Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 853 posts ]  Previous   1 30 31 32 33 34 35  Next
Author Message
PostPosted: 31 Jan 2018 18:32 

Leonel wrote:
Ik vind het wel meevallen. Uiteindelijk blijft Younes. Bande komt volgend jaar ervoor.
We hebben een prima selectie. Ze moeten alleen beter gaan spelen.
Het gaat mij om dit seizoen. Wat is er aan de hand met Younes. Ik vind het maar een schimmig verhaal. AJAX wilde niet meewerken maar na een smeekbede van Younes c.q. zijn zaakwaarnemer werken ze toch mee.
Dan wordt AJAX beschuldigd dat ze aanvullende eisen zouden hebben. Daarna dat het persoonlijke redenen zijn. Waarom kan Younes komend half jaar wel bij ons spelen en niet bij Napoli. Dat is toch op z'n zachts gezegd erg vreemd.
AJAX lijkt ook niet te weten wat er speelt.
Voor dit seizoen blijven Kluivert en Neres over. Heb al eerder gezegd dat Kluivert veel te wisselvallig is en dat hij vaker slecht speelt met een enkele opleving dan goed.
Ik blijf de vleugelposities erg slecht bezet vinden. Ook omdat AJAX zegt dat Dolberg en Cassierra ook op linksbuiten kunnen. We kunnen ook Onana in de spits zetten als Huntelaar uitvalt.
Dat is natuurlijk allemaal onzin.
Leuk dat Bandµ, Schuurs en Kuhn voor de toekomst zijn aangetrokken. Maar dit seizoen dan? Of vinden ze dat niet belangrijk. Ik hoop dat vd Sar wel zijn belofte nakomt om op te stappen als er geen vooruitgang komt. En dan mag hij Marc meenemen.

PostPosted: 31 Jan 2018 22:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: 405
renemar wrote:
Maar dit seizoen dan? Of vinden ze dat niet belangrijk.
Wober, Huntelaar, Tagliafico.

PostPosted: 31 Jan 2018 23:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
guy_ajax wrote:
renemar wrote:
Maar dit seizoen dan? Of vinden ze dat niet belangrijk.
Wober, Huntelaar, Tagliafico.
Kristensen, Ten Hag.

Vind het ook weer erg opportunistisch om meteen te roepen dat Overmars eruit moet als er dit seizoen geen vooruitgang komt. Nu begint hij eindelijk een beetje door te pakken, maar omdat er 1 ding niet helemaal goed gaat mag hij weer oprotten.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 31 Jan 2018 23:05 

Poeh wat kan de sfeer ineens omslaan. Een paar weken geleden was Overmars nog prima bezig en nu loopt hij ineens achter de feiten aan. En waarom precies? Omdat Overmars met zijn pro-actieve beleid de voor volgend seizoen aangetrokken Bandé niet eerder heeft weten binnen te halen voor de niet vertrokken Younes. Uh...

PostPosted: 01 Feb 2018 02:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): JohanNSeg Pietje Kei
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
AFCA Niels wrote:
Poeh wat kan de sfeer ineens omslaan. Een paar weken geleden was Overmars nog prima bezig en nu loopt hij ineens achter de feiten aan. En waarom precies? Omdat Overmars met zijn pro-actieve beleid de voor volgend seizoen aangetrokken Bandé niet eerder heeft weten binnen te halen voor de niet vertrokken Younes. Uh...
Elk mens vormt zijn wildbeeld van verwachtingen. Ik denk dat Overmars wordt aangekeken op de toonzetting en lading der Ten Hag, waarop men zich verkeek met wishful thinking.
Zou Ten Hag met de +5 miljoen Running aankoop wel opeens een verrijking Des Nouri hebben in de opvatting, en zat Wöber niet op de bank en zag je een Type A La Messi ook nog daarbij tussen Neres en Kluivert dan werd Ajax een interessant mengsel. Had je namelijk in alle linies een inhaalslag.

