Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 788 posts ]  1 2 3 4 5 32  Next
Author Message
PostPosted: 22 Dec 2017 00:58 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik gooi vast een topic open want volgens Verweij / De Telegraaf gaat Ajax na komende weekend Ten Hag als nieuwe trainer presenteren. Alfred Schreuder wordt aangetrokken als assistent.

Ten Hag heeft een gelimiteerde afkoopsom in zijn contract staan van 7 ton, wat voor Ajax geen enkel probleem vormt. Schreuder's contract moet ook worden afgekocht.

Ik vind Ten Hag geen slechte trainer en doet het uitstekend bij Utrecht maar ik twijfel of hij ook geschikt is om aanvallend voetbal te spelen. Ik vind hem behoudend spelen vanuit een defensief concept. Ten Hag zal uit een ander vaatje moeten tappen want zodra hij saai en onattractief voetbal gaat spelen, zullen wij dit niet pikken.

Schreuder lijkt mij iemand, die op de achtergrond heel goed werk kan verrichten en ook meer een type trainer is voor 4-3-3.

Ik hoop echter wel, dat Ajax nog een derde man erbij gaat zetten, die echt weet wat het Ajaxspelletje in houdt. Iemand als Litmanen of Pettersson. Een persoonlijkheid, die weet wat het is om te voetballen voor Ajax.

Ik ben gematigd tevreden al had ik liever Bosz gehad.

PostPosted: 22 Dec 2017 07:42 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Bij Bosz had ik een instant goed gevoel, dat heb ik bij Ten Hag niet zo. Dat is niet echt iemand met de Ajaxfilosofie of presence, Ten Hag is mij net een beetje te veel machiavellist. Maargoed hij zou het kunnen redden als hij besloot echt voor de Ajaxfilosofie te kiezen en zijn perspresentaties als zodanig aan te passen.

PostPosted: 22 Dec 2017 08:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Als ik eerlijk ben kan ik hier niet blij van worden. Ja ok hij bouwt zijn carrière als trainer langzaam op en kijkt op meerdere plekken rond. Dat is allemaal prima. Maar ook deze trainer heeft weer 0 ervaring bij een club als Ajax of iets soortgelijks. Enkel op een lager niveau. Ook als speler was dit het geval. De druk bij Ajax zal in elk geval totaal nieuw voor hem zijn en ook het hele wereldje. Want grof gezegd: dit is een lompe boer.

Ik kan nog geen interview van hem aanhoren. Moet ik hem serieus nemen? Bosz had geen achtergrond bij Ajax. Toch kon hij normaal uit zijn woorden komen en had hij als speler en als technisch directeur ervaring bij een topclub in NL. Daarnaast veel meer ervaring als trainer en overal een duidelijke aanvallende visie. Dit is bij Ten Hag niet het geval, want hij experimenteert regelmatig.

Wat voor mij veelzeggend is: hij heeft in Utrecht de touwtjes in de handen. En ja hij heeft de play-offs om EL voetbal een keer gewonnen. Wat deed hij vervolgens op de transfermarkt als grote man? Hij koos ervoor om in een 4-4-2 formatie te blijven spelen. Soms zelfs 5-3-2.

Als je echt de visie hebt om aanvallend te spelen en je hebt de mogelijkheden om veel spelers te halen (zoals afgelopen zomer). Waarom zou je dan een compromis leveren wat betreft je systeem? Dan bouw je toch juist toe naar je gedroomde spel? Of is hij een bang hondje die het niet aandurft om risico te nemen? Dit is voor mij de grootste vraag. Overigens haalde hij voor Utrecht begrippen toch prima spelers. Veel afdankertjes die toch een aardig basisniveau hebben (technisch gezien).

Het hele aanvallende past gewoon het beste bij Ajax. Dit zijn de jonkies ook gewend vanuit de eigen opleiding. Tegenstanders passen zich vaak aan als ze Ajax ontmoeten. Zeker in de competitie. Je weet dat je veel de bal zult hebben. Ga je dan op de 0 spelen, hopende op die paar momentjes? Of ga je massaal druk geven vooruit, de tegenstander afbluffen, domineren in het positiespel en kans op kans creëren om er altijd 1 meer te scoren dan de tegenstander?

Ik denk wel dat hij past bij een jonge selectie en dat hij streng kan zijn. Jonge spelers moet je scherp en gemotiveerd houden en tevens vertrouwen geven. Je moet niet wekelijks schommelen in je opstellingen zoals Keizer. Dat is dodelijk voor een spelersgroep met weinig routine.

