Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 918 posts ]  Previous   1 21 22 23 24 25 37  Next
Author Message
PostPosted: 20 Sep 2018 09:09 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ze zeggen ook allemaal dat ze in de eerste helft 'geïnvesteerd' hebben om het in de tweede helft af te maken. Dat wijst er inderdaad wel op dat ze specifieke instructies van Ten Hag hebben gekregen over hoe ze de eerste helft moesten spelen. Natuurlijk hoop je altijd op een doelpunt, maar blijkbaar was dit wel hoe ze het wilden.

Neemt niet weg dat ik de eerste helft tegen vond vallen. Geen druk op de bal, heel laag baltempo. Dat ziet er niet uit alsof je AEK kapot probeert te spelen.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 20 Sep 2018 09:58 

Stormrage wrote:
Ze zeggen ook allemaal dat ze in de eerste helft 'geïnvesteerd' hebben om het in de tweede helft af te maken. Dat wijst er inderdaad wel op dat ze specifieke instructies van Ten Hag hebben gekregen over hoe ze de eerste helft moesten spelen. Natuurlijk hoop je altijd op een doelpunt, maar blijkbaar was dit wel hoe ze het wilden.

Neemt niet weg dat ik de eerste helft tegen vond vallen. Geen druk op de bal, heel laag baltempo. Dat ziet er niet uit alsof je AEK kapot probeert te spelen.
Misschien was dat ook de intentie niet, maar ietwat teruggetrokken spelen. En dan na rust eroverheen vliegen. Kan me voorstellen dat je als AEK denkt: gaat prima, en na rust: wtf gebeurt hier ineens.

Maar ik vond de 1e helft ook vrij matig hoor.

PostPosted: 20 Sep 2018 10:22 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
renemar wrote:
Leonel wrote:
Net even zijn interview gezien. Hij vond beide helften top. Werd nog boos op de journalist daarover. Zal wel weer een andere wedstrijd gezien hebben dan de rest van Nederland...
Voor ons komt dat raar over maar het ligt er ook aan wat hij het elftal heeft opgedragen. Zijn de opdrachten goed uitgevoerd? Wij kijken naar het veldspel en hopen op hoogstandjes. Ten Hag hamerde mss. op gecontroleerd offensief spel waarbij balverlies beperkt moet worden. En dat, hoe verder in de wedstrijd, Athene het niet meer zou kunnen belonen en de kansen vanzelf zouden komen.
Als e spelers zijn tactiek (of wij het daarmee eens zijn of niet) goed hebben uitgevoerd hebben ze in zijn perceptie goed gespeeld.
Is het verschil tussen hoe een trainer naar een wedstrijd kijkt en hoe het publiek/de supporters ernaar kijken.
De rechterkant stond de hele tijd vrij met Ziyech en Mazraoui. Je gaat mij niet vertellen dat de opdracht was om niet naar rechts de vrije man te spelen. AEK kreeg ook wat kansen de eerste helft. Blind en andere waren ook niet echt lekker bezig. Ze speelde gewoon veel beter de tweede helft.

PostPosted: 20 Sep 2018 15:17 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik heb alleen de samenvatting gezien, maar als er 1 van de backs naar voren gaat moet de andere achter blijven. Tagliafico leek aardig actief, dus dan heeft Mazraoui weinig keus.

Verder is de Jong rechts en Eiting draait vaak via links open als ik het goed heb. Dan is het misschien ook makkelijker om de linkerkant te vinden?

