Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 206 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 9  Next
Author Message
 Post subject: Re: Opvolging Keizer
PostPosted: 04 Dec 2017 15:40 

Pett.cz wrote:
Is er een mogelijkheid dat Peter Bosz kan terugkomen? Ik denk dat hij de beste keuze voor Ajax is.
Als Bergkamp en V/d Sar optiefen wel, maar dat zie ik helaas niet snel gebeuren. Die zullen nog minstens 5 a 10 jaar werkzaam zijn bij onze club.

Los van dat is Bosz nog steeds de beste kandidaat, mee eens.

PostPosted: 04 Dec 2017 16:09 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Klopt. Bosz gaat echt niet terugkomen, Pett.
Snake wrote:
Ik mag toch hopen dat het huidige TH die keuze dan niet meer kan maken.....

4 jaar geen titel dalijk, de ene ruzie na de andere ruzie, al jaren lelijk kutvoetbal (op één seizoen na maar die persoon moest weer wijken volgens de baasjes in het TH). Het is wel een keer mooi geweest.
Overmars heeft al meer macht en Bergkamp en VdS zullen wel hun mond houden bij de benoeming van een nieuwe coach. Hebben al genoeg gefaald met het makkelijk laten gaan van Bosz en het aanstellen van Keizer.
Welkom trouwens, Snake! :343: :ajaxoud: :ajaxoud2:

PostPosted: 04 Dec 2017 17:58 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Jnp wrote:
GJ1402 wrote:
Wie zou een goede opvolger zijn? En wie zou door het TH geaccepteerd worden?

Ik ben nog steeds wel gecharmeerd van Tuchel. Sowieso sta ik open voor een buitenlandse coach. Ik ben alleen bang dat het TH weer een trekpop wil kiezen en met een vriendje naar voren komt, mocht Keizer daadwerkelijk een schop krijgen.
Tuchel lijkt me een vrij kansloze poging. Zou wel prachtig zijn.
Ik denk niet dat Tuchel helemaal kansloos is. Hij heeft in principe nog geen groots CV opgebouwd dus de clubs zullen niet in de rij staan. Daarnaast is hij gecharmeerd van het Nederlandse voetbal. Denk dat hij van het 'internationale' lijstje de meest haalbare kandidaat is.
343 wrote:
Iemand met een frisse kijk is echt noodzakelijk.
100% eens. Ik zie geen Nederlandse trainer die gebekt genoeg is om met een frisse kijk Ajax te managen. Daarom een buitenstaander. Ook niet iemand uit de Ajax vriendenclub van Edwin. Die voldoen ook niet aan die profielschets. (Reiziger, Seedorf, Laudrup etc.)

PostPosted: 04 Dec 2017 18:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
GJ1402 wrote:
Jnp wrote:
GJ1402 wrote:
Wie zou een goede opvolger zijn? En wie zou door het TH geaccepteerd worden?

Ik ben nog steeds wel gecharmeerd van Tuchel. Sowieso sta ik open voor een buitenlandse coach. Ik ben alleen bang dat het TH weer een trekpop wil kiezen en met een vriendje naar voren komt, mocht Keizer daadwerkelijk een schop krijgen.
Tuchel lijkt me een vrij kansloze poging. Zou wel prachtig zijn.
Ik denk niet dat Tuchel helemaal kansloos is. Hij heeft in principe nog geen groots CV opgebouwd dus de clubs zullen niet in de rij staan. Daarnaast is hij gecharmeerd van het Nederlandse voetbal. Denk dat hij van het 'internationale' lijstje de meest haalbare kandidaat is.
343 wrote:
Iemand met een frisse kijk is echt noodzakelijk.
100% eens. Ik zie geen Nederlandse trainer die gebekt genoeg is om met een frisse kijk Ajax te managen. Daarom een buitenstaander. Ook niet iemand uit de Ajax vriendenclub van Edwin. Die voldoen ook niet aan die profielschets. (Reiziger, Seedorf, Laudrup etc.)
Ik denk niet dat je Laudrup onder diens vriendenclub moet scharen.

PostPosted: 04 Dec 2017 18:32 

343 wrote:
Klopt. Bosz gaat echt niet terugkomen, Pett.
Snake wrote:
Ik mag toch hopen dat het huidige TH die keuze dan niet meer kan maken.....

