Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1635 posts ]  Previous   1 59 60 61 62 63 66  Next
Author Message
PostPosted: 11 Sep 2019 08:45 

renemar wrote:

Waar heeft Dani Olmo zich bewezen dan? Het niveau van Dinamo Zagreb zijn we inmiddels ontstegen, bij Spanje heeft hij nog geen minuut gemaakt. Lijkt mij geen speler waar je 30 miljoen aan wil uitgeven, laat staan nog meer. Want Dinamo wilde geloof ik 40 miljoen.

Je kunt voor 10-15 miljoen echt prima spelers halen die ons niveau aankunnen, want tegenover jouw 'halve spelers' kun je ook Tagliafico, Tadic, Blind, Neres en Ziyech zetten. Alvarez en Martinez heb ik er uitgelaten omdat die er nog niet zo lang zijn, maar die lijken tot nu toe ook prima mee te draaien.

We hebben Ziyech voor 11 miljoen gehaald, dus dat netto bedrag klopt niet. Als we spelers voor 30 miljoen gaan halen gaan we ongezond beleid voeren, je moet ze dan voor minimaal 90 miljoen verkopen om een rendement te halen vergelijkbaar met je Ziyech voorbeeld. Wat gebeurt er als zo'n speler zijn kniebanden afscheurt en het einde carriere is? Op een begroting van zo'n 90-100 miljoen kun je dat gewoon niet maken.
Wat heeft de transfersom te maken met de begroting? Salarissen zeker wel, maar de transfersom toch niet.
AJAX heeft mss. wel 400 miljoen op de bank. Waarom dan geen 50 miljoen (om maar een enorm bedrag te noemen) voor een speler betalen die voor ons salaris wil spelen en wil komen?
De "dure" aankopen tot nu toe waren inderdaad minder dan 20 miljoen, maar toen verkochten we ook geen spelers voor 85 miljoen.
Als de 2 beste spelers gaan moet je topkwaliteit halen. Spelers die zich al hebben bewezen op het hoogste niveau. Geen Labyad, Magallan, Pierie, Marin etc..
Je hebt hebt over spelers die mss. zwaar geblesseerd raken en afgekeurd moeten worden. Hoe vaak gebeurt dat? Bovendien zijn de spelers verzekerd. Als je zo gaat redeneren moet je helemaal niemand meer halen. Dan is 15 miljoen ook veel te veel.
Die verzekering geldt alleen voor salaris, niet voor zijn transferwaarde. Als een speler van 30 miljoen geblesseerd raakt en zijn waarde weg is, dan ben je in 1 klap je voorsprong op PSV kwijt. Dat risico moet en mag je niet nemen, als je die waarde moet afschrijven moet dat wel degelijk via je begroting.
Het is gewoon een idiote reden een dure speler niet te halen omdat hij mss. geblesseerd raakt en niet meer kan voetballen. Als mijn tante kloten had was het mijn oom.
Hoe vaak is dat in de geschiedenis van het voetbal gebeurd?
In een klap de voorsprong op psv kwijt? Los ervan dat dat onzin is, is meteen duidelijk waar jouw prioriteiten liggen, de financiële voorsprong op psv.
Koop dan helemaal niemand en speel met jeugd en transfervrije spelers.

PostPosted: 11 Sep 2019 08:55 

DeRuit wrote:
ajaxrules wrote:

Ajax kan dat makkelijk betalen. En ik denk ook dat we in de toekomst naar dat soort bedragen toe moeten voor spelers. Ik wil enkel nog directe versterkingen zien. Liever 1 echte topspeler voor 30 miljoen, dan 3 "halve spelers" à la Marin, Magallan en Labyad. En Dani Olmo is zeker een directe versterking.

We hebben inmiddels zoveel geld op de bank staan, dat wanneer je bijvoorbeeld een Ziyech zou verkopen voor 35 miljoen (waar je dan netto 27.5 miljoen oid aan overhoudt). Waarom zou je dan niet 27.5 miljoen euro willen uitgeven voor een uitstekende vervanger, waarvan je zeker bent dat hij binnen het systeem past en een directe versterking is?
Inderdaad, miljoenen hebben we op de bank en bij welke spelers komen we uit? Magallan, Promes, Marin, Kristensen, Bande. Als je dan toch iedere keer op koopjestoer wilt gaan, houd dan liever het geld in de portomonnee en geef jeugd de kans. Dit is ook minachting naar de eigen jeugd door spelers als Marin en Magallan te gaan kopen voor veel miljoenen.
Nu hebben ze voor Marin, een van de uitblinkers uit de Belgische competitie gekozen. Als die tegenvalt kan je niet gelijk wat nieuws kopen. Neres kostte een vergelijkbaar bedrag en stond er ook niet gelijk. Zlatan idem.
Los van de aankoop van Marin en of die voldoet of niet, het middenveld is ook met zijn komst onderbezet. Er had sowieso nog een middenvelder moeten komen. Waarom anders spelers die gehaald zijn voor andere posities daar uitproberen? Martinez en Alvarez zijn van nature geen middenvelders maar "kunnen er uit de voeten". Een club met ambitie en een enorm vermogen moet niet afhankelijk zijn van spelers die "er ook uit de voeten kunnen". En geen spelers voor de basis halen die eerst maanden moeten wennen. Trouwens, dat Neres het eerste half jaar niet speelde was belachelijk.
Of Marin uitblinker in België was weet ik niet. Wat ik wel weet is dat dat niet relevant is.
Magallan speelde de finale van de Copa Libertadores. De CL van Zuid Amerika. We hebben gezien wat dat betekent.

