Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1200 posts ]  Previous   1 44 45 46 47 48
Author Message
PostPosted: 22 Mar 2019 21:31 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Overmars mist 'honderd procent motivatie' weleens bij Ajax
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/3 ... -bij-ajax/

PostPosted: 23 Mar 2019 13:45 
Beheerder

Verwacht hooguit 5 spelers die vertrekken.
https://www.ajaxinside.nl/overmars-vree ... vijf-zijn/

PostPosted: 23 Mar 2019 14:47 

343 wrote:
Ik begrijp niet dat hij zo stellig kan zijn. Stel dat Frenkie, De Ligt, Ziyech, Onana en Tagliafico zijn verkocht en vervolgens komt een mega bod op Donny of Neres. Dan laat je dat toch niet lopen.
Is dezelfde stupide houding als het bod op Dolberg van meer dan 50 miljoen afwijzen. Je kunt wel stoer doen maat je moet tot op zekere hoogte redelijk zijn en kijken of je daar je voordeel uit kunt halen.
Komt een bod van 50 miljoen op Neres moet je dat altijd accepteren. Voor dat gel haal je 2 prima buitenspelers.
Onverantwoord.

PostPosted: 23 Mar 2019 15:20 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
renemar wrote:
343 wrote:
Ik begrijp niet dat hij zo stellig kan zijn. Stel dat Frenkie, De Ligt, Ziyech, Onana en Tagliafico zijn verkocht en vervolgens komt een mega bod op Donny of Neres. Dan laat je dat toch niet lopen.
Is dezelfde stupide houding als het bod op Dolberg van meer dan 50 miljoen afwijzen. Je kunt wel stoer doen maat je moet tot op zekere hoogte redelijk zijn en kijken of je daar je voordeel uit kunt halen.
Komt een bod van 50 miljoen op Neres moet je dat altijd accepteren. Voor dat gel haal je 2 prima buitenspelers.
Onverantwoord.
Je moet ook wat spelers bij elkaar houden, je kan onmogelijk in 1 transferperiode een gehele elftal opnieuw kopen.
Stel dat al die spelers die jij noemt vertrekken dan zou hij dus TFM-De Ligt, Vargas-Ziyech, Propper-Frenkie de Jong en nog een vervanger moeten aantrekken, dat kost tijd.
En dan heb je nog geen vervanger voor Onana, en dan zou je dus ook nog een vervanger voor Neres of Vd Beek moeten halen... dat is echt onmogelijk.

PostPosted: 23 Mar 2019 18:04 

Morfe0 wrote:
renemar wrote:
343 wrote:
Onverantwoord.
Je moet ook wat spelers bij elkaar houden, je kan onmogelijk in 1 transferperiode een gehele elftal opnieuw kopen.
Stel dat al die spelers die jij noemt vertrekken dan zou hij dus TFM-De Ligt, Vargas-Ziyech, Propper-Frenkie de Jong en nog een vervanger moeten aantrekken, dat kost tijd.
En dan heb je nog geen vervanger voor Onana, en dan zou je dus ook nog een vervanger voor Neres of Vd Beek moeten halen... dat is echt onmogelijk.
Dat is zeker mogelijk. Het is niet ideaal maar dat is nou eenmaal de huidige realiteit. Ik kan me niet voorstellen dat je 5 spelers laat gaan en als dan een zesde speler een heel mooi aanbod krijgt van een topclub en de transfersom klopt, je dan nee zegt. Of ik nou 5 of 6 veldspelers moet inpassen. Dat maakt niet veel uit. Zeker voor een vleugelspeler. En ik denk dat Gravenberch volgend seizoen aansluit.

PostPosted: 23 Mar 2019 20:56 

Je hebt ook te maken met de speler zelf. Als die écht wil, dan gebeurt het. (bijvoorbeeld bij Van de Beek reken ik er niet op dat hij blijft)

Zelfs over Tadic gaat er een behoorlijk hardnekkig gerucht (Bayern)

PostPosted: 24 Mar 2019 04:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik snap al die geruchten over van de Beek niet zo. Het is niet zo dat hij bij een echte topclub al basis speelt. Waarom zou je dan wegwillen als je volgend seizoen hier basis kan spelen?

PostPosted: 29 Mar 2019 07:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Seizoenskaart: Nee
DeRuit wrote:
Ik snap al die geruchten over van de Beek niet zo. Het is niet zo dat hij bij een echte topclub al basis speelt. Waarom zou je dan wegwillen als je volgend seizoen hier basis kan spelen?

Zou echt een zeer domme zet zijn, helemaal als hij ook nog eens naar een club van het kaliber Dortmund or Roma vertrekt. Dan kan hij daar naast Kluivert gaan zitten. Hij staat fysiek zijn mannetje is fysiek maar voetballend vind ik het weinig bijzonders. Een fysieke competitie zou hem wel passen, mits bij een middenmotor alles daarboven lijkt me dat hij daarvoor voetballend teveel mist.

