Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 759 posts ]  Previous   1 26 27 28 29 30 31  Next
Author Message
 Post subject: Re: Joël Veltman
PostPosted: 15 Jul 2019 21:00 
Erelid

Maar je hebt nu toch totaal geen zicht op hoe hij het zou doen als CV? Hoe lang is het wel niet geleden dat hij daar heeft gespeeld?

PostPosted: 15 Jul 2019 21:42 

renemar wrote:
Veltman heeft zich in het verleden internationaal al bewezen. Haalde in die tijd ook Oranje.
De ideale CV? Nee, maar wel beter dan de alternatieven Schuurs en Magallan.
Niet per se een voetbaltechnisch argument maar als Ajax zijnde zou ik spelers als Veltman niet zo makkelijk laten gaan, toch een cultuurbewaker in een tijd dat spelers die het goed doen hooguit 1 à 2 jaar blijven. Dan is het fijn om op een paar jongens te kunnen terugvallen die een binding hebben met de club, die er ieder jaar staan en van wie je weet dat ze een bepaald niveau halen. Daar moet je in mijn ogen niet te makkelijk afscheid van nemen. Net als Schöne die al een jaar of 7 ieder seizoen komt bovendrijven en z'n waarde heeft.

PostPosted: 15 Jul 2019 21:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Bij Veltman vind ik het toch anders. Die wilde vorig jaar al de stap maken en raakte toen geblesseerd. Het was nog maar de vraag of hij nog op niveau zou komen en nu kan hij naar de Premier League. Die kans mag je hem echt niet ontnemen, dat zou ik een heel slecht signaal vinden.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 15 Jul 2019 21:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Het is wel dubbel. Want vanwege zijn loyaliteit (en gebrek aan kwaliteit) ga je moeilijk lopen doen terwijl je andere spelers die hier net zijn min of meer een gouden handruk geeft.

PostPosted: 15 Jul 2019 22:13 

Stormrage wrote:
Bij Veltman vind ik het toch anders. Die wilde vorig jaar al de stap maken en raakte toen geblesseerd. Het was nog maar de vraag of hij nog op niveau zou komen en nu kan hij naar de Premier League. Die kans mag je hem echt niet ontnemen, dat zou ik een heel slecht signaal vinden.
Eens, is voor Veltman een mooie kans. Al zou ik als ik Joël was me ook afvragen of West Ham zou zijn gekomen als ik nog een 3-jarig contract had.

Wat is er mis met een carrièrelang Ajax? Een beetje kritisch naar je eigen kwaliteiten kijken en zien wat er in de Premier League aan backs, laat staan centrale verdedigers rondloopt, en je dan afvragen of je daar tussen hoort. Zo slecht heeft-ie het bij Ajax niet en de toekomst ziet er mooi uit. Everton leek voor Klaassen ook een mooie stap en hij kwam daar nota bene als een dure aankoop binnen. Nu dan Werder Bremen... Is dat dan zaligmakend?

PostPosted: 15 Jul 2019 22:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Het gaat erom dat hij het avontuur aan wil. Een andere competitie proberen dan de Eredivisie (kan me voorstellen dat dat saai wordt), in het buitenland wonen, jezelf ontwikkelen als mens.

Lekker laten gaan.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 15 Jul 2019 22:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Vienna wrote:
renemar wrote:
Veltman heeft zich in het verleden internationaal al bewezen. Haalde in die tijd ook Oranje.
Niet per se een voetbaltechnisch argument maar als Ajax zijnde zou ik spelers als Veltman niet zo makkelijk laten gaan, toch een cultuurbewaker in een tijd dat spelers die het goed doen hooguit 1 à 2 jaar blijven. Dan is het fijn om op een paar jongens te kunnen terugvallen die een binding hebben met de club, die er ieder jaar staan en van wie je weet dat ze een bepaald niveau halen. Daar moet je in mijn ogen niet te makkelijk afscheid van nemen. Net als Schöne die al een jaar of 7 ieder seizoen komt bovendrijven en z'n waarde heeft.
Je hebt het over cultuur. Maar is onderdeel van onze cultuur ook niet dat je zelf-opgeleide spelers de stap gunt op het juiste moment?

Dan is Veltman een perfect voorbeeld van een speler die je na al die jaren gewoon voor een mooi bedrag een stap naar de Premier League zou moeten gunnen. Hij heeft Mazraoui voor zich, Alvarez wordt gehaald, Schuurs en Dest kloppen op de deur. Als dan een West Ham komt, hem een 4-jarig contract voorschotelt, Ajax daar nog een miljoen of 7 aan kan verdienen en je lekker het avontuur aan kan gaan in Londen en Engeland, dan moet je hem toch geen strobreedte in de weg leggen?

