Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 608 posts ]  1 2 3 4 5 25  Next
Author Message
PostPosted: 29 Apr 2014 17:19 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Frank de Boer gaat misschien aan het eind van het seizoen weg. Zeker is dat hij ooit zal vertrekken.
Wie zie jij als opvolger? Realistische namen aub.

PostPosted: 29 Apr 2014 17:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan en Jari
Droomaankoop: Eriksen
Seizoenskaart: nee
Ronald de Boer,

PostPosted: 29 Apr 2014 17:58 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Mijn top 3

1. Shota Arveladze
2. Micheal Laudrup
3. Morten Olsen
4. Combi: Ronald De Boer-Bergkamp-Stam

Mijn top 3 van namen die ik niet wil zien en die mogelijk toch in beeld komen

1. John Van den Brom
2. Peter Bosz
3. Ronald Koeman

Verder zullen volgende namen gelukkig niet in beeld zijn

1. Scholletje
2. Jol
3. Ten Cate
4. Advocaat
5. Verbeek
6. Van Gaal

Rijkaard en Adriaanse zie ik het om verschillende redenen niet meer doen. Als een assistent vertrekt dan schreeuwt dat natuurlijk om een stage van Litmanen.

PostPosted: 29 Apr 2014 18:03 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Pushkin wrote:
Mijn top 3

1. Shota Arveladze
2. Micheal Laudrup
3. Morten Olsen

Mijn top 3 van namen die ik niet wil zien en die mogelijk toch in beeld komen

1. John Van den Brom
2. Peter Bosz
3. Ronald Koeman

Verder zullen volgende namen gelukkig niet in beeld zijn

1. Scholletje
2. Jol
3. Ten Cate
4. Advocaat
5. Verbeek
6. Van Gaal

Rijkaard en Adriaanse zie ik het om verschillende redenen niet meer doen. Als een assistent vertrekt dan schreeuwt dat natuurlijk om een stage van Litmanen.

Shota vind ik interessant. Hoe doet hij het op dit moment? Zit hij nog steeds in Turkije?

Ik denk eigenlijk dat je voor vd Brom gaan.

PostPosted: 29 Apr 2014 18:05 
Erelid

Van den Brom heeft echt een akelig slechte performance gegeven met Anderlecht de afgelopen maanden. Los van het gegeven dat de man een gladjakker is. Shota presteert echt indrukwekkend in Turkije, deed het eerst al goed met Kaycerispor die leuk voetbal speelden.

Haalde bij Kaycerispor toen ook wat bekende namen binnen zoals Laslo Jambor en Gerard Van der Lem. Qua spelers haalde hij namen zoals Biseswar, Bayram (NAC). Had even een dipje met Kaycerispor maar deed het toen best aardig tot 2012. Sinds zijn vertrek en dat van VDL is het ebrgafwaarts gegaan. Nu staat kaycerispor op de laatste plaats wegens wanbeleid.

In 2012 - 2013 is hij de scepter gaan zwaaien bij Kasimpasa die na een 4de plek in de 2de liga toch onverwachts promoveerden, daarvoor was de club een soort jojo tussen superlig en 2de liga. Arveladze werd in zijn debuutseizoen meteen 6de in de Superlig! Momenteel staat Kasimpasa weer 6de met slechts 2 punten achter op de nummer 4 wat erg knap is gezien het budget.

Onder Arveladze wordt Ryan Donk als een van de beste spelers van de Superlig beschouwd wegens zijn verdeidging maar ook doelpuntenproductie als verdediger, maakter er 5 dit seizoen wat voor Turkse bergippen veel is. Waterman staat er in doel en is nu de minst gepasseerde keeper van de Superlig, een prestatie opzich.

Samengevat, Arveladze heeft eigenlijk altijd bovenmatig gepresteerd in Turkije en bovendien laat hij zijn ploegen - voor zover dat mogelijk is - aanvallend voetballen.

PostPosted: 29 Apr 2014 18:06 

Ronald de boer,
Mijn keus.

PostPosted: 29 Apr 2014 18:07 
Erelid

Henk de Jong van Cambuur maakt op mij een goede indruk, en is misschien in de wat verdere toekomst een optie. Ron Jans is over een paar jaar voor mij ook een optie. Al moet hij eerst nog een paar jaar vol maken bij PEC. Kan prima voortborduren op goed beleid, speelt aantrekkelijk voetbal en kan beter dansen dan Boilesen.

