluiten.

Is het trouwens dezelfde knie want hij heeft toch al eens eerder zo'n zware knieblessure gehad?

PostPosted: 23 Apr 2018 20:47 
Beheerder

Nee, zijn andere knie.

PostPosted: 23 Apr 2018 20:54 
Erelid

343 wrote:
Nee, zijn andere knie.
Ooh.
Veltman is wel goed terug gekomen van die andere knie. De eerste vraag is gewoon hoe goed (of minder goed) je hersteld. Genoeg voorbeelden van spelers, die na zo'n blessure nooit meer de oude worden (Heitinga bv).

PostPosted: 24 Apr 2018 08:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Heel erg sneu voor die jongen en ik wens hem een snel en goed herstel. Het is een goeie kerel maar los van dit voorval had ik gehoopt dat hij een transfer zou maken want ik vind hem tekort komen voor Ajax 1. Nu zal hij wel blijven , maar ik betwijfel of hij nog een basisspeler gaat worden na deze blessure. Als je concurrenten al een half jaar voorsprong hebben en een goed niveau halen dan komt hij er niet meer in. Dat zou een einde door de achterpoort kunnen betekenen bij Ajax, en dat verdient hij ook niet.

PostPosted: 25 Apr 2018 13:09 
Erelid

Ik blijf hem zien met 2 petten op.

De Pet centrale verdediger was hoopvol en had hij mij inziens meer toekomst in.
De Pet rechtsback blijft een verkeerde keuze (wie die ook gemaakt heeft). Dat kun je proberen maar ik blijf vinden, dat hij niet gebracht heeft wat er verwacht werd.

Misschien had Veltman ook met de vuist op tafel moeten slaan en moeten eisen om voor een plek te vechten centraal. Nu wordt hij min of meer de dupe omdat hij als rechtsback wel speeltijd kreeg maar hierin een stuk minder is. Ik heb ook nog steeds de indruk, dat Veltman zelf dit project ook tijdelijk zag en zichzelf ook meer ziet als centrale verdediger.

Nu is de prio te herstellen van zijn blessure. Hoe Ajax er over 9 maanden voorstaat, kun je nu niet inschatten. Mogelijke nieuwe aankopen kunnen hem (weer) voorbij gestreefd zijn maar je krijgt ook weer te maken met andere blessures en schorsingen.

Voor Ajax is het moeilijk. Je aanvoerder welke op het punt stond om weg te gaan (of de wens om weg te gaan) is nu niet inzetbaar en je moet verder. Ajax kan niet bouwen op Veltman voor komend jaar. Sneu voor hem maar je moet gewoon tot de winterstop wachten en dan bekijken hoe het er allemaal voor staat.

PostPosted: 25 Apr 2018 14:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405

De Pet rechtsback blijft een verkeerde keuze (wie die ook gemaakt heeft). Dat kun je proberen maar ik blijf vinden, dat hij niet gebracht heeft wat er verwacht werd.

Misschien had Veltman ook met de vuist op tafel moeten slaan en moeten eisen om voor een plek te vechten centraal. Nu wordt hij min of meer de dupe omdat hij als rechtsback wel speeltijd kreeg maar hierin een stuk minder is. Ik heb ook nog steeds de indruk, dat Veltman zelf dit project ook tijdelijk zag en zichzelf ook meer ziet als centrale verdediger.

Nu is de prio te herstellen van zijn blessure. Hoe Ajax er over 9 maanden voorstaat, kun je nu niet inschatten. Mogelijke nieuwe aankopen kunnen hem (weer) voorbij gestreefd zijn maar je krijgt ook weer te maken met andere blessures en schorsingen.

Voor Ajax is het moeilijk. Je aanvoerder welke op het punt stond om weg te gaan (of de wens om weg te gaan) is nu niet inzetbaar en je moet verder. Ajax kan niet bouwen op Veltman voor komend jaar. Sneu voor hem maar je moet gewoon tot de winterstop wachten en dan bekijken hoe het er allemaal voor staat.
Hij was gewoon jarenlang een centrale verdediger. Tete raakte geblesseerd en Van der Hoorn deed het beter centraal dan Van Rhijn als rechtsback. Veltman verving Tete best wel prima als rechtsback.

