Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 918 posts ]  Previous   1 23 24 25 26 27 37  Next
Author Message
PostPosted: 10 Oct 2018 08:25 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Een terugblik naar 1992 en een vergelijking met Ten Hag nu.
https://www.telegraaf.nl/sport/2659046/ ... u-bij-ajax

PostPosted: 20 Oct 2018 12:51 
Beheerder

https://www.telegraaf.nl/sport/2705878/ ... is-nog-ver

PostPosted: 23 Oct 2018 19:47 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Neres speelt tegen Bayern zijn beste wedstrijd ooit in een Ajax shirt en vervolgens zet deze gek hem er (minimaal) drie wedstrijden naast...

PostPosted: 23 Oct 2018 23:14 
Erelid

Nou hup en nu weer snel in de beste opstelling gaan spelen in de topduels:

--Neres-----------Dolberg-----------Ziyech--
--------------------Tadic-----------------------
--------Blind---------------------De Jong-----
-Tagliafico---Wober---De Ligt--Mazraoui-----
-------------------Onana----------------------

PostPosted: 23 Oct 2018 23:21 

Hoe ze nu spelen vind ik beter dan onder Bosz. Heeft vooral met sommige poppetjes te maken maar goed Ten Hag mag ook wat complimenten krijgen. Dit is namelijk een gigantisch verschil met de tweede seizoenshelft van 2017-2018.

PostPosted: 23 Oct 2018 23:23 
Beheerder

Dat wel, maar ik heb nog altijd mijn vraagtekens bij zijn wisselbeleid.

PostPosted: 23 Oct 2018 23:25 
Erelid

343 wrote:
Dat doen we ieder seizoen bij iedere trainer.

PostPosted: 23 Oct 2018 23:29 
Erelid

Jnp wrote:
343 wrote:
Dat doen we ieder seizoen bij iedere trainer.
En terecht. Slaat in principe nergens op om een fitte Neres zo laat te brengen, terwijl de spelers in de interviews al aangaven er in de 70e minuut erdoorheen te zitten. Dat gaven Frenkie en De Ligt aan. Die zijn dan conditioneel nog de beteren bij ons. Wat te denken van Schone en Dolberg?

PostPosted: 24 Oct 2018 00:25 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik snap z'n redenatie ook niet helemaal. Hij zegt dat Neres energie in de ploeg brengt en daarom pas zo laat wisselt...

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 24 Oct 2018 08:24 
Erelid

Stormrage wrote:
Ik snap z'n redenatie ook niet helemaal. Hij zegt dat Neres energie in de ploeg brengt en daarom pas zo laat wisselt...
Hier staat het duidelijker:
https://www.vi.nl/nieuws/dolblije-ten-h ... en-benfica

PostPosted: 24 Oct 2018 08:48 

Ook mijn opstelling. Zou alleen Blind met de punt naar achteren zetten. En als Veltman echt fit is Mazraoui vervangen. Zeker tegen sterke tegenstanders. Ik vind hem heel kwetsbaar als verdediger. Gisteren imo de zwakste schakel. Opvallend is ook bijna iedere keer zin onthutsend slecht begin.
Je kunt het nooit bewijzen maar hadden ze zo tegen psv gespeeld (dan met De Jong naast Wöber en vd Beek op het middenveld omdat De Ligt niet kon spelen) dan denk ik dat we veel meer kans op een goed resultaat zouden hebben gehad.
Neres moet imo altijd spelen. De enige met de oh zo belangrijke diepgang.

PostPosted: 24 Oct 2018 09:48 
Erelid

renemar wrote:

Ook mijn opstelling. Zou alleen Blind met de punt naar achteren zetten. En als Veltman echt fit is Mazraoui vervangen. Zeker tegen sterke tegenstanders. Ik vind hem heel kwetsbaar als verdediger. Gisteren imo de zwakste schakel. Opvallend is ook bijna iedere keer zin onthutsend slecht begin.
Je kunt het nooit bewijzen maar hadden ze zo tegen psv gespeeld (dan met De Jong naast Wöber en vd Beek op het middenveld omdat De Ligt niet kon spelen) dan denk ik dat we veel meer kans op een goed resultaat zouden hebben gehad.
Betrekkelijk.... hoe vaak pakt Veltman in dat soort duels niet rood? Misschien was dat vaker als CV, maar onomstreden is hij nooit geweest!