PostPosted: 15 Jul 2019 22:49 

Vienna wrote:
renemar wrote:
Je hebt het over cultuur. Maar is onderdeel van onze cultuur ook niet dat je zelf-opgeleide spelers de stap gunt op het juiste moment?

Dan is Veltman een perfect voorbeeld van een speler die je na al die jaren gewoon voor een mooi bedrag een stap naar de Premier League zou moeten gunnen. Hij heeft Mazraoui voor zich, Alvarez wordt gehaald, Schuurs en Dest kloppen op de deur. Als dan een West Ham komt, hem een 4-jarig contract voorschotelt, Ajax daar nog een miljoen of 7 aan kan verdienen en je lekker het avontuur aan kan gaan in Londen en Engeland, dan moet je hem toch geen strobreedte in de weg leggen?
Ik vind het 'gunnen' van een transfer an sich al vreemd. Je hebt Veltman komend seizoen hard nodig. Je wil geen halve finale CL spelen met Dest, en ook (nog) niet met Schuurs. Van een sprler als Veltman, weet je dat hij er staat.
Veltman heeft met volle verstand en contact getekend, en vooralsnog is hij bankzitter achter Mazraoui, maar daarvoor hebben wij hem hard nodig. Sterker nog, de bank is de basis tot succes. En met Veltman, Schone, De Jong, Labyad en Huntelaar is deze aardig bezet.
Volgend seizoen is Veltman transfervrij, dan krijgt hij ook nog een lekkere tekenbonus. Dat is pas 'gunnen'.

PostPosted: 15 Jul 2019 23:51 

Ik vind het 'gunnen' van een transfer an sich al vreemd.

(...)

Sterker nog, de bank is de basis tot succes. En met Veltman, Schone, De Jong, Labyad en Huntelaar is deze aardig bezet.
Ik gun toch vooral mezelf het plezier om spelers als Siem de Jong en Labyad noch in het veld te zien staan noch op de bank te zien zitten.

PostPosted: 16 Jul 2019 00:15 

In dit kader zou ik met gunnen eerder bedoelen dat hij zo door de voordeur weg kan met een transfer.

Veltman is een speler die iegenlijk al jaren lang doorgeselecteerd moet worden. Hij komt ook niet voor in de plannen voor de basis. Niet voor niks dat Ajax voorlopig ook zijn contract niet wil verlengen (en terecht).

Zoals het er nu voor staat is hij de reserve rb met een eenjarig contract.

Denk dat hij zichzelf echter hoger inschat na jaren verzekerd te zijn geweest van een basisplek en zelfs een tijdje aanvoerder te zijn geweest.

Moet je die dan nog aan zijn contract willen houden terwijl je er misschien nu +-8 miljoen voor kan vangen?

PostPosted: 16 Jul 2019 08:35 

Jnp wrote:
Maar je hebt nu toch totaal geen zicht op hoe hij het zou doen als CV? Hoe lang is het wel niet geleden dat hij daar heeft gespeeld?
Dat verleer je niet. Tegen Anderlecht was hij in ieder geval de beste CV.

PostPosted: 16 Jul 2019 08:38 

Vienna wrote:

Ik vind het 'gunnen' van een transfer an sich al vreemd. Je hebt Veltman komend seizoen hard nodig. Je wil geen halve finale CL spelen met Dest, en ook (nog) niet met Schuurs. Van een sprler als Veltman, weet je dat hij er staat.
Veltman heeft met volle verstand en contact getekend, en vooralsnog is hij bankzitter achter Mazraoui, maar daarvoor hebben wij hem hard nodig. Sterker nog, de bank is de basis tot succes. En met Veltman, Schone, De Jong, Labyad en Huntelaar is deze aardig bezet.
Volgend seizoen is Veltman transfervrij, dan krijgt hij ook nog een lekkere tekenbonus. Dat is pas 'gunnen'.
Helemaal mee eens, los van het De Jong en Labyad stuk. Wil Ajax structureel in die top 20 van Europa gaan horen, dan heb je een speler als Veltman hard nodig. Heeft afgelopen seizoen dat niet juist bewezen? Mazraoui die total loss was en Veltman die als ander type back uitstekend geschikt was om te spelen tegen Juventus? Dat gaat niet lukken met een bank bestaande uit Dest, Lang en Ekkelenkamp. Weten we dat onderhand nog steeds niet? Dat gunnen is heel lief en Veltman is ook heel lief en een echte Ajax jongen, maar de ambities en mogelijkheden van Ajax zijn door de jaren heen ook veranderd. We hebben hem keihard nodig.

