Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 419 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 17  Next
Author Message
PostPosted: 22 Dec 2017 11:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech

Tweede wedstrijd na de winterstop is het Utrecht - Ajax.
En de eerste is Ajax-Feyenoord. Gelijk een vuurdoop dus. Nogmaals, best wel riskant. Hopelijk plant Ajax genoeg oefenwedstrijden in de winterstop om Ten Hag en de spelers aan elkaar te laten wennen.

Ja klopt, Ten Hag zat er van 2013-2015 (bij Bayern II) en toen was Guardiola hoofdcoach van het eerste elftal.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 22 Dec 2017 12:02 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Meneer speelt aantrekkelijk voetbal, dealt met moeilijke jongens, heeft kennis opgedaan bij Bayern en haalt met Utrecht geen slechte resultaten. Dat spreek allemaal in zijn voordeel.

Toch heb ik dubbele gevoelens.

PostPosted: 22 Dec 2017 12:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
geenidee4 wrote:
Nogmaals, best wel riskant. Hopelijk plant Ajax genoeg oefenwedstrijden in de winterstop om Ten Hag en de spelers aan elkaar te laten wennen.
Ik denk, dat een trainer niet direct zo veel invloed heeft of kan hebben. Ten Hag is niet gek en zal op deze lijn voortborduren. Misschien dat er een enkele speler in de winterstop komt, die hij inpast maar ik verwacht niet, dat Ten Hag meer dan 2 of 3 spelers anders opstelt dan Keizer zou doen. Iets nieuws in 2 weken tijd erin slijpen gaat niet en als je dan direct tegen Feyenoord moet....
Ja klopt, Ten Hag zat er van 2013-2015 (bij Bayern II) en toen was Guardiola hoofdcoach van het eerste elftal.
Op een of andere manier geeft me dit een beter gevoel. Ik heb ook wat artikelen gelezen en daaruit blijkt wel, dat Ten Hag ook vernieuwend is. Guardiola staat voor aanvallend totaalvoetbal, dus dat heeft hij daar meegekregen.

PostPosted: 22 Dec 2017 12:50 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: 405
GJ1402 wrote:
Meneer speelt aantrekkelijk voetbal, dealt met moeilijke jongens, heeft kennis opgedaan bij Bayern en haalt met Utrecht geen slechte resultaten. Dat spreek allemaal in zijn voordeel.

Toch heb ik dubbele gevoelens.
Komt waarschijnlijk doordat het een hork uit het verre Oosten is. Was het iemand met haar uit Amsterdam Zuid, dan hadden we een totaal ander gevoel. (Van 't Schip uitstraling).

Het schijnt een bijzonder aardige man te zijn heb ik gehoord van een vriend die in de journalistiek werkt.

PostPosted: 22 Dec 2017 12:55 

murdoch01 wrote:
renemar wrote:
Als het inderdaad Ten Hag wordt zou het mij niks verbazen als hij gaat botsen met Ziyech. Twee grote ego's. De een die het teambelang boven alles stelt en de ander die vooral voor zichzelf voetbalt. Kan leuk worden.
En je wil zeggen dat Labyad geen ego heeft? Of dat Bosz geen ego had? Volgens mij kunnen ego's in het veld best omgaan met ego's op de bank, zolang er maar een duidelijke visie achter zit!

Nu wil ik niet zeggendat dit mijn ideale keuze zou zijn, maar hij heeft (zover ik kan zien) altijd het maximale gehald uit de spelersgroepen waar hij heeft voorgestaan! En ja, als je geen selectie hebt met (potentiele) topspelers, zal je als coach je speelwijze daarop moeten aanpassen
IK weet niet of Labyad een ego heeft. Als dat zo is kan Ten Hag daar blijkbaar goed mee overweg. Ook Labyad zal zich dan hebben aangepast. Van twee kanten dus.
Ben bang dat Ziyech halsstarrig is en, zoals uit zijn uitingen blijkt, zich niet wil aanpassen. Die waant zich de vedette.

PostPosted: 22 Dec 2017 13:04 

Droomaankoop: Luis Suarez
Dat Ziyech zich niet wil aanpassen blijkt ook wel uit zijn overstap van Twente naar Ajax. Speelt nog precies hetzelfde.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 22 Dec 2017 13:58 
Nieuwsredacteur

guy_ajax wrote:

Heeft Ten Hag niet bij Bayern gezeten toen Guardiola daar zat?
Ja.

En tuurlijk gaat hij 4-3-3 of 3-4-3 spelen. We hebben toch geen materiaal voor 5-3-2 of 4-4-2.
Dijks en Zeefuik het meeste aan de bal laten komen? :lol:

Ik vind het een enorm voordeel dat Ten Hag goed met zogenaamde 'moeilijke' spelers om kan gaan. Dat zijn vaak wel gastjes met talent die wedstrijden voor je kunnen winnen.
Denk inderdaad ook dat hij 4-3-3 gaat spelen. Verder wacht ik het af. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen. De kritiek op Keizer dat het wisselvallig was geldt alleen ook wel een beetje voor Ten Hag bij Utrecht...