PostPosted: 24 Sep 2018 09:39 

Gisteren finaal door het ijs gezakt. Het centrum was niet opgewassen tegen De Jong. Dat wist toch iedereen vooraf. Erger is nog dat hij dat niet toegaf. Alleen omdat Frenkie het tegen AEK goed heeft gedaan wil toch niet zeggen dat hij samen met Blind het tegen de beste kopper uit de eredivisie zouden kunnen opnemen.
Het was voorspelbaar dat psv de lange bal zou gaan hanteren. Dan laat je Wöber toch spelen. Die is door de lucht beduidend beter.
Ook Huntelaar had je niet moeten laten spelen. Die komt sowieso tekort. Is pure armoede dat hij zoveel moet spelen. Als evt. breekijzer te gebruiken maar niet als basisspeler.
En met 7 middenvelders tegen psv spelen is idioot. Tegen Emmen kan dat maar niet tegen psv.
Natuurlijk mis je De Ligt maar los daarvan heet Ten Hag gisteren enorm gefaald.
Is te hopen dat Ten Hag ondanks zijn ridicule analyse toch snel leert van die miskleun gisteren anders worden we volgende week werkelijk afgeslacht in Munchen.
Nee, voor dit examen krijgt Ten Hag een 2. Onana laten keepen was wel de goede beslissing.

PostPosted: 24 Sep 2018 09:58 

Zelfs een tactisch onbenul als ik weet dat je het niet redt meet Daley en Frenkie centraal achterin. Ja tegen Emmen misschien, maar niet tegen top 3 teams. Vraag me af of EtH de juiste man is voor Ajax...

PostPosted: 24 Sep 2018 12:36 

Zelfs een tactisch onbenul als ik weet dat je het niet redt meet Daley en Frenkie centraal achterin. Ja tegen Emmen misschien, maar niet tegen top 3 teams. Vraag me af of EtH de juiste man is voor Ajax...
Op basis van deze wedstrijd en zijn analyse achteraf zeker niet. Hoe dom kun je, als verklaring en rechtvaardiging voor zijn opstelling, zijn te zeggen dat het de vorige keer met Wöber ook niet goed ging.
Achteraf ook nog zeggen dat hij het weer zo zou doen. Zorgwekkend.

PostPosted: 24 Sep 2018 13:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Matthijs de Ligt :)
Wie had Ten Hag dan naast Blind moeten zetten met zijn tekortkomingen als verdediger?
Het probleem zit in het aankoopbeleid. Blind is geen verdediger. Op de linksback positie zou hij compleet weggevaagd zijn en op het middenveld heeft hij niets te zoeken.
Mijn vragen: waarom is Blind gekocht? wat doet Blind dan in het elftal?
Vaak hoor ik zeggen dat zijn zwakke punten door een andere speler gecompenseerd kunnen worden (zoals De Ligt iedere speler beter laat spelen), want hij heeft zo veel voetballend vermogen... Hoezo denk ik dan?? Voetballend vermogen? :lol: :lol:

PostPosted: 29 Sep 2018 13:05 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
https://www.telegraaf.nl/sport/2616077/ ... ij-ten-hag
Driessen gaat verder met het hakken:
https://www.telegraaf.nl/video/2615669/ ... -verzuipen

PostPosted: 29 Sep 2018 13:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Je mag best kritiek hebben maar Driessen is al vanaf minuut 1 bezig. Ik vind het ook steeds dezelfde kritiek.

Natuurlijk is de discussie terecht als je ook Wöber tot je beschikking hebt maar je kunt het ook gewoon omdraaien, dat Ten Hag gewoon volhoudt en niet zomaar afwijkt. Vaak zijn die trainers juist succesvol.

Daarnaast blijf ik vinden, dat het verlies in Eindhoven helemaal niet alleen te wijten was het aspect vervanging De Ligt tov De Jong.

Het Ajax onder Bosz speelde een tijd goed en het Ajax van Ten Hag heeft gewoon een hele CL reeks neergezet. Dat vergeet Driessen ook voor het gemak.

Ik denk ook, dat als spelers als bv Ziyech en De Ligt het totaal niet zagen zitten in Ten Hag ze wel moeilijker gedaan hadden om weg te komen.

PostPosted: 29 Sep 2018 18:22 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Waar komt die zogenaamde vooringenomenheid bij De Telegraaf jegens Ten Hag dan vandaan?

