Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 638 posts ]  Previous   1 22 23 24 25 26
Author Message
PostPosted: 29 Nov 2018 15:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Oke, en waar haal je dat vandaan?

Zou goed kunnen hoor, dan neem ik mijn woorden enigszins terug, maar volgens mij heeft Ten Hag dat nergens gezegd.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 29 Nov 2018 18:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Ik vind het bovenal ook een belachelijke reden. Wober is echt wel gefocust in een Champions League wedstrijd. Het is bovendien niet de eerste keer dat Ten Hag hem in de allerlaatste minuut laat invallen; dat deed hij vorig jaar ook toen hij de week erop weer op de bank zat. Younes idem. Rare streken van onze trainer en een verkeerde manier van machtsvertoon of Guardiola imitatie.

PostPosted: 30 Nov 2018 10:12 

guy_ajax wrote:
Ik vind het bovenal ook een belachelijke reden. Wober is echt wel gefocust in een Champions League wedstrijd. Het is bovendien niet de eerste keer dat Ten Hag hem in de allerlaatste minuut laat invallen; dat deed hij vorig jaar ook toen hij de week erop weer op de bank zat. Younes idem. Rare streken van onze trainer en een verkeerde manier van machtsvertoon of Guardiola imitatie.
Dat het niet de eerste keer is bewijst alleen maar wat ik zeg, en jij begrijpt dan denk ik niet waar het werkelijk om draait.

Volgens mij ook (nog) nooit voor de camera uitgesproken door Ten Hag, maar dit is gewoon een aanpak van de technische staf voor Wober. Net zoals bij elke speler wordt gekeken waar verbeterpunten liggen. Is allemaal niet zo vreemd hoor.

PostPosted: 30 Nov 2018 16:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Snake wrote:
guy_ajax wrote:
Dat het niet de eerste keer is bewijst alleen maar wat ik zeg, en jij begrijpt dan denk ik niet waar het werkelijk om draait.

Volgens mij ook (nog) nooit voor de camera uitgesproken door Ten Hag, maar dit is gewoon een aanpak van de technische staf voor Wober. Net zoals bij elke speler wordt gekeken waar verbeterpunten liggen. Is allemaal niet zo vreemd hoor.
En hij krijgt zijn winstpremie. Natuurlijk ook een beloning voor een week goed trainen, maar nog niet de beste optie op jou positie zijn. Younes dacht gewoon, die paar duizend euro of wat het is laat ik mooi liggen voor een paar miljoen tekengeld.

PostPosted: 30 Nov 2018 17:49 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Snake wrote:

Het ligt daarom ook veel genuanceerder dan iedereen denkt. Dat het frustrerend is om op zo'n moment in te vallen, is juíst de reden dat Ten Hag Wober zo laat nog inbrengt. Wober is een rustige brave jongen en ontbeert soms de getergdheid die nodig is. Hij ging sowieso spelen tegen AEK, waar veel op het spel stond, en met zo'n prikkel hoopte hij Wober aan te wakkeren.
Wat een matig staaltje amateurpsychologie zou dat zijn zeg. Ik hoop dat je het zelf hebt bedacht en dat het geen hersenspinsels van Ten Hag zijn. Ik vind het ook pertinente onzin. Het is eerder vernederend en zinloos dan dat het prikkelend zou werken. Dat heeft ook niets met de persoonlijkheid van een speler te maken. Dat zou je sowieso nooit moeten doen, anders ben je als trainer gewoon dom bezig. Ik kan geen fatsoenlijke reden bedenken om tegen nota bene NAC een speler in de blessuretijd in te laten vallen zonder dat een speler geblesseerd is.

Je maakt het jezelf ook zo lastig. Zo'n situatie als met Younes creëer je als Ten Hag ook zelf door zo debiel te wisselen. Die onrust kun je voorkomen. Een voorbeeldje: wat als Ziyech een keer op de bank zitten en het verrekt om voor een halve minuut in te vallen. Dat is wel zo'n eerlijke type die zegt dat hij daar totaal geen zin in heeft en het nutteloos vindt. Dan heb je de poppen aan het dansen hoor en dan breekt de pleuris weer uit. Het gezag van Ten Hag wordt ondermijnt, Ziyech wordt weer de lastige jongen genoemd en er is weer een hoop negativiteit rondom het team. En dan kunnen we inderdaad zeggen Ziyech niet zielig doen, je hebt een riante salarisverhoging gekregen en je moet nu eenmaal doen wat er wordt gevraagd maar zo'n situatie ontstaat door Ten Hag zijn debiele wissel. En ja, het is allemaal hypothetisch maar met de gedachtegang die Ten Hag mogelijk hanteert werk je dit soort scenario's wel in de hand. Dan leer je gewoon niet van je fouten.