Ik had gehoopt dat er werd bedacht dat juist het rondzwerven van de dichtstbijzijnde diepe middenvelder een groter speerpunt moest worden in het onvoorspelbaar maken van de combinaties voorin. Die conclusie maken ze niet op, waardoor het voor mij saai blijft, geen stappen in de opvattingen.
Doordat de opvattingen niet verbeteren, krijg je ook niet de waardevolste transferzaken, slaat de verveling toe en de verontwaardiging als de proactieve ingrepen achterwege blijven. Jij en ik willen liever vanaf dag 1 dat er een effect is waaruit je een super perspectief ziet voortkomen, nu is het speculeren voorbij en oordeelt men keihard over het uitblijven van kunde.

Het is prutswerk en ik hoop dat Van der Sar versus Bergkamp arbitragezaak snel tegen Van der Sar oordeelt en dat er dan de eer aan zichzelf door hem wordt gelaten en dat er dan eindelijk een front met werkelijke kunde bij Ajax binnenloopt. Die ook Bergkamp terugbrengt tot een goed voorgelicht strateeg die enkel controleert.

Niets in z'n achteruut

KOTARSKI. Mazraoui De Ligt SESSEGNON MOUNT, BANDÉ FrenCkie SCHUURS. Neres Dolberg Bakker.

PostPosted: 01 Feb 2018 08:30 

AFCA Niels wrote:
Dat is natuurlijk onzin. AJAX had al beslist dat er geen nieuwe vleugelspeler zou komen voordat Younes bekend maakte te willen blijven.
Enkele weken geleden liet Overmars blijken eindelijk pro-actief te handelen. Dat werd ook hoogste tijd na jaren van prutswerk. 3 Aankopen ( van resp. 17, 18 en 19 jaar!!!) voor de toekomst zijn leuk maar daar hebben we nu niets aan. We willen toch kampioen worden. Of hebben we het al opgegeven.
Je gaat me nu toch niet vertellen dat de vleugels ook na het blijven van Younes goed bezet zijn. En kom niet weer met iemand als Johnsen zoals velen doen. Die bakt er helemaal niks van bij Jong AJAX. Je moet maar eens wedstrijden van dit elftal bekijken. Ik heb ze bijna allemaal gezien, het ziet er een enkele mooie actie daargelaten niet uit. Ook nog eens geen inzet, hij denkt dat hij er wel komt. Nou, op deze manier niet. Een beloning in de vorm van hem bij het eerste halen is een gotspe en een klap in het gezicht van jongens die wel presteren en inzet tonen.
En daar zijn we, 3 spelers voor 2 plaatsen. Waarbij Kluivert ook nog eens op z'n zachts gezegd zeer wisselvallig is.
Ik blijf erbij, wederom gefaald. De zoveelste transferperiode. Zoals Kenneth Perez zei, het is een schande dat AJAX in Nederland niet inmiddels dezelfde positie heeft als Bayern in Duitsland.
Beleid van lik m'n vestje. Zolang deze armetierige amateurs blijven zitten worden we door het steevast missen van CL voetbal volkomen overbodig ingehaald i.p.v. dat we de concurrentie op een onoverbrugbare achterstand zetten.

