Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 855 posts ]  Previous   1 30 31 32 33 34 35  Next
Author Message
 Post subject: Re: Joël Veltman
PostPosted: 06 Nov 2019 17:13 

Laat wederom zien gewoon tekort te komen als vervanger van de Ligt of als vaste basis speler Europees. Een conclusie waar we elk jaar weer op uit komen.

Die 2e pingel neem ik hem niet zozeer kwalijk, dat was niet echt hands wat mij betreft. Als hij daar rood voor kreeg is dat ook onterecht. Als het voor protesteren was is het dom.

Zag hem tijdens de wedstrijd ook een paar ziekenhuisballen geven, recht in de voeten van een tegenstander. Beetje snelle aanvaller loopt hem er ook vrij eenvoudig uit.

Hopelijk valt het kwartje bij de staf nu ook eens dat er doorgeselecteerd moet worden. Kan eventueel nuttig zijn als reserve

PostPosted: 06 Nov 2019 19:37 

Skimo wrote:
Laat wederom zien gewoon tekort te komen als vervanger van de Ligt of als vaste basis speler Europees. Een conclusie waar we elk jaar weer op uit komen.

Die 2e pingel neem ik hem niet zozeer kwalijk, dat was niet echt hands wat mij betreft. Als hij daar rood voor kreeg is dat ook onterecht. Als het voor protesteren was is het dom.

Zag hem tijdens de wedstrijd ook een paar ziekenhuisballen geven, recht in de voeten van een tegenstander. Beetje snelle aanvaller loopt hem er ook vrij eenvoudig uit.

Hopelijk valt het kwartje bij de staf nu ook eens dat er doorgeselecteerd moet worden. Kan eventueel nuttig zijn als reserve
Blind gaf ook een aantal ziekenhuisballen, Ziyech steevast ook.
Abraham - toch vrij snel - redelijk onder controle over 2 duels?

Ik vind dit echt non-argumenten. Prima als je hem ondermaats vindt, maar kom dan tenminste met een gedegen beargumentatie. Dit is gewoon heel selectief.

PostPosted: 06 Dec 2019 10:38 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Veltman ziet Schuurs als eigen opvolger: 'Ik zou hem opstellen'
https://www.vi.nl/nieuws/veltman-ziet-s ... -opstellen

PostPosted: 03 Feb 2020 21:23 
Erelid

Fox meldde zonet tijdens wedstrijd Jong Ajax dat Veltman en Promes er weken uit zullen liggen en dat Babel blessure meevalt.

PostPosted: 03 Feb 2020 22:16 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Heel blij dat het geen kruisbandblessure is, dat zou echt verschrikkelijk voor hem zijn.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 04 Feb 2020 10:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Gewoon bezig aan misschien wel zijn sterkste seizoen tot nu toe.
Vaak ten onrechte bekritiseerd in mijn ogen maar vormt gewoon een uitstekend koppel met Blind of Martinez. Nee het is geen europese top maar gewoon stabiel. Veel stabieler en beter dan bv Viergever ooit was.

Alleen kan hij ook de pech hebben, dat Schuurs zijn plek definitief gaat overnemen. Vind Schuurs echt goed en ook voetballend naar voren van meerwaarde (zeker zonder Blind).

PostPosted: 04 Feb 2020 11:19 
Erelid

Stabiel, maar zou nooit een topper worden. Daarnaast vind ik hem niet echt complementair aan Blind.

Houdt toch ook nog steeds wel veel fouten in zijn spel.

Ik ben er niet rouwig om als hij na afloop van dit seizoen vertrekt voor een mooie transfersom en Schuurs en Alvarez de plek van RCV kunnen uitvechten.

PostPosted: 04 Feb 2020 17:12 

Hij zit wel aan z'n max inderdaad. Vraag is of je die degelijkheid prima vindt, of toch iemand wil die een wat hoger plafond kan bereiken maar dat wel doet met horten en stoten (en jonger is bijv.).

Zou het ook niet zo heel toevallig zijn dat we met Veltman als vervanger van De Ligt niet verder weten te komen in de CL? Tuurlijk heeft het met meerdere factoren te maken, maar ik vind het ergens ook weer niet zo toevallig. Ajax wil niet echt doorgroeien met hem erbij.

Voor de bank lijkt me dit overigens de perfecte speler, maar die rol zal hij zeker niet weer willen innemen.

PostPosted: 04 Feb 2020 17:16 
Erelid

Snake wrote:
Hij zit wel aan z'n max inderdaad. Vraag is of je die degelijkheid prima vindt, of toch iemand wil die een wat hoger plafond kan bereiken maar dat wel doet met horten en stoten (en jonger is bijv.).