4 jaar geen titel dalijk, de ene ruzie na de andere ruzie, al jaren lelijk kutvoetbal (op één seizoen na maar die persoon moest weer wijken volgens de baasjes in het TH). Het is wel een keer mooi geweest.
Overmars heeft al meer macht en Bergkamp en VdS zullen wel hun mond houden bij de benoeming van een nieuwe coach. Hebben al genoeg gefaald met het makkelijk laten gaan van Bosz en het aanstellen van Keizer.
Welkom trouwens, Snake! :343: :ajaxoud: :ajaxoud2:
Dat is waar trouwens. Helemaal vergeten dat Marc nu voorzitter is. Hoewel ik heel kritisch op hem ben geweest, was hij wel de persoon die voor de komst van Bosz was en altijd achter hem bleef staan. Hopen dat zijn lijstje voor de opvolging van Keizer ook zo veelbelovend is.

En bedankt man! :ajaxsmiley:

PostPosted: 04 Dec 2017 18:38 
Beheerder

Snake wrote:
Dat is waar trouwens. Helemaal vergeten dat Marc nu voorzitter is. Hoewel ik heel kritisch op hem ben geweest, was hij wel de persoon die voor de komst van Bosz was en altijd achter hem bleef staan. Hopen dat zijn lijstje voor de opvolging van Keizer ook zo veelbelovend is.

En bedankt man! :ajaxsmiley:
Ik ook. Ook zijn pr in de pers is niet echt top te noemen (Tafel van Kees).
Krijgt van mij nog voordeel van de twijfel.

:D :smileajax:

PostPosted: 07 Dec 2017 04:40 

Ik vraag me af of Ajax dit seizoen als verloren ziet of dat ze met een nieuwe sterke trainer (type Van Gaal of Hiddink) en een aantal verdedigende versterkingen nog vol willen gaan voor de 2e plaats en de beker. Ik ben benieuwd wat er in de winterstop gaat gebeuren.

PostPosted: 07 Dec 2017 09:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
yiske wrote:
Ik vraag me af of Ajax dit seizoen als verloren ziet of dat ze met een nieuwe sterke trainer (type Van Gaal of Hiddink) en een aantal verdedigende versterkingen nog vol willen gaan voor de 2e plaats en de beker. Ik ben benieuwd wat er in de winterstop gaat gebeuren.
Tweede word je sowieso wel, ook zonder versterkingen in de winterstop.

PostPosted: 08 Dec 2017 23:18 

De opvolger moet sowieso iemand worden die de spelers attractief en aanvallend voetbal wilt laten spelen, met vol de druk erop.
En ook een trainer die de Ajax-spelers keihard aanpakt en ze duidelijk maakt dat mentaliteit maar de normaalste zaak van de wereld is en dat hij deze mentaliteit op die gastjes over zal brengen. Met een goeie mentaliteit kan kwaliteit pas de doorslag geven.
Dan zullen de tuttebelletjes definitief wakker geschud worden.

En dan weet ik zeker dat Ajax, ondanks de grote achterstand, alsnog kampioen wordt.

PostPosted: 08 Dec 2017 23:56 

WZAWZDB wrote:
De opvolger moet sowieso iemand worden die de spelers attractief en aanvallend voetbal wilt laten spelen, met vol de druk erop.
En ook een trainer die de Ajax-spelers keihard aanpakt en ze duidelijk maakt dat mentaliteit maar de normaalste zaak van de wereld is en dat hij deze mentaliteit op die gastjes over zal brengen. Met een goeie mentaliteit kan kwaliteit pas de doorslag geven.

En dan weet ik zeker dat Ajax, ondanks de grote achterstand, alsnog kampioen wordt.
En welke haalbare trainer voldoet aan deze criteria naar jouw mening?

PostPosted: 09 Dec 2017 10:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Richard Witschge
Droomaankoop: Pavon
rebuah wrote:
WZAWZDB wrote:

Ik zou wel eens willen zien hoe bijvoorbeeld Bielsa het zou doen. Indien haalbaar.

Hoe dan ook moet de staf er omheen ook vernieuwd worden.

