Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 59 posts ]  1 2 3  Next
Author Message
 Post subject: Het Technische Hart
PostPosted: 20 May 2015 22:22 
Erelid

Apart dat hier nog geen topic over is. Wie zitten er nou precies in dit "technisch hart".

Soms heb ik te zin om te zeiken over het hele technisch hart, want uit welke koker Mitchell Dijks komt is me echt een raadsel. Overmars, De Boer?

Wat ik wel constateer is dat dit technisch hart een lachertje is. Het klopt van geen kanten. Ze hebben geen netwerk, ze "scouten" enkel in de Eredivisie, om 7 uur.

Post subject: Re: Het Technische Hart
PostPosted: 20 May 2015 22:37 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
RogerGarcia wrote:
Apart dat hier nog geen topic over is. Wie zitten er nou precies in dit "technisch hart".

Soms heb ik te zin om te zeiken over het hele technisch hart, want uit welke koker Mitchell Dijks komt is me echt een raadsel. Overmars, De Boer?

Wat ik wel constateer is dat dit technisch hart een lachertje is. Het klopt van geen kanten. Ze hebben geen netwerk, ze "scouten" enkel in de Eredivisie, om 7 uur.
Het is wel heel erg matig hoor, maar als Dijks terug komt dan geef ik het ook op. De onkunde spat er van af. En ja wat is het TH nou? Volgens mij is het eerder een TH-xxl waarbij nog andere mensen ook een stem hebben oid. Zou Jonk dit bv goedkeuren? Van Frank zou ik het meteen geloven, die kan geen spelers beoordelen, maar Jonk no way.

PostPosted: 20 May 2015 22:40 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Volgens iemand was Jonk geen voorstander van het vertrek van Dijks de vorige zomer.
https://twitter.com/bart_sanders/status ... 2997616640

Jonk zit er niet meer bij.
De Boer zit zeker niet in het technisch hart.

Dus Overmars....en inderdaad, het is gewoonweg niet goed afgebakend. Mensen doen maar wat. Mensen doen dingen die ze helemaal niet behoren te doen.

PostPosted: 20 May 2015 22:43 
Erelid

Ja, de Boer heeft nog een duidelijke stem in transfers. Terwijl hij feitelijk niet meer in het technisch hart zit. In principe zou het TH bestaan uit Overmars, Jonk en Bergkamp. Dan zou de Boer er volgens de regels niks meer over mogen beslissen. Wel wat aandragen, maar die 3 moeten stemmen.

Ik weet wel zeker dat het niet gebeurt zoals bovenstaand. Er moet een hele andere invulling komen. Ja-knikker Bergkamp eruit. Overmars eruit, die moet alleen gaan uitvoeren wat het technisch hart te zeggen heeft. Maar dan kom ik bij het volgende punt: Daar kun je beter een ervaren zakenman voor gebruiken die het onderste uit de kast kan halen bij iedere andere club.

Het technisch hart moet gevormd worden door Cruijffianen. Dat was de bedoeling en dat is Jonk, maar dat zijn Overmars en De Boer duidelijk niet, gezien hun handelen.

Edit @343: Jonk zou er toch officieel nog gewoon in moeten zitten. Maar als hij niet meer vergadert dan heeft dat natuurlijk ook geen zin. Ik krijg een beetje het gevoel dat Frank de Boer zijn plek heeft overgenomen in het TH, waarmee hij dus feitelijk de beleidsbepaler en trainer tegelijk is. Wat we dus juist NIET meer wilden.

PostPosted: 20 May 2015 22:51 
Erelid

Waarom is heel nou zo ·&%$" moeilijk om een beleid toe te passen. GVD.

Mijn hoop is nu gevestigd op Dijks zelf. Hopelijk gaat hij er niet op in, maar ook hij ziet Boilesen spelen en ruikt waarschijnlijk zijn kansen.

Bergkamp blijft voor mij de hoofdschuldige in deze hele soap. Hij is verantwoordelijk voor dit. Hij is de verbindingsman. Volgens mij heeft hij geen ruggengraat of hij heeft gewoon geen verstand ervan.

