Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 788 posts ]  Previous   1 22 23 24 25 26 32  Next
Author Message
PostPosted: 01 Oct 2018 09:03 

DarkChild wrote:
guy_ajax wrote:
Welke voetbalclub uit de top 50 van het Europese voetbal kan zonder transferinkomsten en Europees voetbal?

''Als er niets geks gebeurt'' geeft al aan dat de kans groter is dat het goed gaat. Je 'gokt' niet op één speler zoals bij Sulejmani destijds. Je hebt meer dan tien spelers die een kapitaal vertegenwoordigen.

Bedrijven rekenen met het maken van een begroting toch ook altijd op een minimumverkoop. Als ze er vanuit zouden gaan dat ze niets zouden verkopen zouden ze er niet eens aan beginnen.

Over eigen jeugdspelers is maar het hoe je hebt bekijkt. De ene keer tellen Onana, De Jong en Dolberg wel mee en de andere keer niet. Blind is ook door Ajax opgeleid en Van de Beek is ook een meer dan volwaardige speler.
Beter een Frenkie de Jong van een euro op zijn 16/17/18e weghalen bij Willem II dan Dani de Wit opstellen die de gehele jeugdopleiding heeft doorlopen. Liever Dolberg dan Sierhuis.

Misschien heb je gelijk hoor. Maar ik zie gewoon oprecht niet in wat het probleem is. Ik denk dat Ajax er over 3 jaar (nog steeds) financieel uitstekend voorstaat.
Welke clubs uit de top 50? Sowieso die uit de grote landen, want die hebben standaard TV inkomsten die alleen maar groter worden. Gokken op het transferssysteem is onverstandig, want naast een loterij is het een eindig systeem. Het staat veel te ver af van het normale arbeidsrecht en bijvoorbeeld de Europese Commissie is de niet transparante geldstromen -waarvan het gros ook nog eens uit het voetbal verdwijnt- een doorn in het oog. Proefprocessen lopen al btw.

Spelers waar een afkoopsom voor betaald is, zijn voor mij geen eigen jeugd.
Maar belangrijker in de huidige situatie: Omdat je in eerste instantie zou moeten kijken waarom het geld smijten nu al geen resultaat oplevert. Want het is misschien een populair vrouwendingetje om miskopen te maskeren met nog meer miskopen, maar ik zou stiekem best wel willen weten waarom we nu al jarenlang veruit het meeste uitgeven en er geen resultaten tegenover staan. Een uitkomst zou kunnen zijn: we laten degene die de portemonnee beheert nóg meer uitgeven, maar heel voor de hand liggend lijkt me dat niet.

Ook bij een vrouw zeg je dat namelijk niet snel ;)
De schuldenberg van de Spaanse clubs zijn gigantisch. Alleen al Barca en Real gaat het dan over honderden miljoenen. Althans volgens mededelingen op TV.
Waarom niet gokken op transfersysteem. Dat is er nu dus mag je er ook vanuit gaan. En dat zal niet van vandaag op morgen verdwijnen. Jongens als Frenkie en Mathijs zijn dan allang verkocht.
Je hebt het steeds over miskopen. Die zijn natuurlijk niet goed.
Maar de praktijk geeft duidelijk aan dat onder de streep AJAX veel meer verdient aan transfers dan dat ze uitgeven. Anders was er ook niet zoveel eigen geld op de bankrekening.
Heb het idee dat het glas bij jou altijd half leeg is. Steeds weer van het negatieve uitgaan.
En wat eigen jeugd betreft; dat interesseert mij geen reet. Alsof dat het doel moet zijn.
Dat is een eigen leven gaan leiden. Sommigen hebben liever dat we in de middenmoot eindigen met eigen spelers dan bovenin met (deels) gekochte spelers. In Engeland zie je soms wedstrijden waarbij er maar 2 of 3 Engelsen op het veld staan.
Ik wil een goed, attractief spelend AJAX zien dat prijzen pakt. Als het kan met spelers uit de eigen opleiding, zo nee, dan met aankopen. Wat ze niet moeten doen is het eigen DNA verloochenen. En dan bedoel ik niet met eigen jeugd spelen maar de manier van spelen.

