Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 761 posts ]  Previous   1 26 27 28 29 30 31  Next
Author Message
PostPosted: 27 Jan 2019 18:23 
Erelid

Ten Hag afbranden is wel wat vroeg niet? Al vond ik de wissel Sinkgraven voor Magallan, waar je al overlopen werd op de vleugels, onbegrijpelijk.

PostPosted: 27 Jan 2019 18:36 

AFCA Niels wrote:
Ten Hag afbranden is wel wat vroeg niet? Al vond ik de wissel Sinkgraven voor Magallan, waar je al overlopen werd op de vleugels, onbegrijpelijk.
Eens. IK vind het ook te vroeg. Aan de andere kant is het ook lullig als hij komt met teksten dat afspraken niet nagekomen worden. Als dat zo is moet hij de volgende wedstrijd ingrijpen. Spelers die zich niks van afspraken aantrekken moet je ernaast zetten.
Het gaat om het team. Jongens die dat niet willen begrijpen zijn funest.

PostPosted: 27 Jan 2019 19:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Uit bij PSV de verkeerde keuze achterin. Uit bij Feyenoord idem dito. Meneer heeft er dus niet van geleerd. Bijzonder spijtig want nu is de titel uit zicht en na dit seizoen verlies je veel basisspelers en val je dus weer ver terug. Heel leuk dat ze overwinteren in Europa maar een serieuze kans op de CL maken ze natuurlijk niet. Dan moet je gewoon presteren in de Eredivisie en dat moet ook kunnen met dit spelersmateriaal.

Hoe ze de bietenbrug op zijn gegaan tegen PSV en Feyenoord is ronduit lachwekkend.
Besef even wat voor een matig seizoen Feyenoord doormaakt en hoe ze hier met 6-2 winnen. Is dat de grootste overwinning van die lui op Ajax ooit of....???

Het contrast met de CL wedstrijden van voor de winterstop is gigantisch.

Ajax-Heerenveen was een duidelijk teken aan de wand. Ik was namelijk al bang voor een nederlaag in Rotterdam. Nu is het wel klaar, want dit gaan ze niet meer rechtbreien.

Doodzonde en helaas weer gefaald.

PostPosted: 27 Jan 2019 19:09 
Erelid

geenidee4 wrote:
Stormrage wrote:
geenidee4 wrote:
Heb heel lang moeten nadenken voor wat ik hierover moest zeggen.
Heel lang moeten nadenken over wat je gaat zeggen en dan toch een reactie schrijven die uitsluitend uit emotie bestaat, ik vind het knap.
Jij vindt vast dat ik opportunistisch ben. Dat mag jij vinden. Ik ga niet mee in het 'het komt allemaal wel goed'-gerelativeer. Een club als Ajax mag niet zo vaak door de ondergrens zakken als de afgelopen twee seizoenen is gebeurd. Zeker niet met zo'n selectie.

En ja, ik heb lang nagedacht omdat ik vlak na de wedstrijd nog in de sfeer van de wedstrijd zou hebben gezeten en dan zou ik boos zijn geworden op Sinkgraven of zo, maar natuurlijk is hij niet de schuldige. De schuldigen zijn de verantwoordelijken die zulke spelers halen én op de verkeerde positie opstellen.
Dit is inderdaad opportunistisch.

Ten Hag heeft het de eerste seizoenshelft werkelijk waanzinnig goed gedaan. Heel, heel veel gewonnen en dat ook nog eens met goed voetbal en veel goals. Natuurlijk zaten er twee uitglijders tussen, maar dat is doodnormaal. Heeft iedere (top)coah. Wij als fans willen dan natuurlijk altijd de oorzaken zoeken en zijn foute beslissingen benoemen, maar het is een utopie dat een trainer alles doet zoals jij het wilt zien (waarbij wij het ook lang niet altijd goed zien natuurlijk).

