Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 608 posts ]  Previous   1 21 22 23 24 25  Next
Author Message
 Post subject: Re: Opvolging Keizer
PostPosted: 24 Dec 2017 12:30 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
renemar wrote:
Persoonlijk heb ik het liefst een Duitse trainer. Daar hebben ze een prima trainersopleiding.
Hoe denk jij over Thomas Tuchel of over Jens Keller?

PostPosted: 24 Dec 2017 13:24 

guy_ajax wrote:
Waar denken jullie dan aan? Guardiola?

De enige grote naam die we horen is die van Laudrup, wat nou ook weer geen bewezen toptrainer is. Hoe stond Bosz ervoor in mei 2016? Leuk gedaan bij Vitesse, Heracles en De Graafschap. Feyenoord naar de tyfus geholpen als directeur en toen trainend bij een clubje in het Midden- Oosten.
Laudrup heeft nooit meer dan 100 wedstrijden doorgemaakt bij een club. Heeft ook al vele clubs versleten, waar hij dus telkens 1 tot 1,5 jaar heeft gezeten. Vind ik nou niet zo geweldig. Telkens ook geen speelwijze of prestaties waarvan je nou zo onder de indruk moet zijn.

Bosz had weinig prijzen op zijn naam, maar stond wel bekend om zijn speelwijze en visie. Statistieken van Vitesse spraken boekdelen.

Ik twijfel aan de speelwijze van Ten Hag. Wat wel in zijn voordeel spreekt is dat het een 'moderne' trainer is, die heel leergierig is en in de juiste keuken heeft kunnen kijken.

PostPosted: 24 Dec 2017 13:34 

GJ1402 wrote:
renemar wrote:
Persoonlijk heb ik het liefst een Duitse trainer. Daar hebben ze een prima trainersopleiding.
Tuchel heeft het prima gedaan maar zou op menselijk vlak tekort schieten (wat ze daar ook mee bedoelen).
Maar puur naar oefenstof zullen dat prima trainers zijn. Zoals ik al zei, in Duitsland hebben ze een prima opleiding. Heel modern. Ze hebben er naast hun natuurlijke kwaliteiten (werklust) enorm veel toegevoegd. Ze zijn in heel Europa gaan kijken, het volgens hen het beste eruitgehaald, en hun trainingsprogramma aangepast.
Maar ook voor hen geldt dat er geen enkele garantie op succes is.

PostPosted: 24 Dec 2017 13:40 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
renemar wrote:
GJ1402 wrote:
renemar wrote:
Tuchel heeft het prima gedaan maar zou op menselijk vlak tekort schieten (wat ze daar ook mee bedoelen).
Maar puur naar oefenstof zullen dat prima trainers zijn. Zoals ik al zei, in Duitsland hebben ze een prima opleiding. Heel modern. Ze hebben er naast hun natuurlijke kwaliteiten (werklust) enorm veel toegevoegd. Ze zijn in heel Europa gaan kijken, het volgens hen het beste eruitgehaald, en hun trainingsprogramma aangepast.
Tuchel is niet op menselijk vlak tekort geschoten, niet alle spelers konden zijn moderne en wetenschappelijke manier van werken even goed waarderen.

PostPosted: 24 Dec 2017 15:27 

rebuah wrote:
renemar wrote:
GJ1402 wrote:

Tuchel is niet op menselijk vlak tekort geschoten, niet alle spelers konden zijn moderne en wetenschappelijke manier van werken even goed waarderen.
OK.

PostPosted: 25 Dec 2017 22:26 
Erelid

Mocht er nog twijfel over bestaan, Laudrup wordt het dus niet.

http://www.soccernews.nl/news/419473/vo ... oorlaatste

PostPosted: 22 Feb 2018 09:00 
Erelid

https://www.eurosport.de/fussball/1899- ... tory.shtml

Ajax zou dus ook Nagelsmann gepolst hebben afgelopen zomer of vd winter.

PostPosted: 22 Feb 2018 09:19 
Erelid

Wel ambitieus.

PostPosted: 22 Feb 2018 11:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Overmars is dan toch bezig met een koerswijziging mbt aantrekken van trainers.
Nagelsmann is - net zoals Ten Hag - ook geen specifieke Ajax trainer, die denkt in de hollandse school. Maar goed, wil niet zeggen, dat deze niet kunnen slagen maar ik meen me ook te herinneren, dat Ajax ook graag trainers vanuit Jong Ajax wilde door laten stromen zoals Keizer en De Boer (vanuit de A1).

Ben ook benieuwd hoe Ajax Reiziger ziet. Als die blijft presteren met Jong Ajax, zal er ook aan hem getrokken worden en als Ajax toekomst in hem ziet, zal hij toch een keer meoten doorstromen al is het maar als assistent.