Vervolgens komt Sanchez en breekt De Ligt door. Toen besefte men pas dat Veltman gewoon tekort komt, OOK als centrale verdediger.

PostPosted: 25 Apr 2018 14:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruyff
Droomaankoop: M. Laudrup
Seizoenskaart: 107

Veltman komt zowel als RB als CVer in elk opzicht tekort, koppen kan hij ook al niet en dat lijkt mij toch een absolute must voor een CVer!. ik zeg dat hier nu, en zeker elders al een jaartje of 3/4, dat hij in die periode een grote foutenlast heeft opgebouwd waarmee je zonder enige overdrijving enkele A4tjes kan vullen!.
Dat deze jongen ook nog eens aanvoerder is is natuurlijk een grote blamage voor een club als de onze, want hij heeft al meer dan genoeg aan zichzelf om nog enigszins staande te kunnen blijven.
Dus, ook qua karakter, absoluut niet iemand die met de vuist op tafel slaat, zoals jij het noemt, laat staan een leider wat een aanvoerder dus in de allereerste plaats toch zou moeten zijn!.

Dat hij nu voor een lange tijd in de lappenmand zit met die hele ernstige blessure is natuurlijk buitengewoon sneu voor hem en heeft zeer wel mogelijk verregaande consequenties voor de rest van zijn carriere, zeker waar het Ajax betreft. Ik wens hem desondanks veel sterkte toe en een algeheel herstel!.

PostPosted: 25 Apr 2018 14:40 
Beheerder

Toch had ik wel een tijdje het gevoel dat hij een goede en stabiele kracht zou kunnen worden bij AJAX. Vooral rond die thuiswedstrijd tegen Celtic toen hij werkelijk een foutloze wedstrijd speelde.

PostPosted: 25 Apr 2018 14:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
343 wrote:
Toch had ik wel een tijdje het gevoel dat hij een goede en stabiele kracht zou kunnen worden bij AJAX. Vooral rond die thuiswedstrijd tegen Celtic toen hij werkelijk een foutloze wedstrijd speelde.
Toen speelde hij inderdaad echt geweldig. Maar toen steeg hij echt boven zichzelf uit. Hij heeft zich daarna gewoon niet ontwikkeld. Het 'Veltmannetje' bleef er jaren inzitten en dat is heel 'zuur'.

PostPosted: 25 Apr 2018 15:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Lijkt me dat De Ligt de nieuwe aanvoerder gaat worden als hij blijft.

PostPosted: 25 Apr 2018 20:37 
Erelid

guy_ajax wrote:
Hij was gewoon jarenlang een centrale verdediger. Tete raakte geblesseerd en Van der Hoorn deed het beter centraal dan Van Rhijn als rechtsback. Veltman verving Tete best wel prima als rechtsback.
Veltman was in de jeugd en jong Ajax een talentvolle verdediger. Onder De Boer zijn debuut gemaakt en dat was veelbelovend. En ja hij had soms een Veltmannetje maar goed, dit is een beetje inherent aan talentvol zijn. Van De Hoorn is nooit beter geweest dan Veltman of bedoel je als back?
Ik vond Veltman het eerste jaar heel veelbelovend maar het moeilijke is om die lijn te consolideren.
Ik met ook zeggen, dat ik graag een voetballende verdediger zie en dat was hij. Ook durfde hij risico in zijn spel te leggen en dacht vaak vooruit en voor de voetballende oplossing.
Vervolgens komt Sanchez en breekt De Ligt door. Toen besefte men pas dat Veltman gewoon tekort komt, OOK als centrale verdediger.
Dit klopt maar is achteraf. Wie weet had het koppel Sanchez-Veltman ook heel goed gewerkt waardoor De Ligt later erbij zou zijn gekomen. Je weet het niet.