PostPosted: 01 Feb 2018 10:09 

renemar wrote:
AFCA Niels wrote:
Dat is natuurlijk onzin. AJAX had al beslist dat er geen nieuwe vleugelspeler zou komen voordat Younes bekend maakte te willen blijven.
Enkele weken geleden liet Overmars blijken eindelijk pro-actief te handelen. Dat werd ook hoogste tijd na jaren van prutswerk. 3 Aankopen ( van resp. 17, 18 en 19 jaar!!!) voor de toekomst zijn leuk maar daar hebben we nu niets aan. We willen toch kampioen worden. Of hebben we het al opgegeven.
Je gaat me nu toch niet vertellen dat de vleugels ook na het blijven van Younes goed bezet zijn. En kom niet weer met iemand als Johnsen zoals velen doen. Die bakt er helemaal niks van bij Jong AJAX. Je moet maar eens wedstrijden van dit elftal bekijken. Ik heb ze bijna allemaal gezien, het ziet er een enkele mooie actie daargelaten niet uit. Ook nog eens geen inzet, hij denkt dat hij er wel komt. Nou, op deze manier niet. Een beloning in de vorm van hem bij het eerste halen is een gotspe en een klap in het gezicht van jongens die wel presteren en inzet tonen.
En daar zijn we, 3 spelers voor 2 plaatsen. Waarbij Kluivert ook nog eens op z'n zachts gezegd zeer wisselvallig is.
Ik blijf erbij, wederom gefaald. De zoveelste transferperiode. Zoals Kenneth Perez zei, het is een schande dat AJAX in Nederland niet inmiddels dezelfde positie heeft als Bayern in Duitsland.
Beleid van lik m'n vestje. Zolang deze armetierige amateurs blijven zitten worden we door het steevast missen van CL voetbal volkomen overbodig ingehaald i.p.v. dat we de concurrentie op een onoverbrugbare achterstand zetten.
Renemar het is bij jou ook nooit goed. Alles is k#$ alles is kl%^$ en bij Ajax weet niemand hoe hij zijn werk moet doen. We hebben als Ajax gewoon een uitstekende transferperiode gehad. De zwakste plek in de selectie is eindelijk ingevuld en kon zelfs mee op trainingskamp. Verder zijn er 2 spelers aangetrokken voor komend seizoen en is er niemand vertrokken behalve wat spelers van Jong Ajax zonder perspectief en Zeefuik. En voor die Zeefuik is een vervanger aangetrokken die rustig een half jaar kan wennen, zodat je een waardige vervanger hebt zodra Veltman vertrekt.

We hebben geen paniek gezien of rare beslissingen en een extra buitenspeler had aardig geweest, maar alleen als de juiste speler voor de juiste prijs beschikbaar was geweest. Blijkbaar was dat niet het geval. Younes is een wat vreemd proces met die prive-omstandigheden en blijkbaar is de optie om te verlengen toch niet zo straight-forward als gepresenteerd. Niet ideaal maar ook niet rampzalig. Dat niet alles gaat zoals je wilt maakt het nog geen slechte transfer periode. Als ik kijk naar PSV of Anderlecht dan mogen we erg blij zijn.

PostPosted: 01 Feb 2018 11:34 

Tsja, en dan heeft Overmars ook nog geprobeerd Fischer terug te halen. Logisch he. Een speler die al jaren overal uit de boot valt. En niet bij topclubs maar bij hele modale clubs. Clubs die minder zijn dan AJAX.
Zelfs dat is niet gelukt en nu heet het dat er intern genoeg opties zijn. Lachwekkend.
Ga eens terug in de geschiedenis.
Voor het seizoen zou Richarlison komen (als Watford zich op het laatste moment niet was gekomen had die gewoon bij ons gespeeld). Toen hadden we ook nog Cerny. Nu zou Younes ook nog weg vallen (dus 2 opties minder dan voor de "komst" van Richarlison), proberen ze Labyad aan te trekken hetgeen niet lukt, vervolgens als paniekaankoop nog Fischer proberen te krijgen.
Dat lukt ook niet en opeens zijn er intern voldoende opties. Zelfs de catastrofale probeersel met Dolberg als LB wordt weer uit de kast gehaald. Treurig.
De geschiedenis herhaalt zich. Vorig jaar hadden ze ook geen interesse in Ziyech tot er paniek uitbrak.
Het is gewoon wanbeleid.
En ja, de komst van Tagliafico is prima. Maar die is ook te laat gekomen. Eerst maanden met Dijks, een speler die al 3 keer werd weggestuurd wegens te weinig kwaliteit, liggen aanklooien. Hebben tijd genoeg gehad een nieuwe LB aan te trekken. Als dat nou nog niet zou zijn gelukt zou het wel heel erg triest zijn.
De andere aankopen zijn leuk voor de toekomst, althans daar ga ik van uit. Of ze goed genoeg zijn is maar afwachten.
Maar daar hebben we nu helemaal niks aan. Hooguit als Veltman geblesseerd raakt heb je een vervanger. Thats it.
Geweldig gehandeld.
Tip: mss. kunnen ze Nasri voor een half jaar nemen. Heeft geen club.

PostPosted: 01 Feb 2018 12:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Alles wat in de media komt geloof jij ook Renemar?