PostPosted: 22 Dec 2017 14:08 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Niet het goede gevoel dat ik direct bij Bosz had.
Afwachten hoe hij AJAX wil laten spelen.
https://www.tussendelinies.nl/erik-hag- ... euw-niveau

PostPosted: 22 Dec 2017 14:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Maar maakt het nou uit of hij nou 433, 532 of 442 speelt? Een opstelling staat niet inherent aan een spelopvatting en deze opstellingen staan niet gelijk aan betonvoetbal. Onder Jol speelde we nagenoeg ook 442. Daarnaast speelt een club als Tottenham ook 532 en die vind ik (normaal dan) ook helemaal niet verkeerd spelen. Ook in een 532 formatie (of 442) kun je de 5 seconde regel toevoegen, de combinatie aangaan en hoog verdedigen.

Voor de rest denk ik, mocht dit gerucht waar zijn, dat Overmars wel goede gesprekken heeft gehad met Ten Hag over de speelwijze en wat er van hem verwacht wordt.

Ik moest wel lachen om de naam Schreuder aangezien ik Renemar nog wel eens heb uitgelachen om zijn vertrouwen in hem, maar nu komt hij waarschijnlijk dus toch nog.

PostPosted: 22 Dec 2017 14:32 
Beheerder

Tomza2 wrote:
Maar maakt het nou uit of hij nou 433, 532 of 442 speelt? Een opstelling staat niet inherent aan een spelopvatting en deze opstellingen staan niet gelijk aan betonvoetbal. Onder Jol speelde we nagenoeg ook 442. Daarnaast speelt een club als Tottenham ook 532 en die vind ik (normaal dan) ook helemaal niet verkeerd spelen. Ook in een 532 formatie (of 442) kun je de 5 seconde regel toevoegen, de combinatie aangaan en hoog verdedigen.
Uh...jah, dat maakt wel wat uit als je vleugelspelers in de selectie hebt en heel de jeugd 433 speelt. :? AJAX is geen Tottenham of welke club dan ook. AJAX is AJAX.
Ja, Jol.... :roll:

https://nos.nl/artikel/2208870-ajax-en- ... n-hag.html

PostPosted: 22 Dec 2017 14:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
343 wrote:
Uh...jah, dat maakt wel wat uit als je vleugelspelers in de selectie hebt en heel de jeugd 433 speelt. :? AJAX is geen Tottenham of welke club dan ook. AJAX is AJAX.
Ja, Jol.... :roll:

Ja he he; dat snap ik ook wel, maar ik heb het over de stelling dat 532 en 442 gelijk staat aan betonvoetbal, wat in mijn ogen gewoon niet klopt. Je ziet mij niet beweren dat Ajax nu 532 moet gaan spelen. En als een speler vanuit onze opleiding alleen kan spelen in een ons heilige 433 systeem; dan moet hij zich afvragen of hij het wel gaat redden als profvoetballer.

PostPosted: 22 Dec 2017 14:48 
Beheerder

Tomza2 wrote:
Ja he he; dat snap ik ook wel, maar ik heb het over de stelling dat 532 en 442 gelijk staat aan betonvoetbal, wat in mijn ogen gewoon niet klopt. Je ziet mij niet beweren dat Ajax nu 532 moet gaan spelen. En als een speler vanuit onze opleiding alleen kan spelen in een ons heilige 433 systeem; dan moet hij zich afvragen of hij het wel gaat redden als profvoetballer.
Ons heilige 433 systeem? Ja, dat is heilig en dat is AJAX voor mij. En Bosz (en Cruijff) hebben bewezen dat dit nog altijd makkelijk kan.

Beetje onzin. Bergkamp haalde het niet bij Inter. Slechte profvoetballer?
Geen problemen als Ten Hag zich zo nu en dan aanpast, maar eerste systeem (uitgangspunt) moet altijd 433 zijn.
https://www.foxsports.nl/video/2055314/ ... aardering/

PostPosted: 22 Dec 2017 14:51 

Maar waarom is het heilig? Ik heb dat ook nooit helemaal begrepen.

Voor mij is aantrekkelijk voetbal heilig. En of dat nou in 4-3-3, 4-4-2 of 1-1-8 gebeurt maakt me werkelijk niks uit.

PostPosted: 22 Dec 2017 14:55 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Stormrage wrote:

Voor mij is aantrekkelijk voetbal heilig. En of dat nou in 4-3-3, 4-4-2 of 1-1-8 gebeurt maakt me werkelijk niks uit.
4-3-3 is heilig voor de manier dat we willen spelen. zo benut je het veld maximaal.

Wij hebben al ons succes daar aan te danken, dus daarom is het heilig. Zo worden ook onze jeugdspelers opgeleid.

PostPosted: 22 Dec 2017 14:58 
Beheerder

Vanwege de hele jeugdcultuur van AJAX.
Vraag het Cruijff: http://www.soccernews.nl/news/256201/cr ... nze-kracht

Doet me wel pijn dat sommige AJAX-fans gewoonweg niet (willen) weten waar AJAX (en Cruijff) voor stonden en zouden moeten staan.