PostPosted: 20 May 2015 22:52 
Beheerder

RogerGarcia wrote:
Edit @343: Jonk zou er toch officieel nog gewoon in moeten zitten. Maar als hij niet meer vergadert dan heeft dat natuurlijk ook geen zin. Ik krijg een beetje het gevoel dat Frank de Boer zijn plek heeft overgenomen in het TH, waarmee hij dus feitelijk de beleidsbepaler en trainer tegelijk is. Wat we dus juist NIET meer wilden.
Ja, Jonk zit er nog in maar beslist niet mee en De Boer zit er niet in maar beslist wel mee.

Wat ik ook denk en het gevoel wordt alleen maar sterker zo is dat er niet geluisterd wordt naar de scouting. Ze denken op safe te spelen met het kijken in de eredivisie, maar daar loopt niets meer rond wat goed is of haalbaar.
Ongelooflijk, echt. Keek uit naar de transfers, maar nu hoop ik gewoon dat AJAX niemand meer koopt. Zoals vorig seizoen met Zimling.
Schande. Voor mij hebben Overmars, Bergkamp en De Boer afgedaan. Volledig.

PostPosted: 20 May 2015 22:52 
Erelid

Inderdaad, wat is er nou verdomme zo moeilijk aan? Volg de lijn Cruijff voor 100%, of flikker lekker op bij deze club? Ik snap echt niet wat je hier dan loopt te doen.

PostPosted: 20 May 2015 22:57 
Erelid

Ik ben echt misselijk geworden van dit bericht. Wat een ongeloovelijke dieptepunt zeg. Wéér één.... :cry:

PostPosted: 21 May 2015 11:00 
Erelid

Er zijn technisch directeurs en trainers voor veel minder weg gestuurd. Dit aan en verkoopbeleid van de laatste jaren is echt dramatisch geweest, evenals het voetbal.

Beter halen ze HELEMAAL NIEMAND meer. Dan kunnen ze ook niks fout doen. Nu ga je alle rotzooi weer binnen halen.

Laat ze Cillessen ook maar niet verkopen, want dan komt er een heleboel geld binnen. Dat zal dan door deze beleidsbepalers wel worden uitgegeven voor 4 miljoen aan Bryan Linssen, 7 miljoen aan Steven Berghuis, en we kopen Hahn of Vermeer vervolgens terug voor een miljoen of 5/6.

Zo klaar met dit "voetbal(ahum)hart". Brands is een veel betere technisch directeur, die kwaliteit binnenhaalt en spelers voor de hoofdprijs laat vertrekken. Bij Ajax doen we niet moeilijk over een paar miljoen meer of minder bij verkoop, maar betalen we bij inkomende transfers de hoofdprijs voor middelmaat.

Waardeloos beleid dit...

PostPosted: 21 May 2015 12:02 
Erelid

Ik ben het eens met je hoor RG, maar je moet Brands er niet bij betrekken, want die heeft er ook echt een potje van gemaakt. Toevallig dit jaar is het goed uitgepakt voor PSV, maar daarvoor is het echt dramatisch geweest.

PostPosted: 21 May 2015 16:50 
Erelid

Jonk heeft zijn papiertje. Eerste positieve nieuws in dagen.

PostPosted: 05 Jul 2015 22:55 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Ik snap dus niet waarom deze jongens naar de Boer stappen en hem gruwelijk op z'n flikker geven. 4-3-3 met een 10 is NIET de richting waar er binnen Ajax voor gekozen is. Er is namelijk besloten om Plan Cruijff toe te passen. Een gevolg daarvan is dus het Technisch Hart die het plan op voetbalgebied moet bewaken. Ontzettend zwak en ongelofelijk dat er niemand is die dit doet.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 07 Jul 2015 10:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
Ovenwant wrote:
Ik snap dus niet waarom deze jongens niet naar de Boer stappen en hem niet gruwelijk op z'n flikker geven. 4-3-3 met een 10 is NIET de richting waar er binnen Ajax voor gekozen is. Er is namelijk besloten om Plan Cruijff toe te passen. Een gevolg daarvan is dus het Technisch Hart die het plan op voetbalgebied moet bewaken. Ontzettend zwak en ongelofelijk dat er niemand is die dit doet.
Wat snap jij nu nog niet met jouw lezing aan de huidige kwestie? Ik lees heel eenvoudig snel dat je de fout bij jezelf neerlegt, allicht kan iemand de situatie verder proberen toe te lichten. Allereerst kun je volgens mij verduidelijken: welke controleur verwijt je wat, en doet dat ter zake als je zijn taakomschrijving vernoemt?

