Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1247 posts ]  Previous   1 46 47 48 49 50
Author Message
PostPosted: 05 Mar 2020 10:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
renemar wrote:
Hij weet het niet meer. Gisteren weer met Blind op het middenveld en Alvarez-Martinez centraal achterin. Hij doet maar wat en hoopt dat dat goed uitpakt.
Traoré is plotseling helemaal uit beeld.
Nu is er imo maar een optie, terugvallen naar het elftal van de laatste maanden 2019 voor zover dat mogelijk. Spelers die geblesseerd zijn vervangen. In ieder geval niet blijven schuiven met spelers. Ze hebben nu vastigheid nodig.
Dus Blind centraal achterin en middenveld Martinez, vd Beek, en Ziyech.
Veltman vervangen door een van de dames Snip en Snap. Het is niet anders.
Heeft hij het ooit wel geweten dan?

Hij wilde Marin hebben als opvolger van Frenkie en zette ook nog Alvarez op het middenveld. Hij bijft daarnaast krampvastig vasthouden aan zijn 'blok van 4' terwijl je daar niet de spelers voor hebt.

Wanneer begon het dit seizoen te draaien? Toen Ziyech op 10 kwam te spelen en hij met Neres én Promes begon. Iets dat wij allemaal al zagen als best mogelijke opstelling met deze zelectie; Ten Hag begon er pas na een paar maanden mee. Deze clown zette Promes (of Neres) gewoon eerst op de bank, hé.

Vorig seizoen? Toen Tadic aangaf ook in de spits te kunnen spelen. Ten Hag probeerde het eerst gewoon met Huntelaar en Sierhuis.

Is er al ooit één wissel geweest waar het team beter van begon te draaien? Deze man zette Frenkie en Blind doodleuk tegenover Luuk de Jong: 3-0.

PostPosted: 05 Mar 2020 11:23 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
guy_ajax wrote:
Hij wilde Marin hebben als opvolger van Frenkie en zette ook nog Alvarez op het middenveld. Hij bijft daarnaast krampvastig vasthouden aan zijn 'blok van 4' terwijl je daar niet de spelers voor hebt.
Klopt. En dat ook in samenwerking met Overmars. Die had moeten zorgen voor een technische verdedigende middenvelder en een creatieve middenvelder.
Iets wat ik nu niet pas zeg maar al ver voor het begin van dit seizoen. Niet alleen voor dit seizoen maar ook met oog op het komende seizoen.
Het zijn meerdere factoren, maar dat is geen excuus voor Ten Hag om zo te falen.
Ook moet AJAX meerdere systemen kunnen spelen. Zelfs de extreme Ajacieden als Cruijff en Van Gaal speelden een ander systeem als de tegenstander of de tijd daarom vroeg. Waarom blijft TH dan volharden in hetzelfde spel inderdaad.

PostPosted: 05 Mar 2020 12:19 

guy_ajax wrote:
renemar wrote:
Hij weet het niet meer. Gisteren weer met Blind op het middenveld en Alvarez-Martinez centraal achterin. Hij doet maar wat en hoopt dat dat goed uitpakt.
Traoré is plotseling helemaal uit beeld.
Nu is er imo maar een optie, terugvallen naar het elftal van de laatste maanden 2019 voor zover dat mogelijk. Spelers die geblesseerd zijn vervangen. In ieder geval niet blijven schuiven met spelers. Ze hebben nu vastigheid nodig.
Dus Blind centraal achterin en middenveld Martinez, vd Beek, en Ziyech.
Veltman vervangen door een van de dames Snip en Snap. Het is niet anders.
Heeft hij het ooit wel geweten dan?

Wanneer begon het dit seizoen te draaien? Toen Ziyech op 10 kwam te spelen en hij met Neres én Promes begon. Iets dat wij allemaal al zagen als best mogelijke opstelling met deze zelectie; Ten Hag begon er pas na een paar maanden mee. Deze clown zette Promes (of Neres) gewoon eerst op de bank, hé.

Vorig seizoen? Toen Tadic aangaf ook in de spits te kunnen spelen. Ten Hag probeerde het eerst gewoon met Huntelaar en Sierhuis.

Is er al ooit één wissel geweest waar het team beter van begon te draaien? Deze man zette Frenkie en Blind doodleuk tegenover Luuk de Jong: 3-0.
Klopt. Ik bedoelde meer dat hij nu praktisch iedere wedstrijd iets anders probeert. Er zit nu helemaal geen lijn meer in.