PostPosted: 09 Dec 2017 11:01 

Skimovic wrote:
rebuah wrote:
WZAWZDB wrote:

Ik zou wel eens willen zien hoe bijvoorbeeld Bielsa het zou doen. Indien haalbaar.

Bielsa of Tuchel zou top zijn idd, maar ik vrees dat die niet haalbaar zullen zijn. De huidige staf moet sowieso opzouten.

PostPosted: 09 Dec 2017 12:31 

rebuah wrote:
Skimovic wrote:
rebuah wrote:

Bielsa of Tuchel zou top zijn idd, maar ik vrees dat die niet haalbaar zullen zijn. De huidige staf moet sowieso opzouten.
Er is imo vooral nood aan een frisse wind.
Doe eens een keer een buitenlandse coach met de nodige ervaring en een andere opvatting.

Trainer van Ajax 1 is geen stageplek waar je als trainer je eerste ervaring op mag doen en al je beginnersfouten maken. Als je naar de de historie dit decennium kijkt in praktijk wel, maar het zou niet zo mogen zijn.

Resultaten liegen er ook niet om, het was telkens ondermaats waarbij spelers die eigenlijk te kort komen belangrijk worden gemaakt om draagvlak in de selectie te creeren. Spijkerman is daar volgens mij ook een belanrijke factor in maar dat is onderbuikgevoel en kan ik niet aantonen.

Blind, Krol, Wouters, Van Basten, Koeman , Westerhof, Koster. En dan Frank de Boer, die in een hele eigen wereld leefde op vlak van spelerskwaliteiten. Het is nog niet zo lang geleden dat we een trainer hadden die met droge ogen beweerde dat Gudelj misschien wel een van de beste middenvelders ter wereld kon zijn en dat Sigthorsson zichzelf moest belonen.

Van Basten blijft een raadsel. Hoe kan zon beganidigde voetballer zo blind zijn voor gebrek aan talent. Robbie Wielaert was zijn oplossing... Zo zijn er toen nog wel meer miljoenen verdampt. Koeman hoeft ook niet onder te doen met Sikora, Soetaers, Charisteas... Om vervolgens dan Zlatan eruit te werken.

Ajax onwaardig en het heeft enorm veel geld gekost aan miskopen en gemiste inkomsten. En dan hoor ik ze laatst weer verkondigen dat ze trainers ook zelf op willen leiden. Dat klinkt als een introductie om de komende jaren weer stagiares neer te zetten zoals ze nu met Keizer hebben gedaan. Keizer zelf kan ik niet eens veel kwalijk nemen, hij had die aanbieding gewoon niet mogen krijgen.

Net zoals Wielaert nooit gekocht had mogen worden als leider van de defensie, Gudelj niet voor het middenveld, Sigthorsson niet bij Ajax thuis hoorde en we nooit vleugels met Sikora en Soetaers in de basis hadden mogen hebben.

Het allergrootste probleem is samengevat dat er te vaak mensen het voor het zeggen hebben gehad die genoegen namen met ondermaats materiaal en oogkleppen. Daarbij onervaren waardoor ze vatbaar waren voor invloeden van middelmaat die hun eigen plekje wilden veilig stellen.

Zie 'Mentor' Spijkerman.

PostPosted: 09 Dec 2017 13:27 
Beheerder

Skimovic wrote:
Blind, Krol, Wouters, Van Basten, Koeman , Westerhof, Koster. En dan Frank de Boer, die in een hele eigen wereld leefde op vlak van spelerskwaliteiten. Het is nog niet zo lang geleden dat we een trainer hadden die met droge ogen beweerde dat Gudelj misschien wel een van de beste middenvelders ter wereld kon zijn en dat Sigthorsson zichzelf moest belonen.