PostPosted: 01 Oct 2018 13:48 
Erelid

renemar wrote:
En wat eigen jeugd betreft; dat interesseert mij geen reet. Alsof dat het doel moet zijn.
Dat is een eigen leven gaan leiden. Sommigen hebben liever dat we in de middenmoot eindigen met eigen spelers dan bovenin met (deels) gekochte spelers. In Engeland zie je soms wedstrijden waarbij er maar 2 of 3 Engelsen op het veld staan.
Ik wil een goed, attractief spelend AJAX zien dat prijzen pakt. Als het kan met spelers uit de eigen opleiding, zo nee, dan met aankopen. Wat ze niet moeten doen is het eigen DNA verloochenen. En dan bedoel ik niet met eigen jeugd spelen maar de manier van spelen.
Ik snap wat je bedoelt. Je kunt je alleen afvragen of je geld dan in nieuwe spelers of in een betere jeugdopleiding gaat stoppen.

Discussie voor in een ander topic trouwens.

PostPosted: 02 Oct 2018 23:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Gelukkig heeft hij geleerd van PSV uit. Door wie maakt niet uit... dit was een realistische aanpak. Het is alleen zo jammer dat je net niet de 3 punten pakt. Voor doorgaan in de CL kan dat wel eens cruciaal blijken.

Daarnaast is het verschil tussen PSV uit en Bayern uit veel te groot. Bayern is veel beter dan PSV en toch had Ajax de beste kansen. En uit bij PSV 0,0.

PostPosted: 02 Oct 2018 23:14 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Je zegt het zelf al; Ten Hag koos toen gewoon de verkeerde tactiek met desastreuze gevolgen. Dat speelde psv compleet in de kaart.

PostPosted: 02 Oct 2018 23:34 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Even afwachten wat Driessen nu gaat zoeken om Ten Hag af te branden. Hadden ze niet moeten winnen. Wordt dit de fout om Ten Hag af te gaan branden?

PostPosted: 02 Oct 2018 23:49 
Erelid

Seizoenskaart: 411
Even afwachten wat Driessen nu gaat zoeken om Ten Hag af te branden. Hadden ze niet moeten winnen. Wordt dit de fout om Ten Hag af te gaan branden?
Haha heerlijke post. Ben ook benieuwd naar die zure Driessen.

PostPosted: 03 Oct 2018 09:14 

Bij psv zakte hij door het ijs. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij achteraf toch heeft onderkend dat hij fout zat. Ondanks dat hij dat ontkende.
Prima opstelling en de ploeg goed ingesteld op Bayern. Vooral inzetten Wöber (speelde prima i.t.t. bekerwedstrijd) en het uit de ploeg laten van Huntelaar.
Niet alleen de spelers maar ook zeker Ten Hag verdient de credits voor de wedstrijd van gisteren.

PostPosted: 03 Oct 2018 10:02 
Erelid

Ik heb het wel eens vaker aangekaart, dat elftallen bij toeval in elkaar vallen door blessures of schorsingen.

Wober en De Ligt centraal achterin is heel stabiel en zeker luchtsterk. Je hebt het verschil gezien tussen PSV en nu Bayern. Blind hierdoor naar het middenveld en dat kan gewoon veel beter dan Eiting. Nu staat hier Schone nog maar De Jong is natuurlijk veel beter en aangezien Blind verdedigend en postioneel veel sterker is dan Schone, kan De Jong er gewoon naast spelen. Vd Beek complementeert het middenveld. Die jongen heeft gewoon loopvermogen en staat vaak goed. Dat heeft niemand anders in de selectie.