PostPosted: 05 Mar 2020 13:08 
Erelid

Het probleem is gewoon dat we het hele seizoen al 3-1-6 spelen. Bij balverlies ligt het hele veld open. De 10 staat naast de spits, evenals de buitenspelers die dan in totaal op een kluitje van 15 meter bij elkaar staan. De 2 backs staan dan als buitenspelers opgesteld, de linker CVM staat altijd naast de centrale verdedigers.

En dan is er voor de overige middenvelder nog ruimte om in het enorme gat op het middenveld te duiken. Meestal is dit dan de rechter CVM (meestal VD Beek), die dus ook bijna altijd 'weg' is.

Waanzin... En duidelijke tactische instructie. Een incapabele tactische coach is het.

We hebben vorig jaar de halve finale CL gehaald ondanks Ten Hag. 100%. En dat had de finale moeten zijn als hij toen al niet van die rare fratsen had gehad. (Magallan in de laatste minuut erin brengen in Spurs thuis).

PostPosted: 05 Mar 2020 13:36 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Hij krijg de boel niet meer aan de praat. Toch wel zorgwekkend.

PostPosted: 05 Mar 2020 21:36 

GJ1402 wrote:
Daar begint het idd sterk op te lijken. Heel zorgelijk. Ik zou ‘m ontslaan als er zaterdag geen verbetering zichtbaar is. Klinkt hard, maar ik denk noodzakelijk

PostPosted: 05 Mar 2020 21:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
GJ1402 wrote:
Daar begint het idd sterk op te lijken. Heel zorgelijk. Ik zou ‘m ontslaan als er zaterdag geen verbetering zichtbaar is. Klinkt hard, maar ik denk noodzakelijk
En dan?

Wie of wat zet je dan voor de groep, Reiziger en Bogarde? Vraag me af of dat ons verder gaat helpen.

PostPosted: 05 Mar 2020 22:07 
Erelid

GJ1402 wrote:
En dan?

Wie of wat zet je dan voor de groep, Reiziger en Bogarde? Vraag me af of dat ons verder gaat helpen.
Ten Cate als interim? Lijkt me wel een slimme gozer om met onze vedettes om te gaan en ons kampioen kan maken. Als we van Heerenveen verliezen staan we max. 3 punten achter op de koploper terwijl we een beter doelsaldo hebben. Kampioen kunnen we echt nog wel worden; maar ik denk ook niet dat Ten Hag het aan de praat gaat krijgen.

Volgend jaar Bosz of Slot proberen los te weken. Vind Gallardo van River Plate ook een interessante optie.

PostPosted: 06 Mar 2020 08:34 

Imo moet je en verschil maken tussen trainer en coach. Als we eerlijk zijn kunnen wij de trainer Ten Hag niet beoordelen. Dat kunnen eigenlijk alleen de mensen die dagelijks met hem werken/gewerkt hebben.
De coach kunnen we denk ik wel tot bepaalde hoogte beoordelen. Wat zijn zijn opstellingen, hoe wisselt hij? Maakt hij tactische ingrepen waarna het spel in het voordeel kantelt? Zijn zijn ingrepen logisch? Dat laatste is natuurlijk ook subjectief. Iedereen heeft zijn eigen mening.
Wij hebben een oordeel op basis van wat er op het veld tijdens wedstrijden gebeurt. En dat mag ook. En dan is het ook nog eens zo dat iedereen een eigen mening heeft. Voor de een is het resultaat heilig waarbij het niet uitmaakt hoe er gespeeld wordt, de ander wil vooral attractief voetbal zien en weer een ander wil beide.
Ik kan alleen voor mezelf praten, ik behoor tot de groep mensen die zowel resultaten als goed voetbal wil.
De lat ligt hoog en dat moet ook bij AJAX.
Wat mij aan Ten Hag het meest stoort zijn zijn slechte analyses (ook hierin is Bosz een verademing). Hij is veel te positief. Ook durft hij sommige spelers imo niet aan te pakken. Ik mis ook tactische ingrepen die goed uitpakken. Zijn wensaankopen Labyad en Marin zijn dramatisch.
Momenteel heb ik het idee dat hij iedere keer weer wat anders doet. Ik vind dat je juist naar vastigheden moet zoeken als het minder gaat.
Hij moet imo nu terug naar het middenveld van voor de winterstop.
Alles bij elkaar schat ik Bosz hoger in. Die man hebben ze geschoffeerd, hoop dat hij nog eens terugkomt. Maar die heeft onlangs verlengd bij Leverkusen dus voorlopig zit dat er niet in.
Heb wel het idee dat hij nog eens terug wil komen.