Wat mij betreft mogen ze deze gek helemaal afmaken. Als trainer van Ajax moet je gewoon fatsoenlijk kunnen praten; die spelers lachen hem toch keihard uit in de kleedkamer. Dat je tegen PSV zo begint kan ik nog inkomen; maar als je ziet dat het niet werkt moet je gewoon ingrijpen. Dat laat hij structureel na. Zelfs achteraf begint hij te zwammen dat hij ook zo tegen Bayern zou spelen.

Ik heb echt geen vertrouwen in Ten Hag. Vind hem zwaar te kort komen; met name door zijn eigenwijsheid en 0 zelfreflectie. Hoop bijna dat we snel weer een enorme flater oplopen waardoor deze gast opdonderd en Bosz terugkomt.

PostPosted: 29 Sep 2018 20:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Hoezo geen zelfreflectie, hij heeft gewoon een afweging gemaakt en laat wat mij betreft wel altijd merken dat er een idee achter zit. Het hele team leek niet goed af te jagen, dat ligt niet alleen aan de Jong of Blind. Als daarvoor iedereen of een groot deel verzaakt dan kun je het ook niet redden.

PostPosted: 30 Sep 2018 09:33 

IK heb altijd gezegd dat iemand een eerlijke kans moet krijgen. Die heeft hij nu wel gehad. Is een tactisch onbenul.
Nergens is een middenveld te vinden met de bezetting van Eitin, Schöne en Neres. De laatste is van nature een vleugelspeler. De enige die we hebben en die laat hij op een andere plaats spelen. Eiting speelt alsof hij ng bij Jong AJAX speelt. En Schöne doet alles in een tempo. Beiden weten niet wat sprinten is. Tegen een energieke tegenstander (zoals Bayern) worden ze overlopen alsof ze in slow motion spelen.
Ziyech is weer verworden tot de man van enkeel geniale passes maar met vooral veel balverlies. En sjokkend over het veld alsof hij totaal geen plezier in het spelletje heeft. Huntelaar is werkelijk van een zorgwekkend niveau. Doet helemaal niks goed, is een storende factor in combinaties, heeft geen snelheid, is niet scherp meer voor het doel. Die moet zich aansluiten bij Lucky AJAX.
De Ligt, en Tagliafico zijn onze verdedigers. Blind wordt minder als CV maar zou als LB kunnen of op 6.
Mazraoui begon veelbelovend als RB maar zakt steeds verder weg en is inmiddels een parodie op een back.
Met Mazraoui, Eiting, Schöne, Frenkie, Ziyech, Tadic, Donny, Blind hebben we spelers die het best als middenvelder tot hun recht komen.
Onder de streep hebben we dus 2 verdedigers, een vleugelspeler, een spits (Dolberg, Huntelaar neem ik niet meer serieus) en voor de rest middenvelders. En als je dan ook nog de weinige spelers met specifieke kwaliteiten weghaalt van hun natuurlijke plaats en ergens anders laat spelen ben je rijp voor ontslag.
Over onevenwichtige selectie gesproken. En daar zijn Ten Hag en Overmars verantwoordelijk voor.
Ik heb het nu helemaal gehad met Ten Hag.

PostPosted: 30 Sep 2018 10:18 

ik probeer ook tactisch chocolade te maken van wat ie nou wil

net als PSV spelen wij 4-2-3-1.

Maar wij 'doen' het met 3 roterende nummers 10. de backs heel hoog en een spits die overal moet opduiken, terwijl PSV juist komende backs heeft en meer 'echte' buitenspelers, die hooguit van flank wisselen plus een statische spits.

Ander verschil is dat het bij PSV duidelijk is dat de speelwijze bij de spelers past, sterker nog de spelers er voor zijn uitgekozen (!)
Daardoor krijg je dat zwaktes gecamoufleerd worden en sterktes geaccentueerd.

Als je dat vergelijkt met Ajax...we hebben een TD die maar lukraak koopt, een trainer die een soort hogere wiskunde opstelling bedenkt die niet bij de spelers past.
Ik pik Blind er even uit, want ja, is toch je record aankoop, die wordt als een vlieg afgeschud en er uitgesprint door een doorsnee spits als die van Fortuna. Gaat echt nergens over dat dat op CV staat, want zie je nergens in Europa. Maar oh oh wat waren we blij...

