Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 788 posts ]  Previous   1 28 29 30 31 32
Author Message
PostPosted: 06 Mar 2019 11:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Luis Suarez
Hahaha, geweldige foto !!!

Alle credits voor ten Hag en staf.
Hoop dat we nu het licht gezien hebben en elke wedstrijd er vol voor gaan.

PostPosted: 06 Mar 2019 11:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Het drukzetten, met name in de eerste helft (begin tweede helft vond ik dat ze dat wat nalieten) was ook echt briljant. Wat een bravoure straalde Ajax uit. Komt natuurlijk doordat Ten Hag ze dat meegeeft, maar ook omdat de spelers zich prima aan hun taken hielden.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 06 Mar 2019 11:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
guy_ajax wrote:
Snake wrote:
[Valentijn Driessen]

Tegengoal was heel onnodig en daardoor maakte Ajax het zichzelf moeilijk. Dat is Ten Hag te verwijten.

[/Valentijn Driessen]

Niets dan respect en lof voor Ten Hag.
Des te schrijnender is het dat je met dit materiaal nog geen kampioen bent
Dat is wel wat te kort door de bocht. Psv en Ajax steken er sportief en financieel beiden ver bovenuit in Nederland. Dat het dan lang spannend blijft is logisch

PostPosted: 06 Mar 2019 16:33 
Erelid

Droomaankoop: Luis Suarez
Ik ben heel benieuwd hoe Ten Hag het de komende maanden gaat managen. Hij MOET gaan rouleren om overbelasting te voorkomen.

De breedte van de selectie gaat echt bepalen hoe dit seizoen gaat eindigen.

https://www.vi.nl/nieuws/bomvol-program ... e-schuiven

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 06 Mar 2019 16:55 
Erelid

Probleem is dat er een flinke kloof zit qua kwaliteit tussen de basis en de bank.

Onana rust geven? Dan Varela op doel. Kwaliteiten van hem kennen we nog niet, maar tegen Fortuna of PEC zou je het wel kunnen proberen met hem.

Van Mazraoui naar Kristensen vind ik persoonlijk een enorme verzwakking, Veltman zou je tegen Fortuna of PEC kunnen laten spelen, ware het niet dat hij denk ik geen 90 minuten kan volmaken.

Magallan en Sinkgraven kunnen prima een wedstrijd Tagliafico en Blind/De Ligt vervangen.

Op het middenveld wordt het lastig. Wie je er ook uithaalt, de vervanger zal altijd een verzwakking zijn. Dani de Wit in de basis zie ik echt niet zitten, Labyad idem.
Huntelaar of Dolberg als vervanger van een van de aanvallers kan wel prima.

PostPosted: 06 Mar 2019 19:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
geenidee4 wrote:
Probleem is dat er een flinke kloof zit qua kwaliteit tussen de basis en de bank.
Vind ik wel meevallen. Internationaal moet je hopen, dat je niet in èèn wedstrijd 2 spelers gaat missen. Stel De Ligt en Blind pakken geel en zijn beide geschorst, dan heb je een groter probleem.
Onana rust geven? Dan Varela op doel. Kwaliteiten van hem kennen we nog niet, maar tegen Fortuna of PEC zou je het wel kunnen proberen met hem.
Niemand kent Varela maar in de competitie mag het geen probleem zijn. Ik vind het nog steeds niet echt de schuld van Lamprou alleen maar het is geen puntenpakker.
Van Mazraoui naar Kristensen vind ik persoonlijk een enorme verzwakking, Veltman zou je tegen Fortuna of PEC kunnen laten spelen, ware het niet dat hij denk ik geen 90 minuten kan volmaken.
Hetzelfde als hierboven. In de eigen competitie kun je gerust met Kristensen of Veltman spelen. Ook tegen PSV. Mazraoui is een goede vorm beter maar de laatste tijd vond ik ook hem niet zo best. Als de rest van de achterhoede kompleet is, kun je best met Kristensen aankomen.
Magallan en Sinkgraven kunnen prima een wedstrijd Tagliafico en Blind/De Ligt vervangen.
Eens. Mocht Tagliafico wegvallen kun je daar ook Blind neerzetten.
Op het middenveld wordt het lastig. Wie je er ook uithaalt, de vervanger zal altijd een verzwakking zijn. Dani de Wit in de basis zie ik echt niet zitten, Labyad idem.
De Wit eens. Die komt er alleen maar in om druk te zetten. Dat kan echt niet een hele wedstrijd. Labyad blijf ik onderschat vinden. Als hij speelt, speelt hij altijd prima in dienst van het elftal. Eiting is er ook nog maar ik weet niet hoe fit hij is.
Huntelaar of Dolberg als vervanger van een van de aanvallers kan wel prima.
Dit zijn 2 spitsen. Ik vind wel, dat je op de vleugels kwetsbaar blijft. Tadic blijft natuurlijk vaste spits in internationale wedstrijden dus als Neres of Ziyech een keer niet kunnen spelen, moet je Tadic wel weer naar linksbuiten halen omdat je geen andere buitenspeler hebt. Dolberg wordt dan spits. Die is nog lang niet zo slim en sluw als Tadic in de spits.