Je kunt stellen dat Plan Cruyff niet is uitgevoerd. Er bestaat geen universeel technische hart, maar een ongeorganiseerde chaos i.t.t. de georganiseerde chaos. Terwijl chaos altijd slecht is, want dan weet je niet hoe vlug je scheve zaken kunt herstellen. Dus we wisten op voorhand dat het magere jaren gingen worden, anders heet een rapport niet zo. Dubbel slecht is het geworden dus. Ajax-1 is een gevoelige hete zaak. De installatie van een directeur voetbalzaken was daarvan het grote teken dat het hele Plan Cruyff niet heeft bedropen bij allerlei mensen. Een vergeten ding door de mensen die op een ineffectieve wijze het technische hart en de raad van commissarissen hebben bedacht, waardoor de directie het restant toegewezen heeft gekregen. Als functiebepalingen en taakomschrijvingen zo bespottelijk worden gemaakt, dan is het nodig dat er teruggefloten wordt. En dat kun je niet verwachten van mensen die een forse taakomschrijving tot zich hebben genomen, zoals Jasper van Leeuwen, Ruben Jongkind en Wim Jonk. In een gezonde prima situatie is er geen tweedeling tussen Ajax-1 en Ajax-jeugd, want het zijn ontwikkelingsteams overal. Ajax-1 dient geen copycat van andere clubs te zijn, die zij in het technische kader daarentegen op hun eigen houtje bewieroken. Juist niet want Ajax snakt naar onderscheidend vermogen, en kan ook niet anders gezien de zakelijke insteek bij Ajax. Dan wordt er niet overtollig aangekocht, en dan vergadert iedere voetballer vanaf de B-jeugd hoe serieus zijn papieren liggen om binnen 5 jaargangen Ajax-1 te versterken. Terwijl er nu soms contractspelers in Jong Ajax überhaupt nooit individueel specifiek met de hoofdtrainer hebben vergaderd over hun toekomst. Dan vraag ik me af, kan het de hoofdtrainer aan de r**t roesten hoe dat het technische hart beurt en sleurt aan die talenten? Dus: Stopt hun invloed bij de A1?

Constatering: De club Ajax staat voor paal, een kromme welteverstaan vanwege de banale opzet in de organisatie.
Gevolg: Iedereen zorgt alleen dat die overleeeft. En dat kan alleen als het publiek tevreden gemaakt wordt, en de staf die kaffert via Frank de Boer denkt dat ze hun statische afwezige spel moeten oplossen met een statische spelomzetting: de nummer 10 positie. Totaal anti-Cruyffiaans, maar Cruyff is Cruyff ook niet meer, want hij verhult wat hij moet zeggen, anders moet hij meer actief zich bezighouden. Maar dat willen wij Ajaxmensen juist!
Oplossing: meer ruggesteun en medestand voor Cruyff en iedereen die pienter aanhaakt erop.

Last edited by OptimelNapoleon on 14 Aug 2015 14:20, edited 5 times in total.