PostPosted: 06 Mar 2020 14:59 
Erelid

GJ1402 wrote:
Ik heb in ieder geval wel steeds meer de neiging om te zeggen dat er volgend seizoen een nieuwe trainer voor de groep moet staan. Als de titel ook verspeelt wordt heeft de directie ook geen keus vind ik.
renemar wrote:
Alles bij elkaar schat ik Bosz hoger in. Die man hebben ze geschoffeerd, hoop dat hij nog eens terugkomt. Maar die heeft onlangs verlengd bij Leverkusen dus voorlopig zit dat er niet in.
Heb wel het idee dat hij nog eens terug wil komen.
Heb ik ook veel hoger zitten dan Ten Hag. Maar als dit technische hart blijft zitten komt Bosz natuurlijk nooit terug.

PostPosted: 06 Mar 2020 15:15 
Erelid

Het technisch hart bestaat al 5 jaar niet meer. Jonk en De Boer waren al weg. En twee jaar geleden vertrok Bergkamp (en Spijkerman). Overmars stond aan Bosz' zijn kant en volgens mij was Van der Sar niet per se tégen Bosz.

PostPosted: 06 Mar 2020 22:11 
Erelid

Ik bedoel daarmee VdSar en Overmars. Ik denk dat Bosz zich ontzettend in de steek gelaten voelt door beide mannen. Daar zit rancune. Dat kan niet anders.

PostPosted: 07 Mar 2020 01:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Tadic
Ligt het aan mij of doet Ten Hag mij een beetje aan de Boer denken? Fantastisch in het eerste jaar,... en vervolgens bergafwaarts.

Zou graag Bosz nog wel een keer terug willen zien keren, maar zolang Overmars en Van der Sar er zitten zal dat voorlopig wel niet gaan gebeuren. Jonk idem.

Ben benieuwd hoeveel krediet Ten Hag heeft na vorig jaar, ik bedoel als je de komende 3 wedstrijden ook verliest dan houd het toch een keer op lijkt mij?

PostPosted: 07 Mar 2020 03:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik snap niet dat mensen zo graag Bosz terug willen.
Heeft uiteindelijk ook de titel niet gewonnen bij Ajax. Ik heb zijn topic nog even nagelezen en daar zie je ook commentaar. Titel uit zicht, zaadpartijen, slecht wisselbeleid ( nooit Younes of Traore wisselen ), wisselspelers ontevreden, middenvelders naast de spitsen. Verder nog het commentaar dat hij geen plan B had. Het lijkt wel of ze het over Ten Hag nu hebben.

Volgens Freek Jansen had de groep maandag en ook dinsdag veel gepraat. Als je dan woensdag bij de 1-0 gelijk buitenspel opheft. Daarnaast 38 keer de bal weggeeft als 6 zijnde, dan kan je daar als coach weinig aan doen ( ja wisselen misschien, maar geeft dat vertrouwen aan je normaliter beste speler ). Ziyech had zondag 42x een unforced error dacht ik ergens te lezen. Daar kan je ook niet tegenop toch als coach?

Ik zou wel graag zien dat we eens een keer een van die belangrijke spelers die verzaakt gewoon vroeg, echt vroeg wisselen als ze het weer laten lopen.

PostPosted: 09 Mar 2020 23:49 

Fijn dat in de tweede helft de backs een stuk minder hoog stonden. Maar waarom was dit de eerste helft al niet het geval. Je weet al op voorhand dat Van Bergen en Ejuke twee snelheidsduivels zijn op de flank die graag met ruimte voor zich spelen. Dan moet je hen niet in de kaart spelen door veel ruimte achterin weg te geven doordat je backs continu aan het aanvallen zijn. Bovendien is de meerwaarde vrij miniem. Dat weegt niet de mogelijkheden die de tegenstander krijgt doordat het van alle ruimte kan profiteren. Kies er dan voor om je backs laag te houden. Dan staat het defensief in ieder geval een stuk beter. Van daaruit kun je dan kijken of je tot kansen kan komen, maar zorg eerst dus dat je ze niet tegen blijft krijgen. De afgelopen weken was continu billenknijpen en Onana op de blote knietjes danken.

