Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 788 posts ]  Previous   1 25 26 27 28 29 32  Next
Author Message
PostPosted: 28 Dec 2018 11:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
GJ1402 wrote:
Je bedoelt Schreuder in één van deze?
Ja (nog niet helemaal wakker) klopt.

Tactisch plan komt uit de koker van Schreuder en de spelers kunnen beter opschieten met Schreuder, Winter en Witschge.

PostPosted: 28 Dec 2018 15:16 

En de Telegraaf kan het maar niet verkroppen dat Ten Hag aan het slagen is bij Ajax.

Nu weer een heel stuk dat Ten Hag een verstandshuwelijk heeft met zijn selectie.
Het tactisch plan komt uit de hoed van Ten Hag.
Ten Hag leidt de meeste trainingen en de spelersgroep kan beter met hem overweg dan met Ten Hag.

Dan weer wat oude koeien uit de sloothalen mbt het rugnummer 34.
Dat Ziyech wel op de bank moest zitten in de bekerwedstrijd tegen Ten Werve en Tadic een dagje vrijaf had.

Op het eind van het verhaal toch nog een pluim omdat Ajax goed presteert en dit onder leiding van Ten Hag.
Misselijkmakend en tendentieus van de TG. Typisch Driessen en Verwey. Hoop dat AJAX eens met een duidelijk statement komt en al die onzin ontkracht.

PostPosted: 11 Jan 2019 13:22 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl

PostPosted: 11 Jan 2019 22:25 
Beheerder

EtH over transferbeleid van AJAX.

PostPosted: 12 Jan 2019 13:57 
Beheerder

VI-interview Ten Hag:
De Tien van Ten Hag: 'Aan het einde willen we zilverwerk hebben'
https://www.vi.nl/pro/overig/de-tien-va ... erk-hebben

PostPosted: 14 Jan 2019 09:59 

Goed interview. Hij komt tegenwoordig sterk uit z'n woorden. Wringt zich niet in een underdog rol zoals Van Bommel dat lafjes doet, maar zegt gewoon waar hij voor gaat.

Nog los van eventuele prijzen, vind ik dat Ten Hag Ajax weer gezicht geeft. Ajax mag best eens gaan overwegen om zijn contract open te breken.

PostPosted: 14 Jan 2019 15:16 
Beheerder

In het begin zag ik het niet zitten in Ten Hag.
Gelukkig is hij flexibel gebleken en luistert hij naar zijn spelersgroep. Ook komt hij tegenwoordig beter uit zijn woorden.
Eerst maar de komende seizoenshelft afwachten. Bij blijvend goed spel belonen met een contractverlenging.

PostPosted: 20 Jan 2019 19:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Dit moet je even zien te managen. In 1 week tijd kan het klaar zijn met het kampioenschap.

PostPosted: 20 Jan 2019 19:28 
Erelid

Jerome wrote:
Dit moet je even zien te managen. In 1 week tijd kan het klaar zijn met het kampioenschap.
Dit vind ik iets te kort door de bocht! Natuurlijk was vandaag een tegenvaller, maar het verschil is hetzelfde gebleven!

PostPosted: 20 Jan 2019 19:33 

murdoch01 wrote:
Jerome wrote:
Dit vind ik iets te kort door de bocht! Natuurlijk was vandaag een tegenvaller, maar het verschil is hetzelfde gebleven!
Maar dat verschil is niet eeuwig acceptabel he. Je moet een keer inlopen. Volgende week kan het verschil zomaar 4/5 punten zijn. Dan heb je een groot probleem.

PostPosted: 20 Jan 2019 20:16 
Beheerder

Inderdaad. Zelfs als je verliest in de kuip had je nog 'maar' op 3 punten achterstand gestaan.
Dat kan nu zomaar ineens 5 punten zijn.

PostPosted: 20 Jan 2019 20:46 

Hoop dat volgende week Onana en Tagliafico weer kunnen spelen en vooral de instelling goed is. Die was vandaag waardeloos.