PostPosted: 07 Jul 2015 10:58 

Welkom :) Welkom :) Goeie tweede post :) Even reageren op de eerste alinea.
OptimaalSportBestuur wrote:
Wat snap jij nu nog niet met jouw lezing aan de huidige kwestie? Ik lees heel eenvoudig snel dat je de fout bij jezelf neerlegt, allicht kan iemand de situatie verder proberen toe te lichten. Allereerst kun je volgens mij verduidelijken: welke controleur verwijt je wat, en doet dat ter zake als je zijn taakomschrijving vernoemt? Je kunt stellen dat Plan Cruyff niet is uitgevoerd. Er bestaat geen universeel technische hart, maar een ongeorganiseerde chaos i.t.t. de georganiseerde chaos. Terwijl chaos altijd slecht is, want dan weet je niet hoe vlug je scheve zaken kunt herstellen. Dus we wisten op voorhand dat het magere jaren gingen worden, anders heet een rapport niet zo. Dubbel slecht is het geworden dus.
Eigenlijk een korte vraag: Hoe zou het er dan uit moeten zien volgens jou?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 07 Jul 2015 11:15 

Ovenwant wrote:
Welkom :) Welkom :) Goeie tweede post :) Even reageren op de eerste alinea.

Eigenlijk een korte vraag: Hoe zou het er dan uit moeten zien volgens jou?
Dank je! Dank je :343: Scherpe vervolgvraag :) . Poeh, dat is bedrijfskundig natuurlijk een kluif, maar zeker wel nodig.

Om de chaos weg te halen: Bestuursraad moet dan anders worden samengesteld. De bestuursraad moet op wekelijkse basis administratief medewerkend worden gemaakt onder een sportbestuur (twee weken per twee maanden technisch geweten), terwijl het secretariaat dagelijks onder de algemeen directeur moet vallen om te archiveren en om te gaan zorgen voor gebruikelijke vastleggingen, zodat de raad van commissarissen puur controle uitvoert. Dan kunnen wel allerlei meewegende belangen in het proces worden meegenomen, m.a.w. kookt de organisatie niet in een eigen sop gaar. In plaats van het secretariaat dagelijks naast de directie zijde neemt, en de bestuursraad maandelijks onder de directie, en de raad van commissarissen halfjaarlijks boven de directie. Zulke overstromingen van de gepaste statutaire inkaderingen zijn nou fout.

Om te organiseren: Eigenlijk een reorganisatie, met aanzienlijk meer sportbestuur van de allerbesten, en vandaar minder overhand van corporatisme. Gewoon een fantastisch opgezette jeugdopleiding van de mini's tot en met Ajax-1. Het technische hart van dit moment alleenstaand is zo licht als een veer in een orkaan, kan niet opwegen met haar bezwaren tegen de ego's en voetbalgeweten elders in de organisatie. Een andere technische staf bij Ajax-1 met zeker ook Wim Jonk daarin (alleen Carlo l'Ami werkt prima), andere benoemingen in het technische hart, geen versnipperd technisch hart over de opleiding meer.

PostPosted: 07 Jul 2015 14:47 

Hoe zou je het aanpakken? Eerst de chaos weg en dan de reorganisatie of net andersom? En eigenlijk belangrijker, hoe zou je het precies invullen? Welke rollen in je opleiding zitten in 't Technisch Hart? Wat moet Overmars doen? Misschien nog wel leuker: Welke poppetjes zou je invullen?

PostPosted: 07 Jul 2015 16:31 

:lol: :mrgreen: Een hypothetisch strafverhoor. :geek: :shock: Ik schrik me gelijk het apezuur. :ugeek: :o
Eigenlijk het tegenovergestelde van wat ik zou willen, want vaak breekt dan gesteggel los over de namen, en niet gaafheid over de principes. Maar jij vraagt, en ik zal draaien.

Ovenwant wrote:
Hoe zou je het aanpakken?
Het belangrijkste blijft want het is-zo, dat de organisatie niet de indruk heeft dat het te grazen wordt genomen, dus de onderbouwingen moeten overtuigend zijn. Dus ik denk dat dat de heer Cruyff samen met de strategische commissie eerst overtuigd dient te worden van principes in het totaalplaatje. Daarna hoort denk ik overleg met Jongkind, Jonk en Van Leeuwen, want die zullen wederom maar met een gevattere functiebepaling en meer pientere taakomschrijving de kar moeten gaan trekken in de ontwikkeling van de organisatievorm en het personeelsbestand. Is er daarmee een consensus, dan zouden de overige gerelateerde personen opgeroepen worden. Eerst fraaie gebaren dus naar de personen die hiërarchisch een schouderklopje verdienen, aangezien hun werkethos onvoorwaardelijk er was en ze een grote rol van betekenis pakten.