PostPosted: 11 Sep 2019 10:00 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Precies, Rene. En het is niet dat we dit achteraf zeggen. AJAX heeft met Schone, De Jong en ook Sinkgraven enorm veel creativiteit en techniek verloren. En dan haal je alleen Marin? Kom op.

PostPosted: 11 Sep 2019 13:49 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:
Los van de aankoop van Marin en of die voldoet of niet, het middenveld is ook met zijn komst onderbezet. Er had sowieso nog een middenvelder moeten komen. Waarom anders spelers die gehaald zijn voor andere posities daar uitproberen? Martinez en Alvarez zijn van nature geen middenvelders maar "kunnen er uit de voeten". Een club met ambitie en een enorm vermogen moet niet afhankelijk zijn van spelers die "er ook uit de voeten kunnen". En geen spelers voor de basis halen die eerst maanden moeten wennen. Trouwens, dat Neres het eerste half jaar niet speelde was belachelijk.
Of Marin uitblinker in België was weet ik niet. Wat ik wel weet is dat dat niet relevant is.
Magallan speelde de finale van de Copa Libertadores. De CL van Zuid Amerika. We hebben gezien wat dat betekent.
Nou hij is gehaald als basisspeler. Je hebt helaas geen tijd om om te bouwen en hij valt wat tegen. Als dan spelers die er wel kunnen spelen voldoen om de CL te halen dan vind ik dat prima. Die zullen ter zijner tijd naar hun echte plek gaan.

V.d. Beek was geblesseerd, Eiting is geblesseerd. Dan is het logisch dat je wat moet schuiven.

Je hebt nu voor centraal:
Marin, V.d. Beek, Eiting, met daarachter uit Jong Ajax Ekkelenkamp, Mendez en Castillo ( staat als middenvelder ) die rond de 20 jaar oud zijn en daar achter Taylor en Gravenberch.

voor 10:een uit het rijtje Ziyech/Promes/Tadic, Lang, Labyad.

Als je naast Marin nog een speler haalt die dan zo'n 2 jaar blijft, dan loop je gegarandeerd iemand van hen in de weg. Dan krijg je naast verhalen van Fernando hier over hoe wij promoten onze jeugd op te stellen en dat niet doen ook verhalen van mij over hoe we op koopclub barca gaan lijken en kunnen we de jaarlijkste 11 miljoen ook wel weggooien die we in de jeugd stoppen als we op het gebied waar het grootste talent loopt ze geen kansen geven.

PostPosted: 11 Sep 2019 19:40 

DeRuit wrote:
renemar wrote:
Nou hij is gehaald als basisspeler. Je hebt helaas geen tijd om om te bouwen en hij valt wat tegen. Als dan spelers die er wel kunnen spelen voldoen om de CL te halen dan vind ik dat prima. Die zullen ter zijner tijd naar hun echte plek gaan.

V.d. Beek was geblesseerd, Eiting is geblesseerd. Dan is het logisch dat je wat moet schuiven.

Marin, V.d. Beek, Eiting, met daarachter uit Jong Ajax Ekkelenkamp, Mendez en Castillo ( staat als middenvelder ) die rond de 20 jaar oud zijn en daar achter Taylor en Gravenberch.

Als je naast Marin nog een speler haalt die dan zo'n 2 jaar blijft, dan loop je gegarandeerd iemand van hen in de weg. Dan krijg je naast verhalen van Fernando hier over hoe wij promoten onze jeugd op te stellen en dat niet doen ook verhalen van mij over hoe we op koopclub barca gaan lijken en kunnen we de jaarlijkste 11 miljoen ook wel weggooien die we in de jeugd stoppen als we op het gebied waar het grootste talent loopt ze geen kansen geven.
Van die jongens die jij noemt voor centraal is alleen Donny een zekerheid. Moet er niet aan dneken in de CL te moeten gaan spelen met Eiting, Ekkelenkamp en die anderen die je noemt.
Labyad noemen als alternatief voor 10 vind ik ook zeer optimistisch. Lang is talentvol maar imo niet klaar voor grote wedstrijden. Met de andere 3 is het weer schuiven.
Ik blijf erbij, voor een club die vorig seizoen de halve finale CL heeft gespeeld, ambitie zou moeten hebben en over een kapitaal beschikt is het armoedig.
Het interesseert mij verder niks om als koopclub te worden weggezet. Alsof dat vies is. Kan me noig een elftal onder Olsen herinneren met heel veel aankopen. Was wel smullen met spelers als de gebr. Laudrup, Arveladze, Dani, etc. wat voetbal betreft. Zie ik echt veel liever dan Ekkelenkamp, Labyad, Eiting etc..
De jonge talenten moeten gewoon geduld hebben. Als ze beter zijn dan de aankopen gaan ze ook spelen.

