Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1206 posts ]  Previous   1 45 46 47 48 49  Next
Author Message
PostPosted: 11 Dec 2019 09:16 

Ten Hag ziet de spelers dagelijks op de training. Blijkbaar is Veltman de beste RCV. Dat betekent niks anders dan dat Schuurs en Alvarez miskopen zijn.
Dat hij Alvarez als middenvelder laat spelen is tevens een teken dat hij Marin een miskoop vindt. Die is i.t.t. Alvarez wel een middenvelder maar wordt lager ingeschat dan verdediger Alvarez. En Alvarez komt als middenvelder veel te kort.
Hoop dat hij snel afstapt van de mening dat hij 16 basisspelers heeft. Dat is namelijk niet juist.
In ieder gevaal geen AJAX waardige basisspelers.
Alvarez, Schuurs, Marin, Lang, Huntelaar, Siem. Je kunt ze natuurlijk laten spelen maar zijn allen AJAX 1 onwaardig.

PostPosted: 11 Dec 2019 10:37 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
renemar wrote:
Ten Hag ziet de spelers dagelijks op de training. Blijkbaar is Veltman de beste RCV. Dat betekent niks anders dan dat Schuurs en Alvarez miskopen zijn.
Dat hij Alvarez als middenvelder laat spelen is tevens een teken dat hij Marin een miskoop vindt. Die is i.t.t. Alvarez wel een middenvelder maar wordt lager ingeschat dan verdediger Alvarez. En Alvarez komt als middenvelder veel te kort.
Hoop dat hij snel afstapt van de mening dat hij 16 basisspelers heeft. Dat is namelijk niet juist.
Alvarez, Schuurs, Marin, Lang, Huntelaar, Siem. Je kunt ze natuurlijk laten spelen maar zijn allen AJAX 1 onwaardig.
Alvarez en Schuurs zijn denk ik wel (goede) vervangers van Veltman. Die laatste heeft wel laten zien vervangen te moeten worden. Huntelaar wil ik ook nog niet perse afschrijven. Voor de Eredivisie sowieso niet. Ook een spits waar je niet perse hoge ballen op moet spelen. Lang is nog niks en die potentie zie ik ook niet. Siem is gewoon verschrikkelijk.

Snap de basisopstelling van gisteren wel gezien welke keuzes hij heeft. De eerste wissel Dest voor Alvarez kan ik ook nog wel begrijpen gezien de gele kaart. Huntelaar voor Lang snap ik ook nog wel. Alleen je hoeft dan niet perse op een andere manier te gaan voetballen, en dat deden ze wel. De wissel van Siem de Jong is belachelijk. Zet dan Traore er in. En haal al helemaal niet Tagliafico eruit. Die kan nog een goal maken.

PostPosted: 11 Dec 2019 10:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
GJ1402 wrote:
renemar wrote:
Alvarez en Schuurs zijn denk ik wel (goede) vervangers van Veltman. Die laatste heeft wel laten zien vervangen te moeten worden. Huntelaar wil ik ook nog niet perse afschrijven. Voor de Eredivisie sowieso niet. Ook een spits waar je niet perse hoge ballen op moet spelen. Lang is nog niks en die potentie zie ik ook niet. Siem is gewoon verschrikkelijk.

Snap de basisopstelling van gisteren wel gezien welke keuzes hij heeft. De eerste wissel Dest voor Alvarez kan ik ook nog wel begrijpen gezien de gele kaart. Huntelaar voor Lang snap ik ook nog wel. Alleen je hoeft dan niet perse op een andere manier te gaan voetballen, en dat deden ze wel. De wissel van Siem de Jong is belachelijk. Zet dan Traore er in. En haal al helemaal niet Tagliafico eruit. Die kan nog een goal maken.
Ik vind Huntelaar alleen nog goed als rol van Pinchhitter. Het lijkt wel een soort hunkering naar controle en ervaring ( zei het ook in het Valencia topic, dus zal het kort houden ). Wat mij betreft nu ipv Huntelaar vroeg wisselen, Traore er in. Ekkelenkamp ipv de Jong. Lang op 10, daar is hij beter dan op de vleugels. Kuhn ook trouwens. Doorselecteren met jeugd, zeker in de eredivisie en de beker. Dan kunnen ze in de Europa League na de winter ook beter invallen. Alvarez nu gewoon als RCV gaan gebruiken en niet meer voor de controle op het middenrif. Als Donny niet kan spelen dan Marin of Gravenberch er in. Voor Martinez gewoon Eiting of Taylor er in. Op de vleugels Kuhn of Jensen.