PostPosted: 16 Jul 2019 08:44 

Skimo wrote:
In dit kader zou ik met gunnen eerder bedoelen dat hij zo door de voordeur weg kan met een transfer.

Veltman is een speler die iegenlijk al jaren lang doorgeselecteerd moet worden. Hij komt ook niet voor in de plannen voor de basis. Niet voor niks dat Ajax voorlopig ook zijn contract niet wil verlengen (en terecht).

Zoals het er nu voor staat is hij de reserve rb met een eenjarig contract.

Denk dat hij zichzelf echter hoger inschat na jaren verzekerd te zijn geweest van een basisplek en zelfs een tijdje aanvoerder te zijn geweest.

Moet je die dan nog aan zijn contract willen houden terwijl je er misschien nu +-8 miljoen voor kan vangen?
Volgend jaar zou ie ook door de voordeur weg gaan hoor. Krijgt ie ook nog een mooie smak geld bij z'n nieuwe club, omdat ie transfervrij is.

Nogmaals, Veltman is niet het type speler waar je op MOET cashen. Hem erbij houden en iets achter Mazraoui achter de hand hebben, dat levert je financieel misschien nog wel veel meer op dan 8 miljoen, als ik dan toch mag mierenneuken. Zowel in het aankomende CL seizoen, als volgend jaar omdat je bij een kampioenschap geen voorrondes hoeft te spelen.

PostPosted: 16 Jul 2019 11:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik zou hem met de komst van Alvarez ook zijn transfer gunnen. Alvarez kan eventueel nog rechtsback mocht Dest het nog niet kunnen bolwerken.

PostPosted: 16 Jul 2019 12:02 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
renemar wrote:
Jnp wrote:
Dat verleer je niet. Tegen Anderlecht was hij in ieder geval de beste CV.
Ik ben het eens met Renemar in de discussie mbt zijn positie.

Veltman is van nature een centrale verdediger die op een bepaald moment als rechtsback (mis)bruikt werd. Hij kan dit wel maar in het spelletje van Ten Hag waar de backs ook aanvallend hun steentje moet bijdragen, zakt hij door het ijs. Omdat hij als rechtsback niet geheel voldoet, redeneren sommige ook, dat hij niet (meer) centraal kan. Ook werd/wordt Veltman vaak in verband gebracht met een 'Veltmannetje' (foutje) per wedstrijd.

Ik vind het overigens ook niet verkeerd als je als jonge centrale verdediger een jaar of aantal jaartjes als back moet spelen. Daar wordt alleen maar sterker van. Zie bv Vertonghen en De Boer. Ook beide Blindjes hebben eerst back gespeeld alvorens ze centraal kwamen te staan.

Ik zie Veltman nog steeds als centrale verdediger die ook uit de voeten kan als back.
Ik zou het ook best aandurven met Veltman/Blind centraal achterin. Alvarez is een groot talent en als hij presteert, speelt hij de andere wel uit de basis.

Neemt niet weg, dat ik nu ook een andere Schuurs zie dan vorig jaar.
Je moet ook kijken of spelers complentair aan elkaar zijn. Je moet dus passen bij Blind. Dan vind ik Schuurs net een beetje van hetzelfde type. Niet sneller dan Blind en de sterke kanten van beide zijn het voetballende gedeelte.

Ik vind het een lastige situatie. Vaak zie je toch, dat spelers met zo'n lange blessure een contractverlenging krijgen maar dit heeft Ajax niet gedaan met Veltman. Veltman is toch van waarde geweest eind van de competitie. Alleen als je Veltman behoudt en hij de voorkeur krijgt (centraal) boven Magellan en Martinez, zet je wel veel geld op de bank. Niet dat je hier echt naar moet kijken maar toch.

Ik zou hem laten gaan. Nu kun je nog wat vangen voor hem en hij is altijd loyaal richting Ajax geweest. Hem nu deze kans niet gunnen kan weleens pijnlijk worden als hij straks bijna niet speelt.

PostPosted: 28 Jul 2019 00:02 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Bron: Veronica Inside.
'Er is niet veel veranderd. Ik sta ervoor open en er is interesse. Binnenkort heb ik een gesprek met Ajax en dan zal blijken hoe en wat. Ik heb ook met de trainer gesproken en hij heeft uitgesproken dat hij mij wil houden. Dit snap ik, want ik heb veel ervaring en kan op twee posities uit de voeten'

PostPosted: 28 Jul 2019 00:05 
Erelid

Aan de andere kant heb je met Mazraoui en Dest op rechts, en met Martinez, Schuurs, Alvarez (en Blind) en dan rekening ik Magallan nog niet mee, in principe wel voldoende kwalitatief goede opties in de verdediging.