En zo zijn er wel meer van die blinde vlekken (Eiting versus Donny)die bijna Boeriaans aandoen. Verschil is dat hij het krediet niet heeft om koppigheid vol te houden zonder resultaten.

Plak dat bij de Ajax' bubbel die er weer in optima forma is, want men vond het wel weer prima gisteren (zie reacties Schone en TH zelf), en je weet, die klap gaat er weer komen bij tegenslag. Die storm is echt niet ver weg, want het chagrijn van vorig seizoen is nog immer als een soort veenbrand op de achtergrond, wachtend op de echte ontbranding.

Je blijft op hetzelfde uitkomen, onvoldoende kwaliteit op directie en trainersniveau sijpelt door naar de werkvloer. Waar men maar krampachtig blijft volhouden "Het gaat toch goed? "

PostPosted: 30 Sep 2018 10:31 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
We moeten gewoon heel gauw terug naar de punt naar achteren
Onana
Mazraoui De Ligt Blind Tagliafico
Frenkie
Vd Beek Tadic
Ziyech Dolberg Neres.

Ik word ook schijtziek van dat Neres veelvuldig op 10 staat, ja hij is ook goed in de combinatie, maar je moet hem in de diepte hebben.
Gisteren ook, Neres speelden Tadic diep, Tadic kon de sprintduel niet winnen, als Neres daar had gestaan.. 100% 1 op 1 gekomen.

PostPosted: 30 Sep 2018 10:39 

Morfe0 wrote:
We moeten gewoon heel gauw terug naar de punt naar achteren
Onana
Mazraoui De Ligt Blind Tagliafico
Frenkie
Vd Beek Tadic
Ziyech Dolberg Neres.
Dan moet je Tadic eerst wel leren spelen als een middenvelder op een driemansmiddenveld met de punt naar achter.

Net als dat Neres op links ook niet zo veel nut heeft, want hij heeft geen goede voorzet.

Punt naar achter zou ik Frenkie/Beek/Ziyech doen (Wober achterin, helaas voor Blind, maar had je maar niet voor 17 miljoen een twijfelaar moeten kopen) en anders Blind/Frenkie/Ziyech (wat weer klote is voor Donnie)
Verder MOETEN de middenvelders dicht bij elkaar spelen dan, zoals bij Bosz.

Maar who am I kidding, Ten Hag denkt niet zo. Die blijft dit zo doen en zit spoedig thuis. En dan heeft de directie flink wat uit te leggen. Hopelijk ook vanuit thuis trouwens.

PostPosted: 30 Sep 2018 12:09 

De analyses van ten Hag lijken nergens naar. Hij ziet dingen die er niet zijn geweest. Hij heeft het over ruimtes die we hadden maar vergeet dat er voor Sittard enorme ruimtes lagen op het middenveld (tweede helft). Tegen een beetje tegenstander wordt je zo geslacht.
Ik heb het ook gehad met Ten Hag. En in tegenstelling tot velen vinden klopt de selectie imo van geen kant.
Geen RB, maar 1 vleugelspeler die die onbenul ook nog op het middenveld laat spelen. Daarnaast vinden ze Schuurs blijkbaar nog niet goed genoeg als back-up voor De Ligt. Dan hadden ze ook nog een RCV moeten halen.
Huntelaar kan echt niet meer, Labyad aankoop van niks. Schöne als basisspeler blijven handhaven ondanks het loopvermogen van een veteraan. Om enkele misperen te noemen.
Slecht aankoopbeleid en een onbenul van een trainer is een garantie voor weer geen prijs.