Dus ja ik zie positieve en negatieve kanten. Hij is in ieder geval geen zwaargewicht en dat valt tegen. Maar ja we zullen hem het voordeel van de twijfel moeten geven.

Wat ik over Schreuder moet zeggen: geen idee wat hij toevoegt aan Hoffenheim. Ik zie hem vooral nog stoïcijns zitten op de bank van Twente terwijl de club in zwaar weer zat. Hij wilde niet zelf opstappen en ging voor de mooie afkoopsom.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=254746

PostPosted: 22 Dec 2017 08:10 
Erelid

Pushkin wrote:
Bij Bosz had ik een instant goed gevoel, dat heb ik bij Ten Hag niet zo. Dat is niet echt iemand met de Ajaxfilosofie of presence, Ten Hag is mij net een beetje te veel machiavellist. Maargoed hij zou het kunnen redden als hij besloot echt voor de Ajaxfilosofie te kiezen en zijn perspresentaties als zodanig aan te passen.
Ik heb hetzelfde gevoel, alhoewel zijn huidige spelopvatting natuurlijk veel realistischer is voor een club als Utrecht! Ik neem toch aan dat dit al met hem besproken is. Uiteindelijk gaat het om de uitvoering. Barcelone heeft jaren oogstrelend voetbal gespeeld met een (op papier) 4-5-1 opstelling!

PostPosted: 22 Dec 2017 08:40 

Als het inderdaad Ten Hag wordt zou het mij niks verbazen als hij gaat botsen met Ziyech. Twee grote ego's. De een die het teambelang boven alles stelt en de ander die vooral voor zichzelf voetbalt. Kan leuk worden.

PostPosted: 22 Dec 2017 08:48 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Ik ben sceptisch... Hij is bepaald niet mijn eerste keuze. Ik had gehoopt dat Ajax zou doorpakken en met een meer gelouterde hoofdtrainer zou komen als reactie op de totaal onervaren Keizer. Ik ben benieuwd hoe hij de Ajax school gaat uitvoeren.

https://www.telesport.nl/artikel/132876 ... het-oosten

PostPosted: 22 Dec 2017 09:07 

Pushkin wrote:
Bosz had zich natuurlijk al wel bewezen met zijn spelopvatting. Die stond echt voor Cruijff/Ajax-voetbal en uitte dat ook constant. Heeft dat bij Vitesse zeer succesvol geïmplementeerd. Ten Hag heeft dat totaal niet. Leuk gedaan bij Utrecht, maar ook diepe dalen gehad. Heel wisselvallig.

Met Ten Hag gaan we letterlijk terug naar Jol-voetbal. Wilde afgelopen zomer Henk Veerman naar Utrecht halen...

Ik ben zeer sceptisch. Weinig vertrouwen in.

PostPosted: 22 Dec 2017 09:08 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik had nog liever een Van Het Schip dan Ten Hag, ik ben echt woedend.
Ten Hag speelde of met Utrecht 4-4-2 of 5-3-2, en Mike Verweij meldde ook er nadrukkelijk bij dat ze hem hadden gekozen omdat hij meerdere speelstyle kon spelen, lekker dan dan weet je gewoon dat 4-3-3 niet meer heilig is.
Met deze Elftal die Ajax op dit moment heeft, is 4-3-3 het beste, daarnaast buiten de spelers om vind ik 4-3-3 ook het leukste om te zien, nu krijgen we ""realistisch"" voetbal te zien, ik noem dat gewoon ordinaire BETONVOETBAL, lekker RESULTAATVOETBAL, bah walgelijk, niet bij mijn mooie Ajax aub!
Maar in ieder geval om terug te komen over de formaties, wat als hij dus met slechts 2 aanvallers gaat spelen, ik zie het al gebeuren dat hij dan eventjes Kluivert of Neres gaat slachtofferen, in dat kader zal hij dus ook veel KAPITAALSVERNIETIGING met zich meebrengen.
Ik ben nu echt oprecht bang dat Neres zijn plekkie gaat kwijtgeraken en dat hij op de bank mag plaatsnemen wat werkelijk waar nergens op zou slaan want Neres is onze waardevolste speler(goals/assist).
Maar als ik de verhalen zo lees, dan gaan we echt weer Resultaatvoetbal tegemoet, en krijg ik nu alweer koppijn van de vele ZAADPOTTEN die tegemoet zullen komen.
Bij deze ben ik wel even klaar met AJAX.

AJAX=Dood!