PostPosted: 12 Sep 2019 08:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
renemar wrote:
DeRuit wrote:
renemar wrote:

Van die jongens die jij noemt voor centraal is alleen Donny een zekerheid. Moet er niet aan dneken in de CL te moeten gaan spelen met Eiting, Ekkelenkamp en die anderen die je noemt.
Labyad noemen als alternatief voor 10 vind ik ook zeer optimistisch. Lang is talentvol maar imo niet klaar voor grote wedstrijden. Met de andere 3 is het weer schuiven.
Ik blijf erbij, voor een club die vorig seizoen de halve finale CL heeft gespeeld, ambitie zou moeten hebben en over een kapitaal beschikt is het armoedig.
Het interesseert mij verder niks om als koopclub te worden weggezet. Alsof dat vies is. Kan me noig een elftal onder Olsen herinneren met heel veel aankopen. Was wel smullen met spelers als de gebr. Laudrup, Arveladze, Dani, etc. wat voetbal betreft. Zie ik echt veel liever dan Ekkelenkamp, Labyad, Eiting etc..
De jonge talenten moeten gewoon geduld hebben. Als ze beter zijn dan de aankopen gaan ze ook spelen.
Dat laatste ben ik het volledig mee eens renemar. Zie de situatie met Dest. Perfect voorbeeld van een speler uit de jeugd die doorkomt die dusdanig goed is dat basisspeler Mazraoui een pas op de plaats moet maken.

Voor de rest is het achteraf natuurlijk makkelijk praten. Kijk ook hier maar weer naar Dest: Wie in mei of juni had voorspelt dat Dest nu geopperd zou worden als rechtsback voor het Nederlands elftal, zou rond die tijd voor gek verklaard zijn. Andersom kan dat natuurlijk ook het geval zijn met bv. een Marin. Je hebt helaas geen glazen bol..

Maar overall vind ik de beleidsmatige benadering van Overmars en de doortastendheid waarmee hij werkt echt enorm te prijzen. Hij leert snel van eerder gemaakte fouten. Jaar in, jaar uit. Ook wanneer de situatie anders wordt nadat je bv. EL-finalist bent geweest. Of nadat je in dat jaar weer snel uitgeschakeld wordt van Europees voetbal.
Heeft de selectie bv. nu - zoveel mogelijk - op orde voor de CL-voorronde en vist in een andere vijver dan de 'Labyad'-vijver. Ambities worden opgeschroefd en de benodigde beleidsmatige stappen daarin ook gemaakt. Contract opgewaardeerd van belangrijke krachten i.p.v. dat deze zoals eerder gewoon snel verkocht werden.

Foutloos? Zeker niet. Er zijn wellicht nog stappen te maken in de scouting om nóg betere keuzes te maken in je transferbeleid. Maar als je kijkt naar het tijdperk Overmars, vind ik echt dat de man een enorm snelle leercurve heeft en we een van de beste voetbaltechnische directeurs van de wereld hebben.

Ik zou zelf oprecht niet weten welke Europese directeurs er geschikter zijn voor deze job..

PostPosted: 23 Oct 2019 22:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Seizoenskaart: Nee
Lees veel gebash op Overmars mbt. de opvolging van Frenkie. Veel mensen vergeten blijkbaar dat Ajax voordat ze bij Marin uitkwamen het eerst hadden geprobeerd bij de Japanse wisselspeler van Jong Valencia, en bij die Jong Bayern middenvelder Shabani, die uiteindelijk Wolverhampton verkoos boven Ajax voordat ze bij Marin uitkwamen. Versterkingen willen gewoon niet in de eredivisie spelen dat is het grote manco voor Ajax, spelend in de eredivisie. Dan is het idd makkelijk Overmars afkraken.
Marin was echt niet de 1ste keuze bij Ajax om de Jong op te volgen geloof dat maar. misschien met de invoering van de Beneliga als dat werkelijkheid wordt, het algemene nivo van de competitie omhoog gaat, maar voordat dat werkelijkheid wordt moeten we ons gewoon tevreden stellen met spelers als Alvarez en Marin beter gaat het niet worden helaas.

PostPosted: 24 Oct 2019 10:21 

ajaxrules wrote:
Lees veel gebash op Overmars mbt. de opvolging van Frenkie. Veel mensen vergeten blijkbaar dat Ajax voordat ze bij Marin uitkwamen het eerst hadden geprobeerd bij de Japanse wisselspeler van Jong Valencia, en bij die Jong Bayern middenvelder Shabani, die uiteindelijk Wolverhampton verkoos boven Ajax voordat ze bij Marin uitkwamen. Versterkingen willen gewoon niet in de eredivisie spelen dat is het grote manco voor Ajax, spelend in de eredivisie. Dan is het idd makkelijk Overmars afkraken.
Marin was echt niet de 1ste keuze bij Ajax om de Jong op te volgen geloof dat maar. misschien met de invoering van de Beneliga als dat werkelijkheid wordt, het algemene nivo van de competitie omhoog gaat, maar voordat dat werkelijkheid wordt moeten we ons gewoon tevreden stellen met spelers als Alvarez en Marin beter gaat het niet worden helaas.
Wat is dit voor een onzin? Los van het feit dat ik denk dat er zeker versterkingen gehaald kunnen worden is het raar om, als je ze niet kunt krijgen, maar een speler te halen die bij lange na het niveau niet heeft.
Ik weet zeker dat er talloze spelers zijn die graag bij ons willen komen spelen. Zeker nu de salariscap is losgelaten.
Ik blijf erbij, Martinez is een goede aankoop, Alvarez wil ik eerst als RCV zien (is hij voor gehaald), de rest van de aankopen afgelopen zomer is gewoon zwaar ondermaats.
Overmars heeft broddelwerk afgeleverd wat de aankopen betreft. Vorig jaar was goed. Helaas was dat een uitzondering.