Van Basten blijft een raadsel. Hoe kan zon beganidigde voetballer zo blind zijn voor gebrek aan talent. Robbie Wielaert was zijn oplossing... Zo zijn er toen nog wel meer miljoenen verdampt. Koeman hoeft ook niet onder te doen met Sikora, Soetaers, Charisteas... Om vervolgens dan Zlatan eruit te werken.
:mrgreen:
Precies hoe ik erover denk. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat je als voormalige topper zulke spelers haalt. Bij Wielaert zal Van Basten wel gedacht hebben ervaring, ervaring, ervaring! Heb ik er ook graag bij, maar Wielaert was zo niet geschikt voor het voetbal van AJAX. Van der Hoorn was ook zo iemand. Als verdediger moet je en kunnen voetballen en snel zijn. Als je beiden mist dan wordt het moeilijk.
Zlatan werd er uitgewerkt voor Van Gaal, maar ook daar heb je een punt.
Daarom nooit de coach, de passant het aankoopbeleid laten bepalen.

PostPosted: 09 Dec 2017 13:37 

Skimovic wrote:
rebuah wrote:
Skimovic wrote:

Er is imo vooral nood aan een frisse wind.
Doe eens een keer een buitenlandse coach met de nodige ervaring en een andere opvatting.

Trainer van Ajax 1 is geen stageplek waar je als trainer je eerste ervaring op mag doen en al je beginnersfouten maken. Als je naar de de historie dit decennium kijkt in praktijk wel, maar het zou niet zo mogen zijn.

Resultaten liegen er ook niet om, het was telkens ondermaats waarbij spelers die eigenlijk te kort komen belangrijk worden gemaakt om draagvlak in de selectie te creeren. Spijkerman is daar volgens mij ook een belanrijke factor in maar dat is onderbuikgevoel en kan ik niet aantonen.

Ajax onwaardig en het heeft enorm veel geld gekost aan miskopen en gemiste inkomsten. En dan hoor ik ze laatst weer verkondigen dat ze trainers ook zelf op willen leiden. Dat klinkt als een introductie om de komende jaren weer stagiares neer te zetten zoals ze nu met Keizer hebben gedaan. Keizer zelf kan ik niet eens veel kwalijk nemen, hij had die aanbieding gewoon niet mogen krijgen.

Net zoals Wielaert nooit gekocht had mogen worden als leider van de defensie, Gudelj niet voor het middenveld, Sigthorsson niet bij Ajax thuis hoorde en we nooit vleugels met Sikora en Soetaers in de basis hadden mogen hebben.

Het allergrootste probleem is samengevat dat er te vaak mensen het voor het zeggen hebben gehad die genoegen namen met ondermaats materiaal en oogkleppen. Daarbij onervaren waardoor ze vatbaar waren voor invloeden van middelmaat die hun eigen plekje wilden veilig stellen.

Zie 'Mentor' Spijkerman.

https://nl.depositphotos.com/42010769/s ... n-the.html

PostPosted: 09 Dec 2017 15:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: 405
https://twitter.com/voshans/status/939474657492824064

De Ligt: Bosz en Keizer zijn beiden kaal; maar daar houdt de vergelijking wel op.:lol: :lol:

Volgens mij vindt iedereen Kiezer een prima kerel, maar niet goed genoeg om hoofdtrainer te zijn.

PostPosted: 09 Dec 2017 20:07 

rebuah wrote:
WZAWZDB wrote:

Ik ben aan de ene kant een énorme voorstander van Bielsa. Maar aan de andere kant wens ik ook dat hij helemaal niet komt. Hij hangt teveel de Van Gaal visie aan. Hoe heette die jeugdtrainer van Chelsea ook al weer? Tenminste, ik dacht dat het een jeugdtrainer was of iig geweest en nu in Spanje actief is.
Zo'n Tuchel wordt hier genoemd, kan ik me in vinden. De trainers die Cruijffiaans willen voetballen, zijn er bar weinig.

PostPosted: 09 Dec 2017 20:30 
Beheerder

guy_ajax wrote:
https://twitter.com/voshans/status/939474657492824064

De Ligt: Bosz en Keizer zijn beiden kaal; maar daar houdt de vergelijking wel op.:lol: :lol:

Volgens mij vindt iedereen Kiezer een prima kerel, maar niet goed genoeg om hoofdtrainer te zijn.
Dat blijkt uit alles. Een allemansvriendje en de 5-secondenregel (drukzetten) probeerde de beste man ook, maar ja...dat lukte ook niet meer met de arme man.
https://www.ajaxinside.nl/de-ligt-ziet- ... nder-goed/

