Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1517 posts ]  Previous   1 53 54 55 56 57 61  Next
Author Message
PostPosted: 13 Aug 2019 23:07 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
renemar wrote:
Als AJAX niets meer koopt zijn het sukkels. Iedereen ziet toch dat met name het middenveld een rommeltje is. De veldbezetting klopt van geen kant als de tegenstander de bal heeft.
Achterin vandaag ook billen knijpen.
Ga nu gewoon vol voor Vertonghen. Samen met Alvarez zal het veel zekerder zijn. Kunnen Blind een Martinez op het middenveld met Donny (of aankoop) spelen.
Een club met zoveel geld ter beschikking moet toch geen spelers als De Wit op de bank hebben in de CL.
Al met al heeft Overmars weer heel matig werk geleverd deze transferperiode tot nu toe.
Ik weet dat velen het niet met mij eens zijn.
Martinez is top, Alvarez afwachten maar verwacht ik ook goed, maar de rest?
Promes, Marin, Pierie, Scherpen? Van matig tot slecht. Voeg daar Magallan bij die in de winter is gekomen en de tranen schieten in je ogen voor een club met zoveel geld. Bijna 45 miljoen aan pure middelmaat. Tegenover 15 miljoen geslaagde aankopen. Noem dat maar een succes.
Ja, hij heeft spelers binnenboord gehouden. En Kristensen verkocht. Dat is positief.
Ik zal wel weer bakken met kritiek krijgen maar zo zie ik het.
Je moet niet vergeten dat Overmars ook heel druk bezig is geweest met contractverlengingen. En daar heeft hij wel uitstekend werk geleverd. Ik denk dat dit vooral de transferzomer van de contractverlengingen was, en niet zozeer van de aankopen. Al zou een extra middenvelder niet misstaan. Ik zie niet echt in wat Vertonghen zou toevoegen op dit moment. Je hebt al Blind en Martinez.
En tja Scherpen en Pierie zijn natuurlijk aankopen voor de lange termijn. Doet Ajax wel vaker de laatste tijd. Maar daar moet inderdaad niet de focus op liggen.

PostPosted: 13 Aug 2019 23:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Seizoenskaart: Nee
343 wrote:
Ook niet als Dolberg vertrekt?
Die zie ik deze periode nog niet vertrekken. verder helemaal eens met Renemar.
http://www.soccernews.nl/news/608026/te ... rgeruchten
en dan dat laatste stukje over Dolberg. verder denk dat Ajax dan eerder voor een pure spits gaat dan voor een vleugelaanvaller wat Antony is.

PostPosted: 14 Aug 2019 00:53 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Suarez
We missen overduidelijk een goede opbouwende middenvelder. Zou redelijk blind en naïef zijn als Overmars en Ten Hag dit negeren. Mazraoui en Marin komen echt flink te kort, Blind ook bij de omschakeling. Als Ajax weer mee wilt doen, dan moeten ze toch echt wat geld neerleggen voor een kwalitatief opbouwende middenvelder.

PostPosted: 14 Aug 2019 03:04 
Erelid

renemar wrote:

Als AJAX niets meer koopt zijn het sukkels. Iedereen ziet toch dat met name het middenveld een rommeltje is. De veldbezetting klopt van geen kant als de tegenstander de bal heeft.
Ga nu gewoon vol voor Vertonghen. Samen met Alvarez zal het veel zekerder zijn. Kunnen Blind een Martinez op het middenveld met Donny (of aankoop) spelen.
Een club met zoveel geld ter beschikking moet toch geen spelers als De Wit op de bank hebben in de CL.
Al met al heeft Overmars weer heel matig werk geleverd deze transferperiode tot nu toe.
Promes, Marin, Pierie, Scherpen? Van matig tot slecht. Voeg daar Magallan bij die in de winter is gekomen en de tranen schieten in je ogen voor een club met zoveel geld. Bijna 45 miljoen aan pure middelmaat. Tegenover 15 miljoen geslaagde aankopen. Noem dat maar een succes.
Ja, hij heeft spelers binnenboord gehouden. En Kristensen verkocht. Dat is positief.
Ik zal niet direct zeggen dat je op alles onzin loopt te verkondigen, sommige punten zie ik ook wel nut in, MAAR Pierie en Scherpen zijn gehaald voor de toekomst. Misschien halen ze het, misschien niet. Maar nu kan de technische staft van Ajax1/JA ze vormen tot Ajax-spelers. Dat is zeker geen garantie voor succes, maar hooguit een mogelijkheid tot succes. Schuur heeft al laten zien dat er een aanpassingsperiode is, hoewel hij er ook nog nioet helemaal is!
Alle overige aankopen hebben ook een aanpassingsperiode nodig, de meeste komen uit een ander voetbalklimaat. Litmanen had bijv. ook een jaar nodig om aan het Ajacsysteem te wennen, maar is daar geloof ik best sterk uitgekomen ;)

Dat Promes vooralsnog op de bank zit, heeft mijns inziens volledig te maken met het feit dat hij gehaald is als vervanging van basisspelers die toch niet weggingen! Zijn tijd komt nog wel! De bank is er daardoor wel structureel sterker van geworden.