PostPosted: 24 Oct 2019 13:31 

renemar wrote:
ajaxrules wrote:
Wat is dit voor een onzin? Los van het feit dat ik denk dat er zeker versterkingen gehaald kunnen worden is het raar om, als je ze niet kunt krijgen, maar een speler te halen die bij lange na het niveau niet heeft.
Ik weet zeker dat er talloze spelers zijn die graag bij ons willen komen spelen. Zeker nu de salariscap is losgelaten.
Ik blijf erbij, Martinez is een goede aankoop, Alvarez wil ik eerst als RCV zien (is hij voor gehaald), de rest van de aankopen afgelopen zomer is gewoon zwaar ondermaats.
Overmars heeft broddelwerk afgeleverd wat de aankopen betreft. Vorig jaar was goed. Helaas was dat een uitzondering.

Met die Shabani was er ongetwijfeld meer voetbal op het middenveld gekomen ipv Marin, maar die wilde liever naar een Engelse laagvlieger ipv Ajax. Dat zegt genoeg dat spelers zelfs degradatiekandidaten uit Engeland verkiezen boven Ajax, daar kan Overmars niets aandoen. Echte versterkingen dus een klasse boven Marin kosten normaliter ver boven de 20 miljoen en dat kan Ajax niet betalen. Heel incidenteel heb je een hele goede vondst, zoals Martinez maar ook hij zal in de toekomst alleen nog maar incidenteler voorkomen. Daar kun je ook niet op voortborduren denken dat je konstant van die koopjes zoals Martinez kunt doen, zon speler als Martinez voor die prijs is vrij ongebruikelijk.Daarbij moet je bij Zuid Amerikaanse spelers hopen , als Ajax zijnde dat ze zich doorontwikkelen, zit veel meer risico aan dan Europese spelers.We kunnen ons beter afvragen hoe we de nationale competitie naar een hoger plan kunnen tillen(Beneliga) om zodoende interessanter te worden voor talentvolle jongens die nu F#cking Wolverhampton verkiezen boven Ajax.

PostPosted: 24 Oct 2019 17:18 

ajaxrules wrote:
renemar wrote:
ajaxrules wrote:

Hoezo kan AJAX geen 20 miljoen betalen? Het kan er bij mij niet in dat er geen goede spelers naar AJAX willen komen. Zeker na vorig seizoen.
En dan nog, dan haal je geen middelmaat met minder potentie dan onze jonge talenten. Dat is geld weggooien.

Met die Shabani was er ongetwijfeld meer voetbal op het middenveld gekomen ipv Marin, maar die wilde liever naar een Engelse laagvlieger ipv Ajax. Dat zegt genoeg dat spelers zelfs degradatiekandidaten uit Engeland verkiezen boven Ajax, daar kan Overmars niets aandoen. Echte versterkingen dus een klasse boven Marin kosten normaliter ver boven de 20 miljoen en dat kan Ajax niet betalen. Heel incidenteel heb je een hele goede vondst, zoals Martinez maar ook hij zal in de toekomst alleen nog maar incidenteler voorkomen. Daar kun je ook niet op voortborduren denken dat je konstant van die koopjes zoals Martinez kunt doen, zon speler als Martinez voor die prijs is vrij ongebruikelijk.Daarbij moet je bij Zuid Amerikaanse spelers hopen , als Ajax zijnde dat ze zich doorontwikkelen, zit veel meer risico aan dan Europese spelers.We kunnen ons beter afvragen hoe we de nationale competitie naar een hoger plan kunnen tillen(Beneliga) om zodoende interessanter te worden voor talentvolle jongens die nu F#cking Wolverhampton verkiezen boven Ajax.

PostPosted: 25 Oct 2019 10:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Overmars haalt ook geen spelers op eigen houtje meer, zeker niet voor Marin bedragen. Hij is wel eindverantwoordelijk natuurlijk maar als hij van de mensen rondom hem heen die ervoor staan een positief advies krijgt om de speler te halen dan moeten die mensen vooral met de vinger gewezen worden.

PostPosted: 25 Oct 2019 12:35 

rebuah wrote:
Overmars haalt ook geen spelers op eigen houtje meer, zeker niet voor Marin bedragen. Hij is wel eindverantwoordelijk natuurlijk maar als hij van de mensen rondom hem heen die ervoor staan een positief advies krijgt om de speler te halen dan moeten die mensen vooral met de vinger gewezen worden.
Uiteraard. Overmars is verantwoordelijk maar als het aankoopbeleid faalt gaat het niet alleen om hem. Overmars is nu eenmaal verantwoordelijk. En dan moet hij imo ook worden afgerekend op broddelwerk.

PostPosted: 25 Oct 2019 20:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik had gehoopt dat we na Tadic en Blind op die voet door zouden gaan. Dat we weer twee van die directe versterkingen zouden halen. Maar de afgelopen tijd is er - afgezien van Martinez - veel binnengehaald dat een hoop geld kost maar zich vooralsnog niet heel positief laat gelden. Ook in voorgaande jaren is er echt een hoop troep binnengehaald.

Alvarez valt me tegen. Kost je 15 miljoen! Dan verwacht je een topper. Geen speler die voetballend niet heel sterk is, het spel niet kan versnellen, ook verdedigend geen zekerheidje is en centraal achterin - waar hij primair voor is gehaald - niet betrouwbaar/goed genoeg wordt geacht. Promes, eigenlijk hetzelfde verhaal. Voor 16 miljoen verwacht ik een speler die er direct staat. Zeker omdat hij Nederlands is en de competitie en club al wat beter kent. En hoewel zijn rendement zich begint te ontwikkelen vind ik hem qua spel tegenvallen. Eigenlijk de speler die ik ook vaak bij Oranje zie. Marin valt ook enorm tegen. Die jongen kan het tempo niet aan en lijkt een soort box to box speler te zijn. Geen spelmaker die sterk in de passing is. Ook hier is grof geld voor neergelegd, meer dan 12 miljoen. Nu wil ik hem niet direct afschrijven, maar ik heb nog maar heel weinig momenten gezien waarin ik positief verrast werd.