PostPosted: 24 Oct 2018 10:24 

Pleiten voor Veltman boven Mazraoui... ja dan ben je de weg kwijt hoor. Vooral niet naar luisteren. Kan me niet voorstellen dat veel mensen Veltman missen. Waanzin

PostPosted: 24 Oct 2018 10:34 

Droomaankoop: Zlatan
Als het k#t gaat is de trainer de l*l, nu verdiend Ten Hag dan ook de credits als het goed gaat. Het spel ziet er goed uit, veel pressie, snel de bal vooruit spelen en scherper voor de goal. Nee, ik ben tevreden met Ten Hag.

PostPosted: 24 Oct 2018 10:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
renemar wrote:

Veltman?? Ben je wel goed bij je paasei? Die komt in alles te kort. Die zou lekker bij AZ ofzo moeten gaan ballen maar dat kan toch niet in Ajax 1 :lol:

PostPosted: 24 Oct 2018 11:47 

Brasil wrote:
Als het k#t gaat is de trainer de l*l, nu verdiend Ten Hag dan ook de credits als het goed gaat. Het spel ziet er goed uit, veel pressie, snel de bal vooruit spelen en scherper voor de goal. Nee, ik ben tevreden met Ten Hag.
100% dit. Ik was geen voorstander van zijn komst, maar wat is hij bezig om mijn ongelijk te bewijzen. 9 Europese wedstrijden dit seizoen, nog steeds ongeslagen. Na 3 CL wedstrijden 7 punten, en dat hadden er eigenlijk 9 moeten zijn. Dat is echt ongekend.

PostPosted: 24 Oct 2018 12:26 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
murdoch01 wrote:
Betrekkelijk.... hoe vaak pakt Veltman in dat soort duels niet rood? Misschien was dat vaker als CV, maar onomstreden is hij nooit geweest!
Dat valt wel mee toch? In 39 Europese wedstrijden heeft Veltman twee keer een rode kaart gekregen. Één keer in 2016/2017 en één keer in 2014/2015.

Daarnaast heeft hij in 195 Nederlandse wedstrijden ook maar twee rode kaarten gepakt. Veltman staat nou niet echt bekend als iemand die rode kaarten pakt.

PostPosted: 24 Oct 2018 12:39 

GJ1402 wrote:
renemar wrote:

Veltman?? Ben je wel goed bij je paasei? Die komt in alles te kort. Die zou lekker bij AZ ofzo moeten gaan ballen maar dat kan toch niet in Ajax 1 :lol:
Als we na 5 minuten achterstaan door tot twee maal toe geklungel van Nous hebben we niks te zeggen. Dan loop je achter de feiten aan en hadden we van deze taaie tegenstander wss. verloren. Vrijwel alle gevaar kwam over onze rechterkant. Of niet gezien?
Kijk eens hoe hij bijna alle wedstrijden begint. Altijd ongeconcentreerd en slap.
Veltman is zeker geen wondervoetballer maar wel degelijk. In de EL finale o.a. was hij de enige die het niveau aankon. Ook tegen Lozano speelde hij prima. Die hebben we in de wedstrijd die hij tegen Veltman stond niet gezien. Daarvoor staat een verdediger op de eerste plaats. Tegenstander uitschakelen.
Mazraoui is ontegenzeglijk technisch de betere speler maar je ziet aan alles dat hij van nature geen verdediger is. Hij is een middenvelder. Dat wreekt zich tegen goede tegenstanders.
Vergelijk hem eens met Tafglifico. Dat is een verdediger pur sang. Die krijgt overigens ook veel kaarten.

PostPosted: 24 Oct 2018 15:52 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Mijn credits gaan ook naar Ten Hag.

Hij heeft toch de ploeg naar zijn hand gezet en wat mij vooral opvalt is de spelvreugde en de wil om voor elkaar te werken. Er zit een bepaalde volwassenheid in het team wat voorheen weleens ontbrak. Natuurlijk heeft hij spelers als Blind, Tagliafico, Tadic en Ziyech tot zijn beschikking maar hij kiest voor het team en zet ook gewoon de geliefde Vd Beek erlangs en nu Neres.