PostPosted: 09 Dec 2017 20:55 

WZAWZDB wrote:
rebuah wrote:
WZAWZDB wrote:

Ik ben aan de ene kant een énorme voorstander van Bielsa. Maar aan de andere kant wens ik ook dat hij helemaal niet komt. Hij hangt teveel de Van Gaal visie aan. Hoe heette die jeugdtrainer van Chelsea ook al weer? Tenminste, ik dacht dat het een jeugdtrainer was of iig geweest en nu in Spanje actief is.
Zo'n Tuchel wordt hier genoemd, kan ik me in vinden. De trainers die Cruijffiaans willen voetballen, zijn er bar weinig.

Bielsa zie ik wel zitten maar is natuurlijk geen garantie voor succes.

Ik wil nu vooral eens een trainer zien van buitenaf, die sterk in zijn schoenen staat en de zwakke plekken aan pakt ipv ze captain te maken omdat het zogenaamd een cultuurbewaker is met invloed in de kleedkamer.

Graag een frisse wind, waarbij kwaliteit weer leidend moet zijn en spelers die aan hun plafond zitten door worden geselecteerd. Er zou een constante drang moeten zijn om de selectie steeds sterker te maken en de zwakste schakelste vervangen.

Waarbij het niks moet schelen dat ze Spijkerman zijn instructies niet verstaan bij het invallen.

PostPosted: 10 Dec 2017 12:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Bosz is ontslagen volgens de Duitse krant Bild.

Dortmund gaat het vandaag officieel naar buiten brengen aldus Bild.

Tuurlijk komt hij niet terug maar blijft wel een topkandidaat vwb spel en visie.

PostPosted: 10 Dec 2017 12:58 

Bosz is ontslagen volgens de Duitse krant Bild.

Dortmund gaat het vandaag officieel naar buiten brengen aldus Bild.

Tuurlijk komt hij niet terug maar blijft wel een topkandidaat vwb spel en visie.
Opzich wel, maar idd gaat niet gebeuren. Aan de andere kant was het voetbal zelf ( dus afgezien van het collectief druk zetten wat regelmatig behoorlijk goed werd uitgevoerd ) wanneer we in balbezit kwamen ook niet oogstrelend te noemen. Verre van dat. Nu verwacht ik niet meteen oogstrelend voetbal, maar toch iig acceptabel voetbal.
Bosz werd geroemd vanwege het collectief druk zetten en zéér snel de bal veroveren, alhoewel dat ook veel minder werd na verloop van tijd. Maar het spel in balbezit was toen ook onvoldoende. Wel nog altijd beter dan onder Keizer.

PostPosted: 10 Dec 2017 14:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: 405
:lol:
Die opstelling van vandaag ook weer. Keizer bakt er niets van; maar we kunnen niet zeggen dat hij laf is. We spelen met 7 'aanvallers' tegen PSV. Eerder speelde hij al met 4 spitsen + Ziyech en Schone.

PostPosted: 10 Dec 2017 15:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
guy_ajax wrote:
:lol:
Die opstelling van vandaag ook weer. Keizer bakt er niets van; maar we kunnen niet zeggen dat hij laf is. We spelen met 7 'aanvallers' tegen PSV. Eerder speelde hij al met 4 spitsen + Ziyech en Schone.
Ik vind dit dus totaal niet allemaal de fout van Keizer.
Ik vind het op dit moment zelfs de beste keuze.

Wat zou jij doen dan?
Zeefuik erin op rechtsback waardoor je of Schone of De Jong slachtoffert?
Orejuela erin, die niet wedstrijdfit is?
Dankerlui misschien dan?

Of Frankie erin houden omdat hij heel vast is in balbezit.

Nogmaals ik vind dit de beste oplossing uit de keuzes, die Keizer nu heeft.

PostPosted: 10 Dec 2017 20:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Opvolging Keizer van de baan, Marcel is een toptrainer! :mrgreen:

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 10 Dec 2017 20:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
Stormrage wrote:
Opvolging Keizer van de baan, Marcel is een toptrainer! :mrgreen:
Hear hear :343:

Post new topic  Reply to topic  [ 206 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 9  Next

All times are UTC+01:00