PostPosted: 22 Dec 2017 15:05 

Vergeef me, maar ik heb het totaalvoetbal met 4-3-3 natuurlijk nooit meegemaakt.

PostPosted: 22 Dec 2017 15:10 
Beheerder

Lees je dan eens in. Waarom denk je dat Cruijff de revolutie is begonnen?
Helemaal niets tegen andere invloeden, want ook 433 kan een evolutie ondergaan, maar als Ajacied zou je toch moeten weten waar AJAX en Cruijff voor staan.
En dat werkte in de jaren 60 en dat werkt vandaag de dag nog altijd. Overigens heb ik niets tegen incidentele aanpassingen. Deden Cruijf, Michels en Van Gaal ook weleens.

Ten Hag lijkt me een uitstekende trainer, maar, wat mij betreft, valt of staat alles of hij wel 433 wil spelen. Hopelijk geeft hij daar snel uitsluitsel over. Zo ja (433), dan heb ik er al veel meer vertrouwen in.

PostPosted: 22 Dec 2017 15:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
Wat nou 'stevig onderhandelen'? Wij betalen schijnbaar die contractueel vastgelegde 7 ton en dan is het toch klaar? Of zie ik het nu verkeerd?

PostPosted: 22 Dec 2017 15:25 
Erelid

rebuah wrote:
Wat nou 'stevig onderhandelen'? Wij betalen schijnbaar die contractueel vastgelegde 7 ton en dan is het toch klaar? Of zie ik het nu verkeerd?

:lol:

Als hij een gelimiteerde transfersom heeft dan zijn ze er inderdaad snel uit.

PostPosted: 22 Dec 2017 15:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
433 is voor mij ook heilig.
433 is ook de enige manier voor Ajax in het bijzonder en het nederlands voetbal in het algemeen om succes te halen want met elk ander systeem, kun je niet op tegen die grote clubs omdat die veel betere spelers hebben voor een gelijkwaardig systeem. Ga je nooit winnen met deze markt.

Ajax onderscheidde zich door Cruijff en Van Gaal.
Een systeem wat niet veel clubs kennen en wat heel lastig te bespelen is.

PostPosted: 22 Dec 2017 15:38 

Voor mij zijn 4-3-3 , maar ook 3-4-3 zoals Van Gaal het vaak speelde ook heilig. De ruggengraat van deze club.

PostPosted: 22 Dec 2017 15:41 

Als ik dit lees komt hij bij mij toch wel over als iemand die intelligent over het voetbal nadenkt, een team kan inspireren en vooral iemand met een visie. Zo'n interview zou Keizer nooit gegeven kunnen hebben, hoe aardig hij ook is. Ten Hag wil boven alles presteren. Misschien moet ik mijn mening toch bijstellen.

https://www.vi.nl/pro/overig/de-visie-v ... miscultuur

PostPosted: 22 Dec 2017 15:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: 405
Stormrage wrote:
Dat Ziyech zich niet wil aanpassen blijkt ook wel uit zijn overstap van Twente naar Ajax. Speelt nog precies hetzelfde.
Precies. Zette vorig jaar echt nooit druk. Liep gewoon een beetje voorin te hangen bij balverlies. Ondanks Ziyech hebben we de finale van de EL gehaald. Dat we geen kampioen zijn geworden is hem te verwijten.
Stormrage wrote:

Omdat al onze jeugdteams zo worden opgeleid en ook het aankoopbeleid van de selectie al sinds jaar en dag is afgestemd op dat systeem. Ik vind dat je het systeem moet spelen dat het beste bij je spelersmateriaal past, maar in Ajax' geval is dat dus gewoon altijd 4-3-3 of 3-4-3 - tenzij je iemand als Jol de vrije hand geeft.

PostPosted: 22 Dec 2017 18:06 
Erelid

Hoe hij reageert met "het ligt aan Ajax" betekend in ieder geval dat hij er wel open voor staat.

Ik ben benieuwd. Gematigd positief over hem. We hebben gewoon een frisse wind nodig na dit dramatische / emotionele half jaar.

PostPosted: 22 Dec 2017 18:11 
Beheerder

rebuah wrote:
Als ik dit lees komt hij bij mij toch wel over als iemand die intelligent over het voetbal nadenkt, een team kan inspireren en vooral iemand met een visie. Zo'n interview zou Keizer nooit gegeven kunnen hebben, hoe aardig hij ook is. Ten Hag wil boven alles presteren. Misschien moet ik mijn mening toch bijstellen.

https://www.vi.nl/pro/overig/de-visie-v ... miscultuur

Ik heb geen twijfels of hij intelligent, inspirerend en een visie heeft.
Ik heb mijn twijfels of zijn visie wel past bij AJAX. Maar eerst horen van Ten Hag zelf hoe hij wil spelen. Dat is voor mij het verschil tussen nacht en dag.

Post new topic  Reply to topic  [ 419 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 17  Next

All times are UTC+02:00