Na de wedstrijd vond ik het wel typerend en mooi om te zien hoe blij Neres voor Mazraoui was. 86 Minuten op de bank gezeten (teleurgesteld) maar wel heel blij voor het team.

PostPosted: 28 Nov 2018 13:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Compliment aan Ten Hag.

Men kan wel zeggen, dat hij een goede spelersgroep heeft en dat het dan niet alleen aan een trainer ligt maar met zoveel luxe moet hij ook moeilijke keuzes maken. Hier moet een spelersgroep ook mee omgaan. Met veel winnen is dit natuurlijk makkelijker en zal er minder gemor zijn maar toch. Ajax speelt als team en straalt dit ook uit.

Alleen jammer dat Valentijn Driessen het nog steeds niet kan accepteren, dat Ten Hag heel goed bezig is. Hij moet weer zeggen, dat de spelersgroep toch niet helemaal achter Ten Hag staat. Dat is toch logisch? In een groep van 22 mensen zal niet iedereen hetzelfde denken. Zeker niet als je reservespeler bent. Maar zie ook bv Labyad. Toch gehaald door Ten Hag maar tot nu toe weinig gespeeld. Maar hij is geen rotte appel (wat veel mensen zouden verwachten als hij niet zo spelen).

Ook het voetbal is helemaal niet slecht en je ziet ook de hand van een trainer. Natuurlijk heb je spelers als Tagliafico, Blind, Tadic, Huntelaar, Schone en Ziyech tot je beschikking maar het moet ook passen en eruit komen.

Enige smetje blijft die wedstrijd tegen PSV maar dat lag niet (alleen) aan Ten Hag.

PostPosted: 28 Nov 2018 14:47 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Uiteraard verdient hij de credits, hij laat Ajax knappe dingen doen in Europa.

Toch vraag ik me echt af wat er in dat kale bolletje omgaat wanneer je Wöber in de blessuretijd tegen NAC nog gaat inbrengen. Hij is zelf nota bene voetballer geweest. Er stond geen reet op het spel, Ajax had de wedstrijd al lang en breed binnen. Laat die Wöber, die je tegen AEK weer nodig had, dan minstens een kwartier spelen en geef Tagliafico wat rust. Of haal Blind naar de kant. Is dat nu zo moeilijk allemaal? Dat kan iedereen toch wel bedenken?

Wat dat betreft denk ik echt dat hij van dat gedoe rondom Younes helemaal niets heeft geleerd. Niet dat ik het gedrag van Younes wil rechtvaardigen, maar begrijpen doe ik het zeker. Het gaat toch ook nergens over, zo'n wissel in de blessuretijd tegen NAC Breda. Doe normaal joh, dat heeft niets met voetbal te maken. Dat er geen journalist is die daar naar vraagt...

PostPosted: 28 Nov 2018 15:45 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Uiteraard verdient hij de credits, hij laat Ajax knappe dingen doen in Europa.

Toch vraag ik me echt af wat er in dat kale bolletje omgaat wanneer je Wöber in de blessuretijd tegen NAC nog gaat inbrengen. Hij is zelf nota bene voetballer geweest. Er stond geen reet op het spel, Ajax had de wedstrijd al lang en breed binnen. Laat die Wöber, die je tegen AEK weer nodig had, dan minstens een kwartier spelen en geef Tagliafico wat rust. Of haal Blind naar de kant. Is dat nu zo moeilijk allemaal? Dat kan iedereen toch wel bedenken?

Wat dat betreft denk ik echt dat hij van dat gedoe rondom Younes helemaal niets heeft geleerd. Niet dat ik het gedrag van Younes wil rechtvaardigen, maar begrijpen doe ik het zeker. Het gaat toch ook nergens over, zo'n wissel in de blessuretijd tegen NAC Breda. Doe normaal joh, dat heeft niets met voetbal te maken. Dat er geen journalist is die daar naar vraagt...
Ik snap dit nog steeds niet. Er zijn zoveel coaches die spelers in de laatste vijf minuten er nog in gooien. Misschien om iets te forceren, misschien een signaal te geven dat hij nog wel aan ze denkt of misschien iets anders. Wat dat te gaat is het inderdaad wel interessant om in het hoofd van Ten Hag te kijken, maar ik snap niet dat hier nog een probleem van gemaakt wordt. Guardiola, Mourinho, Van Gaal... ze hebben allemaal wel eens een speler in de laatste paar minuten er in gegooid.