Voor directe opvolging weet ik zo niet iemand. Misschien John van de Brom, die liet zelfs die idioten daar in Scheveningen goed voetballen maar is aan de andere kant dan wel keihard afgegaan als trainer bij Anderlecht, en dan heb ik niet alleen over zijn resultaten.
Mario Been zou ik wel supergrappig vinden maar dat gaat hem ook niet worden.
René Meulensteen liet gisteren zijn opstelling voor Oranje zien bij VI, die kunnen we ook afschrijven.
Misschien Frank Rijkaard?

Overigens zou ik Tottenham een rare stap vinden van de Boer. Nu vertrekken naar een middenmotor in Engeland onder het mom van "iets op kunnen bouwen" klinkt logisch maar daarmee is hij bij Ajax nog lang niet klaar.

PostPosted: 29 Apr 2014 18:14 

Pushkin wrote:
Van den Brom heeft echt een akelig slechte performance gegeven met Anderlecht de afgelopen maanden. Los van het gegeven dat de man een gladjakker is.
Wedstrijden van Anderlecht zonder geluid kijken en dan een camera gericht hebben op bank. Lijden met een hoofdletter. Het was abnormaal.

PostPosted: 29 Apr 2014 18:25 
Erelid

Anyway 343 je zocht nog een poll toch? :mrgreen:

PostPosted: 29 Apr 2014 18:32 
Erelid

Seedorf?? (het is niet ondenkbaar dat AC Milan toch weer een gearriveerde coach wil)
Duo Kluivert/stam?
Rijkaard?
Olsen?

PostPosted: 29 Apr 2014 18:35 
Erelid

Rijkaard heeft al aangegeven geen trainer meer te willen zijn.

PostPosted: 29 Apr 2014 18:39 
Erelid

Pushkin wrote:
Van den Brom heeft echt een akelig slechte performance gegeven met Anderlecht de afgelopen maanden. Los van het gegeven dat de man een gladjakker is. Shota presteert echt indrukwekkend in Turkije, deed het eerst al goed met Kaycerispor die leuk voetbal speelden.

Haalde bij Kaycerispor toen ook wat bekende namen binnen zoals Laslo Jambor en Gerard Van der Lem. Qua spelers haalde hij namen zoals Biseswar, Bayram (NAC). Had even een dipje met Kaycerispor maar deed het toen best aardig tot 2012. Sinds zijn vertrek en dat van VDL is het ebrgafwaarts gegaan. Nu staat kaycerispor op de laatste plaats wegens wanbeleid.

In 2012 - 2013 is hij de scepter gaan zwaaien bij Kasimpasa die na een 4de plek in de 2de liga toch onverwachts promoveerden, daarvoor was de club een soort jojo tussen superlig en 2de liga. Arveladze werd in zijn debuutseizoen meteen 6de in de Superlig! Momenteel staat Kasimpasa weer 6de met slechts 2 punten achter op de nummer 4 wat erg knap is gezien het budget.

Onder Arveladze wordt Ryan Donk als een van de beste spelers van de Superlig beschouwd wegens zijn verdeidging maar ook doelpuntenproductie als verdediger, maakter er 5 dit seizoen wat voor Turkse bergippen veel is. Waterman staat er in doel en is nu de minst gepasseerde keeper van de Superlig, een prestatie opzich.

Samengevat, Arveladze heeft eigenlijk altijd bovenmatig gepresteerd in Turkije en bovendien laat hij zijn ploegen - voor zover dat mogelijk is - aanvallend voetballen.
Ik heb sowieso meer feeling met Shota, maar mijn gevoel zegt dat vd Brom hoog staat op het lijstje.

PostPosted: 29 Apr 2014 18:40 
Erelid

Laten we verder deze parel niet overslaan, binnenkort waarschijnlijk ook geen afkoopsom meer nodig om hem te halen.

Image

PostPosted: 29 Apr 2014 18:41 
Erelid

Pushkin wrote:
Laten we verder deze parel niet overslaan, binnenkort waarschijnlijk ook geen afkoopsom meer nodig om hem te halen.

Image
:lol:

Godzijdank is het een Feyenoorder.

PostPosted: 29 Apr 2014 18:44 
Erelid

Pushkin wrote:
Mijn top 3

1. Shota Arveladze
2. Micheal Laudrup
3. Morten Olsen

Arveladze is een interessante optie, maar zowel Arveladze als Laudrup hebben een nogal slechte relatie met het Nederlandse belastingklimaat! (Ik weet niet in hoeverre dat nog speelt!)