PostPosted: 22 Feb 2018 14:08 
Erelid

rebuah wrote:
https://www.eurosport.de/fussball/1899- ... tory.shtml

Ajax zou dus ook Nagelsmann gepolst hebben afgelopen zomer of vd winter.
Dat zou wel mooi geweest zijn.

PostPosted: 09 Nov 2019 12:16 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Brr, Mike Verweij heeft wel een idee wie Ten Hag zou moeten opvolgen. Alsjeblieft niet.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/90 ... nden-.html

PostPosted: 09 Nov 2019 14:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Brrr doe maar niet. Wordt Gudelj dadelijk nog terug gehaald.

PostPosted: 09 Nov 2019 18:31 
Erelid

343 wrote:
Brr, Mike Verweij heeft wel een idee wie Ten Hag zou moeten opvolgen. Alsjeblieft niet.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/90 ... nden-.html
Die gast kun je gewoon niet serieus nemen. Ik hoop gewoon dat TH blijft, op zijn minst tot de zomer. En dan moet Ajax het zoeken in een categorie hoger dan F#cking Frank 'tikkie breed, tikkie terug en balbezit is heilig' De Boer.

Bosz terughalen is één van de weinige goede opties imo. In het buitenland misschien Bielsa of Clement... Of misschien wil Guardiola echt in de voetsporen treden van zijn mentor :tifoajax:

PostPosted: 09 Nov 2019 23:20 
Erelid

Laten we in ieder geval hopen dat Ajax dit seizoen weer een goede Europese campagne neer gaat zetten. Dan wordt het voor goede buitenlandse trainers ook aantrekkelijker.

Dan denk ik nog steeds aan Nagelsmann. Maar die zit nu helaas wel goed bij Leipzig.
Arne Slot of Alfred Schreuder zijn ook kanshebber vind ik. Ook Bosz is voor mij welkom.

Ik zou eigenlijk niet weten wat voor andere opties je zou hebben? Ten Hag mag van mij ook bijven!

PostPosted: 10 Nov 2019 01:52 
Erelid

GJ1402 wrote:
Laten we in ieder geval hopen dat Ajax dit seizoen weer een goede Europese campagne neer gaat zetten. Dan wordt het voor goede buitenlandse trainers ook aantrekkelijker.

Dan denk ik nog steeds aan Nagelsmann. Maar die zit nu helaas wel goed bij Leipzig.
Arne Slot of Alfred Schreuder zijn ook kanshebber vind ik. Ook Bosz is voor mij welkom.

Ik zou eigenlijk niet weten wat voor andere opties je zou hebben? Ten Hag mag van mij ook bijven!
Leuk dat Slot een mooi eerste seizoen draait tot dusverre, maar die hoef ik echt nog niet bij Ajax te zien. Laat die eerst maar eens een aantal jaar bewijzen dat hij constant zijn team aanvallend en goed bovenin kan laten spelen.

Ajax moet echt inzetten op een ervaren trainer die zich reeds bewezen heeft. Nagelsmann zou erg mooi zijn, maar ik denk niet dat die voorlopig vertrekt. Schreuder zou een optie kunnen zijn, al zou ik dan toch liever Bosz zien komen.

PostPosted: 10 Nov 2019 03:28 
Erelid

GJ1402 wrote:
Ik zou eigenlijk niet weten wat voor andere opties je zou hebben?
Jonk?

PostPosted: 10 Nov 2019 06:39 

In Nederland zou ik zeggen Slot of Jonk, maar beiden hebben zich nog niet bewezen. Reiziger of van der Gaag lijken me er ook nog niet klaar voor.

Bosz vind ik geen goede optie. De restverdediging lijkt nu beter op orde en ik weet niet of Bosz dat in deze mate kan.

Schreuder heeft het wat mij betreft ook niet waargemaakt als hoofdcoach. En als hij lekt naar de pers helpt dat ook niet mee.

Buitenlandse opties die ik ken
Gallardo - River Plate
Bielsa - Leeds
Vanhaezebrouck - vrij.
Luis Enrique?

PostPosted: 10 Nov 2019 09:20 
Erelid

DeRuit wrote:
In Nederland zou ik zeggen Slot of Jonk, maar beiden hebben zich nog niet bewezen. Reiziger of van der Gaag lijken me er ook nog niet klaar voor.

Bosz vind ik geen goede optie. De restverdediging lijkt nu beter op orde en ik weet niet of Bosz dat in deze mate kan.

Schreuder heeft het wat mij betreft ook niet waargemaakt als hoofdcoach. En als hij lekt naar de pers helpt dat ook niet mee.

Buitenlandse opties die ik ken
Gallardo - River Plate
Bielsa - Leeds
Vanhaezebrouck - vrij.
Luis Enrique?
Vanhaezebrouck aub niet zeg... Die had 1 leuk seizoen met Gent en dan niks meer gepresteerd. Het enige wat die momenteel doet in België is als een gekrenkt prinsesje alles afzeiken in de Belgische competitie.