PostPosted: 30 Sep 2018 12:19 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
renemar wrote:
De analyses van ten Hag lijken nergens naar. Hij ziet dingen die er niet zijn geweest. Hij heeft het over ruimtes die we hadden maar vergeet dat er voor Sittard enorme ruimtes lagen op het middenveld (tweede helft). Tegen een beetje tegenstander wordt je zo geslacht.
Ik heb het ook gehad met Ten Hag. En in tegenstelling tot velen vinden klopt de selectie imo van geen kant.
Geen RB, maar 1 vleugelspeler die die onbenul ook nog op het middenveld laat spelen. Daarnaast vinden ze Schuurs blijkbaar nog niet goed genoeg als back-up voor De Ligt. Dan hadden ze ook nog een RCV moeten halen.
Huntelaar kan echt niet meer, Labyad aankoop van niks. Schöne als basisspeler blijven handhaven ondanks het loopvermogen van een veteraan. Om enkele misperen te noemen.
Slecht aankoopbeleid en een onbenul van een trainer is een garantie voor weer geen prijs.
Met alle aankopen, hebben we een Afschrijvingspost van 120 miljoen euro, en +-30 miljoen aan afschrijvingen per jaar.
Ajax kan zich op dit moment echt niet permitteren om nog meer geld over de balk te smijten.

PostPosted: 30 Sep 2018 12:43 

Morfe0 wrote:
Met alle aankopen, hebben we een Afschrijvingspost van 120 miljoen euro, en +-30 miljoen aan afschrijvingen per jaar.
Ajax kan zich op dit moment echt niet permitteren om nog meer geld over de balk te smijten.
Snap je nu waarom ik Overmars al jarenlang een hele matige TD vind? Dat vond ik overigens al vanaf de start, maar toen verkwistte hij nog geld dat in geen verhouding stond met hoe het er nu met bakken uitgaat.
We zijn al jaren een koopclub, alleen niet heel goed daarin.

Het is daarbij onbestaanbaar dat daar geen sportieve resultaten tegenover staan, noem mij een club in een vergelijkbare situatie als de onze waar dat jaar in jaar uit gebeurt, zonder dat het op directie niveau gevolgen heeft. De RvC en bestuursraad zitten echt te slapen (lees: hebben andere belangen)
Het zou me echt verbijsteren als er nóg meer gekocht gaat worden, das bijna Kafka.

En de supporters zijn vrij gemakkelijk stil te krijgen met een Daley is coming home pr filmpje.

Dan krijg je ook de club die je verdient, really. De meerderheid vindt dit goed.

PostPosted: 30 Sep 2018 15:47 
Erelid

Morfe0 wrote:
renemar wrote:
Maar een voetballer is toch niet als een of ander apparaat dat na een paar jaar kapot gaat en je het dus moet 'afschrijven'. Neres verlengt zijn contract zodat we hem over 1/2 jaar voor 30-40 miljoen kunnen verkopen.

Tuurlijk heb je miskopen als Orejuela en Kristensen waar je 10 miljoen voor afschrijft. Daartegenover staat Frenkie de Jong waar we 1 euro voor af hebben geschreven en die 50+ miljoen gaat opleveren.

Ik snap oprecht niet waar we ons zo druk om moeten maken. We hebben genoeg cash in de kas, goede sponsorcontracten en als je de selectie bekijkt zitten er echt ongelofelijk veel spelers in die - als er niets geks gebeurt - tientallen miljoenen op gaan leveren.

PostPosted: 30 Sep 2018 15:59 

guy_ajax wrote:
Morfe0 wrote:
renemar wrote:
Maar een voetballer is toch niet als een of ander apparaat dat na een paar jaar kapot gaat en je het dus moet 'afschrijven'. Neres verlengt zijn contract zodat we hem over 1/2 jaar voor 30-40 miljoen kunnen verkopen.

Tuurlijk heb je miskopen als Orejuela en Kristensen waar je 10 miljoen voor afschrijft. Daartegenover staat Frenkie de Jong waar we 1 euro voor af hebben geschreven en die 50+ miljoen gaat opleveren.

Ik snap oprecht niet waar we ons zo druk om moeten maken. We hebben genoeg cash in de kas, goede sponsorcontracten en als je de selectie bekijkt zitten er echt ongelofelijk veel spelers in die - als er niets geks gebeurt - tientallen miljoenen op gaan leveren.
Vind ik ook.
Wat interesseren mij die afschrijvingen. Iedereen weet dat spelers als De Ligt, Frenkie, Ziyech, Onana, Neres en mss. Tagliafico straks de club gaan verlaten en een vermogen opbrengen.
Dat van die afschrijvingen is een momentopname.