PostPosted: 22 Dec 2017 09:22 
Erelid

Ik neem aan dat Ajax wel gesprekken met hem heeft gevoerd over het soort voetbal dat van hem bij Ajax verwacht word. Denk niet dat Ajax - en al zeker niet de achterban- het pikt dat hij een soort veredeld 4-4-2 gaat spelen. Dat zou ook sportieve zelfmoord zijn van VD Sar en Overmars.

Mocht dit echt doorgaan dan komen spelers als Ayoub en/of Labyad ook in beeld bij ons vrees ik. Daar word ik ook niet blij van.

PostPosted: 22 Dec 2017 09:23 
Erelid

rebuah wrote:
Ik neem aan dat Ajax wel gesprekken met hem heeft gevoerd over het soort voetbal dat van hem bij Ajax verwacht word. Denk niet dat Ajax - en al zeker niet de achterban- het pikt dat hij een soort veredeld 4-4-2 gaat spelen. Dat zou ook sportieve zelfmoord zijn van VD Sar en Overmars.

Mocht dit echt doorgaan dan komen spelers als Ayoub en/of Labyad ook in beeld bij ons vrees ik. Daar word ik ook niet blij van.
Ayoub nee daar word ik niet vrolijk van, Labyad voor de toekomst want van de zomer gaat Ziyech weg vind ik het wel een goede versterking, dan heb je middenveld Vd Beek Labyad en Frenkie De Jong, niks mis mee.

PostPosted: 22 Dec 2017 09:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Ten eerste moeten we nog maar afwachten of Ten Hag komt, maar waar rook is, is vuur. Dus dit zal wel rondkomen.

Ik weet het niet. Bij Utrecht speelt hij inderdaad 4-4-2 of 5-3-2, maar dat komt ook omdat hij daar niet de spelers heeft om 4-3-3 te spelen. Bij Ajax heb je die uiteraard wel.

Ik hoop nog steeds op Bosz, maar waarschijnlijk tegen beter weten in.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 22 Dec 2017 09:49 
Erelid

Hij vergeet de afkoopsom even denk ik :?

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/fc ... haring_web

PostPosted: 22 Dec 2017 09:51 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Wat betekend dit dan?

http://www.at5.nl/artikelen/176592/pete ... ijff-arena

PostPosted: 22 Dec 2017 09:58 
Erelid

Droomaankoop: Luis Suarez
Dat AT5 het waarschijnlijk verkeerd gezien heeft. Volgens het AD is Bosz onderweg naar wintersport.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 22 Dec 2017 09:58 
Erelid

Leonel wrote:
Dat AT5 een scoop wilde binnen halen en zijn bronnen niet heeft gecheckt. Bosz schijnt echt op wintersport te zijn.

PostPosted: 22 Dec 2017 10:07 
Erelid

rebuah wrote:
Leonel wrote:
Dat AT5 een scoop wilde binnen halen en zijn bronnen niet heeft gecheckt. Bosz schijnt echt op wintersport te zijn.
Ah balen. :(

PostPosted: 22 Dec 2017 10:09 
Erelid

Labyad zie ik wel echter graag komen hoor, Ziyech gaat weg dat is een kwestie van tijd, dan zie ik met Labyad een goede vervanger, eerst zou dat Nouri worden, maarja dat is om tragische reden nu niet meer mogelijk.

PostPosted: 22 Dec 2017 10:22 

Stormrage wrote:
Ten eerste moeten we nog maar afwachten of Ten Hag komt, maar waar rook is, is vuur. Dus dit zal wel rondkomen.

Ik weet het niet. Bij Utrecht speelt hij inderdaad 4-4-2 of 5-3-2, maar dat komt ook omdat hij daar niet de spelers heeft om 4-3-3 te spelen. Bij Ajax heb je die uiteraard wel.

Ik hoop nog steeds op Bosz, maar waarschijnlijk tegen beter weten in.
Dit is gewoon onzin. Wat nou niet de spelers voor 4-3-3? Ten eerste haalt hij zelf deze spelers binnen.

Dit zijn er nogal wat: https://www.transfermarkt.de/fc-utrecht ... verein/200

Ten tweede zijn er heel wat spelers bij Utrecht geschikt voor 4-3-3. En hebben ze hier ook ervaring in als jeugdspeler of als prof.

Lange ballen, counteren... hij kiest er zelf voor. Het is geen aantrekkelijk voetbal om te zien. Als je een visie hebt met een duidelijke, aanvallende speelstijl dan neem je toch geen genoegen met dit soort voetbal? Denk je nou echt dat Cruijff of Guardiola ineens zo zouden voetballen??