Zou het ook niet zo heel toevallig zijn dat we met Veltman als vervanger van De Ligt niet verder weten te komen in de CL? Tuurlijk heeft het met meerdere factoren te maken, maar ik vind het ergens ook weer niet zo toevallig. Ajax wil niet echt doorgroeien met hem erbij.

Voor de bank lijkt me dit overigens de perfecte speler, maar die rol zal hij zeker niet weer willen innemen.
Klopt, denk dat Veltman op het moment net ietsje verder is dan Alvarez en Schuurs, maar dat die 2 uiteindelijk een hoger niveau kunnen aantikken. Soms is dan de vraag waar je voor kiest. Ik kan het begrijpen dat we hem erbij hebben gehouden.

Na dit seizoen zit je wel prima mij betreft met Dest/Mazraoui op rechtsback en Schuurs/Alvarez rechtscentraal. Heb je Veltman echt niet meer nodig.

PostPosted: 04 Feb 2020 19:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ja zo zie ik het ook.

Veltman is gewoon een betere centrale verdediger en geen echte back. Na zijn lange blessure is hij toch sterker en stabieler teruggekomen. Eens dat hij wel aan zijn plafond ligt en het is aan andere om hem eruit te spelen. Verder blijf ik van mening, dat Veltman ietwat ondergewaardeerd omdat hij als back meer fouten maakte en dit ook reflecteren op zijn presteren nu als CV.

Schuurs is gehaald voor de toekomst en heeft veel progressie geboekt. Alvarez is voor veel geld gehaald dus dan is het ergens ook logisch, dat ook Ajax verder heeft gekeken mbt Veltman. Veltman is geen absolute topper maar dit seizoen heeft hij weinig onvoldoendes gespeeld. Dat heeft ook een waarde.

Ik hoop voor hem dat er een mooie club komt na dit seizoen en ook dat die club hem aanneemt als Cv en niet als back.

PostPosted: 05 Feb 2020 16:17 
Erelid

Laatst zat ie bij Andy in de auto en daar liet hij wel duidelijk blijken naar het buitenland te willen. Die gaat vast en zeker verkocht worden.

PostPosted: 05 Feb 2020 17:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
En terecht. Dit is zijn zijn achtste seizoen bij Ajax 1, dan snap ik heel goed dat je wat anders wil proberen.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 05 Feb 2020 22:30 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Laatst zat ie bij Andy in de auto en daar liet hij wel duidelijk blijken naar het buitenland te willen. Die gaat vast en zeker verkocht worden.
Helemaal prima. Hopelijk levert hij nog een mooi bedrag op.

PostPosted: 10 Feb 2020 11:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Moet geopereerd worden en waarschijnlijk zeker 2 maanden aan de kant. https://www.ajax.nl/streams/actueel/ble ... eltman.htm

PostPosted: 10 Feb 2020 11:58 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
DeRuit wrote:
Moet geopereerd worden en waarschijnlijk zeker 2 maanden aan de kant. https://www.ajax.nl/streams/actueel/ble ... eltman.htm
Dus een unieke kans voor Schuurs of Alvarez om hun kunnen te bewijzen. Ik verwacht dat TH voor Schuurs gaat kiezen in eerste instantie.
En ik denk dat Schuurs deze kans gaat grijpen. Ten opzichte van Veltman mist hij enkel diens ervaring, ik dicht hem meer kwaliteiten toe. Tuurlijk zal hij nog wel eens een fout maken, maar die jongen heeft zich uitstekend ontwikkelt sinds hij werd aangetrokken. Heb ook het idee dat hij keihard werkt en echt wil slagen bij Ajax 1.

PostPosted: 10 Feb 2020 12:07 

Ik denk ook dat Schuurs de kans gaat krijgen. Opbouwend beter dan Veltman maar verdedigend kwetsbaarder. Gun hem dat hij zijn kans pakt maar ik vrees dat hij niet goed genoeg is.
Vond Veltman onder de streep al de minst slechte. Komen imo alle 3 te kort.

PostPosted: 10 Feb 2020 12:14 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
rebuah wrote:
DeRuit wrote:
Dus een unieke kans voor Schuurs of Alvarez om hun kunnen te bewijzen. Ik verwacht dat TH voor Schuurs gaat kiezen in eerste instantie.
En ik denk dat Schuurs deze kans gaat grijpen. Ten opzichte van Veltman mist hij enkel diens ervaring, ik dicht hem meer kwaliteiten toe. Tuurlijk zal hij nog wel eens een fout maken, maar die jongen heeft zich uitstekend ontwikkelt sinds hij werd aangetrokken. Heb ook het idee dat hij keihard werkt en echt wil slagen bij Ajax 1.
Helemaal mee eens. Schuurs heeft gewoon het 'probleem' gehad dat hij de Ligt voor zich had en dat dit jaar Veltman bleef. Anders had hij die ervaring langzamerhand opgedaan. Als je ziet hoeveel wedstrijden de Ligt bv. nodig had om echt foutloos te worden..

