Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 246 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 10  Next
Author Message
PostPosted: 04 Dec 2011 10:39 

Seizoenskaart: 427
Verstuur het naar zo veel mogelijk kranten en omroepen jongens! Hoe vaker het verstuurd wordt, des te groter de kans dat het gelezen en verspreid wordt.

Post subject: Re: De bestuursraad
PostPosted: 06 Dec 2011 16:51 

Seizoenskaart: 413
Ares van AN schrijft ook goede stukken en heeft vandaag de bestuursraad onder de loep genomen:

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/foru ... #post21942

Ook dit is wat mij betreft het waard om naar veel mensen door te sturen.

PostPosted: 06 Dec 2011 17:09 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Bolkestein wrote:
Ares van AN schrijft ook goede stukken en heeft vandaag de bestuursraad onder de loep genomen:

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/foru ... #post21942

Ook dit is wat mij betreft het waard om naar veel mensen door te sturen.
Helemaal gelijk Bolkestein. Dit is al de tweede stuk van Ares wat zeer goed omschrijft hoe zaken ervoor staan. Prima stuk.

PostPosted: 06 Dec 2011 18:44 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ik slaap altijd prima, maar ik lig hier echt soms wakker van en ik droom er zelfs soms over.
Prima omschreven en het is allemaal duidelijk, maar toch vraag ik me telkens af hoe dit in godsnaam ooit heeft kunnen gebeuren....

Waarom denken die idioten dat ze kunnen blijven terwijl het al duidelijk was met VDB/Coronel dat ze gewoonweg niet worden gepruimd door 99 procent van de Ajacieden. Cruijff of geen Cruijff.

Verder lees ik op andere fora dat AJAX in wel slechter vaarwater heeft gezeten zoals met het Staaf incident of de FIOD-affaire in de 80-er jaren.
Onzin. Toen had de club nog de creatieve en prachtige AJAX-cultuur die probleemoplossend werkte. Dit dreigt nu te verdwijnen. Grote Ajacieden zullen zich distantiëren van de club.
Een grotere ramp is er voor AJAX in mijn ogen niet mogelijk.

PostPosted: 06 Dec 2011 18:59 
Erelid

Als dat gebeurt, dan heeft Gerard Cox gelijk gekregen na 40 jaar.

PostPosted: 06 Dec 2011 19:45 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Tsja misschien zullen sommige me een nepsupporter vinden, maar als FC URI haar coup doorzet dan ben ik voorlopig supporter af. Dat heeft dan weinig te maken met slechte resultaten maar meer met het verloochenen van de Ajax ziel.

Hoe het ooit zo ver heeft kunnen komen? Daar zijn eigenlijk maar twee redenen voor:
1. De organisatiestructuur is zo ingewikkeld dat niemand, en zeker het Nederlands journaille niet, er ooit de vinger op heeft kunnen leggen hoe dat nu functioneerde en wie waar voor verantwoordelijk was. Dat heeft de weg geopend voor een 'vriendjespolitiekcultuur' van non personen zoals Henrichs, Blocks,....En nu zijn de vriendjes te talrijk en is er geen houden meer aan, iedereen keert wel weer terug in een benoemingscomissie e.d.
2. We hebben in Nederland een beetje de cultuur van doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. In Nederland hebben we geen helden, en mensen die gepresteerd hebben worden niet voldoende gewardeerd of moeten zich telkens weer opnieuw bewijzen. De diploma's zijn aan de macht bij Ajax en niet de voetbalknow-how en dat is een proces wat al lang gaande is.

Ik moest terugtrekken aan dit artikel over Simon Tahamata: http://www.vi.nl/Nieuws-item/192231/Tah ... tekort.htm

PostPosted: 06 Dec 2011 20:11 
Beheerder

Ja, klopt.

Ik zal het AJAX van Coronel niet supporten, maar wel volgen natuurlijk. Het voelt gewoon alsof AJAX gegijzeld wordt.
Eigenlijk zouden alle grote supportergroepen/sites samen 1 vuist moeten maken tegen Coronel.
Ik denk dat dat ook wel gaat gebeuren.

PostPosted: 06 Dec 2011 20:13 
Erelid

Alle sites op zwart (een dag) zou in mijn ogen wel een mooi statement zijn.

PostPosted: 06 Dec 2011 22:46 
Erelid

Dat zou inderdaad een mooie statement zijn.

PostPosted: 06 Dec 2011 23:34 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Ben eigenlijk ook al die kampen zat. Laat Kamp Ajax maar eens opstaan. Al dit bestuurlijke gezeik lijdt alleen maar tot leedvermaak bij andere clubs. (Als counter zeg ik wel dat het een bewijs is dat Ajax nog steeds de grootste in Nederland is)

Lijkt me overigens niet dat 2 mensen met een andere mening onmogelijk samen kunnen werken. Cruijff kijkt naar de langere termijn, en Van Gaal naar de korte. Vond de oplossing van Adriaanse goed dus. Zou De Boer er zich niet mee kunnen bemoeien? Als bemiddelaar voor die kampen?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 07 Dec 2011 14:49 
Erelid

Van Gaal kijkt toch niet alleen naar de korte termijn? De Boer zijn keuze lijkt mij wel duidelijk, ondanks dat hij die niet hardop uitspreekt.