Nogmaals er zitten best een hoop zinnige dingen in jouw post, zelfs de komst van Propper zou ik een goede zaak vinden (Vertonghen ook, maar die komt toch niet) , ALLEEN het is zo voorspelbaar geworden als er een mindere wedstrijd is geweest. Overmars heeft zijn werk niet gedaan en/of Ziyech liep de kantjes er vanaf.... terwijl een wedstrijd toch afgewerkt wordt met 11 spelers (buiten wisselspelers)

PostPosted: 14 Aug 2019 08:33 

murdoch01 wrote:
renemar wrote:

Ik zal niet direct zeggen dat je op alles onzin loopt te verkondigen, sommige punten zie ik ook wel nut in, MAAR Pierie en Scherpen zijn gehaald voor de toekomst. Misschien halen ze het, misschien niet. Maar nu kan de technische staft van Ajax1/JA ze vormen tot Ajax-spelers. Dat is zeker geen garantie voor succes, maar hooguit een mogelijkheid tot succes. Schuur heeft al laten zien dat er een aanpassingsperiode is, hoewel hij er ook nog nioet helemaal is!
Alle overige aankopen hebben ook een aanpassingsperiode nodig, de meeste komen uit een ander voetbalklimaat. Litmanen had bijv. ook een jaar nodig om aan het Ajacsysteem te wennen, maar is daar geloof ik best sterk uitgekomen ;)

Dat Promes vooralsnog op de bank zit, heeft mijns inziens volledig te maken met het feit dat hij gehaald is als vervanging van basisspelers die toch niet weggingen! Zijn tijd komt nog wel! De bank is er daardoor wel structureel sterker van geworden.

Nogmaals er zitten best een hoop zinnige dingen in jouw post, zelfs de komst van Propper zou ik een goede zaak vinden (Vertonghen ook, maar die komt toch niet) , ALLEEN het is zo voorspelbaar geworden als er een mindere wedstrijd is geweest. Overmars heeft zijn werk niet gedaan en/of Ziyech liep de kantjes er vanaf.... terwijl een wedstrijd toch afgewerkt wordt met 11 spelers (buiten wisselspelers)
Heb ook al voor de wedstrijd van gisteren gezegd dat het niet voldoende is. Heeft niks met de matige vertoning tegen Paok te maken.
Pierie zei bij zijn komst toch echt dat hij voor een basisplaats in het eerste ging. Scherpen voor de toekomst zie ik in, maar waarom? Was vorig seizoen ronduit matig. Heeft werkelijk geen enkele wedstrijd laten zien dat hij ooit een toekomstige keeper voor AJAX 1 zou kunnen worden.
Bij Jong AJAX ook weer ongelukkig.
Martinez heeft geen aanpassingsproblemen. Sterker, vind ik tot nu toe de beste en constantste speler.
We moeten aankopen ook niet met zijden handschoentjes gaan aanpakken alleen omdat ze nieuw zijn. Onder het mom van, ze moeten wennen. Nee, ze moeten presteren.
We zijn AJAX, een topclub.
Als iemand voor veel geld is gehaald weet hij dat hij onder een vergrootglas ligt en moet hij dat accepteren. Dat hoort erbij.
Klinkt mss. hard, maar daar worden ze rijkelijk voor beloond.

PostPosted: 14 Aug 2019 11:06 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ik had voor De Jong echt een vergelijkbaar type gehaald zodat je in ieder geval hetzelfde kan blijven spelen. De verdediging is prima ingevuld imo, maar het middenveld blijft zo een puzzel. Had helemaal niet gemoeten.
Marin lijkt in niets op De Jong. Had daarvoor gewoon een technische speler gehaald.

PostPosted: 14 Aug 2019 11:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Droomaankoop: Calvin Stengs
Ik ben het roerend met je eens renemar. Er moet echt nog wat bij op het middenveld, eentje die de opbouw kan verzorgen. Eigenlijk de rol van de Jong vorig jaar.