Ovenwant wrote:
Eerst de chaos weg en dan de reorganisatie of net andersom?
Allereerst roep je alle gerelateerde mensen op van beide aspecten. Aan de ene kant moet je al bezig zijn met de mensen die je wilt gaan huisvesten in de organisatie, weten in hoeverre zij hun handen vrij willen maken. En alvast bevestigen dat je content bent over een aantal aanwezigen. Je hebt het over organisatiestructuren, dus als je overlegt, los je ook de chaos meteen op. En dan praat vervolgens met de mensen waarvan je hoopt dat ze een ruimte maken. Deze maak je mooie gebaren, en zorg je dat ze zich gewaardeerd voelen voor wat er is geweest. En tenslotte met het restant (Na: Cruyff, Ling, Van Duivenbode, Collee, Van Leeuwen, Jongkind, Jonk) van mensen waarvan je hoopt dat ze ook een pas op de plaats willen maken. Mocht dat lukken, dan kunnen de besprekingen beginnen over de contracten van de aan te trekken mensen. Op het eind maak je pas de veranderde contracten rond van de reeds al bestaande en aanblijvende groep, want daarmee zou de principeovereenkomst al bereikt zijn.

Ovenwant wrote:
Misschien nog wel leuker: Welke poppetjes zou je invullen?
Om de corporatisme-chaos te verminderen, zou je moeten beginnen met door wie je de archieven laat maken, en welke mensen de bestuursraad zullen bezetten.
Ik zou Percy van Lierop {RTH}, Jasper van Leeuwen {BTH}, Hans van der Zee {HTH}, Stefan Pettersson {MDE} en Barry Hulshof {RVC} voor het registreren en archiveren van het beleid willen overtuigen.
Ik zou Ronald Pieloor {zakelijk&sponsoren}, Dick Schoenaker {scouts&analisten} en Tonnie Bruins Slot {supporters&stewards} aanspreekpunten houden. Ik zou Hennie Henrichs, Cees Vervoorn, Jan Buskermolen en Maarten Oldenhof graag een hartelijk afscheid willen aanbieden, en verder willen gaan met David Endt {journalisten& rbvo's} als VTZ, Michael Kinsbergen {voetballers/waarnemers}, Rogier van Boxtel {trainers/waarnemers} en Christian Visser {bobo's/leden} als assisterende aanspreekpunten voor de partijen die horen mee te kunnen praten over het beleid.
Is dat gelukt, dan neem je hartelijk afscheid van Hans Wijers. Laat je Van Wijk {mentaal} zitten, voeg je Ruben Jongkind {fysiek} eraan toe, wordt Pieter Winsemius nieuwe RVC voorzitter, voeg je Jeroen Slop {financieel} en Peter Blom {operaties} toe aan de raad van commissarissen. Dolf Collee, Theo van Duivenbode en Ernst Ligthart gaan ook een andere functiebepaling krijgen, minder controlerend, dus ofwel bestuurlijk ofwel passend in de organisatie. Zodat Jongkind, Winsemius, Slop en Blom samen met de reeds aanwezige Van Wijk de originele pienterheid over sporten, zaken & organiseren uitstralen en controleren.

Ovenwant wrote:
En eigenlijk belangrijker, hoe zou je het precies invullen?
Ik zou dus ervoor kiezen om een sportbestuur te maken, dus met de nadruk op sport organiseren. Een hoofdelijk technisch hart die de handhaving doet, een bestuurlijk technisch hart die de plannen bekrachtigt, een raadgevend technisch hart die de spelregels stelt. In het raadgevend technische hart zitten naar mijn mening idealiter John Steen Olsen {voetbal-techniek analyse raadsman} en ik dus {bedrijfskundig analyse raadsman}. In het bestuurlijke technische hart zitten naar mijn mening idealiter Ernst Ligthart, Theo van Duivenbode, Hendrik Johannes Cruyff, Tscheu la Ling, Peter Johannes Keizer als voorzitter, Leo Beenhakker, Guus Hiddink, Dennis Groen en Lammert Kamphof. Op die manier valt er achter elke zakelijke prestatie een vinger te krijgen op een solide manier. Op een speelse manier op basis van leiderschap bevorderen hoe het reilt en zeilt.