Voorin zijn Tadic, Neres en Ziyech heel gevaarlijk maar ook slim. Ook in combinatie met Vd Beek.
Helaas voor Dolberg maar die komt er wel.

Ik zou dit elftal zo laten staan en De Jong erin zetten voor Schone.

PostPosted: 03 Oct 2018 10:15 

Ik heb het wel eens vaker aangekaart, dat elftallen bij toeval in elkaar vallen door blessures of schorsingen.

Wober en De Ligt centraal achterin is heel stabiel en zeker luchtsterk. Je hebt het verschil gezien tussen PSV en nu Bayern. Blind hierdoor naar het middenveld en dat kan gewoon veel beter dan Eiting. Nu staat hier Schone nog maar De Jong is natuurlijk veel beter en aangezien Blind verdedigend en postioneel veel sterker is dan Schone, kan De Jong er gewoon naast spelen. Vd Beek complementeert het middenveld. Die jongen heeft gewoon loopvermogen en staat vaak goed. Dat heeft niemand anders in de selectie.

Voorin zijn Tadic, Neres en Ziyech heel gevaarlijk maar ook slim. Ook in combinatie met Vd Beek.

Hoewel dat klopt, is dit wel een andere manier van 'in elkaar vallen' dan bij pakweg Bosz. Die posteerde toen Schone op VM, wat hij jaren daarvoor wel onder De Boer had gedaan, maar niet meer de eerste gedachte was. Schone stelde het destijds zelf voor, Bosz probeerde het voor de beker tegen Willem II en alles viel in elkaar.

Dit is vooral een kwestie van spelers op hun natuurlijke, beste positie laten spelen. Wober is een CV, dus die stel je op...als CV. Al betaal je 50 miljoen voor Blind, een CV wordt ie niet. Hij kan er spelen, wat zoveel zegt als...maar liever niet doen.
Die jongen hoort op het middenveld, dat was ook de plek waarop hij de publieke opinie omdraaide en voetballer van het jaar werd in zijn eerste periode (afwisselend met LB als Boilesen kapot was)

Dus ja, het is fijn áls TH het nu laat staan, maar het is flink meer: duh, dit had je niet van te voren kunnen inschatten? dan bij Bosz.
En, bij Bosz was het kwartje echt gevallen, want hij was er bewust naar op zoek.
Dat moet bij TH ook nog maar blijken.

PostPosted: 03 Oct 2018 10:44 

Is allemaal leuk en aardig... overwinteren in de CL zou een goede prestatie zijn. Echter is daarmee het seizoen niet succesvol. Geen kampioen = dramatisch. Dus ja Ten Hag heeft nog een lange weg te gaan.

Wat Ajax gisteren deed uit bij Bayern zou PSV niet kunnen. Maar PSV laat dan weer minder liggen in de Eredivisie. Tja..

PostPosted: 03 Oct 2018 16:59 

Jerome wrote:
Is allemaal leuk en aardig... overwinteren in de CL zou een goede prestatie zijn. Echter is daarmee het seizoen niet succesvol. Geen kampioen = dramatisch. Dus ja Ten Hag heeft nog een lange weg te gaan.

Wat Ajax gisteren deed uit bij Bayern zou PSV niet kunnen. Maar PSV laat dan weer minder liggen in de Eredivisie. Tja..
Na 7 wedstrijden waarvan een onderling duel. Dat gekoppeld an het feit dat psv in zeker 2 wedstrijden voor hetzelfde geld punten had gemorst.
Wat een voorbarige conclusie.

PostPosted: 03 Oct 2018 17:02 

Ben het in principe met je eens. In ieder geval tegen sterke ploegen. Kan me wel voorstellen dat je tegen een minder ploeg iets aanvallender gaat spelen met een andere bezetting. Ten Hag zegt ook dat hij 16 basisspelers heeft. Gebruik die dan ook en houdt bij de basis ook rekening met de kwaliteit van de tegenstander.