Jonk zou ik nog boven Slot zetten omwille van zijn geschiedenis en prestaties binnen Ajax, zowel als speler maar vooral in de opleiding als protège van Cruijff. Maar ook akkoord dat die nog niets bewezen heeft.

Bij Enrique eerst maar eens kijken of hij de motivatie nog kan vinden om zijn ziel en zaligheid in het coach schap te steken na het familiedrama wat hij heeft meegemaakt.

Reiziger vind ik niet geschikt als hoofdcoach...

Ze zouden ook Van Gaal nog kunnen polsen... Maar daar gaat Toby niet blij van worden denk ik :lol:

PostPosted: 10 Nov 2019 11:12 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Nee. :) Als trainer niets op tegen, maar met Van Gaal blijft het helaas daar niet bij. Veel te dominant. Maar hij is ook met pensioen, dacht ik.

PostPosted: 10 Nov 2019 11:20 

343 wrote:
Nee. :) Als trainer niets op tegen, maar met Van Gaal blijft het helaas daar niet bij. Veel te dominant. Maar hij is ook met pensioen, dacht ik.
En ook teveel breien, net als de Boer ben ik bang. Dat was het bij Man Utd ook.

PostPosted: 10 Nov 2019 11:27 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik mag hopen dat Overmars & Co ook voorbereid zijn op een eventueel vertrek van Ten Hag.
Ik denk niet, dat een van de huidige assistent trainers gaat doorschuiven.

Slot wordt nu erg heel erg omhoog gepraat maar ik weet het niet. Laten we hem eerst eens na een volledig seizoen gaan beoordelen en dan nog is het maar de vraag of hij al klaar is voor Ajax.
Zijn voetbalvisie past wel maar je moet ook tegen die druk bestand zijn om die ook door te voeren bij een club als Ajax met een geheel andere druk.

Ik zie verder ook weinig geschikte kandidaten. Bosz mag van mij nog wel een kans krijgen.

En als je gewoon een trainer zou kunnen uitkiezen dan vind ik Brendan Rodgers ook wel een geschikte kandidaat. Laat nu bij Leichester wederom zien een team naar zijn hand te kunnen zetten met zeer goed voetbal. Lijkt me onhaalbaar maar zou in mijn ogen best passen.

PostPosted: 11 Nov 2019 11:57 

rebuah wrote:
Ajax moet echt inzetten op een ervaren trainer die zich reeds bewezen heeft.
Ik vind het nogal een beperkte profielschets. Ik wil een trainer die kwaliteiten en een moderne en aanvallende spelopvatting heeft. Ajax moet blijven (durven) moderniseren.

PostPosted: 11 Nov 2019 12:09 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Vond dat idee van De Boer voor een groep mét kwaliteit zetten nog best wel interessant. Maar mag toch hopen dat ze dit experiment niet bij Ajax gaan uitvoeren. :lol:

Ik zie Guardiola nog wel zo gek om gewoon naar Ajax te gaan. Verwacht dat hij aan zijn laatste seizoen bij City bezig is; proberen kan altijd.

PostPosted: 11 Nov 2019 12:37 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Over Guardiola heb ik dat ook vaak gedacht, maar als je naar zijn rijtje clubs kijkt (Barça, Bayern en City), lijkt het heel onlogisch dat hij ineens naar de Eredivisie gaat.

Ik denk ook helemaal niet dat Bayern nu al voor Ten Hag gaat, die gaan voor een echt gevestigde naam. Dus dan kan Ten Hag mooi hier blijven.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 11 Nov 2019 12:47 
Erelid

Stormrage wrote:
Over Guardiola heb ik dat ook vaak gedacht, maar als je naar zijn rijtje clubs kijkt (Barça, Bayern en City), lijkt het heel onlogisch dat hij ineens naar de Eredivisie gaat.

Ik denk ook helemaal niet dat Bayern nu al voor Ten Hag gaat, die gaan voor een echt gevestigde naam. Dus dan kan Ten Hag mooi hier blijven.
Maar wat is dan een gevestigde naam? Die zullen waarschijnlijk eerst met een interim komen en aan het eind van het seizoen een nieuwe trainer willen presenteren. Als Ten Hag in februari die schaal optilt en met Ajax wederom ver komt in Europa, (wat wel serieus mogelijk is) dan heeft Ten Hag ook wel naam gemaakt. Misschien nog wel meer dan bijvoorbeeld Allegri.

Van mij mag Ten Hag trouwens blijven hoor. Graag zelfs.

Post new topic  Reply to topic  [ 608 posts ]  Previous   1 21 22 23 24 25  Next

All times are UTC+01:00