Ik denk dat Schuurs de plek gaat pakken en niet meer weg gaat geven.

PostPosted: 10 Feb 2020 12:16 
Erelid

Einde seizoen dus voor Veltman. Tegen de tijd dat hij wedstrijdfit is, lopen we tegen het einde aan.

PostPosted: 10 Feb 2020 12:16 

rebuah wrote:
DeRuit wrote:
Ik hoop dat Schuurs deze kans keihard gaat pakken. Eigenlijk verdiende hij het al eerder vind ik. Laten we niet vergeten dat De Ligt in het begin ook weleens een fout maakte. Wil weleens zien hoe Schuurs zich daarin ontwikkeld als hij wat langer in de basis mag blijven staan.

Voor Ajax zou dat ook niet verkeerd zijn, want dan kun je volgend jaar met hem verder. Met Veltman is dat maar weer de vraag.

PostPosted: 10 Feb 2020 12:19 
Erelid

Snake wrote:
rebuah wrote:
DeRuit wrote:
Ik hoop dat Schuurs deze kans keihard gaat pakken. Eigenlijk verdiende hij het al eerder vind ik. Laten we niet vergeten dat De Ligt in het begin ook weleens een fout maakte. Wil weleens zien hoe Schuurs zich daarin ontwikkeld als hij wat langer in de basis mag blijven staan.

Voor Ajax zou dat ook niet verkeerd zijn, want dan kun je volgend jaar met hem verder. Met Veltman is dat maar weer de vraag.
En is het voor Ajax-zijnde ook maar de vraag of je dat moet willen.

Aan de ene kant vind ik het niet erg dat Ten Hag nu noodgedwongen moet kiezen voor Schuurs of Alvarez. Zie in beide meer potentie dan Veltman. Al zat laatste op dit moment wel op een hoger niveau denk ik.

PostPosted: 10 Feb 2020 13:15 

Snake wrote:
rebuah wrote:

En is het voor Ajax-zijnde ook maar de vraag of je dat moet willen.

Aan de ene kant vind ik het niet erg dat Ten Hag nu noodgedwongen moet kiezen voor Schuurs of Alvarez. Zie in beide meer potentie dan Veltman. Al zat laatste op dit moment wel op een hoger niveau denk ik.
Idd, daarom vind ik het niet erg dat ze zo verplicht worden om af te wijken van Veltman. Anders blijven ze er maar weer aan vasthouden en krijgt Schuurs nooit een periode de kans.

PostPosted: 10 Feb 2020 20:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
DeRuit wrote:
Klote voor Veltman, net nu hij zeker was van zijn basisplaats. Dit was het piekjaar voor Veltman om vervolgens een buitenlandse transfer te realiseren. Maar voor Schuurs een mooie kans om zich als vervanger aan te dienen. Vormde met Martinez als een gedegen koppel, met Blind enkel beter denk ik. Ook qua communicatie wordt het dan net wat makkelijker. Aan Blind om de jonge Schuurs te begeleiden en coachen.

PostPosted: 10 Feb 2020 22:05 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Hopelijk brengt dit niet de zomerse transfer en het EK in gevaar voor Veltman.

Wordt spannend voor Schuurs. Getafe uit met Varela achter hem. Poeh.

PostPosted: 10 Feb 2020 22:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
343 wrote:
Hopelijk brengt dit niet de zomerse transfer en het EK in gevaar voor Veltman.

Wordt spannend voor Schuurs. Getafe uit met Varela achter hem. Poeh.
Mooie kans voor Schuurs. Ik word er niet heel erg nerveus van. Die jongen is mij positief opgevallen.

PostPosted: 11 Feb 2020 12:03 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Einde seizoen dus voor Veltman. Tegen de tijd dat hij wedstrijdfit is, lopen we tegen het einde aan.
Einde bij Ajax denk ik, gezien zijn wens om naar het buitenland te gaan. Dat is ook het beste voor beide partijen. Tenzij de blessure roet in het eten gooit. Dat hoop ik dus niet.

Post new topic  Reply to topic  [ 855 posts ]  Previous   1 30 31 32 33 34 35  Next

All times are UTC+02:00