Ik had eigenlijk de hoop dat met Blind in de rol van Schöne en Marin in de rol van de Jong er iets meer defensieve structuur zou zijn op het middenveld en dat er met Ziyech en Van de Beek dan genoeg aanvallende creativiteit zou zijn, maar Marin kan de opbouwende rol (nog?) niet naar behoren invullen. Dat betekent dus dat er een speler moet komen die goed aan de bal is, onder druk uit kan voetballen en defensief zijn mannetje kan staan. Eigenlijk eentje die vanuit diep creativiteit kan verschaffen. Weet niet of Pröpper daarvoor de juiste man is, maar er moet iets gebeuren.

PostPosted: 14 Aug 2019 11:39 

Hopelijk haalt Ajax nog een 6, want Marin is daarvoor ongeschikt. Die mag het volgend jaar nog een keer proberen op de positie van Donny.

Liefst Berge of anders desnoods Propper. Martinez ernaast, Blind weer naar LCV. Alvarez ernaast.

PostPosted: 14 Aug 2019 12:49 

de dominee wrote:
Hopelijk haalt Ajax nog een 6, want Marin is daarvoor ongeschikt. Die mag het volgend jaar nog een keer proberen op de positie van Donny.

Liefst Berge of anders desnoods Propper. Martinez ernaast, Blind weer naar LCV. Alvarez ernaast.
Juist.

PostPosted: 14 Aug 2019 12:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
343 wrote:
Ik had voor De Jong echt een vergelijkbaar type gehaald zodat je in ieder geval hetzelfde kan blijven spelen. De verdediging is prima ingevuld imo, maar het middenveld blijft zo een puzzel. Had helemaal niet gemoeten.
Marin lijkt in niets op De Jong. Had daarvoor gewoon een technische speler gehaald.
Noem eens 1 vergelijkbare speler.

PostPosted: 14 Aug 2019 12:57 

renemar wrote:
de dominee wrote:

Juist.
Je kunt het ook nog zo proberen eventueel, zonder aankopen:

Promes - Tadic - Neres
Ziyech - Martinez - Donny
Nico - Blind - Alvarez - Mazraoui
Onana

Ziyech op het middenveld is een risico, maar creeert wel voetbal en kansen.

PostPosted: 14 Aug 2019 13:27 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Wat is het risico? Onder Bosz ging het toch ook prima? Zijn enorme balverlies is doorgaans op momenten dat het kan en niet in de Champions League of in topwedstrijden of op het middenveld.

PostPosted: 14 Aug 2019 13:30 
Erelid

de dominee wrote:

Je kunt het ook nog zo proberen eventueel, zonder aankopen:

Promes - Tadic - Neres
Ziyech - Martinez - Donny
Nico - Blind - Alvarez - Mazraoui
Onana

Ziyech op het middenveld is een risico, maar creeert wel voetbal en kansen.
Wat mij betreft is dit een uitstekende opstelling met balans op het middenveld. Al is het wel de vraag of Martinez het loopvermogen en inzicht heeft voor een 6. Aan de andere kant is hij voetballend sterk, iemand die niet schroomt om in te dribbelen. Kan van pas komen tegen verdedigende ploegen. Ja, ik ben wel fan van deze opstelling. Maar nogmaals; ik begrijp de vraag om een extra middenvelder wel. Al krijg je dan wel grote concurrentie en mogelijk ontevreden spelers.

PostPosted: 14 Aug 2019 13:32 

Ik betwijfel of je met 2 aanvallende middenvelders je backs hoog kan laten staan, omdat het dan in de as te druk wordt. Ook zul je met de huidige spelprincipes een man tekortkomen in je restverdediging. Ik zie Ten Hag niet snel dit geraamte veranderen, maar wie weet.

PostPosted: 14 Aug 2019 13:44 
Erelid

Snake wrote:
Ik betwijfel of je met 2 aanvallende middenvelders je backs hoog kan laten staan, omdat het dan in de as te druk wordt. Ook zul je met de huidige spelprincipes een man tekortkomen in je restverdediging. Ik zie Ten Hag niet snel dit geraamte veranderen, maar wie weet.
Ik heb het idee dat de backs nu juist heel veel opkomen en aan de aanval deelnemen omdat er geen aansluiting van het middenveld is. Zag zelfs Nico een keer als rechtsbuiten staan. Er is geen opbouw vanaf het middenveld. Marin moet er in elk geval uit en zou je kunnen vervangen door Martinez op het middenveld. Ook Blind niet als 6, is tevens geen opbouwer.