Ovenwant wrote:
Welke rollen in je opleiding zitten in 't Technisch Hart?
In het hoofdelijke technische hart zou ik Dennis Nicolaas Maria Bergkamp {talentherkenning, selectiebeleid bekrachtigen} herinstalleren in de rol die hij moet kunnen Overigens geheel terzijde zou ik Karim Ben Sallam front officer professionele scouting maken, en ook andere dingen herordenen in de scouting, waardoor de scoutingsgroepen goed elkaars wil weer testen, en er minder willekeur en selectiviteit kan komen. Allemaal in overleg met het bestuur bewaakt door de raadgevers dat er geen onachtzame onzorgvuldigheid optreedt. Zoals Midtyilland statistieken gebruikt heeft Ajax ter vergelijk de beste voetbaldenkers die hun kennis op elkaar stapelen en laten aflezen, daarmee keren we dan ook terug naar de historische voetbaltop. Dan zou ik Edgar Steven Davids {vrijmaken, oefenleermeester}, Jakob Stam {opbrengen, fysiologische weerbaarheid} en Patrick Kuivert {ontroeren, mentale weerbaarheid} toevoegen aan het technische hart bij Bergkamp. Voor het ontroeren en de mentale weerbaarheid in de ontwikkeling van de jeugd zou ik daarbij ook nog coördinatoren Frank Rijkaard, Frank Peereboom, Pepijn Lijnders, Michel Hordijk, Guido den Dikken en Kiik Musampa toevoegen. Voor het opbrengen fysiologisch ontwikkelen zou ik verdergaan met motoriektrainers Gavin Benjafield en Rick Menick en toevoegen Johan Neeskens en Ted Troost. Voor het vrijmaken en het techniek bijschaven zou ik techniektrainers Ricardo Moniz, Johnny Rep en Harm Greving, John Bosman graag betrekken. En zorgen dat ze nooit en te nimmer bij een technisch kader gaan horen, maar gewoon vanaf de mini's tot en met Ajax-1 het scala aan ontwikkelingsteam helpt om de individuen uit de jeugd zo magistraal begenadigd mogelijk te krijgen. Wat gigantisch anders zou gaan dan wat je nu ziet, is dat ik vindt dat de hoofdtrainer van Ajax-1 de hoofd-opleidingen is, maar daarom daarentegen nog steeds geen rol speelt in het technische hart. Juist omwille van het ondersteunen bij de jeugd, dan moet je geen weegmeester van een technisch kader in het technische hart hebben. Want die weegmeesters worden dus geholpen door de chef talentherkenning Bergkamp, waardoor zij hun voetbalpartijwil op een eerlijke manier kunnen staven aan de wil van de club. Wim Jonk zou hoofdtrainer zijn, Michael Reiziger hoofdcoach, John van 't Schip hulpcoach en Carlo l'Ami keeperstrainer. Hennie Spijkerman en Frank de Boer zijn precies hetgeen dat Ajax niet nodig heeft, maar waar we wel dankbaar voor mogen zijn, dat we er zoveel baat van hebben gehad op zakelijk gebied. Mensen zoals Bryan Roy en Orlando Trustfull o.a. zie je terug in late versnellende jeugdkaders. Ajax zal de klok slaan met haar visie op talentontwikkeling in maatwerk stroomversnelling.