Ik vond het een prima transferperiode van Marc. Talenten vastgelegd voor de toekomst, een linksback die er meteen staat en zo op het eerste gezicht een aanvulling blijkt. Talentvolle linksback die alvast met oog op komend seizoen wordt gehaald en als vervanger van Veltman.

Verder geen belangrijke spelers kwijtgeraakt en helaas alleen Dijks als overbodige speler niet weten te slijten.

Je kan wel nog met paniek opzoek naar een extra buitenspeler maar over het algemeen zijn spelers die in de winterstop komen weinig toevoegend voor de rest van het seizoen. Dan maar met de huidige selectie verder en eventueel de jeugd een kans geven (we blijven toch Ajax).

PostPosted: 01 Feb 2018 15:40 

@ Renemar: Mijn punt was dat toen Bandé aangetrokken werd dat getuigde van pro-actief beleid, het was immers een aankoop voor volgend seizoen. Echter toen het er op leek dat Younes zou vertrekken werd Overmars ineens verweten dat hij Bandé niet eerder gehaald had. Vind je dat zelf ook niet nogal krom?

Ook nu Younes blíjft is het nog niet goed. Het lijkt er zelfs op dat sommigen het Overmars ook nog kwalijk nemen dat Younes zelf heeft beslist niet weg te gaan.

PostPosted: 01 Feb 2018 17:10 

AFCA Niels wrote:
@ Renemar: Mijn punt was dat toen Bandé aangetrokken werd dat getuigde van pro-actief beleid, het was immers een aankoop voor volgend seizoen. Echter toen het er op leek dat Younes zou vertrekken werd Overmars ineens verweten dat hij Bandé niet eerder gehaald had. Vind je dat zelf ook niet nogal krom?

Ook nu Younes blíjft is het nog niet goed. Het lijkt er zelfs op dat sommigen het Overmars ook nog kwalijk nemen dat Younes zelf heeft beslist niet weg te gaan.
Dat is onzin. Maar geef jij me nu eens de spelers die momenteel op de vleugels kunnen spelen. Ben benieuwd.
Waarom dan nog proberen Fischer te halen? Dat geeft toch aan dat ze zelf ook vinden, beter gezegd vonden dat er te weinig opties waren. Nu opeens zijn er intern voldoende alternatieven.
Het hele proces vanaf de zomer klopt gewoon niet. lees mijn post nog maar eens na. En dan zeg mij waar de logica ligt eerst (in de zomer) iemand te willen kopen terwijl je 4 (Kluivert, Younes, Cerny en Neres) mogelijke buitenspelers hebt en, nadat er 2 wegvallen, probeert Bandé te halen, Labyad te halen, Fischer te halen en nadat dat allemaal om wat voor reden dan ook niet gelukt is, verklaren dat er intern genoeg opties zijn.
Dat lijkt toch nergens op.
Hierbij gaat het mij nog niet eens om de kwaliteit van de betreffende spelers, maar gewoon om de logica.

PostPosted: 02 Feb 2018 10:28 

renemar wrote:
AFCA Niels wrote:

Dat is onzin. Maar geef jij me nu eens de spelers die momenteel op de vleugels kunnen spelen. Ben benieuwd.
Waarom dan nog proberen Fischer te halen? Dat geeft toch aan dat ze zelf ook vinden, beter gezegd vonden dat er te weinig opties waren. Nu opeens zijn er intern voldoende alternatieven.
Het hele proces vanaf de zomer klopt gewoon niet. lees mijn post nog maar eens na. En dan zeg mij waar de logica ligt eerst (in de zomer) iemand te willen kopen terwijl je 4 (Kluivert, Younes, Cerny en Neres) mogelijke buitenspelers hebt en, nadat er 2 wegvallen, probeert Bandé te halen, Labyad te halen, Fischer te halen en nadat dat allemaal om wat voor reden dan ook niet gelukt is, verklaren dat er intern genoeg opties zijn.
Dat lijkt toch nergens op.
Hierbij gaat het mij nog niet eens om de kwaliteit van de betreffende spelers, maar gewoon om de logica.
Omdat in de zomer de mogelijkheid bestond Younes te verkopen aan Schalke, maar toen de gewenste vervanger niet haalbaar was hebben ze die verkoop niet door laten gaan. Achteraf niet de beste keuze, maar ook begrijpelijk. Nu viel Cerny weg door een blessure en ontwikkeld Johnsen zich minder snel dan verwacht. Dan is het logisch dat je verder gaat kijken. Of Labyad en Fischer echt opties zijn die overwogen weten we niet. Van Labyad weten we in ieder geval dat Overmars hem niet wil. En Bande is niet gelukt en dat ligt niet aan Ajax.