PostPosted: 09 Dec 2011 10:44 

"Ajax moet beseffen dat het binnenhalen van de huidige bestuursraad het einde van de revolutie van Cruijff betekent. We gaan vijftien jaar terug in de tijd en geven de mensen die destijds de verkeerde keuzes maakten de kans deze te herstellen. De pionnen van Cruijff op De Toekomst worden aan hun lot overgelaten. De nieuwe directie daarna nog buiten werken, gaat een vermogen kosten. Veelal buiten het zicht van de camera’s heeft het blok uit 1995 de macht gegrepen en het kamp Cruijff lijkt er met open ogen in te tuinen. Fluitend de ondergang tegemoet" ...

Lees verder en huiver:

PostPosted: 09 Dec 2011 10:50 
Beheerder

Is al bijna een week geleden in deze topic geplaatst, Rudolph. En het is ook al via de mail, facebook, twitter, hyves en andere media verspreid.

PostPosted: 10 Dec 2011 11:35 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
  • Balende groep stapt uit ledenraad

#bron: Het Parool

PostPosted: 10 Dec 2011 11:41 
Erelid

Kan er niet mee zitten....

PostPosted: 10 Dec 2011 11:50 
Erelid

Pushkin wrote:
Volgens mij zijn het allemaal niet oud-voetballers. Laat ze maar vervangen worden door oud-voetballers, in de hoop dat die bestuursraad er niet door komt.

PostPosted: 10 Dec 2011 14:02 

Riejuh wrote:
Pushkin wrote:
Volgens mij zijn het allemaal niet oud-voetballers. Laat ze maar vervangen worden door oud-voetballers, in de hoop dat die bestuursraad er niet door komt.
Piet Keizer is een oud voetballer, met een nogal vage rol.

PostPosted: 10 Dec 2011 15:13 
Beheerder

Wat betekent dit nu? Want ik voel nog een aantal adders onder het gras. Lijkt me niet dat dit zomaar een spontane individuele actie is. Zal ook wel weer over nagedacht zijn.

PostPosted: 10 Dec 2011 16:05 
Erelid

343 wrote:
Wat betekent dit nu? Want ik voel nog een aantal adders onder het gras. Lijkt me niet dat dit zomaar een spontane individuele actie is. Zal ook wel weer over nagedacht zijn.
Ik wilde dit net zeggen. Waarschijnlijk vertragen ze alles weer met een paar maanden. Ik vertrouw dit ook niet.

PostPosted: 12 Dec 2011 09:54 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Voorstel voor bestuursraad Ajax Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - De speciale voordrachtscommissie is er niet in geslaagd om voor 22 december een nieuwe bestuursraad aan de algemene ledenvergadering (alv) van Ajax te presenteren.

Het college, dat de deadline al had overschreden, vroeg het interimbestuur van de club opnieuw om uitstel. De voorgestelde datum van 29 december stuitte op een praktisch probleem, omdat met één van de drie leden van het interimbestuur (Rogier van Boxtel) is afgesproken dat hij tot 25 december in functie hoeft te zijn. Omdat daarom aan 22 december werd vastgehouden, besloot de voordrachtscommissie de opdracht terug te geven. Het interimbestuur presenteert nu zelf voor donderdag een bestuursraad, die op 22 december de goedkeuring van de alv moet krijgen. <

Heikel punt was de toezegging die de voordrachtscommissie aan de supporters heeft gedaan om één kandidaat voor de bestuursraad te leveren. Dit leverde zoveel spanning op, dat er een patstelling ontstond bij de samenstelling van het college. Na oud-speler Ruud Suurendonk heeft ook Cees van Oevelen bedankt als kandidaat voor de bestuursraad, die uit minimaal vijf personen moet bestaan. Inmiddels zijn vier personen akkoord met hun kandidatuur: Hennie Henrichs, Hein Blocks, Cees Vervoorn en Jan Buskermolen. Voor donderdag, de voordracht moet uiterlijk een week voor de alv worden gedaan, moet er tenminste nog één kandidaat aan deze groep worden toegevoegd.

Dat zijn dus alvast 3 mensen die het niet met Cruijff hebben maar uit kamp Coronel zijn (en wellicht 4 want die Buskermolen ken ik niet). Vervoorn was toch ook alles behalve een Cruijff-adept?

PostPosted: 12 Dec 2011 11:58 

Er moet een ALV komen waar alle leden kunnen stemmen over de bestuursraad en Cruijff dan met zijn eigen raad aan komt. Kijken op wie de leden van Ajax liever stemmen Henrichs, Blocks, Vervoorn en Buskermolen of een group oud voetballers (waaronder Suurendonk en Van Duivenbode).

PostPosted: 12 Dec 2011 12:24 
Erelid

Het bestuur van afgelopen jaar (seizoen 2010/2011) heeft in totaal 1,5 miljoen euro verdiend. Voornamelijk door de oprotpremie van Rik van de Boboog.. Hiermee waren we leading in de Eredivisie..

#bron papieren versie VI.

PostPosted: 12 Dec 2011 17:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
17.48: Ten Have: 'Danny Blind staat als technisch directeur niet boven technisch hart (Frank de Boer, Dennis Bergkamp, Wim Jonk, red.).'

Verstandige uitspraak, SUKKEL.

PostPosted: 12 Dec 2011 20:42 

Seizoenskaart: 413
Nieuw stuk.

http://www.catenaccio.nl/2011/achtergro ... e-colonne/

Lezennnn.

PostPosted: 12 Dec 2011 21:02 
Erelid

Die jongen verdient de prijs beste journalist van het jaar..

Geweldig stuk ook weer!

Post new topic  Reply to topic  [ 246 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 10  Next

All times are UTC+01:00