Magallan is een bekend fenomeen. Zo lang achteraan gezeten en dan blijkt het zo'n ongelofelijke non-voetballer te zijn. Verdedigend niet sterk en opbouwen zwaar belabberd. Dat type speler slaagt NOOIT in Amsterdam. Dat weten we inmiddels toch? Net als typische counterspitsen of spitsen die enkel renderen als pure afmaker. Je moet voetballend vermogen hebben. Ook Labyad die door Ten Hag werd gehaald fungeert nu voornamelijk als tribuneklant of wissel die nooit invalt. Bande heeft nog niets goed gedaan in een Ajaxshirt is is al maanden aan het klungelen met zijn gezondheid. Maar ook dit is een type speler waarbij ik sterke twijfels heb. Stond in België ook regelmatig als counterpits opgesteld. Vanaf de flank passeert hij moeizaam. Ook Labyad is zo'n speler die niet echt een positie heeft. Meer iemand voor rondom een sterke spits en daar speelt Ajax nooit mee. Het is dus regelmatig erg matig wat er wordt aangetrokken.

Positieve uitzondering vind ik Martinez. Die is gehaald als linksback maar als centrale middenvelder het gelukkig goed doet. Knap dat die jongen zich zo weet te manifesteren op een voor hem vreemde positie. Die 7 miljoen lijkt nu al een koopje te zijn. Maar ik vind dat we te weinig voltreffers hebben gezien de bakken met geld die we hebben uitgegeven dit jaar.

Om positief te eindigen: prima dat er veel contracten van kernspelers zijn opgebroken en mogelijk ook verlengt. Ook Ten Hag behouden vind ik een belangrijke handeling. Verder fijn dat Tadic heeft bijgetekend en ik zou graag zien dat ook Blind nog een soortgelijk contract gaat tekenen. Verder zal de zaak Gravenberch een interessante worden. Blijft hij behouden voor de club?

PostPosted: 25 Oct 2019 21:08 

Ik had gehoopt dat we na Tadic en Blind op die voet door zouden gaan. Dat we weer twee van die directe versterkingen zouden halen. Maar de afgelopen tijd is er - afgezien van Martinez - veel binnengehaald dat een hoop geld kost maar zich vooralsnog niet heel positief laat gelden. Ook in voorgaande jaren is er echt een hoop troep binnengehaald.

Alvarez valt me tegen. Kost je 15 miljoen! Dan verwacht je een topper. Geen speler die voetballend niet heel sterk is, het spel niet kan versnellen, ook verdedigend geen zekerheidje is en centraal achterin - waar hij primair voor is gehaald - niet betrouwbaar/goed genoeg wordt geacht. Promes, eigenlijk hetzelfde verhaal. Voor 16 miljoen verwacht ik een speler die er direct staat. Zeker omdat hij Nederlands is en de competitie en club al wat beter kent. En hoewel zijn rendement zich begint te ontwikkelen vind ik hem qua spel tegenvallen. Eigenlijk de speler die ik ook vaak bij Oranje zie. Marin valt ook enorm tegen. Die jongen kan het tempo niet aan en lijkt een soort box to box speler te zijn. Geen spelmaker die sterk in de passing is. Ook hier is grof geld voor neergelegd, meer dan 12 miljoen. Nu wil ik hem niet direct afschrijven, maar ik heb nog maar heel weinig momenten gezien waarin ik positief verrast werd.

Magallan is een bekend fenomeen. Zo lang achteraan gezeten en dan blijkt het zo'n ongelofelijke non-voetballer te zijn. Verdedigend niet sterk en opbouwen zwaar belabberd. Dat type speler slaagt NOOIT in Amsterdam. Dat weten we inmiddels toch? Net als typische counterspitsen of spitsen die enkel renderen als pure afmaker. Je moet voetballend vermogen hebben. Ook Labyad die door Ten Hag werd gehaald fungeert nu voornamelijk als tribuneklant of wissel die nooit invalt. Bande heeft nog niets goed gedaan in een Ajaxshirt is is al maanden aan het klungelen met zijn gezondheid. Maar ook dit is een type speler waarbij ik sterke twijfels heb. Stond in België ook regelmatig als counterpits opgesteld. Vanaf de flank passeert hij moeizaam. Ook Labyad is zo'n speler die niet echt een positie heeft. Meer iemand voor rondom een sterke spits en daar speelt Ajax nooit mee. Het is dus regelmatig erg matig wat er wordt aangetrokken.

Positieve uitzondering vind ik Martinez. Die is gehaald als linksback maar als centrale middenvelder het gelukkig goed doet. Knap dat die jongen zich zo weet te manifesteren op een voor hem vreemde positie. Die 7 miljoen lijkt nu al een koopje te zijn. Maar ik vind dat we te weinig voltreffers hebben gezien de bakken met geld die we hebben uitgegeven dit jaar.

Om positief te eindigen: prima dat er veel contracten van kernspelers zijn opgebroken en mogelijk ook verlengt. Ook Ten Hag behouden vind ik een belangrijke handeling. Verder fijn dat Tadic heeft bijgetekend en ik zou graag zien dat ook Blind nog een soortgelijk contract gaat tekenen. Verder zal de zaak Gravenberch een interessante worden. Blijft hij behouden voor de club?
Bande was gehaald voor de toekomst. Dus die zou eerst nog een jaar mogen wennen en groeien ( dus afgelopen jaar ). Als je dat doortrekt met zijn blessure mag hij nu nog een jaar groeien en dan zouden we hem moeten kunnen beoordelen. Was volgens mij nog niet zo lang profvoetballer, Lijkt me verder een type Promes, misschien iets sneller.