Nu, na de winterstop, gaat het twee potjes compleet mis en moet Ten Hag vertrekken. Belachelijk. Volgens die redenering had hij na de eerste seizoenshelft, waarin het een stuk of 20 potjes echt heel goed was, een contract voor het leven moeten krijgen.

Kalm aan. Trainers zijn niet perfect. De eventuele vervanger van Ten Hag ook niet.

PostPosted: 27 Jan 2019 19:59 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
renemar wrote:
AFCA Niels wrote:
Eens. IK vind het ook te vroeg. Aan de andere kant is het ook lullig als hij komt met teksten dat afspraken niet nagekomen worden. Als dat zo is moet hij de volgende wedstrijd ingrijpen. Spelers die zich niks van afspraken aantrekken moet je ernaast zetten.
Vroeg? Hij wordt al een jaar lang afgebrand op twee/drie maandjes na..

PostPosted: 27 Jan 2019 20:14 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Jerome wrote:
Uit bij PSV de verkeerde keuze achterin. Uit bij Feyenoord idem dito. Meneer heeft er dus niet van geleerd. Bijzonder spijtig want nu is de titel uit zicht en na dit seizoen verlies je veel basisspelers en val je dus weer ver terug. Heel leuk dat ze overwinteren in Europa maar een serieuze kans op de CL maken ze natuurlijk niet. Dan moet je gewoon presteren in de Eredivisie en dat moet ook kunnen met dit spelersmateriaal.

Hoe ze de bietenbrug op zijn gegaan tegen PSV en Feyenoord is ronduit lachwekkend.
Besef even wat voor een matig seizoen Feyenoord doormaakt en hoe ze hier met 6-2 winnen. Is dat de grootste overwinning van die lui op Ajax ooit of....???

Ajax-Heerenveen was een duidelijk teken aan de wand. Ik was namelijk al bang voor een nederlaag in Rotterdam. Nu is het wel klaar, want dit gaan ze niet meer rechtbreien.

Dit. Niets aan toe te voegen.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 27 Jan 2019 20:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Jerome wrote:
. Hoe je het ook went of keert en hoe somber je het ook inziet, de competitie is nog niet voorbij.
Op zich mee eens maar ik blijf van mening, dat de mentaliteit in eerste instantie intrinsiek van de speler zelf moet komen ongeacht tactiek of wat dan ook. Als spelers er niet vol ingaan of hun been terugtrekken, kun je niet op het conto van Ten Hag schrijven.
Mentaliteitskwestie en iets wat al heel lang speelt.
Zei je dit ook na die wedstrijd thuis tegen Heracles?
Ik zie het nog niet zo somber in al wordt het natuurlijk wel moeilijker. En wie er nu voor de groep staat of niet, ik heb voor de winterstop enorm genoten van Ajax en het voetbal van Ajax. Vooral europees. Daar heeft iedereen een bepaalde bijdrage aangeleverd.

Dat je nu gelijkspeelt en verliest van Feyenoord was onnodig en zeker als je dit afzet dat PSV ook puntverlies heeft geleden.

PostPosted: 27 Jan 2019 21:37 

guy_ajax wrote:
renemar wrote:
AFCA Niels wrote:
Vroeg? Hij wordt al een jaar lang afgebrand op twee/drie maandjes na..
Ik persoonlijk heb altijd gezegd dat de man een kans moet krijgen. De kritiek (o.a. ook zijn accent) in het begin vond ik ronduit belachelijk.
2 Weken gelden was alles nog koek en ei. Nu hebben ze (de spelers) in een week 2 keer aangemodderd en staat Ten Hag ter discussie.
Ben vooral benieuwd wat hij nu gaat doen. Nu moet hij laten zien echt een goede trainer te zijn.