Ik had er niet voor gekozen om Younes te laten gaan, maar daar zit je ook met menselijke aspect. Ik kan me voorstellen dat je in persoonlijke gesprekken mee gaat in de wensen van een speler die zich altijd goed gedragen heeft. Dat het nu zo loopt, roept vragen op, maar hoe en wat gaan we toch niet achter komen. Mijn eerste ingeving is dat Napoli plotseling een andere optie kreeg voor linksbuiten en dat ze daarom liever Younes pas van de zomer voor niks halen, maar het is natuurlijk perfect mogelijk dat er echt prive omstandigheden zijn.

3 Speler voor 2 posities is mager, maar tegelijkertijd heb je ook met andere partijen te maken. In de winterperiode zijn minder spelers beschikbaar dus soms moet je er voor kiezen een positie wat dunner bezet te houden ipv een speler te halen die niet voldoet.

PostPosted: 13 Feb 2018 09:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Marc Overmars laat in gesprek met De Telegraaf weten dat Amin Younes zijn contract bij Ajax niet gaat verlengen. "Volgens mijn informatie heeft hij gewoon bij Napoli getekend. Die deur zit dicht. Al met al is het een transfersoap geweest, waar ik ook nog steeds het fijne niet van weet," aldus Overmars.
Dit is toch enorm amateuristisch. De TD van Ajax die het niet weet. Of doet alsof omdat hij gefaald heeft bij deze transfer. Want je gaat van 8-10 miljoen naar 5 miljoen + bonussen en vervolgens naar 0 miljoen euro en dus verlies op deze speler. Lachwekkend.

PostPosted: 13 Feb 2018 09:39 
Nieuwsredacteur

Jerome wrote:
Marc Overmars laat in gesprek met De Telegraaf weten dat Amin Younes zijn contract bij Ajax niet gaat verlengen. "Volgens mijn informatie heeft hij gewoon bij Napoli getekend. Die deur zit dicht. Al met al is het een transfersoap geweest, waar ik ook nog steeds het fijne niet van weet," aldus Overmars.
Dit is toch enorm amateuristisch. De TD van Ajax die het niet weet. Of doet alsof omdat hij gefaald heeft bij deze transfer. Want je gaat van 8-10 miljoen naar 5 miljoen + bonussen en vervolgens naar 0 miljoen euro en dus verlies op deze speler. Lachwekkend.
Denk dat hij met die laatste zin erop doelt dat hij de privéomstandigheden van Younes niet weet. Dat zou ik niet meteen amateuristisch noemen.

PostPosted: 13 Feb 2018 10:46 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Makkelijk praten, maar Overmars had zijn handtekening al gezet onder de 5 mil naar Napoli. Het is spaak gelopen tussen Younes en Napoli. Logisch dat Younes er niets over verteld, want dit gaat 100% uitdraaien op een arbitragezaak.

PostPosted: 13 Feb 2018 12:59 

Droomaankoop: Adam Maher
omtrent Younes is het makkelijk scoren, Overmars wilde Richarlison halen, indien Richarlison gekocht zou zijn dan zou Younes vertrekken, Van Duivenbode haalde de stekker eruit omtrent Richarlison, waarop Overmars de stekker van Younes uitgetrokken heeft.
En dat was destijds gewoon zeer begrijpelijk, we hadden destijds Traore en El Ghazi dat jaar verkocht als buitenspelers, Kluivert speelde toen net een paar wedstrijden, maar dat je hem nu zoveel wedstrijden had gebruikt had je destijds niet kunnen weten, daarnaast David Neres was destijds een invaller, vind je het gek dat hij Younes hield? Wel eventjes naar de feiten blijven kijken, destijds was het te bijlikken, fout lag bij Van Duivenbode dat hij Richarlison tegenhield, want dan had je Richarlison voor 12 miljoen, en had je Younes verkocht voor een miljoen of 15, topdeal.!
En van de winter kan hij niks aan doen dat Younes uiteindelijk het laat afketsen met Napoli, daar kan Overmars niks aan doen.