PostPosted: 11 Dec 2019 12:19 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
renemar wrote:
Wat een onzin. Je moet toch ook reservespelers hebben? Op basis waarvan baseer jij je mening? Het lijkt wel alsof jij begin van het seizoen een bepaalde mening/visie hebt en er nooit meer vanaf wijkt. Schuurs heeft de keren dat hij speelde gewoon goed gespeeld. Waarom is hij een miskoop? Omdat hij nog niet elke week in de basis speelt? Zelfde geldt voor Alvarez. Niemand kan hem nog goed beoordelen hoe hij het doet als RCV maar jij vind het al een miskoop.

En over Veltman kun je discussieren maar ook met Veltman speelde Ajax in sept/okt geweldige wedstrijden in de CL. Nu het minder gaat worden altijd de dienende spelers eruit gehaald.
Dat eerste kan kloppen maar je kunt zoveel suggeren. Eiting dus ook definitief afgeschreven? Vind hij Gravenberch geen groot talent? Waarom geen Ekkelenkamp en vorig jaar wel?

Ik heb elders (aankoopbeleid) al eens uitgelegd, dat ik de selectie heel anders zou indelen.
Martinez en Alvarez zijn in mijn ogen gewoon CV en moet je daar ook neerzetten. Blind en Ziyech zie ik als middenvelders.
Hoop dat hij snel afstapt van de mening dat hij 16 basisspelers heeft. Dat is namelijk niet juist. In ieder gevaal geen AJAX waardige basisspelers.
Zie ik ook anders omdat je nu 3 basisspelers mist in 1 linie. Dat is wat anders.

PostPosted: 15 Dec 2019 19:19 

Misschien niet de juiste plek, maar ik hoop dat Erik in de winterstop toch echt wat knopen doorhakt en een grondige evaluatie doet.

- Verder hoop ik dat Veltman zijn gewenste transfer mag maken. Dat lost al 1 van de problemen op. Dan is Alvarez gewoon backup CV en geen middenvelder meer om maar te moeten laten spelen. Dan kan je gewoon rouleren wanneer nodig.
- Mazraoui niet meer als middenvelder.
- v.d. Beek gewoon niet meer op 10 doen. Staat veel te veel bij de spits en dat kan ons team nu niet aan. De bal krijgen we dan nooit bij de voorste 4.
- Huntelaar vond ik niet superslecht vandaag, maar heeft ook geen goede voorzet gekregen terwijl hij naast Clasie staat. Dan moet je vanaf links met Tadic die een goede trap heeft toch wel een paar keer een bal op zijn hoofd kunnnen leggen. Wat mij betreft vanaf nu supersub.

Hou je zoiets over. hoef je ook niet te schuiven met posities ( behalve misschien Martinez als je snelheid achterin nodig hebt, maar dan wel Ekkelenkamp er in )
Mazraoui, Dest
Schuurs, Alvarez
Blind, Alvarez/Martinez
Tagliafico, Castillo (doet het goedbij Jong is gehaald als links back )

V.d Beek, Gravenberch
Martinez, Ekkelenkamp (Marin daarachter)

Neres, Labyad
Ziyech, Lang
Promes, aankoop ( of Lang en dan een jeugdspeler op 10 als backup )

Tadic, Traore, Huntelaar

De Wit was vorig jaar bij ons ook wissel in dezelfde rol (qua speeltijd) als Ekkelenkamp en Lang nu en speelt nu basis bij een goed voetballende ploeg. Dan kan Ekkelenkamp toch ook wel meer spelen dan hij nu doet en moeten we sowieso meer vertrouwen op de jeugd. Zeker in de eredivisie. Dan krijgt de basis ook meer rust om het hele seizoen fit te zijn.