Waarom had Wöber die prikkel trouwens niet nodig voor de pot tegen Bayern? Toen ging er geen zinloze invalbeurt aan vooraf. En speelde hij toen niet gewoon goed? Waarom nu dan met zo'n matige staaltje amateurpsychologie hem op scherp willen zetten, dat was eerder ook totaal niet nodig. Wöber is professioneel genoeg om er te staan wanneer hij er moet staan, die jongen verzaakt niet. Foutjes maken door wedstrijdritme misschien wel, maar er met de pet naar gooien absoluut niet.

PostPosted: 02 Dec 2018 14:23 

Positief om te zien dat we steeds minder moeite hebben met ploegen die de bus parkeren. Zelfs zonder Ziyech. Dat is wel eens anders geweest.

Op weg naar 100+ goals dit seizoen. Dat is lang geleden

PostPosted: 02 Dec 2018 15:31 

Zimmerman wrote:
Positief om te zien dat we steeds minder moeite hebben met ploegen die de bus parkeren. Zelfs zonder Ziyech. Dat is wel eens anders geweest.

Op weg naar 100+ goals dit seizoen. Dat is lang geleden
Zeker met een fatsoenlijke spits. Vandaag hadden we de dubbele cijfers moeten halen.

PostPosted: 03 Dec 2018 10:24 

Snake wrote:

Het ligt daarom ook veel genuanceerder dan iedereen denkt. Dat het frustrerend is om op zo'n moment in te vallen, is juíst de reden dat Ten Hag Wober zo laat nog inbrengt. Wober is een rustige brave jongen en ontbeert soms de getergdheid die nodig is. Hij ging sowieso spelen tegen AEK, waar veel op het spel stond, en met zo'n prikkel hoopte hij Wober aan te wakkeren.
Wat een matig staaltje amateurpsychologie zou dat zijn zeg. Ik hoop dat je het zelf hebt bedacht en dat het geen hersenspinsels van Ten Hag zijn. Ik vind het ook pertinente onzin. Het is eerder vernederend en zinloos dan dat het prikkelend zou werken. Dat heeft ook niets met de persoonlijkheid van een speler te maken.
Hoe kun jij nou beoordelen of het vernederend en zinloos zou zijn? Ken je Wober persoonlijk? Weet jij hoe Ajax en spelers hun leer- en verbetertraject opstellen? Je gaat ook gewoon blind uit van eenrichtingspsychologie, terwijl de speler zelf ook wat in te brengen heeft. Zo'n plan verzint de technische staf niet zelf he, maar in overleg met de speler. Ga er maar vanuit dat Wober de brains heeft om te weten dat zijn nuchtere en rustige karakter hemzelf soms in de weg staat. Het heeft juist álles met iemand zijn persoonlijkheid te maken. Als je dat niet ziet kun je denk ik beter je mond houden over dit soort aanpakken.

'Er met de pet naar gooien' heeft hier ook geen reet mee te maken. Als je dat niet begrijpt moet je zelf niet aan komen zetten met bewoordingen als amateurpsychologie.

PostPosted: 06 Dec 2018 16:20 

Snake wrote:

Hoe kun jij nou beoordelen of het vernederend en zinloos zou zijn? Ken je Wober persoonlijk? Weet jij hoe Ajax en spelers hun leer- en verbetertraject opstellen? Je gaat ook gewoon blind uit van eenrichtingspsychologie, terwijl de speler zelf ook wat in te brengen heeft. Zo'n plan verzint de technische staf niet zelf he, maar in overleg met de speler. Ga er maar vanuit dat Wober de brains heeft om te weten dat zijn nuchtere en rustige karakter hemzelf soms in de weg staat. Het heeft juist álles met iemand zijn persoonlijkheid te maken. Als je dat niet ziet kun je denk ik beter je mond houden over dit soort aanpakken.
Daar kun jij net zo min over oordelen als ik. Dus die stelligheid van je lijkt me nergens op gebaseerd. Of heeft Wöber of Ten Hag iets daarover in media gedropt? En Wöber is een intelligente jongen, maar om mentale hardheid te kweken door hem kansloos in te laten vallen in de blessuretijd gaat wat mij betreft nergens over. Maar dat is mijn mening. Ik hoop van harte dat Wöber en Ten Hag een fantastisch plan hebben opgesteld en dat dit hem gaat helpen, maar ik geloof er werkelijk waar geen zak van. Dat blijkt ook nergens uit. Ik blijf erbij dat het nergens over gaat. En ook dat dit helemaal niets toevoegt en eerder problemen oplevert dan iets positiefs. Zie Younes.
'Er met de pet naar gooien' heeft hier ook geen reet mee te maken. Als je dat niet begrijpt moet je zelf niet aan komen zetten met bewoordingen als amateurpsychologie.
Jij doet alsof je het begrijpt, alsof er een hele theorie achter zit. Maar volgens mij zijn dat hersenspinsels. Je geeft er nu zelf een invulling en een draai aan. Hoe zat dat dan met Younes, laat daar je lichtje eens op schijnen. Welk nut of doel had die invalbeurt? Zal ongetwijfeld ook een mooi psychologisch verhaal aan te koppelen zijn.