PostPosted: 29 Mar 2019 09:01 

Heb ergens gelezen dat Everton interesse zou hebben. Ik zou hem voor een redelijk bedrag ook laten gaan. Is wat mij betreft de middenvelder die het makkelijkst te vervangen is.

PostPosted: 29 Mar 2019 09:11 

Ik zou proberen zo min mogelijk mutaties door te voeren, en kiezen voor zoveel mogelijk speelminuten behouden. Maar, ik vind V/d Beek niet de status hebben en zo ver doorontwikkeld, zoals Ziyech vorig jaar, Tagliafico, Onana, om grootverdiener te maken. Die jongens vind ik echt vele malen belangrijker voor het team. De vraag is dan of hij nog een jaar wil blijven.

PostPosted: 03 Apr 2019 11:42 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Snake wrote:
Ik zou proberen zo min mogelijk mutaties door te voeren, en kiezen voor zoveel mogelijk speelminuten behouden. Maar, ik vind V/d Beek niet de status hebben en zo ver doorontwikkeld, zoals Ziyech vorig jaar, Tagliafico, Onana, om grootverdiener te maken. Die jongens vind ik echt vele malen belangrijker voor het team. De vraag is dan of hij nog een jaar wil blijven.
Moet het dan per se een absolute sterkhouder zijn? Of kan een contract ook worden opengebroken puur met het oog op een toekomstige transfersom? Want ik ben het met je eens dat Van de Beek niet de status heeft van Ziyech of Tagliafico en ook niet dezelfde waarde heeft voor het team. Maar wat zou hij extra gaan verdienen? Een miljoen hooguit? Als Ajax zijn contract met twee jaar weet te verlengen dan stijgt zijn transferwaarde natuurlijk veel meer dan dat ene miljoen aan salaris.

Of je zo kan/mag rekenen weet ik niet. Geen economische/financiële opleiding of iets dergelijks gedaan. Maar even met m'n boerenverstand gezegd zouden twee (of zelfs maar één) jaar contract meer de salarisverhoging waarschijnlijk al zwaar compenseren in een toekomstige transfersom.

De vraag is echter wat het doet met andere spelers die zien dat een 'waterdrager' als Van de Beek al dusndanig veel is gaan verdienen dat zij ook meer gaan eisen. Hoe ver wil je het salarisplafond op gaan rekken en voor welke spelers wel of niet...

PostPosted: 03 Apr 2019 14:14 

Snake wrote:
Moet het dan per se een absolute sterkhouder zijn? Of kan een contract ook worden opengebroken puur met het oog op een toekomstige transfersom? Want ik ben het met je eens dat Van de Beek niet de status heeft van Ziyech of Tagliafico en ook niet dezelfde waarde heeft voor het team. Maar wat zou hij extra gaan verdienen? Een miljoen hooguit? Als Ajax zijn contract met twee jaar weet te verlengen dan stijgt zijn transferwaarde natuurlijk veel meer dan dat ene miljoen aan salaris.

Of je zo kan/mag rekenen weet ik niet. Geen economische/financiële opleiding of iets dergelijks gedaan. Maar even met m'n boerenverstand gezegd zouden twee (of zelfs maar één) jaar contract meer de salarisverhoging waarschijnlijk al zwaar compenseren in een toekomstige transfersom.

De vraag is echter wat het doet met andere spelers die zien dat een 'waterdrager' als Van de Beek al dusndanig veel is gaan verdienen dat zij ook meer gaan eisen. Hoe ver wil je het salarisplafond op gaan rekken en voor welke spelers wel of niet...
Je laatste alinea dus ;) Dat ze zijn contract willen verlengen lijkt me een prima zaak, maar je moet hem toch geen grootverdiener a la Blind, Tadic, Ziyech maken? Die categorie salaris moet je echt vrij blijven maken voor exceptionele spelers, wat V/d Beek niet is. Die categorie drukt ook behoorlijk op de begroting, dus dan ga je 'm toch niet vullen met spelers als V/d Beek? Zou zonde zijn. Dat we nu geld hebben (wat volgens mij ook een ander potje is) wil niet zeggen dat we dat salarisplafond maar voor elke jan doedel moeten gaan ophogen. Ik vind dat je daar best kritisch naar mag blijven kijken. Enige voorzichtigheid en doordacht beleid is niet verkeerd lijkt mij.

PostPosted: 11 Apr 2019 22:01 

Pierie zou vandaag gekeurd zijn. Die komt dus. Ik hoop toch dat Overmars hem niet als directe versterking wordt gezien. Speelt in een van de slechtste verdedigingen in Nederland en steekt er daar niet boven uit.
Scherpen zou ook snel rond komen. Tot nu toe matig werk van Overmars. Maar wie weet wat er nog komt. Gezien de kwaliteit die weggaat moet Overmars nog stevig aan de bak.

PostPosted: 17 Apr 2019 08:26 
Beheerder

Overmars met zijn buikschuiver.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/87 ... rmars.html

PostPosted: 17 Apr 2019 09:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
343 wrote:
Volgens mij wiebelt hij nog steeds op zijn buik.