Er lijkt nu wel een soort angst te zijn om met de jeugd te spelen met al dat geschuif van de basisspelers. de rechtsback op links en daarna op het middenveld. CV's op het middenveld. De beste spits die we hebben weer linksbuiten en de beste middenvelder rechtsbuiten.

PostPosted: 15 Dec 2019 19:30 

16 Basisspelers. :lol:
Bij AJAX heerst een virus. Een virus waardoor de spelers altijd meer kwaliteit wordt toegedicht dan ze hebben. Dat is al jaren zo. Voor het seizoen was Cerny nog een optie. Die komt inmiddels bij Utrecht niet meer aan de bak.
Er lopen veel te veel spelers die bij een subtopper zouden meehobbelen. Niks zouden toevoegen.

PostPosted: 19 Dec 2019 11:03 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Erik gaat los op Noa Lang.

https://twitter.com/FOXSportsnl/status/ ... 9139536900

PostPosted: 19 Dec 2019 12:44 

GJ1402 wrote:
En terecht. In de voorbereiding vond ik hem overigens best goed. Denk toch dat hij toch een net niet speler is voor ons.
De vleugels zijn zwaar onderbezet als je Tadic en Ziyech als spits c.q. middenvelder ziet. Ik vnd Tadic ook heel matig op de vleugel en zonder Ziyech op het middenveld hebben we daar 0,0 creativiteit.
Ben bang dat Lang zichzelf beter vindt dan hij is. Mentaal moet hij een nog grotere stap maken dan voetballend. En ik denk dat hij dat niet zo ziet.

PostPosted: 19 Dec 2019 12:56 
Erelid

De reactie van Ten Hag na de wedstrijd over Lang was ook opallend kritisch, niet des Ten Hags.

PostPosted: 19 Dec 2019 13:08 

AFCA Niels wrote:
De reactie van Ten Hag na de wedstrijd over Lang was ook opallend kritisch, niet des Ten Hags.
Sommige spelers hebben dat gewoon even nodig af en toe gok/hoop ik. Ik ben ong wel fan. In een wedstrijd waar het stroef gaat moet je natuurlijk wel blijven proberen en soms moet je gewoon wat commentaar accepteren.

PostPosted: 22 Dec 2019 11:10 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ajax-trainer Erik ten Hag: ‘Iedereen kan in brand staan, maar nooit de trainer’
https://www.volkskrant.nl/sport/ajax-tr ... ~be0356b9/

PostPosted: 23 Dec 2019 12:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
En de Telegraaf kan het niet laten om toch kritiek te leveren op Ten Hag:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/90 ... ajax-.html

PostPosted: 23 Dec 2019 13:08 

En de Telegraaf kan het niet laten om toch kritiek te leveren op Ten Hag:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/90 ... ajax-.html
Als Siem een probleem is dan moet hij niet in de selectie zitten. Zelfde voor Marin die moet dan niet gehaald worden. Is dus meer kritiek op Overmars wat mij betreft.

PostPosted: 28 Dec 2019 10:16 
Erelid

@MikeVerweij wrote:
De architect van #Ajax, Overmars, zegt Ten Hag ook komend seizoen in de ArenA te houden. ,, Hij kan nog makkelijk een seizoen mee. Hem laat ik zeker nog niet gaan. Hoewel ik weet dat hij op lijstjes voorkomt bij grote Europese topclubs. Die deur blijft voorlopig gesloten.”

PostPosted: 22 Jan 2020 13:51 
Erelid

Ten Hag legt uit dat het voor Ajax niet makkelijk is om spelers te halen. "Zeker voor het spel dat wij spelen, is het moeilijk inschatten. Kunnen ze het wel of niet halen"?

Ik vind dit een erg rare opmerking. Waarom kan een halve gare al zien dat een Martinez wel de capaciteiten heeft om een Ajax-speler te zijn (voldoet aan de basiseisen voor een Ajax-speler) en een Magallan niet (voldoet in niks aan een Ajax-verdediger).

Hoe vaak moet dit nog duidelijk worden? Het is echt niet zo moeilijk om te zien wat er bij Ajax zou kunnen slagen. Het is ten eerste dat je in de kleine ruimte snel moet kunnen handelen, dat je basistechniek erg hoog ligt, en dat je enigszins wendbaar moet zijn. Dit zijn ten eerste basiskwaliteiten die je moet hebben, op IEDERE positie voor het spel dat Ajax wil spelen.