PostPosted: 27 Jan 2019 21:41 

Jerome wrote:
. Hoe je het ook went of keert en hoe somber je het ook inziet, de competitie is nog niet voorbij.
Op zich mee eens maar ik blijf van mening, dat de mentaliteit in eerste instantie intrinsiek van de speler zelf moet komen ongeacht tactiek of wat dan ook. Als spelers er niet vol ingaan of hun been terugtrekken, kun je niet op het conto van Ten Hag schrijven.
Mentaliteitskwestie en iets wat al heel lang speelt.
Zei je dit ook na die wedstrijd thuis tegen Heracles?
Ik zie het nog niet zo somber in al wordt het natuurlijk wel moeilijker. En wie er nu voor de groep staat of niet, ik heb voor de winterstop enorm genoten van Ajax en het voetbal van Ajax. Vooral europees. Daar heeft iedereen een bepaalde bijdrage aangeleverd.

Dat je nu gelijkspeelt en verliest van Feyenoord was onnodig en zeker als je dit afzet dat PSV ook puntverlies heeft geleden.
Ik vind het ook opportunistisch het seizoen nu al af te schrijven. Voorwaarde is wel dat er snel iets gebeurt. Gisteren psv gezien. Als die zo blijven spelen gaan die nog genoeg punten inleveren. Als wij thuis winnen, met dezelfde instelling spelen als feijenoord vandaag, is er eigenlijk niets aan de hand.
Maar zoals ik zei, er moet snel een reactie komen. Op en buiten het veld (voor 1 februari aantrekken van buitenspeler(s)).

PostPosted: 28 Jan 2019 08:12 
Erelid

Jerome wrote:
Uit bij PSV de verkeerde keuze achterin. Uit bij Feyenoord idem dito. Meneer heeft er dus niet van geleerd.
Mwoah dit vind ik wel heel zwaar, Mazraoui staat hele jaar al rechtsback maar heb ik verdedigend op niets kunnen betrappen wat ook maar in de buurt komt van het woord verdedigen. Was geen schim van de Mazraoui van voor de winterstop, als hij niet fit genoeg was kun je dit Ten Hag verwijten. Blind vond het op LB vervolgens heel fijn om Berghuis op minimaal 8 meter te dekken, deze miljoenenaankoop met ruimte ervaring op die positie had beter moeten weten. Je had kunnen besluiten om Magallan, die volledige uit positie werd gespeeld, niet te laten starten. Een keuze idd, die achteraf niet gewerkt heeft. Maar vind het te ver gaan om de zeperd hier aan toe te schrijven. Was naast de Ligt tenminste iemand die een persoonlijk duel gewonnen heeft en zijn voetje niet terugtrok uit een duel.

Heerenveen uit werd gezien als een incident, de schuld van Lamprou en Sinkgraven: twee makkelijke zondebokken. Het probleem is met 2 andere poppetjes niet verholpen en zal met weer 2 andere poppetjes ook niet verholpen zijn. Als je niet meeloopt met je mannetje en je trekt je pootje heel bewust terug uit elk duel dan maak je het de tegenstander wel erg makkelijk om een aanval op te zetten me overtal (naast het schrijnend slechte dekken achterin).

De grootste uitdaging ligt in de mindset, bepaalde spelers zijn in hun hoofd totaal niet bij Ajax en andere dienende spelers wanen zich Messi en schuwen elke vorm van inzet als Ajax de bal niet had.

Dit kun je de trainer wel verwijten, hij is immers ook verantwoordelijk voor het groepsproces etc.

PostPosted: 28 Jan 2019 08:39 

Pijnlijk duidelijk geworden dat Ajax geen team meer is. We gaan nu zien wat TH als coach van Ajax waard is.

PostPosted: 28 Jan 2019 09:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
Luivangaalverhaal. Een beeld over een trainer vorm je niet opportuun uit een momentopname.