PostPosted: 12 Mar 2020 21:55 
Beheerder

Ajax schroeft activiteiten terug, Ten Hag past trainingsschema aan
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-schroeft- ... schema-aan

PostPosted: 13 Mar 2020 08:59 

Je zult toch in training moeten blijven. Zolang er niemand bij AJAX ziek is c.q. ziekteverschijnselen krijgen lijkt het mij dan ook normaal dat trainingen gewoon doorgaan.
Zullen ze ook vriendschappelijke wedstrijden gaan spelen zoals in interlandbreaks?
Lijkt mij niet dat daar iets op tegen is. De medische zorg zal toch zeker prima zijn en er zal nauwkeurig in de gaten gehouden worden of spelers/trainers/begeleiders ziekteverschijnselen krijgen dunkt me.
Ben benieuwd hoe ze dat gaan inkleden.

PostPosted: 25 Mar 2020 21:28 
Beheerder

Johan Derksen: ‘Spelersgroep van Ajax keert zich tegen Erik ten Hag’
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=369798 :roll:

PostPosted: 26 Mar 2020 03:22 

343 wrote:
Johan Derksen: ‘Spelersgroep van Ajax keert zich tegen Erik ten Hag’
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=369798 :roll:
Bij elke trainer heb je ontevreden spelers, zeker als je als club uit een kleinere competitie er 2 voor bijna 30 miljoen haalt en weinig laat spelen..

https://nos.nl/artikel/2050515-de-boer- ... keken.html
https://www.dvhn.nl/sport/Ook-Bazoer-bo ... 01135.html

Het is jammer wat dat betreft dat je het seizoen niet kan uitspelen, dan kan je zien of Ajax zich goed herpakt en het spel ook weer beter wordt of dat we voortmodderend nog kampioen werden. Dan weet je ook beter wat je met ten Hag aan moet.

PostPosted: 26 Mar 2020 14:43 

Die geluiden zijn er ook vanuit De Telegraaf en Derksen is er ook al eerder over begonnen. Klinkt ergens ook als je gelijk (alsnog) willen halen. Zie je wel, maar toen kwam het niet naar buiten omdat er succes was. En succes verbloemd alles. En nu heb je alsnog een stok om mee te slaan, want de resultaten die blijven uit.

Heeft de spelersgroep nog voldoende vertrouwen in Ten Hag en waarom wel/niet moet Overmars zichzelf afvragen. En dan kijken of er gehandeld moet worden. Stel dat er wat ontevreden spelers lekken dan is er niets aan het handje. Maar zijn het - bij wijze van - Blind, Tadic en Van de Beek die ontevreden zijn dan wordt het alweer een ander verhaal. En ook in welke mate ze ontevreden zijn en waarover. Ik geloof er allemaal niet zo veel van, maar je moet dit wel ten alle tijden blijven peilen. De trainer moet draagvlak hebben binnen de spelersgroep. In goede en in slechte tijden.

En stel dat er scheurtje zijn ontstaan dan hoeft dat geen groot probleem te zijn. Houd het intern, schud elkaar de hand en laat elkaar in je waarde. Dan is er voor beide partijen geen gezichtsverlies en dat is niet onbelangrijk. Stel dat Ten Hag gaat, dan moet je gaan kijken of je iemand als Slot kan halen. Verder blijft Grim interessant. Die kent de club en laat aansprekend voetbal zien met beperkt materiaal. Ik zou het niet heel raar vinden als hij bij Ajax komt te werken, ware het niet dat het in eerste instantie als assistent is of als veldtrainer. Bosz lijkt me helaas niet meer haalbaar, die heeft recent bijgetekend.

PostPosted: 27 Mar 2020 12:12 

Ten Hag werd laatst nog wel genoemd bij Borussia Dortmund volgens mij. Zou mij ook niets verbazen dat hij na dit jaar weggaat. Zelf zou ik Jonk graag zien komen ( misschien Ten Cate als assistent, al heb je met Bogarde hem misschien ook niet meer nodig al kan je dat lastig zeggen op basis van 1 wedstrijd bij het 1e ).

PostPosted: 28 Jun 2020 13:11 
Beheerder

Interview met Ten Hag in het Parool.
https://www.parool.nl/sport/erik-ten-ha ... ~bf2ec505/

Post new topic  Reply to topic  [ 1247 posts ]  Previous   1 46 47 48 49 50

All times are UTC+02:00