Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 752 posts ]  Previous   1 27 28 29 30 31  Next
Author Message
 Post subject: Re: Joël Veltman
PostPosted: 30 Jul 2019 10:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Snake wrote:
Veltman zou wel dom zijn om nu zijn contract te verlengen. Hij heeft een vertrekwens (al wel wat langer) en volgend jaar kan ie cashen.
Klopt wel maar je moet het anders bekijken, vind ik.
Als je Veltman niet laat gaan, moet je zijn contract opwaarderen en hem volgend jaar transfervrij laten vertrekken. Hebben ze trouwens ook met Viergever gedaan. Ajax wil hem behouden dus mag je daar best iets tegenover stellen.

PostPosted: 30 Jul 2019 10:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Snake wrote:
Veltman zou wel dom zijn om nu zijn contract te verlengen. Hij heeft een vertrekwens (al wel wat langer) en volgend jaar kan ie cashen.
Als je Veltman niet laat gaan, moet je zijn contract opwaarderen en hem volgend jaar transfervrij laten vertrekken. Hebben ze trouwens ook met Viergever gedaan. Ajax wil hem behouden dus mag je daar best iets tegenover stellen.
Nee. Dat slaat nergens op. En zeker niet als het om Veltman gaat. Alsjeblieft zeg..
Hij mag van mij best een jaartje blijven zodat Ajax kan schuiven tussen Mazraoui, Veltman en eventueel Dest. En zo kan Mazraoui ook wat vaker op het middenveld. Maar om dan Veltman 2x te belonen gaat nergens over. Dat hij transfervrij weg mag na dit seizoen werkt al gigantisch in zijn voordeel.

PostPosted: 30 Jul 2019 11:57 

Snake wrote:

Waarom zou je zijn contract nou weer op moeten waarderen als hij volgend jaar transfervrij is? Als hij nog een contract voor 3 jaar had, kan ik begrijpen dat je hem een jaar meer salaris geeft ter compensatie. Maar die man is volgend jaar transfervrij, kan een hoop tekengeld opstrijken. Heeft ook gewoon een contract getekend toch?

PostPosted: 30 Jul 2019 13:05 

Snake wrote:
Volgens mij heeft hij gewoon een contract met salaris hoor. Ajax hoeft helemaal niets te doen. Dat dat Ajax al zeer coulant is geweest door hem zo gratis te laten gaan, en alle tijd te geven tijdens zijn revalidatie en hem daarna weer de kans te geven.

Heb je een bron over Viergever? Kan alleen maar vinden dat hij in 2014 voor 4 jaar heeft getekend, en dus gewoon z'n contract heeft uitgediend.

PostPosted: 08 Aug 2019 13:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Tijd begint toch ook te dringen voor West Ham, als ze echt zo geïnteresseerd zouden zijn in Veltman.

Ik hoop dat hij blijft. Dus laat die klok maar doortikken.

PostPosted: 08 Aug 2019 13:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Snake wrote:
Snake wrote:
Volgens mij heeft hij gewoon een contract met salaris hoor. Ajax hoeft helemaal niets te doen. Dat dat Ajax al zeer coulant is geweest door hem zo gratis te laten gaan, en alle tijd te geven tijdens zijn revalidatie en hem daarna weer de kans te geven.

Heb je een bron over Viergever? Kan alleen maar vinden dat hij in 2014 voor 4 jaar heeft getekend, en dus gewoon z'n contract heeft uitgediend.
Viergever heeft inderdaad geen nieuw contract gehad volgens mij. Werd wel een bod van 8 miljoen of zo afgeslagen van Borussia Munchen Gladbach?

PostPosted: 08 Aug 2019 14:02 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Leverkusen toch? Wat een mispeer was dat zeg, om hem aan zijn contract te houden. :lol:

PostPosted: 08 Aug 2019 17:52 
Erelid

Mwoah mispeer? Ik vond het juist vreemd dat Ajax niet wilde verlengen. Een jongen die niet direct zou klagen als hij op de bank beland en een prima kracht. Nu hadden we Wöber...