Marin heeft dus ook veel te weinig handelingssnelheid (zeker voor een middenvelder).

Een Alvarez halen, maar dan op het middenveld posteren. Ik vind het volkomen belachelijk. Een Ajax-scout, en zeker Ten Hag die er dagelijks mee werkt, moet dat toch ook inzien?

PostPosted: 22 Jan 2020 13:59 

Ja helemaal mee eens. En je hebt vast ook spelers die wellicht een goede basis hebben maar het niet redden bij Ajax, maar dan is zo'n keuze in ieder geval te beargumenteren. Magallan is niet te verklaren, Alvarez ook niet.

Als hij had gezegd dat zulke type spelers moeilijk te halen zijn omdat veel clubs ernaar op zoek zijn had ik het nog wel kunnen begrijpen, maar dit slaat eigenlijk nergens op.

PostPosted: 22 Jan 2020 15:40 

Ten Hag legt uit dat het voor Ajax niet makkelijk is om spelers te halen. "Zeker voor het spel dat wij spelen, is het moeilijk inschatten. Kunnen ze het wel of niet halen"?

Ik vind dit een erg rare opmerking. Waarom kan een halve gare al zien dat een Martinez wel de capaciteiten heeft om een Ajax-speler te zijn (voldoet aan de basiseisen voor een Ajax-speler) en een Magallan niet (voldoet in niks aan een Ajax-verdediger).

Hoe vaak moet dit nog duidelijk worden? Het is echt niet zo moeilijk om te zien wat er bij Ajax zou kunnen slagen. Het is ten eerste dat je in de kleine ruimte snel moet kunnen handelen, dat je basistechniek erg hoog ligt, en dat je enigszins wendbaar moet zijn. Dit zijn ten eerste basiskwaliteiten die je moet hebben, op IEDERE positie voor het spel dat Ajax wil spelen.

Marin heeft dus ook veel te weinig handelingssnelheid (zeker voor een middenvelder).

Een Alvarez halen, maar dan op het middenveld posteren. Ik vind het volkomen belachelijk. Een Ajax-scout, en zeker Ten Hag die er dagelijks mee werkt, moet dat toch ook inzien?
Eens. Ten Hag l#lt heel vaak uit zijn nek. Slaat nergens op. Alsof het allemaal hogere wiskunde is.
Je ziet vrij snel of iemand kwaliteit heeft. Aan kleine dingen. Hoe neemt hij een bal aan, heeft hij al gezien wat hij gaat doen, kan hij de bal in een keer met de goede snelheid in de goede richting spelen. Nouri was uitermate geschikt. Techniek is altijd een eerste vereiste.
Ook van belang is voor welke plek een speler wordt gehaald. Een vleugelspeler moet andere kwaliteiten hebben dan een middenvelder en verdediger. Een speler voor de as heeft ook speciale kwaliteiten nodig. CV's moeten lengte hebben, backs weer meer dynamiek. Middenvelder moet overzicht hebben en balvast zijn. Moet aangespeeld kunnen worden met een man in zijn rug.
Het is allemaal simpel.
Beste (of slechtste) voorbeeld is Alvarez. Wat een puinhoop. Wordt gescout als opvolger van De Ligt en speelt (als hij speelt) als middenvelder en krijgt de voorkeur boven de als opvolger van Frenkie gehaalde Marin. Wat een armetierig beleid.

PostPosted: 22 Jan 2020 15:56 
Erelid

renemar wrote:

Eens. Ten Hag l#lt heel vaak uit zijn nek. Slaat nergens op. Alsof het allemaal hogere wiskunde is.
Je ziet vrij snel of iemand kwaliteit heeft. Aan kleine dingen. Hoe neemt hij een bal aan, heeft hij al gezien wat hij gaat doen, kan hij de bal in een keer met de goede snelheid in de goede richting spelen. Nouri was uitermate geschikt. Techniek is altijd een eerste vereiste.
Ook van belang is voor welke plek een speler wordt gehaald. Een vleugelspeler moet andere kwaliteiten hebben dan een middenvelder en verdediger. Een speler voor de as heeft ook speciale kwaliteiten nodig. CV's moeten lengte hebben, backs weer meer dynamiek. Middenvelder moet overzicht hebben en balvast zijn. Moet aangespeeld kunnen worden met een man in zijn rug.
Het is allemaal simpel.
Beste (of slechtste) voorbeeld is Alvarez. Wat een puinhoop. Wordt gescout als opvolger van De Ligt en speelt (als hij speelt) als middenvelder en krijgt de voorkeur boven de als opvolger van Frenkie gehaalde Marin. Wat een armetierig beleid.
Waarom zien mensen die in de scouting/technisch hart dat niet? Dit is hun fulltime baan en krijgen daar ruimschoots voor betaald. Dan mag je toch wel verwachten dat je enig idee hebt wat een type speler is dat bij Ajax kan renderen (in ieder geval qua intrinsieke kwaliteiten)?

Op basis van youtube-filmpjes en informatie uit eerste hand, had je al kunnen zien dat Magallan een houten klaas is en Martinez een heel goede voetballer met een goede basistechniek.

Last edited by RogerGarcia on 22 Jan 2020 15:59, edited 1 time in total.

PostPosted: 22 Jan 2020 15:58 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Blijkbaar is het toch iets moeilijker dan hier gesteld wordt.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 22 Jan 2020 17:12 
Erelid

Pushkin gaf hier voorheen wel eens inzicht in. Ik vraag me af in hoeverre reeds bekende voetballers als Alvarez en Marin door de scouting beoordeeld worden. Een aantal jaren geleden leek het scoutingsadvies stelselmatig genegeerd te worden, maar dat is iets waar je in de media nooit iets over hoort. Oftewel: of dr scouting wordt regelmatig gepasseerd (wat Pushkin destijds al aangaf) of de scouting functioneert niet naar behoren (maar waarom gebeurd daar niks aan dan?).

PostPosted: 22 Jan 2020 17:35 

Stormrage wrote:
Denk eerder dat ze doen voorkomen alsof het veel moeilijker is dan het daadwerkelijk is.
Gewichtig doen.

PostPosted: 22 Jan 2020 17:36 

AFCA Niels wrote:
Pushkin gaf hier voorheen wel eens inzicht in. Ik vraag me af in hoeverre reeds bekende voetballers als Alvarez en Marin door de scouting beoordeeld worden. Een aantal jaren geleden leek het scoutingsadvies stelselmatig genegeerd te worden, maar dat is iets waar je in de media nooit iets over hoort. Oftewel: of dr scouting wordt regelmatig gepasseerd (wat Pushkin destijds al aangaf) of de scouting functioneert niet naar behoren (maar waarom gebeurd daar niks aan dan?).
Als de scouting categorisch wordt gepasseerd zijn ze geen knip voor de neus waard. Dan zou ik ook zeggen bekijk het maar.

PostPosted: 22 Jan 2020 18:38 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
renemar wrote:
Stormrage wrote:
Denk eerder dat ze doen voorkomen alsof het veel moeilijker is dan het daadwerkelijk is.
Gewichtig doen.
Maar waarom gaat het dan zo vaak fout als elke supporter je kan vertellen hoe het moet?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 22 Jan 2020 18:54 
Erelid

Je kunt natuurlijk niet iedereen over één kam scheren, maar over Alvarez waren de meeste supporters behoorlijk positief, terwijl een enkeling hem regelmatig had zien spelen. Relevanter is de discussie Quintero. Die speelde twee jaar geleden zo goed op het WK, dus dat móet wel een aanwinst zijn. Net zo goed bord-op-schoot-scouten.

Supporters kunnen lekker in de waan van de dag discussiëren, heerlijk is dat.

PostPosted: 22 Jan 2020 18:57 
Erelid

renemar wrote:
Als de scouting categorisch wordt gepasseerd zijn ze geen knip voor de neus waard. Dan zou ik ook zeggen bekijk het maar.
Maar dat is 't nou juist, je hoort er nooit wat over. Als je als scout niet serieus wordt genomen houd je er toch mee op. Of andersom, als je prutswerk levert zoekt de club toch een ander.

Post new topic  Reply to topic  [ 1206 posts ]  Previous   1 45 46 47 48 49  Next

All times are UTC+01:00