Daarbij heb ik niet het beeld dat Laudrup veel jeugdspelers bij Swansea heeft laten debuteren, hij heeft (in mijn beleving) wel veel spelers gekocht!

Als Ronald de Boer zijn jeugdtrainerschap laat vallen voor zijn functie als analyticus, weet ik niet of hoofdtrainerschap zijn ding is!

Adriaanse moet je denk ik niet meer willen!
Rijkaard is in ieder geval wel een enorm Ajax-boegbeeld!

PostPosted: 29 Apr 2014 18:53 
Erelid

Snap niet dat mensen daar zo over vallen, dat conflict met dat geld valt zo op te lossen, tenzij Ajax heel principieel geen water bij de wijn wil doen.

PostPosted: 29 Apr 2014 19:09 

Droomaankoop: Martin Ødegaard
Seizoenskaart: Nee
Persoonlijk staat mij Arveladze wel aan om onze Frank op te volgen. Realistisch gezien zal er wel iemand intern doorschuiven. Bergkamp, Stam en Trustfull, waarbij Spijkerman als stabiele factor en ervaring zal blijven.

PostPosted: 29 Apr 2014 19:14 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Gooit Arveladze liever met jeugdspelers of met geld als 't even minder gaat?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 29 Apr 2014 19:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
1. Michael Laudrup
2. Marco van Basten
3. Jaap Stam
4. Shota Arveladze

PostPosted: 29 Apr 2014 19:38 
Beheerder

Pushkin wrote:
Anyway 343 je zocht nog een poll toch? :mrgreen:
Ja, dit is er eentje. Vandaag of morgen eventjes instellen.

Rijkaard wil geen hoofdtrainer meer worden.

Ik zou Trustfull doorschuiven met 2 ervaren rotten naast of voor hem. Olsen zou kunnen en dan bijv. Neeskens erbij.
Bij Jong AJAX zie ik graag Rijkaard met een pragmaticus erbij.

PostPosted: 29 Apr 2014 19:46 
Erelid

Als er een extern iemand bijkomt met ervaring, dan hoop ik dat men Ronald de Boer kan overhalen om een functie te gaan bekleden als 2e assistent bij het eerste elftal. Hij kan dan de huidige clubcultuur en spelvisie bewaken.

PostPosted: 29 Apr 2014 19:47 
De Goeie Ouwe Tijd

Pushkin wrote:
Rijkaard heeft al aangegeven geen trainer meer te willen zijn.
En Ronald de Boer dat hij itt Frank geen hoofdtrainer wil worden.

Misschien is het voor spelers als Fischer en Kishna wel een zegen als de Boer vertrekt. Het systeem is heilig en ik moet eerlijk zeggen dat ik me zondag kapot heb geergerd aan Ajax. Tikkie breed, tikkie terug, tikkie breed, tikkie breed, tikkie breed... en weer terug.
Dood en doodsaai. En dat niet eventjes maar een heel groot deel van de wedstrijd. Eigenlijk vanaf de 20ste minuut toen de angst er in sloop na de 1-1.

Hoor ik de Boer na afloop zeggen dat Ajax goed had gespeeld... Dat begrijp ik dan niet. Nauwelijks een kans gecreeërd (al weken niet), maar keurig in het systeem blijven schuiven, ik kan me niet voorstellen dat de Boer daar echt tevreden of blij mee is.

Ik zou het jammer vinden als ie vertrekt omdat hij ook heel veel goeds gedaan heeft en doet, maar het voetbal onder de Boer is dit seizoen echt gezakt naar een dieptepunt qua saaiheid. Vorige seizoenen was het ook vaak geduldig rondspelen, maar wel een stuk verder naar voren.

Dus mocht ie vertrekken, dan hoop ik op een trainer die het avontuur terug brengt want ik ben ondanks 4 titels klaar met dat safety first voetbal.
Liever volgend jaar 110 doelpunten en tweede dan nog zo'n seizoen als dit. Al zaten daar ook wel goeie periodes in, maar voor mijn gevoel meer zwakke en/of saaie wedstrijden.

PostPosted: 29 Apr 2014 20:11 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Dick Advocaat.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 29 Apr 2014 20:19 
De Goeie Ouwe Tijd

Ovenwant wrote:
Dick Advocaat.
:evil:
343 wrote:
Realistische namen aub.

PostPosted: 29 Apr 2014 20:20 
Beheerder