Overigens denk ik dat hij wel 4-3-3 gaat spelen met Ajax. De vraag is alleen hoeveel risico hij durft te nemen. Dat zul je aan snel genoeg gaan zien aan bepaalde keuzes in de opstelling.

Verder denk ik niet dat hij Labyad of Ayoub meeneemt. Denk eerder dat Labyad naar Feyenoord gaat en Ayoub naar het buitenland. Overigens schijnt Ayoub slechts 5 ton te kosten. Die jongen onderschatten ze nog altijd in NL. Creëert vrijwel net zo veel kansen als Labyad voor Utrecht en wint de helft van zijn duels. Ook 60 procent van zijn schoten is op doel. Bij Labyad ligt dit allemaal veel lager. Maar niemand die het ziet. Ayoub is gewoon een technisch verzorgde voetballer. Zou goed passen bij AZ.

PostPosted: 22 Dec 2017 10:25 
Erelid

renemar wrote:
Als het inderdaad Ten Hag wordt zou het mij niks verbazen als hij gaat botsen met Ziyech. Twee grote ego's. De een die het teambelang boven alles stelt en de ander die vooral voor zichzelf voetbalt. Kan leuk worden.
En je wil zeggen dat Labyad geen ego heeft? Of dat Bosz geen ego had? Volgens mij kunnen ego's in het veld best omgaan met ego's op de bank, zolang er maar een duidelijke visie achter zit!

Nu wil ik niet zeggendat dit mijn ideale keuze zou zijn, maar hij heeft (zover ik kan zien) altijd het maximale gehald uit de spelersgroepen waar hij heeft voorgestaan! En ja, als je geen selectie hebt met (potentiele) topspelers, zal je als coach je speelwijze daarop moeten aanpassen

PostPosted: 22 Dec 2017 10:25 
Erelid

Droomaankoop: Hakim Ziyech
Wat negatief allemaal, laten we nou eerst even afwachten. Er zijn behoorlijk weinig kandidaten, dan vind ik Ten Hag nog een van de betere opties. Een slimme trainer die houdt van goed voetbal. Schreuder assisteerde Nagelsmann die het bij Hoffenheim erg goed deed. Het is wel riskant om totaal nieuwe gezichten voor de groep te zetten zo midden in het seizoen. Bosz was uiteraard de beste optie, maar misschien zou dat gewoon te vroeg zijn geweest.

Volgens mij hebben veel Ajacieden ook gewoon vooroordelen tegen Ten Hag omdat hij van FC Utrecht komt, geen Ajaxverleden heeft (sterker nog, hij is meer van de provincieclubs) en in interviews soms wat bot over kan komen. Maar dat hadden veel Ajacieden bij Bosz ook.
Ik stoor me sowieso een beetje aan die afkeer van alles wat van buitenaf komt: spelers uit de eigen jeugd krijgen vaak ook veel meer krediet dan aangekochte spelers. De excentrieke, aangekochte Ziyech is vaak de gebeten hond, terwijl Siem de Jong nog steeds een held lijkt te zijn voor veel Ajaxsupporters. Tja...

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 22 Dec 2017 10:31 
Erelid

Dat laatste valt ook reuze mee hoor. Je kan ook overdrijven.

Hij heeft het goed gedaan bij Utrecht, maar Ajax is gewoon een lastige club. Bosz kon het omdat hij de juiste filosofie had voor Ajax. Heeft Ten Hag dat ook? Ik betwijfel het. Ik zie in hem meer een PSV coach eerlijk gezegd.

PostPosted: 22 Dec 2017 10:32 
Erelid

Leonel wrote:
Dat laatste valt ook reuze mee hoor. Je kan ook overdrijven.

Hij heeft het goed gedaan bij Utrecht, maar Ajax is gewoon een lastige club. Bosz kon het omdat hij de juiste filosofie had voor Ajax. Heeft Ten Hag dat ook? Ik betwijfel het. Ik zie in hem meer een PSV coach eerlijk gezegd.
Dit dus, zo zie ik het ook, heerlijke counter coach, houd er niet van.

PostPosted: 22 Dec 2017 10:42 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
Ik gooi vast een topic open want volgens Verweij / De Telegraaf gaat Ajax na komende weekend Ten Hag als nieuwe trainer presenteren. Alfred Schreuder wordt aangetrokken als assistent.