PostPosted: 10 Aug 2019 23:02 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Verrassend. AJAX en Veltman in gesprek over verlenging contract.
https://www.telegraaf.nl/sport/12104978 ... elevoetbal

PostPosted: 12 Aug 2019 13:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik begrijp niet zo goed waarom Veltman dat zou willen. Nu weet ik niet hoeveel het tekengeld voor een speler van zijn kaliber zou zijn, maar dat moet dus minder zijn dan het geld wat hij nu extra gaat krijgen bovenop zijn huidige salaris. Waarom zou je anders afzien van je transfervrije status en bijtekenen.

Stel: Veltman krijgt nu 1 miljoen per jaar en gaat naar 1,5 miljoen per jaar. Dan ga je er 0,5 miljoen op vooruit. Dan moet zijn mogelijke tekenpremie dus niet hoger liggen dan een half miljoen, want anders heb je daar als Veltman zijnde toch geen klap aan? Vanuit Ajax' perspectief snap ik het wel. Die betalen 0,5 extra en vragen straks een miljoen of vier voor Veltman en gaan er - even heel makkelijk gezegd - dus 3,5 miljoen op vooruit. Dat levert geld op, maar het lijkt me dat het Veltman geld kost. Toch?

PostPosted: 12 Aug 2019 13:09 
Erelid

Of hij heeft het gewoon naar zijn zin hier.

PostPosted: 12 Aug 2019 13:57 

Jnp wrote:
Of hij heeft het gewoon naar zijn zin hier.
Dat geloof ik best, maar hij heeft herhaaldelijk een vertrekwens uitgesproken. Vorig jaar en ook dit jaar staat hij daar voor open. Dus het lijkt me geen straf voor Veltman om te blijven, maar het lijkt me duidelijk dat zijn voorkeur uitgaat naar een buitenlandse transfer. Hetgeen ik ook goed kan begrijpen op zijn leeftijd. Je wil toch een keer een nieuwe uitdaging? Andere prikkels in plaats van een van de vele zijn bij Ajax?

PostPosted: 12 Aug 2019 14:26 
Erelid

Klopt, maar wil maar aangeven dat het niet zo puur en alleen om geld gaat als jij in jouw post deed voorkomen. ;)

PostPosted: 12 Aug 2019 14:29 

Jnp wrote:
Klopt, maar wil maar aangeven dat het niet zo puur en alleen om geld gaat als jij in jouw post deed voorkomen. ;)
Nee dat is waar, maar dat is wel de grootste factor denk ik bij het wel of niet verlengen van zijn contract. Vandaar dat ik me hardop afvroeg wat de voordelen voor Veltman zijn bij het verlengen van zijn contract in financiële zin. Hoeveel tekengeld zou zo'n speler krijgen? Ook Overmars en Van der Sar hadden het namelijk over die gouden handdruk die ze Veltman wilde geven. Dus ook daar ging het voornamelijk over geld en niet eens over speeltijd (want ik voorzie in Veltman geen basisspeler komend seizoen).

Wat denk jij dat zo'n Veltman aan tekengeld ontvangt als hij transfervrij is?

PostPosted: 12 Aug 2019 14:33 
Erelid

Vind ik heel lastig, gezien de continue financiële veranderingen in het voetbal. Maar ik zou zeggen zo’n 2 miljoen ongeveer. Maar nogmaals, heel lastig te zeggen.

Wat een andere factor dan geld voor Veltman zou kunnen zijn is natuurlijk dat het team bij elkaar lijkt te blijven en dat er dus wellicht weer zo’n mooi seizoen in zit: nu mét hem, waar hij het vorige toch voor een groot deel moest missen.

PostPosted: 13 Aug 2019 14:15 
Beheerder

Veltman na mislopen transfer: 'Buitenlandse droom blijft'
https://www.vtbl.nl/nieuws/artikel/4812 ... oom-blijft

PostPosted: 14 Aug 2019 13:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Hoop dat we snel afscheid gaan nemen van hem. Heb het nooit een goede speler gevonden. Wisselt felle, geslaagde tackles af met slap verdedigen. Is matig in het afdekken en vooral in balbezit erg pover. Alles gaat zo traag en hij bedenkt weinig. Ik vind hem maar frustrerend om naar te kijken. Heeft me enorm verrast tegen Juventus en Spurs, maar in het begin van dit seizoen is het weer de same old Veltman.

PostPosted: 14 Aug 2019 13:53 
Erelid

Transfer gunnen, achterin genoeg opties en plekje vrijmaken voor een extra middenvelder.