Je moet gewoon hopen, dat je per wedstrijd maar 1 geschorste hebt. Dat is te doen. En dan heb ik het over de CL wedstrijden.

PostPosted: 06 Mar 2019 20:14 
Erelid

Ik kijk er bij een paar zaken toch anders tegenaan. Ik vind namelijk dat Kristensen nog niet zo ver is als Mazraoui. Dat zag je tegen Heerenveen in de beker ook. Met Veltman zou ik het wel aandurven, maar nogmaals, kan die na zo'n slepende blessure al hele wedstrijden vol maken?

Dat Labyad in dienst van het elftal speelt is goed, maar ik heb hem nog niet zien overtuigen. Kan ook geen bijzondere kwaliteiten bij hem ontdekken. Maar in een team dat goed draait moet ook hij gedijen zou je toch zeggen. Eiting schrijf ik ook nog zeker niet af, is die inmiddels al terug van zijn blessure?

Op de vleugels hebben we Cerny. Bij hem moet echt een keer het kwartje gaan vallen. Misschien zou speeltijd voor hem ervoor zorgen dat hij het eindelijk eens helemaal laat zien. In het laatste seizoen dat Frank de Boer hier coach was vond ik Cerny echt goed en dreigend. Na die wedstrijd op de Vijverberg en zijn blessure is het er nooit meer uitgekomen. Misschien toch weer eens proberen.

Dolberg is niet zo goed als Tadic in de spits maar in de Eredivisie moet hij toch kunnen renderen.

Hoe dan ook, rouleren om het rouleren hoeft ook weer niet. Alleen als spelers echt aan rust toe zijn. Wellicht tegen PEC niet iedereen laten spelen, want dat is doordeweeks en dat lijkt me wel zwaar. En tegen Fortuna kun je bij een goede tussenstand ook wat belangrijke spelers eruit halen. Zou Frenkie misschien een keer voortijdig eraf halen; zei dat hij tegen Real kramp in de benen kreeg (vandaar die rare actie voor eigen goal) en krijgt natuurlijk ook vaak wat schoppen te verwerken, vooral in de Eredivisie.

PostPosted: 11 Mar 2019 14:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Wanneer mag hij zijn contract gaan verlengen?

Afhankelijk van het pakken van een prijs? Of móet het kampioenschap worden gepakt voor een verlenging? En hoe bepaal je de waarde van het halen van de kwartfinales van de CL en mogelijk meer?

En daarbij, wat wil Ten Hag zelf? Heeft natuurlijk geen absolute binding met de club zoals hij dat wel met een club als Twente heeft. Geen clubman bij Ajax. Wat doet hij wanneer een club als Everton op de stoep staat, om maar even een middenmoter uit Engeland te noemen.

PostPosted: 11 Mar 2019 16:36 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ik denk dat hij blijft. Hij zal nergens zo'n goede dekking hebben van de directeuren als bij AJAX.

PostPosted: 11 Mar 2019 17:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik hoop dat hij blijft. Schijnt een topsport klimaat te creëren en veel te eisen over zijn spelers en zichzelf. Lijkt mij prima voor Ajax. We spelen erg goed voetbal, met variatie/een plan b. Dus als het niet instort en er worden 1e of 2e dan vind ik het al best.