Promes vind ik wel een goede aankoop. Ja voor dat geld heb je liever een grotere ster, maar volgens mij is hij wel erg goed als het team op elkaar ingespeeld is. Goed met loopacties/ tussen de linies en een goede afronding en haalt in principe altijd een degelijk niveau, zakt niet door de ondergrens heen. Ik vind dat voldoende ( Neres was ook 13 miljoen etc ).

Alvarez ben ik met je eens. Misschien is die ook wel teveel gehypt en ik vermoed dat hij ook geen eerste keus was. Als dat zo was, waarom hem niet voor zijn contractverlenging halen toen hij nog goedkoper was ( of al in januari vastleggen, was hij 9 miljoen geweest ). Ik zie nog wel potentie, maar voor dat geld had hij er wel wat beter voor mogen staan.

Magallan ook eens. Dat is wel het grootste raadsel deze eeuw, waarom die gehaald is. Zit waarschijnlijk meer manuren aan scouting in dat dat hij getraind heeft bij Ajax. Ook al past hij niet als voetballende CV. Het verdedigende werk zelf viel ook gewoon tegen. Had toch gewoon zijn man kunnen uitschakelen en dan naar Blind of Dest/Mazraoui de bal spelen.

Marin dacht ik eerst dat het wel een goede aankoop was, maar dat lijkt toch tegen te vallen. Dus eens met je verhaal.

Labyad was gehaald als vervanger voor Ziyech. Alleen werd vlak daarna, buitenkansje, Tadic gehaald en bleef Ziyech ook nog eens. Ik zeg niet dat hij het wel gehaald zou hebben als Tadic niet was gekomen ( of Ziyech wel was gegaan ). Maar dan had hij misschien wel meer waarde gehad. Misschien ook niet, want dan had hij ook wel meer ingevallen.

Voor, Labyad tel ik dan niet mee want die is ook slachtoffer van de omstandigheden en Bande idem, Magallan en Marin had je ook nog een topper van 20 miljoen + 2 miljoen salaris o.i.d. kunnen halen en was je hetzelfde geld kwijt geweest. Nu lukt dat niet, omdat je dan teveel moet afschrijven en salaris betaald.

Pierie had ik meer van verwacht, maar hij staat wel net als Botman vorig jaar met slechte spelers (Kemper, Ter Heide ) om hem heen. Dat is toch anders dan naast Daley Blind en Tagliafico staan. Dus die geef ik nog wel de tijd, Botman doet het nu ook prima.

Scherpen, daar vertrouw ik op l'Ami die bewezen heeft keepers goed te kunnen ontwikkelen.

Labyad en Siem hadden van mij wel verkocht mogen worden ( maar dat moeten ze zelf ook willen ).

De hele storm rond Gravenberch vind ik wat overtrokken en ik hoop dat hij daar ook doorheen kijkt. Als je als coach altijd zegt dat de beste speelt. Dan moet je dat ook uitvoeren. Ook als je met 3 - 0 voorstaat tegen een laagvlieger. Dan moet je niet tijd gunnen aan een jonkie, maar de beste die tijd kan gebruiken (Siem) of gegund (Lang of Gravenberch) kan worden kan er in. Hij maakt zijn stappen, zit nu definitief bij de A selectie. Als ze zich daadwerkelijk profileren als de beste dan komen ze er ook wel in ongeacht de stand. Zie ook Gravenberchs debuut 3-0 achter tegen PSV, Lang zijn debuut bij 1-1 stand, eerder de Wit of Ekkelenkamp (Juventus kwartfinale CL 1-1 ) in de CL waar we ook niet ver voorstonden.

PostPosted: 26 Oct 2019 09:07 

Prima tekst. Dit allemaal aangevuld met de voor mij volkomen onnodige komst van Pierie en Scherpen kom ik tot de conclusie dat de door velen bewierookte Overmars m.u.v. vorig jaar (Blind, Tadic) en daarvoor een enkele opleving (Sanchez) gewoon slecht werk levert.
Kijk eens naar de verkwiste tientallen miljoenen.

PostPosted: 27 Oct 2019 03:14 

renemar wrote:
ajaxrules wrote:
renemar wrote:

Hoezo kan AJAX geen 20 miljoen betalen? Het kan er bij mij niet in dat er geen goede spelers naar AJAX willen komen. Zeker na vorig seizoen.
En dan nog, dan haal je geen middelmaat met minder potentie dan onze jonge talenten. Dat is geld weggooien.