PostPosted: 14 Aug 2019 14:02 

geenidee4 wrote:
Snake wrote:
Ik heb het idee dat de backs nu juist heel veel opkomen en aan de aanval deelnemen omdat er geen aansluiting van het middenveld is. Zag zelfs Nico een keer als rechtsbuiten staan. Er is geen opbouw vanaf het middenveld. Marin moet er in elk geval uit en zou je kunnen vervangen door Martinez op het middenveld. Ook Blind niet als 6, is tevens geen opbouwer.
Heeft daar niets mee te maken. Was vorig jaar al onderdeel van de spelprincipes van Ten Hag.

PostPosted: 15 Aug 2019 00:22 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
ajaxrules wrote:
Jammer Ajax gaat geen spelers meer kopen, dus geen Antony meer.
Bron?

PostPosted: 15 Aug 2019 10:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Héél benieuwd wat het plan is met Olmo. En ook met Anthony. Want die geruchten zijn toch wel vrij serieus. En het lijken me ook logische vervangers van v/d Beek / Ziyech / Neres.

Alleen wat doet Overmars als Donny nu nog blijft? Durven we 'voor te investeren'?

Fingers crossed dat we dinsdag een ruime overwinning boeken in Nicosia en zeker zijn van de CL. Dan komt er dusdanig veel geld binnen, dat ik me kan voorstellen dat Overmars dat dit boekjaar weer liever niet naar de fiscus brengt maar in toptalent stopt!

PostPosted: 15 Aug 2019 14:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Suarez
Héél benieuwd wat het plan is met Olmo. En ook met Anthony. Want die geruchten zijn toch wel vrij serieus. En het lijken me ook logische vervangers van v/d Beek / Ziyech / Neres.

Alleen wat doet Overmars als Donny nu nog blijft? Durven we 'voor te investeren'?

Fingers crossed dat we dinsdag een ruime overwinning boeken in Nicosia en zeker zijn van de CL. Dan komt er dusdanig veel geld binnen, dat ik me kan voorstellen dat Overmars dat dit boekjaar weer liever niet naar de fiscus brengt maar in toptalent stopt!
Die laatste zin snap ik niet helemaal. Overmars heeft zich daardoor nog nooit laten leiden?

PostPosted: 15 Aug 2019 15:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
hotymoty wrote:

Die laatste zin snap ik niet helemaal. Overmars heeft zich daardoor nog nooit laten leiden?
Heb geen direct bewijs, maar de transfer van Wöber zou bv. ook vanuit die reden huur + verkoop 01.07 zijn geweest om dat resultaat mee te nemen in het 2019/2020 boekjaar.

Simpelweg ook een stukje slim financieel management.

PostPosted: 15 Aug 2019 16:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
hotymoty wrote:

Heb geen direct bewijs, maar de transfer van Wöber zou bv. ook vanuit die reden huur + verkoop 01.07 zijn geweest om dat resultaat mee te nemen in het 2019/2020 boekjaar.

Simpelweg ook een stukje slim financieel management.
Volgens mij was dat voor Sevilla's boekhouding. Promes is wel in 1 termijn betaald en dat zal denk ik wel komen door de belasting.

PostPosted: 16 Aug 2019 01:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
rebuah wrote:
ajaxrules wrote:
Bron?
https://twitter.com/ZS_Voetbal/status/1 ... en-veltman

"Dus ik denk dat we de zaakjes goed op orde hebben, dat het team in grote lijnen staat en ook niet meer op zoek zijn naar andere spelers.”

Last edited by 343 on 16 Aug 2019 10:07, edited 1 time in total.
Post aangepast, ajaxrules. Nooit hele artikel plaatsen.

PostPosted: 16 Aug 2019 08:27 

Kan natuurlijk zo zijn dat hij die nieuwe aankopen al gevonden heeft. :mrgreen:

PostPosted: 16 Aug 2019 11:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
ajaxrules wrote:
rebuah wrote:
ajaxrules wrote:
Bron?
https://twitter.com/ZS_Voetbal/status/1 ... en-veltman

"Dus ik denk dat we de zaakjes goed op orde hebben, dat het team in grote lijnen staat en ook niet meer op zoek zijn naar andere spelers.”
'in grote lijnen' is ook nog voor interpretatie vatbaar, maar ik denk inderdaad dat ze eerst willen verkopen. Want we hebben het heel de tijd over aankopen, maar we zitten nog steeds opgescheept met onvoldoendes zoals Labyad, Van Leer, Siem De Jong. En net niet spelers zoals De Wit of een Ekkelenkamp mogen van mij ook verhuurd worden.

PostPosted: 16 Aug 2019 12:15 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Inderdaad. De selectie was rond, maar er is weer iets mogelijk als er gaten vallen in de selectie.

Post new topic  Reply to topic  [ 1517 posts ]  Previous   1 53 54 55 56 57 61  Next

All times are UTC+01:00