PostPosted: 12 Mar 2019 20:16 

Altijd fijn om te horen dat VI wel positief is over Ten Hag. Daar wordt hij wel als een vakman neergezet die veel uit zijn spelers weet te halen. Ze tactisch goed voorbereid en ook qua fysieke arbeid weet hoe hij met de ploeg om moet gaan. We hebben ondanks het drukke programma en een aantal spelers dat actief was op het WK maar weinig te maken met blessureleed. De Telegraaf is niet objectief, dat zie je aan alles. Die grijpen iedere mogelijkheid aan om hem in een kwaad daglicht te stellen. Ik vraag me nog steeds af waarom, Ten Hag heeft weinig rariteiten begaan richting De Telegraaf of Driessen. Dat hij niet zo mediageniek is lijkt me geen reden om hem zo massaal te bekritiseren.

Jansen zie ik als een neutraal persoon die er veel objectiever in staat. Is kritisch wanneer het moet, maar deelt ook complimenten uit. Aanrader voor de mensen die het medium nog niet kennen: de Pantelic podcast. Freek Jansen en Arco Gnocci die in een half uurtje wekelijks het Ajax-nieuws doornemen. Fijn om te luisteren en ik merk dat bijvoorbeeld AS het ook steeds vaker gebruikt om items over te maken.

PostPosted: 18 Mar 2019 08:14 

Gisteren net als de spelers gefaald. Waarom Neres niet meteen naar zijn favoriete rechterkant toen Ziyech uitviel? Waarom Veltman iet laten spelen? Je weet dat die tegen Juve aan de bak moet, kortom ritme nodig heeft en Nous is al weken slecht. Eigenlijk is het na de winterstop hommeles.
Nous geeft zelf ook aan dat hij vermoeid is. Trouwens ook slecht van hem dat hij dat niet tijdig aangeeft maar blijft aanmodderen. Geeft geen blijk van professionalisme.
Het week in week uit gepruts van Dolberg heeft blijkbaar ook geen gevolgen. Geef Traoré maar eens de kans.

PostPosted: 18 Mar 2019 14:26 

Altijd fijn om te horen dat VI wel positief is over Ten Hag. Daar wordt hij wel als een vakman neergezet die veel uit zijn spelers weet te halen. Ze tactisch goed voorbereid en ook qua fysieke arbeid weet hoe hij met de ploeg om moet gaan. We hebben ondanks het drukke programma en een aantal spelers dat actief was op het WK maar weinig te maken met blessureleed. De Telegraaf is niet objectief, dat zie je aan alles. Die grijpen iedere mogelijkheid aan om hem in een kwaad daglicht te stellen. Ik vraag me nog steeds af waarom, Ten Hag heeft weinig rariteiten begaan richting De Telegraaf of Driessen. Dat hij niet zo mediageniek is lijkt me geen reden om hem zo massaal te bekritiseren.

Jansen zie ik als een neutraal persoon die er veel objectiever in staat. Is kritisch wanneer het moet, maar deelt ook complimenten uit. Aanrader voor de mensen die het medium nog niet kennen: de Pantelic podcast. Freek Jansen en Arco Gnocci die in een half uurtje wekelijks het Ajax-nieuws doornemen. Fijn om te luisteren en ik merk dat bijvoorbeeld AS het ook steeds vaker gebruikt om items over te maken.
Dat stuk over de fysieke arbeid moet ik terugnemen hoor. Tegen Real op adrenaline zich een keer helemaal op kunnen laden en alles gegeven. Daarna bleek pas hoe 'op' deze ploeg is. Zowel tegen Zwolle als tegen AZ niet vooruit te branden.

Toch te weinig gerouleerd? Te veel schrik gehad na de wedstrijd tegen Heracles in de ArenA? Onze geroemde 'brede bank' toch niet zo breed als gedacht? Kristensen, Labyad, Sinkgraven en dergelijke voegen weinig toe.

Post new topic  Reply to topic  [ 788 posts ]  Previous   1 28 29 30 31 32

All times are UTC+01:00