Ten Hag heeft een gelimiteerde afkoopsom in zijn contract staan van 7 ton, wat voor Ajax geen enkel probleem vormt. Schreuder's contract moet ook worden afgekocht.
posting.php?mode=quote&f=9&p=117610#
Ik vind Ten Hag geen slechte trainer en doet het uitstekend bij Utrecht maar ik twijfel of hij ook geschikt is om aanvallend voetbal te spelen. Ik vind hem behoudend spelen vanuit een defensief concept. Ten Hag zal uit een ander vaatje moeten tappen want zodra hij saai en onattractief voetbal gaat spelen, zullen wij dit niet pikken.

Schreuder lijkt mij iemand, die op de achtergrond heel goed werk kan verrichten en ook meer een type trainer is voor 4-3-3.

Ik hoop echter wel, dat Ajax nog een derde man erbij gaat zetten, die echt weet wat het Ajaxspelletje in houdt. Iemand als Litmanen of Pettersson. Een persoonlijkheid, die weet wat het is om te voetballen voor Ajax.

Ik ben gematigd tevreden al had ik liever Bosz gehad.
Zie absoluut het volledige forum daarover bezorgd.

Alleen dan moet de tweede assistent wel iets weten van Ajaxvoetbal en de internationale top, ik zou echt zwaar investeren in Laudrup, zodat de derde trainer evenveel meerwaarde heeft als de eerste en tweede.
Er moet weer lichtvoetige muziek op het middenveld bij, de Cruijff&Nouri-manier. Niet bang Schone neerzetten als Ziyech die stap achteruit ook kan maken, zodat er een echte manier van wegspelen kan ontstaan. Michael Laudrup in de staf is essentieel voor de Ajax-norm.
Schreuder heeft bij Twente niet gekozen voor het slijpen van offerend gedrag van Ziyech, maar kan me voorstellen dat Overmars nu Nagelsmann was geflankeerd door Schreuder, liever heeft dat Schreuder toegevoegd wordt, juist omdat er noviteiten verdedigend nodig zijn om met een opgetilde goedkope jeugdploeg tegenstanders te kloppen.

Waar ik naar uitkijk, is dat Van der Sar ook de zak gaat krijgen, want dat hebben 2 directieleden 7 weken geleden aan een connectie van mij laten ontvallen, dat het tijd gaat worden nadat Bergkamp is weggestuurd.

PostPosted: 22 Dec 2017 11:46 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Het ligt natuurlijk ook aan Ten Hag zelf als hij de vrijheid krijgt om te spelen hoe hij wil (als hij die vrijheid krijgt of wil pakken). Niet 4-3-3 spelen, betekent vooraf al een hoop kritiek en als hij dan ook niet wint, roept hij het zelf over zich af.

Een goede trainer haalt het maximale uit een spelersgroep en hoe Ten Hag speelt bij Utrecht, haal je in ieder geval niet het maximale uit deze spelersgroep. Daarnaast zal hij toch ook beseffen, dat het meerendeel van de spelers bekend is met 4-3-3.

Ik denk wel, dat Ten Hag iemand is waar niemand mee gaat lopen. Die lijkt me heel duidelijkheid en durft beslissingen te nemen. Iets waar ik wel over heb getwijfeld bij Keizer.

Heeft Ten Hag niet bij Bayern gezeten toen Guardiola daar zat?

Overmars was goed bezig om meer naar zich toe te trekken en komt nu met Ten Hag. Ik hoop, dat hij goede gesprekken met hem heeft gevoerd over de verwachtingen, visie en spelopvatting. Hij is natuurlijk ook niet gek en zal toch weten wat er in Amsterdam verwacht wordt? Mocht Ten Hag totale vrijheid krijgen van Overmars dan moet Overmars ook zijn verantwoordelijkheid nemen (as het niets wordt).

Jammer, dat deze constructie nu komt want dit had ik liever gezien begin van het seizoen en dan had je Keizer als assistent erbij kunnen zetten.

Tweede wedstrijd na de winterstop is het Utrecht - Ajax.

PostPosted: 22 Dec 2017 11:51 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405

Heeft Ten Hag niet bij Bayern gezeten toen Guardiola daar zat?
Ja.

En tuurlijk gaat hij 4-3-3 of 3-4-3 spelen. We hebben toch geen materiaal voor 5-3-2 of 4-4-2.
Dijks en Zeefuik het meeste aan de bal laten komen? :lol:

Ik vind het een enorm voordeel dat Ten Hag goed met zogenaamde 'moeilijke' spelers om kan gaan. Dat zijn vaak wel gastjes met talent die wedstrijden voor je kunnen winnen.

Post new topic  Reply to topic  [ 788 posts ]  1 2 3 4 5 32  Next

All times are UTC+01:00