PostPosted: 03 Oct 2018 17:17 
Erelid

renemar wrote:

Ben het in principe met je eens. In ieder geval tegen sterke ploegen. Kan me wel voorstellen dat je tegen een minder ploeg iets aanvallender gaat spelen met een andere bezetting. Ten Hag zegt ook dat hij 16 basisspelers heeft. Gebruik die dan ook en houdt bij de basis ook rekening met de kwaliteit van de tegenstander.
Precies.
Ik was al bang voor posts zoals die van Fernando Redondo. Ik vind juist dat je het heel erg per wedstrijd moet bekijken (heeft Ten Hag gisteren uitstekend gedaan) en dus niet nu dingen kan roepen zoals dat dit moet blijven staan. Bayern uit of pak 'm beet NAC-thuis zijn totaal andere wedstrijden waarin ook andere dingen gevraagd worden. Ik zou NAC-thuis in ieder geval niet met Wöber en De Ligt starten.

PostPosted: 03 Oct 2018 20:52 
Erelid

Jnp wrote:
Precies.
Ik was al bang voor posts zoals die van Fernando Redondo. Ik vind juist dat je het heel erg per wedstrijd moet bekijken (heeft Ten Hag gisteren uitstekend gedaan) en dus niet nu dingen kan roepen zoals dat dit moet blijven staan. Bayern uit of pak 'm beet NAC-thuis zijn totaal andere wedstrijden waarin ook andere dingen gevraagd worden. Ik zou NAC-thuis in ieder geval niet met Wöber en De Ligt starten.
En waarom niet? Ik vind juist, dat je best naar een vaste basis kunt gaan. Zeker in het begin van het seizoen. Je moet gewoon een ploeg vormen, die vrijwel tegen iedere tegenstander kan optreden.

Je kunt bv tegen NAC thuis misschien zonder Wober spelen en met iemand anders (aanvallender type) maar zo krijg je nooit automatismen.

Ten Hag heeft wat moeten wisselen door blessures en anders laat hij het redelijk staan.

Daarnaast als Ten Hag spelers rust geeft (Heracles) en ze winnen niet, krijgt hij ook de hoon over zich heeft.

Ik ben gewoon voorstander van een vast elftal waarin sommige posities wat meer ruimte is.

PostPosted: 03 Oct 2018 22:13 
Erelid

Automatismen zijn goed, maar daarbinnen zouden de poppetjes moeten kunnen wisselen (dat moet je ook bij blessures of schorsingen). Op die manier kan je je veel beter aanpassen aan de tegenstander en de tegenstander veel minder aan jou.

PostPosted: 04 Oct 2018 01:06 
Erelid

Persoonlijk zie ik liever een vaste basis in de verdediging, met eventueel wissels in 2e helften zodat die spelers ook automatismen kweken.

Je kan tegen clubs als NAC natuurlijk ook anders gaan staan op het middelveld om meer aanvallende accenten te leggen.

PostPosted: 04 Oct 2018 19:41 
Erelid

Jnp wrote:
Automatismen zijn goed, maar daarbinnen zouden de poppetjes moeten kunnen wisselen (dat moet je ook bij blessures of schorsingen). Op die manier kan je je veel beter aanpassen aan de tegenstander en de tegenstander veel minder aan jou.
Hier ben ik het wel mee eens maar in eerste instantie moet er duidelijkheid komen in mijn ogen.
De Ligt is geen discussie maar hij mag wel duidelijk zijn, dat hij kiest voor Blind of bv Wober. En niet bv De Jong. De Jong is een totaal andere keuze omdat dit geen verdediger is. De Ligt is een uitzonderlijk talent, die de tekortkomingen van De Jong als CV wel compenseert. Wöber zou hier meer moeite mee hebben. Die is nog niet zo ver. Hier moet je duidelijker in zijn. Dat je poppetjes verandert waardoor je wat accenten verlegt, is prima maar zomaar een totaal ander type erbij zetten vind ik een andere verhaal.