PostPosted: 30 Sep 2018 16:02 

guy_ajax wrote:

Los van de rest van de financien (daarvoor kun je in de jaarcijfers kijken) is dat juist de crux. "als er niets geks gebeurt"

Das gokken.

Hoeveel is Dolberg nog waard? Neres? Van de Beek?

En goede sponsorcontracten...ok, waarom kunnen we dan zonder transferinkomsten of CL gelden de rekeningen niet betalen? En hoeveel cash denk je dat er daadwerkelijk in de kas zit?

Nog los van dat het echt heerlijk des Ajax is om een karrevracht aan miskopen, te laten goedmaken door dezelfde mensen met...nog meer aankopen?
Wij waren toch zo speciaal? Of is dat echt waren? (ter illustratie, ook gisteren stonden er met De Ligt, Mazraoui en Eiting maar 3 eigen jeugdspelers in, de rest is al gekocht)

PostPosted: 30 Sep 2018 16:11 
Erelid

Welke voetbalclub uit de top 50 van het Europese voetbal kan zonder transferinkomsten en Europees voetbal?

''Als er niets geks gebeurt'' geeft al aan dat de kans groter is dat het goed gaat. Je 'gokt' niet op één speler zoals bij Sulejmani destijds. Je hebt meer dan tien spelers die een kapitaal vertegenwoordigen.

Bedrijven rekenen met het maken van een begroting toch ook altijd op een minimumverkoop. Als ze er vanuit zouden gaan dat ze niets zouden verkopen zouden ze er niet eens aan beginnen.

Over eigen jeugdspelers is maar het hoe je hebt bekijkt. De ene keer tellen Onana, De Jong en Dolberg wel mee en de andere keer niet. Blind is ook door Ajax opgeleid en Van de Beek is ook een meer dan volwaardige speler.
Beter een Frenkie de Jong van een euro op zijn 16/17/18e weghalen bij Willem II dan Dani de Wit opstellen die de gehele jeugdopleiding heeft doorlopen. Liever Dolberg dan Sierhuis.

Misschien heb je gelijk hoor. Maar ik zie gewoon oprecht niet in wat het probleem is. Ik denk dat Ajax er over 3 jaar (nog steeds) financieel uitstekend voorstaat.

PostPosted: 30 Sep 2018 16:25 

guy_ajax wrote:
Welke voetbalclub uit de top 50 van het Europese voetbal kan zonder transferinkomsten en Europees voetbal?

''Als er niets geks gebeurt'' geeft al aan dat de kans groter is dat het goed gaat. Je 'gokt' niet op één speler zoals bij Sulejmani destijds. Je hebt meer dan tien spelers die een kapitaal vertegenwoordigen.

Bedrijven rekenen met het maken van een begroting toch ook altijd op een minimumverkoop. Als ze er vanuit zouden gaan dat ze niets zouden verkopen zouden ze er niet eens aan beginnen.

Over eigen jeugdspelers is maar het hoe je hebt bekijkt. De ene keer tellen Onana, De Jong en Dolberg wel mee en de andere keer niet. Blind is ook door Ajax opgeleid en Van de Beek is ook een meer dan volwaardige speler.
Beter een Frenkie de Jong van een euro op zijn 16/17/18e weghalen bij Willem II dan Dani de Wit opstellen die de gehele jeugdopleiding heeft doorlopen. Liever Dolberg dan Sierhuis.

Misschien heb je gelijk hoor. Maar ik zie gewoon oprecht niet in wat het probleem is. Ik denk dat Ajax er over 3 jaar (nog steeds) financieel uitstekend voorstaat.
Welke clubs uit de top 50? Sowieso die uit de grote landen, want die hebben standaard TV inkomsten die alleen maar groter worden. Gokken op het transferssysteem is onverstandig, want naast een loterij is het een eindig systeem. Het staat veel te ver af van het normale arbeidsrecht en bijvoorbeeld de Europese Commissie is de niet transparante geldstromen -waarvan het gros ook nog eens uit het voetbal verdwijnt- een doorn in het oog. Proefprocessen lopen al btw.