Ovenwant wrote:
Wat moet Overmars doen?
Net als Van der Sar is hij er eigenlijk niet super handig mee. Je ziet dat hij in weinig grote organisaties ervaring heeft, wel in MKB en mini-clubs. Dus net als Edwin van der Sar moet hij het adjunct-directeurschap gaan aanvaarden. Juist om veel aan leerprocessen toe te gaan komen. Want je ziet dus dat de directie het Plan Cruyff niet durft te volgen, ze leggen hun voetbalgeweten op boven het technische hart. Terwijl dat geen taak meer is van de directie sinds Plan Cruyff. Ik zou graag Michael Laudrup {promotiezaken CCO}, Clyde Clarence Seedorf [facilitaire zaken COO] en Johan Jordi Cruyff {geldzaken, CFO} in de directie betrekken en dan Fred Grim {adjunct-CCO}, Edwin van der Sar {adjunct-COO} en Marc Overmars {adjunct-CFO} het vak laten leren. Dit soort opstellingen, die je van allerlei hoeken kunt bekritiseren, zijn vaak een kwestie van verstandelijke zakelijke rijpheid. Noem het maar mijn betrekkelijke talentherkenningen! Ik vertrouw op dat zulke wijzigingen allerlei belanghebbenden aanleidingen vinden geven, om Ajax als een uitermate bekwame organisatie te gaan zien. Want er zitten zoveel checks and balances opgenomen in deze structuur, je kunt dan het gaan zien als de enige voetbalorganisatie die alle generaties en alle vernuften opneemt om op een legendarische manier elk element tot het inbrengen van de groeibriljanten kan verzorgen met de perfecte dosis jus, voedzaamheid en textuur richting elke cluster belanghebbenden. Verwennerij dus!

Ik ga maar niet ook nog de spelersbegeleiders, alle technische kaders, Ajax-1 2016, handel en selectiemakers, wereldclub en competitieverbanden ook nog toevoegen, want ik heb me helemaal sufgetypt nu. Ben benieuwd over wat jullie denken, ik ben maar ik! Ga er gerust tegenin, geen enkel probleem.

Last edited by OptimelNapoleon on 14 Aug 2015 14:15, edited 27 times in total.

PostPosted: 07 Jul 2015 22:14 

Mooi verwoord! Ga je niet meer verhoren voorlopig haha!

PostPosted: 24 Jul 2015 22:24 

Ovenwant wrote:
Mooi verwoord! Ga je niet meer verhoren voorlopig haha!
Haha! Wat denk jij eigenlijk over dezelfde en andere thema´s? Ik heb toch niet de discussie gesloten voor iedereen bedoel ik, Ajax is een problematisch voetbalproject en er zijn zoveel oplossingen denkbaar. En ik gaf gewoontjes mijn voorkeur voor een grondig pakket aan. Wens dat niet de normale o zo levendige en meertonige gesprekken hierdoor ophouden. :twisted:
NIEUWS, In 2015 Juli op 25 vrijdagochtend Dat Jonk gevoelsmatig niet meer aanschoof bij vergaderingen van het Technisch Hart zorgde voor stevige opschudding op grote schaal. De Hoofd Jeugdopleiding geeft toe dat hij sommige zaken graag anders zou hebben gezien bij Ajax. Verschillende problemen spelen structureel beleidsplan-gekoppeld op, en komen vooral door het gemelde feit dat bevoegdheden en regels niet op papier staan. Ondertussen begint bijna het nieuwe jeugdseizoen.
Wilhelmus Maria Jonk doekt in zijn antwoorden omtrent de nieuwe uitgave van Ajax Life op wat in de organisatie van Ajax er de laatste tijd nog steeds mis zit: "Er is een stap gezet, maar nog geen duidelijkheid. De hele organisatie schreeuwt om duidelijkheid. Ja, afgelopen seizoen was frustrerend. Als er dingen gebeuren die niet in de visie passen wel. Ik was ook toe aan vakantie, dat had ik gewoon nodig. Even afstand nemen, geen voetbal en de boel de boel laten. Ik gaf twee jaar geleden al aan dat bevoegdheden beter uitgewerkt moesten worden. Er staan nog maar summier deeltjes op papier, maar niet hoe de processen en structuren dienen te verlopen. Ik ga natuurlijk uit van dat er gesprekken zullen komen, want we moeten verder op een zuiverdere manier. Het zou me wel verrassen als ik in een andere rol aan het seizoen begin, want dat kan het onoverzichtelijk en waarschijnlijk nauwelijks in lijn met Johan maken. Ook als iemand anders over een paar jaar op mijn positie komt, moet het proces met anderen voor hem helder zijn. We hebben dus een herstart nodig, en iedereen zal zich beraden hebben over gevraagde aanpassingen in één gewenste richting."