Maar dit is het nu waar ik het nu over wil hebben.
We hebben een probleem, als je de interview van Kluivert vandaag hoorde denk ik dat hij helemaal niet bezig is met een contractverlenging, ik denk dat hij ook verkocht gaat worden, In Engeland was pas geleden al nieuws dat United een bod van 12 miljoen euro had gedaan, en Kluivert heeft nog maar een 1 jaar contract, dus ben bang dat Kluivert gaat vertrekken.
Ziyech kan je ook echt niet houden, helemaal niet in deze situatie, dat hebben de gloryhunters (want ik noem dat geen fans ) voor gezorgt, bij deze bedankt, ook al mag je een speler niet, je fluit een speler niet uit, een elftal mag je uitfluiten, maar een speler niet! dat doe je niet!
Als een speler het moeilijk heeft dan juich je hem toe, geef hem veren in zijn reet, meer vertrouwen, want geloof mij Ziyech voelt nu totaal geen vertrouwen, hij zegt wel stoere dingen, maar van binnen is hij onzeker als de pest, dat ziet iedereen, en maar doorfluiten, goed bezig fluit hem maar uit Ajax ... onze enige creative brein... goed bezig!

Daarnaast Younes is transfervrij, en indien Tottenham echt gaat komen voor David Neres( dat Meldde The Guardian ) , dan kan je stoer lopen praten van we houden de transfer tegen, maar als Spurs even 50-60 miljoen gaat smijten, dan sta je kansloos...

De Ligt is zelfde scenario, staat in de belangstelling van veel clubs, indien De Ligt wil blijven dan blijft hij, maar wil hij die stap maken, en krijg je een niet te weigeren bod, is hij weg...

Ik ben bang dat je volgend jaar van voor af aan kan beginnen.

PostPosted: 14 Feb 2018 09:51 

Morfe0 wrote:
omtrent Younes is het makkelijk scoren, Overmars wilde Richarlison halen, indien Richarlison gekocht zou zijn dan zou Younes vertrekken, Van Duivenbode haalde de stekker eruit omtrent Richarlison, waarop Overmars de stekker van Younes uitgetrokken heeft.
En dat was destijds gewoon zeer begrijpelijk, we hadden destijds Traore en El Ghazi dat jaar verkocht als buitenspelers, Kluivert speelde toen net een paar wedstrijden, maar dat je hem nu zoveel wedstrijden had gebruikt had je destijds niet kunnen weten, daarnaast David Neres was destijds een invaller, vind je het gek dat hij Younes hield? Wel eventjes naar de feiten blijven kijken, destijds was het te bijlikken, fout lag bij Van Duivenbode dat hij Richarlison tegenhield, want dan had je Richarlison voor 12 miljoen, en had je Younes verkocht voor een miljoen of 15, topdeal.!
En van de winter kan hij niks aan doen dat Younes uiteindelijk het laat afketsen met Napoli, daar kan Overmars niks aan doen.

Maar dit is het nu waar ik het nu over wil hebben.
We hebben een probleem, als je de interview van Kluivert vandaag hoorde denk ik dat hij helemaal niet bezig is met een contractverlenging, ik denk dat hij ook verkocht gaat worden, In Engeland was pas geleden al nieuws dat United een bod van 12 miljoen euro had gedaan, en Kluivert heeft nog maar een 1 jaar contract, dus ben bang dat Kluivert gaat vertrekken.
Ziyech kan je ook echt niet houden, helemaal niet in deze situatie, dat hebben de gloryhunters (want ik noem dat geen fans ) voor gezorgt, bij deze bedankt, ook al mag je een speler niet, je fluit een speler niet uit, een elftal mag je uitfluiten, maar een speler niet! dat doe je niet!
Als een speler het moeilijk heeft dan juich je hem toe, geef hem veren in zijn reet, meer vertrouwen, want geloof mij Ziyech voelt nu totaal geen vertrouwen, hij zegt wel stoere dingen, maar van binnen is hij onzeker als de pest, dat ziet iedereen, en maar doorfluiten, goed bezig fluit hem maar uit Ajax ... onze enige creative brein... goed bezig!