Ajax kan 20 miljoen betalen MAXIMAAL. Als je een categorie hoger gaat shoppen/kijken dan Marin ben je ver boven dat bedrag kwijt. Is teveel voor Ajax. Overmars heeft het aleens aangegegeven in een interview dat 20 miljoen ongeveer de max is voor Ajax. Wat je Ajax of de scouts van Ajax kunt kwalijk nemen is dat ze niet met een beter alternatief op de proppen komen dan Marin. Maar als ze eerst al 2 goedkopere opties die in potentie beter geacht werden (Kang Lee Valencia, Shabani Bayern) niet haalbaar bleken ze voor Marin zijn gegaan, misschien ook uit tijdsnood. Het is ambitieus van Ajax dat ze proberen briljantjes van een club als Valencia weg te kapen, maar er moet ook een uitgebreid plan klaarliggen voor het geval de club niet wil mee werken of meerdere namen op een lijstje. Deze operatie van Shabani en Kang Lee van Valencia klinkt weer als graag of niet en plan B hebben we niet. Dat zou niet meer als een wilde gok moeten zijn voor club als Ajax, daar zou je als Ajax zijnde al bijna vanuit moeten gaan dat die niet voor Ajax kiezen. Blijkbaar zitten ze daar bij Ajax veelste lang op te wachten of hebben ze daar onrealistische verwachtingen van dat die spelers wel even komen.Totaal onrealistisch! Vervolgens is het hele plan B een grote grap met Marin etc. wat als jaar in jaar uit bezig is. Het hele scoutingsproces en aankoopbeleid bevalt me nog steeds niet van Overmars en Veldmate.

PostPosted: 11 Dec 2019 09:33 

Moet toch weer even mijn gal spuwen over het werk van Overmars. Je ziet nu goed dat hij in de zomer prutswerk geleverd heeft.
We krijgen blessures, spelers zijn mede door de vele wedstrijden vermoeid. Noodgedwongen moet je wisselen en wat blijkt? Een CL onwaardige selectie. Niks 16 basis waardige spelers.
Waarom geen vervanger voor Dolberg gehaald? Omdat je, met alle respect, opa Huntelaar hebt? Waarom geen extra buitenspeler met diepgang en snelheid? We hebben er met Promes en Neres 2 voor 2 posities. Te weinig.
Waarom geen creatieve middenvelder?
Honderden miljoenen in kas en deze selectie samenstellen is een schande.
Heb het elders gezegd, zijn alle spelers fit hebben we een sterk elftal. Maar dat is niet goed genoeg voor een heel seizoen. Je kunt in de CL niet komen aankakken met spelers als Huntelaar, Lang, Siem. Je kunt niet spelen met een RCV als middenvelder omdat anderen (Marin en ?) blijkbaar niet goed genoeg zijn.
De al diverse jaren als niet goed genoeg bevonden RCV Veltman speelt daar toch omdat hij blijkbaar beter is dan aankopen Schuurs en Alvarez.

PostPosted: 15 Dec 2019 19:33 

Zijn er nog veel mensen tevreden met Overmars? Dat hij puik werk heeft geleverd in de zomer?
Die heeft gewoon opzichtig gefaald. Dat is lang verbloemd omdat we geen blessures hadden.
Deze man is een schande.

PostPosted: 15 Dec 2019 19:41 
Beheerder

Inderdaad. Speelden met technische creatieve spelers op het middenveld als Schone en Frenkie de Jong. Vandaag met Alvarez en Marin. Odegaard wordt niet gehaald. Waar ben je dan mee bezig?

PostPosted: 15 Dec 2019 19:45 

renemar wrote:
Zijn er nog veel mensen tevreden met Overmars? Dat hij puik werk heeft geleverd in de zomer?
Die heeft gewoon opzichtig gefaald. Dat is lang verbloemd omdat we geen blessures hadden.
Deze man is een schande.
Nou ja. Promes en Martinez gehaald.
Ten Hag, v.d. Beek, Tagliafico, Onana, Ziyech en Neres behouden.
Pierie en Scherpen veroordeel ik niet, dat mag je pas volgend jaar of het jaar erna doen wat mij betreft.
Castillo lijkt het redelijk tot goed te doen in Jong Ajax.

Marin en Alvarez vallen wel uit de toon, maar Alvarez waren volgens mij best veel mensen ( ik zelf ook wel ) op het internet en als analist best tevreden over volgens mij. Marin tot nu toe gewoon slecht.

Maar goed je kan ook gewoon Lang opstellen en v.d. Beek weer op 8. Ekkelenkamp er eventueel naast. Heb je wel technisch vaardigere spelers en zouden die het slechter doen dan Alvarez nu en Marin al de hele tijd? Of een Castillo gewoon links back zetten.

PostPosted: 15 Dec 2019 20:44 

DeRuit wrote:
renemar wrote:
Deze man is een schande.
Nou ja. Promes en Martinez gehaald.
Ten Hag, v.d. Beek, Tagliafico, Onana, Ziyech en Neres behouden.
Pierie en Scherpen veroordeel ik niet, dat mag je pas volgend jaar of het jaar erna doen wat mij betreft.
Castillo lijkt het redelijk tot goed te doen in Jong Ajax.

Marin en Alvarez vallen wel uit de toon, maar Alvarez waren volgens mij best veel mensen ( ik zelf ook wel ) op het internet en als analist best tevreden over volgens mij. Marin tot nu toe gewoon slecht.