PostPosted: 06 Dec 2018 17:02 

Als jij denkt dat het nergens op gebaseerd is, prima. Younes weet ik niet, bij Wober weet ik wel dat er veel meer speelt. Maargoed, heb er wel genoeg over gezegd. Ik ben Ten Hag onderhand aan het verdedigen terwijl ik 'm de afgrond in heb geluld afgelopen jaar 8-)

Voor de afgelopen prestaties verdient hij veel lof. Hoop zo hard dat dit ook eindelijk eens omgezet wordt in prijzen en een verder succesvol verloop in de CL. Volgende week hopelijk groepswinnaar, dan tref je in de CL ook een heel andere categorie ploegen dan als je tweede wordt. En als Ten Hag dan optimaal gebruik maakt van de breedte van de selectie, denk ik dat de competitie er nog niet eens onder hoeft te lijden. Heel benieuwd hoe hij dat gaat managen naarmate het seizoen langer duurt.

PostPosted: 06 Dec 2018 17:12 

Snake wrote:
Als jij denkt dat het nergens op gebaseerd is, prima. Younes weet ik niet, bij Wober weet ik wel dat er veel meer speelt. Maargoed, heb er wel genoeg over gezegd. Ik ben Ten Hag onderhand aan het verdedigen terwijl ik 'm de afgrond in heb geluld afgelopen jaar 8-)
Ik heb er in de media in ieder geval niets over gelezen. Daarom ging ik er vanuit dat het je eigen hersenspinsels waren. Maar als je het op bronnen baseert die je hier niet wil/kan delen is dat ook prima. Dat respecteer ik. Net als je mening overigens, prima discussie zo. Agree to disagree.
Voor de afgelopen prestaties verdient hij veel lof. Hoop zo hard dat dit ook eindelijk eens omgezet wordt in prijzen en een verder succesvol verloop in de CL. Volgende week hopelijk groepswinnaar, dan tref je in de CL ook een heel andere categorie ploegen dan als je tweede wordt. En als Ten Hag dan optimaal gebruik maakt van de breedte van de selectie, denk ik dat de competitie er nog niet eens onder hoeft te lijden. Heel benieuwd hoe hij dat gaat managen naarmate het seizoen langer duurt.
Eens, ook ik ben erg te spreken over Ten Hag dit seizoen. Het hele matige eerste halve jaar is hem weer vergeven. Blijkbaar is het - getuige ook de hele matige voorbereiding - niet zo eenvoudig om van speelwijze te veranderen en zijn ideeën erin te slijpen. Dus dat hij puur met het resultaat en niet met het spel bezig is geweest in dat eerste halve jaar vind ik achteraf wel te rechtvaardigen. Want als hij daar direct mee was begonnen en het tot net zoveel flaters had geleid als in de voorbereiding dan had hij pas echt een probleem gehad. Dan was de publieke opinie pas echt tegen hem gekeerd, nog extremer dan nu ooit al het geval was. Waarbij ook het zagen aan de stoelpoten van De Telegraaf waarschijnlijk nog heftiger zou zijn. Dus achteraf begrijp ik het beter, maar destijds was ik zeer kritisch op Ten Hag en de wijze waarop Ajax speelde.

Dat rouleren doet hij nu ook wat handiger dan voorheen. Tegen Heracles kreeg hij de deksel wat op zijn neus, al vond ik dat het team dat toen was opgesteld ook 'gewoon' had moeten winnen. Ajax speelde toen niet goed, maar het was ook extreem zuur dat het zondagsschot van Peterson er destijds invloog. Nu wisselt hij pas wanneer er een mooie stand op het bord staat of laat hij maar één of twee andere spelers spelen. Destijds waren het er wat meer geloof ik, waaronder Sierhuis die nog niets op het hoogste niveau had laten zien.

PostPosted: 16 Dec 2018 22:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Toch een knappe prestatie van Ten Hag dat je heel 2018 ongeslagen blijft in de eigen Arena. Kun je toch ook op het conto schrijven van hem.

PostPosted: 17 Dec 2018 00:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Toch een knappe prestatie van Ten Hag dat je heel 2018 ongeslagen blijft in de eigen Arena. Kun je toch ook op het conto schrijven van hem.
Knap dat we tegen Benfica wonnen en tegen Bayern gelijk speelde. De rest is doodnormaal met deze selectie.

We hebben niet tegen PSV gespeeld in eigen huis en vorig jaar speelde we ook geen Europees voetbal. Desalniettemin wonnen we niet van Utrecht, ADO en Heracles...

Ten Hag verdient credits, maar niet voor deze statistiek.

Post new topic  Reply to topic  [ 638 posts ]  Previous   1 22 23 24 25 26

All times are UTC+01:00