Daarnaast Younes is transfervrij, en indien Tottenham echt gaat komen voor David Neres( dat Meldde The Guardian ) , dan kan je stoer lopen praten van we houden de transfer tegen, maar als Spurs even 50-60 miljoen gaat smijten, dan sta je kansloos...

De Ligt is zelfde scenario, staat in de belangstelling van veel clubs, indien De Ligt wil blijven dan blijft hij, maar wil hij die stap maken, en krijg je een niet te weigeren bod, is hij weg...

Ik ben bang dat je volgend jaar van voor af aan kan beginnen.
Zoals zo vaak. Je wordt er moedeloos van. Zo wordt je steeds weer teruggeworpen. Tenzij je radicaal van koers verandert en ook bereid bent pakweg 30 miljoen voor een speler te betalen. De kruideniersmentaliteit moet dan over boord. Zie Bailey en Richarlison. Bailey zou nu meer dan 100 miljoen moeten kosten heb ik ergens gelezen.
Eigenlijk vind ik ook dat, als je een speler verkoopt voor 40 miljoen, je best een nieuwe speler mag kopen voor 30 miljoen. Onder de streep hou je nog geld over. Of dat verder consequenties heeft voor de begroting weet ik niet.

PostPosted: 14 Feb 2018 10:56 
Nieuwsredacteur

Ik snap je idee maar het punt is dat de spelers die je voor 30 miljoen koopt vaak ook meer salaris willen. Dus dan kom je niet uit qua begroting.

PostPosted: 14 Feb 2018 12:16 

Jnp wrote:
Ik snap je idee maar het punt is dat de spelers die je voor 30 miljoen koopt vaak ook meer salaris willen. Dus dan kom je niet uit qua begroting.
Mss. iets te regelen met tekengeld. Ik zou het anders ook niet weten.

PostPosted: 10 Mar 2018 14:15 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
"Overmars is niet iemand die de club verkoopt"
http://www.goal.com/nl/nieuws/overmars- ... qk6ij5bufb

PostPosted: 14 Mar 2018 15:55 

Ik ben heel benieuwd naar aankomende zomer met de transferperiode.
Ik verwacht dat deze spelers zullen vertrekken.
Kluivert (1 jaar contract ) wil niet verlengen, gok een 10-15 miljoen euro.
Younes (transfervrij)
Ziyech (zal na een goed WK wel richting de 35 miljoen opleveren)
De Ligt(lijkt nu al min of meer aan te duiden dat hij wil vertrekken 40-45 miljoen euro).
Tagliafico(alleen als hij een goed WK zal spelen 30 miljoen?)
Onana wilde deze zomer vertrekken, ik gok dat hij 15-20 miljoen zal opleveren in zijn vorm nu.

Aankopen:
Schuurs en Bande hebben we al gehaald, dan heb je dus de vacatures van De Ligt en Younes opgevult.

Dan houd je nog over, Opvolger voor Ziyech, Opvolger voor Tagliafico en Kluivert, Onana denk ik dat Kotarski echt een groot talent is en die moet je dan zijn kans gunnen.

Voor Ziyech zou ik opperen voor Erik Gutierez van Panchuca, voor Tagliafico zou ik Fabra halen (indien Tagliafico echt vertrekt dat is afwachtten ) en Kluivert vind ik lastig, want je hebt al veel geld geinversteerd in Bande, maar alleen Bande is niet genoeg en Johnsen voldoet niet, dat word denk ik de lastigste om op te vangen.

PostPosted: 14 Mar 2018 17:04 

Morfe0 wrote:
Younes (transfervrij)
De Ligt(lijkt nu al min of meer aan te duiden dat hij wil vertrekken 40-45 miljoen euro).
Onana wilde deze zomer vertrekken, ik gok dat hij 15-20 miljoen zal opleveren in zijn vorm nu.