PostPosted: 21 Aug 2019 16:31 
Beheerder

Veltman vindt het te ver gaan om van een slechte wedstrijd te spreken
https://www.ajaxlife.nl/2019/08/21/velt ... e-spreken/

PostPosted: 21 Aug 2019 18:07 

343 wrote:
Idiote reactie. Totaal geen zelfreflectie. Ze moeten hen dwingen de hele wedstrijd te gaan kijken. Worden ze mss. wakker.

PostPosted: 21 Aug 2019 23:32 

renemar wrote:
343 wrote:
Idiote reactie. Totaal geen zelfreflectie. Ze moeten hen dwingen de hele wedstrijd te gaan kijken. Worden ze mss. wakker.
Vrij armoedig dat we na al die jaren weer met Veltman als RCV aan moeten treden.

Al jaren lang laat hij net te licht te zijn. Na ene paar goede acties heeft heeft hij weer krediet, vervolgens moeten we telkens weer concluderen dat hij het niet gaat worden..

Je zou denken dat we er na al die jaren van geleerd zouden hebben..

Als een jaartje reserve rechtsback achter Mazraoi, terwijl dest nog een jaar kan ontwikkelen ok. Dat zou nog te billijken zijn met een aflopend contract.

Maar niet meer dan dat. Dus niet meer als optie op RCV, en ook niet als eerste RB. Stand in voor de RB in de basis en verder niks. Als hij dat kan accepteren prima.

Anders had hij al lang doorgeselecteerd moeten worden.

PostPosted: 22 Aug 2019 10:08 

Skimo wrote:
renemar wrote:
343 wrote:
Vrij armoedig dat we na al die jaren weer met Veltman als RCV aan moeten treden.
Ja dat vind ik ook. Je haalt Schuurs, je haalt Magallan, je haalt Alvarez, en wie speelt er centraal? Veltman :lol:

Dat gel#l over ervaring en weet ik wat van Ten Hag. Zet dan ook Blind achterin neer.

PostPosted: 25 Aug 2019 19:37 

Snake wrote:
Ja dat vind ik ook. Je haalt Schuurs, je haalt Magallan, je haalt Alvarez, en wie speelt er centraal? Veltman :lol:

Dat gel#l over ervaring en weet ik wat van Ten Hag. Zet dan ook Blind achterin neer.
Inderdaad. Zet Alvarez en Blind maar centraal achterin. Dan zetten we Mazraoui op rechts wanneer hij weer fit is. Tot die tijd zetten we Veltman daar neer. Nuttige twaalfde man, maar niet de speler die De Ligt ineens op kan volgen. Dan ga je echt twee klasse achteruit.

Magallan verkopen. Een nieuwe verdedigende middenvelder kopen en Blind achterin houden met onze Mexicaanse vriend. Martinez doet het vooralsnog aardig, maar ik prefereer de rust en stabiliteit van Blind achterin. Wanneer Martinez het beter doet dan Alvarez kun je ook met twee linkspoten centraal spelen. Ook geen ramp.

PostPosted: 26 Aug 2019 08:35 

Snake wrote:

Inderdaad. Zet Alvarez en Blind maar centraal achterin. Dan zetten we Mazraoui op rechts wanneer hij weer fit is. Tot die tijd zetten we Veltman daar neer. Nuttige twaalfde man, maar niet de speler die De Ligt ineens op kan volgen. Dan ga je echt twee klasse achteruit.

Magallan verkopen. Een nieuwe verdedigende middenvelder kopen en Blind achterin houden met onze Mexicaanse vriend. Martinez doet het vooralsnog aardig, maar ik prefereer de rust en stabiliteit van Blind achterin. Wanneer Martinez het beter doet dan Alvarez kun je ook met twee linkspoten centraal spelen. Ook geen ramp.
Eens. Of zoals ik vaker heb aangegeven, Vertonghen halen. Kan Blind wel naar 6. Daarnaast zou ik ook nog een creatieve middenvelder willen zien. Blind en straks Donny achter een creatieve speler. Lijkt mij niet gek.

PostPosted: 29 Aug 2019 15:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Contract verlengd tot '21.
https://twitter.com/AFCAjax/status/1167 ... blijf.html

Post new topic  Reply to topic  [ 752 posts ]  Previous   1 27 28 29 30 31  Next

All times are UTC+02:00