Ik vind en vond Veltman als back heel matig en hierin zal hij nooit de top halen. Alleen beoordelen vele Veltman nu als slechte back maar dat wil niet per definitie zeggen, dat hij er niets meer van kan als centrale verdediger.

PostPosted: 26 Apr 2018 08:39 

Ik vind dat hij het gewoon goed heeft gedaan als RCV. Dat vergeten velen. Hij is inderdaad geen RB, maar ook op die plaats was hij meestal niet slecht. In de EL finale was hij bijvoorbeeld de enige die goed speelde.

PostPosted: 26 Apr 2018 10:36 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
renemar wrote:
Ik vind dat hij het gewoon goed heeft gedaan als RCV. Dat vergeten velen. Hij is inderdaad geen RB, maar ook op die plaats was hij meestal niet slecht. In de EL finale was hij bijvoorbeeld de enige die goed speelde.
Hij komt in alles te kort. Lengte, Techniek, Inzicht, Discipline, Verdedigende kwaliteiten, opbouwende kwaliteiten. Hoe kan je nou zeggen dat hij het als RCV goed gedaan heeft?

PostPosted: 26 Apr 2018 11:00 

GJ1402 wrote:
renemar wrote:
Hij komt in alles te kort. Lengte, Techniek, Inzicht, Discipline, Verdedigende kwaliteiten, opbouwende kwaliteiten. Hoe kan je nou zeggen dat hij het als RCV goed gedaan heeft?
Ik zei: ik vind dat hij het daar goed gedaan heeft. Hoeft niet met jouw mening overeen te komen.

PostPosted: 26 Apr 2018 11:20 
Erelid

En wij zijn vergeten dat jij hem goed vond spelen als RCV..?

Je mag je mening best verder onderbouwen. Daar is het forum namelijk voor.

PostPosted: 26 Apr 2018 19:50 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen

Mag ik vragen hoeveel wedstrijden jij gezien hebt van Jong Ajax met deze spelers?
Ik vond en vind Zeefuik echt heel slecht. Voor mij is dit categorie Dijks. Wel goede mentaliteit maar komen zwaar tekort in wat voor nivo we willen nastreven. Zeker als je ook nog meeneemt, dat we dynamische backs willen, die ook vooruit willen spelen. Dat kan Zeefuik al helemaal niet.

Vele vinden de Veltmans, Schones en Viergevers al niets en dit is vele nivo's minder.

Orejuela vind ik juist bij Jong Ajax altijd goed spelen. Wordt zelden echt getest maar voetballend is het best in orde. Aan de bal is hij veel rustiger geworden.

Nee aub geen Zeefuik terecht. Ik vind en vond Veltman al een heel matige back en dan gaan we ook nog pleiten voor een terugkeer van Zeefuik?

Kristensen valt me ook nog heel erg tegen maar die moet meer wennen aan het systeem. Tagliafico kwam uit een andere cultuur maar kende dit systeem beter. Daarnaast is hij uit het goede hout gesneden dus zijn aanpassing was/is sneller.
Hierbij een wat laat antwoord. Ik zie niet zo heel veel wedstrijden van Jong Ajax, maar ik baseer mijn antwoord ook een beetje op de mening van jeugdkenners van AS (en hier). Trotdat4030, hier ook lid, vond hem volgens mij best wel aardig spelen bij Jong Ajax vorig seizoen. Ik bedoelde ook niet dat hij het moet worden, maar je moet hem, Orejuela en Kristensen in de voorbereiding wel een kans geven om het uit te vechten.

PostPosted: 04 May 2018 21:46 
Beheerder

https://www.vi.nl/nieuws/veltman-hoopt- ... meegenomen

Post new topic  Reply to topic  [ 718 posts ]  Previous   1 20 21 22 23 24 29  Next

All times are UTC+02:00