Zoals Johan Cruijff het zei, een club hoort huisregels te hebben. Hoe kan het bestaan dat de fouten die je in de Floridacup al zag, niet zijn opgenomen in de analyses, en niet tegen spelers geconfronteerd in trainingsverband? Hoe kan het bestaan dat merendeel scouting transferzaak afkeurt, dat een bedrag boven de vijf miljoen wordt besteed, maar dat de raad van commissarissen ondanks volledige afweten, toch de transfer niet blokkeert? Hoe kan het bestaan dat geblesseerde rechtsachter wordt ingezet met injectie, terwijl een pees fragieler is? Waarom kunnen aanvoerder en routinier niet een nieuwkomer uitleggen dat je nooit te nimmer mag kantelen naar de buitenkant als de andere centrumverdediger mandekt? Waarom pikken spelers een seizoen al lang zoals Ziyech en Tadic dat er een 10 in hun rug speelt die geen techniek heeft, maar beter als 8 opdraaft? Waarom pikt men dat een aanvaller met een marktwaarde van exact €46.400.000, maar krap een half uur speelt in een wedstrijd waarin je ruimte moet overbruggen om los te breken? Ik kan het wel uitleggen, volledig communicatief amateurisme van organisatie. Angstcultuurbeefcultuur.

Jij hebt geretweet

Beekie (RV 40+)

@JopieCruijff14
12 u12 uur geleden
Meer
In 1983 zat iedereen in de kleedkamer er doorheen na de 8-2. #ajafey Toen nam plots dhr. H.C. uit Betondorp 't woord. Terug naar R'dam zat een ander elftal. Aan de hand van Jopie werd de slapende reus kampioen. In 2019 zat iedereen in de kleedkamer er doorheen na de 6-2.. #feyaja

Jij hebt geretweet

Beekie (RV 40+)

@JopieCruijff14
12 u12 uur geleden
Meer Beekie (RV 40+) heeft geretweet Gary Lineker
Linekers volgers kennen hun pappenheimers. @RonaldKoeman inderdaad. Ongelofelijk toch hoeveel talent Nederland heeft voortgebracht. Vanmiddag scoorde er nog zo'n grote meneer. Van Persie en Van Bronckhorst zijn ook gewoon goeie gasten, dat maakt de nederlaag minder zuur. #feyaja

Jij hebt geretweet

Beekie (RV 40+)

@JopieCruijff14
12 u12 uur geleden
Meer Beekie (RV 40+) heeft geretweet Wilfried de Jong
Veel leukere jongen idd dan die gereformeerde domineeszoon uit Katwijk, van wie boze tongen beweren dat ie vroeger gewoon in een Ajaxshirtje liep. Kijk liever naar de grijns van Van Persie dan naar een grijns waarvan ik de tanden niet vertrouw. Beide natuurlijk voorbeeldige profs

PostPosted: 29 Jan 2019 22:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik blijf erover peinzen. Zou die Ten Hag nu echt zo slecht in de groep liggen of is De Telegraaf begonnen met zeiken en zagen aan de stoelpoten en weigeren ze er mee op te houden?Verzinnen ze zaken of dikken ze het behoorlijk aan. Het zo uiterst zorgelijk zijn indien er wel een kern van waarheid in zou zitten. Wanneer het niet klikt tussen spelers en de staf dan heb je een groot probleem. Ik denk dat het essentiëel is dat spelers en trainer goed met elkaar kunnen samenwerken. En daar hoef je geen beste vrienden voor te zijn, maar zoals De Telegraaf het stelt wordt Ten Hag eerder gedoogd dan geaccepteerd.

Bij eerdere clubs is er toch nooit gezeik geweest over Ten Hag? Enkel dat men aan hem moest wennen. Maar alle Utrechtspelers zijn lovend omdat ze zien dat zijn werkwijze werkt. En dat ze in beginsel niet vrolijk werden van langer en vaker trainen begrijp ik, maar toen ze zagen dat het zijn vruchten afwierp liepen ze met hem weg. Ze leerden wat in plaats van dat het bezigheidstherapie was richting de volgende wedstrijd.

PostPosted: 29 Jan 2019 23:59 

Swart heeft een lijntje met de Telegraaf. Toen Donny in het begin van het seizoen buiten de boot LEEK te vallen begon het gezeik tegen Ten Hag.
De Telegraaf heeft waarschijnlijk ook nog wat ander oud zeer, maar het meest recente artikel is toch afkomstig van Swart die de waarde van Donny ziet verminderen. (je moet weten dat Swart de zaakwaarnemer van Donny is).