PostPosted: 04 Oct 2018 22:27 
Erelid

Dat is nu juist hoe je een tegenstander beter kan bespelen, denk ik. De ene tegenstander vraagt om een voetballende verdediger, de andere juist om mandekker.

Anyway, iets anders, leuk dat De Speld het ook ziet: :D
https://speld.nl/2018/10/03/chef-voetba ... rullenbak/

PostPosted: 06 Oct 2018 10:20 
Erelid

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/84 ... ggen-.html

Wauw, valt me mee van Ten Hag. Knap.

PostPosted: 08 Oct 2018 17:36 
Erelid

Driessen heeft weer wat gevonden mbt Ten Hag. Hij had Ziyech moeten wisselen...
Zo lekker een koe in de kont kijken. Ik vind dit zo triest en lachwekkend om dit achteraf zo te stellen. Ziyech is een speler, die nauwelijks geblesseerd is geweest en zoiets kan altijd gebeuren.

PostPosted: 08 Oct 2018 17:39 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Snap het idee wel. Vond het ook raar om Wober te wisselen. Echter had je ook Tadic en Tagliafico kunnen wisselen met hetzelfde idee en dan was het ook gebeurt.

PostPosted: 08 Oct 2018 17:59 

Driessen heeft weer wat gevonden mbt Ten Hag. Hij had Ziyech moeten wisselen...
Zo lekker een koe in de kont kijken. Ik vind dit zo triest en lachwekkend om dit achteraf zo te stellen. Ziyech is een speler, die nauwelijks geblesseerd is geweest en zoiets kan altijd gebeuren.
Bij Driessen speelt echt een persoonlijke drijfveer om Ten Hag een spreekwoordelijk kopje kleiner te maken. Die zoekt en zoekt en zoekt.

Dit is ook zwaar overdreven, want je kan er helaas maar drie wisselen om rust te geven, dus als Ziyech niks aangeeft, hoeft hij er toch niet af?

PostPosted: 08 Oct 2018 18:54 
Erelid

guy_ajax wrote:
Snap het idee wel. Vond het ook raar om Wober te wisselen. Echter had je ook Tadic en Tagliafico kunnen wisselen met hetzelfde idee en dan was het ook gebeurt.
Wober wisselen was niet zo raar omdat hij Schuurs ook speelminuten gunde. Vandaar die wissel.
Tadic schijnt een van de fitste selectiespelers te zijn dus daar hoeft Ten Hag zich geen zorgen over te maken. Het gaat erom, dat zoiets altijd kan gebeuren. Dan kun je ook net zo goed Ziyech zelf de schuld gaan geven waarom hij er in de laatste minuut nog zo'n sprint uitgooit en op doel schiet.

PostPosted: 08 Oct 2018 20:40 
Erelid

guy_ajax wrote:
Wober wisselen was niet zo raar omdat hij Schuurs ook speelminuten gunde. Vandaar die wissel.
Tadic schijnt een van de fitste selectiespelers te zijn dus daar hoeft Ten Hag zich geen zorgen over te maken. Het gaat erom, dat zoiets altijd kan gebeuren. Dan kun je ook net zo goed Ziyech zelf de schuld gaan geven waarom hij er in de laatste minuut nog zo'n sprint uitgooit en op doel schiet.
Nog meer uitleg van Ten Hag:

https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... e-wisselen

Nee, die kan je echt helemaal niets kwalijk nemen en het is weer typisch dat Driessen over zoiets begint.

PostPosted: 08 Oct 2018 20:52 

https://www.ajax.nl/streams/actueel/ten ... g-goed.htm

Ik wilde hem net plaatsen. Blind/Wober hadden dus last. Gelukkig is Valentijn buitengewoon goed ingevoerd...

Post new topic  Reply to topic  [ 788 posts ]  Previous   1 22 23 24 25 26 32  Next

All times are UTC+01:00