Aankopen:
Schuurs en Bande hebben we al gehaald, dan heb je dus de vacatures van De Ligt en Younes opgevult.

Dan houd je nog over, Opvolger voor Ziyech, Opvolger voor Tagliafico en Kluivert, Onana denk ik dat Kotarski echt een groot talent is en die moet je dan zijn kans gunnen.

Voor Ziyech zou ik opperen voor Erik Gutierez van Panchuca, voor Tagliafico zou ik Fabra halen (indien Tagliafico echt vertrekt dat is afwachtten ) en Kluivert vind ik lastig, want je hebt al veel geld geinversteerd in Bande, maar alleen Bande is niet genoeg en Johnsen voldoet niet, dat word denk ik de lastigste om op te vangen.
Ik zou niet op Schuurs rekenen als basiskracht. Zal best een talent zijn maar is nog jonger dan De Ligt en heeft alleen nog maar in de JL gespeeld.
Imo moet er een ervaren RCV komen.

PostPosted: 14 Mar 2018 17:42 

renemar wrote:
Morfe0 wrote:
Younes (transfervrij)

Aankopen:

Ik zou niet op Schuurs rekenen als basiskracht. Zal best een talent zijn maar is nog jonger dan De Ligt en heeft alleen nog maar in de JL gespeeld.
Is inderdaad jong maar dat was De Ligt ook toen hij op zijn 17e debuteerde, dus vind het wel mogelijk als hij echt zo goed is als er gezegt word over hem.
Tagliafico en Ziyech kan je opvangen als je de buidel trekt, en wat ik al meldde over Kluivert vind ik echt een dillema, je kan een topper halen, maar dan zet je of Bande of de andere aankoop op de bank wat allebei veel geld heeft gekost, ik vind het wel een dingetje.

PostPosted: 14 Mar 2018 18:08 

Morfe0 wrote:
renemar wrote:
Morfe0 wrote:
Younes (transfervrij)

Aankopen:

Is inderdaad jong maar dat was De Ligt ook toen hij op zijn 17e debuteerde, dus vind het wel mogelijk als hij echt zo goed is als er gezegt word over hem.
Tagliafico en Ziyech kan je opvangen als je de buidel trekt, en wat ik al meldde over Kluivert vind ik echt een dillema, je kan een topper halen, maar dan zet je of Bande of de andere aankoop op de bank wat allebei veel geld heeft gekost, ik vind het wel een dingetje.
Eens over Kotarski. Tagliafico weet ik niet. Zoveel goeie linksbacks zijn er niet.
Ziyech eens.
Je hebt wel erg weinig vertrouwen in Johnsen. Na de zomer, maar ook al in de voorbereiding, kan hij toch al een stuk verder zijn dan nu.
Johnsen is een typische Ajax-buitenspeler. Die moéten we koesteren imo. Bandé moet zich eerst maar eens in de basis spelen. Een goeie speler, maar of hij om kan gaan met de Amsterdamsche mentaliteit vraag ik me ten zeerste af.

PostPosted: 14 Mar 2018 18:47 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
WZAWZDB wrote:
Morfe0 wrote:
renemar wrote:

Eens over Kotarski. Tagliafico weet ik niet. Zoveel goeie linksbacks zijn er niet.
Ziyech eens.
Je hebt wel erg weinig vertrouwen in Johnsen. Na de zomer, maar ook al in de voorbereiding, kan hij toch al een stuk verder zijn dan nu.
Johnsen is een typische Ajax-buitenspeler. Die moéten we koesteren imo. Bandé moet zich eerst maar eens in de basis spelen. Een goeie speler, maar of hij om kan gaan met de Amsterdamsche mentaliteit vraag ik me ten zeerste af.
Altijd eerst even in de jeugd kijken. Carel maakt een hele goede indruk, en Frenkie kan prima op de positie van Ziyech spelen. Ook Mazraoui viel goed in en speelt sterk bij Jong. Dus op het middenveld zou ik niemand halen als Ziyech weg gaat, want daarachter zitten ook nog Noah Lang en Ekkelenkamp.

Post new topic  Reply to topic  [ 853 posts ]  Previous   1 30 31 32 33 34 35  Next

All times are UTC+02:00