Verder zullen er ongetwijfeld egotjes meespelen. Ziyech vind het niet leuk gewisseld te worden. So what...? Lijkt me normaal.

PostPosted: 30 Jan 2019 16:36 

Ik vind het veelzeggend dat Freek Valentijn min of meer uitlachte. Het zal ook niet de eerste keer zijn dat De Telegraaf roddels verzint.

Het is wel duidelijk wie het lek naar De Telegraaf is in ieder geval. En dat zal ik Donny niet snel vergeven. In een seizoen waar de belangen zo groot zijn. Hij heeft gewoon schijt aan Ajax.

PostPosted: 30 Jan 2019 16:58 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, ook mensen met goede bronnen zeggen dat Van de Beek de mol is.
Is toch een achilleshiel van AJAX. De club staat wereldwijd bekend als talentenfabriek waar je de stap naar het grote geld kan zetten. Te vaak zetten spelers dat doel boven de club en het winnen van titels. Meer dan psv en Feyenoord. Hoe omzeil je deze mentaliteit?

PostPosted: 30 Jan 2019 17:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Toch vraag ik me af: als Van de Beek echt zo'n stoorzender is, waarom zet Ten Hag hem dan niet uit de selectie? Zou Bosz denk ik wel hebben gedaan. En dit speelt al langer he. Kan me herinneren dat Van de Beek een doelpunt maakte tegen AEK Athene en toen demonstratief met de armen over elkaar juichte omdat hij de wedstrijden daarvoor gepasseerd was. Inderdaad, hoe omzeil je dat? Ontevredenheid bij sportmensen is begrijpelijk als ze niet mogen spelen, maar het moet niet de sfeer verzieken, en dat gebeurt op dit moment wel. Maar Ten Hag lijkt me geen trainer van de harde hand.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 30 Jan 2019 18:21 
Erelid

rlfschprs wrote:
Swart heeft een lijntje met de Telegraaf. Toen Donny in het begin van het seizoen buiten de boot LEEK te vallen begon het gezeik tegen Ten Hag.
Ze waren vorig seizoen toch ook al behoorlijk kritisch? Toen kwamen er ook al verhalen naar buiten dat spelers ontevreden waren.
343 wrote:
Ja, ook mensen met goede bronnen zeggen dat Van de Beek de mol is.
Is toch een achilleshiel van AJAX. De club staat wereldwijd bekend als talentenfabriek waar je de stap naar het grote geld kan zetten. Te vaak zetten spelers dat doel boven de club en het winnen van titels. Meer dan psv en Feyenoord. Hoe omzeil je deze mentaliteit?
Denk niet dat dat te omzeilen is. Denk dat het inherent is aan de grote van Ajax met alles wat daarbij komt kijken en dat het niet zozeer met de poppetjes zelf te maken heeft. Bij clubs als Real Madrid en Bayern Munchen zie je ook dat sommige media en spelers hun eigen agenda hebben.

PostPosted: 30 Jan 2019 19:30 
Beheerder

guy_ajax wrote:
Denk niet dat dat te omzeilen is. Denk dat het inherent is aan de grote van Ajax met alles wat daarbij komt kijken en dat het niet zozeer met de poppetjes zelf te maken heeft. Bij clubs als Real Madrid en Bayern Munchen zie je ook dat sommige media en spelers hun eigen agenda hebben.
Het verschil is dat AJAX een opleidingsclub is (opstapje) en Bayern en Real het eindstation is om te schitteren en prijzen te halen.

PostPosted: 30 Jan 2019 23:08 
Erelid

Dan kan dat ook juist een reden van onrust zijn omdat spelers met transfers/geld/randzaken bezig zijn en omdat ze jong zijn hebben ze geen levenservaring/geduld. Ajax is beursgenoteerd en voor De Telegraaf/Bild maakt het niets uit of het nou om de Eredivisie of de Bundesliga gaat: ze moeten kranten verkopen.