Spelers waar een afkoopsom voor betaald is, zijn voor mij geen eigen jeugd.
Maar belangrijker in de huidige situatie: Omdat je in eerste instantie zou moeten kijken waarom het geld smijten nu al geen resultaat oplevert. Want het is misschien een populair vrouwendingetje om miskopen te maskeren met nog meer miskopen, maar ik zou stiekem best wel willen weten waarom we nu al jarenlang veruit het meeste uitgeven en er geen resultaten tegenover staan. Een uitkomst zou kunnen zijn: we laten degene die de portemonnee beheert nóg meer uitgeven, maar heel voor de hand liggend lijkt me dat niet.

Ook bij een vrouw zeg je dat namelijk niet snel ;)

PostPosted: 30 Sep 2018 19:48 
Erelid

Jij denkt dat er een einde komt aan het huidige transfers systeem met transfersommen?

Over het transferbeleid moeten we grofweg drie periodes onderscheiden:

1) Periode vóór de revolutie / De Boer.
2) Periode De Boer
3) Periode na Bosz.

De eerste periode was dramatisch. Luque, Sulejmani en Jol met zijn Atouba, Kerlon en Tainio. Sindsdien is er wel heel erg veel veranderd.

In de tweede periode was er simpelweg geen geld. Vijf miljoen werd al veel gevonden. Wat de inbreng was van De Boer vind ik moeilijk te zeggen; echter weden er wel structureel subtoppers uit de Eredivisie gehaald - 'Feyenoord aankopen'. Duarte, Van der Hoorn, Gudelj en Sightorson. Die categorie.

In de derde periode, waar we nu in zitten (jaartje onder Bosz was een overgang) zijn ze (anders) gaan scouten; in ieder geval zijn ze zich op de Zuid- Amerikaanse markt gaan richten. Daarnaast is er ook meer geld beschikbaar gekomen voor transfers. Enerzijds door wat jij zegt: de resultaten vielen tegen. Anderzijds ook omdat het geld er was.

In de laatste periode hebben we twee verschrikkelijke rechtsbacks gekocht en een paar miljoen uitgegeven voor een multifunctionele wisselspeler die de trainer graag wilde hebben (Labyad). Bandé kunnen we nog niet veroordelen. Wober deed het onder Keizer uitstekend. Cassiera lijkt slecht uit te pakken - kan gebeuren; het is i.i.g. geen falikante miskoop als Oruguela of Kristensen.

We hebben met geld gesmeten voor Blind (een paar miljoen teveel betaald) en Tadic. Wel uitstekende spelers. Ziyech is gehaald voor een prima prijs/kwaliteitsverhouding.

Verder kwamen Neres, Sanchez en Tagliafico. Die drie zijn gewoon echt uitstekend gescout. Vooral die laatste twee zijn voor een spotprijs binnen gekomen en stonden er direct.

Onder de streep vind ik de laatste periode meer dan behoorlijk. Dit zijn alle aankopen waarvoor meer dan (slechts) 3(!) miljoen euro is betaald. Tadic, Blind, Sanchez, Neres, Ziyech en Tagliafico versus twee waardeloze backs, de overbodige Labyad en Wober en Bandé die we nog niet kunnen afschrijven. En Cassiera; aardige speler maar lijkt te kort te komen.

De grootste blunders zijn helaas op trainers gebied geweest door 1) Bosz weg te jagen, 2) met Keizer iemand zonder ervaring aan te stellen en 3) Bosz niet terug te halen en 4) vast te blijven houden aan Ten Hag. De keuze voor Ten Hag op voorhand vond ik wel te billijken.

Post new topic  Reply to topic  [ 918 posts ]  Previous   1 21 22 23 24 25 37  Next

All times are UTC+02:00