PostPosted: 20 Jan 2019 21:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Jerome wrote:
Dit is echt gel#l, want in feite is er niets veranderd. Als PSV en Ajax ‘gewoon’ gewonnen hadden (en dan vind ik gelijk tegen Heerenveen 10x acceptabeler dan tegen Emmen) had je precies dezelfde situatie gehad en dan was het na een eventuele nederlaag tegen Feyenoord ook niet ineens klaar geweest.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 20 Jan 2019 21:54 

Stormrage wrote:
Jerome wrote:
Dit is echt gel#l, want in feite is er niets veranderd. Als PSV en Ajax ‘gewoon’ gewonnen hadden (en dan vind ik gelijk tegen Heerenveen 10x acceptabeler dan tegen Emmen) had je precies dezelfde situatie gehad en dan was het na een eventuele nederlaag tegen Feyenoord ook niet ineens klaar geweest.
Wat belangrijk is: de concurrent laat eerder op de dag punten liggen. Dit doen ze niet vaak. Als je dan weer onder de druk bezwijkt is dat een teken aan de wand. Want zijn we PSV uit al vergeten?

Met het drukke programma in het achterhoofd denk ik niet dat je dit soort fouten kan maken.

PostPosted: 21 Jan 2019 08:18 
Erelid

Jerome wrote:
Stormrage wrote:
Jerome wrote:
Wat belangrijk is: de concurrent laat eerder op de dag punten liggen. Dit doen ze niet vaak. Als je dan weer onder de druk bezwijkt is dat een teken aan de wand. Want zijn we PSV uit al vergeten?

Met het drukke programma in het achterhoofd denk ik niet dat je dit soort fouten kan maken.
Mijn gedachte, het typische Amsterdamse arrogantie kwaaltje kwam weer boven. l'histoire se répète.......

Bij geen enkele tegengoal werd er adequaat ingegrepen en als Heerenveen het beter uitgespeeld had dan hadden ze nog een paar keer voor Lamprou kunnen staan. Lamlendig voetballen en 0 gele kaarten = 2 punten verspelen, leuk die verhalen over dat Blind en Tadic zichzelf terugverdienen maar kosten ze ons nu ook de titel????

Lamprou is knudde maar kun je hem iets verwijten dat hij daar staat, gratis opgepikt in de koopjeshoek?

PostPosted: 21 Jan 2019 09:15 

Stormrage wrote:
Jerome wrote:
Er is ook weinig veranderd, maar komende zondag zou toch voor dit weekend ook gewoon een cruciale pot zijn geweest? PSV verspeelt nauwelijks punten. Je kunt het bijna niet veroorloven om het gat 4/5 punten te laten worden. Dan heb je het niet meer in eigen hand. En nee, tuurlijk is het dan niet ineens klaar, klaar is het pas als het definitief is, maar het perspectief verandert wel behoorlijk hoor.

Als je op punten gelijk was gekomen had je bij een verlies tegen Feyenoord zelfs alles nog gewoon in eigen hand gehad. Dat kun je nu vergeten.

PostPosted: 21 Jan 2019 18:50 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Meneer Ten Hag moet eens met de vuist op tafel slaan. Als hij geen kampioen wordt gaat hij veel kritiek krijgen en wordt het volgend jaar een zwaar jaar. Dan is de selectie leeggelopen en staat hij weer 1-0 achter bij de achterban. Met de beste selectie in jaren geen kampioen worden, leg dat maar eens uit. En als dat komt doordat je keeper een beunhaas is dan heb je als Ten Hag ook gefaald hoor. Die moet Overmars elke dag eraan herinneren dat er een nieuwe keeper moet komen. Komt die niet, dan zie je wel wat het teweeg kan brengen. Lamprou kan nu al niets meer goed doen bij de achterban, is mentaal gebroken en ook medespelers zien dat hij het niveau niet aankan. Met zo'n labiele kabouter moet je de tweede seizoenshelft niet in gaan, dat is totaal krankzinnig. Dat moet Ten Hag ook begrijpen om zijn eigen hachje te redden is een keeper dus cruciaal. Overmars is daar laks in geweest, laten we hopen dat Heerenveen een wake-up call is geweest en dat Ten Hag hem daar fijntjes aan herinnert wanneer het dreigt gebagatelliseerd te worden.