Voor beide categorieën vallen wel argumenten te verzinnen waarom het er onrustig is.

PostPosted: 31 Jan 2019 08:35 
Beheerder

Toch denk ik het dat het makkelijker is om spelers in je selectie te hebben die een club meer zien als eindstation en niet zo nodig een transfer moeten maken. Bij AJAX lopen er te veel rond van zichzelf overschattende en overambitieuze kereltjes (zie Bazoer, Riedewald, Tete, Fischer, Boilesen etc). Nu ook weer Bakker.

PostPosted: 31 Jan 2019 09:37 

343 wrote:
Toch denk ik het dat het makkelijker is om spelers in je selectie te hebben die een club meer zien als eindstation en niet zo nodig een transfer moeten maken. Bij AJAX lopen er te veel rond van zichzelf overschattende en overambitieuze kereltjes (zie Bazoer, Riedewald, Tete, Fischer, Boilesen etc). Nu ook weer Bakker.
Eens. Vooral omdat je zo ook steeds bezig blijft met opbouwen. In de zomer kunnen zomaar Frenkie (zeker), De Ligt, Onana, Ziyech, Neres, vd Beek, Tagliafico vertrekken. En dat zijn niet eens jonge spelers die zichzelf overschatten.
Zou je jongens als Vertonghen en Alderweireld kunnen aantrekken is de kans dat ze nog eens willen vertrekken nagenoeg nihil of in ieder geval veel kleiner. Net zoals bij Blind en Tadic.
Kun je om zulke spelers jonge spelers heen bouwen ben je veel stabieler en is het steeds weer opnieuw bouwen aan een elftal gemakkelijker. Dan heb je een vast geraamte van ervaren en goede spelers staan die de talenten bij de hand nemen.

PostPosted: 01 Feb 2019 09:30 

343 wrote:
Allemaal jongens die ook veelvuldig zijn opgehemeld. Hebben het allemaal aardig gedaan in de jeugd, en meteen worden het de nieuwe Rijkaard, Bergkamp en De Boer.

Is bij V/d Beek natuurlijk ook zo geweest. De A1 van toen zou het echt gaan worden. Nu speelt meneer al wekenlang ondermaats, en als ie dan een keer wordt gewisseld begint ie te miepen en zijn plek te eisen. Zelfbeeld is compleet verpest. Je zou van zo'n jongen uit eigen kweek en 100% Ajacied verwachten dat hij meer om het Ajax-belang geeft, maar blijkbaar draait het ook voor hem gewoon om zichzelf.

Het is wel een interessante kwestie ja, omdat dit bij Ajax veel meer speelt.

PostPosted: 03 Feb 2019 12:59 
Beheerder

https://www.telegraaf.nl/sport/3102767/ ... -niets-mee

PostPosted: 09 Feb 2019 02:06 

Ah een forum dat iets van Ajax Netwerk weg heeft!

Samenvatting van hoe ik momenteel to Ten Hag sta aan de hand van thema's. Gewoon bij wijze van binnenkomer op dit forum.

Jamaar met deze selectie kan iedereen het wel..

Dat vind ik een onzinnige stelling. Op papier is het een flink bovengemiddelde selectie ja. Maar een trainer moet dat omzetten in een succesvol geheel. Daarom geef je een trainer credits als het goed gaat. En treft hem blaam als het slecht gaat.
Op Europees niveau is succes nimmer vanzelfsprekend voor een Ajax. Ajax is nogsteeds de jongste overgebleven deelnemer en speelt ook een spel met een hoge moeielijksgraad. Europees bestaan er geen makkelijke wedstrijden meer. Tadic en Blind zijn mooie versterkingen maar Europees geen sterren. De Ligt en Frenkie zijn toptalenten met mooie prijskaartjes maar Europees geen sterren. Voor het bereiken van de laatste 16 en ook de manier waarop verdiend Ten Hag credits.