Maar ik zou het toejuichen als hij erbij blijft, maar dan moet je Magallan wel wegdoen, want die heeft dan wel heel weinig perspectief.

PostPosted: 28 Jul 2019 00:14 
Erelid

Ik moet wel zeggen, dat deze Veltman ijzersterk is teruggekomen na zo'n zware blessure. Vanaf de winterstop speelt hij heel volwassen en vind ik hem beter dan alle andere opties als rechtsback. Ik vind hem ook beter en constanter dan voor zijn blessure.

Ik vond hem vandaag ook heel sterk spelen en zeker ook aanvallend. Het is aan Mazraoui om Veltman eruit te spelen. Zal een hele klus worden.

Met hem erbij heb je sowieso en hoop mogelijkheden extra want dan zou je en Bind en Mazraoui als extra opties hebben voor je middenveld. Met deze Schuurs, Martinez, Alvarez en Magellan hou je nog voldoende opties over voor centraal achterin.

PostPosted: 28 Jul 2019 08:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Ik moet wel zeggen, dat deze Veltman ijzersterk is teruggekomen na zo'n zware blessure. Vanaf de winterstop speelt hij heel volwassen en vind ik hem beter dan alle andere opties als rechtsback. Ik vind hem ook beter en constanter dan voor zijn blessure.

Ik vond hem vandaag ook heel sterk spelen en zeker ook aanvallend. Het is aan Mazraoui om Veltman eruit te spelen. Zal een hele klus worden.

Met hem erbij heb je sowieso en hoop mogelijkheden extra want dan zou je en Bind en Mazraoui als extra opties hebben voor je middenveld. Met deze Schuurs, Martinez, Alvarez en Magellan hou je nog voldoende opties over voor centraal achterin.
Helemaal mee eens. Maar dat geeft dan naar mijn idee ook wel een soort van 'moreel dilemma':

Moet je Veltman aan z'n jaarcontract houden, wetende dat je hem niet gaat verlengen, hij graag nu al een stap wil maken én je hem uiteindelijk toch op de bank neer gaat zetten en zoveel opties achter de hand hebt?

RB: Mazraoui / Dest / J. Timber
RCV: Schuurs / Alvarez / Magallan

PostPosted: 28 Jul 2019 09:29 

Met Veltman heb je zekerheid (betrouwbaarheid). Dit seizoen nog zijn wedstrijden pakken en dan Dest klaarstomen.

PostPosted: 28 Jul 2019 11:28 
Erelid

Helemaal mee eens. Maar dat geeft dan naar mijn idee ook wel een soort van 'moreel dilemma':

Moet je Veltman aan z'n jaarcontract houden, wetende dat je hem niet gaat verlengen, hij graag nu al een stap wil maken én je hem uiteindelijk toch op de bank neer gaat zetten en zoveel opties achter de hand hebt?

Ik vind dat je "rustig" aan moet doen met Dest. Heeft veel potentie maar heeft ook nog een paar heel zwakke momenten per wedstrijd. Soms te druistig of te naïef. Dat mag op die leeftijd maar met spelers als Martinez, Tagliafico en Veltman moet hij ook weten, dat hij er niet zomaar staat.

Ik vind het geen moreel dilemma want dat mag Overmars oplossen. Ik blijf het toch een beetje vreemd vinden, dat het contract van Veltman nog niet is open gebroken of opgewaardeerd. Gebeurd toch vaak bij langdurige blessures en zeker Veltman was een gewaardeerde kracht. Mazraoui heeft vooral voor de winterstop zijn kans gepakt als rechtsback maar na de winterstop vond ik hem steeds slechter. Veltman heeft zijn kans gepakt en ik vind tot dit moment, dat hij eerste keus is als rechtsback. Het is aan de andere om hem eruit te spelen.

Veltman is prof genoeg om te weten hoe het werkt in de voetballerij.

Ik ben ook van mening dat als Veltman blijft, Overmars zijn contract moet opwaarderen.

PostPosted: 29 Jul 2019 12:15 

Ik vind dat je "rustig" aan moet doen met Dest. Heeft veel potentie maar heeft ook nog een paar heel zwakke momenten per wedstrijd. Soms te druistig of te naïef. Dat mag op die leeftijd maar met spelers als Martinez, Tagliafico en Veltman moet hij ook weten, dat hij er niet zomaar staat.