PostPosted: 23 Jan 2019 20:52 
Beheerder

Precies. Niets aan toe te voegen.

PostPosted: 25 Jan 2019 16:46 

"Kristensen uitstekend", "Magallan uitstekend debuut".
Spijt me, nu kan ik hem niet meer serieus nemen. Dat je spelers beschermd kan ik begrijpen maar dit zijn sprookjes. Magallan speelde sober. Is niks mis mee en ook logisch, maar uitstekend is imo iets heel anders. Zeg dan iets in de trant van "hij heeft het naar behoren gedaan en zijn taak uitgevoerd".
Over Kristensen maar te zwijgen. Daar zakt mijn broek vanaf. En dat heeft niks met zijn assist (voor Heerenveen) te maken.
Bij vrijwel alle eredivisieclubs loopt er een minstens gelijkwaardige RB zo niet een betere.
Hoe kan Ten Hag zich zo belachelijk maken?

PostPosted: 25 Jan 2019 18:42 
Erelid

renemar wrote:
"Kristensen uitstekend", "Magallan uitstekend debuut".
Spijt me, nu kan ik hem niet meer serieus nemen.
Ik ben in het geheel niet ontevreden over het debuut van Magallan! Als sober betekent foutloos, vind ik dat voor een verdediger uitstekend. Zeker gezien de Ligt de drang tot opbouwen heeft.

Ik vind het eerlijk gezien wel sjiek dat ten Hag zijn spelers niet publiekelijk afvalt. Je ziet toch wel dat, als hij de juiste spelers voorhanden heeft, Kristensen op de bank zit. Maar hij weet ook dat hij nog wel eens vaker een beroep moet doen op Kristensen. Misschien was uitstekend ietwat overdreven, maar noemde hij het zo om de speler te motiveren!

PostPosted: 27 Jan 2019 17:43 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Hoop dat vandaag een offday was (net zoals de wedstrijd tegen Herenveen en zijn twee uitwedstrijden bij PSV). Leek het op de rit te hebben maar dit is toch wel weer typisch dat het onder hem gebeurt bij meneertje ''in mijn eerste maanden wil ik de organisatie goed hebben staan''.

Vorig jaar was echt verschrikkelijk slecht en pover onder zijn bewind. Onder De Boer speelde we in zijn laatste seizoenen echt niet minder aantrekkelijk. Dit jaar was het veelal goed en soms waanzinnig; maar hij heeft ook een paar enorme uitglijders gehad (Heracles ook niet te vergeten).

- Waanzinnig slechte mediaoptredens die langzamerhand beter werden
- Spelers die heel lang niet tevreden over hem zijn geweest
- In de eerste competitiewedstrijd notabene spelers rust geven
- Als hoofdtrainer eindverantwoordelijk om Lamprou tweede keeper te maken
- Wober niet opstellen tegen PSV bij absentie van De Ligt
- Gravenberg laten invallen in die wedstrijd ...
- Neres degraderen tot wisselspeler na notabene zijn allerbeste wedstrijd voor Ajax (Bayern uit)
- Mede verantwoordelijk voor de stagnering van Van de Beek. Waar is voetballende Donny die we onder Bosz zagen? Die staat nu op 10...
- Elke minuut die hij Kristensen speeltijd gunt
- Dolberg rendeert voor geen meter; voor ons moeilijk in te schatten of Ten Hag hier een rol in speelt. Hij had vandaag sowieso met de gretige Huntelaar moeten spelen of met Tadic/Neres.
- Extreem naive wissel Sinkgraven vandaag

Misschien kunnen anderen dit lijstje aanvullen?

Al met al genoeg punten van kritiek waar de een uiteraard zwaarder weegt dan de ander. Als dit zo doorgaat haalt hij het einde van het seizoen niet - al kunnen we ook nog de dubbel winnen.
Persoonlijk zie ik hem en Ajax al een ultieme mismatch. Ik geloof wel dat het een goeie trainer is maar niet dat hij het charisma heeft om dit over te brengen bij Ajax. Iets dat Bosz wel kon; bij Ten Hag denk je toch al snel van 'wat zit die gozer nou dom te l#llen'.