Maar goed je kan ook gewoon Lang opstellen en v.d. Beek weer op 8. Ekkelenkamp er eventueel naast. Heb je wel technisch vaardigere spelers en zouden die het slechter doen dan Alvarez nu en Marin al de hele tijd? Of een Castillo gewoon links back zetten.
De eerste 2 zijn de goede aankopen. Maar Alvarez is gescout als RCV en Ten Hag prefereert daar de eigenlijk uitgerangeerde Veltman en Schuurs. Dat betekent dat hij een miskoop is. Ik kan het niet beoordelen want hij heeft daar nog nooit bij ons gespeeld. Ten Hag traint dagelijks met die jongens, die moet het weten. Vervolgens prefereert dezelfde Ten Hag Alvarez boven de als middenvelder gehaald Marin op het middenveld. Dan is dat ook een miskoop.
Echt, Pierie wordt niks bij ons. heb hem vaak genoeg gezien bij Jong AJAX. Scherpen is niks beter dan Kotarski.
Overmars heeft tientallen miljoenen verkwanseld aan spelers die niet goed genoeg zijn. Heb ik het niet over iemand als Magallan.
Het verlengen van contracten wordt aan hem toegeschreven. Is gemakkelijk met de salarissen die AJAX nu mag betalen. En de wens van bijv. Ziyech allen te vertrekken voor een absolute topclub.
Ben benieuwd wat er in januari gaat gebeuren. Wat mij betreft mag hij zijn eigen falen gaan corrigeren en een creatieve middenvelder, spits en vleugelspeler halen. En Huntelaar en Siem naar Lucky AJAX sturen.
Hoop dat alles goed is met Blind.

PostPosted: 16 Dec 2019 08:47 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Vroeger werd er bij blessures meestal gewoon een speler uit jong of uit U19 in het elftal gezet... Een speler die in dat team ook gewoon op dezelfde plaats speelde als de geblesseerde speler in Ajax 1. Dus vond het ook jammer dat TH het niet aandurfde met Ziyech op 10 en Lang aan de buitenkant. In Kühn geloven ze bij Ajax duidelijk niet, ondanks dat hij het bij jong Duitsland wel goed doet vaak. Maar had dan Hansen voor mijn part mee in de selectie opgenomen. En als je Ziyech op 10 had laten staan, dan kon Donny op 8 blijven staan. En dan had je verschillende opties op de 6 gehad. Desnoods uit Jong of U19. Dan had je al minder mutaties gehad.

Alvarez wil ik nog niet veroordelen. Maar ik wil hem een kans zien krijgen als CV. Op het middenveld komt hij te kort voor ons type voetbal.
Marin is idd tot nu toe een flop.

PostPosted: 16 Dec 2019 09:38 

343 wrote:
Inderdaad. Speelden met technische creatieve spelers op het middenveld als Schone en Frenkie de Jong. Vandaag met Alvarez en Marin. Odegaard wordt niet gehaald. Waar ben je dan mee bezig?
Odegaard wilde zelf niet he. Laten gaan van Schone blijkt een hele dure fout te zijn, maarja snap Schone ook wel dat hij nog graag eens naar het buitenland wilde gaan.

Alvarez is ongeschikt als speler voor Ajax. Te traag in alles eigenlijk. Ook als laatste man werd hij er volledig uitgelopen. Zei het in de zomer al toen iedereen hem noemde als middenvelder omdat hij dat bij Mexico ook goed deed. Mexico speelt echt heel ander voetbal dan Ajax. Bizar dat Ajax hem blijkbaar ook op dat vlak positief heeft gescout. Hoe dan? Lijkt mij veel meer een box to box speler te zijn. Niets in wat Ajax nodig heeft.
Goed beleid zou zijn om hem komende winter direct op de transfermarkt te plaatsen. Van dit soort spelers moet je eigenlijk gewoon zsm afscheid nemen. Niet verhuren zoals bij Magallan, nee verkopen. Ruimte creëren voor een speler die wel direct wat toevoegt. Overmars, herstel je fout... Laat maar eens zien je of van fouten leert en ook de ballen hebt om direct durft door te selecteren. Liefst Marin ook, hoewel je bij hem wel ziet dat hij technisch wel wat kan.

PostPosted: 16 Dec 2019 13:44 
Beheerder

Weet ik, Snake.
Ik bedoel een soortgelijke speler. AJAX liet Schone, Sinkgraven, De Jong gaan. Allemaal creatieve spelers. En wat haal je terug? Marin. Typische De Boer-aankoop. En Overmars haalde geen creatieve middenvelder meer. Ridicuul.

PostPosted: 16 Dec 2019 16:59 

343 wrote:
Weet ik, Snake.
Ik bedoel een soortgelijke speler. AJAX liet Schone, Sinkgraven, De Jong gaan. Allemaal creatieve spelers. En wat haal je terug? Marin. Typische De Boer-aankoop. En Overmars haalde geen creatieve middenvelder meer. Ridicuul.
Marin is nog enigszins technisch onderlegd, vind de aankoop Alvarez als middenvelder een groter schandaal. Maar feit is dat weer blijkt dat teveel mutaties killing is. Je aankopen slagen nooit allemaal, simpelweg omdat je trackrecord gewoon nooit 100% kan zijn. Maar als ze allemaal floppen heb je en groot probleem, zoals nu. Je mag echt nog van geluk spreken dat Martinez het nog goed doet als middenvelder (en indirect Promes ook, anders had Ziyech nog voorin gestaan). Anders had je écht een probleem gehad hoor.

Overmars had gewoon moeten investeren in Propper. Had helemaal in de wens gepast om Nederlanders te halen, goede voetballer en ook een bult ervaring. Daar had je mee aan kunnen komen in de CL. Successen blijken weer naar het hoofd te zijn gestegen anders ga je vertrekken van De Jong en De Ligt niet oplossen met Marin, Alvarez en Veltman. Blijkt dus dat Overmars ook veel op goed geluk doet. Jammer. Met een beetje doordacht beleid en goede scouting hoef je aankopen als Magallan en Alvarez niet te doen. Scheelt je zo'n 25 miljoen. Daar had je Propper makkelijk mee binnengehaald.

Post new topic  Reply to topic  [ 1635 posts ]  Previous   1 59 60 61 62 63 66  Next

All times are UTC+01:00