Ten Hag moet met de punt naar achteren spelen en minder behoudend.

Bij het aanstellen van Ten Hag wist je dat we niet teruggingen naar het spel onder Bosz. Dat is een volstrekt andere trainer.
Het draaien van de punt kwam dus niet out of the blue. Ten Hag heeft een half seizoen voortgeborduurd op de speelwijze van de vorige trainer en geprobeerd zijn accenten erin te leggen en dat leidde al met al tot zeer teleurstellend spel.
Begin dit seizoen deed hij een drastische omzetting met grote gevolgen voor de rollen van speler en de invulling. Hij draaide de punt. Met het vertrek van Kluivert was al duidelijk dat Ten Hag geen spel ging spelen met vleugels. En dat was het eigenlijk al bij zn aanstelling.
Veel voetballend vermogen in de opbouw met De Ligt, Blind, Mazraoui en Frenkie. Twee controleurs om meer ruimte te maken voor aanvallende backs en een zeer bewegelijke voorhoede. En er ontstonden een aantal succesvolle elementen. Ajax voetbalde met gemak onder druk uit. Ziyech was als een vis in het water met zn nieuwe rol. Tagliafico en Tadic werden een tandem. En Frenkie werd een ster in de kranten. Complex was de situatie van Neres en Vd Beek geworden. En Huntelaar vs Dolberg bleef een moeilijk vraagstuk. Maar Ajax incasseerde bijzonder weinig, scoorde bijzonder veel, wandelde door kwalificatie en imponeerde vooral tegen Bayern.
Dan kun je in theorie nogsteeds vinden dat die punt naar achteren moet, en je kunt nogsteeds Bosz missen, maar je kunt niet van Ten Hag verwachten dat hij de boel weer drastisch omgooit. Zo werkt het gewoon niet.

Wanprestaties vs PSV en Feyenoord met missende basisspelers.

Je kunt het dan hebben over de breedte van de selectie die misschien toch wat tegenvalt. (Dan ook over de wel of niet terecht te licht bevonden Wober) Maar hoe je het ook wenden of keren wilt Ajax speelde zwaar onder haar kunnen in 2 cruciale topwedstrijden. Het waren geen kleine nederlagen maar Ajax blameerde zich. Daarvoor is Ten Hag verantwoordelijk. Ook als het spelers zijn die 'taken niet uitvoeren'. Bovendien kleeft aan die wedstrijden dat Ten Hag geen enkele geslaagde ingreep kon doen. En het spelen van enkele spelers was ronduit dubieus. Hard, maar deze dompers mogen keihard meegewogen worden als je straks onderaan de streep gaat kijken.

Situatie Neres

Het weinige spelen van deze bijzonder complete en succesvolle Braziliaan vind ik eigenlijk gewoon onacceptabel. Je kunt bepleiten dat je voor Ziyech kiest op rechts, maar het gaat er bij mij niet in dat je deze speler niet succesvol kunt inpassen in je basis-elf.
Persoonlijk ben ik van mening dat Vd Beek in de huidige Schone-rol niet past. Neres kan imo itt wat velen beweren overal in de aanval prima uit de voeten. Voor Ziyech of Vd Beek een linie naar achteren moet je te veel snijden in de huidige speelwijze. Ziyech vind ik itt velen geeb 10, zolang de 10 dusdanig 'hoog' posities in neemt.
Voor mij Neres dus ipv Vd Beek, op 10 of op links. Ik vind Vd Beek geen koekenbakker en juist recent zie je dat hij zn draai heeft gevonden. Maar deze harde beslissing moet imo toch gemaakt.
Je kunt zeker mbt de voorhoede ook meer rouleren met die 2. Nu is Neres supersub en dat vind ik niet kunnen.

Dank voor het lezen ;)

Post new topic  Reply to topic  [ 761 posts ]  Previous   1 26 27 28 29 30 31  Next

All times are UTC+01:00