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb ook veel liever dat er op tijd gewisseld wordt en dat wisselspelers wat meer tijd krijgen, maar mensen doen nu alsof Ten Hag dit heeft uitgevonden. Ik lees het overal terug.

PostPosted: 28 Nov 2018 16:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Tomza2 wrote:

Ik snap dit nog steeds niet. Er zijn zoveel coaches die spelers in de laatste vijf minuten er nog in gooien. Misschien om iets te forceren, misschien een signaal te geven dat hij nog wel aan ze denkt of misschien iets anders. Wat dat te gaat is het inderdaad wel interessant om in het hoofd van Ten Hag te kijken, maar ik snap niet dat hier nog een probleem van gemaakt wordt. Guardiola, Mourinho, Van Gaal... ze hebben allemaal wel eens een speler in de laatste paar minuten er in gegooid.

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb ook veel liever dat er op tijd gewisseld wordt en dat wisselspelers wat meer tijd krijgen, maar mensen doen nu alsof Ten Hag dit heeft uitgevonden. Ik lees het overal terug.
Eens, maar ik vind dat je daarbij ook moet kijken naar de status van een speler. Je kunt ook een jeugdspeler inbrengen. Die pakt zijn wedstrijdpremie mee, heeft weer wat minuutjes achter zijn naam staan en is waarschijnlijk wel gemotiveerd om nog even mee te doen. Dit in tegenstelling tot sommige andere jongens. En nogmaals, dat praat ik niet goed maar dat is wel hoe het werkt. Dat inlevingsvermogen moet je hebben. Ik blijf me ook verbazen over het feit dat je dit zo frequent ziet en bij meerdere trainers.

Echter is Ten Hag onze trainer en ik interesseer me nu eenmaal meer in Ajax dan in andere ploegen. Ik vraag me daarom oprecht af waarom hij kiest voor zo'n wissel. Is het pure tijdswinst (dan heb je ook andere spelers in kunnen brengen) of is het ook het 'belonen' zoals hij dat bij Younes aanhaalde. Een speler een premie gunnen? Of is het pure willekeur en hebben spelers maar in te vallen wanneer de trainer dit wil. Ongeacht status en dergelijke. Daar moet een journalist toch eens kritisch naar vragen, ik wil de beweegredenen van Ten Hag weten. Want zoals ik het nu zie vind ik het een knap staaltje knulligheid van een koppige trainer die niets heeft geleerd van een eerdere soap.

PostPosted: 28 Nov 2018 17:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Wisselen in de 92e minuut, bij een 0-3 stand is gewoon achterlijk en zou verboden moeten worden. Het gaat niet om tijdwinst en je beloont er helemaal niemand mee, ook geen jeugdspelers. Het is alleen maar frustrerend als je erin mag en 30 seconden later de scheidsrechter affluit.

Ik ben ook heel benieuwd wat de beweegredenen van Ten Hag zijn, want ik snap er he-le-maal niks van.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 29 Nov 2018 14:29 

Stormrage wrote:
Wisselen in de 92e minuut, bij een 0-3 stand is gewoon achterlijk en zou verboden moeten worden. Het gaat niet om tijdwinst en je beloont er helemaal niemand mee, ook geen jeugdspelers. Het is alleen maar frustrerend als je erin mag en 30 seconden later de scheidsrechter affluit.

Ik ben ook heel benieuwd wat de beweegredenen van Ten Hag zijn, want ik snap er he-le-maal niks van.
Het ligt daarom ook veel genuanceerder dan iedereen denkt. Dat het frustrerend is om op zo'n moment in te vallen, is juíst de reden dat Ten Hag Wober zo laat nog inbrengt. Wober is een rustige brave jongen en ontbeert soms de getergdheid die nodig is. Hij ging sowieso spelen tegen AEK, waar veel op het spel stond, en met zo'n prikkel hoopte hij Wober aan te wakkeren.

Post new topic  Reply to topic  [ 918 posts ]  Previous   1 23 24 25 26 27 37  Next

All times are UTC+02:00