Wie moet hem opvolgen nu Bosz bij Leverkusen zit? De Boer heeft ook weer een club (niet mijn keuze maar hierdoor uitgesloten).

Last edited by guy_ajax on 27 Jan 2019 17:52, edited 1 time in total.

PostPosted: 27 Jan 2019 17:52 
Erelid

Droomaankoop: Hakim Ziyech
guy_ajax wrote:
Hoop dat vandaag een offday was (net zoals de wedstrijd tegen Herenveen en zijn twee uitwedstrijden bij PSV). Leek het op de rit te hebben maar dit is toch wel weer typisch dat het onder hem gebeurt bij meneertje ''in mijn eerste maanden wil ik de organisatie goed hebben staan''.

Vorig jaar was echt verschrikkelijk slecht en pover onder zijn bewind. Onder De Boer speelde we in zijn laatste seizoenen echt niet minder aantrekkelijk. Dit jaar was het veelal goed en soms waanzinnig; maar hij heeft ook een paar enorme uitglijders gehad (Heracles ook niet te vergeten).

- Waanzinnig slechte mediaoptredens die langzamerhand beter werden
- Spelers die heel lang niet tevreden over hem zijn geweest
- In de eerste competitiewedstrijd notabene spelers rust geven...
- Wober niet opstellen tegen PSV bij absentie van De Ligt
- Gravenberg laten invallen in die wedstrijd ...
- Neres degraderen tot wisselspeler na notabene zijn allerbeste wedstrijd voor Ajax (Bayern uit)
- Mede verantwoordelijk voor de stagnering van Van de Beek. Waar is voetballende Donny die we onder Bosz zagen? Die staat nu op 10...
- Dolberg rendeert voor geen meter; voor ons moeilijk in te schatten of Ten Hag hier een rol in speelt. Hij had vandaag sowieso met de gretige Huntelaar moeten spelen of met Tadic/Neres.
- Extreem naive wissel Sinkgraven vandaag

Misschien kunnen anderen dit lijstje aanvullen?

Al met al genoeg punten van kritiek waar de een uiteraard zwaarder weegt dan de ander. Als dit zo doorgaat haalt hij het einde van het seizoen niet - al kunnen we ook nog de dubbel winnen.

Wie moet hem opvolgen nu Bosz bij Leverkusen zit? De Boer heeft ook weer een club (niet mijn keuze maar hierdoor uitgesloten).
Ben het hier grotendeels mee eens. Dat over media-optredens niet zo, al vind ik wel dat Ten Hag vaak de verkeerde punten aanstipt, zoals vandaag weer de focus op tactische details. Laat ook de zwemmende Mazraoui staan vandaag. M.b.t. Van de Beek en Dolberg ook niet echt eens, voor de rest heel erg mee eens.
Wisselde vandaag weer verkeerd en dat was zeker niet de eerste keer. Dit Ajax heeft behoefte aan een coach die zorgt voor teambuilding en niet voor tactische kleinigheden. Dan hoor ik De Ligt en Ten Hag erover dat ze hebben geoefend op de 'restverdediging' in de winterstop... alsjeblieft zeg. Wat zag je daar vandaag van terug?

Echt, Keizer werd voor minder geslachtofferd.
Ik zou gaan voor Reiziger of Cocu als vervanger waarbij Cocu mijn voorkeur heeft.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 27 Jan 2019 17:53 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Reiziger of Cocu? Gebaseerd op...?

Laten we dan Van Basten en Jol als assistenten polsen.

PostPosted: 27 Jan 2019 18:06 
Erelid

Droomaankoop: Hakim Ziyech
Ik vind dat er iemand aan het roer moet komen die een team neer kan zetten. Cocu heeft laten zien dat te kunnen. Reiziger misschien niet zo, maar die mag van mij dan assistent worden. Geen pseudotacticus als Ten Hag.

Coaches zijn schaars helaas, dat geef ik toe. Maar ik kan dit niet langer aanzien.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 27 Jan 2019 18:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Met deze instelling kan je guardiola neerzetten, dan gaat het nog mis

Post new topic  Reply to topic  [ 788 posts ]  Previous   1 25 26 27 28 29 32  Next

All times are UTC+01:00