PostPosted: 17 Apr 2019 10:39 
Beheerder

Is weer directeur Voetbalzaken.
https://www.telegraaf.nl/sport/3456153/ ... n-bij-ajax

PostPosted: 17 Apr 2019 11:28 
Erelid

Overmars moet nu proberen mee te liften op de euforie, door een paar goede aankopen te doen en nog een paar belangrijke spelers een ultieme poging te doen (VD Beek, Tagliafico). Ook het contract van Veltman mag hij wat mij betreft verlengen. Super om erbij te hebben namelijk. Geen hoogvlieger, maar kan je moeiteloos inzetten op RCV en RB.

PostPosted: 17 Apr 2019 11:38 

Overmars moet nu proberen mee te liften op de euforie, door een paar goede aankopen te doen en nog een paar belangrijke spelers een ultieme poging te doen (VD Beek, Tagliafico). Ook het contract van Veltman mag hij wat mij betreft verlengen. Super om erbij te hebben namelijk. Geen hoogvlieger, maar kan je moeiteloos inzetten op RCV en RB.
Eens, denk alleen dat er voor V/d Beek alleen maar meer geinteresseerden komen :D Wordt erg moeilijk, maar wie weet. En Veltman is de perfecte speler om je selectie kwalitatief goed te houden in de breedte.

PostPosted: 17 Apr 2019 12:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Zijn ze al lang en breed mee bezig hoor, een paar jaar geleden zou een sterkhouder van een top 3/4 team in Belgie waarschijnlijk niet voor Ajax hebben gekozen, nu dat Ajax weer een Europese topclub van weleer begint te worden wel. Razvan Marin nl. had ook gemakkelijk naar Italie gekunt, waar concrete aanbiedingen lagen, met hogere salarissen.

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=349401

Hopelijk volgt Pavon nog!, die is nu misschien wel haalbaar met de huidige prestaties en financien.

PostPosted: 17 Apr 2019 14:32 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Hij moet nu goed doorpakken met de juiste aankopen. Iedere speler van dit elftal die vertrekt moet vervangen worden met een aankoop. Dat is het nadeel.

PostPosted: 17 Apr 2019 15:14 
Erelid

GJ1402 wrote:
Hij moet nu goed doorpakken met de juiste aankopen. Iedere speler van dit elftal die vertrekt moet vervangen worden met een aankoop. Dat is het nadeel.
Vind ook dat we hoog in de boom moeten gaan zitten qua categorie spelers. Ik wil spelers zien die bij hun clubs echt de uitblinker zijn. Geen type Magallans meer. Wij mogen nu best wat hoger in de boom gaan zitten en echte toppers halen, en daar ook wel een miljoen of 20 voor aftikken per speler.

PostPosted: 17 Apr 2019 15:25 
Beheerder

Ja, 'grote' aankopen. Minimaal van het niveau Marin. Geen 'beginnende' talenten als Scherpen en Pierie. Prima om ze erbij te hebben, maar dat zullen echt niet de vervangers worden van Onana of De Ligt.

Overwinning Ajax (en buikschuiver Overmars) bron van creativiteit
https://nos.nl/artikel/2280866-overwinn ... iteit.html

PostPosted: 17 Apr 2019 15:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
343 wrote:
Ja, 'grote' aankopen. Minimaal van het niveau Marin. Geen 'beginnende' talenten als Scherpen en Pierie. Prima om ze erbij te hebben, maar dat zullen echt niet de vervangers worden van Onana of De Ligt.

Overwinning Ajax (en buikschuiver Overmars) bron van creativiteit
https://nos.nl/artikel/2280866-overwinn ... iteit.html
Je moet nu (basis)spelers van clubs als Benfica/Leipzig/Valencia proberen te contracteren. Niet het niveau van Heerenveen of Luik. Daarmee kan je dit succes niet evenaren.

Of ben ik dan te optimistisch?

PostPosted: 17 Apr 2019 15:52 
Beheerder

Denk het wel. Hebben daar al een zeer goed salaris.
Maar wie weet? Ik verklaarde mensen/journalisten ook voor gek toen ze melden dat Tadic naar AJAX zou gaan.

PostPosted: 17 Apr 2019 16:38 
Erelid

343 wrote:
Denk het wel. Hebben daar al een zeer goed salaris.
Maar wie weet? Ik verklaarde mensen/journalisten ook voor gek toen ze melden dat Tadic naar AJAX zou gaan.
Hmm, spelers moeten ten eerste binnen de clubcultuur en spelsysteem passen. Tadic en Blind zijn qua mentaliteit ook echte meerwaarden, en beide bewonderaar van Ajax. Dat speelt bij mij ten eerste mee in plaats van broodvoetballers van daar te contracteren.

Zo'n Lainez ook. Prima dat hij voor Betis heeft gekozen :)

Post new topic  Reply to topic  [ 1200 posts ]  Previous   1 44 45 46 47 48

All times are UTC+02:00