Ik vind het geen moreel dilemma want dat mag Overmars oplossen. Ik blijf het toch een beetje vreemd vinden, dat het contract van Veltman nog niet is open gebroken of opgewaardeerd. Gebeurd toch vaak bij langdurige blessures en zeker Veltman was een gewaardeerde kracht. Mazraoui heeft vooral voor de winterstop zijn kans gepakt als rechtsback maar na de winterstop vond ik hem steeds slechter. Veltman heeft zijn kans gepakt en ik vind tot dit moment, dat hij eerste keus is als rechtsback. Het is aan de andere om hem eruit te spelen.

Ik ben ook van mening dat als Veltman blijft, Overmars zijn contract moet opwaarderen.
Hij heeft ook wat pech dat Kristensen het niveau niet opgepakt heeft. Anders had hij gewoon weggekund en minder gespeeld vorig seizoen. Eens met je stuk over Dest.
Dat het contract niet verlengd is kan ik wel begrijpen, hij was nog nooit zo goed als eind vorig seizoen dus ik denk dat ze twijfelden of hij wel goed genoeg zou worden. Nu heeft hij dat laten zien, maar is nog een jaar als stabiele backup nodig totdat Dest het over kan nemen.
Daarbij als zijn contract niet afgekocht hoeft te worden krijgt hij een dikkere tekenbonus. Vandaar dat Overmars een tijdje terug ook sprak over een gouden handdruk door niet zijn contract te verlengen maar wel hem te willen houden.

PostPosted: 29 Jul 2019 23:11 

Overmars zou hem een verlenging aan kunnen bieden van weer een jaar.

Maar waarom opwaarderen? Het is een breedtespeler die al een aardig contract heeft (top vorig salarisplafond?)

Dat is het hele gevaar van dat ajax dat plafond heeft los gelaten. Prima om de toppers zoals Tadic, Ziyech en dergelijke te kunnen halen/houden bij wijze van uitzondering.

Kan niet de bedoeling zijn dat dat ook ineens voor de categorie Veltman gaat gelden.

Edit:

Wat gegoogled, volgens diverse sites zou Veltman nu +- 1 miljoen verdienen (salarisplafond van destijds). Hij heeft ook bijgetekend in een periode dat hij vaste basisspeler/aanvoerder was.

Inmiddels is hij reserve rechtsback en de aanvoerdersband kwijt. Ik zou dus echt niet inzien waarom zijn contract opgewaardeerd zou moeten worden. Het zal nu al scheve gezichten veroorzaken. Logisch zou eerder zijn dat hij een verlaagde aanbieding zal krijgen. Al zal dat in praktijk niet gebeuren en zal hij dat zelf heel anders zien.

Ik denk dat dat mede een van de redenen is dat ajax geen nieuw voorstel doet.

PostPosted: 30 Jul 2019 06:26 

Skimo wrote:

Overmars zou hem een verlenging aan kunnen bieden van weer een jaar.

Maar waarom opwaarderen? Het is een breedtespeler die al een aardig contract heeft (top vorig salarisplafond?)

Dat is het hele gevaar van dat ajax dat plafond heeft los gelaten. Prima om de toppers zoals Tadic, Ziyech en dergelijke te kunnen halen/houden bij wijze van uitzondering.

Kan niet de bedoeling zijn dat dat ook ineens voor de categorie Veltman gaat gelden.

Edit:

Wat gegoogled, volgens diverse sites zou Veltman nu +- 1 miljoen verdienen (salarisplafond van destijds). Hij heeft ook bijgetekend in een periode dat hij vaste basisspeler/aanvoerder was.

Inmiddels is hij reserve rechtsback en de aanvoerdersband kwijt. Ik zou dus echt niet inzien waarom zijn contract opgewaardeerd zou moeten worden. Het zal nu al scheve gezichten veroorzaken. Logisch zou eerder zijn dat hij een verlaagde aanbieding zal krijgen. Al zal dat in praktijk niet gebeuren en zal hij dat zelf heel anders zien.

Ik denk dat dat mede een van de redenen is dat ajax geen nieuw voorstel doet.
Het is inderdaad, denk ik, of opwaarderen en verlengen ( met de kans dat je hem niet kan verkopen omdat hij teveel verdient ) en misschien scheve gezichten of hem transfervrij laten gaan zodat hij een dikke tekenbonus krijgt en zo dat gemiste salaris van dit jaar kan meepakken.

PostPosted: 30 Jul 2019 09:31 

Veltman zou wel dom zijn om nu zijn contract te verlengen. Hij heeft een vertrekwens (al wel wat langer) en volgend jaar kan ie cashen.

Post new topic  Reply to topic  [ 759 posts ]  Previous   1 26 27 28 29 30 31  Next

All times are UTC+02:00