PostPosted: 26 Jul 2015 21:59 

Hoe ik er over denk? Ik denk dat het wel duidelijk is binnen Ajax hoe de lijntjes lopen. In de jeugd gaat alles goed. Steeds meer wordt op de juiste manier getraind, en gevoetbald. Het grootste manco is Jong Ajax en Ajax 1. Alsof daar een compleet andere wereld afspeelt. Daarin is 1 overkoepelend manco: Daar heeft Jonk het niet voor het zeggen. Ik denk dat Ajax alleen een coach nodig heeft die meegaat in Plan Cruijff. Misschien nog wel een sterkere Technisch Manager.

PostPosted: 27 Jul 2015 01:54 

Ja oké, uhm. Zelf merk ik misschien wat te verhit op als ik zelfs ook het werk in de jeugdafdelingen gedeeltelijk negatief vind worden uitgevoerd. Weet ook niet echt hoe dat zo komt en of dat zo blijft. Super om dan Ovenwant ter compensatie te lezen!

Maar ik vind niet zeker dat er ergens in Ajax naar topvoetbal toe wordt gewerkt, en niet dat ergens alles goed gaat, ik vind dat mensen wegduiken voor hun aansprakelijkheid onder het vaagheidscredo van "ergens zit het fout, zoek het zeker niet bij mijn methode". Ze willen allemaal buiten schot blijven als er verbeteringen worden aangewakkerd, dat is de brede cultuur in de organisatie. Verder geef ik je mijn volledige gelijk over Ajax-1 en Ajax-Jong. Blijkt meer een graftombe dan een couveuse voor jeugdig talent richting betaald voetbal. Wat als Rapid straks Ajax uitschakelt? Klein kansje op. Dit beleid dan opnieuw?

Het voordeel van de reorganisatie die ik voorstel, is dat er geen kampenopdeling meer is, maar gewoon samenwerkende zijdes die elkaar sterken in waar ze goed in zijn. Geen afweermechanismen omdat er kritisch overlegd moet worden, maar juist openstelling voor de kritische overleggen. En gewoon zorgen dat er genoeg ondervanging is van de boodschap die mensen aan elkaar sturen. Klinkt kinderlijk eenvoudig, maar was het maar kinderlijk eenvoudig. Dan was er niet mogelijk dat er zoveel onmin heerst. Anti de Keizer Devolutie. Zoals je leest, zijn Keizer, Endt en Seedorf gewoon mega-prominent in mijn plan. En het weer een gezicht geven en het uitstralen dat de penarie voorbij is. Dat personen onder elkaar weer on speaking terms zijn.

PostPosted: 04 Aug 2015 22:32 
Erelid

De jeugd afdeling lijkt goed te werken, maar de aankopen en het eerste elftal is echt ontzettend matig.
Als het zo door blijft gaan dan zie ik dBoer trouwens wel ontslag nemen. Die zal ook op een gegeven moment knappen. Denk dat Overmars dan ook pleite is.

PostPosted: 04 Aug 2015 22:49 
Beheerder

Ik hoop het. Het stokt bij Overmars en De Boer.
Hij praat ook alleen maar over Van Gaal heeft dit gezegd of dit gedaan. Tsja...
De poll (bovenaan) is nog altijd actueel.
http://www.ajaxtotaal.nl/interactief/polls/?poll_page=3

PostPosted: 05 Aug 2015 02:48 

Droomaankoop: Matthijs de Ligt :)
Tijd inderdaad voor FdB om zelf de conclusie te trekken dat het beter is voor Ajax dat hij vertrekt.

PostPosted: 05 Aug 2015 08:48 

Liefhebbers voor de 10, zagen jullie gister ook dat we gewoon 4-2-2-2 speelden?

Post new topic  Reply to topic  [ 59 posts ]  1 2 3  Next

All times are UTC+02:00